Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Maierhofer lyder meget interessant og hvis man kunne få ham nordireren ind, så ville det da også være spændende. Jeg tror dog kun der købes én angriber (udover AKJ). Det er også så forbandet irriterende, at Helenius er smuttet. Om et år er Spalvis vel klar til superligaen, om to år er Jannik Pohl klar, om tre år er spillere som Johan Ejsing og Sebastian Andersen klar og om fire år er spillere som Nikolaj Pedersen og Marco Ramkilde klar. Det er alle angrebstalenter (selvom Ejsing bruges på kanten), og jeg ser da i hvert fald én superligaangriber for hver årgang. Her nu har vi et år uden et angrebstalent. Vi skal nøjes med en angriber som Curth og en kantspiller i form af Søren Frederiksen. Det kan godt blive døden for AaB i superligaen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
AalborgTrendies
Jeg er helt enig. Men jeg tror simpelthen ikke på at Maierhofer f.eks. er en mulighed. Dertil er han simpelthen for dyr. Og hvis han vil væk fra Tyskland er det nok et godt bud, at han vender tilbage til Østrig.Rams skrev:Vores program indtil transfervinduet lukket 02.09.2013 er FCK, FC Dila, EfB, FCV, OB, FCN, FCM og BIF. Efter den indledning kan vi sagtens have pisset sæsonen væk, da jeg umiddelbart ser FCV kampen som vores bedste bud på point.
Efter at have hevet ilt til hjernen efter nedsmeltningen i går, synes jeg behovet for nyt blod skriger til himlen.
Jeg synes stadig vi mangler noget kreativitet og dynamik på midtbanen. En mulighed kunne være at prøve Thomsen af derinde, og spekulere i at købe en mere rendyrket wing. F.eks. Peter Nymann, der har kontraktudløb, endnu ikke har forlænget med Djurgården, og har været Djurgårdens vigtigste spiller 2 år i træk.
Isoleret set ville det være bedst hvis vi kunne finde en type som Petter Andersson, med videresalgs-potentiale. Enevoldsen ville være sådan en signing, der fra en plads som 10'er ville kunne være garant for en 6-8 mål pr. sæson. Men han bliver nok i Mechelen, desværre.
Nu må det dog være åbenlyst for enhver, med startprogrammet i mente, at vi ikke har råd til at vente på at lande en ny angriber i slutningen af vinduet. Der skal spilles nyt blod ind hurtigst muligt.
Og nej, det er ikke nogen forsimplet tilgang til tingene, men vi spillede en temmelig dårlig forårssæson, har pisset Europa League-deltagelsen væk og mangler manden der scorede halvdelen af vores mål i hele forårssæsonen. Han var kamp-afgørende i SÅ mange tilfælde sidste sæson, og de point kommer vi altså til at mangle nu. Derfor kan vi nemt komme i klemme i en tæt Superliga.
Der er mange af tendenserne fra forårssæsonen som ser ud til at fortsætte, hvilket er stærkt bekymrende.
Det er jo vores mest erfarne og bedst betalte spillere som ikke slår til. Dét i sig selv, synes jeg er rigtig, rigtig bekymrende.
Forudsætningen er jo også netop, at AaB-støtter vil smide 10-12 mio. kr. i projektet på ligeså favorable lånevilkår som sidst. Jeg ser dog hverken Maierhofer, Smetana, Boyce eller Harbuzi som mere urealistiske end Avdic eller Jönsson. Kunne dog også godt selv tvivle på at Maierhofer og Boyce ser DK som en mulighed.
In verbis simus faciles
-
jensemand57
- Allstar

Der kommer mange gode forslag ind til forstærkninger til især angrebet. Men hvad hjælper det, når det kun bliver ved en omgang tomsnak fra AaB. Ikke engang et enkelt lille rygte er på trapperne. I morges hørte jeg i radioen, at Gaarde er til lodtrækning til næste runde. De skulle have sendt en anden af høje herre, send Gaarde med flyet hjem, så han kan hente de forstærkninger, der skal til.
- viper_dk
- Ynglinge

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: Aarhus
- Kontakt:
http://www.bt.dk/fodbold/superligaen-dr ... spillere-0 Alle på nær 1 hold har fået tilføjet nye kræfter.....Venter bare på at der under AaB kommer til at stå: ???, Anders K. Jakobsen
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"
Yeeeesssssss.... Kontrakt med Risgaard!!!
Need to have or nice to have?
Giver kun mening, hvis Würtz er på vej væk. Vi har nu Risgård, Thomsen, Augo, Würtz, Wichmann, Hansson og Rye, der dækker den centrale midtbane. Hvis vi skal skabe økonomisk råderum, så skal der midtbanespillere ud.
Giver kun mening, hvis Würtz er på vej væk. Vi har nu Risgård, Thomsen, Augo, Würtz, Wichmann, Hansson og Rye, der dækker den centrale midtbane. Hvis vi skal skabe økonomisk råderum, så skal der midtbanespillere ud.
In verbis simus faciles
Han kunne virkelig have gjort en forskel i går :-/
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Hansson tror man jo åbenbart ikke på. Jeg vædder gerne en flaske Jägermeister på, at han er væk før Wurtz. Thomsen er vel mere kant, og Rye er bare nederst i hierarkiet.Rams skrev:Need to have or nice to have?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg skrev, at Thomsen kan dække den centrale midtbane. Du har nok ret med Hansson, men personligt er jeg stadig træt af, at vi ikke har set Wichmanns endelige gennembrud endnu - der er sgu bold i knægten. Håber ikke spilletiden tørrer gelt ud med Risgårds ankomst.
Når nu Lange-Allan langt om længe har fundet kugelpennen i Lynges skuffe, så kunne han passende få skrevet med en angriber inden kugelpennen bliver væk igen
Når nu Lange-Allan langt om længe har fundet kugelpennen i Lynges skuffe, så kunne han passende få skrevet med en angriber inden kugelpennen bliver væk igen
In verbis simus faciles
det kan jo også være fordi Augo er temmelig meget skadet og svær ved at komme i form, og ja jeg hilser også Risgaard velkommen hjemFunky skrev:Hansson tror man jo åbenbart ikke på. Jeg vædder gerne en flaske Jägermeister på, at han er væk før Wurtz. Thomsen er vel mere kant, og Rye er bare nederst i hierarkiet.Rams skrev:Need to have or nice to have?
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
Så skulle han nok være registeret i god tid før kampen - UEFA du vedle Cid skrev:Han kunne virkelig have gjort en forskel i går :-/
Eksil skrev:Så skulle han nok være registeret i god tid før kampen - UEFA du vedle Cid skrev:Han kunne virkelig have gjort en forskel i går :-/
men han kan vel nå retur kampen ikke ??????
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
Aner ikke om spillerne er registeret for runder eller kampe.Bundgaard skrev:Eksil skrev:Så skulle han nok være registeret i god tid før kampen - UEFA du vedle Cid skrev:Han kunne virkelig have gjort en forskel i går :-/
men han kan vel nå retur kampen ikke ??????
Er fint med Risgård som et ekstra alternativ på den centrale midt og han er sikkert ikke dyr længere, men der skal ske noget i vores offensiv som alle andre er inde på. Umiddelbart synes jeg, at Ken Ilsø kunne være et frækt bud. Han er måske ikke ligefrem en bomber, men laver dog mål. Derudover synes jeg, at han giver en god dynamik i et holds offensiv og kan være med til at skabe chancer til Søren Frederiksen eller komik-bomberen. Derudover kan det jo tænkes, at de muligheder han har set i udlandet er forduftet og fætter-KEP kan lokke ham til 9000.
Jeg har også hørt at Ken Ilsø er et emne i Aalborg, Ken Nielsen skulle have været i kontakt med ham nogle gange. Men jeg ved ikke om han stadigvæk er inde i billedet nu vi har signet Risgaard.
Ifølge Allan Gaarde er der penge til en angriber, og hvis der har været kontakt mellem Kent og Ken, skulle der dog stadig være penge til ham.. Jeg vil gerne se Ilsø i AaB trøjen.. Jeg har syntes han gjorde det rigtig godt i FCM og ser man han statistik i Düsseldorf, har han kunne banke bolden ind.. I den tyske Bundesliga og 2. bundesliga er det ca blevet til mål i hver 4. kamp, hvilket jeg synes er OK..sofieroad skrev:Jeg har også hørt at Ken Ilsø er et emne i Aalborg, Ken Nielsen skulle have været i kontakt med ham nogle gange. Men jeg ved ikke om han stadigvæk er inde i billedet nu vi har signet Risgaard.
Så bring Ken Ilsø ind på holdet som kender Søren Frederiksen fra deres fælles tid i Sønderjyske, og med Spalvis og Toft som backup.. SÅ vil jeg synes dette transfervindue er udmærket..
Og gerne med en forsvarsspiller som gardering, hvis der er økonomi til det
AaB - nu, i morgen & altid! 
Lasse sælges - Augu rykkes ned som forsvarer - Risgård går ind ved siden af Wurtz - Gaarde henter Tulio hjem. Win.jayC skrev:
I det mindste gætter jeg på, at aftalen med Risgård også er kommet i stand fordi man har erkendt, at det ikke bliver i denne omgang, at man henter Enevoldsen hjem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Funky skrev:Lasse sælges - Augu rykkes ned som forsvarer - Risgård går ind ved siden af Wurtz - Gaarde henter Tulio hjem. Win.jayC skrev:
I det mindste gætter jeg på, at aftalen med Risgård også er kommet i stand fordi man har erkendt, at det ikke bliver i denne omgang, at man henter Enevoldsen hjem.
Din løsning vil jeg heller ikke klage over.. KUnne godt se Augo permanent rykket tilbage i bagkæden sammen med KEP og så med Thelander der afløser når der er karantæne til KEP..
AaB - nu, i morgen & altid! 
-
seamann
Jep, et forsvar så langsomt at det vil overraske enhver modstander.jayC skrev:Funky skrev:Lasse sælges - Augu rykkes ned som forsvarer - Risgård går ind ved siden af Wurtz - Gaarde henter Tulio hjem. Win.jayC skrev:
Din løsning vil jeg heller ikke klage over.. KUnne godt se Augo permanent rykket tilbage i bagkæden sammen med KEP og så med Thelander der afløser når der er karantæne til KEP..