Korekt det skal være Risgård han er best til at tage de første bråd af FCN når de skal frem, og en oplagt mulighed til at nå i boxen når fløjen angriber i dybt og smækker den ind over.thomasjn skrev:Er selv meget usikker på, hvordan kortene skal blandes, men Kusk bør ikke være offensiv midt/hængenden angriber. Det er prøvet gang på gang og har aldrig virket og vi har spillet nogle af de mest elendige kampe offensivt med ham på den plads.astonvilla skrev:Skal vi gøre os håb om at score, så tror jeg det skal komme fra en dødbold som Thelander eller lign. pander ind.
Og det betyder at Due skal starte inde - da han er den eneste i truppen der kan slå et hård og nogenlunde præcist indlæg.
De der bløde ballon bolde fra Kusk fører til absolut ingenting. Been there done that...did not work.
Da vi kommer under pres mod FCN som vil have stort overtage i boldbesiddelse giver en 4-5-1 agtig opstilling udmærket mening. Vi skal have noget speed i omstillingerne - hvilket kunne tale for at ligge Kusk ind centralt som den hængende. Vi får brug for Augo i dette slag - hvilket vil presse Risgård ud på kanten. Risgård og Kusk kan naturligvis også byttes rundt (se Yankee's indlæg) - men kunne være godt at prøve noget nyt (hvem ved - måske Kusk får gang i den igen). "Bytteriet" kan naturligvis også foregå løbende i kampen.
Hvem skal spille på toppen? Jeg er helt blank. Vi har ingenting. Jeg har sat Søren F. på i mangel af bedre. Kunne også være at AK skulle have chancen fra start.
Best case scenariet vil være 0-0. Men det bliver mere end svært at holde dem fra at score.
Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013
- ASC Vestjylland
- 1. div

- Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
- Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg
Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013
Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!
Ork det skete allerede efter Sjællandskampen hvor han slog fast at nu havde AK fået en halvleg uden mål og oplæg fra hans side, så han er kasseret.le Cid skrev:Du er godt nok hurtig til at vurdere Kvindebjerg!AaB 85 95 99 08 skrev:Den opstilling, Oldager håber på, er i mine øjne nok bedste bud på, hvordan vi får point ude mod et sultent Farum på deres skøjtebaneunderlag.
Men vi kommer til at gå ind til syvende kamp i denne sæson uden en angriber med superliganiveau i truppen. Det er sgu bekymrende.
Vi har fire offensive kræfter - Frederiksen, Toft, Curth og Jakobsen, som minder meget om hinanden og er nogenlunde på samme (ringe) niveau. Men mon ikke Curth med sit iæloyale udfald mod Kent i Tipsbladet har sat sig selv bagerst i køen, så udvælgelsen bliver lidt lettere for Kent. Det et i hvert fald ikke hans skyld, at kvaliteten i offensiven er så ringe, og jeg kan godt forstå, at han søger efter den rigtige konstellation.
Måske gør Curths udmelding det også lidt lettere at beslutte, hvem af de fire vi skal forsøge at leje ud i dette vindue.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Og du har allerede - med din fodboldvisdom - konkluderet, at med Jakobsens tilgang kan der ikke længere være nogen som helst grund til at stille spørgsmålstegn ved, om vores offensiv har niveau til superligaen, og om Gaarde har gjort det godt nok. Så pyt med, at vi kun har scoret to reelle mål i nu seks kampe. Alt er godt, tralulalej...Maglau skrev:Ork det skete allerede efter Sjællandskampen hvor han slog fast at nu havde AK fået en halvleg uden mål og oplæg fra hans side, så han er kasseret.le Cid skrev:Du er godt nok hurtig til at vurdere Kvindebjerg!AaB 85 95 99 08 skrev:Den opstilling, Oldager håber på, er i mine øjne nok bedste bud på, hvordan vi får point ude mod et sultent Farum på deres skøjtebaneunderlag.
Men vi kommer til at gå ind til syvende kamp i denne sæson uden en angriber med superliganiveau i truppen. Det er sgu bekymrende.
Vi har fire offensive kræfter - Frederiksen, Toft, Curth og Jakobsen, som minder meget om hinanden og er nogenlunde på samme (ringe) niveau. Men mon ikke Curth med sit iæloyale udfald mod Kent i Tipsbladet har sat sig selv bagerst i køen, så udvælgelsen bliver lidt lettere for Kent. Det et i hvert fald ikke hans skyld, at kvaliteten i offensiven er så ringe, og jeg kan godt forstå, at han søger efter den rigtige konstellation.
Måske gør Curths udmelding det også lidt lettere at beslutte, hvem af de fire vi skal forsøge at leje ud i dette vindue.
Fodbold skal ses med hjertet!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hint: I tage begge fejl.AaB 85 95 99 08 skrev:Og du har allerede - med din fodboldvisdom - konkluderet, at med Jakobsens tilgang kan der ikke længere være nogen som helst grund til at stille spørgsmålstegn ved, om vores offensiv har niveau til superligaen, og om Gaarde har gjort det godt nok. Så pyt med, at vi kun har scoret to reelle mål i nu seks kampe. Alt er godt, tralulalej...Maglau skrev:Ork det skete allerede efter Sjællandskampen hvor han slog fast at nu havde AK fået en halvleg uden mål og oplæg fra hans side, så han er kasseret.le Cid skrev:Du er godt nok hurtig til at vurdere Kvindebjerg!AaB 85 95 99 08 skrev:Den opstilling, Oldager håber på, er i mine øjne nok bedste bud på, hvordan vi får point ude mod et sultent Farum på deres skøjtebaneunderlag.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Geografisk sted: København
Nu har jeg ikke sagt, at Jakobsen aldrig kan blive et aktiv, blot at han ikke bidrog med noget i den kamp, har har deltaget i, og at han ikke synes at være løsningen på vores meget akutte angriberproblem her og nu. Det mener jeg stadig, og det tror jeg ikke, jeg tager fejl i.
Men de debattører, der er berøringsangste over for, at stille krav til AaB, har det med at fordreje andres ord. Det er efter min mening medvirkende til, at debatten herinde hurtig bliver enten medløberagtig eller ridig. Men det er altså ufatteligt for mig, at så få herinde vil bruge tid på at debattere, hvem der har ansvaret for, at vi kun har lavet to reelle mål i seks kampe i denne sæson.
Og for lige at få det på det rene, så synes jeg, at Jakobsen har spændende perspektiver. Det synes jeg også om Frederiksen og Toft. Der er bare lidt for meget af den slags og alt for lidt, af nogen der kan levere noget offensivt her og nu i truppen.
Men de debattører, der er berøringsangste over for, at stille krav til AaB, har det med at fordreje andres ord. Det er efter min mening medvirkende til, at debatten herinde hurtig bliver enten medløberagtig eller ridig. Men det er altså ufatteligt for mig, at så få herinde vil bruge tid på at debattere, hvem der har ansvaret for, at vi kun har lavet to reelle mål i seks kampe i denne sæson.
Og for lige at få det på det rene, så synes jeg, at Jakobsen har spændende perspektiver. Det synes jeg også om Frederiksen og Toft. Der er bare lidt for meget af den slags og alt for lidt, af nogen der kan levere noget offensivt her og nu i truppen.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg har aldrig tidligere hørt det der med at et mål skulle tælle mere end et andet mål, før den her angriberdebat, hvordan er det lige det hænger sammen? Hvorfor er et mål mindre reelt når en målmand har lavet en fejl der fører til et mål end når en forsvarsspiller eksmpelvist ikke dækker godt nok op... det er da en mærkelig måde at fordreje fakta efter ens eget hoved synes jeg.AaB 85 95 99 08 skrev:Nu har jeg ikke sagt, at Jakobsen aldrig kan blive et aktiv, blot at han ikke bidrog med noget i den kamp, har har deltaget i, og at han ikke synes at være løsningen på vores meget akutte angriberproblem her og nu. Det mener jeg stadig, og det tror jeg ikke, jeg tager fejl i.
