Haha, mon ikke det er de 3 Brent har rygtet herop tidligere?Martin Bak skrev:jeg så 3 somaliere spille fodbold idag tæt ved Frederikstorvet - den ene var helt klart bedre end SF -sign ham
Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
AalborgTrendies
Brent var agent for den ene sidste sommer. Det lykkedes ham desværre ikke at sende ham i kløerne på AaB. Angiveligt faldt aftalen, fordi han ville have dele af sin løn udbetalt i khat.Martin Bak skrev:jeg så 3 somaliere spille fodbold idag tæt ved Frederikstorvet - den ene var helt klart bedre end SF -sign ham
AalborgTrendies skrev:Brent var agent for den ene sidste sommer. Det lykkedes ham desværre ikke at sende ham i kløerne på AaB. Angiveligt faldt aftalen, fordi han ville have dele af sin løn udbetalt i khat.Martin Bak skrev:jeg så 3 somaliere spille fodbold idag tæt ved Frederikstorvet - den ene var helt klart bedre end SF -sign ham
-
andreasaab89
- Allstar

je har en våd tanke om at man gerne vil have en Søren F ned som alternativ til en kantplads igen.
Reelt har vi kun Thomsen, Kusk og en doven gammel Due som rene kantspillere. Så hvis SF skal bruges dernede i nogle kampe (hvor jeg syntes han er bedst med hans rush op ad kanten) så har vi kun:
Curth
0,5 SF
Toft
Spalvis
Hvis målet så er:
AK
NY
Så står vi med 5,5 angriber hvilket nok er en for meget. Så kan vi enten udleje Toft eller Spalvis eller håbe at kunne få skibbet Curth afsted.
Reelt har vi kun Thomsen, Kusk og en doven gammel Due som rene kantspillere. Så hvis SF skal bruges dernede i nogle kampe (hvor jeg syntes han er bedst med hans rush op ad kanten) så har vi kun:
Curth
0,5 SF
Toft
Spalvis
Hvis målet så er:
AK
NY
Så står vi med 5,5 angriber hvilket nok er en for meget. Så kan vi enten udleje Toft eller Spalvis eller håbe at kunne få skibbet Curth afsted.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Det bliver godt med noget nyt blod til angrebet, for det ser godt nok blodfattigt ud for tiden.
Når man lige har fået armene ned over sejren i går, skal man jo huske på, at vi nu har spillet fire betydende kampe, og i tre af kampene har vores angribere ikke scoret. Vi har i de fire kampe scoret fire mål og af dem er to efter gigantiske målmandsdrops. Det er reelt i de fire kampe scoret et angribermål i åbent spil (selvom Curth selvfølgelig skal have ros for at stå det rigtige sted mod B 1903).
Men det holder simpelthen ikke i længden i superligaen. Derfor ville AK være et godt bud på en ny mand, der som et nyt, frisk pust og med en lidt uortodosk stil kan ruske op i angrebet og give det ny dimension. Så må man håbe, det ikke bliver på bekostning af Spalvis og Tofts udvikling, men den risiko er værd at løbe. Og så betyder det forhåbentligt, at Curth er færdig med at fjumre i AaB-trøjen. Han har efterhåndenh haft en del fjumreår.
MEN, når alt det er sagt, så ændrer det ikke på, at vi ikke kan gå en lang superligasæson i møde uden at have en angriber på nogenlunde habilt superliganiveau. Det behøver ikke være landsholsklasse som Helenius, men vi skal have en, der med sikkerhed har klassen til at begå sig i superligaen. Dens signing har vi brug for nærmest omgående og ikke først når op mod en tredjedel af sæsonen er spillet. Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
Når man lige har fået armene ned over sejren i går, skal man jo huske på, at vi nu har spillet fire betydende kampe, og i tre af kampene har vores angribere ikke scoret. Vi har i de fire kampe scoret fire mål og af dem er to efter gigantiske målmandsdrops. Det er reelt i de fire kampe scoret et angribermål i åbent spil (selvom Curth selvfølgelig skal have ros for at stå det rigtige sted mod B 1903).
Men det holder simpelthen ikke i længden i superligaen. Derfor ville AK være et godt bud på en ny mand, der som et nyt, frisk pust og med en lidt uortodosk stil kan ruske op i angrebet og give det ny dimension. Så må man håbe, det ikke bliver på bekostning af Spalvis og Tofts udvikling, men den risiko er værd at løbe. Og så betyder det forhåbentligt, at Curth er færdig med at fjumre i AaB-trøjen. Han har efterhåndenh haft en del fjumreår.
