Næste kamp: AaB - OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Hanga » 11. aug 2013, 18:55

Lige nu er jeg MEGET MEGET MEGET træt af, at Jönsson først skal træne sig i form!!! Nøøøøj hvor er vores offensiv tam!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2013, 18:56

Fin kamp af alle minus angriberne, samt afslutningerne fra fløjene. Ikke en finger at sætte på det taktiske og bare træls at vi ikke har en angriber klar endnu, hvad enten det er AK der skal spilles ind, eller vores nye sveske der både skal over sin skade. Gode perspektiver i det her hold!

Top 3)
Thelander
Nikolaj Larsen
Risgaard

Bund 3)
Toft
Curth
Kusk
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 11. aug 2013, 18:56

Spændende hvor mange millioner manglende rettidig omhu kommer til at koste i indtægter fra placeringspuljen. Lige pt. ser det ud til at vi ikke har én eneste angriber med Superliga-klasse i truppen.
I dag kostede det sejren. Gad vide hvor meget det kommer til at koste indtil Jönsson er klar.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 11. aug 2013, 18:57

Et point blev det da til. Flot spil, bortset fra afslutningerne. OB ville jo intet og var piv-ringe. Det er muligt at vores angribere er hamrende uskarpe, men det er altså også skidt at Thomsen og Kusk skal bruge 5 minutter på at forberede et skud, hver gang. Så scorer man ikke. Tro nu på jer selv.

Men meget opløftende spil ift. Slagelse, skræmmende hvor meget forskel der kan være. Endnu en gang ros til Lasse og Thelander. Würtz spiller også en god kamp.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 11. aug 2013, 18:58

MHJ skrev:Fin kamp af alle minus angriberne, samt afslutningerne fra fløjene. Ikke en finger at sætte på det taktiske og bare træls at vi ikke har en angriber klar endnu, hvad enten det er AK der skal spilles ind, eller vores nye sveske der både skal over sin skade. Gode perspektiver i det her hold!

Top 3)
Thelander
Nikolaj Larsen
Risgaard

Bund 3)
Toft
Curth
Kusk

Synes Ahlman mangler på din top3 fremfor NL, han havde ikke det store at se til.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2013, 19:00

Flower skrev:
MHJ skrev:Fin kamp af alle minus angriberne, samt afslutningerne fra fløjene. Ikke en finger at sætte på det taktiske og bare træls at vi ikke har en angriber klar endnu, hvad enten det er AK der skal spilles ind, eller vores nye sveske der både skal over sin skade. Gode perspektiver i det her hold!

Top 3)
Thelander
Nikolaj Larsen
Risgaard

Bund 3)
Toft
Curth
Kusk

Synes Ahlman mangler på din top3 fremfor NL, han havde ikke det store at se til.
Jo, den kan godt argumenteres hjem. Er nok bare en smule benovet over at vi endelig har en sikker sidste skanse der bare leverer hver gang. Men ja, Ahlmann kan godt puttes over Nikolaj.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2013, 19:08

Sikke noget fis Curth (jf interviewet). Han kan sgu ikke afskrive sine dårlige afslutninger ved at angrebet ikke er spillet sammen. Når en bold hopper ned foran ham, uden en angriber i nærheden, så skal man selv på en meget dårlig dag i det aller indste sætte den inden for rammen.

Dårlig attitude.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 11. aug 2013, 19:11

MHJ skrev:Sikke noget fis Curth (jf interviewet). Han kan sgu ikke afskrive sine dårlige afslutninger ved at angrebet ikke er spillet sammen. Når en bold hopper ned foran ham, uden en angriber i nærheden, så skal man selv på en meget dårlig dag i det aller indste sætte den inden for rammen.

Dårlig attitude.
Hvad sagde han?

Intet nyt i at han ikke evner at være selvkritisk. En thumbs-up og så er alt glemt.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. aug 2013, 19:12

Kusk spillede da en ganske fin 1. halvleg hvor han stod bag det meste, som blev brændt på det skammeligste. Senere brænder han så selv på det skammeligste, hvilket selvfølgelig er skammeligt.

PK overrasker mig på højre back, men han dur bare ikke på venstre back. Derfor mener jeg også der skal hentes en gardering ind for Ahlmann der i øvrigt også spillede en ganske fin kamp igen, igen.

Lasse og Thelander ser stærke ud og det samme gør Nicolaj Larsen.

Ris gør det fint igen og jeg synes egentlig at Würtz spillede hurtigere end han plejer, men det var måske fordi tempoet generelt var lavt.

Thomsen virker som en spiller uden selvtillid og det samme gør Kusk.

Angrebet er ikke på superliga niveau og der er ikke mere at sige der.

Dødbolde er svære at scorer på, når vi ”kun” har Thelander, Lasse og evt. Ris og Curth at skyde efter. Der kunne en Dalsgaard og Augo have været nyttige. Kusk, Würtz, Thomsen, Toft og PK er jo ikke typer der lige header den ind.

I en opstilling med Thelander, Lasse, Augo, Dalsgaard, Ris og Curth burde vi kunne scorer på et forbandet hjørnespark. Det er også selvom vi ikke tæller Curth med, men han har altså stadig et par giftige kontrollerede hovedstød i sig. Hvornår de viser sig.. Det må tiden vise. Jeg gætter på det bliver når han sidder på Sofiegården.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. aug 2013, 19:16

Hey, nul mål blev lukket ind. Det er da længe siden, at det skete sidst.

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Geografisk sted: 2000

Indlæg af 556 » 11. aug 2013, 19:16

Oldager skrev:Kusk spillede da en ganske fin 1. halvleg hvor han stod bag det meste, som blev brændt på det skammeligste. Senere brænder han så selv på det skammeligste, hvilket selvfølgelig er skammeligt.

PK overrasker mig på højre back, men han dur bare ikke på venstre back. Derfor mener jeg også der skal hentes en gardering ind for Ahlmann der i øvrigt også spillede en ganske fin kamp igen, igen.

Lasse og Thelander ser stærke ud og det samme gør Nicolaj Larsen.

Ris gør det fint igen og jeg synes egentlig at Würtz spillede hurtigere end han plejer, men det var måske fordi tempoet generelt var lavt.

Thomsen virker som en spiller uden selvtillid og det samme gør Kusk.

Angrebet er ikke på superliga niveau og der er ikke mere at sige der.

Dødbolde er svære at scorer på, når vi ”kun” har Thelander, Lasse og evt. Ris og Curth at skyde efter. Der kunne en Dalsgaard og Augo have været nyttige. Kusk, Würtz, Thomsen, Toft og PK er jo ikke typer der lige header den ind.

I en opstilling med Thelander, Lasse, Augo, Dalsgaard, Ris og Curth burde vi kunne scorer på et forbandet hjørnespark. Det er også selvom vi ikke tæller Curth med, men han har altså stadig et par giftige kontrollerede hovedstød i sig. Hvornår de viser sig.. Det må tiden vise. Jeg gætter på det bliver når han sidder på Sofiegården.
Er ganske enig. Måske det er på tide at vi skal starte inde med duen og lade Thomsen tage en pause. Duens indlæg og hjørnespark er jo stadig sublime.

/556
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2013, 19:18

AalborgTrendies skrev:
MHJ skrev:Sikke noget fis Curth (jf interviewet). Han kan sgu ikke afskrive sine dårlige afslutninger ved at angrebet ikke er spillet sammen. Når en bold hopper ned foran ham, uden en angriber i nærheden, så skal man selv på en meget dårlig dag i det aller indste sætte den inden for rammen.

Dårlig attitude.
Hvad sagde han?

Intet nyt i at han ikke evner at være selvkritisk. En thumbs-up og så er alt glemt.
Noget med at grunden til angriberne var uskarpe bla. var pga. af at angrebet ikke var sammenspillet, grundet den store udskiftning deroppe. Selvom der er en lille bette sandhed i dette bliver han nødt til at se på baggrunden for at angrebet ikke er sammenspillet, netop at ingen af dem har give Kent gode argumenter for at være fast starter. Under alle omstændigheder vidner det ikke om den rette mentalitet for en angriber og indikerer at Curth føler presset.

Edit: Kent afviser også direkte Curths påstand, og fastslår at de bare skal præstere.... ka' godt li' kent
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 11. aug 2013, 19:22

Nøj, hvor er det frustrerende at se sit hold stille op uden angribere i truppen. Ufatteligt, at man bare lader stå til. At Toft stadig kan få chancer med et mål i tyve kampe siger alt. Og Curth virker som typen, der er blevet for magelig og bare hæver sin løncheck. Han mangler i den grad ærgerrihed. Desværre havde vi heller ingen angribere på bænken at skyde med.

Rigtig flot kamp til gengæld af forsvaret og især Thelander. Thomsen imponerede mig også.
Fodbold skal ses med hjertet!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 11. aug 2013, 19:23

MHJ skrev:
AalborgTrendies skrev:

Dårlig attitude.
Hvad sagde han?

Noget med at grunden til angriberne var uskarpe bla. var pga. af at angrebet ikke var sammenspillet, grundet den store udskiftning deroppe. Selvom der er en lille bette sandhed i dette bliver han nødt til at se på baggrunden for at angrebet ikke er sammenspillet, netop at ingen af dem har give Kent gode argumenter for at være fast starter. Under alle omstændigheder vidner det ikke om den rette mentalitet for en angriber og indikerer at Curth føler presset.

Edit: Kent afviser også direkte Curths påstand, og fastslår at de bare skal præstere.... ka' godt li' kent
Nu synes jeg altså også man skal være fair overfor Curth. Han startede med klart at sige at han selv skyldte 2 mål. Så selvom Curth-kritikerne (og dem hører vi vel alle til efterhånden) bruiger enhver lejlighed til at kritisere manden, så synes jeg det er noget tyndt at konkludere han ikke er selvkritisk, når han blankt erkender at han selv skyldte mål. Han skal vel ikke stå og tude for åben skærm og gå hjem og lukke sig inde i 3 dage, før folk herinde tror på at han er selvkritisk?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. aug 2013, 19:25

556 skrev:
Er ganske enig. Måske det er på tide at vi skal starte inde med duen og lade Thomsen tage en pause. Duens indlæg og hjørnespark er jo stadig sublime.

/556

Hmm, ja, men hvem skal han dog skyde efter? Måske når Jönsson er klar. Curth kan da også heade, men han går jo ikke op og vinder en hovedstødsduel med en stor og stærk midterforsvarer. Desværre. Spalvis kan han også skyde efter, men han er åbenbart ikke klar. Jeg stoler på, at Kent vælger de angribere der er bedst lige p.t., og det skræmmer mig nu mest.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 11. aug 2013, 19:39

Angående angribere foretrækker jeg stadig Toft fremfor Curth. Egentlig en fin kamp at kigge på, med gode præstationer. Med en rigtig god angriber havde vi måske vundet.
Jeg savner Winsnes

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 11. aug 2013, 19:54

Synes klar Dues indhop var et af de oplivende momenter i dag, han skabte meget fremad banen. Derimod er det godtnok trist at se så ringe Kusk afslutter.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. aug 2013, 20:11

Martino skrev:Angående angribere foretrækker jeg stadig Toft fremfor Curth. Egentlig en fin kamp at kigge på, med gode præstationer. Med en rigtig god angriber havde vi måske vundet.
Det er vel efterhånden et spørgsmål om, hvem man bedst kan holde ud at se på? Jeg synes virkelig ikke at hverken Curth eller Toft imponerer, heller ikke i de forrige kampe, og når SF samtidig har spillet som en pose nødder, er der vel kun AKJ tilbage, som vi ikke har set så meget til. Ikke at han var nogen åbenbaring i dag, men det er ham min mave bedst kan tåle i øjeblikket tror jeg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 11. aug 2013, 20:15

Hanga skrev:
Martino skrev:Angående angribere foretrækker jeg stadig Toft fremfor Curth. Egentlig en fin kamp at kigge på, med gode præstationer. Med en rigtig god angriber havde vi måske vundet.
Det er vel efterhånden et spørgsmål om, hvem man bedst kan holde ud at se på? Jeg synes virkelig ikke at hverken Curth eller Toft imponerer, heller ikke i de forrige kampe, og når SF samtidig har spillet som en pose nødder, er der vel kun AKJ tilbage, som vi ikke har set så meget til. Ikke at han var nogen åbenbaring i dag, men det er ham min mave bedst kan tåle i øjeblikket tror jeg.
Jeg kan godt følge dig. Toft har dog en fin spilforståelse og lidt hurtighed der gør jeg synes bedre om ham end de andre. AKJ har jeg ingen mening om endnu.
Jeg savner Winsnes

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 11. aug 2013, 20:19

Kan ikke forstå nogen kan dreje det til positivt vi spiller 0-0

Randers, Esbjerg, FCM, FCK, Nordsjælland, Sønderjyske..

ærlig talt.. alle hold der er bedre end OB..¨
og alle hold der vil kunne score mål på Nordjyske..

hvis vi skal have 3 point på hjemmebane skal det da være mod hold som disse..
Der skal ske noget på angriber fronten.. hurtigt..
så stik nogle sprøjter op i røven på ham Rasmus der.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar