Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. aug 2013, 22:15

Kasper skrev:Umuligt. Klassespillere bliver kun handlet i de to sidste timer af transfervinduet, derudover kunne AaB selvfølgelig ikke spejde efter en afløser, så længe Niklas stadig var i klubben. Det giver sig selv. Desuden kan du jo ikke forvente at vi sælger vores absolut bedste spiller og har råd til at erstatte ham.

Rolig nu. Selvfølgelig har de haft afløsere i kikkerten længe. Problemet er bare, at vi ikke er ønskeklubben for disse spillere der skal kunne erstatte vores, som du selv skriver, absolut bedste spiller.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. aug 2013, 22:18

jensemand57 skrev:
Oldager skrev:
jensemand57 skrev:
Oldager skrev:AaB vil hente en kvalitetsspiller. En kvalitetsspiller har bedre bud fra andre klubber, og AaB må, med deres dårlige økonomi, have is i maven og vente til slutningen af vinduet, når de tilbageværende kvalitetspillere indser, at de ikke er ønsket af større klubber.
Det kan jeg da godt se logikken i. Men jeg anser også denne taktik, som en taktik med stor risiko, for at AaB bliver tabere i dette spil. Så hellere en angriber ind nu. Det er så meget muligt, at man kunne være heldig med at finde en kvalitetsspiller senere,men mon ikke det er muligt at finde en med tilstrækkelig kvalitet nu? Det tror jeg.

Jeg tror det er hvad de har prøvet med Anders Jacobsen :-)
Ikke ifølge Gaarde. ;)

Hvad? Hvor har han udtalt dette? :o

Jeg vil dog hellere vente et par runder ekstra, og så få en kvalitetsangriber, istedet for at være strandet med den bløde mellemvarer hele sæsonen. AK er en spiller fra den hylde, som AaB kan hente ind fra nu. Senere vil kvalitetsspillerne blive desperate, da de indser, at Real Madrid ikke er ude efter dem.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 5. aug 2013, 22:21

Oldager skrev:
jensemand57 skrev:
Oldager skrev:
jensemand57 skrev:
Oldager skrev:AaB vil hente en kvalitetsspiller. En kvalitetsspiller har bedre bud fra andre klubber, og AaB må, med deres dårlige økonomi, have is i maven og vente til slutningen af vinduet, når de tilbageværende kvalitetspillere indser, at de ikke er ønsket af større klubber.
Det kan jeg da godt se logikken i. Men jeg anser også denne taktik, som en taktik med stor risiko, for at AaB bliver tabere i dette spil. Så hellere en angriber ind nu. Det er så meget muligt, at man kunne være heldig med at finde en kvalitetsspiller senere,men mon ikke det er muligt at finde en med tilstrækkelig kvalitet nu? Det tror jeg.

Jeg tror det er hvad de har prøvet med Anders Jacobsen :-)
Ikke ifølge Gaarde. ;)

Hvad? Hvor har han udtalt dette? :o

Jeg vil dog hellere vente et par runder ekstra, og så få en kvalitetsangriber, istedet for at være strandet med den bløde mellemvarer hele sæsonen. AK er en spiller fra den hylde, som AaB kan hente ind fra nu. Senere vil kvalitetsspillerne blive desperate, da de indser, at Real Madrid ikke er ude efter dem.
Det sagde Gaarde i forbindelse med at de hentede AK. Men altså lidt i mellem Fredericia og Real Madrid vil være ok. For mig. :cool:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 5. aug 2013, 22:33

Oldager skrev:
Kasper skrev:Umuligt. Klassespillere bliver kun handlet i de to sidste timer af transfervinduet, derudover kunne AaB selvfølgelig ikke spejde efter en afløser, så længe Niklas stadig var i klubben. Det giver sig selv. Desuden kan du jo ikke forvente at vi sælger vores absolut bedste spiller og har råd til at erstatte ham.