Du taler om ansvar, og har vel efterhånden brugt utallige indlæg på at fortælle os hvordan du synes Gaarde har nosset i det. Men er faktum ikke at det snarere forholder sig sådan at hele holdet ikke scorer nok, og ikke er farlige nok? Det gælder vore midtbanefolk, forsvarsspillere og selvfølgelig også angribere - men pointen er at den er gal hele vejen rundt, og at hvis vi tager kæderne hver for sig, er det måske i virkeligheden netop angriberkæden som kommer tættest på det antal mål man kan forvente af dem.
Jeg synes det er et problem at vores backs på skift tyrer bolden ud af stadion når de afslutter, at Lasse, Thelander og Augo ikke er så farlige i feltet på dødbolde som man bør kunne forvente, at midtbanen tit tager de forkerte valg når der er optræk til farlige situationer eller afslutter for dårligt, og jeg synes naturligvis også vore angribere har været for tandløse og uskarpe... den er gal hele vejen rundt, og det bliver der forhåbentligt arbejdet hårdt på.
Jeg mener virkelig ikke det er seriøst at have en forventning om at én ny angriber (her tæller Anders K så iøvrigt åbenbart ikke med) skulle have så stor kvalitet og indflydelse at han havde kunnet få resten af holdet til at score det antal mål som de har burdet. Og så kan man vel iøvrigt bare tage et kig på FCK for at se hvor lille garantien er for mål, selv om man henter en angriberprofil som har bevist sit værd i superligaen - noget som er langt over hvad vi selv ville kunne klare rent økonomisk.
Næ, hvad holdet mangler er først og fremmest at få smidt de hæmninger som tydeligvis tynger dem så snart de er i modstandernes felt, så der bliver truffet bedre beslutninger, både hvad angår den sidste aflevering og afslutninger. Og så er der formodentlig ingen der er uenige i at det da vil pynte gevaldigt når Jönsson er klar og formentlig giver angrebet mere kvalitet, men der er langt fra at have det synspunkt, til at mene vi har en sportschef der har fucket så gevaldigt i det at du allerede ønsker ham ud af vagten.
Iøvrigt tror jeg da at Gaarde vil trække på smilebåndet, hvis du stiller dig op foran ham og giver ham skylden for den forfærdelige sæsonstart hvor vi kun ligger nr. 3 i superligaen...
Jeg vil så vove den påstand at vi ikke får løst vores angrebsproblem med nogen enkeltperson inden for det realistiske.AaB 85 95 99 08 skrev:Nu har jeg ikke sagt, at Jakobsen aldrig kan blive et aktiv, blot at han ikke bidrog med noget i den kamp, har har deltaget i, og at han ikke synes at være løsningen på vores meget akutte angriberproblem her og nu. Det mener jeg stadig, og det tror jeg ikke, jeg tager fejl i.
Det er rigtigt at vores angreb har været ualmindeligt tandløst, men jeg nægter at tro på at vi bare har fire enkeltangribere som er uduelige. Vi har alle set SF og Curth spille gode kampe (uden at skulle starte en ny lang diskussion om han alrdig nogensinde kommer til bage til sit gamel niveau), Toft har vist på reserveholdet at han kan score mål på et lavere niveau, mens Kent/Gaarde må have set kvaliteter ved AKJ der gør at de også tror på han har kvaliteterne til at score mål.
