Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
sofieroad
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Kep

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af sofieroad » 26. jul 2013, 09:05

ContractManager skrev:
sofieroad skrev:Jeg mener vi skal lade Augo's kontrakt udløbe og signe Ilsø istedet. Jeg synes efter bla. kampen igår at vi godt kan undvære Augo. Han har uden tvivl gjort det godt for os tidligere, men jeg synes ikke vi har plads til en spiller der er meget skadet med vores smalle trup.
Det er det dummeste forslag jeg længe har hørt. Jeg tror ikke man skal undervurdere Augustinussens betydning for truppen, og ikke mindst for de unge spillere. Og manden er jo Mr. AaB. Han spiller for det meste rigtig gode kampe, og det ville være dumt, ikke at forlænge den aftale.
Det kan da godt være du mener det er et åndsvagt forslag, men jeg ved udenmærket hvad betydning han har. Men kan du sige mig hvad der er bedst for AaB, en. Spiller som kan spille en masse kampe eller en der har stor betydning for spiller, klubben og ikke mindst os fans? Jeg ved udenmærket godt hvad Augo står for han er også en af mine favoritter, men er det nok...

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Sv: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 26. jul 2013, 09:05

alithebeast skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
fish skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Jeg vil nu mene, at Helenius eller en anden angriber med mindst superliga-klasse ville have været god at have med over to kampe mod georgierne.

Og det værste er, at man ikke lærer af tidligere års fejl. Man havde håbet, at Gaarde stor for lidt fornyelse hvad det angik.
Der er jo heller ingen der kan være uenig i at vi kunne bruge Helenius eller lignende i dag.

Savner nok bare lidt perspektiv før man slagter Gaarde og hænger han til tørre for den nuværende situation. Vi har jo ikke ligefrem en arabisk rigmand i ryggen.
Men men lidt nordjysk is i maven eller rettidig omhu ville have været klædeligt forud for disse to vigtige kampe. Det et da Gaardes ansvar, at han gambler med den europæiske plads
Og havde Helle brækket benet 5 minutter inde i den første kamp, så havde han ikke engang været lommeuld værd. Det ville være klædeligt for dig at se tingene lidt fra oven, det er jo ikke FM Gaarde spiller.
Ja, det skulle sgu ikke undre mig, hvis det er sådan en tanke, der ligger bag Gaardes dårlige start i jobbet. Men ud fra den devise, kan man jo aldrig gå uden for en dør pga. risikoen for at blive kørt ned eller få en tagsten i hovedet.

Summa summarum er, at der blev sagt ja til at sælge Helenius, uanset at tilbuddet ikke var særlig godt (de viser de andre angriberhandler i ligaen denne sommer alt om). I situationen var der vel reelt tre muligheder.

1) Man kunne - som tilfældet var - stille sig op med logrende hale og tungen ud af munden af begejstring over, at en PL-klub ville tale med os. Det har den risiko, at der bliver løbet om hjørner med en, som tilfældet også var med den pris, Helenius blev solgt til. Når man har valgt den strategi, har man jo også valgt at sige, at "det må briste eller bære", at vi sender en trup ud i to vigtige Europa-kampe uden angriber. Når man løber den kalkulerede risiko og fejler, så er det sgu da ens ansvar (på samme måde som når man kalkulerer klogt). Og det er bare en mega dårlig start for Gaarde at lægge ud med den fiasko.

2) Man kunne have haft is i maven i lyset af, at man skulle spille to så vigtige kampe så tidligt på sæsonen. Det kunne have gjort, at Helenius var med mod Dila. Samtidig ville man have mere tid til at finde en afløser. Endelig var der jo også en chance for, at Aston Villa ville gå op i pris, eller at en anden klub meldte sig på bane. Helenius er jo ikke ligefrem ukendt i Europa. Og ja, der var selvfølgelig ved den model risikoen for en firdobbelt knæskade med dobbelt skrue. Men hvad er lige risikoen for det?

