Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Kjeldgaard
2. div
2. div

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Kjeldgaard » 11. aug 2013, 10:23

Rasmus J. Trænede næsten fuldt med fredag....tror ikke det går en måned før han er klar

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 11. aug 2013, 10:30

AalborgTrendies skrev:
limey skrev:
Jeg synes, at det her er sjovt.
Jeg synes desværre det er tegn på en modsatrettet tendens, hvor flere og flere debattører bevæger sig væk fra det niveau debatsiden burde have, og har haft før i tiden.
Jeg har forladt debatsiden før, og det er næppe usandsynligt at det sker igen. I så fald, så dans bare på min grav.
Jeg synes bare det er sørgeligt, at enkelte benytter trådene til at håne og latterliggøre, fremfor at debattere.
Jeg tror du misforstår mit indlæg. Det var såmænd bare det komiske i, at Allan pludselig havde selvindsigt og kunne se tingene fra andre vinkler. Det er i øvrigt flere uger siden, at jeg gættede mig frem til, at du står bag en tidligere aktiv og anerkendt profil her på debatside. Men bliv da, selvom vi ofte før har været rygende uenige, er det sjovt med kvalitativt modspil og så lærer jeg samtidigt om en masse spillere fra diverse sekunda-ligaer, som jeg ellers aldrig ville have hørt om. :)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. aug 2013, 10:33

Kjeldgaard skrev:Rasmus J. Trænede næsten fuldt med fredag....tror ikke det går en måned før han er klar
Altså, ifølge Nordjyske venter man til efter landsholdspausen til at give ham debut. De vælger at gå langsomt frem for at tilbagefald ikke skal forekomme.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. aug 2013, 10:45

Oldager skrev:
Kjeldgaard skrev:Rasmus J. Trænede næsten fuldt med fredag....tror ikke det går en måned før han er klar
Altså, ifølge Nordjyske venter man til efter landsholdspausen til at give ham debut. De vælger at gå langsomt frem for at tilbagefald ikke skal forekomme.
Der er vel også kun OB kampen inden? Men det passer mig fint, at han også får lidt tid til at lære holdet at kende inden han bare bliver kastet for løverne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. aug 2013, 11:08

jonas386 skrev:
Oldager skrev:
Der er vel også kun OB kampen inden? Men det passer mig fint, at han også får lidt tid til at lære holdet at kende inden han bare bliver kastet for løverne.
Det lyder også til, at Danmark ikke havde været interesseret for ham, hvis han ikke var blevet skadet. Spændende at se hvor god han er, hvis han uden skaden havde endt i en bedre liga.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. aug 2013, 11:37

Oldager skrev:
jonas386 skrev:
Oldager skrev:
Det lyder også til, at Danmark ikke havde været interesseret for ham, hvis han ikke var blevet skadet. Spændende at se hvor god han er, hvis han uden skaden havde endt i en bedre liga.
Det har jeg så ikke læst, men det ser jeg ikke ligefrem som værende positivt. Det betyder både at han egentlig ikke rigtigt gider være her, og vi kan risikere at få en virkelig humørspiller med "jeg er lidt for fed til det her sted" attituden, og/eller det kan betyde han egentlig er lidt mere skadet end forventet, for hvis det drejer sig om en uge eller lignende kunne andre klubber jo nok godt vente. Det ville være 1, max 2, runder han ville misse.

Men havde godt set han ikke rigtigt ville til Danmark, og det er også det største minus ved denne tilgang, vi har ikke rigtigt brug for folk der hellere vil være alle andre steder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. aug 2013, 11:43

jonas386 skrev:
Oldager skrev:
jonas386 skrev:
Oldager skrev:
Det har jeg så ikke læst, men det ser jeg ikke ligefrem som værende positivt. Det betyder både at han egentlig ikke rigtigt gider være her, og vi kan risikere at få en virkelig humørspiller med "jeg er lidt for fed til det her sted" attituden, og/eller det kan betyde han egentlig er lidt mere skadet end forventet, for hvis det drejer sig om en uge eller lignende kunne andre klubber jo nok godt vente. Det ville være 1, max 2, runder han ville misse.

Men havde godt set han ikke rigtigt ville til Danmark, og det er også det største minus ved denne tilgang, vi har ikke rigtigt brug for folk der hellere vil være alle andre steder.
Ja, det har du selvfølgelig ret i, men ud fra Gaardes og Jönssons udtaleser, så virker han da glad for at være her, og det er måske fordi han har fået klubben anbefalet af gamle klubkammerater (som f.eks. Lindstrøm).

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. aug 2013, 13:38

Oldager skrev:
jonas386 skrev:
Oldager skrev:
jonas386 skrev:
Oldager skrev:

Ja, det har du selvfølgelig ret i, men ud fra Gaardes og Jönssons udtaleser, så virker han da glad for at være her, og det er måske fordi han har fået klubben anbefalet af gamle klubkammerater (som f.eks. Lindstrøm).
Nu vil det også være et strategisk dumt træk, at stå og sige: Ja, ja, nu når jeg endt her, så må vi se hvad som sker. Nu det tilsyneladende ikke kunne være anderledes.

Jeg vælger at være optimistisk, men tror det både kan blive en dreng og pige med vores svenske ven. Har man med en ny spiller at gøre, er en væsentlig faktor (hvordan man så end vælger at vægte og vurdere spillerens kvaliteter) tidshorisonten man har at arbejde med. Hvor hurtigt han skal preforme og hvor lang tid klub og spiller har til at finde hinanden. Der er stor forskel på at hente en spiller på en lejeaftale og på en treårig kontrakt. Her har Gaarde allerede sat sig selv under pres, ved at leje både en skadet spiller, plus en spiller, der skal genopfinde sig selv som målscore alt i mens uret tikker. I følge Gaardes køreplan får han 11 runde her i efteråret. Og der med melder der sig selvfølgelig en række interessante spørgsmål, som kun tiden kan give svar på.

1. Hvor hurtigt han falder til på holdet?
2. Hvor hurtigt (og godt) han kommer sig oven på sine to skader?
3. Kommer der evt. følge skader?
4. Hvor lang tid skal han bruge til at genfinde kampformen, timingen i sit spil og selvtilliden?
5. Hvordan passer han ind på holdet og spillestilen?
6. Hvad med de ydre omstændigheder. I hvilken forfatningen er vi i, når han træder ind på holdet? Fortsætter vi i en god stime. Vinder de kampe vi skal og ligger i behagelig afstand fra nedrykningsstege. Måske endda i sub toppen. Eller er vi en del af nedrykningskrigen? Med andre ord, der er stor forskel på at skal træde ind på et hold med selvtillid og ride med på en positiv stolpe ind bølge, også et hold med ryggen mod muren som skuler desperat mod den længe ventet frelser tilsynekomst.

Ingen ironi anvendt i dette indlæg.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 11. aug 2013, 14:11

AalborgTrendies skrev:
AllanPedersen skrev:
Hvad med at skrotte den belærende tone..
Du kaster om dig med 'Jeg er helt sikker på' og generelt udgiver alle dine teorier som var de fakta.

Når selv Allan Pedersen synes du hiver lige lovligt mange 'facts' ud af røven
så bør du overveje din situation.
Igen, hvis folk gider at beskæftige sig med hvad jeg rent faktisk skriver, i stedet for at plukke ting ud, så skriver jeg, at jeg er 100 % sikker på at vi ikke har en option vi kan indfri. Og det kan vi heller ikke, hvis det kommer dertil. Jeg tror ikke engang at vi via playerinvest kan få enderne til at nå sammen, og mener også at det ville være dybt uansvarligt i vores situation.
Er det så fucking svært at læse sig frem til, uden at skulle dissekere mit indlæg og udelade halvdelen for at få sit eget indlæg til at fremstå troværdigt?

Og du har selvfølgelig taget alle overvejelser med der.:
eks som det at Kasper Kusk gerne vil videre til næste sommer.. et landsholds aktuel talent der sansynligvis vil indbringe en del penge
Og at vi ikke har brugt nogle fra Helenius salget endnu, men i stedet opjusteret forventningen til årsregnskabet

Og at hvis Rasmus her faktisk bankede så mange mål ind at vi ville købe ham, betyder det nok også samtidig vi har tjent boksen på
at der vil være andre potentielle salg til næste sommer, rolf toft eks

Eller at der kunne laves en aftale der eks hedder pga. af hans skadeshistorik betaler vi beløbet efter hvor mange kampe han spiller

alle de ting har du selvfølgelig taget med ikke?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. aug 2013, 14:40

Her bliver det bekræftet, at Jönsson først kommer i spil til 8. runde, som jeg nævnte tidligere: http://www.bold.dk/nyt/Gaarde-Skade-gjo ... -billigere" onclick="window.open(this.href);return false;

Samtidig citeres Gaarde igen for at have lovet Wolfsburg at Jönsson vender tilbage som en bedre spiller.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. aug 2013, 14:57

Yankee skrev:Her bliver det bekræftet, at Jönsson først kommer i spil til 8. runde, som jeg nævnte tidligere: http://www.bold.dk/nyt/Gaarde-Skade-gjo ... -billigere" onclick="window.open(this.href);return false;

Samtidig citeres Gaarde igen for at have lovet Wolfsburg at Jönsson vender tilbage som en bedre spiller.
Hvis de har bygget ham stille og roligt op, så han er i form til at starte inde ved 8. runde er det jo et noget andet scenarie end det du skitserede, hvor han først ville være skadet i et måned og så derefter kunne begynde at bygge på, og først være rigtigt klar til foråret. Er det 3 runder han ender med at misse, det er vel ikke ligefrem en katastrofe.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 11. aug 2013, 15:01

AllanPedersen skrev: Og du har selvfølgelig taget alle overvejelser med der.:
eks som det at Kasper Kusk gerne vil videre til næste sommer.. et landsholds aktuel talent der sansynligvis vil indbringe en del penge
Og at vi ikke har brugt nogle fra Helenius salget endnu, men i stedet opjusteret forventningen til årsregnskabet

Og at hvis Rasmus her faktisk bankede så mange mål ind at vi ville købe ham, betyder det nok også samtidig vi har tjent boksen på
at der vil være andre potentielle salg til næste sommer, rolf toft eks

Eller at der kunne laves en aftale der eks hedder pga. af hans skadeshistorik betaler vi beløbet efter hvor mange kampe han spiller

alle de ting har du selvfølgelig taget med ikke?
Hvis, og hvis, og hvis. Alt det der er jo hvis pendulet udelukkende svinger den rigtige vej.
Faktum er at AaB IKKE, uanset hvad du siger om potentielle indtægter mm. har råd til at lægge omkring 8-10 mio for en spiller. Og så er der det lille aber dabei, at vi ligeså godt kunne have købt en spiller hvis de indtægter var givne på forhånd.

Hvis Kusk ikke løfter sit niveau, så får vi næppe mange penge for ham. Han virker stadig som et ufærdigt talent. Selvfølgelig med et fint potentiale, men også med markante udfald, og mærkbare defensive mangler.

Det fortæller meget om leje-aftalen at vi har fået lov til at leje Jönsson fordi han er halv-skadet, og få klubber tør tage den chance med tanke på hans skadeshistorik i det forløbne år.
Med den ekspertise Kaalund har omkring bl.a. knæskader, vil han med al sandsynlighed være under ligeså kærlig behandling her som af lægestaben i Wolfsburg.

Feriepengesagen spiller også ind som en betydelig ubekendt ifht. vores muligheder fremadrettet.
Jeg tror Rasmus Jönsson hentes hjem til Helsingborg næste sæson - det ville være oplagt. De har en trup pt. med 4-5 spillere der er særdeles interessante for klubber fra de store og mellemstore europæiske ligaer, og vil have de økonomiske muskler til at løfte et køb af ham.
Her kan vi i øvrigt tale om en klub der, modsat os, har haft held med at finde afløsere for deres angribere de senere år. Gerndt, Jönsson (egen avl), lån af Djurdjic, Finnbogason og nu Simovic. Der må vi tillade os at være lidt misundelige.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 11. aug 2013, 15:10

Poker-One-Kenobi skrev: Hvis de har bygget ham stille og roligt op, så han er i form til at starte inde ved 8. runde er det jo et noget andet scenarie end det du skitserede, hvor han først ville være skadet i et måned og så derefter kunne begynde at bygge på, og først være rigtigt klar til foråret. Er det 3 runder han ender med at misse, det er vel ikke ligefrem en katastrofe.
Efter et skadesplaget 2013, så ser vi næppe hans kvaliteter med det samme. Han er jo overhovedet ikke i kampform.
Han skal spilles varm over nogle kampe, og så håber jeg at det kan styrke målfarligheden hos vores kantspillere. Han er en levende type, og jeg ser frem til at se hvor meget vi kommer til at lægge vores spil an på ham, og hvem han parres med.
Han er en assistspiller mere end en goalgetter, så det bedste ville være om en af vores øvrige angribere begynder at vise lidt træfsikkerhed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. aug 2013, 15:38

Poker-One-Kenobi skrev:Hvis de har bygget ham stille og roligt op, så han er i form til at starte inde ved 8. runde er det jo et noget andet scenarie end det du skitserede, hvor han først ville være skadet i et måned og så derefter kunne begynde at bygge på, og først være rigtigt klar til foråret. Er det 3 runder han ender med at misse, det er vel ikke ligefrem en katastrofe.
Planen er at Jönsson "begynder at komme i kamp" i 8. runde. Det er ret præcist at han er skadet i en måned. Derefter mangler der 10 kampe + evt. pokalkampe i efteråret. Det skulle imponere mig meget hvis han kan gå fra 4-5 måneders skadespause til topformen på 10 kampe.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. aug 2013, 15:51