Rolig nu. Selvfølgelig har de haft afløsere i kikkerten længe. Problemet er bare, at vi ikke er ønskeklubben for disse spillere der skal kunne erstatte vores, som du selv skriver, absolut bedste spiller.
Jeg er skam rolig. Jeg hopper bare ikke på retorikken om at ingen spillere med klasse vil til AaB før kvart i lukketid. Økonomien er sikkert ikke til guld og diamanter, men det er sten sikkert at der er budgetteret til mere end en pakke kings og en seksløber.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 5. aug 2013, 23:05

Kempes skrev:Fandt denne video om Svensk-Montenegrineren Emir Kujovic http://www.youtube.com/watch?v=X7NdpN7Ws44" onclick="window.open(this.href);return false;

Kujovic er transferfri, men har tilsyneladende været skadet i hovedparten af foråret. Så han er måske inden for økonomisk rækkevidde.

Uanset om han er realistisk som AaB-spiller eller ej, er der et par klassemål i videoen, som nok er et kig værd :)
Kampen mod FCV viste endnu en gang at vi mangler en angriber med andre redskaber end dem Toft, Curth og SF har. AK ser ud til at have nøjagtig samme forcer og set i det lys fatter jeg ikke signingen af ham. Men håber godt nok min skepsis bliver gjort til skamme i de kommende kampe.

Emir Kujovic tror jeg kunne gøre det godt i AaB truppen og betyde vi ville få flere strenge at spille på.

Gaarde skal dog sandsynligvis skynde sig, da Kujovic tilsyneladende er tæt på at skifte til IKF Norrköbing, som erstatning for det tidligere Esbjerg flop Gunnar Heidar Thorvaldsson. http://www.fotbolltransfers.com/site/news/32784" onclick="window.open(this.href);return false;

Men hvis en svensk mellemklasse klub som IFK har råd til ham, bør AaB også kunne være med.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 5. aug 2013, 23:23

Kasper skrev:
Jeg er skam rolig. Jeg hopper bare ikke på retorikken om at ingen spillere med klasse vil til AaB før kvart i lukketid. Økonomien er sikkert ikke til guld og diamanter, men det er sten sikkert at der er budgetteret til mere end en pakke kings og en seksløber.
Det er også en debatside-sandhed af dimensioner, at det skulle være bedst at vente.
Som med alt andet lige fra kællinger over fodboldspillere til biler, så bliver udvalget mindre hvis man venter for længe. Glipper strategien kan man komme til at betale overpris.
Enhver idiot kan se at hovedparten af gangene vi først har hentet noget ind til sidst, så er vi endt med A: lappeløsninger B: Spillere, der helt tydeligt ikke har været vores førstevalg.

Listen er lang:
Dickson, Lasse Nilsson, Saganowski, Luton Shelton osv.

Prica hentede vi allerede i marts, 4 måneder før hans kontrakt udløb, hvorfor han havde hele opstarten i AaB.
Så hvor er beviset på at tesen er korrekt? Jeg venter stadig.
Johansson blev hentet midt i juli, inden sæsonstart.

Hvor er de klassespillere vi har hentet sidst i vinduet?
Vi har ikke haft held én eneste gang med den taktik.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 5. aug 2013, 23:28

AalborgTrendies skrev:
Kasper skrev:
Det er også en debatside-sandhed af dimensioner, at det skulle være bedst at vente.
Som med alt andet lige fra kællinger over fodboldspillere til biler, så bliver udvalget mindre hvis man venter for længe. Glipper strategien kan man komme til at betale overpris.
Enhver idiot kan se at hovedparten af gangene vi først har hentet noget ind til sidst, så er vi endt med A: lappeløsninger B: Spillere, der helt tydeligt ikke har været vores førstevalg.

Listen er lang:
Dickson, Lasse Nilsson, Saganowski, Luton Shelton osv.

Prica hentede vi allerede i marts, 4 måneder før hans kontrakt udløb, hvorfor han havde hele opstarten i AaB.
Så hvor er beviset på at tesen er korrekt? Jeg venter stadig. Vi har ikke haft held én eneste gang med den taktik.
Sådan :thumbsup:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 5. aug 2013, 23:34

Kempes skrev:
Kempes skrev:Fandt denne video om Svensk-Montenegrineren Emir Kujovic http://www.youtube.com/watch?v=X7NdpN7Ws44" onclick="window.open(this.href);return false;

Kujovic er transferfri, men har tilsyneladende været skadet i hovedparten af foråret. Så han er måske inden for økonomisk rækkevidde.

