AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AalborgTrendies

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af AalborgTrendies » 25. jul 2013, 22:05

Funky skrev: Kommer an på, hvordan man bruger Wurtz; jeg så de første 20-25 minutter af kampen på tv, og der var han god til at lægge et højt, agressivt pres og eroble nogle bolde. Men créateur har han jo aldrig været...
Hvad nytter det at han kan erobre boldene, når han ikke kan skille sig fornuftigt af med den? Enhver vil forhåbentlig kunne se efter denne sæson, hvor overvurderet han har været, også herinde. AaB's spil får et markant bedre flow med en Risgård-type der lynhurtigt kan sende bolden videre, og sætte spillet op.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 25. jul 2013, 22:06

Så rigtig Jesper Thygesen.. Vi åbner pakken omkring ny angbriber, og han skal gerne komme snart.. Efter dagens kamp, kan jeg ikke se vi kam bruge Ken Ilsø, men vi har brug for en som kan heade en bold i mål, en spiller som kan lirke et 10 mands forsvar op som Dila Gori stillede med til kampen..

Men får vi Ilsø, vil jeg ikke sige nej tak, hvis der ikke er andre vi kan få.. Men efter kampen idag, vil jeg hellere ha nummer 10 fra Dila Gori
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Geografisk sted: 2000

Indlæg af 556 » 25. jul 2013, 22:08

Så meget for den match-fixing teori.. havde spillet på en AaB sejr med 1 måls handicap.. øv!
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. jul 2013, 22:08

AalborgTrendies skrev:
Funky skrev: Kommer an på, hvordan man bruger Wurtz; jeg så de første 20-25 minutter af kampen på tv, og der var han god til at lægge et højt, agressivt pres og eroble nogle bolde. Men créateur har han jo aldrig været...
Hvad nytter det at han kan erobre boldene, når han ikke kan skille sig fornuftigt af med den? Enhver vil forhåbentlig kunne se efter denne sæson, hvor overvurderet han har været, også herinde. AaB's spil får et markant bedre flow med en Risgård-type der lynhurtigt kan sende bolden videre, og sætte spillet op.
Jeg er altså også stor Risgård-fan; men det forhindrer ikke RW i at have nogle kvaliteter, man faktisk godt kan anerkende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 25. jul 2013, 22:08

jayC skrev:Så rigtig Jesper Thygesen.. Vi åbner pakken omkring ny angbriber, og han skal gerne komme snart.. Efter dagens kamp, kan jeg ikke se vi kam bruge Ken Ilsø, men vi har brug for en som kan heade en bold i mål, en spiller som kan lirke et 10 mands forsvar op som Dila Gori stillede med til kampen..

Men får vi Ilsø, vil jeg ikke sige nej tak, hvis der ikke er andre vi kan få.. Men efter kampen idag, vil jeg hellere ha nummer 10 fra Dila Gori
enig, mon vi har råd til ham - og man han har lyst til det???

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Indlæg af Peter A. » 25. jul 2013, 22:09

Endelig tilbage i Europa.....og så ødsler vi det væk mod middelmådigt georgisk hold.

PINLIGT, FLOVT OG RINGE! Primært en helt skandaløs præstation i den første kamp, som gør at vi må spille noget uvant i dag, men også langt fra godt nok at vi ikke formår at bolden i nettet en eneste gang i dag....Curth må kandidere til dagens dårligste AaB'er..
Hey AaB!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 25. jul 2013, 22:10

Piskamp, hvor vi ligesom sidste år viser at vi ikke magter at lukke et kompakt hold op. Det havde heller ikke hjulpet en dyt med Helenius i denne kamp som blev spillet fuldstændig på Dila's præmisser. Syntes egentlig taktikken var fin, men vi formåede hverken at spille os igennem som i første halvleg, eller komme først på indlæg som i anden.

Den blev ikke afgjort i dag.

I tilfældig rækkefølge:

Top 3: Thomsen, Lasse og Thelander.

Bund 3: Curth, Kusk og Wurtz.

Jeg kan tilgive Wurtz, da det ikke er hans type kamp (nærmere en fejldisposition at lade ham starte inde, omend det nok var prioriteret at have noget erfaring på midten i fraværet af Augo), men Kusk var netop spilleren der skulle dirke dem op. Det fejlede totalt. Elendige indlæg, afslutninger, og alibipress.

Men igen, kampen blev ikke tabt i dag.

Evt. inviter ham deres 10'er på prøve og se om han flyver eller falder igennem til træning.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Geografisk sted: Langå

Indlæg af rummanden » 25. jul 2013, 22:11

Jeg syntes helt klart at Curth IKKE skal stemples som den dårligst spiller, for jeg syntes virkelig at SF og RW var ringe, Curth kom da frem til chancer i modsætning til SF
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 25. jul 2013, 22:11

Aabwibz skrev:
MHJ skrev:
Aabwibz skrev:Der kan UMULIGT være mange Curth-loverboys tilbage efter sådan en kamp her.. Hold kæft han er godt nok ikke meget værd.
Det er også bare så frustrerende når andre mennesker har andre synspunkter end en selv.
Det siger jeg ikke, men kom med nogle punkter, hvor han har klaret sig godt i dag? Som kommentatoreren så fint sagde efter 60 minutter: Den første vundne hovedstødsduel af Curth, som skulle være vores opspilsspiller.
Er bestemt heller ikke fan af at vi skal have Curth som angriber, du har helt ret. Siger bare, han ikke er den eneste der er ringe i aften. Vores kreative folk i Thomsen og Kusk formår ikke at vise meget mod en svag georgisk modstander, anfører Wurtz og Wichmann på midten ligner nogle der er hevet ud af et plejehjem hvad angår tempo. Curth var ringe, men han skal da ikke stå alene. Det er jo ikke fordi SF kører dem ud på røv og albue heller.

Synes alle excl. LN og T, me incl. Kent dumper i dag. God ide at kører 3-4-3, men kedelige indskiftninger og alligevel lidt mangel på vilje til at gå efter sejren på bænken. I det mindste tabte vi ikke. Kan vi ikke vinde over Gori, så er det nok også bedst vores "eventyr" stopper her.

Kom så mod Esbjerg drenge!
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 25. jul 2013, 22:12

Præstationen godkendt på de fleste parametre, bortset fra det vigtigste. Hvis Gaarde nogensinde køber en god angriber, tror jeg, vi får en god sæson.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 25. jul 2013, 22:14

Vi skal ha Marian Gaihede fra Damelandsholdet! hun kan score mål, og hun er ikke bange for at hoppe ind i modstanderen og ofre sig!

Jeg giver alle ret i at Curth, SF, Kusk og RW var utrolig ringe i dag! Glæder mig ikke til kampen mod Esbjerg, i Esbjerg, for frygter en lussing, når vi ikke kan score mål - det kan Esbjerg :/
AaB - nu, i morgen & altid! :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. jul 2013, 22:15

Søren Frederiksen spillede ellers godt. Han var mange af stederne og erobrede mange bolde, vrøvl at sige han var blandt de dårligste. Vi spillede godt, men mangler den store angriber der losser bolden ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 25. jul 2013, 22:17

Søgaard skrev:
Aabwibz skrev:
MHJ skrev:
Aabwibz skrev:Der kan UMULIGT være mange Curth-loverboys tilbage efter sådan en kamp her.. Hold kæft han er godt nok ikke meget værd.
Det er også bare så frustrerende når andre mennesker har andre synspunkter end en selv.
Det siger jeg ikke, men kom med nogle punkter, hvor han har klaret sig godt i dag? Som kommentatoreren så fint sagde efter 60 minutter: Den første vundne hovedstødsduel af Curth, som skulle være vores opspilsspiller.
Er bestemt heller ikke fan af at vi skal have Curth som angriber, du har helt ret. Siger bare, han ikke er den eneste der er ringe i aften. Vores kreative folk i Thomsen og Kusk formår ikke at vise meget mod en svag georgisk modstander, anfører Wurtz og Wichmann på midten ligner nogle der er hevet ud af et plejehjem hvad angår tempo. Curth var ringe, men han skal da ikke stå alene. Det er jo ikke fordi SF kører dem ud på røv og albue heller.

Synes alle excl. LN og T, me incl. Kent dumper i dag. God ide at kører 3-4-3, men kedelige indskiftninger og alligevel lidt mangel på vilje til at gå efter sejren på bænken. I det mindste tabte vi ikke. Kan vi ikke vinde over Gori, så er det nok også bedst vores "eventyr" stopper her.

Kom så mod Esbjerg drenge!
Er enig. Siger heller ikke Curth er den eneste dårlige i dag, men eftersom vi spiller som vi spiller med indlæg og Curths store force skulle være hovedstød, er det bare for dårligt at han ikke præsterer bedre derpå. At han først vinder sin første hovedstødsduel efter 60 minutter siger en del.