MEN, når alt det er sagt, så ændrer det ikke på, at vi ikke kan gå en lang superligasæson i møde uden at have en angriber på nogenlunde habilt superliganiveau. Det behøver ikke være landsholsklasse som Helenius, men vi skal have en, der med sikkerhed har klassen til at begå sig i superligaen. Dens signing har vi brug for nærmest omgående og ikke først når op mod en tredjedel af sæsonen er spillet. Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
Fodbold skal ses med hjertet!
Vi havde ikke slået dillerne selv med Helenius på holdet! Vi var bagud 3-0 pga. fejl andre steder på banen...AaB 85 95 99 08 skrev:Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
Og så er det utroligt, at næsten hvert andet indlæg herinde går ud på at svine Curth - det endda på trods af, at han har været mindst på niveau med SF her i starten!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

Nu er vurdering af fodbold jo altid subjektiv, men jeg vil vove den påstand, at hvis vi have haft bare en angriber med niveau, så have vi scoret på de chancer og det spilleovertag, vi havde i første kamps første halvleg. Og det er jo velkendt, at mål ændrer fodboldkampe, og så tror jeg næppe, Dila'erne ville have scoret tre, fire eller fem mål i anden halvleg. Men Gaarde løb en kalkuleret risiko og sendte holdet til Georgien uden angriber. Det kan man altså ikke lave om på.le Cid skrev:Vi havde ikke slået dillerne selv med Helenius på holdet! Vi var bagud 3-0 pga. fejl andre steder på banen...AaB 85 95 99 08 skrev:Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
Og så er det utroligt, at næsten hvert andet indlæg herinde går ud på at svine Curth - det endda på trods af, at han har været mindst på niveau med SF her i starten!
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det gjorde han så ikke. Der var flere angribere med.. De, og resten af holdet, magtede dog ikke at få låst op for den defensiv Dillerne stillede op med.. Så det du skriver er faktuelt forkert!!AaB 85 95 99 08 skrev:Nu er vurdering af fodbold jo altid subjektiv, men jeg vil vove den påstand, at hvis vi have haft bare en angriber med niveau, så have vi scoret på de chancer og det spilleovertag, vi havde i første kamps første halvleg. Og det er jo velkendt, at må ændrer fodboldkampe, og så tror jeg næppe, Dila'erne ville have scoret tre, fire eller fem mål i anden halvleg. Men Gaarde løb en kalkuleret risiko og sendte holdet til Georgien uden angriber. Det kan man altså ikke lave om på.le Cid skrev:Vi havde ikke slået dillerne selv med Helenius på holdet! Vi var bagud 3-0 pga. fejl andre steder på banen...AaB 85 95 99 08 skrev:Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
Ska' vi hak'?
Jeg er ikke sikker på, at du har ret ift. chancerne med Helenius på holdet, men jeg er enig i, at kritikken af Curth er ved at være trættende.. Han har været klasser over en - i denne sæson - helt bovlam Søren Frederiksen, og han spillede en virkelig stærk kamp i torsdag hjemme mod Dila Gori. Synes han virker til at have meget mere energi og selvtillid i aktionerne ude i banen - det er første step til, at han genfinder det målinstinkt, som alle herinde burde kunne huske, at han besidder..le Cid skrev:Vi havde ikke slået dillerne selv med Helenius på holdet! Vi var bagud 3-0 pga. fejl andre steder på banen...AaB 85 95 99 08 skrev:Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
Men spændende at Anders K nu kommer ind og presser på - det er sgu vigtigt at have et kort på bænken, der kan gå ind og score. Det har vi ikke haft meget, meget længe. Uagtet om Toft gjorde det godt i går, så mener jeg stadig, at vi skal have testet, om han kan lave mål for alvor i 1. division. Et glimrende match til Vendsyssel, der i den grad mangler forstærkning i front.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

Vi var reelt uden angribere i Georgien og i hvert fald uden angribere med superliganiveau, som mabn vel kan forvente af et superligahold. Så jeg ved ikke, hvor jeg er faktuelt forkert på den.MrBangDK skrev:Det gjorde han så ikke. Der var flere angribere med.. De, og resten af holdet, magtede dog ikke at få låst op for den defensiv Dillerne stillede op med.. Så det du skriver er faktuelt forkert!!AaB 85 95 99 08 skrev:Nu er vurdering af fodbold jo altid subjektiv, men jeg vil vove den påstand, at hvis vi have haft bare en angriber med niveau, så have vi scoret på de chancer og det spilleovertag, vi havde i første kamps første halvleg. Og det er jo velkendt, at må ændrer fodboldkampe, og så tror jeg næppe, Dila'erne ville have scoret tre, fire eller fem mål i anden halvleg. Men Gaarde løb en kalkuleret risiko og sendte holdet til Georgien uden angriber. Det kan man altså ikke lave om på.le Cid skrev:Vi havde ikke slået dillerne selv med Helenius på holdet! Vi var bagud 3-0 pga. fejl andre steder på banen...AaB 85 95 99 08 skrev:Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det kan være din subjektive vurdering, men det er ikke rigtigt det du skriver - vi havde angribere med..AaB 85 95 99 08 skrev:Vi var reelt uden angribere i Georgien og i hvert fald uden angribere med superliganiveau, som mabn vel kan forvente af et superligahold. Så jeg ved ikke, hvor jeg er faktuelt forkert på den.MrBangDK skrev:Det gjorde han så ikke. Der var flere angribere med.. De, og resten af holdet, magtede dog ikke at få låst op for den defensiv Dillerne stillede op med.. Så det du skriver er faktuelt forkert!!AaB 85 95 99 08 skrev:Nu er vurdering af fodbold jo altid subjektiv, men jeg vil vove den påstand, at hvis vi have haft bare en angriber med niveau, så have vi scoret på de chancer og det spilleovertag, vi havde i første kamps første halvleg. Og det er jo velkendt, at må ændrer fodboldkampe, og så tror jeg næppe, Dila'erne ville have scoret tre, fire eller fem mål i anden halvleg. Men Gaarde løb en kalkuleret risiko og sendte holdet til Georgien uden angriber. Det kan man altså ikke lave om på.le Cid skrev:Vi havde ikke slået dillerne selv med Helenius på holdet! Vi var bagud 3-0 pga. fejl andre steder på banen...AaB 85 95 99 08 skrev:Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
Ska' vi hak'?
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Ja, det var ærgeligt vi tabte til DIla Gori. Men det er altså ikke udelukkende angribernes eller Gaardes skyld. Det er ligeså høj den centrale midtbane, midterforsvaret, målmanden og resten af holdet.
Og glem nu ikke at de angribere, som åbenbart ikke har superliga-niveau sænkede de danske mestre med to rigtigt fine angriber-mål, hvor de formår at tage gode positioner i feltet. Er det ikke det, I alle råber efter? En angriber der står på det rigtige sted. Det kan vores nuværende angribere altså også. Lidt perspektiv ville ikke skade.
Men tilbage til trådens formål(transferønsker). Det bliver spændende med AK47(et navn vi i øvrigt skal have aflivet, hvis han ender i AaB), og jeg tror det er en god idé at sende Toft på leje. Han virker meget energisk og hårdtarbejdende, men han mangler noget teknik og vil have godt af masser af spilletid i 1.div.
Og glem nu ikke at de angribere, som åbenbart ikke har superliga-niveau sænkede de danske mestre med to rigtigt fine angriber-mål, hvor de formår at tage gode positioner i feltet. Er det ikke det, I alle råber efter? En angriber der står på det rigtige sted. Det kan vores nuværende angribere altså også. Lidt perspektiv ville ikke skade.
Men tilbage til trådens formål(transferønsker). Det bliver spændende med AK47(et navn vi i øvrigt skal have aflivet, hvis han ender i AaB), og jeg tror det er en god idé at sende Toft på leje. Han virker meget energisk og hårdtarbejdende, men han mangler noget teknik og vil have godt af masser af spilletid i 1.div.
-
AalborgTrendies
Angriberne havde chancen for at ændre kampbilledet markant, så jo de bærer en del af skylden. Den chance SF får i 1. halvleg dernede er kæmpestor, og ligeså med Curths i 2. halvleg ved 1-0.Reyad skrev:Ja, det var ærgeligt vi tabte til DIla Gori. Men det er altså ikke udelukkende angribernes eller Gaardes skyld. Det er ligeså høj den centrale midtbane, midterforsvaret, målmanden og resten af holdet.
Men især den første. Foran 1-0 havde vi kunnet spille på vores præmisser og så var vi gået videre.
Selvfølgelig burde vi have skabt mere, men vi har 2 store skudchancer og en 110 % chance ved 0-0 dernede, som vores angribere forvalter dårligt.
Og enhver der har spillet fodbold ved at det skaber usikkerhed på et fodboldhold, når man har angribere der ikke forvalter deres chancer ordentligt og scorer. Så bliver man ekstra bange for at indkassere mål.
Men altså, de kampe er ude af systemet. Vi må bare sige at de nu hver især, og især SF, virker ekstremt uskarpe.
Nu var der andre der lavede de påkrævede mål i går, men inden da har SF 2-3 store muligheder. Der SKAL scores på det her niveau på de chancer, og det var vel også derfor man så Kent gå amok på bænken. Det er ikke Superliga-standard.
Og det har han heller ikke som angriber, han er og bliver kantspiller og har altid været det. Brug ham nu der i stedet.
Hvorom alting er, så spiller vi som hold med den nye midtbane rigtig, rigtig godt. Men derfor er det også vigtigt at vi kan stole på vores angribere til at kunne afslutte angrebene.
Når vi ikke var i stand til at komme forbi Dila Gori, med den trup vi nu stillede op med på det tidspunkt, så har vi tydeligvis intet at gøre i europæisk fodbold. At tørre den af på Gaarde (som havde været sportschef i under en måned på det tidspunkt) er nok lige at stramme den, selv for debatsiden.AaB 85 95 99 08 skrev:Nu er vurdering af fodbold jo altid subjektiv, men jeg vil vove den påstand, at hvis vi have haft bare en angriber med niveau, så have vi scoret på de chancer og det spilleovertag, vi havde i første kamps første halvleg. Og det er jo velkendt, at mål ændrer fodboldkampe, og så tror jeg næppe, Dila'erne ville have scoret tre, fire eller fem mål i anden halvleg. Men Gaarde løb en kalkuleret risiko og sendte holdet til Georgien uden angriber. Det kan man altså ikke lave om på.le Cid skrev:Vi havde ikke slået dillerne selv med Helenius på holdet! Vi var bagud 3-0 pga. fejl andre steder på banen...AaB 85 95 99 08 skrev:Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ken Ilsø skal til Bochum (Ruhr området perle) ifølge BT
-
ContractManager
- Ynglinge

- Favoritspiller: ...ingen over klubben
- Geografisk sted: Aalborg
http://www.bold.dk/nyt/Fredericia-bekra ... ge-med-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er det nok kun et spørgsmål om timer
Så er det nok kun et spørgsmål om timer
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
Ikke alt skal tages bogstaveligt, mr bang.MrBangDK skrev:Det kan være din subjektive vurdering, men det er ikke rigtigt det du skriver - vi havde angribere med..AaB 85 95 99 08 skrev:Vi var reelt uden angribere i Georgien og i hvert fald uden angribere med superliganiveau, som mabn vel kan forvente af et superligahold. Så jeg ved ikke, hvor jeg er faktuelt forkert på den.MrBangDK skrev:Det gjorde han så ikke. Der var flere angribere med.. De, og resten af holdet, magtede dog ikke at få låst op for den defensiv Dillerne stillede op med.. Så det du skriver er faktuelt forkert!!AaB 85 95 99 08 skrev:Nu er vurdering af fodbold jo altid subjektiv, men jeg vil vove den påstand, at hvis vi have haft bare en angriber med niveau, så have vi scoret på de chancer og det spilleovertag, vi havde i første kamps første halvleg. Og det er jo velkendt, at må ændrer fodboldkampe, og så tror jeg næppe, Dila'erne ville have scoret tre, fire eller fem mål i anden halvleg. Men Gaarde løb en kalkuleret risiko og sendte holdet til Georgien uden angriber. Det kan man altså ikke lave om på.le Cid skrev:Vi havde ikke slået dillerne selv med Helenius på holdet! Vi var bagud 3-0 pga. fejl andre steder på banen...AaB 85 95 99 08 skrev:Ellers er og bliver det på bundlinjen en fejl, at vi skilte os af med Helenius - og specielt til den underpris. Det har allerede væet kraftigt medvirkende til, at vi har skyllet vores Europa-billet ud i lokummet.
Manden mente tydeligvis, at vi ikke havde nogle deciderede dygtige eller målfarlige angribere med. Vi kunne lige så godt have stillet op uden angribere..
Og jeg er enig i, at HVIS vi havde haft Helenius eller en anden god angriber, så havde vi scoret i Georgien (chancerne var der jo trods alt), og så havde kampen også ændret karakter, og sandsynligvis havde det givet os et langt bedre udgangspunkt til returkampen.
Men mht Curth; han har kontraktudløb til nytår.. Problemet løser sig selv til den tid, så vi må bare vente lidt endnu
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Betegnelsen angriber er blot en social konstruktion som udspringer af det hetero normative samfunds normbegreber der udtrykker den latente agressivitet i det patriarkalske samfund.
Der findes slet ingen angribere uden de patriarkalske samfundsnormer og derfor må macho konceptet angriber være udtryk for en falsk bevisthed og derfor ugyldigt og ikke eksterende.
Derfor konkluderer jeg at AaB ikke har nogle angribere!
Der findes slet ingen angribere uden de patriarkalske samfundsnormer og derfor må macho konceptet angriber være udtryk for en falsk bevisthed og derfor ugyldigt og ikke eksterende.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Er det også i Brovst du plukker dine svampeProvst i Brovst skrev:Betegnelsen angriber er blot en social konstruktion som udspringer af det hetero normative samfunds normbegreber der udtrykker den latente agressivitet i det patriarkalske samfund.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge