Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)
Brock-Madsen, billig... aarh
Randers er økonomisk bedre stillet end vi er, de sælger ikke deres spillere for en slik pr. tradition, og de har selv stor tiltro til Brock-Madsen.
Skal han købes fri koster det mellem 6-10 millioner + klausuler.
Er det billigt?
Randers er økonomisk bedre stillet end vi er, de sælger ikke deres spillere for en slik pr. tradition, og de har selv stor tiltro til Brock-Madsen.
Skal han købes fri koster det mellem 6-10 millioner + klausuler.
Er det billigt?
Jeg TROR MÅSKE at Brock-Madsen kan BLIVE god.jonas386 skrev:Jeg har ikke hørt det før, så det skal jeg ikke kunne sige, men er ikke enig.Gaarde6 skrev:Brock-Madsen "rygtet" startede Jesper Thygesen op på et tidspunkt i TV.jonas386 skrev:Såfremt Lasse smutter ser jeg gerne vi smider nogle af alle Helenius millionerne efter Brock-Madsen og Jacob Dehn i Randers, det er unge folk med perspektiv. Dehn tror jeg er en kommende storspiller, og Brock-Madsen tror jeg også på når langt, og om ikke andet er han en spiller der nødvendigvis ikke er verdens bedste, og vi derfor kan holde på igennem en længere periode.
Han sagde noget i stil me dat han kunne være svaret på AaB's "problem" med at fylde hullet ud efter Helenius.
Jeg synes det ville være hul i hovedet at signe en Brock-Madsen!
Han er 20 år og en spiller, der skal udvikles på (Nøjagtig som Rolf og Spalvis og til deles Anders Kristiansen)
Han vil ikke løse noget her og nu, men MÅSKE på sigt.
Brock Madsen har præcis den profil vi søger, stor, fysisk stærk, ung, billig, ved hvor målet står, niveauet til suppe bold. Han er ganske rigtigt ikke garant for 20 mål pr sæson, men hvem er også det? Pointen er dog at han har en lidt anden profil end vore andre angribere. Der er lidt Makienok Light over ham, og det vil give en fordel for vores andre offensiv spillere som Kusk, Thomsen, SF og Risgaard.
Han skal måske udvikles på, men jeg mener dog han allerede nu vil gå ind og være vores bedste angriber, og med større potentiale end Toft og AK. Plus han, som sagt, har en anden profil end det vi allerede har, noget jeg især ser som en fordel.
Ikke enig. Brock-Madsen KAN netop være den direkte forstærkning, han er ikke på niveau med Helenius, enig, men han har netop nogle af de kvaliteter vi efterlyser, og den rolle mener jeg han allerede nu bør være godt nok til, og med kampe og tillid skal han nok udvikle sig rigtig meget.Hvis ikke vi kan signe en direkte forstærkning.
Så gem for pokker pengene! Vi har nok spillere som nok skal blive gode på sigt.
Lad os finde en de kan lære af i et par år i stedet.
Mht spillere der nok skal blive gode på sigt er jeg ikke enig. Til angrebet har vi lige nøjagtigt én ung spiller som det virker til klubben tror på (hvertfald omkring førsteholdet), det ser jeg ikke som værende overflod eller det der ligner. Brock-Madsen vil være et perfekt køb, både pga hvad vi mangler, men også pga den profil vi gerne skal have os i Dansk fodbold, og som vi gør så stort et arbejde for at opbygge.
Som jeg ser det lige nu er han ikke god nok til, hverken Randers ellers os (Som fast starter)
Enig i at han ikke ligner noget vi har i forvejen.
Men vi har nok spillere som skal slibes til og lige have lidt ekstra tillid før de er klar til at starte inde.
Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved om han er typen vi mangler. Det kunne han meget vel være.
Jeg synes bare det er hul i hovedet at købe ENDNU et ungt talent, når vi har rigeligt af dem i forvejen.
Nogle talenter slår til andre gør ikke. Vi skal bruge en angriber som HAR vist at han kan spille fast på det her niveau.
Og så tror jeg i øvrigt heller ikke han ville være specielt billig.
-
tommas jensen
- Landshold

- Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
- Geografisk sted: Brønderslev
GØR NOGET NU!!! DER BLEV SAGT NU
-
jensemand57
- Allstar

Nu måder sgu være på tide til handling.
-
jensemand57
- Allstar

Nu må det sgu være på tide med handling.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Fem mål i nu fem kampe, og tre qf de fire har været på kæmpe målmåndsdrops eller selvmål. I dag er vi uden bare en smule bid i angrebet mod en af de direkte konkurrenter til én af nedrykningspladserne.
Det er ikke raketvidenskab, at vi mangler en angriber.
Pilen peger for alvor på Gaarde nu. Han har ansvaret for, at Helenius er solgt meget tidligt i vinduet og til én alt for lav pris. Han har allerede haft en meget stor andel i vores kæmpe fiasko i Europa, uden at han har indset alvoren nok til at handle. Er det ikke rimeligt snart at stille spørgsmål ved, om han er den rette i jobbet?
Så da den her tråd jo hedder transferønsker hedder ønsket vel en ny angriber eller alternativt eventuelt en ny sportsdirektør.
Hvis man skuer bagud, kunne man desuden godt ønske, at AaB for en gang skyld lavede et godt og veltimet salg.
Pilen peger for alvor på Gaarde nu. Han har ansvaret for, at Helenius er solgt meget tidligt i vinduet og til én alt for lav pris. Han har allerede haft en meget stor andel i vores kæmpe fiasko i Europa, uden at han har indset alvoren nok til at handle. Er det ikke rimeligt snart at stille spørgsmål ved, om han er den rette i jobbet?
Så da den her tråd jo hedder transferønsker hedder ønsket vel en ny angriber eller alternativt eventuelt en ny sportsdirektør.
Hvis man skuer bagud, kunne man desuden godt ønske, at AaB for en gang skyld lavede et godt og veltimet salg.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
jensemand57
- Allstar

Ikke enig angående salget af Helenius. Men ja. Det er nu Gaarde skal handle.AaB 85 95 99 08 skrev:Fem mål i nu fem kampe, og tre qf de fire har været på kæmpe målmåndsdrops eller selvmål. I dag er vi uden bare en smule bid i angrebet mod en af de direkte konkurrenter til én af nedrykningspladserne.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
NejAaB 85 95 99 08 skrev:...Er det ikke rimeligt snart at stille spørgsmål ved, om han er den rette i jobbet?
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Geografisk sted: København
Nå...! Smukt, velbegrundet indlæg. Det betyder vel, at du synes, Helenius er solgt på det rigtige tidspunkt til den rigtige pris, og at Gaarde i forhold til de parametre også havde helt styr på, om afløseren var klar, så han kunne sende et slagkraftigt hold på banen?jernskjorten skrev:NejAaB 85 95 99 08 skrev:...Er det ikke rimeligt snart at stille spørgsmål ved, om han er den rette i jobbet?
Fodbold skal ses med hjertet!
Jøsses hvor er du dum at høre på.AaB 85 95 99 08 skrev:Fem mål i nu fem kampe, og tre qf de fire har været på kæmpe målmåndsdrops eller selvmål. I dag er vi uden bare en smule bid i angrebet mod en af de direkte konkurrenter til én af nedrykningspladserne.
AaB har 6 point for 3 kampe, incl. FCK, hvilket er mere end godkendt. Ja, de løber ind i et dumt nederlag, men det var kollektivt hybris mere end blot angribers skyld.
At snakke om at fyre Gaarde nu er temmeligt idiotisk og nej, vi kunne ikke få mere for Helenius end det vi gjorde og vi kunne ikke holde på ham. Du må simpelthen finde på bedre forklaringer.
- jernskjorten
- Allstar