3) Man kunne have gjort sit hjememarbejde ordenligt og allerede have haft en afløser klar for Helenius eller gjort sig klart, hvem man ville have. Det ville selvfølgelig have været den optimale sportsdirektør-adfærd, men det er jo ikke ligefrem noget, der er blevet normen i AaB. Den model kunne man så godt have krydret med også her at have lidt is i maven, så Helenius ikke var blevet solgt til spotpris.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Sv: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af MrBangDK » 26. jul 2013, 09:21

AaB 85 95 99 08 skrev:
Ja, det skulle sgu ikke undre mig, hvis det er sådan en tanke, der ligger bag Gaardes dårlige start i jobbet. Men ud fra den devise, kan man jo aldrig gå uden for en dør pga. risikoen for at blive kørt ned eller få en tagsten i hovedet.

Summa summarum er, at der blev sagt ja til at sælge Helenius, uanset at tilbuddet ikke var særlig godt (de viser de andre angriberhandler i ligaen denne sommer alt om). I situationen var der vel reelt tre muligheder.

1) Man kunne - som tilfældet var - stille sig op med logrende hale og tungen ud af munden af begejstring over, at en PL-klub ville tale med os. Det har den risiko, at der bliver løbet om hjørner med en, som tilfældet også var med den pris, Helenius blev solgt til. Når man har valgt den strategi, har man jo også valgt at sige, at "det må briste eller bære", at vi sender en trup ud i to vigtige Europa-kampe uden angriber. Når man løber den kalkulerede risiko og fejler, så er det sgu da ens ansvar (på samme måde som når man kalkulerer klogt). Og det er bare en mega dårlig start for Gaarde at lægge ud med den fiasko.

2) Man kunne have haft is i maven i lyset af, at man skulle spille to så vigtige kampe så tidligt på sæsonen. Det kunne have gjort, at Helenius var med mod Dila. Samtidig ville man have mere tid til at finde en afløser. Endelig var der jo også en chance for, at Aston Villa ville gå op i pris, eller at en anden klub meldte sig på bane. Helenius er jo ikke ligefrem ukendt i Europa. Og ja, der var selvfølgelig ved den model risikoen for en firdobbelt knæskade med dobbelt skrue. Men hvad er lige risikoen for det?

3) Man kunne have gjort sit hjememarbejde ordenligt og allerede have haft en afløser klar for Helenius eller gjort sig klart, hvem man ville have. Det ville selvfølgelig have været den optimale sportsdirektør-adfærd, men det er jo ikke ligefrem noget, der er blevet normen i AaB. Den model kunne man så godt have krydret med også her at have lidt is i maven, så Helenius ikke var blevet solgt til spotpris.
Naiviteten længe leve!!!

1) Er det en fiasko at sælge Helenius til en klub, hvor han formentligt kommer til at få spilletid? Man kan diskutere kontantbeløbet vi fik for ham, men der er jo ikke nogen der har en kæft anelse om, hvor meget vi potentielt kan få for handlen, når først han kommer i gang? Sammenligningen med andre spillere er for simpel, eks. på grund af kontraktlængder etc.

2) Havde vi ventet kunne Aston Villa lige så godt have fundet en anden angriber, som de ville have satset på, og så ville vi være lige vidt. Så kunne Helenius selv begynde at lede efter klub og vi kunne risikere at få 0 Vejgaard $$$ for ham!! Du skriver det selv - Helenius er ikke et kendt navn ude i Europa - hvad er så oddset for, at der skulle komme nogen og sige "vi vil have ham for 30mill"??

3) Du skriver "hvem man ville have"... Jeg tror du mangler lidt indsigt i AaB's økonomi for at skrive sådan. HVis vi skulle have gjort os klart hvem vi ville have, uden at have solgt Helenius, så kunne du nok ikke få en mand med mange mål i støvlerne..

Jeg er ikke uenig i, at der mangler en ny angriber.. Men der er meldt klart ud, at man kun har et skud i bøssen, og der skal vælges rigtigt. Med de midler vi har til rådighed, så er det ikke bare at gå ud og finde og købe - det er et spørgsmål om at få fat i en, som ikke koster voldsomt, og som der kan være stort potentiale i. Ikke ligefrem angribertypen der hænger på træerne..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 26. jul 2013, 09:30

Nu har jeg læst de sidste 4-5 sider i denne tråd og: HOLD DA KÆFT en sørgelig omgang læsning!!!!

Slap nu af gutter!
Ja det havde da være kanon fedt at have en angriber på plads nu!
Men Gaarde siger det jo præcis som det er efter kampen i går!

Vi har næsten ingen penge!
Vi skal bruge en angriber, som scorer mål!
Og vi slåsser med andre klubber om spillerne!