Der er givet et mentalt aspekt, som kun kan løses ved at vente på målene går ind, og kun kan forværres af at vi alle snakker om hvor ringe vores angribere er. Samtidig lægges der også et enormt pres på vores angribere ved at der stort set ikke er andre spillere der er målfarlige (ved godt Risgaard har scoret en enkelt), og de har altså også brændt chancer som man burde kunne sætte ind, selvom man ikke har målmageri som spidskompetence.
Vi kan jo håbe at Rasmus Jönsson er manden der kan banke hul på bylden, men vi mangler altså ikke kun kvalitet i vores afslutninger fra angriberne, men også fra Kusk, Dalsgaard, Thomsen, Risgaard, Augo, Wurtz og hvem der ellers måtte komme frem til chancer. Samtidig har vores dødbolde været ualmindeligt tandløse i rigtig lang tid.
Endelig sætter vi også os selv under yderligere pres for at score mål, når vi ved at vi skal møde hold med et ualmindeligt ringe angreb for selv at spille til nullet. Så allerede fra starten af ved vi at der skal scores for blot at hente point. Problemet er ikke nyt, det har i hvert fald varet hele forårsæsonen (med Helenius som en undtagelse).
Vores manglende mål er et symptom alene ikke årsagen til at det går så skidt som det gør, men havde vi en - som Helenius - der ind imellem kunne score et mål out of nowhere, ville det selvfølgelig afhjælpe problemet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Hvad angår angibersituationen og diskussioner om rettidigt omhu, skal vi også huske at man i løbet af det seneste halve år faktisk har nu har fået 4 nye angribere ind i førsteholdstruppen, mens vi "kun" har sagt farvel til Helenius (og Kayke som tydeligvis ikke indgik i planerne). Så jeg mener nu at det er ret forfejlet at mene den sportslige ledelse blot har siddet med hænderne i skøddet. At kvaliteten måske indtil videre ikke har været til markante gennembrud er en helt anden snak, som selvfølgelig hænger nøje sammen med den økonomiske situation.
Lad os iøvrigt også minde os selv om at vi formentlig stadig har et af ligaens absolut laveste lønbudgetter, som man med sikkerhed ikke har haft mulighed for at give et markant løft. Og må jeg så lige tilføje, at selv om man ikke sagde det ligeud, er jeg sikker på at købet at Frederiksen sidste vinter, var tænkt som en måde at afbøde og være på forkant med et kommende Helenius salg, uden han nødvendigvis var tænkt som en direkte afløser.
Lad os iøvrigt også minde os selv om at vi formentlig stadig har et af ligaens absolut laveste lønbudgetter, som man med sikkerhed ikke har haft mulighed for at give et markant løft. Og må jeg så lige tilføje, at selv om man ikke sagde det ligeud, er jeg sikker på at købet at Frederiksen sidste vinter, var tænkt som en måde at afbøde og være på forkant med et kommende Helenius salg, uden han nødvendigvis var tænkt som en direkte afløser.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Er SF ikke en wing som vi nødsaget bruger som angriber?Jesper Schmidt skrev:Hvad angår angibersituationen og diskussioner om rettidigt omhu, skal vi også huske at man i løbet af det seneste halve år faktisk har nu har fået 4 nye angribere ind i førsteholdstruppen, mens vi "kun" har sagt farvel til Helenius (og Kayke som tydeligvis ikke indgik i planerne). Så jeg mener nu at det er ret forfejlet at mene den sportslige ledelse blot har siddet med hænderne i skøddet. At kvaliteten måske indtil videre ikke har været til markante gennembrud er en helt anden snak, som selvfølgelig hænger nøje sammen med den økonomiske situation.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Er det ikke en af de såkaldte "debatside-sandheder"?Provst i Brovst skrev:Er SF ikke en wing som vi nødsaget bruger som angriber?Jesper Schmidt skrev:Hvad angår angibersituationen og diskussioner om rettidigt omhu, skal vi også huske at man i løbet af det seneste halve år faktisk har nu har fået 4 nye angribere ind i førsteholdstruppen, mens vi "kun" har sagt farvel til Helenius (og Kayke som tydeligvis ikke indgik i planerne). Så jeg mener nu at det er ret forfejlet at mene den sportslige ledelse blot har siddet med hænderne i skøddet. At kvaliteten måske indtil videre ikke har været til markante gennembrud er en helt anden snak, som selvfølgelig hænger nøje sammen med den økonomiske situation.
Han er vel snarere en angriber som nogle gange blev brugt som wing i SønderjyskeE... efter min hukommelse var det nu ikke ret ofte han gjorde det. Jeg tror du kan være stensikker på han er købt som angriber.
-
seamann
Spillede han ikke lidt venstre back i FCK, da han blev hentet?Jesper Schmidt skrev:Er det ikke en af de såkaldte "debatside-sandheder"?Provst i Brovst skrev:Er SF ikke en wing som vi nødsaget bruger som angriber?Jesper Schmidt skrev:Hvad angår angibersituationen og diskussioner om rettidigt omhu, skal vi også huske at man i løbet af det seneste halve år faktisk har nu har fået 4 nye angribere ind i førsteholdstruppen, mens vi "kun" har sagt farvel til Helenius (og Kayke som tydeligvis ikke indgik i planerne). Så jeg mener nu at det er ret forfejlet at mene den sportslige ledelse blot har siddet med hænderne i skøddet. At kvaliteten måske indtil videre ikke har været til markante gennembrud er en helt anden snak, som selvfølgelig hænger nøje sammen med den økonomiske situation.
Han er vel snarere en angriber som nogle gange blev brugt som wing i SønderjyskeE... efter min hukommelse var det nu ikke ret ofte han gjorde det. Jeg tror du kan være stensikker på han er købt som angriber.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
http://nordjyske.dk/sport/AaB/augo-tirr ... 4d/27/1549" onclick="window.open(this.href);return false;
Augo er skarp?! Augo, skarp?! På banen med ham!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Jvf. billedet i artiklen, så har Augo også ladet sig inspirere af Ganesha. 1, 2, 3 - Augo er en mur!Oldager skrev:http://nordjyske.dk/sport/AaB/augo-tirr ... 4d/27/1549
- Provst i Brovst
- Allstar

Søren Frederiksen duer ikke som angriber og som wing kan han vel ikke komme på hold. Heldigvis er det kun på en to årig kontrakt. Det er vel stadig et uafklaret mysterium hvorfor FCK hentede ham nærmest på størrelse med hvorfor AaB forlængede med Due.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Eller Curth...Provst i Brovst skrev:Søren Frederiksen duer ikke som angriber og som wing kan han vel ikke komme på hold. Heldigvis er det kun på en to årig kontrakt. Det er vel stadig et uafklaret mysterium hvorfor FCK hentede ham nærmest på størrelse med hvorfor AaB forlængede med Due.
Janteloven eksisterer IKKE!
Det var vel fordi klubben ABSOLUT INGEN PENGE havde da det skete... og en forlængelse er MEGET billigere end at hente nye folk udefra.Køllen I Møllen skrev:Eller Curth...Provst i Brovst skrev:Søren Frederiksen duer ikke som angriber og som wing kan han vel ikke komme på hold. Heldigvis er det kun på en to årig kontrakt. Det er vel stadig et uafklaret mysterium hvorfor FCK hentede ham nærmest på størrelse med hvorfor AaB forlængede med Due.
Så det var vel mere af nød end lyst...
