Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
-
Kontakt:
Pastorius skrev:Jeg var vist blandt dem der syntes det lød som en ok idé med Dalgaard.
...men nu er det jo ikke givet at han ville have gjort det lige så godt for AaB, eller at vi overhovedet ville kunnet have fået ham før til vinter. Om han har de kompetencer der kunne gøre ham lige så farlig på den måde AaB spiller på, skal jeg ikke gøre mig klog på. Uanset er han jo ikke AaB-spiller nu, og så kan han for min skyld lave hattrick alle andre kampe end dem mod AaB uden det rører mig synderligt.
Virkeligheden har den svaghed at vi aldrig finder ud af hvad der ville være sket, hvis vi havde taget nogle andre valg end dem vi gjorde.
Fuldstændig enig, det var det samme med Ronnie, Hübben (Som jeg syntes på tidspunktet var et godt køb) eller Mota for den sags skyld, man ved ikke hvor godt de passer ind på holdet før de bliver testet.
Prica spillede vel til sammenligning aldrig bedre, end han gjorde da han var i AaB

“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
En Jesper Lange var jo også oppe at vende herinde og han har endnu ikke scoret for Århus, og hvad med de utallige FCK angribere som har floppet. Ny angriber er jo ingen garanti. Synes dem vi har skal have en fair chance indtil vinter. Som en skriver så var der faktisk mange som ikke have fidus til Helenius i sin tid. Jeg har dog et håb om at vi kan få sendt Curth videre på den ene eller anden måde.
Jeg savner Winsnes
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Dalgaard eller ej. Thats the question. Min profeti går på, at godt nok er han begyndt ok, men han ender ikke i top 5 over målscorere i denne sæson.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
jonas386
- Allstar

9520AaB skrev:Dalgaard eller ej. Thats the question. Min profeti går på, at godt nok er han begyndt ok, men han ender ikke i top 5 over målscorere i denne sæson.
Det ved jeg nu ikke om man skal være så sikker på, udover Duncan og Schwartz kan jeg ikke rigtigt se hvem der skulle score flere mål end ham, Van Buren i EfB er selvfølgelig et bud, men jeg tror han kommer til at score rigtigt mange mål, jeg gætter på 15-20 stykker. Om han havde scoret de samme her er ikke sikkert, men jeg er godt nok ærgelig over vi ikke fik ham landet.
-
Yankee
- Allstar

Under alle omstændigheder kommer Dalgaard ikke til AaB. Jeg er også overbevist om at Rasmus Jönsson er en bedre spiller og Gaarde lød faktisk nogenlunde fortrøstningsfuld omkring hans muligheder, da han var til pre-match i forgårs. Desværre var konklusionen stadig, at Jönsson først er i topform i februar og at han primært er en kreativ spiller, der skal skabe chancer til vores angribere.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Yankee skrev:Under alle omstændigheder kommer Dalgaard ikke til AaB. Jeg er også overbevist om at Rasmus Jönsson er en bedre spiller og Gaarde lød faktisk nogenlunde fortrøstningsfuld omkring hans muligheder, da han var til pre-match i forgårs. Desværre var konklusionen stadig, at Jönsson først er i topform i februar og at han primært er en kreativ spiller, der skal skabe chancer til vores angribere.
Set i bakspejlet kan der slet ikke være tvivl om at vi skulle have sat alt ind på Dalgaard! Jeg var lunken ved tanken dengang, men han har i den grad overbevist mig.
Han har rigtig meget af det jeg savner i vores angreb... Han har målnæse, killerinstinkt, og kan oven i købet skabe chancerne selv også.
Nå men det er jo for sent nu, og vi har hvad vi har. Jeg er skuffet over, at vi tilsyneladende først har Jönsson i topform efter vinter, så længe kan vi altså ikke vente. Var der ingen der fulgte op på det svar, med spørgsmålet om så det var den rigtige løsning for os?
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Yankee skrev:Under alle omstændigheder kommer Dalgaard ikke til AaB. Jeg er også overbevist om at Rasmus Jönsson er en bedre spiller og Gaarde lød faktisk nogenlunde fortrøstningsfuld omkring hans muligheder, da han var til pre-match i forgårs. Desværre var konklusionen stadig, at Jönsson først er i topform i februar og at han primært er en kreativ spiller, der skal skabe chancer til vores angribere.
Februar?!? Really?
Jøsses mand. Jeg håber virkelig det er en slåfejl.
Chancer skaber vi jo allerede nok af. Vi skal bruge én til at hakke dem i kassen.
Bienvenu Bassogog!
-
jonas386
- Allstar

