Oldager skrev:Junker gjorde det bedre end Skoubo i Holland, og gjorde det jo egentlig også fint i slutningen af året i Belgien. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt. Jeg har ikke set mere end en enkelt kamp af Mechelen i år, og der var mine øjne konstant rettet imod vores allesammens Ene.
Lad os hente Junker. Ikke at han ligefrem er et skur, som vi kan sætte op foran, men det behøver han jo heller ikke være. Problemet ligger i, at han hverken er svensk eller af afrikansk oprindelse. Han er dog mere skur end nogen af vores andre angribere, han har en gigantisk målnæse og han kan sætte sine medspillere i scene. Ser ham meget gerne i AaB trøjen, men jeg tror ikke vi kan betale den løn som så mange andre superligaklubber vil betale (OB, AGF, FCV).
Så hellere satse på vores egne. Junker er i mine øjne ikke god nok og ej heller en type vi kan bruge. Tror du har ret i, at han han vil gøre ondt i økonomien + at manden efterhånden også er oppe årene. At smide penge efter Junker ville være direkte tåbeligt
Hvis du satser på en bedre/større navn end Junker.
Så tør jeg godt love dig at du bliver skuffet!!!
172 kampe og 63 mål i den bedste række i Holland og du kalder ham "ikke god nok" ????
Junker ville i mine øjne være en drømme signing!
En de unge kan stå i lære ved i en sæson eller to til de selv er klar til at spille fuld tid!
Problemet ved Junker er vel, at han ikke løser vores mangel på kreativitet/spillemuligheder. Som jeg husker ham er en snu målrøv der står på det rigtige sted og sparker dem ind. Sådan en type er ret afhængig af at blive fodret af midtbanen, hvilket vores midtbane ikke er særligt god til. Derudover er han heller ikke noget skur som vi kan hælde bolden ind til eller som kan holde på bolden. For at være ærlig så jeg hellere en angribertype, som både kan score og lave assits/tage del i spillet fremfor en der bare står og fisker.
Jeg ville elske at vi endelig fik en angriber der stod og fiskede det rigtige sted og scorede masser af nemme mål - sådan Erik Bo-agtigt. Og så er vores midtbane heller ikke ringere end at de nok kunne lægge nogle gode pasninger hvis vi havde en snu spydspids som selv fandt pladsen.
limey skrev:Jeg ville elske at vi endelig fik en angriber der stod og fiskede det rigtige sted og scorede masser af nemme mål - sådan Erik Bo-agtigt. Og så er vores midtbane heller ikke ringere end at de nok kunne lægge nogle gode pasninger hvis vi havde en snu spydspids som selv fandt pladsen.
Jeg er 200% enig!
Og han koster desuden ingenting at købe fri (Men desværre nok en del i løn!)
Mener at ha læst et sted at Ene får 150.000 kr om måneden dernede. Mon Junker ligger på 200.000 - 250.000 kr ??
Yankee skrev:Vores to signing (AK og Risgård) tolker jeg dog derhen, at Gaarde vil væk fra Lynges variant af "is i maven". Den har givet os gode spillere, men også en rovfugl dårlige panikløsninger sent i vinduerne - samt eksempelvis da vi solgte Allan K. Jepsen midt i februar måned uden chance for at hente en erstatning.
Allan K. havde en klausul i sin kontrakt der gjorde, at han kunne tage afsted fra os for 300-400.000 euro. Så der var ikke noget at gøre.
limey skrev:Jeg ville elske at vi endelig fik en angriber der stod og fiskede det rigtige sted og scorede masser af nemme mål - sådan Erik Bo-agtigt. Og så er vores midtbane heller ikke ringere end at de nok kunne lægge nogle gode pasninger hvis vi havde en snu spydspids som selv fandt pladsen.
Enig. Ved ikke om Junker er løsningen, eller i det hele taget en mulighed. MEN vores angribere ligner hinanden alt for meget. Vi mangler en, hvis spidskompetance er at sparke bolden over stregen. Vi har pt. ikke en naturlig målscorer.
BBS skrev:Allan K. havde en klausul i sin kontrakt der gjorde, at han kunne tage afsted fra os for 300-400.000 euro. Så der var ikke noget at gøre.
Men hvem skrev den kontrakt med AKJ? Det er jo ikke som om den kontrakt kom ned fra himlen og bosatte sig på side 38 i kontrakten. Det var mangel på rettidig omhu, for man kunne have betinget klausulen at handlen skete mens det danske transfervindue var åbent, eksempelvis. Eller have haft en anden god venstreback i truppen. Det er et eksempel på en form for "is i maven", vi ikke kommer til savne fra Lynge. Helenius' og Kusks kontraktlængder ligeså.
BBS skrev:Allan K. havde en klausul i sin kontrakt der gjorde, at han kunne tage afsted fra os for 300-400.000 euro. Så der var ikke noget at gøre.
Men hvem skrev den kontrakt med AKJ? Det er jo ikke som om den kontrakt kom ned fra himlen og bosatte sig på side 38 i kontrakten. Det var mangel på rettidig omhu, for man kunne have betinget klausulen at handlen skete mens det danske transfervindue var åbent, eksempelvis. Eller have haft en anden god venstreback i truppen. Det er et eksempel på en form for "is i maven", vi ikke kommer til savne fra Lynge. Helenius' og Kusks kontraktlængder ligeså.
Nu er der jo flere om at bestemme hvad der skal stå i en kontrakt. Det kan jo være det lige nøjagtigt var den klausul der gjorde kontakten mulig. Når man læser med herinde virker det som om Lynge eller Gaarde bare skal finde en passende spille, skrive en kontrakt og pege på hvor det skal skrives under. Så nemt er det desværre ikke. Spillerne har altså også indflydelse på kontrakten.
tagen skrev:
Nu er der jo flere om at bestemme hvad der skal stå i en kontrakt. Det kan jo være det lige nøjagtigt var den klausul der gjorde kontakten mulig. Når man læser med herinde virker det som om Lynge eller Gaarde bare skal finde en passende spille, skrive en kontrakt og pege på hvor det skal skrives under. Så nemt er det desværre ikke. Spillerne har altså også indflydelse på kontrakten.
Men det er jo ikke noget, "AaB ikke kunne gøre noget ved". Vi kunne have garderet os med en erstatning på forhånd, for eksempel. Det er også ligegyldigt at trave rundt i en 6-7 år gammel transferhistorie - pointen er at jeg ser et nybrud og en ny måde at forbedre AaBs forhandlingsposition på. Ganske simpelt ved at vi ikke sætter os selv i en situation hvor vi SKAL have en bestemt forhandling til at lykkes. Det vil aldrig føre noget godt med sig.
duncan88 skrev:Mads Junker kunne altså være spændende at få i truppen.
Han har trods alt været på udenlandsk eventyr siden 2006 og en alder på 32 må skrige efter fast spilletid.
Jeg siger: Stik ham en 3 årig kontrakt
Den burde ligge lige til højre benet, MEN mon ikke han får minimum det dobbelte i løn i forhold til vores bedst betalte spiller ?
Med tanke på at vi ikke kan få vores daglige drift til at løbe rundt. Og med tanke på at stort set samtlige i AaB er gået ned i løn.
Så tror jeg desværre ikke på den :-( Med mindre en sponsor kommer og tilbyder at betale noget.
Han har trods alt været på udenlandsk eventyr siden 2006 og en alder på 32 må skrige efter fast spilletid.
Den burde ligge lige til højre benet, MEN mon ikke han får minimum det dobbelte i løn i forhold til vores bedst betalte spiller ?
Med tanke på at vi ikke kan få vores daglige drift til at løbe rundt. Og med tanke på at stort set samtlige i AaB er gået ned i løn.
Så tror jeg desværre ikke på den :-( Med mindre en sponsor kommer og tilbyder at betale noget.
Hans største ulempe er vel at han er dansker. En udlænding får altså en pæn sjat mere til sig selv om måneden, hvis han kun skal betale 25% i skat.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Hans største ulempe er vel at han er dansker. En udlænding får altså en pæn sjat mere til sig selv om måneden, hvis han kun skal betale 25% i skat.
Er det ikke noget med, at har man været i udlandet i en årrække, så kan man en sæson eller to, spille på forskerkontrakt herhjemme, som dansk spiller?
Er det ikke noget med, at har man været i udlandet i en årrække, så kan man en sæson eller to, spille på forskerkontrakt herhjemme, som dansk spiller?
Jeg mener at reglerne er blevet lavet om, så danskere nu skal have været i udlandet i 10 år eller mere, hvor det før kun var 5 år.
alithebeast skrev:Samuel Eto'o er klubløs. AaB og Aalborg er verdens navle, så der bliver ingen ben i at lukke den handel.
ahm han er jo 32 år gammel.... så det går jo virkelig ik!
haha
kom så med Junker...det har ikke noget med alderen at gøre men hvor mange kasser han banker ind