I får det jo fandme til at lyde som om at AaB er verdens navle herinde!!!
Som om vi "bare lige" kan signe en spiller som det passer os!?!

Spillerne er da også interesseret i at score den bedste kontrakt de kan få, og det har de resten af vinduet til.

Vi kan da ikke tvinge en spiller til at skrive under med os til 40000kr om måneden nu, hvis han har muligheden for at få en kontrakt til det dobbelte om 2 uger i en anden klub!
Vågn nu op venner!! Det er ikke et computerspil det her!

Når Gaarde (Og tidligere Lynge) Venter.. KUNNE det jo være af nød og ikke lyst!
Jeg føler mig ret overbevist om at, hvis det var så skide nemt at lande en aftale (Som nogen herinde giver udtryk for)
Så var det sgu nok allerede gjort!!!

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 26. jul 2013, 09:43

Gaarde6 skrev: Vi har næsten ingen penge!

Spillerne er da også interesseret i at score den bedste kontrakt de kan få, og det har de resten af vinduet til.

Vi kan da ikke tvinge en spiller til at skrive under med os til 40000kr om måneden nu, hvis han har muligheden for at få en kontrakt til det dobbelte om 2 uger i en anden klub!

Jeg føler mig ret overbevist om at, hvis det var så skide nemt at lande en aftale (Som nogen herinde giver udtryk for)
Jeg ved ikke, hvad det er for en parallelverden du lever i, hvor AaB aldrig kan lave fejl.

Men AaB har haft et år til at finde mulige afløsere for Helenius. I deres scouting-register har de et hav af mulige spillere, og selvfølgelig burde de også der kunne finde en afløser.
Om ikke andet kunne man (for én gangs skyld) have lavet en forhåndsaftale, det er jo ikke forbudt.

Du bliver ved med at påstå at vi ingen penge har? Risgård kom på en ekstra-bevilling fra bestyrelsen, så vi har stadigvæk det beløb tilbage der hele tiden har været. Et beløb der burde være mere end nok til at finde en fornuftig angriber.

Selvfølgelig er det en balancegang, det her med hvornår i vinduet man henter spillere, men det er dybt useriøst ikke at have truppen klar til en europæisk opgave, tidligere tiders præstationer, koefficient og forberedelsestid in mente. Det burde være en prioritet for klubben, især ifht. fans, samarbejdspartnere, sponsorer mv.

Vi har ikke tid til at vente flere uger på at en ny angriber bliver spillet ind. Se bare hvordan Pourie lignede en hund i et spil kegler i søndags - ingen kan gøre en forskel fra dag 1. Og med Curth og Frederiksen er vi sandsynligvis blandt de 3 hold i ligaen der er allerdårligst besat på angrebspladserne.

Europa League var en rigtig fin gulerod, som kunne bruges til at lokke en ny angriber til. Nu kommer vi allermest til at ligne et uattraktivt sekunda-hold, når vi ryger ud på røv og albuer mod Dila Gori, og så er spørgsmålet hvor interessante vi er. Det vejer vist mere end rigeligt op for, hvordan vores muligheder er jo tættere vi kommer på transfervinduets lukning.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. jul 2013, 09:44

Jeg tillader mig lige at skifte lidt spor i denne tråd. Mange (især såkaldte eksperter) påstår igen og igen at vi har en smal trup. Det må jeg simpelthen opponere imod.

Antalsmæssigt kører vi fint med 22 markspillere:

Landsholds-niveau (2): Kusk, Lasse
Solide superligaspillere (13): KEP, Thelander, Ahlmann, Dalsgaard, Patrick, Augu, Würtz, Wich, Ris, Thomsen, Due, SF, Curth
Unge reserver (3): Pedersen, Hallur, Rolf Toft
Uprøvede talenter (4): Blåbjerg, Rye, Bruhn, Spalvis

Vi har altså 15 etablerede spillere, der alle har en realistisk forhåbning om én af de 10 pladser. Dertil 7 reservespillere, hvor det vel ikke er urealistisk at én-to af dem kan bevæge sig op i hierarkiet i løbet af efteråret.

Man kan så argumentere for at vi kun har 5-6 spillere, der dækker de yderste pladser og kun 2 etablerede angribere. Det er dog også de to pladser, vi ser ud til at arbejde på, selvom vi nok kun får en angriber ind. Men alt i alt er vores trup faktisk ganske bred - især når nu vi har pisset Europa-kampene væk.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 26. jul 2013, 09:46

vil give Gaarde6 ret, selvfølgelig vil AaB helst ha' haft en afløser i det sekund Helenius satte sig på flyveren til Birmingham, men faktum er at man har en meget snæver økonomi.

Som Gaarde selv formulerer det så har han "1 skud i bøssen". Derfor er det vigtigt at få pengene til at strække så meget som muligt ved et eventuelt indkøb. Skulle han derfor gå flere niveauer ned for at sikre sig en spiller inden Dila kampen, velvidende at en afløser måske alligevel skal spilles ind og vende sig til Danmark - NEJ TAK.

vi venter for at få den bedste mand der er mulighed for til pengene og det synes jeg er en god taktik! Jeg er i hvert fald også sikker på at i ville kræve Gaardes hoved på et sølvfad hvis han hentede en spiller som ikke blev en succes, også selvom han var klar til Dila kampen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 26. jul 2013, 09:55

AalborgTrendies skrev:

Jeg ved ikke, hvad det er for en parallelverden du lever i, hvor AaB aldrig kan lave fejl.

Men AaB har haft et år til at finde mulige afløsere for Helenius. I deres scouting-register har de et hav af mulige spillere, og selvfølgelig burde de også der kunne finde en afløser.
Om ikke andet kunne man (for én gangs skyld) have lavet en forhåndsaftale, det er jo ikke forbudt.

Du bliver ved med at påstå at vi ingen penge har? Risgård kom på en ekstra-bevilling fra bestyrelsen, så vi har stadigvæk det beløb tilbage der hele tiden har været. Et beløb der burde være mere end nok til at finde en fornuftig angriber.

Selvfølgelig er det en balancegang, det her med hvornår i vinduet man henter spillere, men det er dybt useriøst ikke at have truppen klar til en europæisk opgave, tidligere tiders præstationer, koefficient og forberedelsestid in mente. Det burde være en prioritet for klubben, især ifht. fans, samarbejdspartnere, sponsorer mv.

Vi har ikke tid til at vente flere uger på at en ny angriber bliver spillet ind. Se bare hvordan Pourie lignede en hund i et spil kegler i søndags - ingen kan gøre en forskel fra dag 1. Og med Curth og Frederiksen er vi sandsynligvis blandt de 3 hold i ligaen der er allerdårligst besat på angrebspladserne.

Europa League var en rigtig fin gulerod, som kunne bruges til at lokke en ny angriber til. Nu kommer vi allermest til at ligne et uattraktivt sekunda-hold, når vi ryger ud på røv og albuer mod Dila Gori, og så er spørgsmålet hvor interessante vi er. Det vejer vist mere end rigeligt op for, hvordan vores muligheder er jo tættere vi kommer på transfervinduets lukning.
Jeg er godt enig med dig på mange parametre. Men det virker sgu lidt som om, det er et mantra på denne side, at man ikke må kritisterer dem i AaB, som fejler... og da slet ikke Gaarde, fordi han er ny. I min bog er og bliver det dog sådan, at fiaskoen i Europa må sættes ind på Gaardes konto.

Hvordan der kan argumenteres imod, at det er godt arbejde (det eneste rigtige at gøre) at have scoutet og have en plan B klar, inden man sælger og trods alt scorer en vis transfersum, er mig ubegribeligt.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 26. jul 2013, 10:00

Det er jo ikke blot det sportslige, men også signalværdien der er i spil her. En manglende afløser for Helenius (hvis en sådan vitterlig ikke kommer, vel at mærke!) vil understrege det lavambitiøse præg, der kendetegner AaB. Lur mig, om ikke blamagen i Georgien og den manglende ageren på transfermarkedet op til kostede i hvert fald 1.000 tilskuere til premieren mod FCK. Jeg er slet ikke i tvivl om, at deltagelse i Europa Cuppen har kostet både økonomisk og prestigemæssigt. Og AaB har tæret ekstremt på begge konti i de senere år.

Jeg erkender, at "år-til-år-overlevelses" - strategien, som blev søsat i 2010, har været en nødvendighed efter den katastrofale koncernæra, men det kan da ikke være meningen, at AaB i det lange løb stiller sig tilfreds med at være en permanent lavbudgetklub og nedrykningskandidat, der end ikke kan konkurrere med midterklubber i Superligaen.

Jeg savner en langsigtet strategi og et højere ambitionsniveau fra klubbens side, der sigter på at bringe klubben ud af den nuværende "nærdød" - tilstand, og tilbage til den position, som en klub af AaBs størrelse rettelig burde indtage i dansk fodbold.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 26. jul 2013, 10:05

Helt enig i kritikken af Gaarde. Han bærer et meget stort ansvar for fadæsen mod Dila Gori. Med en lidt skarpere angriber var vi gået videre.

Ja økonomien er anstrengt, det ved vi alle. Men andre klubber har deres trupper på plads i god tid, mens AaB vanen tro tonser rundt i sidste øjeblik. Det kan være meget risikabelt at vente så længe. Én ny angriber skal først spilles ind på holdet, og derudover kan superligaens mest bovlamme angreb nemt medføre en dårlig sæsonstart.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 26. jul 2013, 10:12

AalborgTrendies skrev:
slammer skrev: Derudover så syntes jeg at han trak meget i land i forhold til tidligere. Nu er det lige pludselig ikke længere sikkert at vi får noget ind - jeg frygter meget at det bliver udfaldet.
Nu har jeg ikke hørt interviewet, men hvis ikke der kommer noget ind snart, så må det være en fiasko. Man har haft mere end et år til at scoute Helenius' afløser...
Typisk AaB at man aldrig køber spillere før sidste øjeblik.
Med den tankegang, så har vi jo haft ca. 20 år til at gøre det i... og forhåndsaftaler... tror du de er gratise?

Det Gaarde skal finde er jo:
En spiller der kunne tænke sig at komme til AaB som er igang med opbygningen af et yngre hold
Skal gerne være transferfri
Hvis ikke transferfri, skal klubben ønske at sælge og til en pris AaB ønsker/kan betale
En der VÆLGER andre klubber fra
En der mener de penge AaB kan tilbyde er acceptable
Kan score mål

Hvis AaB har scouter sig ind på måske 5 mulige angribere, så kommer AL ØKONOMIEN i spil... både med klub og spiller... vurdering om hvor man får mest angriber for pengene.
Ved godt i Manager så sker det på ca. 5 min... men mon ikke i den virkelige verden at det tager flere uger... især for en klub som AaB, som jo ikke lige er første vælger i Europa!!!
FCK fik mange mio for Cornelius, men har endnu ikke fundet hans afløser - tror ham tyskeren er købt som erstatning for Santin!!! Og nej sæsonen er IKKE en fiasko for klubben ved at ryge ud af Europa... Når vi har spillet 33 runder i superligaen, kampene i pokalen og kampene i Europa... DER gør klubben op om det har været en succes eller dårlig sæson. Både sportslig og økonomisk.

At vi fans så har en anden målestok er så en anden sag...

Og hvilke klubber er det lige der har deres trup på plads nu???

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 26. jul 2013, 10:14

slammer skrev:Meget interessant men også bekymrende at høre Gaarde. Dels så nævnte han at vi har været tæt på et par gange og at en skade satte en stopper for en af handlerne. Var det ikke Rasmus Jönsson der blev skadet for en uges tid siden?

Derudover så syntes jeg at han trak meget i land i forhold til tidligere. Nu er det lige pludselig ikke længere sikkert at vi får noget ind - jeg frygter meget at det bliver udfaldet. Kan det tænkes at vi kun havde råd til en ordentlig angriber hvis vi kvalificerede os til EL og at det er derfor man har ventet så længe?

Til sidst så var det bestemt ikke en imponerende live debut til Gaarde. Hold da op han rodede rundt i det. Politiker er han i hvert fald ikke.
Nej, det var faktisk en smule småpinligt at se og høre på. Var det ikke en eller anden uddannelse inden for kommunikation han havde? måske skulle han arbejde lidt med formuleringerne, det igå var nørmeste kun øøøøøh bøøøh
AaB - the Nordic gateway to Europe

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 26. jul 2013, 10:16

Forza skrev:vil give Gaarde6 ret, selvfølgelig vil AaB helst ha' haft en afløser i det sekund Helenius satte sig på flyveren til Birmingham, men faktum er at man har en meget snæver økonomi.