Yankee skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Hvis de har bygget ham stille og roligt op, så han er i form til at starte inde ved 8. runde er det jo et noget andet scenarie end det du skitserede, hvor han først ville være skadet i et måned og så derefter kunne begynde at bygge på, og først være rigtigt klar til foråret. Er det 3 runder han ender med at misse, det er vel ikke ligefrem en katastrofe.
Planen er at Jönsson "begynder at komme i kamp" i 8. runde. Det er ret præcist at han er skadet i en måned. Derefter mangler der 10 kampe + evt. pokalkampe i efteråret. Det skulle imponere mig meget hvis han kan gå fra 4-5 måneders skadespause til topformen på 10 kampe.
Jönsson trænede så godt som fuldt med i træningen forleden, så at sige at han er skadet i en måned, er nok at stramme den Jeg er enig i at situationen ikke er optimal, men jeg tror du gør det værre end det er. Han er ved at komme sig over en skade, og man vil give ham en lille måneds tid med træning hvor han kan spille sig i form igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 11. aug 2013, 16:14

Hanga skrev: Jönsson trænede så godt som fuldt med i træningen forleden, så at sige at han er skadet i en måned, er nok at stramme den Jeg er enig i at situationen ikke er optimal, men jeg tror du gør det værre end det er. Han er ved at komme sig over en skade, og man vil give ham en lille måneds tid med træning hvor han kan spille sig i form igen.
Det er lidt uklart hvorfor skaden trækker ud. I en artikel fra 17/7 har han fået besked om at han vil være tilbage på træningsbanen efter sin knæskade 2 uger senere.
Men nu har han altså sammenlagt været skadet i 6 ud af de seneste 8 måneder, såvidt jeg kan læse mig til - hans første "alvorlige" skadesforløb i karrieren. Spændende hvad det får af betydning.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. aug 2013, 17:30

Hanga skrev:
Yankee skrev:
Jönsson trænede så godt som fuldt med i træningen forleden, så at sige at han er skadet i en måned, er nok at stramme den Jeg er enig i at situationen ikke er optimal, men jeg tror du gør det værre end det er. Han er ved at komme sig over en skade, og man vil give ham en lille måneds tid med træning hvor han kan spille sig i form igen.
Det er det jeg mener, hvis en spiller HAR været skadet og nu bruger fire uger på at bygge form op igen er det sgu da ikke det samme som at sige at manden er skadet det næste måned. Hvis han er skadet træner han ikke med, er vi enige om det i det mindste?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. aug 2013, 22:03

Poker-One-Kenobi skrev:Det er det jeg mener, hvis en spiller HAR været skadet og nu bruger fire uger på at bygge form op igen er det sgu da ikke det samme som at sige at manden er skadet det næste måned. Hvis han er skadet træner han ikke med, er vi enige om det i det mindste?
Nja, jeg kalder det at være skadet når man pga. en skavank ikke er i stand til at spille. Og pointen er i hvert fald at han ikke kommer i kamp før 8. runde og først derefter skal spilles ind på holdet og finde skarpheden.

Og det er jo i øvrigt ikke stensikkert at han så er kampdygtig om en måned. Knæskader har det altså med at trække ud, hvilket denne vel også må siges at have gjort i forvejen. Men det er ren gætværk :)

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 11. aug 2013, 22:14

Yankee skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Det er det jeg mener, hvis en spiller HAR været skadet og nu bruger fire uger på at bygge form op igen er det sgu da ikke det samme som at sige at manden er skadet det næste måned. Hvis han er skadet træner han ikke med, er vi enige om det i det mindste?
Nja, jeg kalder det at være skadet når man pga. en skavank ikke er i stand til at spille. Og pointen er i hvert fald at han ikke kommer i kamp før 8. runde og først derefter skal spilles ind på holdet og finde skarpheden.

Og det er jo i øvrigt ikke stensikkert at han så er kampdygtig om en måned. Knæskader har det altså med at trække ud, hvilket denne vel også må siges at have gjort i forvejen. Men det er ren gætværk :)
Men han træner da med nu, eller er der noget jeg har misforstået?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. aug 2013, 00:05

jensemand57 skrev:
Yankee skrev:

Men han træner da med nu, eller er der noget jeg har misforstået?

Du har ikke misforstået, Yankee insisterer bare på at en kalde spillere skadet fra det øjeblik knopperne rammer skinnebenet til den dag spilleren igen står på stadion og Kenn Hansen logger af Twitter og fløjter kampen igang.

Låst