AaB - FC Møgjylland
-
jensemand57
- Allstar

Re: AaB - FC Møgjylland
En fantastisk medrivende fodboldkamp og et fair resultat. AaB skal blive ved med samme spillestil, så tegner fremtiden sig lys. AK bliver bedre og bedre samt Thelander. KEP får svært ved at komme på holdet.
Det bliver spændende at se, hvad RAsmus Jønsson kan bringe ind på holdet. Dog savner jeg spilletid Wichmann, hans kreativitet kan vi godt bruge, men spørgsmålet er selvfølgelig, hvem han skal erstattet.
Det bliver spændende at se, hvad RAsmus Jønsson kan bringe ind på holdet. Dog savner jeg spilletid Wichmann, hans kreativitet kan vi godt bruge, men spørgsmålet er selvfølgelig, hvem han skal erstattet.
Så kom jeg også hjem...
I dag var vi vel lidt heldige, FCM har 3 forsøg på stængerne - til gengæld har vi SF, der brænder 2 100% chancer.
Jeg synes det var tydeligt, at vi kom skidt ud efter pausen. Vi pressede ikke og spillede kun på kontra. Dermed fik FCM styr på deres positionsspil, og de fik spillet sig rigtigt ind i kampen.
Jeg vil ikke "slagte" de unge. Men jeg kan altså ikke forstå hvad pokker Thomsen laver i front. Det kan godt være han skal ligge lige bagved forreste mand, men han er altså slet ikke angriber. Kusks tilbageløb er en mindre katastrofe. Han spillede sig op i dag, men det er hans mand, der upresset får lov til at løbe en kvart banelængde i forbindelse med deres mål.
Jeg mener helt alvorligt, at Curth skal ind som angriber igen. Due på bænken og Thomsen ned på venstre kant. Samtidig mener jeg, at Dalle burde presse Kusk på højre fløj. I hvert fald synes jeg, man savnede Dalles offensive løb i dag.
Men alt i alt kan vi trods alt glæde os over et point mod det bedste hold, vi har mødt endnu. Holder FCM denne stil bliver de med garanti mestre.
I dag var vi vel lidt heldige, FCM har 3 forsøg på stængerne - til gengæld har vi SF, der brænder 2 100% chancer.
Jeg synes det var tydeligt, at vi kom skidt ud efter pausen. Vi pressede ikke og spillede kun på kontra. Dermed fik FCM styr på deres positionsspil, og de fik spillet sig rigtigt ind i kampen.
Jeg vil ikke "slagte" de unge. Men jeg kan altså ikke forstå hvad pokker Thomsen laver i front. Det kan godt være han skal ligge lige bagved forreste mand, men han er altså slet ikke angriber. Kusks tilbageløb er en mindre katastrofe. Han spillede sig op i dag, men det er hans mand, der upresset får lov til at løbe en kvart banelængde i forbindelse med deres mål.
Jeg mener helt alvorligt, at Curth skal ind som angriber igen. Due på bænken og Thomsen ned på venstre kant. Samtidig mener jeg, at Dalle burde presse Kusk på højre fløj. I hvert fald synes jeg, man savnede Dalles offensive løb i dag.
Men alt i alt kan vi trods alt glæde os over et point mod det bedste hold, vi har mødt endnu. Holder FCM denne stil bliver de med garanti mestre.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Synes vi var meget heldig med uafgjort. Ja SF havde et par groteske afbrændere, men det var et mindre mirakel at FC Møgjylland ikke scorede (bortset fra selvmål af Lasse).
Selve kampen var forfærdelig. Spillet var bortset fra de første minutter utrolig krampagtigt og af meget dårlig kvalitet. Vi blev fuldstændig overmatchet på midtbanen. De hurtige FC Møgjylland spillere fik Würtz, Risgård og Due til at se elendige ud. Damn hvor der mangler fart på midtbanen. Især Würtz og Risgård var store skuffelser. De smed utallige bolde væk og tabte midtbaneslaget soleklart.
Defensiven sejlede også og der var dømt skydetelt. Forsvaret havde svære betingelser fordi midtbanen var totalt overmatchet, men det er altså bekymrende at modstanderne så nemt kommer til store chancer. I perioder lignede vi en bokser på randen af knock out! Selvmålet var uheldigt, men Lasse har godt nok scoret mange selvmål.
Det positive ved dagens kamp? Et meget ufortjent point.
Selve kampen var forfærdelig. Spillet var bortset fra de første minutter utrolig krampagtigt og af meget dårlig kvalitet. Vi blev fuldstændig overmatchet på midtbanen. De hurtige FC Møgjylland spillere fik Würtz, Risgård og Due til at se elendige ud. Damn hvor der mangler fart på midtbanen. Især Würtz og Risgård var store skuffelser. De smed utallige bolde væk og tabte midtbaneslaget soleklart.
Defensiven sejlede også og der var dømt skydetelt. Forsvaret havde svære betingelser fordi midtbanen var totalt overmatchet, men det er altså bekymrende at modstanderne så nemt kommer til store chancer. I perioder lignede vi en bokser på randen af knock out! Selvmålet var uheldigt, men Lasse har godt nok scoret mange selvmål.
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Ville skrive en masse om hvor meget jeg hader Søren Frederiksen og ønske ham al verden ulykke. Lader jeg være med nu og vil i stedet glæde mig over et rigtigt angriber mål fra AK. God kamp fra ham og bundsolid kamp af Thelander. Mindre heldig kamp af LN, men han er tilgivet igen. Spillet er i store dele godt. Meget godt endda. Man må håbe at det snart begynder at kaste flere point af sig.
Hader dig virkelig Søren Frederiksen. Virkelig meget.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
SFs afbrænder kandiderer allerede til sæsonens største afbrænder. Hader er et stærkt ord at bruge om en anden person. Personligt bryder jeg mig ikke om det.Viva i cazzi rossi skrev:Ville skrive en masse om hvor meget jeg hader Søren Frederiksen og ønske ham al verden ulykke. Lader jeg være med nu og vil i stedet glæde mig over et rigtigt angriber mål fra AK. God kamp fra ham og bundsolid kamp af Thelander. Mindre heldig kamp af LN, men han er tilgivet igen. Spillet er i store dele godt. Meget godt endda. Man må håbe at det snart begynder at kaste flere point af sig.
Ved ikke om vi har set den samme kamp. Jeg synes vi spillede rædselsfuldt og blev kørt ud på røv og albuer i Limfjorden (bortset fra på måltavlen). Dybt bekymrende at vi blev spillet i bund og til tider var mere groggy end nogle af Mikkel Kesslers modstandere.
Åååhhh hvorfor skulle jeg dog lige se det klip med SF's afbrænder... Jeg vidste at den var stor, men at det var så slemt... Puha! Vi havde ikke fortjent det, men vi havde muligheden for at stjæle sejren i dag, og så skal man altså gribe den.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Det var rart at se at Patrick ikke spillede nogen dårlig jubilæumskamp, han holdte simpelthen bare sit lave niveau.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Det kan umuligt være lavere end dit...9520AaB skrev:Det var rart at se at Patrick ikke spillede nogen dårlig jubilæumskamp, han holdte simpelthen bare sit lave niveau.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
Proud fan of AaB since 1983
Re: Sv: AaB - FC Møgjylland
Enig. Hans forsvarsaktioner var gode men hans indlæg især i første halvleg var en katastrofe. Men han var generelt solid.9520AaB skrev:Det var rart at se at Patrick ikke spillede nogen dårlig jubilæumskamp, han holdte simpelthen bare sit lave niveau.
Synes Kusk var aldeles anonym i kampen og virkede i perioder på grænsen til ugidelig. Har fra han kom frem ment at en af hans forcer også var at han deltog i defensiven og tog nogle frisparK. Det var så slet slet ikke tilfældet i går.
Theleander var god men kom især til kort en-en mod dunken i standard situationer. Der er lidt at arbejde med.
Derudover skal man jo ikke være direkte skuffet over at spille til uafgjort mod et rigtigt stærkt FCM.
Jamen så vil jeg gerne tilføje at Gaarde kigger på de nuværende kontrakter EFTER transfervinduet... Mon ikke der ligger en forlængelse til ham og venter...MHJ skrev:Thelander har under et år tilbage af sin kontrakt. Ikke andet at tilføje.
Da jeg gik på stadion i går var jeg overbevist om at AaB vil vinde. Mest fordi jeg synes FCM var et overvurderet hold som har været heldige i nogle af deres 5 forløbige sejre. Men der tog jeg da godt og grundig fejl. FCM ser virkelig stærke ud og set på kampens udvikling skal vi nok være tilfreds med et point. Hvis FCM kan beholde deres tre sorte krigere så ser det dælme godt ud for dem. Så ligger der som minimum en sølvmedalje og venter på dem. Dem kunne jeg godt se på AaBs hold. Vi må håbe at Danny Olsen er gået markant op i løn når han skifter til gymnastik fjolserne, ellers må han godt nok fortryde det skifte.
Men fremadrettet er jeg stadig positiv og er sikker på der ligger mange point og venter samt en placering i top 4. Vi kan starte med 3 mod Brøndby og derefter 3 mod Sydtyskerne. Så ser det fornuftigt ud igen.
Men fremadrettet er jeg stadig positiv og er sikker på der ligger mange point og venter samt en placering i top 4. Vi kan starte med 3 mod Brøndby og derefter 3 mod Sydtyskerne. Så ser det fornuftigt ud igen.
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Er rimelig sikker på at det var en ok lige kamp. Ellers havde Glenn Riddersholm ikke sagt at uafgjort var et fair resultat. Han er sammen med FCNs træner superligaens konge af dårlige undskyldninger når der ikke kommer 3 point på kontoen. Kan også læse inde på bold at FCM-fansene mener, at det er et fair resultat. Vi var presset i store dele, men det var FCM også. Vi spillede godt og i store dele, men spillede også skidt i andre. At sige vi spillede rædselsfuldt syntes jeg er unuanceret. I sidste ende tabte vi 2 point på et meget uheldigt selvmål, så noget må vi have gjort rigtigt.frederikshavneren skrev:SFs afbrænder kandiderer allerede til sæsonens største afbrænder. Hader er et stærkt ord at bruge om en anden person. Personligt bryder jeg mig ikke om det.Viva i cazzi rossi skrev:Ville skrive en masse om hvor meget jeg hader Søren Frederiksen og ønske ham al verden ulykke. Lader jeg være med nu og vil i stedet glæde mig over et rigtigt angriber mål fra AK. God kamp fra ham og bundsolid kamp af Thelander. Mindre heldig kamp af LN, men han er tilgivet igen. Spillet er i store dele godt. Meget godt endda. Man må håbe at det snart begynder at kaste flere point af sig.
Ved ikke om vi har set den samme kamp. Jeg synes vi spillede rædselsfuldt og blev kørt ud på røv og albuer i Limfjorden (bortset fra på måltavlen). Dybt bekymrende at vi blev spillet i bund og til tider var mere groggy end nogle af Mikkel Kesslers modstandere.
Hvad man da kan glæde sig over, er at vi i det mindste fik stoppet deres stime. Altid noget at de ikke fik den rekord.
Og had er bare et ord som alle andre. Det er godt til at illustrere mine følelser overfor SF, men hvilken værdiladning du giver det er op til dig selv.
Nu kunne han jo ikke selv vælge at blive i Midtjylland, da de ikke ville forlænge kontrakten med ham.Olly skrev:Vi må håbe at Danny Olsen er gået markant op i løn når han skifter til gymnastik fjolserne, ellers må han godt nok fortryde det skifte.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Det er fordi de roterer. Det er Kent's skyld.Hanga skrev:Åååhhh hvorfor skulle jeg dog lige se det klip med SF's afbrænder... Jeg vidste at den var stor, men at det var så slemt... Puha! Vi havde ikke fortjent det, men vi havde muligheden for at stjæle sejren i dag, og så skal man altså gribe den.

Han kunne vel bare gå ned i løn hvis det var. Problemet var, som jeg forstod, lønproblemer.AnyFellow skrev:Nu kunne han jo ikke selv vælge at blive i Midtjylland, da de ikke ville forlænge kontrakten med ham.Olly skrev:Vi må håbe at Danny Olsen er gået markant op i løn når han skifter til gymnastik fjolserne, ellers må han godt nok fortryde det skifte.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Vi havde virkelig vores hyr med at styre FCMs offensiv, som pt er Danmarks bedste. Duncan kunne i princippet have scoret 3 mål, Juelsgård fik alt for meget plads til at slå sine skarpe indlæg, Igboun viste igen, at han er ligaens måske stærkeste spiller, og Izunna dominerede midtbanen. Kan de holde sammen på dette hold - og undgå skader - kan jeg ikke se, hvorfor de ikke skulle blive mestre.
Når det er sagt, må man også rose os selv for at matche FCM rigtig fint i store dele af kampen. Vi forsøger konstant at spille fodbold, alle mand kæmper og løber for holdet, og der er hele tiden rigtig god bevægelse og spilmuligheder offensivt. Og så ligner Anders K altså en spiller, der kan blive RIGTIG giftig. Han er pågående, hurtig, god med bolden, og så har han noget af Christian Lundbergs "jeg-er-ligeglad-med-dit-pis"-attitude. Bravo.
Et point er ikke skidt - det er nederlagene mod FCN og FCV, der trækker vores sæson nedad - heldigvis venter mere overkommelige modstandere forude!
Når det er sagt, må man også rose os selv for at matche FCM rigtig fint i store dele af kampen. Vi forsøger konstant at spille fodbold, alle mand kæmper og løber for holdet, og der er hele tiden rigtig god bevægelse og spilmuligheder offensivt. Og så ligner Anders K altså en spiller, der kan blive RIGTIG giftig. Han er pågående, hurtig, god med bolden, og så har han noget af Christian Lundbergs "jeg-er-ligeglad-med-dit-pis"-attitude. Bravo.
Et point er ikke skidt - det er nederlagene mod FCN og FCV, der trækker vores sæson nedad - heldigvis venter mere overkommelige modstandere forude!
Jeg er også sikker på at hvis han havde accepteret en lønnedgang så havde de forlænget med ham. Ligesom der var flere af AaBs spillere som måtte tage imod en lønnedgang da de forlængede sidst.jonas386 skrev:Han kunne vel bare gå ned i løn hvis det var. Problemet var, som jeg forstod, lønproblemer.AnyFellow skrev:Nu kunne han jo ikke selv vælge at blive i Midtjylland, da de ikke ville forlænge kontrakten med ham.Olly skrev:Vi må håbe at Danny Olsen er gået markant op i løn når han skifter til gymnastik fjolserne, ellers må han godt nok fortryde det skifte.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ja, to er mange.frederikshavneren skrev:Synes vi var meget heldig med uafgjort. Ja SF havde et par groteske afbrændere, men det var et mindre mirakel at FC Møgjylland ikke scorede (bortset fra selvmål af Lasse).
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Præcis, jeg forstår selvfølgelig godt han gerne vil beholde sin løn, eller have hvad han nu mener hvad han er værd, men det klinger hult at han siger han er så glad for FCM, og klubben betyder så meget for ham når han straks efter skifter til AGF, som er en af FCMs rivaler.Olly skrev:Jeg er også sikker på at hvis han havde accepteret en lønnedgang så havde de forlænget med ham. Ligesom der var flere af AaBs spillere som måtte tage imod en lønnedgang da de forlængede sidst.jonas386 skrev:Han kunne vel bare gå ned i løn hvis det var. Problemet var, som jeg forstod, lønproblemer.AnyFellow skrev:Nu kunne han jo ikke selv vælge at blive i Midtjylland, da de ikke ville forlænge kontrakten med ham.Olly skrev:Vi må håbe at Danny Olsen er gået markant op i løn når han skifter til gymnastik fjolserne, ellers må han godt nok fortryde det skifte.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
- Geografisk sted: Aalborg
Håber virkelig Gaarde kan forlænge med Thelander snarest - den udsmider attitude han lægger for dagen i duellerne er lækker, og han er en herlig frygtløs type i sin tilgang til spillet. Samtidigt demonstrerede han god forudseenhed og reddede vel vores røv 4-5 gange. Kan han blive bedre med bolden (er allerede blevet bedre siden debut'en synes jeg), så er det jo en kongespiller, vi her har i AaB. Virkelig godt scoutet og set af Lynge/Kent eller hvem fanden der skal have roserne.
Ellers må man bare bøje sig i støvet over FCM, der spiller det klart bedste fodbold i suppen. Hurtigt, fysisk og direkte.
Ellers må man bare bøje sig i støvet over FCM, der spiller det klart bedste fodbold i suppen. Hurtigt, fysisk og direkte.