Uanset om han er realistisk som AaB-spiller eller ej, er der et par klassemål i videoen, som nok er et kig værd :)
Kampen mod FCV viste endnu en gang at vi mangler en angriber med andre redskaber end dem Toft, Curth og SF har. AK ser ud til at have nøjagtig samme forcer og set i det lys fatter jeg ikke signingen af ham. Men håber godt nok min skepsis bliver gjort til skamme i de kommende kampe.

Emir Kujovic tror jeg kunne gøre det godt i AaB truppen og betyde vi ville få flere strenge at spille på.

Gaarde skal dog sandsynligvis skynde sig, da Kujovic tilsyneladende er tæt på at skifte til IKF Norrköbing, som erstatning for det tidligere Esbjerg flop Gunnar Heidar Thorvaldsson. http://www.fotbolltransfers.com/site/news/32784" onclick="window.open(this.href);return false;

Men hvis en svensk mellemklasse klub som IFK har råd til ham, bør AaB også kunne være med.
Tænk jeg så det lige stik modsat!
Synes NETOP at AK har noget af det de andre ikke har/viser.
Han har næsen mod målet og hurtighed.
Synes de andre tre har mere travlt med at have ryggen mod målet og agere spilstation (Og i guder det lykkedes sjældent i dag)

Jeg kan i den grad se det positive ved signingen af AK.
Tilgengæld kan jeg ikke se på nogle af de tre andre, at de vil gribe chancen og have en fast startplads.

Jeg spår at AK starter inde næste gang.
og så håber jeg ved gud på at der bliver hentet en klasse angriber ind i dette vindue!

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 5. aug 2013, 23:37

Gaarde6 skrev:
Kempes skrev:

Tænk jeg så det lige stik modsat!
Synes NETOP at AK har noget af det de andre ikke har/viser.
Han har næsen mod målet og hurtighed.
Synes de andre tre har mere travlt med at have ryggen mod målet og agere spilstation (Og i guder det lykkedes sjældent i dag)

Jeg kan i den grad se det positive ved signingen af AK.
Tilgengæld kan jeg ikke se på nogle af de tre andre, at de vil gribe chancen og have en fast startplads.

Jeg spår at AK starter inde næste gang.
og så håber jeg ved gud på at der bliver hentet en klasse angriber ind i dette vindue!
Netop hans hurtighed bed jeg også mærke i. Så, lad ham få chancen på søndag mod OB.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 5. aug 2013, 23:47

jensemand57 skrev: Sådan :thumbsup:
Sandheden er, selvom Gaarde6 og andre påstår noget andet, at den taktik ikke har et eneste positivt fortilfælde i AaB, i nyere tid.
Vi har set hvor galt det kan gå i FCK, hvor man ret mange gange sidst i vinduet har betalt hovedløse summer for Tippeliga og Allsvenskan-profiler frem mod europæiske kampe, fordi man ikke har kunnet få andet.

Det er præcis det samme som at spille fandango på Pigen & Trommen kl. 5, fordi man bilder sig selv ind at alle de pumpede fyre lige skal tage for sig af retterne først.
Så ender man, døddrukken, med pistol-dansen til et gammelt E-type nummer, og muligheder der begrænser sig til et vammelt venindepar fra Aalestrup.
De lækre damer bliver ikke nødvendigvis på Pigen til kl. 5, de tager noget de kender i stedet eller dropper at finde noget nyt.

Sådan er det også på transfermarkedet. Man skal lægge en strategi, være proaktiv og vise dem at man vil have dem!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2013, 00:15

AalborgTrendies skrev:
Sandheden er, selvom Gaarde6 og andre påstår noget andet, at den taktik ikke har et eneste positivt fortilfælde i AaB, i nyere tid.
Vi har set hvor galt det kan gå i FCK, hvor man ret mange gange sidst i vinduet har betalt hovedløse summer for Tippeliga og Allsvenskan-profiler frem mod europæiske kampe, fordi man ikke har kunnet få andet.

Det er præcis det samme som at spille fandango på Pigen & Trommen kl. 5, fordi man bilder sig selv ind at alle de pumpede fyre lige skal tage for sig af retterne først.
Så ender man, døddrukken, med pistol-dansen til et gammelt E-type nummer, og muligheder der begrænser sig til et vammelt venindepar fra Aalestrup.
De lækre damer bliver ikke nødvendigvis på Pigen til kl. 5, de tager noget de kender i stedet eller dropper at finde noget nyt.

Sådan er det også på transfermarkedet. Man skal lægge en strategi, være proaktiv og vise dem at man vil have dem!
Så er problemet jo bare at man ifølge analogien er en uatraktiv lille bleg nørd, der får mavekrampe hvis en sød pige kigger ens vej. I det tilfælde er det måske bedre at blive hjemme og spise en portion havregrød, mens man bruger energien på at læse op til skolen, så man på et senere tidspunkt når de solbrændte diskopumpere i deres 30'ere render rundt med melanoma og børn med 4 forskellige mødre, for alvor kan føre sig frem overfor damerne.

[anerkende at man enten må klare sig med resterne ved transfervinduets slut, eller sætte sin lid til at man kan klare den med de spillere man pt. har, og i stedet udvikle dem og spare lidt løn/lejekroner i erkendelse af at der er en chance for man ikke kan få spillere der er tilstrækkeligt over vores nuværende angribere. På sigt kan dette have en positiv effekt af at man næste sæson står med et solidt angreb af egen avl, der er blevet bedre af at få spilletid, end at stå bag en dyr lejespiller, som alligevel forsvinder når sæsonen er ovre]
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 6. aug 2013, 00:43

MHJ skrev:
AalborgTrendies skrev:

Så er problemet jo bare at man ifølge analogien er en uatraktiv lille bleg nørd, der får mavekrampe hvis en sød pige kigger ens vej. I det tilfælde er det måske bedre at blive hjemme og spise en portion havregrød, mens man bruger energien på at læse op til skolen, så man på et senere tidspunkt når de solbrændte diskopumpere i deres 30'ere render rundt med melanoma og børn med 4 forskellige mødre, for alvor kan føre sig frem overfor damerne.

[anerkende at man enten må klare sig med resterne ved transfervinduets slut, eller sætte sin lid til at man kan klare den med de spillere man pt. har, og i stedet udvikle dem og spare lidt løn/lejekroner i erkendelse af at der er en chance for man ikke kan få spillere der er tilstrækkeligt over vores nuværende angribere. På sigt kan dette have en positiv effekt af at man næste sæson står med et solidt angreb af egen avl, der er blevet bedre af at få spilletid, end at stå bag en dyr lejespiller, som alligevel forsvinder når sæsonen er ovre]
:thumbsup:
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 6. aug 2013, 01:00

Mads Dittmer Hvilsom fra FCM/Hobro.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 6. aug 2013, 07:21

MHJ skrev:
Det er jo en afvejning, men jeg synes heller ikke man skal gøre klubbens vilkår dårligere end de reelt er. Lønniveauet i Europa har været kraftigt faldende, og klubber som AaB kan i langt højere grad i dag end tidligere matche bedre klubber på nettolønnen.