Ja, jeg mener, at Helenius blev solgt på det rigtige tidspunkt i forhold til hans kontraktudløb i sommeren 14. Havde vi holdt på ham, havde vi ikke fået nær så meget for ham i vintertransfer-vinduet. Om prisen var rigtig, har jeg intet belæg for at vurdere. Der er tilsyneladende lavet nogle bonus-klausuler, som gør det vanskeligt at fastlægge den endelige pris. Jeg selv er meget i tvivl om, hvorvidt Helenius har, hvad der skal til for at gøre sig i Premier League, og i det lys kan jeg godt forstå, at han ikke er solgt for frygteligt meget mere.AaB 85 95 99 08 skrev:Nå...! Smukt, velbegrundet indlæg. Det betyder vel, at du synes, Helenius er solgt på det rigtige tidspunkt til den rigtige pris, og at Gaarde i forhold til de parametre også havde helt styr på, om afløseren var klar, så han kunne sende et slagkraftigt hold på banen?jernskjorten skrev:NejAaB 85 95 99 08 skrev:...Er det ikke rimeligt snart at stille spørgsmål ved, om han er den rette i jobbet?
Hvordan skulle Gaarde have en afløser klar? Han skal bruge pengene for Helenius-salget til at købe en ny. Jeg har ikke hørt om ret mange spillerhandler, hvor man har en aftale klar med en ny spiller, men handlen afventer så lige, at en anden spiller bliver afhændet først. Vi har ikke haft råd til at købe en slagkraftig angriber, før vi solgte Helenius.
Min holdning er, at det er komplet nonsens at begynde at diskutere Gaardes evner som sportsdirektør nu. Med mindre hans opgave har været at skabe resultater på 2 måneder, så giver det simpelthen ikke mening at evaluere på nuværende tidspunkt. Spørg igen om 3 år.
-
jensemand57
- Allstar

Gaarde kunne selvfølgelig ikke have en afløser klar dagen efter salget af Helenius. Men der altså gået et par måneder nu uden noget som helst andet en omgang tomsnak. Jeg savner i den grad beviser for, at der faktisk er gang i nogen form for forhandlinger. Se på FCv. En Dennis Sørensen kunne have pyntet gevaldigt i AaB, men hvor er AaB på transfermarkedet? Ikke særlig synlig.jernskjorten skrev:Ja, jeg mener, at Helenius blev solgt på det rigtige tidspunkt i forhold til hans kontraktudløb i sommeren 14. Havde vi holdt på ham, havde vi ikke fået nær så meget for ham i vintertransfer-vinduet. Om prisen var rigtig, har jeg intet belæg for at vurdere. Der er tilsyneladende lavet nogle bonus-klausuler, som gør det vanskeligt at fastlægge den endelige pris. Jeg selv er meget i tvivl om, hvorvidt Helenius har, hvad der skal til for at gøre sig i Premier League, og i det lys kan jeg godt forstå, at han ikke er solgt for frygteligt meget mere.AaB 85 95 99 08 skrev:Nå...! Smukt, velbegrundet indlæg. Det betyder vel, at du synes, Helenius er solgt på det rigtige tidspunkt til den rigtige pris, og at Gaarde i forhold til de parametre også havde helt styr på, om afløseren var klar, så han kunne sende et slagkraftigt hold på banen?jernskjorten skrev:NejAaB 85 95 99 08 skrev:...Er det ikke rimeligt snart at stille spørgsmål ved, om han er den rette i jobbet?
Hvordan skulle Gaarde have en afløser klar? Han skal bruge pengene for Helenius-salget til at købe en ny. Jeg har ikke hørt om ret mange spillerhandler, hvor man har en aftale klar med en ny spiller, men handlen afventer så lige, at en anden spiller bliver afhændet først. Vi har ikke haft råd til at købe en slagkraftig angriber, før vi solgte Helenius.
Min holdning er, at det er komplet nonsens at begynde at diskutere Gaardes evner som sportsdirektør nu. Med mindre hans opgave har været at skabe resultater på 2 måneder, så giver det simpelthen ikke mening at evaluere på nuværende tidspunkt. Spørg igen om 3 år.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
AaB vil hente en kvalitetsspiller. En kvalitetsspiller har bedre bud fra andre klubber, og AaB må, med deres dårlige økonomi, have is i maven og vente til slutningen af vinduet, når de tilbageværende kvalitetspillere indser, at de ikke er ønsket af større klubber.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- jernskjorten
- Allstar

Hvor godt/nemt gik det lige med at få erstattet Prica? Ikke fantastisk. Gaarde har formentlig ét skud i bøssen til at hente så god en angriber som muligt for de begrænsede midler han måtte have. Der kan være noget taktisk klogt i at vente til sent i vinduet, hvor der kan gøres en fornuftig handel.jensemand57 skrev:Gaarde kunne selvfølgelig ikke have en afløser klar dagen efter salget af Helenius. Men der altså gået et par måneder nu uden noget som helst andet en omgang tomsnak. Jeg savner i den grad beviser for, at der faktisk er gang i nogen form for forhandlinger. Se på FCv. En Dennis Sørensen kunne have pyntet gevaldigt i AaB, men hvor er AaB på transfermarkedet? Ikke særlig synlig.
Og det der med at vi skal være synlige på transfermarkedet forstår jeg ikke. Er det så ikke bare for at berolige os nervøse typer?
-
jensemand57
- Allstar

