Selv om jeg er utålmodig tror jeg også, at det kan være fornuftigt at vente lidt endnu. Ulempen er selvfølgelig at det kan komme til at koste sportsligt. Gyser ved tanken om at Curth pt. ser ud til at være førstevalg i angrebet. Har svært ved at se hvem der skal score.Køllen I Møllen skrev:Jo længere man venter jo bedre spiler vil man (teoretisk) få for de samme penge. Den helt rigtige angriber til AaB står måske og håber at komme til en større klub lige nu men om en uge finder han ud af at det ikke kan lade sig gøre og skriver istedet under med AaB.
Hav nu tålmodighed og vent med at brokke jer til vinduet er lukket.
Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Så du vil fortrække AK47 NU istedet for måske at vente til i starten af august og få en der er endnu bedre?Hovedet skrev:Nu må man nok påstå, at AaB har større behov for forstærkning end FCK. Udmeldingen om, at AaB ikke har en angriber på plads inden sæsonstart er uambitiøs og understreger det afviklingspræg, der desværre stadig kendetegner klubben.
Gaarde har ET SKUD, til at ramme rigtigt med den nye 1. angriber... Der er ikke råd til at scoute forkert.
Tager jeg helt fejl hvis AK er tænkt som erstatning for Toft / for at give flere muligheder i angrebet.. En Helenius erstatning skulle stadigvæk hentes uanset om AK kommer til AaB eller ej.hje1980 skrev:Så du vil fortrække AK47 NU istedet for måske at vente til i starten af august og få en der er endnu bedre?Hovedet skrev:Nu må man nok påstå, at AaB har større behov for forstærkning end FCK. Udmeldingen om, at AaB ikke har en angriber på plads inden sæsonstart er uambitiøs og understreger det afviklingspræg, der desværre stadig kendetegner klubben.
Gaarde har ET SKUD, til at ramme rigtigt med den nye 1. angriber... Der er ikke råd til at scoute forkert.
..
Nej, sådan opfatter jeg det også. Ellers står det godt nok skidt til.Holm-o1 skrev:Tager jeg helt fejl hvis AK er tænkt som erstatning for Toft / for at give flere muligheder i angrebet.. En Helenius erstatning skulle stadigvæk hentes uanset om AK kommer til AaB eller ej.hje1980 skrev:Så du vil fortrække AK47 NU istedet for måske at vente til i starten af august og få en der er endnu bedre?Hovedet skrev:Nu må man nok påstå, at AaB har større behov for forstærkning end FCK. Udmeldingen om, at AaB ikke har en angriber på plads inden sæsonstart er uambitiøs og understreger det afviklingspræg, der desværre stadig kendetegner klubben.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Er enig i tolkningen af, at det er AK for Toft. Det jeg ikke helt kan gennemskue er timingen. Toft har jo haft en rigtig fin sæsonoptakt, så det virker mærkeligt, at smide ham ud med badevandet nu. Jeg kan heller ikke forestille mig, at han har banket i Lange-Allans bord og sagt, at han pinedød vil til FC Vendsyssel. Så der må vel være 4 muligheder:
1) AaB har sagt til ham, at hans udvikling er gået i stå og drømmen om superligaen er død, hvorefter han har sagt, at vil hjem til Hjørring.
2)AaB og Rolf er blevet enige om et lejeophold i 1. division
3) Viborg eller Silkeborg har budt et mindre beløb for ham, og AaB ønsker ikke at stå i vejen.
4) Rolf indgår i en handel om Lasse N's mulige afløser, og ryger til Silkeborg sammen med en slat penge, mens Thorbjørn, Simon jakobsen eller Sune Killerich ryger til AaB
Jeg fortrækker klart scenaria 2)-4)
1) AaB har sagt til ham, at hans udvikling er gået i stå og drømmen om superligaen er død, hvorefter han har sagt, at vil hjem til Hjørring.
2)AaB og Rolf er blevet enige om et lejeophold i 1. division
3) Viborg eller Silkeborg har budt et mindre beløb for ham, og AaB ønsker ikke at stå i vejen.
4) Rolf indgår i en handel om Lasse N's mulige afløser, og ryger til Silkeborg sammen med en slat penge, mens Thorbjørn, Simon jakobsen eller Sune Killerich ryger til AaB
Jeg fortrækker klart scenaria 2)-4)
In verbis simus faciles
Køllen I Møllen skrev:Jo længere man venter jo bedre spiler vil man (teoretisk) få for de samme penge. Den helt rigtige angriber til AaB står måske og håber at komme til en større klub lige nu men om en uge finder han ud af at det ikke kan lade sig gøre og skriver istedet under med AaB.
det er jo den samme sang igen og igen, vi skal ha gratis spillere og bla bla og vi har ingen penge bla bla, og vi får bedre spillere hvis vi venter bla bla, men har vi så råd til at vente til 2 min. i tolv, det kunne jo være at vi sad med sorte per til sidst og alle de gode spillere er væk, så ender det med vi køber/lejer en total ukent lotto kupon i panik. og spilder pengene der, det koster nu engang penge at tjene penge. Vi ser rigtig tynd ud i truppen og er på næppet til at sige i år er det vores tur at være med i nedryknings toget, Gud forbyde det.
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
- Køllen I Møllen
- Allstar

At det er blevet sagt mange gange før betyder jo ikke at det er forkert.Bundgaard skrev:Køllen I Møllen skrev:Jo længere man venter jo bedre spiler vil man (teoretisk) få for de samme penge. Den helt rigtige angriber til AaB står måske og håber at komme til en større klub lige nu men om en uge finder han ud af at det ikke kan lade sig gøre og skriver istedet under med AaB.
det er jo den samme sang igen og igen, vi skal ha gratis spillere og bla bla og vi har ingen penge bla bla, og vi får bedre spillere hvis vi venter bla bla, men har vi så råd til at vente til 2 min. i tolv, det kunne jo være at vi sad med sorte per til sidst og alle de gode spillere er væk, så ender det med vi køber/lejer en total ukent lotto kupon i panik. og spilder pengene der, det koster nu engang penge at tjene penge. Vi ser rigtig tynd ud i truppen og er på næppet til at sige i år er det vores tur at være med i nedryknings toget, Gud forbyde det.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
AalborgTrendies
Tjoh, hvornår har vi sidst haft held med det? Saganowski blev hentet 5 min. i lukketid, og han var ingen åbenbaring.
Koster det os europæisk deltagelse, så kan det ikke forsvares, synes jeg. Det er nu engang vores eneste ekstraordinære (mulige) indtægtskilde, samt et glimrende udstillingsvindue for vores spillere.
Koster det os europæisk deltagelse, så kan det ikke forsvares, synes jeg. Det er nu engang vores eneste ekstraordinære (mulige) indtægtskilde, samt et glimrende udstillingsvindue for vores spillere.
Saganowski gjorde det rigtig godt da han endelig kom i form, desværre skulle han bruge for mange kampe på at spille sig i form. I de europæiske kampe var han også rigtig godAalborgTrendies skrev:Tjoh, hvornår har vi sidst haft held med det? Saganowski blev hentet 5 min. i lukketid, og han var ingen åbenbaring.
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Køllen I Møllen
- Allstar

Skal vi nu til at bedømme spillere efter hvornår i transfervinduet de er hentet? Finder du en statistik der viser at spillere der købes tidligt har større chance for at slå til? Så tager vi diskussionen derfra...AalborgTrendies skrev:Tjoh, hvornår har vi sidst haft held med det? Saganowski blev hentet 5 min. i lukketid, og han var ingen åbenbaring.
-
AalborgTrendies
Næh, jeg forholder mig blot til, at AaB's sportslige sektor har et ansvar for at truppen er klar fra sæsonstart. Man har vidst i lang tid, at Helenius meget vel ville ryge i det her vindue.Køllen I Møllen skrev:
Skal vi nu til at bedømme spillere efter hvornår i transfervinduet de er hentet? Finder du en statistik der viser at spillere der købes tidligt har større chance for at slå til? Så tager vi diskussionen derfra...
Hvis AaB står om 1½ måned med en god angriber hentet i transfervinduets døende dage, så kan det vist være ret så lige meget, hvis vi har smidt vores europæiske deltagelse ud af vinduet, og har fået en dårlig start i ligaen. Vi har en gylden chance for at udnytte vores koefficient-point - kvalificerer os igen, vil vi få en langt sværere vej.
Enhver idiot ved, at alle nye spillere har brug for en indkøringsperiode. Ellers ender det som med Saganowski. Spillerne skal finde hinanden, og vi har næppe pengene til at få fat i én der egenhændigt kan gøre en forskel fra dag 1.
Vi har generelt meget sjældent haft vores trup på plads til sæsonstart, og det er uklogt, synes jeg. Det er et Lynge-mantra at det er meget bedre at vente til sidst i vinduet, og det er sikkert også rigtigt. Men får man en dårlig start, og ryger ud af Europa, så er der al mulig grund til at kritisere den strategi. Man har vidst i lang tid, hvilket scenarie man har skullet forberede sig på.
Men lad os nu se... Og så for fanden krydse fingre for at vi kan finde plads i budgettet til at hente Ene + en mellem-god angriber, der kan sparke Curth og hans ualmindeligt irriterende thumbs-up ned i hierarkiet.
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Det er jo ikke ulovligt for de andre spillere at score maal - Om vi faar en angriber nu eller efter Dela Gori kampene er vel ligegyldigt. De andre angribere maa jeg score de amaal der skal til for at avancere. Der er jo ogsaa nogle midtbanefolk der kan score - Kusk f.eks.Køllen I Møllen skrev:Skal vi nu til at bedømme spillere efter hvornår i transfervinduet de er hentet? Finder du en statistik der viser at spillere der købes tidligt har større chance for at slå til? Så tager vi diskussionen derfra...AalborgTrendies skrev:Tjoh, hvornår har vi sidst haft held med det? Saganowski blev hentet 5 min. i lukketid, og han var ingen åbenbaring.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Nu nægter jeg også at tro på, at ham AK47 (som jeg aldrig har hørt om) skulle hentes ind som direkte erstatning for Helenius, samtidig med at man skiller sig af med Rolf Toft. Så ville alle nedre grænser være overskredet.
Selvfølgelig er det her lidt en balancegang mellem det rette match og rettidig omhu. Begge dele indebærer risici - der er ganske rigtigt ikke meget ved at komme rendende med en Kusi Asare Jones eller lignende i juli, mens det ligeledes kan være højt spil først at præsentere en forstærkning den 31. august, hvor EC-"eventyret" kan være sluttet en måned tidligere, samtidig med løkken strammes i bunden af ligaen. Vi har netop undgået en opslidende bundstrid to år i træk ved at lægge godt ud.
Selvfølgelig er det her lidt en balancegang mellem det rette match og rettidig omhu. Begge dele indebærer risici - der er ganske rigtigt ikke meget ved at komme rendende med en Kusi Asare Jones eller lignende i juli, mens det ligeledes kan være højt spil først at præsentere en forstærkning den 31. august, hvor EC-"eventyret" kan være sluttet en måned tidligere, samtidig med løkken strammes i bunden af ligaen. Vi har netop undgået en opslidende bundstrid to år i træk ved at lægge godt ud.
nej naturligvis er det klart at de andre spillere må lave mål, men der er nok en grund til man leder efter en angriber ikke ??? det er nok fordi dem vi har ikke laver 16 mål på en sæson,Winterburn skrev:Det er jo ikke ulovligt for de andre spillere at score maal - Om vi faar en angriber nu eller efter Dela Gori kampene er vel ligegyldigt. De andre angribere maa jeg score de amaal der skal til for at avancere. Der er jo ogsaa nogle midtbanefolk der kan score - Kusk f.eks.Køllen I Møllen skrev:Skal vi nu til at bedømme spillere efter hvornår i transfervinduet de er hentet? Finder du en statistik der viser at spillere der købes tidligt har større chance for at slå til? Så tager vi diskussionen derfra...AalborgTrendies skrev:Tjoh, hvornår har vi sidst haft held med det? Saganowski blev hentet 5 min. i lukketid, og han var ingen åbenbaring.
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det er vel kun et spørgsmål om kort tid inden nogle af de mange (10) millioner vi fik for Helenius får lov til at rulle. Med tanke på hvor stort og flot et beløb vi fik for ham må det være en relativ nem sag at finde en ligende angriber, mon ikke resten af holdet også kan se frem til gedigne forstærkninger, indkøbt af de penge der bliver tilovers efter købet af en ny angriber?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Køllen I Møllen
- Allstar

AaBs sportslige sektor har ikke ansvar for at truppen er klar fra sæsonstart. De har ansvaret for at sæsonens målsætning opfyldes. Og det mener de så opnåes bedst ved IKKE at købe den første angriber de får øje på ude i horisonten...AalborgTrendies skrev:Næh, jeg forholder mig blot til, at AaB's sportslige sektor har et ansvar for at truppen er klar fra sæsonstart. Man har vidst i lang tid, at Helenius meget vel ville ryge i det her vindue.Køllen I Møllen skrev:
Skal vi nu til at bedømme spillere efter hvornår i transfervinduet de er hentet? Finder du en statistik der viser at spillere der købes tidligt har større chance for at slå til? Så tager vi diskussionen derfra...
Hvis AaB står om 1½ måned med en god angriber hentet i transfervinduets døende dage, så kan det vist være ret så lige meget, hvis vi har smidt vores europæiske deltagelse ud af vinduet, og har fået en dårlig start i ligaen. Vi har en gylden chance for at udnytte vores koefficient-point - kvalificerer os igen, vil vi få en langt sværere vej.
Enhver idiot ved, at alle nye spillere har brug for en indkøringsperiode. Ellers ender det som med Saganowski. Spillerne skal finde hinanden, og vi har næppe pengene til at få fat i én der egenhændigt kan gøre en forskel fra dag 1.
Vi har generelt meget sjældent haft vores trup på plads til sæsonstart, og det er uklogt, synes jeg. Det er et Lynge-mantra at det er meget bedre at vente til sidst i vinduet, og det er sikkert også rigtigt. Men får man en dårlig start, og ryger ud af Europa, så er der al mulig grund til at kritisere den strategi. Man har vidst i lang tid, hvilket scenarie man har skullet forberede sig på.
Men lad os nu se... Og så for fanden krydse fingre for at vi kan finde plads i budgettet til at hente Ene + en mellem-god angriber, der kan sparke Curth og hans ualmindeligt irriterende thumbs-up ned i hierarkiet.
Hvis det er så altafgørende for en ny spiller at få den indkøringsperiode er der vel heller ingen grund til at købe ham nu. Den indkøringsperiode kan han da ikke nå at få inden Dila Gori. Så skulle vi have købt ham i foråret, INDEN Helenius blev solgt eller hvad?
Men helt enig i dit sidste afsnit.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Andreas Johansson er så ikke en idiot. Han blev hentet ind næsten samtidig med flyet lettede til Gent og blev matchvinder dernede - husket frit fra hukommelsen.AalborgTrendies skrev:Enhver idiot ved, at alle nye spillere har brug for en indkøringsperiode. Ellers ender det som med Saganowski. Spillerne skal finde hinanden, og vi har næppe pengene til at få fat i én der egenhændigt kan gøre en forskel fra dag 1.
Og resten er så den glorværdige periode vi nu snakker om, som vi gerne ville have.
- FlæskeFrank
-
AalborgTrendies
I så fald husker du dårligt. Nomvethe udlignede for os og havde nær smadret hænderne ved at hoppe op i hegnet med sylespidse pigge, og Johansson blev taget ud midt i 2. halvleg, efter en ekstremt anonym indsats på pladsen bagved Prica.
Brændte bl.a. en kæmpechance i 1. halvleg. Husker det, for var selv dernede.
I returkampen scorede han dog på et godt skud udefra.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Så indkøringsperioden er 1-2 uger? Så er den der?AalborgTrendies skrev:I så fald husker du dårligt. Nomvethe udlignede for os og havde nær smadret hænderne ved at hoppe op i hegnet med sylespidse pigge, og Johansson blev taget ud midt i 2. halvleg, efter en ekstremt anonym indsats på pladsen bagved Prica.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg forstår ikke helt logikken i at en angriber til ganske få millioner, skulle kunne gøre så stor en forskel at hans tilstedeværelse betyder vi har store chancer for EL gruppespil, mens vi i modsat fald ikke har en chance, og nærmest skulle være stensikre bundkandidater i ligaen. Kan i ikke høre det lyder helt ude i skoven?
Hvis vi kan hente en mand der kan gøre så stor en forskel til de ca. 0 kr. der er at gøre med, skal der øjeblikkeligt rejses en statue af Gaarde og Lynges må vente.
Hvis vi kan hente en mand der kan gøre så stor en forskel til de ca. 0 kr. der er at gøre med, skal der øjeblikkeligt rejses en statue af Gaarde og Lynges må vente.