Som Gaarde selv formulerer det så har han "1 skud i bøssen". Derfor er det vigtigt at få pengene til at strække så meget som muligt ved et eventuelt indkøb. Skulle han derfor gå flere niveauer ned for at sikre sig en spiller inden Dila kampen, velvidende at en afløser måske alligevel skal spilles ind og vende sig til Danmark - NEJ TAK.

vi venter for at få den bedste mand der er mulighed for til pengene og det synes jeg er en god taktik! Jeg er i hvert fald også sikker på at i ville kræve Gaardes hoved på et sølvfad hvis han hentede en spiller som ikke blev en succes, også selvom han var klar til Dila kampen.
Det er en Lynge-sandhed, at man får bedre spillere ved at vente til sent i vinduet. Såvidt jeg husker er vi 2-3 gange endt med hovsa-løsninger, fordi vi har fulgt netop den taktik.
Dickson (få timer før vinduet lukkede), Saganowski (1-2 dage før truppen skulle registreres til Kaunas-kampene i CL), Shelton (3 dage før transfervinduet lukkede), Nilsson (2 dage før vinduet lukkede).
Samtlige spillere hentet på leje, hvilket indikerer at de ikke nødvendigvis har været de foretrukne muligheder. Og så meget ved man da, at vi både i Saganowskis og Sheltons tilfælde havde penge til betydeligt mere kvalitet end det vi hentede.

Hvor mange af de ovennævnte spillere har reelt levet op til forventningerne?

Hvorfor henter vi aldrig spillere i god tid?

Og de penge man muligvis kunne hente ind på Europa League kunne sagtens gøre det ud for et eventuelt kvalitetstab ifht. en angriber. Jeg er i hvert fald næppe i tvivl om, at den pågældende spiller næppe havde misset de to kæmpechancer i første opgør på vigtige tidspunkter. Især Søren Frederiksens chance på kanten af det lille felt, helt blank, som bliver skudt 5-6 meter forbi er en KÆMPEchance. Curth har også 2 i 2. halvleg, den ene ved 1-0, hvoraf især den første er en chance han skal score på.

For første gang i sin AaB-tid prædiker Kent Nielsen nu at vi er offer for manglende effektivitet, og manglende kvalitet i afslutningerne. Så bliver det næppe tydligere mellem linjerne, at han ikke er tilfreds med vores frontduo.

Vi har brug for en god angrebsløsning, og man burde forvente noget kvalitet, ovenpå de lejeaftaler vi har foretaget de sidste mange år.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 26. jul 2013, 10:16

AalborgTrendies skrev:

Første sætning siger jo det hele!!
Gu fanden kan AaB da lave fejl!
Men hvorfor fanden tror du der ikke er en angriber på plads nu, hvis det hele er så nemt som 90% herinde gør det til??????
Tror du ikke Gaarde og tidligere Lynge ville ha signet en, mens tid var, hvis de bare kunne gøre det ?
Det er da for pokker dig, der lever i en parallel verden, hvis du tror man BARE lige henter en angriber som kan 1) Forstærke os 2) til rådighed for de penge vi har og ikke mindst 3) ikke har tilbud fra bedre klubber end os!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 26. jul 2013, 10:21

Gaarde6 skrev:
AalborgTrendies skrev:

Men hvorfor fanden tror du der ikke er en angriber på plads nu, hvis det hele er så nemt som 90% herinde gør det til??????
Tror du ikke Gaarde og tidligere Lynge ville ha signet en, mens tid var, hvis de bare kunne gøre det ?
Det er da for pokker dig, der lever i en parallel verden, hvis du tror man BARE lige henter en angriber som kan 1) Forstærke os 2) til rådighed for de penge vi har og ikke mindst 3) ikke har tilbud fra bedre klubber end os!
Inden du taler om parallelverden og hvad der er realistisk, kunne du jo overveje at sammenligne med andre i samme situation... hvem kunne det mon være... nååh jo, de andre superligahold. Der er ingen, der er så ringe som AaB, til at fylde huller ud efter et salg.

Og hvilken anden klub end Slagelse ville du ikke gerne bytte angreb med?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 26. jul 2013, 10:29

AalborgTrendies skrev:
Forza skrev:vil give Gaarde6 ret, selvfølgelig vil AaB helst ha' haft en afløser i det sekund Helenius satte sig på flyveren til Birmingham, men faktum er at man har en meget snæver økonomi.

