Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Peter A. » 30. jul 2013, 14:32

Så er den landet:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... rofil.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey AaB!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 30. jul 2013, 14:41

Peter A. skrev:Så er den landet:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... rofil.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
SUPER!
Glæder mig meget til at se ham i aktion!
Kent har fulgt ham længe.
Gaarde har set ham i aktion.
Og de fleste 1 div trænere spåede ham til at blive denne sæsons store profil i 1 div.
Lyder som en særdeles spændende spiller!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 30. jul 2013, 14:50

Velkommen til. Spændende om han kan føre det videre end Fredericia. Frygter lidt for hvad det gør for vores chancer for at hente en ny 1. angriber, men det er da glimrende at hente en mand ind der ved hvor målet står. Vi har spillerne til at sætte ham i scene, så mon ikke der kommer et par mål fra hans fødder hvis han får chancen.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. jul 2013, 14:59

Overraskende at vi vil betale for en mand, der forhåbentlig kun er tiltænkt som 2. eller 3. valg. Jeg håber ikke vi kommer til at mangle de penge i sidste ende, når den rigtige erstatning for Nicklas skal i hus.

Når det så er sagt, så er det en fornuftig spiller at få ind, og det kan give ro på nu og her. Det gør det absolut mere tåleligt at skulle vente til vinduets sidste dage, med at finde den kvalitetsangriber.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 30. jul 2013, 15:12

Jeg er stadig lidt forundret over den holdning at vi "bare" skal kunne finde en sådan kvalitetsangriber der skal erstatte Helenius. Hvornår har vi (eller for den sags skyld andre superligaklubber) bare lige fundet en angriber i Helenius-klassen, der kan baske 16 mål ind?

Prica er vel den sidste klasseangriber vi har haft, og ellers har der vel generelt set i Superligaen ikke været ret mange angribere der kan give os det som folk forventer. Der kan vel nævnes N'Doye, Utaka, Fall og så til dels Marc Nygaard, Nordstrand, Macena. Taget i betragtning af det væld af angribere der har været igennem superligaen, så synes jeg måske vores krav er lige voldsomt høje. Jeg må indrømme jeg ikke bliver så voldsomt skuffet hvis vi ikke køber den indtil videre ukendte stjerneangriber til billige penge og rimelig løn, som så også vil til klubben, men i stedet satser på Toft/Anders Dameven/SF og så Curth som 4.mand, med Spalvis der til nød kan gå ind og få smagt lidt på det.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 30. jul 2013, 15:14

Hanga skrev:Overraskende at vi vil betale for en mand, der forhåbentlig kun er tiltænkt som 2. eller 3. valg. Jeg håber ikke vi kommer til at mangle de penge i sidste ende, når den rigtige erstatning for Nicklas skal i hus.

Når det så er sagt, så er det en fornuftig spiller at få ind, og det kan give ro på nu og her. Det gør det absolut mere tåleligt at skulle vente til vinduets sidste dage, med at finde den kvalitetsangriber.
Hvis det er frikøbsklausulen du refererer til, så kender vi vel ikke størrelsen. Og hvis det er rigtig den udløber med udgang juli, så har den måske oveni været til forhandling. Gaarde er jo godt skolet :thumbsup:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 30. jul 2013, 15:16

YesAaBcan skrev:
Hanga skrev:Overraskende at vi vil betale for en mand, der forhåbentlig kun er tiltænkt som 2. eller 3. valg. Jeg håber ikke vi kommer til at mangle de penge i sidste ende, når den rigtige erstatning for Nicklas skal i hus.

Hvis det er frikøbsklausulen du refererer til, så kender vi vel ikke størrelsen. Og hvis det er rigtig den udløber med udgang juli, så har den måske oveni været til forhandling. Gaarde er jo godt skolet :thumbsup:
Øh hvorfor skulle udløbet af frikøbsklausulen presse Fredericia? De har jo kun interesse i at den udløber, sådan at de ikke er tvunget til at sælge ved et bestemt beløb.

