Funky skrev:seamann skrev:Sjovt at nogen mener, det var ufortjent. AaB var klart bedst før pausen - og i perioden efter BIFs scoring, hvor der laves to glimrende scoringer. Sådan så det ihvertfald ud på stadion.
Når man ser video af Antipas nedlægning af Risgaard, kan man virkelig undre sig over hvorfor, der ikke bliver dømt straffe + gult eller rødt kort. Det er helt vildt.
Enig mht. Antipas - på video ser det ret bevidst ud. Til dommerens forsvar vil jeg dog sige, at det i selve situationen virkede mindre oplagt.
Spillet er hurtigt, og det er ret vigtigt i forhold til at bevare fodboldspillet som det er, og måske vigtigere som det er elsket, at der ikke skal være langtrukne spilpauser midt i en kamp. Der skal og må dog der gøres noget mod høje albuer og begge støvler først i en tackling, og der skal også gøres noget i forhold til film. Videogentagelser for dommere giver spilstop, og det er jeg imod, fordi nerven i en kamp ville blive brudt, hvis en kamp skulle stoppes for at kigge video.
Jeg elsker både Primera og Premier, men jeg får lange løg af at se film i Spanien og svinsk spil i England. Teknikken er, så vidt jeg forstår, nu til elektronisk at bestemme om bolden er inde i målet eller ej, det bør være standart, at en sådan vurdering foregår uafhængigt af det menneskelige blik, så er vi også ude over de største(og mest kampafgørende) fejlvurderinger i spillet.
Næste step bør være en elektronisk vurdering af om bolden er ude eller ej, eller om der er offside eller ej. Teknikken er der sikkert allerede nu, og den er sikkert veludviklet, men den bør testes i de lavere rækker, for at finde ud af om den holder eller ej.
Spillet på banen må og skal styres menneskeligt, og derfor ville Antipas sikkert ikke have fået flere kort i dag end han gjorde, selvom han fortjente det. Men dommerene må og skal altså have mere elektronisk hjælp end de får i dag, men kun i så vidt omfang, at det ikke går ud over flowet i spillet.