Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jul 2013, 19:58

Funky skrev:Det var altså efter min mening midtbanen, som fejlede størst i dag, såvel defensivt som offensivt.
Enig, og så er jeg altså fortsat skuffet over hvor lette mål vi lukker ind, en tendens som bestemt ikke er ny.

Det var absolut ikke en kamp vi burde tabe 3-0, og det har man desværre sagt til sig selv mange gange i løbet af det sidste halve år. Vi mangler i den grad Augo i topform, og vi mangler i den grad Kusk i topform. Vi skaber stort set intet udover på tilfældigheder og en smule på dødbolde, og det havde selv den mest fantastiske nye angriber sandsynligvis ikke kunnet ændre på.

Men vi SKAL altså kunne lukke bedre af i en kamp som denne, jeg synes det er et kæmpeproblem, og selv om jeg rigtig godt kan lide Lasse, så må jeg indrømme at jeg håber vi med et salg kan bytte ham ud med en forsvarsgeneral - det er der altså behov for.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jul 2013, 20:00

634 skrev:AaB har ikke skuffet mig, spillertruppen har den styrke jeg syntes at kunne forvente.
De kan skabe nogle gode afslutningsmuligheder på modstanders mål, men mangler meget i at omsætte chancer til mål, henover kampen uden scoring skabes usikkerhed i forsvaret, som idag med Lasses personlige fejl ved det første mål, og Dalsgaard hænger i offside efterfølgende.
Arhh, man kan vel næppe klandre Dalsgaard for det andet mål, som er rene tilfældigheder.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 18. jul 2013, 20:03

http://goalshighlights.com/dila-gori-3- ... ighlights/" onclick="window.open(this.href);return false;

Puha puha, man bliver deprimeret af at se hvordan de to første mål, kan være så nemme at få :(

Jeg håber godt nok Spalvis kommer ind med noget gåpåmod og score nogle kasser når Curth ikke kan, og så håber jeg GAarde kan få sendt Curth videre !
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. jul 2013, 20:27

Jesper Schmidt skrev:
Enig, og så er jeg altså fortsat skuffet over hvor lette mål vi lukker ind, en tendens som bestemt ikke er ny.

Det var absolut ikke en kamp vi burde tabe 3-0, og det har man desværre sagt til sig selv mange gange i løbet af det sidste halve år. Vi mangler i den grad Augo i topform, og vi mangler i den grad Kusk i topform. Vi skaber stort set intet udover på tilfældigheder og en smule på dødbolde, og det havde selv den mest fantastiske nye angriber sandsynligvis ikke kunnet ændre på.

Men vi SKAL altså kunne lukke bedre af i en kamp som denne, jeg synes det er et kæmpeproblem, og selv om jeg rigtig godt kan lide Lasse, så må jeg indrømme at jeg håber vi med et salg kan bytte ham ud med en forsvarsgeneral - det er der altså behov for.
Lasse ligner meget en fyr som skal videre i systemet. Jeg går også og håber på, at det skal lykkedes at få ham solgt for at få en ny general ind. Der bimlede jo alarm-klokker i denne kamp LANG tid før første mål falder, så Kents billede af, at 'alt var ok den første time' kan jeg slet ikke genkende. Det var fra kampens start ret tydeligt, at det var alt for nemt for georgierne at komme til chancer. Og meget af det, de kom til, blev skabt fordi vores midtbane (og særligt den centrale midtbane) slet ikke fyldte nok. En erfaren fyr som Wurtz fejler efter min mening langt mere i denne kamp end Curth.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. jul 2013, 20:29

jayC skrev:http://goalshighlights.com/dila-gori-3- ... ighlights/

Puha puha, man bliver deprimeret af at se hvordan de to første mål, kan være så nemme at få :(

Jeg håber godt nok Spalvis kommer ind med noget gåpåmod og score nogle kasser når Curth ikke kan, og så håber jeg GAarde kan få sendt Curth videre !
Der er alt for meget fokus på Curth. Af de to angribere i dag gør han det klart bedst, og Wurtz flopper langt hårdere. Curth gør det helt ok med de ting, han får at arbejde med.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Popnizzen » 18. jul 2013, 20:37

Gør han det ok? Han er jo kronisk ringe til at afslutte. Den mand scorer jo aldrig, uanset hvor stor chancen er. Den dårligste angriber i lang tid.
„The less you care, the happier you will be.“

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 18. jul 2013, 20:45

Jesper Schmidt skrev: Men vi SKAL altså kunne lukke bedre af i en kamp som denne, jeg synes det er et kæmpeproblem, og selv om jeg rigtig godt kan lide Lasse, så må jeg indrømme at jeg håber vi med et salg kan bytte ham ud med en forsvarsgeneral - det er der altså behov for.
Hvis Lasse bliver solgt for 4-5 millioner, som det har været nævnt i pressen, så er der jo ingen penge til en general. Der kan maksimalt blive tale om en spiller på KEP niveau. Det er uansvarligt hvis AaB tillader et salg af Lasse nu, vi skal muligvis til at kæmpe om nedrykning og så må hensynet til Lasses karriere være mindre væsentligt.

Med AaBs transferpolitik i klar erindring kan vi også risikere at han bliver solgt for 2-3 millioner.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 18. jul 2013, 20:47

jayC skrev:http://goalshighlights.com/dila-gori-3- ... ighlights/

Der er desværre ikke fodbold i dine fremlagte link ;)
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 18. jul 2013, 20:47

Provst i Brovst skrev:
Med AaBs transferpolitik i klar erindring kan vi også risikere at han bliver solgt for 2-3 millioner.
Kan du finde nogen der vil betale 3 mio. for spektakulære selvmål?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 18. jul 2013, 20:52

Jesper Schmidt skrev:
634 skrev:AaB har ikke skuffet mig, spillertruppen har den styrke jeg syntes at kunne forvente.
De kan skabe nogle gode afslutningsmuligheder på modstanders mål, men mangler meget i at omsætte chancer til mål, henover kampen uden scoring skabes usikkerhed i forsvaret, som idag med Lasses personlige fejl ved det første mål, og Dalsgaard hænger i offside efterfølgende.
Arhh, man kan vel næppe klandre Dalsgaard for det andet mål, som er rene tilfældigheder.
I den stream jeg så synes jeg tydeligt at de tre andre i forsvaret havde trukket offside på spilleren som modtager bolden, men Dalsgaard ødelægger det.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. jul 2013, 21:10

Det er ikke kun AaB der fuckede op. Rosenborg har netop tabt 1-0 på hjemmebane til St. Johnstone fra Skotland.
Lodtrækningen til 3. kvalrunde i morgen bliver noget af et antiklimaks pga. kampens resultat.

Jeg er stadigvæk rystet. Savnet af Helenius var lige så stor som frygtet. Det er et kæmpe tab, at vi har mistet Lucas og Helenius og erstattet dem med ingenting. Når den sidste fra det giftige trekløver (Kusk) ikke rammer niveau, så er vi ilde stedt.
Efter den enorme skuffelse kræver det ét kæmpe mirakel i returkampen. Det bliver altafgørende at holde nullet, hvilket virker meget urealistisk. Har også enormt svært ved at se hvem der kan bombe løs næste torsdag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. jul 2013, 21:16

Popnizzen skrev:Gør han det ok? Han er jo kronisk ringe til at afslutte. Den mand scorer jo aldrig, uanset hvor stor chancen er. Den dårligste angriber i lang tid.
Jeg så da en afslutning eller to hvor det kun var godt målmandsspil, som forhindrede en scoring.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. jul 2013, 21:22

frederikshavneren skrev:Det er ikke kun AaB der fuckede op. Rosenborg har netop tabt 1-0 på hjemmebane til St. Johnstone fra Skotland.
Lodtrækningen til 3. kvalrunde i morgen bliver noget af et antiklimaks pga. kampens resultat.

Jeg er stadigvæk rystet. Savnet af Helenius var lige så stor som frygtet. Det er et kæmpe tab, at vi har mistet Lucas og Helenius og erstattet dem med ingenting. Når den sidste fra det giftige trekløver (Kusk) ikke rammer niveau, så er vi ilde stedt.
Efter den enorme skuffelse kræver det ét kæmpe mirakel i returkampen. Det bliver altafgørende at holde nullet, hvilket virker meget urealistisk. Har også enormt svært ved at se hvem der kan bombe løs næste torsdag.
Igen: Det er altså en top-erfaren mand som Wurtz, som kikser i dag. Én ting er, at han ikke er sk...god frem ad banen, men i dag var der heller ikke nok bid i hans defensive arbejde. Det samme gælder for de øvrige midtbanespillere. Defensiven var elendig.

Men jeg er da helt enig i, at vi mangler en mand som Helenius, som selv når AaB spiller ringe bare kan gøre noget på egen hånd - ofte med det resultat, at bolden ligger i modstandernes mål. Jeg synes det er sølle, at vi har en trup af prof-spillere som ikke er bedre til at klaske til bolden og i det mindste ramme inden for målrammen fra distancen, i stedet for at forsøge at småspille bolden over stregen mellem 9-10 forsvarsspillere.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 18. jul 2013, 21:24

Funky skrev:
Popnizzen skrev:Gør han det ok? Han er jo kronisk ringe til at afslutte. Den mand scorer jo aldrig, uanset hvor stor chancen er. Den dårligste angriber i lang tid.
Jeg så da en afslutning eller to hvor det kun var godt målmandsspil, som forhindrede en scoring.
Du mener den han header lige på målmanden i 1. halvleg? Bevares, det var fint headet, men keeperen skulle jo tage den.

Han er bare ikke farlig. Og det må smitte af på medspillerne, at de ved at han stort set aldrig scorer på sine chancer.

Søren Frederiksens i 1. halvleg er dog en direktør af rang. Der tror jeg nu nok, Jesper Schmidt, at en god angriber havde banket den i kassen.

Vi mangler en rendyrket angriber, og vi mangler ham nu. Ikke 6-7 runder inde i sæsonen.

Jeg er stadigvæk rystet over, at vi kan pisse en så god chance væk. Vi kommer aldrig til at være seedet hele vejen igen. Jeg håber spillerne (og ikke mindst trænerne) skammer sig - vi spiller uden aggressivitet hele kampen, og jeg ser tydeligvis en helt anden kamp end Kent Nielsen ser.

Würtz har jeg været efter før... Men han er jo også fredet på debatsiden, fordi han er god i presspillet... Og ikke så meget andet.

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 18. jul 2013, 21:38

Kan de vinde 3-0, kan vi ogsaa vinde 3-0.

Aldrig, aldrig, aldrig gir' vi op!!

Naar man styrter skal man op paa cyklen igen med det samme og afsted!

Kom saa AaB
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2013, 21:51

Winterburn skrev:Kan de vinde 3-0, kan vi ogsaa vinde 3-0.

Kom saa AaB
Lige præcis!!

Men der kommer nok ikke mange - 50kr. for serie 8 bold et jo ikke det værd!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. jul 2013, 21:52

Kom saa AaB
Præcis. Ingen grund til at give op på forhånd. Det er altså ikke umuligt at vinde 3-0 hjemme. Men bed mig venligst ikke sætte navn på 3 mand der skal kunne score i returen...
Janteloven eksisterer IKKE!

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Re: Sv: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af BoomZ0R » 18. jul 2013, 22:00

Køllen I Møllen skrev:

Kom saa AaB
Præcis. Ingen grund til at give op på forhånd. Det er altså ikke umuligt at vinde 3-0 hjemme. Men bed mig venligst ikke sætte navn på 3 mand der skal kunne score i returen...
:-P

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 18. jul 2013, 22:06

http://www.youtube.com/embed/17FVwl1-Vf0" onclick="window.open(this.href);return false;

Pinligt!!!!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. jul 2013, 22:10

Køllen I Møllen skrev:

Kom saa AaB
Problemet er lige så meget at nullet skal holdes. Ét mål til Dila Gori og det er game over.

Besvar