Mht Würtz og Wichmann på midten så vil jeg sige, at vi ikke havde så mange alternativer med Ris og Augo ude.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 25. jul 2013, 22:23

Ubeskriveligt dårligt. Vi kan ikke score mod et hold som bevidst overlader hele banen og alt spil til os. Det er jo ikke fordi det er en god taktik at stå med fire til fem mand på linie i straffesparksfeltet og så parkere resten af markspillerne centralt lige foran feltet.

Det burde jo være selvmorderisk at forsøge at spille 90 minutter sådan, men faktum er at AaB var langt fra at score i kampen. At vi havde meget spil og mange "chancer" var jo pr. design fra Goris side. Aldrig har jeg set så impotent spil fra AaB. Vi blev ikke udspillet eller var ofre for en smart taktik men vi udstillede os selv, pinligt ud over alle grænser. Alle AaBs mangler blev kynisk udstillet, ethvert hold i superligaen kan få point mod os, det kræver kun de står kompakt og ser på. 36 skud på mål men kun to chancer! Bizart!

Der er behov for en angriber ud over alle grænser. Hvad med ham fra Gori?

Hvorfor blev der forlænget med Due, der er ingen gode indlæg og hans langskud duer jo heller ikke for hvis han kunne lave gode langskud så burde Gori have været skudt i stykker. Due er en total luksus spiller.

Due og Curth er simpelthen ikke gode nok til AaB.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 25. jul 2013, 22:27

MHJ skrev:Det havde heller ikke hjulpet en dyt med Helenius i denne kamp som blev spillet fuldstændig på Dila's præmisser.
Der var 36 skud på mål fra AaBs side. Helenius havde hamret nogle ind i dag, med det skud Helenius har kunne Gori ikke bare lade AaB have frit skud udefra. Dertil kunne han snyde en mand eller to uanset de stod kompakt eller ej.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 25. jul 2013, 22:38

Jeg synes i øvrigt også vi nu, med rette, kan diskutere hvor rigtigt det var ikke at tage Europa mere seriøst, end at man stiller svækket op fordi man ikke har truppen klar.
I mine øjne var det en klar brøler at vi ikke havde færdiggjort truppen til den europæiske opgave.
Som jeg sagde inden Dila Gori-kampene, så er det en dårlig indstilling at have. Og når en forstærkning, uden kamptræning, så kan blive MOM om søndagen, så siger det lidt om at vi burde have sikret os et kvalitetsløft.

Faktum er, igen igen, at vores erfarne spillere underpræsterer.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 25. jul 2013, 22:43

Det er ikke underligt at SF spiller i AaB, sådan er vores niveau. MEN hvad fanden har man tænkt på i fck da man købte ham. Hans teknik og første berøring er så gennemført elendig at de må have troet at de kunne udføre mirakler hvis de skulle have ham gjort god nok til deres hold.

Nøj hvor vil gerne se deres nr 10 i den rød stribede.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 25. jul 2013, 22:47

Frustrerende at se vores folk blive ved med at losse høje bolde ind i deres felt når det ikke virker.

Eneste der kan være sin indsats bekendt idag er Lasse og Thelander.

Curth var fornærmende ringe og har været det i lang tid. Håber han bliver 3. eller 4. valg når vi får den nye angriber ind.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 25. jul 2013, 22:51

AaB er simpelthen ikke gearet til Europa Cup, heller ikke på lavt niveau, hvad den uambitiøse tilgang til denne kamp vidnede om. AaB skulle selvfølgelig som seriøs repræsentant i EC-sammenhæng have haft truppen på plads før sidste torsdag, og så havde det europæiske "eventyr" formentlig levet videre. I stedet har AaB nu to blamager bag sig i europæisk sammenhæng, og minderne om flotte præstation tilbage i 2009 og før det lever nu kun videre i det nordjyske.

AaB i sin nuværende forfatning drejer sig ikke om andet end overlevelse i Superligaen, og det kræver med stor sandsynlighed en angriber af et vist niveau. Så er jeg til gengæld også fortrøstningsfuld, da en Kasper Risgaard og en Augustinussen i topform utvivlsomt pynter på dette hold.

Europa Cup - fodbold bliver der ikke mere af de kommende år for AaB, da det vil kræve højere placeringer i Superligaen eller en sejr i pokalen. Og skulle det igen ske, må man håbe, at klubben har draget ved lære af dette års "eventyr" og højner seriøsitetsniveauet betragteligt - også for dansk fodbolds og den almindelige selvrespekts skyld.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 25. jul 2013, 22:54

KEP får svært ved at spille sig på holdet når han kommer tilbage. Thelander er usvigeligt sikker i alt hvad han gør.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Besvar