Det kan jeg da godt se logikken i. Men jeg anser også denne taktik, som en taktik med stor risiko, for at AaB bliver tabere i dette spil. Så hellere en angriber ind nu. Det er så meget muligt, at man kunne være heldig med at finde en kvalitetsspiller senere,men mon ikke det er muligt at finde en med tilstrækkelig kvalitet nu? Det tror jeg.Oldager skrev:AaB vil hente en kvalitetsspiller. En kvalitetsspiller har bedre bud fra andre klubber, og AaB må, med deres dårlige økonomi, have is i maven og vente til slutningen af vinduet, når de tilbageværende kvalitetspillere indser, at de ikke er ønsket af større klubber.
-
jensemand57
- Allstar

Det kan da godt have ret, at det blot vil virke beroligende os, men som jeg nævnte i et andet indlæg, ser jeg en risiko i at vente forlænge for derved ikke, at få den erstatning, som holdet så åbenlyst mangler.jernskjorten skrev:Hvor godt/nemt gik det lige med at få erstattet Prica? Ikke fantastisk. Gaarde har formentlig ét skud i bøssen til at hente så god en angriber som muligt for de begrænsede midler han måtte have. Der kan være noget taktisk klogt i at vente til sent i vinduet, hvor der kan gøres en fornuftig handel.jensemand57 skrev:Gaarde kunne selvfølgelig ikke have en afløser klar dagen efter salget af Helenius. Men der altså gået et par måneder nu uden noget som helst andet en omgang tomsnak. Jeg savner i den grad beviser for, at der faktisk er gang i nogen form for forhandlinger. Se på FCv. En Dennis Sørensen kunne have pyntet gevaldigt i AaB, men hvor er AaB på transfermarkedet? Ikke særlig synlig.
Og det der med at vi skal være synlige på transfermarkedet forstår jeg ikke. Er det så ikke bare for at berolige os nervøse typer?
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
jensemand57 skrev:Det kan jeg da godt se logikken i. Men jeg anser også denne taktik, som en taktik med stor risiko, for at AaB bliver tabere i dette spil. Så hellere en angriber ind nu. Det er så meget muligt, at man kunne være heldig med at finde en kvalitetsspiller senere,men mon ikke det er muligt at finde en med tilstrækkelig kvalitet nu? Det tror jeg.Oldager skrev:AaB vil hente en kvalitetsspiller. En kvalitetsspiller har bedre bud fra andre klubber, og AaB må, med deres dårlige økonomi, have is i maven og vente til slutningen af vinduet, når de tilbageværende kvalitetspillere indser, at de ikke er ønsket af større klubber.
Jeg tror det er hvad de har prøvet med Anders Jacobsen :-)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- Kasper
- Allstar

- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Umuligt. Klassespillere bliver kun handlet i de to sidste timer af transfervinduet, derudover kunne AaB selvfølgelig ikke spejde efter en afløser, så længe Niklas stadig var i klubben. Det giver sig selv. Desuden kan du jo ikke forvente at vi sælger vores absolut bedste spiller og har råd til at erstatte ham.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
jensemand57
- Allstar

Ikke ifølge Gaarde.Oldager skrev:jensemand57 skrev:Det kan jeg da godt se logikken i. Men jeg anser også denne taktik, som en taktik med stor risiko, for at AaB bliver tabere i dette spil. Så hellere en angriber ind nu. Det er så meget muligt, at man kunne være heldig med at finde en kvalitetsspiller senere,men mon ikke det er muligt at finde en med tilstrækkelig kvalitet nu? Det tror jeg.Oldager skrev:AaB vil hente en kvalitetsspiller. En kvalitetsspiller har bedre bud fra andre klubber, og AaB må, med deres dårlige økonomi, have is i maven og vente til slutningen af vinduet, når de tilbageværende kvalitetspillere indser, at de ikke er ønsket af større klubber.
Jeg tror det er hvad de har prøvet med Anders Jacobsen :-)