Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af le Cid » 16. jul 2013, 14:07

jensemand57 skrev:
le Cid skrev:
jensemand57 skrev:Jeg kan nu godt se nogle fordele ved en lejeaftale.

1 Økonomisk er det billigere.
2 Det giver nogle af vores angrebstalenter ro til udvikling
3 Der er stadig en feriepengesag, som ligger og gemmer sig.
Jeg er uenig i punkt 1!
Jeg er helt sikker på, at det ville have været meget billere at købe en angriber i sin tid - i stedet for at leje Saganowski, Nielsson og Shelton. Hvis man i stedet havde købt en spiller på en 3-årig kontrakt, så havde man haft en hel anden kontinuitet, og så havde man oven i købet en spiller med 1,5 års kontrakt bagefter, som man måske så kunne sælge til omtrent samme pris.

Men det er vel hele historien om, at det er dyrt at være fattig!
Du har ret i, at det for år tilbage havde været bedre at købe end at leje. Men du giver selv lidt svaret anno 2013. Det er dyrt at være fattig.
Bare fordi man er fattig, behøver man jo ikke at gentage fortidens fejltrin.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 16. jul 2013, 14:31

Hvis man nu ellers kan få lov, så vil jeg da lige nævne et par ting om Rasmus Jönsson, som måske kan nuancere diskussionen lidt.

En skadesplaget type?
Nej, under træner Conny Karlsson startede han i godt 55 kampe i træk.

Manglende mål, først i Helsingborg og derefter i Wolfsburg?

Nej. I Helsingborg spillede han ret mange kampe på kanten, før han fik chancen i angrebet. Vi taler på en tid hvor han konkurrerede med dels Henke Larsson, dels Alexander Gerndt.
Men han kan også spille en særdeles habil kant. Enormt pågående og udfordrende. Det er fint nok at pege på manglende mål, men han lavede altså også 20 assists i de 97 kampe.

Samtlige mål undtagen 1 faldt i åbent spil. Vi taler dermed mål eller assist hver anden kamp.
Men det var også på en tid hvor Gerndt lavede mindst ligeså mange mål + assists som Helenius.

Han brugte 5 skud pr. mål - til sammenligning lå vi i efteråret med et snit på 6,6 skud pr. mål.
Og i en måling fra runde 21-25 i år, lå Helenius på 2 mål på 18 skud.

I Wolfsburg var det samme historie - han blev oftest indskiftet på kanten...
Men der skal nok være nogen herinde, der stadig ikke vil have ham fordi han er svensker...

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 16. jul 2013, 14:59

AalborgTrendies skrev:Men der skal nok være nogen herinde, der stadig ikke vil have ham fordi han er svensker...
Que???
Jeg synes netop tit folk gerne vil have svenske angribere. De klarer sig ofte bedre end danske i udenlandske klubber, og de sælges oftere til de større ligaer.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 16. jul 2013, 15:41

le Cid skrev: Que???
Jeg synes netop tit folk gerne vil have svenske angribere. De klarer sig ofte bedre end danske i udenlandske klubber, og de sælges oftere til de større ligaer.
Lige nøjagtig dét argument var der mange herinde, der ikke ville lytte til. Sandsynligvis fordi disse debattørers fodboldviden udover landets grænser er stærkt begrænset. Alligevel har visse en tendens til at tilbagevise alt de ikke kender, som noget der er dårligt.

Det er lidt som når trænere skal belæres af journalister med begrænset fodboldindsigt - må være samme irriterende følelse.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 16. jul 2013, 18:38

Ud over en angriber, kunne det godtnok være fint at tilknytt Risgaard, evt. på en kort kontrakt. Han træner vil stadig med truppen?
AaB - the Nordic gateway to Europe

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 16. jul 2013, 20:13

Brent skrev:Ud over en angriber, kunne det godtnok være fint at tilknytt Risgaard, evt. på en kort kontrakt. Han træner vil stadig med truppen?

Skal vi så ikke tage Jens Kristian sørensen og Daniel Christensen med. Det drejer sig åbenbart bare om at man skal være tidligere Aabér ikke så meget kvalitet. Risgård mangler speed, og viste meget begrænset sidste sæson.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 16. jul 2013, 20:48

Risgaard er en super ide som back up for Augo og Wurtz, hvis han ellers er rimelig i lön. Han skal bare i form igen.
Ud over en angriber mangler vi helt bestemt ogsaa et par mere rutinerede spillere til de pladser som DC og JKS daekker, men de to er ikke lösningen.
En rimelig angriber (ikke AK47), Risgaard og en rutineret forsvarsspiller eller to ville vaere rimelige ındköb - isaer hvis Lasse ryger.
Kun den mest jubeloptimistiske kan tro paa at vi kan gentage sidste saesons succes med kun et köb af en erstatning for Helenius = en endnu mere supertynd trup, hvor 4 nyoprykkede spillere forventes at fylde alle de andre huller !!!
Gamling
"Ib Simonsen forever"

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 16. jul 2013, 21:27

Gamling skrev:Risgaard er en super ide som back up for Augo og Wurtz, hvis han ellers er rimelig i lön. Han skal bare i form igen.
Ud over en angriber mangler vi helt bestemt ogsaa et par mere rutinerede spillere til de pladser som DC og JKS daekker, men de to er ikke lösningen.
En rimelig angriber (ikke AK47), Risgaard og en rutineret forsvarsspiller eller to ville vaere rimelige ındköb - isaer hvis Lasse ryger.
Kun den mest jubeloptimistiske kan tro paa at vi kan gentage sidste saesons succes med kun et köb af en erstatning for Helenius = en endnu mere supertynd trup, hvor 4 nyoprykkede spillere forventes at fylde alle de andre huller !!!
Daniel Christensen og Jens Kristian Sørensen???

Altså venstre back kunne jeg se en ide i at få en backup, ellers synes jeg det lyder helt sort at signe med Risgård, og så at vi stadig mangler en central midtbane..

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 16. jul 2013, 22:17

degn skrev:
Brent skrev:Ud over en angriber, kunne det godtnok være fint at tilknytt Risgaard, evt. på en kort kontrakt. Han træner vil stadig med truppen?

Skal vi så ikke tage Jens Kristian sørensen og Daniel Christensen med. Det drejer sig åbenbart bare om at man skal være tidligere Aabér ikke så meget kvalitet. Risgård mangler speed, og viste meget begrænset sidste sæson.

Undskyld jeg glemte at skrive med lyserødt. selvfølgelig skal vi ikke have JKS og DC. Men ligeså selvfølgelig for mig er det også at vi ikke skal have Risgård. han kan ikke bibringe med noget som or eksempel Thomsen ikke kan.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. jul 2013, 22:24

I et indslag omkring Gaarde på tv2 for ikke mange minutter siden, mødte Gaarde en keeper ved navn Frederik. Hvem er Frederik??
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. jul 2013, 22:35

Oldager skrev:I et indslag omkring Gaarde på tv2 for ikke mange minutter siden, mødte Gaarde en keeper ved navn Frederik. Hvem er Frederik??
Ifølge transferworld.de er han lille, fræk, og elsker mekanik.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. jul 2013, 22:48

Funky skrev:
Oldager skrev:I et indslag omkring Gaarde på tv2 for ikke mange minutter siden, mødte Gaarde en keeper ved navn Frederik. Hvem er Frederik??
Det meste af det havde jeg på fornemmelsen, men lille er han ikke. Han er goalie, mate. Sign him up!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 16. jul 2013, 23:19

Funky skrev:
+1

Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 16. jul 2013, 23:50

U17-målmanden hedder Frederik Reimer?
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 17. jul 2013, 11:14

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ra ... il-AaB-nja" onclick="window.open(this.href);return false;
Rasmus Jönsson lyder ikke helt afvisende angående et skifte til AaB

Brugeravatar
Louise
Junior
Junior

Indlæg af Louise » 17. jul 2013, 12:42

Ved godt det er på en billig bagrund, men Sander Post minder mig en del om Nicklas Helenius, ved godt han måske ikke har de bedste stats, men han ser ud til at være god med både fødder og pande.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 17. jul 2013, 12:57

Hvad med en lille detalje som målscoring?
degn skrev:
Undskyld jeg glemte at skrive med lyserødt. selvfølgelig skal vi ikke have JKS og DC. Men ligeså selvfølgelig for mig er det også at vi ikke skal have Risgård. han kan ikke bibringe med noget som or eksempel Thomsen ikke kan.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jul 2013, 13:37

Louise skrev:Ved godt det er på en billig bagrund, men Sander Post minder mig en del om Nicklas Helenius, ved godt han måske ikke har de bedste stats, men han ser ud til at være god med både fødder og pande.

Er han rygtet til AaB eller superligaen?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Louise
Junior
Junior

Indlæg af Louise » 17. jul 2013, 13:43

Provst i Brovst skrev:
Louise skrev:Ved godt det er på en billig bagrund, men Sander Post minder mig en del om Nicklas Helenius, ved godt han måske ikke har de bedste stats, men han ser ud til at være god med både fødder og pande.

Nej det er han ikke, men er det ikke også ønsker her?

Jeg tænker han, at han må være en billig spiller, på 28 år, dog har jeg ikke tjekket op på kontraktlængde.

Men synes alligevel han ser spændende ud.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af ContractManager » 17. jul 2013, 13:45

Louise skrev:
Provst i Brovst skrev:

Nej det er han ikke, men er det ikke også ønsker her?

Jeg tænker han, at han må være en billig spiller, på 28 år, dog har jeg ikke tjekket op på kontraktlængde.

Men synes alligevel han ser spændende ud.
Han skrev kontrakt med Flora Talin i februar, så det er nok usandsynligt at han smutter.
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Låst