Og spørgsmålet er, med ligaen in mente, har vi råd til at lade være?
Med kraftigt underpræsterende hold og en god start kan vi ligge godt til om 8 runder, og dermed nærmest hente samme beløb ind som vi forbruger på sign-on/transferbeløb + løn det første år.
Jeg holder mig helst fra en lejeaftale - det har AaB gjort 5 gange ud af de seneste 6 vi har skullet bruge en angriber og det dur bare ikke.
Der ligger også et kraftigt signal til sponsorer, fans og omverden i at vi ikke bare svækker vores hold fuldstændigt ved at afhænde vores bedste spiller, og så undlader at hente en erstatning. Især når vi ikke har belæg for at tro på at vores nuværende angribere kan nå bare i nærheden af Helenius' antal mål tilsammen. Og det må vi sige, bedømt på de første kampe, og de seneste par sæsoner, er utopi.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 6. aug 2013, 07:39

AalborgTrendies skrev:

Du bliver ved og ved og ved.
Min argumentation for at der ikke er landet en
Angriber er at man (Gaarde) ikke har fundet den rigtige til den rigtige pris!

Men i guder det er nemt at sidde herinde og gøre sig pisse klog og sammenligne med en nat på pigen og trompeten (tager sgu alligevel prisen for det dummeste jeg har læst!)

Som jeg har skrevet 100 gange før! Så føler jeg mig ret overbevist om at HVIS chancen havde været der. Så var den grebet!
Jeg vælger at tro på at det har den ikke og så må han vente.
På trods af du får det til at lyde som om lønningerne er styrt dykket overalt, og dermed signer vi da bare lige en spiller. Så TROR jeg godt en spiller kunne score en bedre kontrakt end i AaB! Og så længe den mulighed er der (mens vinduet er åben) så må vi også acceptere at nogle spillere gerne vil vente til 11 time med at skrive under på noget.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 6. aug 2013, 09:35

Pjat. Det er nemt at finde en rigtig goalgetter til spotpris. Det er derfor, alle vores konkurrenter har gjort det.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 6. aug 2013, 09:49

Ingen siger at vi skal finde en goalgetter. Ingen af de angribere vi har haft med rimelig succes har været goalgettere da de kom.
Tværtimod kom de fra, for dem, lange målløse ophold.

Så det nytter næppe at sætte det sådan på spidsen, Bo.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 6. aug 2013, 09:52

AalborgTrendies skrev:Ingen siger at vi skal finde en goalgetter. Ingen af de angribere vi har haft med rimelig succes har været goalgettere da de kom.
Tværtimod kom de fra, for dem, lange målløse ophold.

Så det nytter næppe at sætte det sådan på spidsen, Bo.
Så den vamle veninde fra Aalestrup kan måske alligevel nogle heftige tricks?

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 6. aug 2013, 10:00

Gaarde6 skrev:Så TROR jeg godt en spiller kunne score en bedre kontrakt end i AaB! Og så længe den mulighed er der (mens vinduet er åben) så må vi også acceptere at nogle spillere gerne vil vente til 11 time med at skrive under på noget.
Det handler vel om hvilket bud man giver, og hvor meget man vil have dem.
Hvis man insisterer på at vente til alle spillere falbyder sig ender man med et stærkt begrænset marked, eller spillere der tænker at det er bedre at blive, og et hav af klubber med præcis den tankegang som konkurrenter til potentielle spillere.
Og som illustreret, så har vi aldrig haft succes med 11. time-signinger - ikke én eneste gang.

Man kan sige meget om FCM, men f.eks. signingen af Petter Andersson var et fint eksempel på at det kan lade sig gøre at hente gode spillere i den hollandske liga til fornuftige penge, hvis man gider satse lidt.
En spiller der var stamspiller i Groningen til han blev skadet, og en spiller der i sine skadesfrie perioder aldrig har skuffet siden han som purung blev hevet ind i Bajens startopstilling.
Den danske liga er fortsat attraktiv, og sammenlignet med klubber i Østeuropa, Skandinavien og Benelux er vi absolut konkurrencedygtige med mange af klubberne i deres ligaer.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 6. aug 2013, 10:03

limey skrev: Så den vamle veninde fra Aalestrup kan måske alligevel nogle heftige tricks?
Tjah, men det er godt nok lidt lotto. Chancen for at hun udvikler sig til en model på sigt er ikke særlig stor.

Har hun nu været noget af en lækker model, men er begyndt at ligne en sæk kartofler efter et mindre knæk i selvtilliden, så kan man altid med lidt hjælp få hende tilbage på sporet...

Låst