Medierne melder om en pris på 400.000-500.000 kr., det er den jeg forholder mig til. Det er selvfølgelig ikke store penge, jeg håber bare ikke det er dem, vi lige står og mangler til sidst. Men sportsligt set synes jeg det er en fornuftig mand at få ind nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 30. jul 2013, 15:19

Hanga skrev:
YesAaBcan skrev:

Øh hvorfor skulle udløbet af frikøbsklausulen presse Fredericia? De har jo kun interesse i at den udløber, sådan at de ikke er tvunget til at sælge ved et bestemt beløb.

Medierne melder om en pris på 400.000-500.000 kr., det er den jeg forholder mig til. Det er selvfølgelig ikke store penge, jeg håber bare ikke det er dem, vi lige står og mangler til sidst. Men sportsligt set synes jeg det er en fornuftig mand at få ind nu.
Vupsi - my bad. Den fik jeg lige vendt på hovedet - i hovedet.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 30. jul 2013, 15:36

Hanga skrev: Det er selvfølgelig ikke store penge, jeg håber bare ikke det er dem, vi lige står og mangler til sidst. Men sportsligt set synes jeg det er en fornuftig mand at få ind nu.
Det er lige min tanke. Men tankegangen kan også være, at nu har vi ligesom en angriber og vi kan måske overleve til vinter på den position, hvis det ikke lykkes at finde en rigtig angriber i den sidste uge af vinduet. Er det den rigtige angriber, betyder den sidste halve million måske ikke det vilde. Så er det måske bedre at købe AK for 0,5 og så slå til hvis den rigtige angriber kommer i stedet for at være tvunget ud i en lappeløsning der koster 80% af budgettet på sidste dag af vinduet og få et rent kiks. Så må vi "nøjes" med AK, frem for et leje-flop mere til samlingen - og det kan jeg godt leve med, hvis man ikke er i stand til at få noget permanent.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 30. jul 2013, 15:44

Peter A. skrev:Så er den landet:

Jeg synes lidt, at det er et underligt køb. Gaarde giver i hvert fald blandede signaler ved at sige, at han ikke er erstatningen for Helenius. Er han købt til bredden eller til startelleveren?

Nå, men han er da hjertelig velkommen i klubben og viser det sig, at han alligevel er svaret på det vi mangler i forhold til afslutninger og mål, har Gaarde bestået sin første svendeprøve.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 30. jul 2013, 15:44

Søgaard skrev:
Hanga skrev: Det er selvfølgelig ikke store penge, jeg håber bare ikke det er dem, vi lige står og mangler til sidst. Men sportsligt set synes jeg det er en fornuftig mand at få ind nu.
Det er lige min tanke. Men tankegangen kan også være, at nu har vi ligesom en angriber og vi kan måske overleve til vinter på den position, hvis det ikke lykkes at finde en rigtig angriber i den sidste uge af vinduet. Er det den rigtige angriber, betyder den sidste halve million måske ikke det vilde. Så er det måske bedre at købe AK for 0,5 og så slå til hvis den rigtige angriber kommer i stedet for at være tvunget ud i en lappeløsning der koster 80% af budgettet på sidste dag af vinduet og få et rent kiks. Så må vi "nøjes" med AK, frem for et leje-flop mere til samlingen - og det kan jeg godt leve med, hvis man ikke er i stand til at få noget permanent.
Helt enig, lad os dog håbe at det lykkes at finde Nicklas afløseren i dette vindue, da størstedelen af sæsonen jo spilles i efteråret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Winnie/BR » 30. jul 2013, 15:47

limey skrev: Jeg synes lidt, at det er et underligt køb. Gaarde giver i hvert fald blandede signaler ved at sige, at han ikke er erstatningen for Helenius. Er han købt til bredden eller til startelleveren?
Allan Gaarde til bold.dk:

- Vi har ikke nogen forventninger om, at han præsterer på højeste plan i weekenden eller om 14 dage. Han skal have ro til at finde sin position i truppen. Men vi har en forventning om, at han kan gøre sig gældende i Superligaen.

- Det er ikke sådan, vi er stoppet med at kigge på angribere

Der mener jeg han svarer meget tydeligt på spørgsmålet. At det så ikke er garanti for, der kommer en til startelleveren, er en anden ting.
Vangens Fineste...

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 30. jul 2013, 16:23

Jeg tror AK bliver en god signing for os.. Det jeg har set af Fredericia i sidste sæson, var en utrolig mand de havde oppe foran.. Og jeg tror Allan Gaarde har sikret sig tid til at finde den "nye helenius", og viser det sig så at AK bomber løs i de kampe han får inden slutningen af august har Gaarde fundet en bombet, og vi kan derfor spare pengene og se efteråret efter ..

Så velkommen til :cheers:

Nu tænker jeg at der måske bliver arbejdet på Hornevej for at få skudt Lasse afsted, hvis han slet ikke ønsker at forlænge med os! Ville være et perfekt transfervindue, hvis han kan skydes afsted, og der så kan findes en billig afløser, alla Troest!
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 30. jul 2013, 17:17

jayC skrev:Jeg tror AK bliver en god signing for os.. Det jeg har set af Fredericia i sidste sæson, var en utrolig mand de havde oppe foran.. Og jeg tror Allan Gaarde har sikret sig tid til at finde den "nye helenius", og viser det sig så at AK bomber løs i de kampe han får inden slutningen af august har Gaarde fundet en bombet, og vi kan derfor spare pengene og se efteråret efter ..

Så velkommen til :cheers:

Nu tænker jeg at der måske bliver arbejdet på Hornevej for at få skudt Lasse afsted, hvis han slet ikke ønsker at forlænge med os! Ville være et perfekt transfervindue, hvis han kan skydes afsted, og der så kan findes en billig afløser, alla Troest!
Hvis Lasse sælges skal vi ikke finde en erstatning for ham. Det har vi allerede og han hedder Thelander. Nej vi skal i stedet finde en spiller der kan være 3/4 valg, og hvem ved, måske mener Gaarde at han allerede er i klubben. Jeg synes Kasper Pedersen har vist fine takter, og med Blåbjerg som 4. valg så er jeg fortrøstningsfuld.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2013, 18:06

Denni Avdic skifter til AZ Alkmaar, så den er udelukket (og han var tilsyneladende også over vores niveau)
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 30. jul 2013, 18:06

Lucas Kuskenius skrev: Hvis Lasse sælges skal vi ikke finde en erstatning for ham. Det har vi allerede og han hedder Thelander. Nej vi skal i stedet finde en spiller der kan være 3/4 valg, og hvem ved, måske mener Gaarde at han allerede er i klubben. Jeg synes Kasper Pedersen har vist fine takter, og med Blåbjerg som 4. valg så er jeg fortrøstningsfuld.
Jeg er helt enig, ryger Lasse, så er det Thelanders Chance derinde med Kenneth Emil, også ellers supplerer op med de 2 nævnte talenter !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

sofieroad
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Kep

Indlæg af sofieroad » 30. jul 2013, 18:08

http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--kig ... 83/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror der kommer en mere :danmarkfan:

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Indlæg af BBS » 30. jul 2013, 19:56

Hvis det nu ender med at Lasse ryger videre for 4-5 mio, så kunne vi passende bruge nogle af pengene til en signon-fee til Vadim Demidov som har fået ophævet sin kontrakt i Frankfurt og måske ønsker at få lidt styr på karrieren efter nogle lidt turbulente år. Spørgsmålet er vel bare om han overhovedet ønsker at komme til AaB og om han er blevet for vant til en løn der ligger noget over hvad vi kan tilbyde.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 30. jul 2013, 20:43

BBS skrev:Hvis det nu ender med at Lasse ryger videre for 4-5 mio,....
Hvor kommer det tal fra? Jeg vil blive endog meget overrasket hvis Gaarde får så meget for ham.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Indlæg af BBS » 30. jul 2013, 23:36

limey skrev: Hvor kommer det tal fra? Jeg vil blive endog meget overrasket hvis Gaarde får så meget for ham.
http://nordjyske.dk/nyheder/gent-jagter ... a/112/1513

Nordjyske. Men deres bud kan vel være ligeså godt som dit.

Låst