29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: 29.07.13 - Esbjerg vs. AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. jul 2013, 21:19

NIN den fromme skrev:
Oldager skrev:Altså, jeg sidder og ser Augo og Ris bliver interviewed, men jeg kan egentlig ikke opfatte hvad de siger. Er overvældet over hvor smukt det er at se dem side om side igen. Ja, overdrivelse fremmer forståelse. Augo er papa på det her hold, og han er en anfører man kan være stolt af.
Frem med Lambi rullen.
DSHOIG!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 21:23

Lukas Spalvis går ikke ind og bliver topscorer i sin første sæson, come on..
Det er der jo nærmest ingen der gør..

Vi skal stadig have den angriber udefra.. uden tvivl Lukas Spalvis skal fases ind i denne sæson..
Derfor vil jeg også sige det er første gang jeg nogensinde har ment det ville være en god ide for AaB at leje en topangriber.

Det koster os ikke noget transfer sum, og derfor har vi råd til en kvalitetsspiller lønmæssigt.
Samtidig kan Spalvis så uden noget pres blive faset langsomt ind i sæsonnen
og overtage pladsen næste sæson.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 29. jul 2013, 21:25

Kent for Prez.
Risgaard for Vice.

VI LIGGER NUMMER 2!!!

Skriv 10 år med Kent. Han er guld værd for klubben på sigt.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 29. jul 2013, 21:26

Er også med dem der allerhelst vil beholde Lasse og eventuelt overbevise ham om at forlænge. Men en intakt trup lige krydret med et succesfuldt køb af angriber, tror jeg på en god sæson.

Fin kamp i dag. Top 3: Augo, Risgaard og Lasse.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 21:28

limey skrev:Er også med dem der allerhelst vil beholde Lasse og eventuelt overbevise ham om at forlænge. Men en intakt trup lige krydret med et succesfuldt køb af angriber, tror jeg på en god sæson.

Men Lasse vil jo gerne videre.. det ville han også for 3 år siden da han var et markant større talent end han er i dag..
Og hvis han vil det skal vi jo give ham lov, alt andet vil give dårlig intern moral..
Når en spiller i 2-3 år har gået og sagt han gerne vil prøve udlandet.. så tror jeg på at han kan gå ned mentalt
hvis så han aldrig kommer til det.. så skyd ham afsted og lad
KEP, Thelander tage chancen... KEP er på sine gode dage jo lige så god som LN..
dog på sine dårlige dage er KEP helt væk..
Men Kasper Pedersen har jo allerede vist sig som en flot indskifter.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 29. jul 2013, 21:29

astonvilla skrev:
jayC skrev:
Provst i Brovst skrev:
jayC skrev:Hvad sker der i forsvaret? KÆMPE KOKS!
Det er jo uheld. Den bliver clearet tre gange gange, men Esbjerg fik jo bare fat i den hver gang. AaB har ellers spillet fint.
Uheld?? Det var jo decidereret elendigt forsvarspil, med de aflevering som de kom med.. Risikoen for det gik galt var jo kæmpe med de afleveringer..
Når vi pakker os - så brokker du dig.
Når vi satser offensivt - så brokker du dig.

Det er sku ikke let...
JayC - du faldt helt ud af debatten da bøtten vendte?

:)
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2013, 21:32

AllanPedersen skrev:Lukas Spalvis går ikke ind og bliver topscorer i sin første sæson, come on..
Det er der gudskelov også kun ca. 0 personer herinde der påstår, come on.. Men hvis vi kan opnå målsætningen om en midterplacering uden indkøb, bl.a. ved at fase ham ind, er der ikke meget formål i at smide penge efter en kortsigtet lejekontrakt på en angriber der alligevel ikke er en del af fremtiden. For alternativet er jo ikke at købe en etableret ligatopscorer (vi har ikke råd).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. jul 2013, 21:40

Larstyndskid skrev:Var ikke så imponeret af Thelander i sidste sæson...

Men vildt imponeret af ham i den nye sæson... Lasse er min favoritspiller, men nu vil jeg mene det er bedst for alle parter at sælge ham og en billig back up ind.

Og Oldager.. sorry havde helt glemt Spalvis, men han er vel egen arv???
Enig. Thelander og Lasse var rigtig stærke. KEP skal kæmpe hårdt for, at komme tilbage på holdet.

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 21:42

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:Lukas Spalvis går ikke ind og bliver topscorer i sin første sæson, come on..
Det er der gudskelov også kun ca. 0 personer herinde der påstår, come on.. Men hvis vi kan opnå målsætningen om en midterplacering uden indkøb, bl.a. ved at fase ham ind, er der ikke meget formål i at smide penge efter en kortsigtet lejekontrakt på en angriber der alligevel ikke er en del af fremtiden. For alternativet er jo ikke at købe en etableret ligatopscorer (vi har ikke råd).
hvorfor er der ikke formål i at smide penge på en lejekontrakt?..
i 90% af de fleste tilfælde vil jeg give dig ret..
Men det er sjovt du har den holdning når netop 2 lejekontrakter reddet vores røv i superligaen for ikke så længe siden..

