Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af limey » 13. jul 2013, 14:37

AalborgTrendies skrev: [...] I returkampen scorede han dog på et godt skud udefra.
Jeg er ret sikker på, at det var et flot hovedstødsmål.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 13. jul 2013, 15:20

limey skrev:
Jeg er ret sikker på, at det var et flot hovedstødsmål.
Du har ret. Forvekslede det med Olufades langskudsmål.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 13. jul 2013, 15:29

Jesper Schmidt skrev:Jeg forstår ikke helt logikken i at en angriber til ganske få millioner, skulle kunne gøre så stor en forskel at hans tilstedeværelse betyder vi har store chancer for EL gruppespil, mens vi i modsat fald ikke har en chance, og nærmest skulle være stensikre bundkandidater i ligaen. Kan i ikke høre det lyder helt ude i skoven?

Hvis vi kan hente en mand der kan gøre så stor en forskel til de ca. 0 kr. der er at gøre med, skal der øjeblikkeligt rejses en statue af Gaarde og Lynges må vente.
0 kr.?

Vi har da større chancer med en dygtig angriber, end med to uskarpe angribere. Husker du ikke Slavija-kampen? Jeppe Curth burde alene over de 2 kampe have scoret 3-4 mål, hvis han ellers havde været bare lidt skarp.

Manden bag en stor del af vores mål fra sidste sæson er væk. Selvfølgelig er vores chancer for at lykkes i ligaen og Europa langt større, hvis vi henter en målscorer. De navne der er nævnt på rygtebasis er klasser over totalt ufarlige Curth, og en omskolet kant i Søren F. (som jeg ellers synes har været et fint køb - men han er ingen fuldblodsangriber, og har aldrig været det)

Jeg har ikke snakket om Europa League-gruppespil og stensikre bundkandidater, det er dig der fabler løs. Jeg har snakket om at vi kan ryge ud, uden en ordentlig afslutter, og komme skidt fra start til ligaen. Der er ret stor forskel.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. jul 2013, 00:03

TIM VÄYRYNEN

Han er en spiller jeg gerne så tilknyttet til AaB. Gerne som afløser for Rolf Toft. Det var bare for at bringe et nyt navn på banen. Han virker spændende.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. jul 2013, 01:41

Hans statistik ser lækker nok ud, men har du set ham spille, eller har du fået ham anbefalet eller hvordan?

Forvekslede ham først med Mike Vayrynen, men han er jo midtbane, og nok lidt uden for vores rækkevidde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 14. jul 2013, 08:15

Nej, jeg har kun set et par videoer og gloet lidt statistik, men det er vel sådan vi vurderer de fleste der anbefales :P
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

tagen
Ynglinge
Ynglinge

Re: Sv: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af tagen » 14. jul 2013, 12:28

Hej

Er det sikkert at Toft bliver sendt videre og i givet fald hvor skal han så hen?

Synes egentlig det ville være ærgerligt hvis han bare bliver skiftet ud med en eller anden anden udviklingsspiller. Han har vel gjort det ok i optakten blandt andet med 2 assist i Tyskland. Hvis der ikke er kroner i kassen til både Ene (hvis han ellers er interesseret) og en erstatning for Helenius vil jeg faktisk hellere have Ene. De angribere der har været på tale til nu vil ikke gøre nogen større forskel i mine øjne. Så hellere satse på Spalvis og/eller Toft kunne slå igennem og evt blive salgspotentionale. Men det virker lidt som Kent ikke vil bruge ham og så er det måske også bedre hvis han kommer videre. Synes bare aldrig han har fået en reel chance.

Mvh. Tagen

Sendt fra min GT-N5120 med Tapatalk2

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Sv: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af 12mand » 14. jul 2013, 17:12

tagen skrev:Hej

Er det sikkert at Toft bliver sendt videre og i givet fald hvor skal han så hen?

Synes egentlig det ville være ærgerligt hvis han bare bliver skiftet ud med en eller anden anden udviklingsspiller. Han har vel gjort det ok i optakten blandt andet med 2 assist i Tyskland. Hvis der ikke er kroner i kassen til både Ene (hvis han ellers er interesseret) og en erstatning for Helenius vil jeg faktisk hellere have Ene. De angribere der har været på tale til nu vil ikke gøre nogen større forskel i mine øjne. Så hellere satse på Spalvis og/eller Toft kunne slå igennem og evt blive salgspotentionale. Men det virker lidt som Kent ikke vil bruge ham og så er det måske også bedre hvis han kommer videre. Synes bare aldrig han har fået en reel chance.

