Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Forza
Allstar
Allstar

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Forza » 12. aug 2013, 08:47

AalborgTrendies skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Ifølge dagens Nordjyske er der lavet en købsoption. Tyder ikke ligefrem på at der er en AFTALE om at han skal returnere, men det er klart at økonomien meget nemt kan komme i vejen da vi er en røvfattig klub.
Selvfølgelig er der en købsoption, men den vil ligge på et beløb som vi aldrig før og aldrig siden kommer til at betale for en spiller.Og så vil Rasmus med garanti ti gange hellere hjem til Helsingborg end blive i DK, hvis det kommer dertil. De har efter et par markante salg også pengene til ham.
Som deres sportschef også spekulerer i, så er det liga-opbygningen der gør at han vælger AaB fremfor mesterskabskamp med Helsingborg. De har simpelthen for kort tid tilbage af deres sæson.
Det kan vi så være glade for, for han er en god spiller, der ikke vil have problemer med at udfylde en Helenius-rolle. Han har en, for en angriber, rigtig stor spilforståelse.
Men det er klart at man må have sine bekymringer omkring hans niveau, efter to års dødvande og en længere skadespause. Han kommer ikke til at være i 100 % kampform før om et godt stykke tid.
Hvilket kendskab har du til prisen? han har en købsklausul som vi sikkert ikke vil benytte men iflg. artiklerne står der INTET om prisen? vi har således tidligere købt Andres Oper for 7mio. så at du kan sige "men den vil ligge på et beløb som vi aldrig før og aldrig siden kommer til at betale for en spiller" hænger ikke sammen medmindre du ved noget vi andre ikke ved.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 12. aug 2013, 09:43

Forza skrev: Hvilket kendskab har du til prisen? han har en købsklausul som vi sikkert ikke vil benytte men iflg. artiklerne står der INTET om prisen? vi har således tidligere købt Andres Oper for 7mio. så at du kan sige "men den vil ligge på et beløb som vi aldrig før og aldrig siden kommer til at betale for en spiller" hænger ikke sammen medmindre du ved noget vi andre ikke ved.
Det kan du sige dig selv - en spiller som Rasmus Jönsson kommer ikke til at gå for mindre end 8-10 mio. Jeg er ikke sikker på at han er så mange penge værd, men det er ikke desto mindre sandsynligvis hvad han kommer til at koste. Læg dertil at han vil være en af de lønførende, så forstår du hvorfor han IKKE er en mulighed, og hvorfor det ikke vil være økonomisk forsvarligt før AaB er bedre polstret økonomisk.

Andres Oper købte vi for 15 år siden - det var da verdens dårligste argument.
Han blev købt i kølvandet på vores mesterskab i 98/99 sæsonen som forberedelse til vores Champions League-kval. - den slags spillere har vi simpelthen ikke pengene til i dag. Tag dog et kig på regnskabet eller de senere års økonomiske udfordringer, i stedet for at blive ved med at træde vande.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2013, 13:16

Yankee skrev:Her bliver det bekræftet, at Jönsson først kommer i spil til 8. runde, som jeg nævnte tidligere: http://www.bold.dk/nyt/Gaarde-Skade-gjo ... -billigere" onclick="window.open(this.href);return false;

Samtidig citeres Gaarde igen for at have lovet Wolfsburg at Jönsson vender tilbage som en bedre spiller.
Tja, så skal vi bare holde nullet de næste 4 kampe også. Så er der 4 point på kontoen...

Men, det kunne nu være fint, hvis han kunne være med på bænken den 1. september kl. 19:00 mod BIF!

Skiftes ind med 10 min igen og afgør det hele...The stuff of Legends...
Bienvenu Bassogog!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. aug 2013, 14:51

AalborgTrendies skrev:
Forza skrev: Hvilket kendskab har du til prisen? han har en købsklausul som vi sikkert ikke vil benytte men iflg. artiklerne står der INTET om prisen? vi har således tidligere købt Andres Oper for 7mio. så at du kan sige "men den vil ligge på et beløb som vi aldrig før og aldrig siden kommer til at betale for en spiller" hænger ikke sammen medmindre du ved noget vi andre ikke ved.
Det kan du sige dig selv - en spiller som Rasmus Jönsson kommer ikke til at gå for mindre end 8-10 mio. Jeg er ikke sikker på at han er så mange penge værd, men det er ikke desto mindre sandsynligvis hvad han kommer til at koste. Læg dertil at han vil være en af de lønførende, så forstår du hvorfor han IKKE er en mulighed, og hvorfor det ikke vil være økonomisk forsvarligt før AaB er bedre polstret økonomisk.

Andres Oper købte vi for 15 år siden - det var da verdens dårligste argument.
Han blev købt i kølvandet på vores mesterskab i 98/99 sæsonen som forberedelse til vores Champions League-kval. - den slags spillere har vi simpelthen ikke pengene til i dag. Tag dog et kig på regnskabet eller de senere års økonomiske udfordringer, i stedet for at blive ved med at træde vande.
Kan jeg sige mig selv hvad frikøbsklausen lyder på? Desværre har hverken jeg eller DIG indsigt i dette medmindre du har render rundt med synske evner.

Andres Oper er skam heller ikke et argument? tværtimod er det blot en understregelse af at AaB altså har punget store beløb ud før, og du har INTET belæg for at vide om klausulen lyder på 6 eller 10 mio. Dertil påstår DU selv at beløbet for Jonsson vil være højere end man nogensinde har punget ud før, så åbner du også selv op for alle handler AaB har foretaget før i tiden. Selv for "15 år siden".

Tror du skal tænke dig lidt om inden du selv argumentere som en 5 årig.

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div

Indlæg af sir-kargo » 12. aug 2013, 18:59

Er "Hesten" vendt tilbage her!? :@
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 12. aug 2013, 19:42

Forza skrev: Kan jeg sige mig selv hvad frikøbsklausen lyder på? Desværre har hverken jeg eller DIG indsigt i dette medmindre du har render rundt med synske evner.

Andres Oper er skam heller ikke et argument? tværtimod er det blot en understregelse af at AaB altså har punget store beløb ud før, og du har INTET belæg for at vide om klausulen lyder på 6 eller 10 mio. Dertil påstår DU selv at beløbet for Jonsson vil være højere end man nogensinde har punget ud før, så åbner du også selv op for alle handler AaB har foretaget før i tiden. Selv for "15 år siden".

Det er dig der lige pt. er igang med at blamere dig.
Wolfsburg har givet 21 mio. for en spiller, og fortalt Gaarde at de forventer at få en bedre spiller tilbage = de smider ham ikke bare på gaden for småpenge. At du så er så bundnaiv at tro, at vi kan få ham for en slik er latterligt.
Jeg begynder at tro du kun fortsætter for at provokere.

1 gang for 15 år siden, hvor vi lige havde vundet det danske mesterskab, og skulle spille CL havde vi midler til at punge ud...
For under et år siden havde vi kun lige med nød og næppe likvide midler nok til at aflønne spillerne.
Og vi har en feriepengesag der kan bide os alvorligt i røven.
Hvor i alverden skulle vi finde 8-10 mio til Jönsson uden at være økonomisk uansvarlige? Det sker ikke.
Og nu gider jeg ikke spilde mere tid på dig.

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 12. aug 2013, 20:02

Det er i øvrigt en skade på den indvendige menisk der holder/har holdt Rasmus Jönsson ude på det seneste.

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 12. aug 2013, 20:42

AalborgTrendies skrev:Det er i øvrigt en skade på den indvendige menisk der holder/har holdt Rasmus Jönsson ude på det seneste.
Den indvendige menisk? Altså i modsætning til den udvendige? :-D

Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. aug 2013, 20:47

abbifar skrev:
AalborgTrendies skrev:Det er i øvrigt en skade på den indvendige menisk der holder/har holdt Rasmus Jönsson ude på det seneste.

Mig ikke forstå at joke
Billede
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AalborgTrendies

Indlæg af AalborgTrendies » 12. aug 2013, 21:14

abbifar skrev:

Tjah, det hedder det...

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. aug 2013, 09:29

AalborgTrendies skrev:
Forza skrev: Kan jeg sige mig selv hvad frikøbsklausen lyder på? Desværre har hverken jeg eller DIG indsigt i dette medmindre du har render rundt med synske evner.

Det er dig der lige pt. er igang med at blamere dig.
Wolfsburg har givet 21 mio. for en spiller, og fortalt Gaarde at de forventer at få en bedre spiller tilbage = de smider ham ikke bare på gaden for småpenge. At du så er så bundnaiv at tro, at vi kan få ham for en slik er latterligt.
Jeg begynder at tro du kun fortsætter for at provokere.

1 gang for 15 år siden, hvor vi lige havde vundet det danske mesterskab, og skulle spille CL havde vi midler til at punge ud...
For under et år siden havde vi kun lige med nød og næppe likvide midler nok til at aflønne spillerne.
Og vi har en feriepengesag der kan bide os alvorligt i røven.
Hvor i alverden skulle vi finde 8-10 mio til Jönsson uden at være økonomisk uansvarlige? Det sker ikke.
Og nu gider jeg ikke spilde mere tid på dig.
Har aldrig sagt at vi kunne få ham for en slik, tror du skal på læsekursus hvis du tolker det ud fra mine indlæg, bette ven.

Er helt enig i at vi ikke har råd til at hente ham, indvender bare imod at du spiller klog på noget du ikke ved en skid om. Jeg er udemærket klar over prisen de købte ham for, men at du kan "regne" ud hvor meget klausulen ligger på er jo latterlig dumt sagt. Du kan have en formodning men faktum er du ikke aner en skid.

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 14. aug 2013, 21:26

Lidt fra Dennis Søndergaards twitteraccount :

Snakkede med #kentnielsen i dag på AaB. Den nye signing Rasmus Jönsson får debut lige efter septembers landskampsbreak #AaB #sldk

Dermed tyder det altså (med al DS' troværdighed......) på at han debuterer ude mod Sønderjyske midt september.

/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 15. aug 2013, 07:48

abbifar skrev:Lidt fra Dennis Søndergaards twitteraccount :

Snakkede med #kentnielsen i dag på AaB. Den nye signing Rasmus Jönsson får debut lige efter septembers landskampsbreak #AaB #sldk

Dermed tyder det altså (med al DS' troværdighed......) på at han debuterer ude mod Sønderjyske midt september.

Dertil kan nævnes at rygterne omkring bla. Curth og Due at KN ikke har meget tilovers for dem. Så de er nok fortid når deres kontrakter udløber.

Samt det niveau vores svenske ven har er på en hylde AaB aldrig kunne have ventes at hente fra i vores nuværende situation...
Jeg glæder mig enormt meget til at se ham i aktion...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 15. aug 2013, 08:21

hje1980 skrev: Dertil kan nævnes at rygterne omkring bla. Curth og Due at KN ikke har meget tilovers for dem.
Det flugter så enormt dårligt med de kontraktforlængelser, man har lavet med begge imens Kent har været cheftræner, så deeet....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. aug 2013, 08:52

Vores skadede svenske ven træner åbenbart på lige fod med resten af truppen, og skulle gå fint med i spillet uden at mærke noget til sin skade. Er der nogen som har været derude og set ham træne?

"- Det gode pasningsspil og de hurtige chanceskabende kombinationer falder lige i min smag. Det var præcis mine forventninger på de punkter, der gjorde, at jeg valgte AaB, siger en sveddryppende Rasmus Jönsson efter onsdagens træning, hvor han deltog på fuldt blus.

- Det kniber med luften efter min lange kamppause, men jeg mærker heldigvis intet til de lyske- og knæproblemer, der har plaget mig."

Ret godt gået af en spiller der stadig er skadet i 3-4 uger endnu...

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 15. aug 2013, 09:35

Funky skrev:
hje1980 skrev: Dertil kan nævnes at rygterne omkring bla. Curth og Due at KN ikke har meget tilovers for dem.
Det flugter så enormt dårligt med de kontraktforlængelser, man har lavet med begge imens Kent har været cheftræner, så deeet....
Det er kommet efterfølgende, idet begge er meget sløse med træningen... Men hvis du har viden som jeg ikke har må du da gerne dele, fremfor at bare at skrive, så deeet...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2013, 09:44

I den evindelige snak om han er skadet eller ej.

Så siger AaB nu, at han først er klar til startopstillingen om en måned, så det skulle undre mig meget, hvis ikke han kommer på bænken inden måneden er omme. Særligt hvis vi trækker en nem modstander i pokalen(runden afvikles formentlig om 14 dage).

Han bliver nok ikke udtaget til FCNs kunstsofbane, men herefter sidder han vel på bænken inden startopstillingen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 15. aug 2013, 09:48

Poker-One-Kenobi skrev:Vores skadede svenske ven træner åbenbart på lige fod med resten af truppen, og skulle gå fint med i spillet uden at mærke noget til sin skade. Er der nogen som har været derude og set ham træne?

"- Det gode pasningsspil og de hurtige chanceskabende kombinationer falder lige i min smag. Det var præcis mine forventninger på de punkter, der gjorde, at jeg valgte AaB, siger en sveddryppende Rasmus Jönsson efter onsdagens træning, hvor han deltog på fuldt blus.

- Det kniber med luften efter min lange kamppause, men jeg mærker heldigvis intet til de lyske- og knæproblemer, der har plaget mig."

Tror AaB har aftalt med Wolfsburg, at man ikke smider ham i kamp før efter pausen. Han skal bygges ordentligt op og være klar til at gå ind 100 %. De har også nævnt at han mangler både form og fysik i forhold til de andre, så det er nok også bedst i forhold til at han ikke ender med en skade igen.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 15. aug 2013, 09:50

Poker-One-Kenobi skrev:
Skadet, ukampdygtig, kald det hvad du vil :)

Faktum er at vi har spillet 10 betydende kampe inden Jönsson kommer i kamp og at Jönsson har scoret ét mål de sidste 26 måneder. Derudover ved vi at han praktisk talt ikke har spillet topangriber siden 2010. Så synes jeg ikke vi kan tillade os at have så voldsomme forventninger til Jönsson, der dog sikkert med tiden kunne blive en glimrende angriber.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2013, 10:00

Jeg har store forventninger til Rasmus Jönsson. Tvivler ikke på, at målene nok skal komme med ham.
- FlæskeFrank

Låst