Det er en Lynge-sandhed, at man får bedre spillere ved at vente til sent i vinduet. Såvidt jeg husker er vi 2-3 gange endt med hovsa-løsninger, fordi vi har fulgt netop den taktik.
Dickson (få timer før vinduet lukkede), Saganowski (1-2 dage før truppen skulle registreres til Kaunas-kampene i CL), Shelton (3 dage før transfervinduet lukkede), Nilsson (2 dage før vinduet lukkede).
Samtlige spillere hentet på leje, hvilket indikerer at de ikke nødvendigvis har været de foretrukne muligheder. Og så meget ved man da, at vi både i Saganowskis og Sheltons tilfælde havde penge til betydeligt mere kvalitet end det vi hentede.

Hvor mange af de ovennævnte spillere har reelt levet op til forventningerne?

Hvorfor henter vi aldrig spillere i god tid?

Og de penge man muligvis kunne hente ind på Europa League kunne sagtens gøre det ud for et eventuelt kvalitetstab ifht. en angriber. Jeg er i hvert fald næppe i tvivl om, at den pågældende spiller næppe havde misset de to kæmpechancer i første opgør på vigtige tidspunkter. Især Søren Frederiksens chance på kanten af det lille felt, helt blank, som bliver skudt 5-6 meter forbi er en KÆMPEchance. Curth har også 2 i 2. halvleg, den ene ved 1-0, hvoraf især den første er en chance han skal score på.

For første gang i sin AaB-tid prædiker Kent Nielsen nu at vi er offer for manglende effektivitet, og manglende kvalitet i afslutningerne. Så bliver det næppe tydligere mellem linjerne, at han ikke er tilfreds med vores frontduo.

Vi har brug for en god angrebsløsning, og man burde forvente noget kvalitet, ovenpå de lejeaftaler vi har foretaget de sidste mange år.
SUUUK!!!

Du lever STADIG i en verden, hvor AaB er verdens navle!

HVIS man bare kunne hente spillere ind i god tid, så gjorde man det sikkert også skal du bare se!

AaB er en lille klub.
AaB har ikke penge til de store lønninger.
AaB har ikke penge til de store indkøb.
AaB er ikke alene om at byde/være interesseret i en spiller.
En spiller vil måske hellere vente os se, hvad der byder sig til senere i et vindue og holder AaB hen til 11 time (Ja hvorfor pokker vrider man ikke armen rundt på en og TVINGER ham til at skrive under.. Man undres)
En spiller vil måske ikke til Danmark overhovedet.

Du kan selv finde på flere grunde til, hvorfor AaB ikke BARE skriver med en spiller i god tid.
Man fatter det jo ikke, når vi er så stor en klub?!?!

Nu har jeg fulgt AaB siden 1989.
Og JO det kan ved GUD lave fejl!!!!

Ansættelsen af Tom Mathisen.
Ansættelsen af Per Søndergaard.
Indkøb af diverse udenoms ting, som har kostet os jeg ved ikke, hvor mange millioner og vores chance for at etablere os som tophold.
Massere af dårlige transfere og ikke mindst DÅRLIGE salg!

Jeg kunne blive ved...
Men kan ikke se, hvad det har med denne debat at gøre at jeg forholder mig til, hvad muligheder vi har nu, med de penge vi har til rådighed og det marked vi befinder sig i!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 26. jul 2013, 10:30

AaB 85 95 99 08 skrev:
Gaarde6 skrev:
AalborgTrendies skrev:

Inden du taler om parallelverden og hvad der er realistisk, kunne du jo overveje at sammenligne med andre i samme situation... hvem kunne det mon være... nååh jo, de andre superligahold. Der er ingen, der er så ringe som AaB, til at fylde huller ud efter et salg.

Og hvilken anden klub end Slagelse ville du ikke gerne bytte angreb med?
Så kunne DU jo fortælle mig, hvorfor AaB ikke allerede har hentet en angriber, hvis det er så nemt ?????
Nååh jo.. Fordi det faktisk ikke ER så nemt som nogen herinde gør det til!
Men nej det er selvfølgelig fordi Lynge og Gaarde er pisse elendige til deres job og ikke vil AaB det bedste...
Se DET giver jo mening!

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 26. jul 2013, 10:34

Gaarde6 skrev: Første sætning siger jo det hele!!
Fordi man er dårligt forberedt. Så simpelt er det. Det er ikke noget nyt fænomen i AaB, at vi er hamrende sent ude med spillerkøb, og med at få truppen på plads til sæsonstart.

Du er velkommen til at kigge mod de store ligaer, hvor mange af dem laver ofte panikkøb på en, for et hold, så vigtig plads?

Det er klubbernes marked, ikke spillernes. Lønmæssigt har AaB i dag større chancer for at følge med, end det var tilfældet for 2-3-4 år siden. I dag vil jeg vurdere lønudgifterne til vores 3 bedst betalte spillere til at være mere end halveret, sammenlignet med for 4-5 år siden hvor Augo bl.a. tjente 3 mio. om året, og Chanko tjente lidt mere.

Når jeg ved hvilke profiler enkelte svenske klubber har lykkedes med at få hjem, og kender til lønniveauet der, så ligger vores 3 bedst aflønnede spillere som minimum på linie med de 10-15 bedst betalte på den anden side af Sundet.

Med en bekendt der i nogle år var engageret hos et spilleragentfirma, så kender jeg udmærket til mekanismerne på transfermarkedet... uanset hvor meget Manager-bullshit du forsøger at skyde mig i skoene.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 26. jul 2013, 10:42

Gaarde6 skrev: SUUUK!!!

Du lever STADIG i en verden, hvor AaB er verdens navle!

HVIS man bare kunne hente spillere ind i god tid, så gjorde man det sikkert også skal du bare se!

AaB er en lille klub.
AaB har ikke penge til de store indkøb.
AaB er ikke alene om at byde/være interesseret i en spiller.
En spiller vil måske hellere vente os se, hvad der byder sig til senere i et vindue og holder AaB hen til 11 time (Ja hvorfor pokker vrider man ikke armen rundt på en og TVINGER ham til at skrive under.. Man undres)
En spiller vil måske ikke til Danmark overhovedet.

Du kan selv finde på flere grunde til, hvorfor AaB ikke BARE skriver med en spiller i god tid.
Man fatter det jo ikke, når vi er så stor en klub?!?!

Nu har jeg fulgt AaB siden 1989.
Og JO det kan ved GUD lave fejl!!!!

Ansættelsen af Tom Mathisen.
Ansættelsen af Per Søndergaard.
Indkøb af diverse udenoms ting, som har kostet os jeg ved ikke, hvor mange millioner og vores chance for at etablere os som tophold.
Massere af dårlige transfere og ikke mindst DÅRLIGE salg!

Jeg kunne blive ved...
Men kan ikke se, hvad det har med denne debat at gøre at jeg forholder mig til, hvad muligheder vi har nu, med de penge vi har til rådighed og det marked vi befinder sig i!
Jeg tror du skal tage 10 min. væk fra computeren - du lader til at køre lidt op i en spids, uden at benytte dig af særlig megen god debatskik.

"AaB er en lille klub.
AaB har ikke penge til de store indkøb."

Du får det til at lyde som om vi er et sekunda-hold fra røven af 4. division.

Så undrer det mig lidt, hvorfor sammenlignelige klubber fra nabolandene kan hente gode spillere, og hvorfor vores konkurrenter kan hente gode spillere, med en økonomi der er dårligere end vores.

Vi er et lille land sammenlignet med Tyskland, England, Spanien, Rusland mv, økonomisk og sportsligt. Men der er ved gud mange spillere tilbage på markedet der sigter lavere klubn-mæssigt end de tidligere har gjort. Og i øvrigt slet ikke har evnerne til at spille fast i de bedste ligaer.

Du ødelægger diskussionen ad med dine påstande, som du ikke har det mindste belæg for hvis du kigger bare en smule udover klubberne i det øvrige Skandinavien. Vær nu en smule saglig.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 26. jul 2013, 10:47

spillere er typisk lidt nemmere at overtale mod slutningen af vinduet, og kan fåes billigere.

det giver sig selv at nogle gerne vil væk fra deres nuværende klubber.. og når vinduet er tæt på at lukke..
så kan man få dem billigere.. ja det er en risikabel taktik, men har vi råd til at gøre andet?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Låst