Mvh. Tagen

Sendt fra min GT-N5120 med Tapatalk2
jeg gad virkelig godt se ham i hobro eller vendsyssel et par sæsoner. tror han bliver rigtig god, hvis han får chancen i en midter 1 divisions klub.
lynge er gud!

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 15. jul 2013, 17:17

Så er endnu en dag snart gået, hvor der ikke er bare så meget som et rygte om spillertilgang til AaB. Det virker lidt foruroligende. :(

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 15. jul 2013, 17:44

Efter at Augo og Emil er ude med skader og meget tvivlsom til vores europa cup kamp var det måske en ide at prøve at snakke med risgaard om kontrakt, vi aner ikke om augo er ude i langtid og vi ved pølsen er ud med karrentæne mod fck og de to ude mod fck ja den tanke tør jeg ikke tænke til ende, jeg ved godt at nogen vil vil sige vi ikke har råd men har vi råd til at lad være med at købe nogle spillere ????
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 15. jul 2013, 18:06

Wichmann, Thomsen, Hallur og PK kan altså alle spille den centrale midtbane, derudover er unge Christian Rye også central midtbanespiller. Jeg er sikker på at Wichmann og Thomsen går en god sæson i møde og Hallur vil jeg nok vente lidt med at afskrive endnu. Selvom manden er fra Færøerne og alt taler imod at han slår igennem, så synes jeg han virker som en spændende spiller, der på nuværende tidspunkt mindst er på 1. divisions niveau.

I reservernes kamp mod Vendsyssel der strålede Risgård på ingen måde. Det kan selvfølgelig være på grund af kondien på daværende tidspunkt, men Vendsyssel var fysisk underlegne i sådan en grad, at jeg stadig sad tilbage med en øv oplevelse af Risgård.

Hvis der er tale om udleje af Rolf Toft tror jeg det vil være fint for hans udvikling at spille fast på et førstehold, men hvorfor vi skulle være interesseret i at leje/sælge i et vindue hvor der allerede er forsvundet to angribere, det stiller jeg mig tvivlende overfor. I øvrigt helt enig med Tagen, Rolf har ikke fået en reel chance endnu.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 15. jul 2013, 18:13

Kasper skrev:Wichmann, Thomsen, Hallur og PK kan altså alle spille den centrale midtbane, derudover er unge Christian Rye også central midtbanespiller. Jeg er sikker på at Wichmann og Thomsen går en god sæson i møde og Hallur vil jeg nok vente lidt med at afskrive endnu. Selvom manden er fra Færøerne og alt taler imod at han slår igennem, så synes jeg han virker som en spændende spiller, der på nuværende tidspunkt mindst er på 1. divisions niveau.

I reservernes kamp mod Vendsyssel der strålede Risgård på ingen måde. Det kan selvfølgelig være på grund af kondien på daværende tidspunkt, men Vendsyssel var fysisk underlegne i sådan en grad, at jeg stadig sad tilbage med en øv oplevelse af Risgård.

Hvis der er tale om udleje af Rolf Toft tror jeg det vil være fint for hans udvikling at spille fast på et førstehold, men hvorfor vi skulle være interesseret i at leje/sælge i et vindue hvor der allerede er forsvundet to angribere, det stiller jeg mig tvivlende overfor. I øvrigt helt enig med Tagen, Rolf har ikke fået en reel chance endnu.
jeg syntes bare det er et kæmpe ansvar og ligge på de unge spillere og pk ja uha siger jeg bare hvis det er ham på den centrale midt. det går aldrig godt
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 15. jul 2013, 18:20

Bundgaard skrev:
Kasper skrev:Wichmann, Thomsen, Hallur og PK kan altså alle spille den centrale midtbane, derudover er unge Christian Rye også central midtbanespiller. Jeg er sikker på at Wichmann og Thomsen går en god sæson i møde og Hallur vil jeg nok vente lidt med at afskrive endnu. Selvom manden er fra Færøerne og alt taler imod at han slår igennem, så synes jeg han virker som en spændende spiller, der på nuværende tidspunkt mindst er på 1. divisions niveau.

jeg syntes bare det er et kæmpe ansvar og ligge på de unge spillere og pk ja uha siger jeg bare hvis det er ham på den centrale midt. det går aldrig godt
Måske ikke, men det er jo ikke fordi at det er førsteårs senior spillere der er tale om, pånær Rye. Wichmann 93 kampe, Thomsen 30 kampe, PK 193 kampe, Hallur 5 kampe.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 15. jul 2013, 18:31

Kan se på bold.dk at der render en svensker rundt i Palermo, Agon Mehmeti, som de hentede på fri for 1½ års tid siden i Malmö. Ikke nogen voldsom målscorer, men passer lidt på profilen. Nævner DK som en mulighed. Ser hellere nogle af de andre der er nævnt, men ham her ser billigere ud - hvilket nok passer Gaarde en del bedre.
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. jul 2013, 18:36

http://www.bold.dk/nyt/Svensk-Serie-B-a ... okken-i-DK" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne han være et bud?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jul 2013, 19:00

AalborgTrendies skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg forstår ikke helt logikken i at en angriber til ganske få millioner, skulle kunne gøre så stor en forskel at hans tilstedeværelse betyder vi har store chancer for EL gruppespil, mens vi i modsat fald ikke har en chance, og nærmest skulle være stensikre bundkandidater i ligaen. Kan i ikke høre det lyder helt ude i skoven?

Hvis vi kan hente en mand der kan gøre så stor en forskel til de ca. 0 kr. der er at gøre med, skal der øjeblikkeligt rejses en statue af Gaarde og Lynges må vente.
0 kr.?

Vi har da større chancer med en dygtig angriber, end med to uskarpe angribere. Husker du ikke Slavija-kampen? Jeppe Curth burde alene over de 2 kampe have scoret 3-4 mål, hvis han ellers havde været bare lidt skarp.

Manden bag en stor del af vores mål fra sidste sæson er væk. Selvfølgelig er vores chancer for at lykkes i ligaen og Europa langt større, hvis vi henter en målscorer. De navne der er nævnt på rygtebasis er klasser over totalt ufarlige Curth, og en omskolet kant i Søren F. (som jeg ellers synes har været et fint køb - men han er ingen fuldblodsangriber, og har aldrig været det)

Jeg har ikke snakket om Europa League-gruppespil og stensikre bundkandidater, det er dig der fabler løs. Jeg har snakket om at vi kan ryge ud, uden en ordentlig afslutter, og komme skidt fra start til ligaen. Der er ret stor forskel.
Hvad får dig til at tro mit indlæg udelukkende var henvendt til dig? Det var sådan ser netop en kommentar på en generel holdning herinde... Jeg synes det tillægges alt for stor betydning om vi har en ny angriber fra sæsonstart (eller i det hele taget, men det er en anden snak).

Jeg er for så vidt ikke uenig i at chancerne for avancement i EL, og for en god start i ligaen, ville være større hvis Helenius stadig var hos os - en klasseangriber som var en fasttømret del af holdet. Men den angriber vi har råd til at hente kommer ikke til at være på et niveau, hvor vi bare kan sige med sikkerhed at han kommer til at score mål, eller være en afgørende spiller.

0 kr. er der selvfølgelig ikke til en angriber, men jeg tror godt jeg tør garantere at der ikke er meget, og jeg tror godt jeg tør sige at mange af de navne som er nævnt er lige så urealistiske som ham der CR7 filuren f.eks.

Jeg vil iøvrigt påstå at vi også nemt kan ryge ud af EL og komme skidt fra start MED en "ordentlig afslutter", og dermed siger jeg også at jeg mener betydningen overvurderes.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af ContractManager » 15. jul 2013, 21:03

jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Svensk-Serie-B-a ... okken-i-DK

Kunne han være et bud?
Det er ikke prangende stats han har. Men han skal da ikke udelukkes. Jeg er bare bange for, at han sidste år fik ødelagt sæsonen af skader, og at det fortsætter.
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 15. jul 2013, 22:19

ContractManager skrev:
jonas386 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Svensk-Serie-B-a ... okken-i-DK

Kunne han være et bud?
Det er ikke prangende stats han har. Men han skal da ikke udelukkes. Jeg er bare bange for, at han sidste år fik ødelagt sæsonen af skader, og at det fortsætter.
Potentiel Albansk landsholdsangriber...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 16. jul 2013, 08:33

http://www.bt.dk/fodbold/lang-svensker-spoeger-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja lad os da få en spiller som først kan spille om halvanden måned...

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 16. jul 2013, 08:49

Tyskeren skrev:http://www.bt.dk/fodbold/lang-svensker-spoeger-i-AaB

Ja lad os da få en spiller som først kan spille om halvanden måned...
Ja får Zaza var dæleme træls og have i klubben...

Venter gerne 1,5 måned for den rette angriber...

Låst