Februar lyder vanvittigt, går udfra du mener September, for ellers er det jo helt hul i hovedet at hente ham i første omgang. Så var det næsten bedre at lade helt være.
-
Yankee
- Allstar

Nej, altså Gaarde sagde at Jönsson først ville være på toppen (=topform) i februar. Han mente dog også at Jönsson har så meget klasse at han alligevel kan forstærke holdet i løbet af efteråret.
Jönsson er en dygtig spiller, og det var også godt at høre hvor seriøs og interesseret han havde været i forløbet. Men det er unfair, hvis vi forventer at han bliver en frelser.
-
DEG
- 2. div

- Favoritspiller: Kusk
Lidt offtopic. Gad vide om vi ikke fik en pæn videresalgsklausul, da vi lod Ronnie gå for næsten ingenting. Han er jo steget lidt i værdi på det seneste
I forhold til Jönsson håber jeg vi får held med at overtale ham til at blive heroppe i løbet af efteråret allerede, og genstarte sin karriere hos os. Spørgsmålet er naturligvis hvor villig Wolfsburg er til at forhandle om prisen, når beløbet i aftalen ikke lød til at være forhandlet meget om, men de er forholdsvis rig så chancen er der.
-
556
- 1. div

- Geografisk sted: 2000
Hvis han først er klar i vinterpausen, vil jeg da håbe at vi ikke betaler for ham i efteråret. og ja jeg kan godt se der står topform, men det er er jo sindsygt at betale løn for en spiller i 9 måneder hvis vi forventer at han først kommer rigtigt i gang til de sidste tre.
/556
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen
-
DEG
- 2. div

- Favoritspiller: Kusk
556 skrev:Hvis han først er klar i vinterpausen, vil jeg da håbe at vi ikke betaler for ham i efteråret. og ja jeg kan godt se der står topform, men det er er jo sindsygt at betale løn for en spiller i 9 måneder hvis vi forventer at han først kommer rigtigt i gang til de sidste tre.
/556
Nu er det jo også sat på spidsen, men tvivler på vi betaler ret stor løngage, hvis det er det du er bange for. Wolfsburg er en rig klub, og skal bare have ham i gang igen så de kan skibbe ham videre.
-
556
- 1. div

DEG skrev:556 skrev:Hvis han først er klar i vinterpausen, vil jeg da håbe at vi ikke betaler for ham i efteråret. og ja jeg kan godt se der står topform, men det er er jo sindsygt at betale løn for en spiller i 9 måneder hvis vi forventer at han først kommer rigtigt i gang til de sidste tre.
/556
Nu er det jo også sat på spidsen, men tvivler på vi betaler ret stor løngage, hvis det er det du er bange for. Wolfsburg er en rig klub, og skal bare have ham i gang igen så de kan skibbe ham videre.
Det er er forhåbentligt sat på spidsen, men i det hele taget er det jo lidt usædvanligt at indgå lejeaftaler om skadede spillere. Men glæder mig til at se hvad det er for en starut :-)
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
DEG skrev:Lidt offtopic. Gad vide om vi ikke fik en pæn videresalgsklausul, da vi lod Ronnie gå for næsten ingenting. Han er jo steget lidt i værdi på det seneste
I forhold til Jönsson håber jeg vi får held med at overtale ham til at blive heroppe i løbet af efteråret allerede, og genstarte sin karriere hos os. Spørgsmålet er naturligvis hvor villig Wolfsburg er til at forhandle om prisen, når beløbet i aftalen ikke lød til at være forhandlet meget om, men de er forholdsvis rig så chancen er der.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2011 ... rs-fc.aspx
Hvis det er en ophævning af kontrakten, lyder det til han er smuttet kvit og frit. Det er dermed ikke et salg, hvorfor vi ingen klausuler har, hvis jeg tolker korrekt.
edit: RFC kalder det dog et køb, så who knows.
http://www.randersfc.dk/?side=5489
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
BoT
- Allstar

556 skrev:Hvis han først er klar i vinterpausen, vil jeg da håbe at vi ikke betaler for ham i efteråret. og ja jeg kan godt se der står topform, men det er er jo sindsygt at betale løn for en spiller i 9 måneder hvis vi forventer at han først kommer rigtigt i gang til de sidste tre.
/556
Han er ikke først klar i vinterpausen, han er først
i topform i vinterpausen. Han forventes at få spilletid allerede i september - mest som indhop - og vurderes at være en forstærkning, selv uden at være i topform!
-
astonvilla
- Allstar

BoT skrev:556 skrev:Hvis han først er klar i vinterpausen, vil jeg da håbe at vi ikke betaler for ham i efteråret. og ja jeg kan godt se der står topform, men det er er jo sindsygt at betale løn for en spiller i 9 måneder hvis vi forventer at han først kommer rigtigt i gang til de sidste tre.
/556
i topform i vinterpausen. Han forventes at få spilletid allerede i september - mest som indhop - og vurderes at være en forstærkning, selv uden at være i topform!
Jeg forstår stadig ikke at det skal kunne tage 6 måneder for en top-idrætsmand at komme i form til at spille 90 min fodbold. Det stinker altså langt væk af et-eller-andet!
Bienvenu Bassogog!
-
Forza
- Allstar

astonvilla skrev:BoT skrev:556 skrev:Hvis han først er klar i vinterpausen, vil jeg da håbe at vi ikke betaler for ham i efteråret. og ja jeg kan godt se der står topform, men det er er jo sindsygt at betale løn for en spiller i 9 måneder hvis vi forventer at han først kommer rigtigt i gang til de sidste tre.
/556
Jeg forstår stadig ikke at det skal kunne tage 6 måneder for en top-idrætsmand at komme i form til at spille 90 min fodbold. Det stinker altså langt væk af et-eller-andet!
Det undrer virkelig også mig. Men man må håbe at Gaarde har kalkuleret med dette ifb. betalingen af hans formentlig heftige gage i AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
astonvilla
- Allstar

Forza skrev:astonvilla skrev:BoT skrev:556 skrev:Hvis han først er klar i vinterpausen, vil jeg da håbe at vi ikke betaler for ham i efteråret. og ja jeg kan godt se der står topform, men det er er jo sindsygt at betale løn for en spiller i 9 måneder hvis vi forventer at han først kommer rigtigt i gang til de sidste tre.
/556
Det undrer virkelig også mig. Men man må håbe at Gaarde har kalkuleret med dette ifb. betalingen af hans formentlig heftige gage i AaB.
Jeg føler mig 100% sikker på at det er indkalkuleret - og vi aner jo ikke en pind om hvor "heftig" hans gage er. Det kan jo være at Wolfsburg bærer en betragtelig del af hans løn, med det motiv at han spiller sig varm heroppe. Så jeg ser ikke noget drama dér.
Det der undrer mig er det faktuelle i at han skal bruge over ½ år til at kunne spæne rundt i 90 min. Det lyder ikke rigtigt i mine ører.
Bienvenu Bassogog!
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg er med på vognen mht at undre sig. Hvilken skade er det han har haft der gør at han ikke har kunnet holde en grundform vedlige? Det virker meget mystisk synes jeg. Men jeg er ikke ekspert udi superligaspilleres skadesforløb og optræning.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
BoT
- Allstar

Der er jo forskel på at være i form til at spille 90 min. rent konditionsmæssigt og så være i en form - både konditions- og spillemæssigt, der gør at man virkelig viser sit topniveau. Duncan spillede jo fx 90 min. i op til flere kampe sidste sæson...