Men her snakker vi netop om der vil gå måske en sæson før Spalvis er rigtig klar..
Så du har følgende valg

1: Forsøge at overleve uden at få en ind, og satse på Curth og SF kan score de næste 31 runder
(tror SF slog en måge ihjel idag)
2: Leje en i den sæson til at lave mål, hvor vi på de sparede penge har råd til en kvalitetes angriber
3: Købe en dårligere spiller end hvad vi kan leje, der så næste sæson skal konkurrere med netop Spalvis

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 29. jul 2013, 21:45

jonas386 skrev:Haha, er lige kommet ind efter aftensmaden (så første halvleg) det er fandme lækkert.
Og stop emd at hakke på Frederiksen, han gør det altså fint.
What a load of bull.

Frederiksen var forfærdelig i dag. Besidder på ingen måde striker-genet. Han bliver spillet fri til 2-3 100 procent chancer i dag, hvor han ikke engang får afsluttet, grundet dårlig teknik og dårlig timing.
Han vil nok kunne gøre mere gavn ude på kanten.

Men det er da også det eneste negative i dag. Fantastisk sejr over et Esbjerg-hold, som på det seneste er blevet overhypet i medierne, og de virkede også til at tage lidt let på opgaven. Fedt at få dem ned på jorden igen.

Klasse mål af Rissi! Både opspillet og afslutningen var eminent.

Mega fortjent sejr. Og super grinern at se Augo-Rissi interviewet efter kampen.. Bromance ;)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. jul 2013, 21:45

NIN den fromme skrev:
Oldager skrev:Altså, jeg sidder og ser Augo og Ris bliver interviewed, men jeg kan egentlig ikke opfatte hvad de siger. Er overvældet over hvor smukt det er at se dem side om side igen. Ja, overdrivelse fremmer forståelse. Augo er papa på det her hold, og han er en anfører man kan være stolt af.
Frem med Lambi rullen.
Du er et dejligt menneske
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 29. jul 2013, 21:45

AllanPedersen skrev:
limey skrev:Er også med dem der allerhelst vil beholde Lasse og eventuelt overbevise ham om at forlænge. Men en intakt trup lige krydret med et succesfuldt køb af angriber, tror jeg på en god sæson.

Men Lasse vil jo gerne videre.. det ville han også for 3 år siden da han var et markant større talent end han er i dag..
Og hvis han vil det skal vi jo give ham lov, alt andet vil give dårlig intern moral..
Når en spiller i 2-3 år har gået og sagt han gerne vil prøve udlandet.. så tror jeg på at han kan gå ned mentalt
hvis så han aldrig kommer til det.. så skyd ham afsted og lad
KEP, Thelander tage chancen... KEP er på sine gode dage jo lige så god som LN..
dog på sine dårlige dage er KEP helt væk..
Men Kasper Pedersen har jo allerede vist sig som en flot indskifter.
Naturligvis skal vi ikke tvinge Lasse til noget, men det handler jo også om, hvorvidt der er nogle seriøse udenlandske tilbud på manden, før det bliver rigtigt aktuelt. Jeg er mere tryg ved Lasse, end jeg er ved Thelander - og da især KEP, og håber derfor at udlandet overser Lasses evner, hvorefter manden indser, at han har det bedst i go'e gamle Aalborg.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2013, 21:46

Califfen skrev:
jonas386 skrev:Haha, er lige kommet ind efter aftensmaden (så første halvleg) det er fandme lækkert.
Og stop emd at hakke på Frederiksen, han gør det altså fint.
What a load of bull.

Frederiksen var forfærdelig i dag.)

Snakkede lige så meget om ham der skrev at Frederiksen var den dårligste mand i AaB trøjen. Det er jo ikke tilfældet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 29. jul 2013, 21:46

AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:
hvorfor er der ikke formål i at smide penge på en lejekontrakt?..
i 90% af de fleste tilfælde vil jeg give dig ret..
Men det er sjovt du har den holdning når netop 2 lejekontrakter reddet vores røv i superligaen for ikke så længe siden..

Men her snakker vi netop om der vil gå måske en sæson før Spalvis er rigtig klar..
Så du har følgende valg

1: Forsøge at overleve uden at få en ind, og satse på Curth og SF kan score de næste 31 runder
(tror SF slog en måge ihjel idag)
2: Leje en i den sæson til at lave mål, hvor vi på de sparede penge har råd til en kvalitetes angriber
3: Købe en dårligere spiller end hvad vi kan leje, der så næste sæson skal konkurrere med netop Spalvis
Enig. Jeg er heller ikke afvisende overfor at leje en angriber.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. jul 2013, 21:47

Larstyndskid skrev:
Oldager skrev:
Larstyndskid skrev:Var ikke så imponeret af Thelander i sidste sæson...

