Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 26. jul 2013, 12:53

Gaarde6 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Gaarde6 skrev:Jeg vil nu koge det helt ned og sige:
Jeg tror ikke det er SÅ nemt at finde den rigtige mand!
Ellers er jeg sikker på han var landet for længst.

Jeg er overbevist om at Gaarde gør, hvad han kan.
Helt enig. Gaarde gør helt sikkert, hvad han kan, og hvad han tror, føler og mener er det rigtige. Spørgsmålet er bare, om det, han kan, så er godt nok. At man gør hvad man kan er jo ikke ensbetydende med, at det er godt nok.

Og det er sgu da en slem fiasko at starte ud med, hvor pilen så kraftigt peger i hans retning, at blive slået ud af et georgisk hold uden at score et eneste mål, lige efter at man har solgt truppens eneste rigtige angriber uden at have forholdt sig til situationen derefter.
Tror først vi ved om det Gaarde gør er rigtigt eller forkert, når vinduet lukker.
Hvis vi ender med en ny saganowski, shelton eller lignende på en lejeaftale i sidste min.
Så er det IKKE godt nok!
Men lander vi nu en god angriber på en fast aftale, så har jeg intet i mod at vente.
Og så siger vi bare "pyt med Eurpoa, det tager vi bare om X antalt år igen" eller hvad?
Fodbold skal ses med hjertet!

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 26. jul 2013, 13:21

MHJ skrev: 1) Ja, det betyder det. I ekstreme tilfælde kan man naturligvis ændre strategi, men i forhold til et dansk midterhold (som vi er), med relativt lang vej til de store penge (gruppespillet), er det for stor en risiko at hente en dyr angriber på den baggrund, da man kommer til at slæbe rundt på ham og hans løn/signon/transfer i tilfælde af at ryge ud. Dertil nævner du selv FCN som vel er DK's mest likvide og økonomisk fornuftige klub som på papiret har et endnu svagere angreb end os. De har ej helller hentet en angriber. Du glemmer også det store røde faresignal der hedder feriepengesagen.

2) Angriberpladsen er den mest eftertragtede. Angriberens pris er hovedsagligt en funktion af antallet af mål han kan score på en sæson (plus alder etc). En angriber der kan score mål er dyr. Kan du evt. komme med eksempler på spillere der passer til AaB, som sammenlagt koster under 1 million i årsløn+signon+transfer, som er en garanti for mål? En spiller som Dalgaard i Viborg henter jf rygtet ca. 60.000 om måneden på sin nye kontrakt.

3) Der er en grund til lønningerne ikke er hvad de har været. Vores og de andre klubbers økonomi er af H. til. Selv OB har ikke råd til at hente en tiltrængt angriber. Som nævnt det samme med FCN. Derfor er det risky at hente en spiller der med stor sandsynlighed sparker minimum 10 kasser ind. Det vi har råd til at satse på er uprøvede spillere, eller afdankede udlandsproffer. Vi har rigeligt af første kategori, og kategori 2. vil ikke til vores klub før vinduet lukker. Men igen, dette er jo transfertråden, så det ville hjælpe hvis du kunne give eksempler til at understøtte din utilfredshed, så vi ved hvilket prisleje og niveau du taler om.
1. Relativt lang vej til gruppespillet? Ja, normalt.
Vi ville have været seedet hele vejen i år. Det havde betydet at vi havde gode chancer for at nå langt.
Og vi skulle jo ikke kun hente en ny angriber fordi vi skal i Europa. Vi skulle have hentet ham i tide, fordi vores nuværende besætning ikke er god nok. Man har jo fornemmelsen af at vi knap nok ville kunne slå et færøsk hold ud med de angribere. Hvis vi skulle signalere på egne og dansk fodbolds vegne, at vi ville noget seriøst med vores deltagelse, så skulle vi ikke have sendt et betydeligt svækket AaB-hold i kamp.
Jeg er godt klar over feriepenge-sagen, men jeg henholder mig blot til at vi burde have penge til en forstærkning.

2. Min bemærkning om 1 mille var en joke, det troede jeg du opfattede. Men hvis Dalgaard kun får 60.000 om måneden, så har vi to angribere løbende der får mere. Curth sandsynligvis stadig godt det dobbelte. Det er min klare fornemmelse, at en angriber som minimum vil være i top 3 lønningsmæssigt (hvilket er berettiget). Og så er vi nok oppe omkring 1,2-1,5 mio.

3. Selvfølgelig har FCN råd til at hente en angriber. De foretrækker bare sjældent at hente etablerede spillere. Til gengæld har de et arsenal af unge, offensiv-spillere som de sikkert har punget ud for. Alene 4 af dem har jo været nævnt som emner herinde. Og med spillere som Søren Christensen, Stokholm og John (da de havde ham), så er man ikke i ligeså stor nød for en angriber der laver 10+ på en sæson. det må også have været Hjulmands taktik da han købte stærkt ind for nylig.
Vores problem er at stort set ingen af vores midtbanespillere laver mål. Og så hænger det hele pludselig på angriberne. deres behov er helt anderledes end vores, med de knokle-typer vi har valgt på midtbanen (indtil Risgård kom).

OB har det problem, at de hænger på for mange gamle lønninger. Mange af deres spillere er væsentligt bedre lønnet end vores.
Den bedst lønnede i svensk fodbold tjener omkring 1,5 mio danske kroner, såvidt jeg husker. Det til trods har de haft spillere som Wanderson, Bangura-brødrene, Igboananike, Celso Borges som er gået fra småpenge for deres gamle klubber, og har tjent betydeligt under højeste løn. De ville alle 5 være væsentligt bedre end vores nuværende angribere.

Ondrasek fra Tromsø og Fredrik Gulbrandsen fra Lilleström er eksempler på spillere, som vi også kunne have scoutet os til.

Det er jo ikke spillere som Kusk, Thomsen og de andre der trækker læsset på lønningslisten, der går måske 3 af den slags spillere på en Curth.

slammer
2. div
2. div
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af slammer » 26. jul 2013, 13:32

bongo123 skrev:Der bliver skudt på Gaarde og tålmodigheden er ikke stor.

Som nogen herinde ved, har jeg en god ven ( og kilde ) som arbejder i fodboldverden og har især stor viden om transfer-akivitetet i Danmark. En viden jeg også fra tid til anden deler med jer herinde.

Han fortæller, at AaB kigger på øverste hylde efter en angriber der kan score mål med det samme. Men AaB's problem er de ikke verdens mest atraktive klub at komme til ( det for står vi jo ikke...... ). De spillere AaB kigger på har forsat en måned til at se hvad andre muligheder der kommer.
Min kilde gætter på, at AaB tidligst får en ny angriber ind midt i august eller senere, såfremt de forsat kigger på øverst hylde.
Han har iøvrigt ikke nogen navne, men ved der er kigget mod FCK's overskudslager, samt mod tysk fodbold.
Fedt med noget nyt info! Tusind tak!
Uanset hvor meget man tørster efter at se en nyhed med en AaB signing så bliver det godt nok spændende at se hvad det hele ender med.

Håber at du, Bongo, har mulighed for at bringe mere viden på banen hvis den skulle komme til dig.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 26. jul 2013, 13:54

AaB 85 95 99 08 skrev:
Gaarde6 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Gaarde6 skrev:Jeg vil nu koge det helt ned og sige:
Jeg tror ikke det er SÅ nemt at finde den rigtige mand!
Ellers er jeg sikker på han var landet for længst.

Jeg er overbevist om at Gaarde gør, hvad han kan.
Helt enig. Gaarde gør helt sikkert, hvad han kan, og hvad han tror, føler og mener er det rigtige. Spørgsmålet er bare, om det, han kan, så er godt nok. At man gør hvad man kan er jo ikke ensbetydende med, at det er godt nok.

Og det er sgu da en slem fiasko at starte ud med, hvor pilen så kraftigt peger i hans retning, at blive slået ud af et georgisk hold uden at score et eneste mål, lige efter at man har solgt truppens eneste rigtige angriber uden at have forholdt sig til situationen derefter.
Tror først vi ved om det Gaarde gør er rigtigt eller forkert, når vinduet lukker.
Hvis vi ender med en ny saganowski, shelton eller lignende på en lejeaftale i sidste min.
Så er det IKKE godt nok!
Men lander vi nu en god angriber på en fast aftale, så har jeg intet i mod at vente.
Og så siger vi bare "pyt med Eurpoa, det tager vi bare om X antalt år igen" eller hvad?
Så kan vi jo så starte forfra!
Jeg tror IKKE der bliver sagt pyt med Europa.
Og jeg tror heller IKKE at Gaarde har fundet den rigtige endnu.
Det her er et fuldstændig vildskud (ved godt det lyder langt ude)
Men TROR rent faktisk Gaarde gør det så godt han kan ud fra de præmisser han har at arbejde ud fra!
Tror STADIGVÆK at hvis han har haft muligheden for at skrive med en god spiller så var det gjort!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. jul 2013, 14:06

AalborgTrendies skrev:
MHJ skrev: 1) Ja, det betyder det. I ekstreme tilfælde kan man naturligvis ændre strategi, men i forhold til et dansk midterhold (som vi er), med relativt lang vej til de store penge (gruppespillet), er det for stor en risiko at hente en dyr angriber på den baggrund, da man kommer til at slæbe rundt på ham og hans løn/signon/transfer i tilfælde af at ryge ud. Dertil nævner du selv FCN som vel er DK's mest likvide og økonomisk fornuftige klub som på papiret har et endnu svagere angreb end os. De har ej helller hentet en angriber. Du glemmer også det store røde faresignal der hedder feriepengesagen.

2) Angriberpladsen er den mest eftertragtede. Angriberens pris er hovedsagligt en funktion af antallet af mål han kan score på en sæson (plus alder etc). En angriber der kan score mål er dyr. Kan du evt. komme med eksempler på spillere der passer til AaB, som sammenlagt koster under 1 million i årsløn+signon+transfer, som er en garanti for mål? En spiller som Dalgaard i Viborg henter jf rygtet ca. 60.000 om måneden på sin nye kontrakt.

3) Der er en grund til lønningerne ikke er hvad de har været. Vores og de andre klubbers økonomi er af H. til. Selv OB har ikke råd til at hente en tiltrængt angriber. Som nævnt det samme med FCN. Derfor er det risky at hente en spiller der med stor sandsynlighed sparker minimum 10 kasser ind. Det vi har råd til at satse på er uprøvede spillere, eller afdankede udlandsproffer. Vi har rigeligt af første kategori, og kategori 2. vil ikke til vores klub før vinduet lukker. Men igen, dette er jo transfertråden, så det ville hjælpe hvis du kunne give eksempler til at understøtte din utilfredshed, så vi ved hvilket prisleje og niveau du taler om.
1. Relativt lang vej til gruppespillet? Ja, normalt.
Vi ville have været seedet hele vejen i år. Det havde betydet at vi havde gode chancer for at nå langt.
Og vi skulle jo ikke kun hente en ny angriber fordi vi skal i Europa. Vi skulle have hentet ham i tide, fordi vores nuværende besætning ikke er god nok. Man har jo fornemmelsen af at vi knap nok ville kunne slå et færøsk hold ud med de angribere. Hvis vi skulle signalere på egne og dansk fodbolds vegne, at vi ville noget seriøst med vores deltagelse, så skulle vi ikke have sendt et betydeligt svækket AaB-hold i kamp.
Jeg er godt klar over feriepenge-sagen, men jeg henholder mig blot til at vi burde have penge til en forstærkning.

2. Min bemærkning om 1 mille var en joke, det troede jeg du opfattede. Men hvis Dalgaard kun får 60.000 om måneden, så har vi to angribere løbende der får mere. Curth sandsynligvis stadig godt det dobbelte. Det er min klare fornemmelse, at en angriber som minimum vil være i top 3 lønningsmæssigt (hvilket er berettiget). Og så er vi nok oppe omkring 1,2-1,5 mio.

3. Selvfølgelig har FCN råd til at hente en angriber. De foretrækker bare sjældent at hente etablerede spillere. Til gengæld har de et arsenal af unge, offensiv-spillere som de sikkert har punget ud for. Alene 4 af dem har jo været nævnt som emner herinde. Og med spillere som Søren Christensen, Stokholm og John (da de havde ham), så er man ikke i ligeså stor nød for en angriber der laver 10+ på en sæson. det må også have været Hjulmands taktik da han købte stærkt ind for nylig.
Vores problem er at stort set ingen af vores midtbanespillere laver mål. Og så hænger det hele pludselig på angriberne. deres behov er helt anderledes end vores, med de knokle-typer vi har valgt på midtbanen (indtil Risgård kom).

OB har det problem, at de hænger på for mange gamle lønninger. Mange af deres spillere er væsentligt bedre lønnet end vores.
Den bedst lønnede i svensk fodbold tjener omkring 1,5 mio danske kroner, såvidt jeg husker. Det til trods har de haft spillere som Wanderson, Bangura-brødrene, Igboananike, Celso Borges som er gået fra småpenge for deres gamle klubber, og har tjent betydeligt under højeste løn. De ville alle 5 være væsentligt bedre end vores nuværende angribere.

Ondrasek fra Tromsø og Fredrik Gulbrandsen fra Lilleström er eksempler på spillere, som vi også kunne have scoutet os til.

Det er jo ikke spillere som Kusk, Thomsen og de andre der trækker læsset på lønningslisten, der går måske 3 af den slags spillere på en Curth.
1) Nu nævnte du selv europa, så jeg gik ud fra det var udgangspunktet for at beklage at vi endnu ikke havde hentet en angriber (dagen efter vi blev slået ud). Jeg er ellers enig i at det alt andet lige er bedre at have en angriber på plads tidligt end sent. Men så er vi tilbage omkring spørgsmålet om AaB kan hente den nødvendige kvalitet, til de rigtige penge, på det rigtige tidspunkt. Al markedslogik fortæller at tid er et væsentligt parameter i forhold til pris (det er sjældent prisen på en bil stiger efter at have været sat til salg i et stykke tid). Og hvis vi kun kan få en angriber i Curth klassen nu og her, giver det mening at vente til en i Prica-klassen vil til klubben.

2) En million om året ++ er også en del at slæbe rundt hvis man har været for hurtigt ude.

3) FCN's offensive spil minder om vores eget og er også afhængige af en rendyrket angriber oppe foran (dog som du nævner, i mindre grad). Derfor lejede de ham brasilianeren sidste sæson. Pt. har de kun deres egen Curth i form af Nordstrand, så man må formode at de holder øjnene åbne efter en backup/erstatning til ham. At det endnu ikke er effektueret, vidner om at angribere er svære at få fat i. Det samme gør sig iøvrigt gældende for FCK, selvom de naturligvis leder på en anden hylde end os. Derudover tvivler jeg på at OB er i ringere økonomisk forfatning end os, hvilket understøtter at andre klubber end os selv, har svært ved at finde angribere. Det korte af det lange er at næsten alle danske klubber mangler angribere, ingen har købt endnu (minus Esbjergs scoop), hvilket siger lidt om problemerne.

De spillere du nævner er ikke tydeligt over hverken Curth eller SF. og de spiller i samme liga hvor Gytkjær er topscorer (!). Og de er bestemt ingen garanti for 10 mål i den danske. De er også samme type (så vidt jeg lige kan scoute). Guldbrandsen (1 mål i 16 kampe) blev desuden solgt til Molde for 3 millioner (+ signon og løn), og er derfor tæt på urealistisk for AaB + han er stadig et talent, og næppe en spiller der havde bragt os i europa. Ondrasek (4 mål i 16 kampe), er ej heller nogen tydelig forstærkning.

[har rettet en sætning der ikke gav mening]
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. jul 2013, 15:12

AaB 85 95 99 08 skrev:
Hvis nogen decideret har forventet Europa succes i år (med eller uden Helenius), bør de øjeblikkeligt indlægges pga. svære tilfælde af naivitet og jubeloptimisme.

@bongo: Dejligt med lidt insiderviden, som måske endda kan få nogen til at forstå hvorfor man nogle gange kan vinde på at vente...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. jul 2013, 15:33

Men al den venten kræver jo så også at man tør/kan lade være. Jo tættere vi kommer på 1/9, jo mere desperate bliver de klubsøgende spillere. Men jo mere desperate bliver vi også. Derfor er det et tveægget sværd for os at vente så længe.

Konkret håber jeg virkelig at vi holder os fra lejeaftaler. Se nu Brøndby, der henter en ufærdig spiller i ét år med en option på 20 millioner kroner. Det er jo helt godnat at bruge penge på den slags handler.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. jul 2013, 15:38

http://kanalsport.dk/indslag/ken-ilso-til-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Det der er "lige oppe over" er nok en kontrakt med et hold fra 2. Bundesliga.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 26. jul 2013, 15:44

Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Hvis nogen decideret har forventet Europa succes i år (med eller uden Helenius), bør de øjeblikkeligt indlægges pga. svære tilfælde af naivitet og jubeloptimisme.

@bongo: Dejligt med lidt insiderviden, som måske endda kan få nogen til at forstå hvorfor man nogle gange kan vinde på at vente...
Hvis konsekvensen er den, at man er moden til indlæggelse fordi man forventer succes mod et mindre end middelmådigt georgisk hold i gå tempo. Eller som minimum blot evner at score et mål over 180 min. ja, så tillader jeg mig at være jubeloptimist lige der. Uden at nævne navne er der så mange andre der er det på en lang række andre områder, hvor det måske er langt mere skadeligt.

Lunding
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Lunding » 26. jul 2013, 15:55

Oldager skrev:http://kanalsport.dk/indslag/ken-ilso-til-AaB

Hvis det er "lige oppe over" og han træner med i Aalborg idag, så er det vel højest sandsynligt AaB han skriver med. Kunne forestille mig, at man har droppet AK47 som breddespiller og istedet henter Ilsø til, hvilket er glimrende i min optik. Dermed kan vi stadig håbe på en såkaldt bomber også inden vinduet lukker!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. jul 2013, 16:02

Lunding skrev:
Oldager skrev:http://kanalsport.dk/indslag/ken-ilso-til-AaB

Hvis det er "lige oppe over" og han træner med i Aalborg idag, så er det vel højest sandsynligt AaB han skriver med. Kunne forestille mig, at man har droppet AK47 som breddespiller og istedet henter Ilsø til, hvilket er glimrende i min optik. Dermed kan vi stadig håbe på en såkaldt bomber også inden vinduet lukker!
Jeg tror desværre han mener, at han snart vender næsen mod Tyskland for at forhandle, få et lægetjek osv.

Dit scenarie lyder dog bedre, og det er også hvad jeg håber på. Jeg ser dog også gerne AK47, da jeg tror, at hvis Ilsø hentes ind, så er det som erstatning for Helenius.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 26. jul 2013, 16:04

Ilsø ville være en fin signing. I modsætning til vores nuværende angribere kan han noget selv, har en habil teknik og kan lave assists til de andre. Han er ikke nogen boksangriber, men synes han ville passe fint ind på vores hold som hængende angriber og jeg tror på han har udviklet sig positivt efter et par år i Tyskland. Af hans tre sæsoner i bedste række herhjemme ser det lidt tyndt ud med målscoringen i den sæson, hvor han skiftede fra SE til FCM, men mener omvendt ikke, at det rigtigt kørte for FCM i den sæson + han nok har skullet spilles ind på holdet.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 26. jul 2013, 16:20

Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Og så kom debatniveauet vist helt i bund. Men det er måske tonen herinde, at hvis man peger på ting hos AaB, der kan gøres bedre, så skal man tvangsindlægges. Nu har jeg i øvrigt ikke læst retningslinjerne for dette forum i detaljer, men jeg vil lade det være op til administrator at overveje, om ovenstående antydninger om behovet for indlæggelse, er inden for rammerne af det tilladelige her på siden.

Og hvis du reelt ikke forventede, at AaB kunne slå et middelhold fra Georgien, endsige score mod dem, så er du sgu godt nok en heldig mand, for så må du være typen, som meget sjældent oplever følelsen af skuffelse.
Fodbold skal ses med hjertet!

JacobKoustrup
1. div
1. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af JacobKoustrup » 26. jul 2013, 17:52

Som nogen herinde ved, har jeg en god ven ( og kilde ) som arbejder i fodboldverden og har især stor viden om transfer-akivitetet i Danmark. En viden jeg også fra tid til anden deler med jer herinde.

Han fortæller, at AaB kigger på øverste hylde efter en angriber der kan score mål med det samme. Men AaB's problem er de ikke verdens mest atraktive klub at komme til ( det for står vi jo ikke...... ). De spillere AaB kigger på har forsat en måned til at se hvad andre muligheder der kommer.
Min kilde gætter på, at AaB tidligst får en ny angriber ind midt i august eller senere, såfremt de forsat kigger på øverst hylde.
Han har iøvrigt ikke nogen navne, men ved der er kigget mod FCK's overskudslager, samt mod tysk fodbold.
Det var sgu da dejligt, at der er nogen der holder sig til tråden og kommer med noget interressant. Tak for det bongo, og fortsæt endelig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. jul 2013, 18:08

JacobKoustrup skrev:

Det var sgu da dejligt, at der er nogen der holder sig til tråden og kommer med noget interressant. Tak for det bongo, og fortsæt endelig!
Enig!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 26. jul 2013, 19:14

Funky skrev:
JacobKoustrup skrev:

Enig!
Det er dejlige nyheder Bongo.. Kunne det evt være Ken Ilsø + en til? Og de overrasker og henter 3 spillere i dette vindue?
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. jul 2013, 20:41

Milan Đurić kunne også være et spændende bud på en targetman. Det ville selvfølgelig være et sats, og han vil ikke kunne erstatte Helenius. Han kunne dog være spænmdende. I hvert fald ligeså spændende som AK47, men det er måske fordi Serie B lyder så eksotisk. Han er da heller ikke nogen målsluger, men han kommer vel højest på det meste, så hvis han spilles rigtigt, så skal han da nok score godt med mål.

Wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/Milan_%C4%90uri%C4%87" onclick="window.open(this.href);return false;

Transfermarkt
http://www.transfermarkt.co.uk/en/djuri ... 67556.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Video
http://www.dailymotion.com/video/xxu15h ... hulk_sport" onclick="window.open(this.href);return false;

Disse mål er også at se i den anden video, men han laver også et assist i denne kamp. Tre mål (med hovedet) og et assist.
http://www.youtube.com/watch?v=vRjBC_874l4" onclick="window.open(this.href);return false;

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 26. jul 2013, 23:14

Fandt denne video om Svensk-Montenegrineren Emir Kujovic http://www.youtube.com/watch?v=X7NdpN7Ws44" onclick="window.open(this.href);return false;

Kender ikke så meget til fyren udover stats fra Transfermarkt, men synes han ligner en der fysisk vil være i stand til at flytte et par forsvarer i modstandernes felt - modsat Ilsø og noget fra overskudslageret i FCK.

Synes kampen mod Gori viste at vi mangler fysik og tyngde i angrebet. Vi har masser af folk der kan spille bolden rundt, men mod mere defensivt orienterede hold (Sønderjyske, Esbjerg, AGF, Viborg mfl. ) har vi brug for at true luftrummet foran mål, med al respekt for SF og Curth så er det ikke deres force.

Kujovic er transferfri, men har tilsyneladende været skadet i hovedparten af foråret. Så han er måske inden for økonomisk rækkevidde.

Uanset om han er realistisk som AaB-spiller eller ej, er der et par klassemål i videoen, som nok er et kig værd :)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jul 2013, 00:49

NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Hvis konsekvensen er den, at man er moden til indlæggelse fordi man forventer succes mod et mindre end middelmådigt georgisk hold i gå tempo. Eller som minimum blot evner at score et mål over 180 min. ja, så tillader jeg mig at være jubeloptimist lige der. Uden at nævne navne er der så mange andre der er det på en lang række andre områder, hvor det måske er langt mere skadeligt.
Jeg burde måske have skrevet med en eller anden farvekode eller smasket mit indlæg til med smileys, for det naiviteten og jubeloptimismen var egentlig netop et hint til hvad jeg tit selv har fået skyld for ;)

Bortset fra det, formulerede jeg mig måske lidt skidt og hårdt... det var faktisk meningen der skulle skinne et strejf af humor igennem.

Jeg havde da bestemt også håbet og troet på de kunne slå Dila Gori ud, men vi må da også blank erkende at vi saftsuseme ikke har vundet mange kampe i 2013, at den superliga vi med nød og næppe fik en 5. plads i er blevet markant svagere i de senere år, og at de langsomme og defensive georgiere lige præcist spiller en type fodbold som vi bare notorisk har det svært mod.

Jeg er personligt ikke specielt overrasket over at vi røg ud, det kunne vi have gjort med stærkeste opstilling og Helenius i klubben også, men det ville til gengæld have overrasket mig hvis vi havde lykkedes med at få succes i Europa - i min bog er det ikke at klare sig igennem den første eller anden kval runde, men at gå hele vejen til gruppespillet. Det mener jeg helt ærligt foråret viste at holdet ikke har kvaliteten til i øjeblikket, der er for mange spillere som i en længere periode ikke har ramt topniveauet, og når man så lægger skader, en solgt topscorer og en kort sommerpause til, så synes jeg altså det er svært at få øje på at vi skulle kunne gå hele vejen.

Det er såmænd ikke fordi jeg synes vi har et dårligt superligahold, jeg tror bestemt på at vi ender i top 6 med eller uden en ny angriber, men superligaens niveau mener jeg bare virkelig ikke er ret godt for tiden, og jeg vil blive mere end overrasket hvis der er andre danske hold end FCK tilbage i de europæiske turneringer om en måned.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jul 2013, 01:20

AaB 85 95 99 08 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:

Og så kom debatniveauet vist helt i bund. Men det er måske tonen herinde, at hvis man peger på ting hos AaB, der kan gøres bedre, så skal man tvangsindlægges. Nu har jeg i øvrigt ikke læst retningslinjerne for dette forum i detaljer, men jeg vil lade det være op til administrator at overveje, om ovenstående antydninger om behovet for indlæggelse, er inden for rammerne af det tilladelige her på siden.

Og hvis du reelt ikke forventede, at AaB kunne slå et middelhold fra Georgien, endsige score mod dem, så er du sgu godt nok en heldig mand, for så må du være typen, som meget sjældent oplever følelsen af skuffelse.
Selvfølgelig er jeg skuffet, det er vi vel allesammen. Jeg havde da absolut som minimum forventet at vi kunne vinde kampen forleden, og jeg er ekstremt skuffet over at vi kan gå så meget i sort at vi lukker 3 mål ind derovre, ligesom det skuffer mig så lidt målfarlighed der er på vores hold i øjeblikket... men det gælder nu bestemt ikke kun angriberne, og jeg har svært ved at følge logikken i at vi bare skulle have haft en ny angriber, så havde det helt sikkert set anderledes ud.

Jeg gentager fra mit andet indlæg at min definition af europæisk succes er kvalifikation til gruppespillet, og jeg står gerne ved at jeg mener det er naivt, hvis man har forventet vi har holdet i øjeblikket som burde gå hele vejen... hvor mange betydende kampe har vi vundet i 2013 - 4 eller 5 inkl. FCK kampen forleden?

Hvor stor er forskellen på dansk og georgisk (det kunne også være alle mulige andre øst-nationer) iøvrigt i øjeblikket? Jeg synes vi ser stigende niveau i mange af landene derovre, og jeg synes vi ser et markant faldende niveau for dansk fodbold, ikke mindst pga. den økonomiske krise. Landsholdets niveau sat op mod netop Georgien og andre af de østeuropæiske miniputter tegner samme billede.

Min kommentar om jubeloptimisme og indlæggelse var måske i virkeligheden så intern at det kun var mig selv der forstod den, beklager hvis det virkede så stødende...

Det ændrer dog ikke på at jeg mener det er naivt at tro på at en enkelt spiller, og lets face it - en ny angriber vil næppe have Helenius' niveau, vil kunne gøre en så stor forskel fra dag 1 som du og andre mener. Efter min opfattelse er det den mangel på skarphed i begge felter, som hele holdet har lidt af en udtalt mangel på i hele 2013 (minus FCK kampen) i langt højere grad afgørende, og det kunne lige så godt have været en skarpere Lasse, Thomsen eller Due som kunne have givet os målene, eller en skarpere defensiv som havde forhindret mål, der havde afgjort tingene til vores fordel, som det kunne have været en ny mand med ganske få ugers træning med holdet - hvis vi tænker os til et scenarie hvor en ny angriber var hentet tidligt i vinduet.

Låst