- Provst i Brovst
- Allstar

Det undrer mig gang på gang at AaBs dårlige økonomiske beslutninger altid kan undskyldes med at AaB mangler penge, som om pengemangel undskylder eller begrunder dårlige beslutninger. Hvis AaB mangler penge er der endnu større grund til at træffe fornuftige beslutninger. "Det er dyrt at være fattig" er bare en dårlig undskyldning for at være uansvarlig.hje1980 skrev:Det var vel fordi klubben ABSOLUT INGEN PENGE havde da det skete... og en forlængelse er MEGET billigere end at hente nye folk udefra.Køllen I Møllen skrev:Eller Curth...Provst i Brovst skrev:Søren Frederiksen duer ikke som angriber og som wing kan han vel ikke komme på hold. Heldigvis er det kun på en to årig kontrakt. Det er vel stadig et uafklaret mysterium hvorfor FCK hentede ham nærmest på størrelse med hvorfor AaB forlængede med Due.
Hvor stor kan krisen være når der forlænges med Curth og Due.
Så hvis AaB inden forlængelsen har 100.000 om måneden til 2 spillere. Det er lige hvad det koster at forlænge med Due og Curth... imens 2 nye kommer til at koste 150.000 om månenden da det kræver en signon fee også...Provst i Brovst skrev:Det undrer mig gang på gang at AaBs dårlige økonomiske beslutninger altid kan undskyldes med at AaB mangler penge, som om pengemangel undskylder eller begrunder dårlige beslutninger. Hvis AaB mangler penge er der endnu større grund til at træffe fornuftige beslutninger. "Det er dyrt at være fattig" er bare en dårlig undskyldning for at være uansvarlig.hje1980 skrev:Det var vel fordi klubben ABSOLUT INGEN PENGE havde da det skete... og en forlængelse er MEGET billigere end at hente nye folk udefra.Køllen I Møllen skrev:Eller Curth...Provst i Brovst skrev:Søren Frederiksen duer ikke som angriber og som wing kan han vel ikke komme på hold. Heldigvis er det kun på en to årig kontrakt. Det er vel stadig et uafklaret mysterium hvorfor FCK hentede ham nærmest på størrelse med hvorfor AaB forlængede med Due.
Hvor stor kan krisen være når der forlænges med Curth og Due.
Ja så er der jo ikke så mange muligheder end at forlænge. Så den fornuftige beslutning var at beholde noget rutine på holdet da dette var nødvendigt. Nok også derfor ingen af de 2 spillere fik en lang kontrakt...
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jamen, Kent: Der er ikke så meget at betænke sig over! Augo på toppen mod FCN.Oldager skrev:http://nordjyske.dk/sport/AaB/augo-tirr ... 4d/27/1549
Vores bomber hedder Auuugoooo...
Bienvenu Bassogog!
- Kasper
- Allstar

- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Kritikken af Nikolaj Thomsen kan jeg til dels give enkelte debattører ret i, men forstår ikke hvorfor at der er nogen der vil bænke ham. Jeg mener han er et vigtigt aktiv på banen, hans arbejdsradius er enorm og så tror han på nogle løb og muligheder som ingen andre på holdet tror på.
Kunne godt tænke mig at se følgende 11:
Larsen
Kristensen Lasse Thelander Ahlmann
Kusk Würtz Augo Risgaard
Thomsen
AKJ
Thomsen er bedst på den centrale offensive midtbane, og så gerne at man prøvede Risgaard eller Wichmann på venstre kanten, vi skal have gang i vores backs igen og tror at dette kunne være løsningen til at fastholde spillet i egne rækker.
AKJ bør have chancen, ellers synes jeg at Rolf af de andre har vist mest.
Kom så de røde, knald nogle bolde i kassen!
Kunne godt tænke mig at se følgende 11:
Larsen
Kristensen Lasse Thelander Ahlmann
Kusk Würtz Augo Risgaard
Thomsen
AKJ
Thomsen er bedst på den centrale offensive midtbane, og så gerne at man prøvede Risgaard eller Wichmann på venstre kanten, vi skal have gang i vores backs igen og tror at dette kunne være løsningen til at fastholde spillet i egne rækker.
AKJ bør have chancen, ellers synes jeg at Rolf af de andre har vist mest.
Kom så de røde, knald nogle bolde i kassen!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby