AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. aug 2013, 11:00

Corona skrev:
jonas386 skrev:
Elscorpio skrev:
jonas386 skrev:Det handler vel også om at Brøndby er en klub man gerne vil have ned med nakken, selvom de har været i krise i jeg ved ikke hvor lang tid fortsætter de jo med at tro de er tophold, og være sygt arrogante overfor andre klubber. Både spillerne, folk omkring klubben, og deres fans opfører sig jo stadig som om de er Danmarks fodboldflagskib, så mon ikke de fleste spillere gerne vil vise at det ikke er tilfældet og de skal komme lidt ned på jorden?
Ligesom medierne desværre stadig tror Bundby er Danmarks Fodboldflagskib selvom det er over 8 år siden sidste mesterskab.
Ja, de hjælper ikke ligefrem på selvforståelsen. Og i nogle tilfælde er det også meget godt.

Brækkede mig næsten da der i fodbold uden filter her den anden dag blev konstateret at det ville være en decideret katastrofe for dansk fodbold såfremt BIF rykkede ned. Det er noget forbandet vrøvl, jeg tror suppen ville vinde betydeligt på det i den lange bane.
Hvordan vinde? Mener du seriøst at ligaen ville blive bedre eller hvad?
Selvfølgelig ville den da det. Hvis medierne spreder interessen udover 12 hold istedetfor 2 øges interessen da for superligaen overalt. Flere tilskuere, flere seere, flere penge, bedre spillere. Det er klart at vi ikke snakker over en 2-årig periode men jeg er helt overbevist om at hvis de pisgule ophørte med at eksistere fra imorgen ville verden (og superligaen) blive et bedre sted.
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 31. aug 2013, 11:12

I forhold til tilskuertallet er det værd at bemærke, at selv kampen i maj mellem AaB og Brøndby kun med nød og næppe samlede over 10.000 tilskuere. AaB har generelt bare ikke særligt godt fat i tilskuerne i øjeblikket, og da vejret i morgen samtidig bliver ad helvede til, vil jeg betragte det som usandsynligt, at tilskuertallet overstiger 10.000. Mit bud er 8000.

melleren
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af melleren » 31. aug 2013, 11:40

Oldager skrev:Jeg håber og tror på en sejr. Selvom AaB har det svært mod bundhold, så er der aldrig nogen der ser på Brøndby som et bundhold. Der er altid tæning på, når det er en kamp imod BIF.

------------------Larsen-------------------------
PK/Dalle - Thelander - Lasse - Ahlmann-------------
------Kusk - Risgård - Würtz - Due/Bruhn/Frederiksen
-----------------Thomsen-------------------------
-------------Anders K. Jacobsen-------------------

Så gerne, at valgte Dalle fremfor PK, da Dalle er bedst offensivt. Derudover synes jeg, at man skal forsøge sig med Wichmann på venstrekanten fremfor Due/Bruhn/Frederiksen. Men ellers en fornuftig opstilling.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2013, 12:15

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... -step.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

"Hallur Hansson har karantæne, mens resten af AaB-truppen er skadesfri."

wattefak is going on? Karantæne uden spilletid?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 31. aug 2013, 12:22

Oldager skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... -step.aspx

Hmmm ja det er et godt spørgsmål.

Jeg bemærker også, at Jeppe fortsat er udenfor truppen. Det lugter noget af, at han er på vej ud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2013, 12:28

Hanga skrev:

Jeg bemærker også, at Jeppe fortsat er udenfor truppen. Det lugter noget af, at han er på vej ud.
Jeg tror Brian Andersen har røget et eller andet mærkeligt, eller brugt en forkert skabelon. Truppen kan næppe kaldes skadesfri når vi mangler både Curth, RJ og KEP.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2013, 12:30

MHJ skrev:
Hanga skrev:

Jeg tror Brian Andersen har røget et eller andet mærkeligt, eller brugt en forkert skabelon. Truppen kan næppe kaldes skadesfri når vi mangler både Curth, RJ og KEP.
De kan vel træne med, selvom Kent ikke vurderer de skal udtages

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2013, 12:35

Oldager skrev:
MHJ skrev:
Hanga skrev:

De kan vel træne med, selvom Kent ikke vurderer de skal udtages
Fair nok. Det afhænger selvfølgelig af hvordan man definerer 'skadet'. Det følger dog at man ikke ud fra manglende inklusion i kamptruppen kan vurdere om en spiller er på vej væk, da spilleren måske bare mangler kampform efter skade.

Ifølge tipsbladet er han pt. skadet:
http://www.tipsbladet.dk/skader_danmark

edit: aner ikke hvor tipsbladet får deres info fra. Kan ikke google mig frem til noget officielt fra AaB.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2013, 12:37

Hanga skrev:

Og hvis Curth ryger, så kommer der, som bongo skrev, nyt blod til truppen. Det bliver ikke Mos, da han er røget til AaB. Spændende at se hvad der sker. Jeg håber selvfølgelig på en Lucio Maranhão, selvom han ikke kunne spille sig på holdet i Esporte Clube Vitória. Ung, stor, stærk, elsker boksen og ganske fin teknik, men jeg fatter ikke et pløk af hvor god eller dårlig han egentlig er. Jeg glor bare videoer på Youtube.

Edit: Mos er selvfølgelig ikke røget til AaB, men til OB.

KP1986
Drenge
Drenge

Indlæg af KP1986 » 31. aug 2013, 12:38

Mener Hallur fik rødt kort i sidste reserveholdskamp så det må jo næste tælle med også.

Mht. som flere skriver at Curth er ude af truppen ser jeg det også som om han er på vej væk inden vinduet lukket. Vi vil så stå tilbage med 4 angribere: Anders K, Spalvis, Jønsson og Søren Frederiksen. Om det nok bliver spændende at se.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2013, 12:40

KP1986 skrev:

Mener Hallur fik rødt kort i sidste reserveholdskamp så det må jo næste tælle med også.

Mht. som flere skriver at Curth er ude af truppen ser jeg det også som om han er på vej væk inden vinduet lukket. Vi vil så stå tilbage med 4 angribere: Anders K, Spalvis, Jønsson og Søren Frederiksen. Er det nok bliver spændende at se.
Nå, jeg vidste ikke, at røde kort fra Reserveholdsturneringen talte med i Superligaen, men det gør de da nok så.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2013, 12:57

Køllen I Møllen skrev: Selvfølgelig ville den da det. Hvis medierne spreder interessen udover 12 hold istedetfor 2 øges interessen da for superligaen overalt. Flere tilskuere, flere seere, flere penge, bedre spillere.
Det er indlysende.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. aug 2013, 13:27

Køllen I Møllen skrev:
Corona skrev:
jonas386 skrev:
Elscorpio skrev:
jonas386 skrev:Det handler vel også om at Brøndby er en klub man gerne vil have ned med nakken, selvom de har været i krise i jeg ved ikke hvor lang tid fortsætter de jo med at tro de er tophold, og være sygt arrogante overfor andre klubber. Både spillerne, folk omkring klubben, og deres fans opfører sig jo stadig som om de er Danmarks fodboldflagskib, så mon ikke de fleste spillere gerne vil vise at det ikke er tilfældet og de skal komme lidt ned på jorden?
Ligesom medierne desværre stadig tror Bundby er Danmarks Fodboldflagskib selvom det er over 8 år siden sidste mesterskab.
Ja, de hjælper ikke ligefrem på selvforståelsen. Og i nogle tilfælde er det også meget godt.

Brækkede mig næsten da der i fodbold uden filter her den anden dag blev konstateret at det ville være en decideret katastrofe for dansk fodbold såfremt BIF rykkede ned. Det er noget forbandet vrøvl, jeg tror suppen ville vinde betydeligt på det i den lange bane.
Hvordan vinde? Mener du seriøst at ligaen ville blive bedre eller hvad?
Selvfølgelig ville den da det. Hvis medierne spreder interessen udover 12 hold istedetfor 2 øges interessen da for superligaen overalt. Flere tilskuere, flere seere, flere penge, bedre spillere. Det er klart at vi ikke snakker over en 2-årig periode men jeg er helt overbevist om at hvis de pisgule ophørte med at eksistere fra imorgen ville verden (og superligaen) blive et bedre sted.
Ja, lige præcis. Brøndby er feks stadig en af de klubber der hiver flest penge hjem på tv aftaler og den slags, og de brokker sig jo stadig over de ikke får nok ifht resten af ligaen. Selvom de intet leverer sportsligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 31. aug 2013, 13:52

http://nordjyske.dk/nyheder/positiv-AaB ... a/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Nordjyske mener at der bliver genvalg i forhold til FC Midtjylland kampen, hvilket betyder følgende line up hvis det ellers holder stik:

Larsen
Paddy - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Due
Thomsen
AK

Mest bemærkelsesværdigt er det at Augu endnu engang er bænket. Derudover ser holdopstillingen fornuftig ud. Curth er ikke god nok, mens SF og Spalvis ikke imponerede i torsdagens pokalkamp
i Silkeborg.

SF er berettiget blevet kritiseret, men personligt var jeg også skuffet over Spalvis i torsdags. Han burde ha´ scoret på en friløber, men han brændte på det skammeligste pga. en elendig førsteberøring. Spalvis er selvfølgelig ung og har meget at lære, men for mig at se virker han langsom og kluntet.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. aug 2013, 14:01

frederikshavneren skrev: SF er berettiget blevet kritiseret, men personligt var jeg også skuffet over Spalvis i torsdags. Han burde ha´ scoret på en friløber, men han brændte på det skammeligste pga. en elendig førsteberøring. Spalvis er selvfølgelig ung og har meget at lære, men for mig at se virker han langsom og kluntet.
Giv ham nu lige en chance. Det er første kamp for seniorne (i en betydelig kamp) han skal nok lige vende sig til niveauet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 31. aug 2013, 14:19

frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/positiv-AaB ... a/112/1513
Nordjyske mener at der bliver genvalg i forhold til FC Midtjylland kampen, hvilket betyder følgende line up hvis det ellers holder stik:

Larsen
Thomsen
AK

Mest bemærkelsesværdigt er det at Augu endnu engang er bænket. Derudover ser holdopstillingen fornuftig ud. Curth er ikke god nok, mens SF og Spalvis ikke imponerede i torsdagens pokalkamp
i Silkeborg.

SF er berettiget blevet kritiseret, men personligt var jeg også skuffet over Spalvis i torsdags. Han burde ha´ scoret på en friløber, men han brændte på det skammeligste pga. en elendig førsteberøring. Spalvis er selvfølgelig ung og har meget at lære, men for mig at se virker han langsom og kluntet.
Du virker lidt langsom og kluntet. Spalvis er en stor dreng, som først er ved at snuse lidt til seniorbold. Den seneste unge fyr der blev introduceret i angrebet, og som fik hug for at se både kluntet og doven ud, det var ham dér Helenius. Ingen forventer at Spalvis på nogen måde skal være afgørende i den her sæson - og hvis man gør, så er det vist mere ens egen fejl - så giv ham nu lige en chance. Dem der følger ungdomsholdene har som regel pæne ting at sige om ham, så lad os nu se hvad det kan blive til.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 31. aug 2013, 14:29

frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/positiv-AaB ... a/112/1513

Larsen
Thomsen
AK

i Silkeborg.

Også bemærkelsesværdigt at Dalsgaard, som jeg personligt betragter som en af vores vigtigste folk, ikke lader til at være i starteren, på trods af, at han gjorde hvad det passede ham imod Silkeborg. Til gengæld var Patrick kandidat til MOTM imod Ikast - så Kent har et luksusproblem.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 31. aug 2013, 15:42

KP1986 skrev:

Mht. som flere skriver at Curth er ude af truppen ser jeg det også som om han er på vej væk inden vinduet lukket. Vi vil så stå tilbage med 4 angribere: Anders K, Spalvis, Jønsson og Søren Frederiksen. Om det nok bliver spændende at se.
Hvis Curth forsvinder (hvilket jo ikke er sikkert endnu), så har vi vel også Thomsen som en mulighed på en af front pladserne, så helt tosset er det vel heller ikke uden en ny, hvis der skal være lidt spilletid til folk?
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 31. aug 2013, 15:44

jonas386 skrev:
frederikshavneren skrev: SF er berettiget blevet kritiseret, men personligt var jeg også skuffet over Spalvis i torsdags. Han burde ha´ scoret på en friløber, men han brændte på det skammeligste pga. en elendig førsteberøring. Spalvis er selvfølgelig ung og har meget at lære, men for mig at se virker han langsom og kluntet.
Giv ham nu lige en chance. Det er første kamp for seniorne (i en betydelig kamp) han skal nok lige vende sig til niveauet.
Helt enig. Jeg synes, at han så rigtig spændende ud. Glimrende spilstation, udemærket blik for spillet og generelt sad hans førsteberøringer altså betydeligt bedre end eks. Bendtners, da han startede ud på landsholdet(uden at det behøver at betyde alverden). Jeg mener, at Spalvis leverede en solid debut, og han viste da lige så meget som Lucas, Helle og Kusk i deres første kampe.
Hader København!

LarsSF
Drenge
Drenge

Indlæg af LarsSF » 31. aug 2013, 16:41

Jeg tror vi har fået svar på hvorfor Curth ikke er med i truppen til i morgen:
http://www.bold.dk/nyt/Viborg-vil-leje-rutine-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

:(

Besvar