Men vildt imponeret af ham i den nye sæson... Lasse er min favoritspiller, men nu vil jeg mene det er bedst for alle parter at sælge ham og en billig back up ind.

Og Oldager.. sorry havde helt glemt Spalvis, men han er vel egen arv???

Jo, det er han da, men dansktalende er han ikke. Jeg synes altid det er spændende, når det scoutes til u-holende, og så er da ligemeget om de taler dansk. De skal være være godt skolet, så det ikke ødelægger harmonien på vores u-hold. Det samme gælder egentlig førsteholdet. Vores nye bombers first language må gerne være swahili, hvis han bomber de 25-30 kasser ind. ;-)
Mon ikke han kan lærer dansk :-) ingen misforståelser på banen :) Tror det gir en fordel at sproget på Hornevej er dansk i stedet for engelsk, men hvad ved jeg. Glæder mig til at se denne Spalvis.
Jo, han kan godt gå hen og lære dansk, men det tror jeg ikke han gider. Der er ikke mange spillere der lærer sig selv dansk, når de kommer til Superligaen, men jeg kan godt forstå din pointe :-)!!

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 21:49

Jeg holder bare lige fast i min holdning jeg godt ved ikke er delt af mange herinde

at PK er god nok til at kunne få en startplads, men folk har en fordom der siger 'han er okay på alle pladser, men ikke god nok til at være i 11'eren'
Jeg synes det efterhånden bare må være noget folk har vænnet sig til at skrive
Og ja jeg ved godt det ikke lige er nemt at se hvor han oplagt burde smide en væk..

Men jeg synes bare ALTID paddy er mellem de 5-6 bedste AaB'ere på banen... Altid..

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 29. jul 2013, 21:51

astonvilla skrev:
astonvilla skrev:
jayC skrev:
Provst i Brovst skrev:
jayC skrev:Hvad sker der i forsvaret? KÆMPE KOKS!
Det er jo uheld. Den bliver clearet tre gange gange, men Esbjerg fik jo bare fat i den hver gang. AaB har ellers spillet fint.
Uheld?? Det var jo decidereret elendigt forsvarspil, med de aflevering som de kom med.. Risikoen for det gik galt var jo kæmpe med de afleveringer..
Når vi pakker os - så brokker du dig.
Når vi satser offensivt - så brokker du dig.

Det er sku ikke let...
JayC - du faldt helt ud af debatten da bøtten vendte?

:)
Astonvilla, jeg mener nu nok jeg skrev nogle kommentarer da Risgaard og selvmålet kom :) Men derfor står jeg stadig ved at det var en møg elendig forsvarsaktion der førte til målet i første halvleg.. Man behøver ikke spillere risikabelt hele kampen når man er under pres..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 29. jul 2013, 21:53

nogle der har et link til augo ris interviewet - nåede ikke at se det ! ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. jul 2013, 21:54

AllanPedersen skrev:Jeg holder bare lige fast i min holdning jeg godt ved ikke er delt af mange herinde

at PK er god nok til at kunne få en startplads, men folk har en fordom der siger 'han er okay på alle pladser, men ikke god nok til at være i 11'eren'
Jeg synes det efterhånden bare må være noget folk har vænnet sig til at skrive
Og ja jeg ved godt det ikke lige er nemt at se hvor han oplagt burde smide en væk..

Men jeg synes bare ALTID paddy er mellem de 5-6 bedste AaB'ere på banen... Altid..

Det kunne man skrive for et år siden, men han er faldet gevaldigt i nivaeu. Han kan ikke dække venstre back, men det gik fint på højre back i dag. På den centrale midtbane fungerer han ikke med Würtz, men det er så også kun Augo der gør det. PK er en ok spiller, men han har altså ikke været stabil den seneste tid.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 29. jul 2013, 21:56

At leje en angriber ville da være fint, såfremt:

1. Spillerens klub er villig til at leje ham ud
2. Spilleren rent faktisk vil til AaB
3. Han kan lave de der 15 mål i sæsonen

Det er måske ikke den nemmeste mission for Gaarde. I forhold til 3., så er det jo altså en spiller som sådan cirka 12 klubber i Superligaen pt. der jagter en 15-måls angriber. Den slags findes der faktisk ret få af som er til at komme til for penge. Og vi har konkurrenter med flere penge at slås med. Dernæst kræver det også at spilleren overhovedet vil til AaB, hvilket jeg synes mange kommer lidt nemt omkring. Det her er jo ikke ligesom Football Manager, hvor man i løbet af et par dage har fået en ny spiller uden de store problemer. Vi er ikke så helvedes attraktive som vi nok selv tror, og slet ikke for angribere af den kaliber folk efterlyser.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar