AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby if, søndag d. 1. september 2013

Indlæg af Flower » 2. sep 2013, 09:23

RufusTheDog skrev:Billede

Billede
Noget så komisk, fortjener lidt kæleri. Jeg har vendt John og Åge om, så det passer bedre :thumbsup:

Billede
Billede
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. sep 2013, 09:55

Et fremragende resultat af en kamp, der startede meget lovende, udviklede sig meget skidt, men endte helt fantastisk!

For mig at se begynder vores rigtig fine spil at knække, da Risgård må udgå. Kent Nielsen vurderer vel på det tidspunkt, at dette er en kamp, der skal vindes på at spille bolden hurtigt rundt om brøndbyerne, hvilket vi havde stort held med de første 30 minutter. Og derfor vælger han Wichmann som afløser for Risgård i stedet for Augu. Men kampen - og især 2. halvleg - udvikler sig til at blive en krig mere end en fodboldkamp - og derfor ender vi med at blive klart overmatchet fysisk på midtbanen. Augu ville virkelig have pyntet i anden halvleg, men noget uforståeligt i mine øjne, vælger han at sætte Søren F ind i stedet for Due - hvor jeg nok havde valgt Augu. Indskiftningen af Dalsgaard er det til gengæld svært at indvende noget imod...

Og lige som Aston Villa vil jeg dele store roser ud til at Würtz, der særligt i første halvleg smadrede Brøndbys opspil fuldstændigt. Hold kæft han erobrede mange bolde!!

Men MOM er alligevel Nicolai Thomsen, der var drivkraft bag de tre eneste gode offensive aktioner, vi præsterede i 2. halvleg. 2 af dem kampafgørende. Fremragende knægt!!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. sep 2013, 10:11

BoT skrev:Et fremragende resultat af en kamp, der startede meget lovende, udviklede sig meget skidt, men endte helt fantastisk!

For mig at se begynder vores rigtig fine spil at knække, da Risgård må udgå. Kent Nielsen vurderer vel på det tidspunkt, at dette er en kamp, der skal vindes på at spille bolden hurtigt rundt om brøndbyerne, hvilket vi havde stort held med de første 30 minutter. Og derfor vælger han Wichmann som afløser for Risgård i stedet for Augu. Men kampen - og især 2. halvleg - udvikler sig til at blive en krig mere end en fodboldkamp - og derfor ender vi med at blive klart overmatchet fysisk på midtbanen. Augu ville virkelig have pyntet i anden halvleg, men noget uforståeligt i mine øjne, vælger han at sætte Søren F ind i stedet for Due - hvor jeg nok havde valgt Augu. Indskiftningen af Dalsgaard er det til gengæld svært at indvende noget imod...

Og lige som Aston Villa vil jeg dele store roser ud til at Würtz, der særligt i første halvleg smadrede Brøndbys opspil fuldstændigt. Hold kæft han erobrede mange bolde!!
Men MOM er alligevel Nicolai Thomsen, der var drivkraft bag de tre eneste gode offensive aktioner, vi præsterede i 2. halvleg. 2 af dem kampafgørende. Fremragende knægt!!
Glemte også helt at nævne Wurtz! er helt enig, han spillede en ganske fremragende kamp. Han fik minimeret de sædvanlige mange fejlafleveringer, fightede en brav kamp, holdte hovedet koldt med et gult kort tidligt i kampen og gik forrest som den anfører han er. Rigtig god kamp.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Kasper Møller » 2. sep 2013, 10:27

BoT skrev:Men kampen - og især 2. halvleg - udvikler sig til at blive en krig mere end en fodboldkamp - og derfor ender vi med at blive klart overmatchet fysisk på midtbanen. Augu ville virkelig have pyntet i anden halvleg, men noget uforståeligt i mine øjne, vælger han at sætte Søren F ind i stedet for Due - hvor jeg nok havde valgt Augu.
BoT skrev:Men MOM er alligevel Nicolai Thomsen, der var drivkraft bag de tre eneste gode offensive aktioner, vi præsterede i 2. halvleg. 2 af dem kampafgørende. Fremragende knægt!!
Grunden til at Thomsen kommer til at sprudle er vel reelt den udskiftning, du 'brokker dig' over? Thomsens helt geniale aktioner sker jo først rigtigt da han bli'r trukket tilbage på midtbanen efter Due går ud og SF går frem?

Så den indskiftning er det vel også svært at ha' noget imod? :)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 2. sep 2013, 10:53

Jeg har endelig fået set high-lights fra kampen
http://www.superliga.dk/no_cache/forsid ... tabId%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er fanme legendarisk den måde Kent Nielsen "vrisser" på lige efter AK's 2-1 scoring!
2:37 inde i klippet.

Den gad jeg godt ha en gif af. Ha, ha, hele Stadion var ved at vælte, selv oppe på Weber's øverste hylde var alle vi gamle røvhuller ved at skrumle rundt oven i hinanden i bare ekstase (jeg pådrog mig faktisk et mindre hold i ryggen)...Kent kvitterer med...et lille vrissent løft på læben. KENT NIELSEN - jeg elsker dig! Kunne vi for fanden ikke snart få ham ned til en Ferne efter en kamp :)
Bienvenu Bassogog!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 2. sep 2013, 11:01

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige at det Würtz bedste kamp for AaB - ever. Igår viste han at han faktisk ikke kun er en fantastisk erobrer men også vokset i rollen som spilfordeler og ikke kun er en tempo dræber.

Men for s.... hvor er Thomsen et mega talent, kampens eller årets detalje er hans 1-2 spil med sig selv i fuld fart hvor han får bragt sig i skud position til mega drønet lige efter udligningen. Den dribling er ikke set bedre siden M. Laudrup.

Med Thomsen på venstrefløj og Jönsson ind bag ved AK som bindeled mellem midtbane og angreb i den gamle Lucas rolle, så kommer vi til at se endnu mere tikki takka, det bliver godt.

En offensiv bestående af boldspillere som AK, Jönsson, Risgaard, Kusk og Thomsen og offensive backs Dalsgaard/Patrick og Ahlmann. Det kan blive giftigt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. sep 2013, 11:03

Kasper Møller skrev:
BoT skrev:Men kampen - og især 2. halvleg - udvikler sig til at blive en krig mere end en fodboldkamp - og derfor ender vi med at blive klart overmatchet fysisk på midtbanen. Augu ville virkelig have pyntet i anden halvleg, men noget uforståeligt i mine øjne, vælger han at sætte Søren F ind i stedet for Due - hvor jeg nok havde valgt Augu.
BoT skrev:Men MOM er alligevel Nicolai Thomsen, der var drivkraft bag de tre eneste gode offensive aktioner, vi præsterede i 2. halvleg. 2 af dem kampafgørende. Fremragende knægt!!
Grunden til at Thomsen kommer til at sprudle er vel reelt den udskiftning, du 'brokker dig' over? Thomsens helt geniale aktioner sker jo først rigtigt da han bli'r trukket tilbage på midtbanen efter Due går ud og SF går frem?

Så den indskiftning er det vel også svært at ha' noget imod? :)
Nu kunne man jo have sat Augu ind i stedet for Due - og skubbet Wichmann frem i en hængende rolle, for på den måde at bruge Augus fysik til at dæmme op for Brøndbys massive fysiske pres centralt i banen. Det KUNNE have kostet os. Men jeg er helt enig i, at Thomsen fungerer bedst, når han som Kusk kan tage sine raids dybt fra egen bane og ind centralt. Ham og Kusk på kanterne med Jönsson og AK som forreste angribere. Det kan blive fint...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. sep 2013, 11:08

Forza skrev:Mit besyv på kampen:

-Var rigtig tilfreds med opstillingen med undtagelse af Dalle (han må da virkelig ha spillet sig helt ind på holdet igen efter den præstation).
-Wichmann har ingen fremtid i superligaen. Han er simpelthen ikke fit/kompetent nok til det niveau!
- Nogen der ved om Augu var skadet/træt efter pokalkampen? hvis ikke står det godt nok skidt til siden Wich kan slå ham af.
-vi viser fremragende mentalitet efter vi kommer bagud og hvor er det dog rart for en gangs skyld at få 3 point i en kamp man har domineret.
- Kusk og Thomsen virker til at ha' fået mere selvtillid igen. Rigtig godt tegn!
- Ahlmann og Thelander havde været reelle alternativer til landsholdet hvis vi havde haft en landstræner der kunne se længere end sjælland.
Dalle har været skadet et pænt stykke tid og fik sin første fulde kamp mod Silkeborg for 3 dage siden, så Kent har nok vurderet at 1) at han ikke var helt klar til 90 minutter, samt at 2) PK var en ok gardering. Ellers enig med resten :aabfan:
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 2. sep 2013, 11:44

astonvilla skrev:Jeg har endelig fået set high-lights fra kampen
http://www.superliga.dk/no_cache/forsid ... tabId%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er fanme legendarisk den måde Kent Nielsen "vrisser" på lige efter AK's 2-1 scoring!

Den gad jeg godt ha en gif af. Ha, ha, hele Stadion var ved at vælte, selv oppe på Weber's øverste hylde var alle vi gamle røvhuller ved at skrumle rundt oven i hinanden i bare ekstase (jeg pådrog mig faktisk et mindre hold i ryggen)...Kent kvitterer med...et lille vrissent løft på læben. KENT NIELSEN - jeg elsker dig! Kunne vi for fanden ikke snart få ham ned til en Ferne efter en kamp :)
Billede
Hader København!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 2. sep 2013, 12:05

alithebeast skrev:

Billede
I love it! Han er Anti-Ole Henriksen i egen høje person. Kent Nielsen for President!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 2. sep 2013, 12:59

astonvilla skrev:
alithebeast skrev:

Billede
I love it! Han er Anti-Ole Henriksen i egen høje person. Kent Nielsen for President!
Kunne nu alligevel godt ha' undværet at se Kent's O-face
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. sep 2013, 18:05

Kent er et scoop for AaB. Sådan.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 2. sep 2013, 19:54

Funky skrev:Kent er et scoop for AaB. Sådan.
Han er ved at bygge noget stort op - og har gjort det for ekstremt begrænsede midler.
Sjovt at BIF smed ham på porten, ikk?!
Lige netop Kent var nok manden der kunne få vendt skuden på Vestegnen. Nu synker den bare, stille og roligt.

Det er en smuk tanke.

Vi har Kent. De har...vraggods.
Bienvenu Bassogog!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 3. sep 2013, 14:03

astonvilla skrev:En af de sødeste sejre over BIF i mands minde. Med få minutter igen var i nede i sækken og udsigt til 0 point.
Does not get any sweeter than that. Især fordi den gør ekstra ondt på BIF :)

Jeg har skimmet tråden igennem - og det eneste jeg vil tilføje er at jeg synes man overser Würtz' betydning i går. Han spiller virkelig en stor kamp, med ufattelig mange bolderobringer. Han bryder stort set alt og piller eksempelvis Kahlenberg helt ud af kampen fra start.

Würtz er min MOM - skarpt efterfulgt af Dalsgaard (vanvittigt når man bliver skiftet ind med 10 min igen!! Maaain, der var power i det indhop).
AK gør det godt igen - det samme gør Thomsen, Kusk, Thelander, Lasse N. osv osv... Jeg synes egentlig der er mange rigtig gode præstationer - men der var tider hvor spillet som helhed ikke hang sammen. Men hva faen - vi slår BIF, og så på en så gennemført lækker måde. Skønno.

Må dog lige igen notere mig at der fortsat ikke er blevet gjort noget ved AK's hår! Det ser skrækkeligt ud. Paddy eller nogen må ha ham med til en AA-frisør.
Jeg er sgu meget enig i alt det der. Både det med den fede måde at vinde på, Würtz og AK's hår.

Fra 0-1 til 2-1 i de sidste minutter mod Brøndby. Det er jo for fanden sådan noget, man har drømt om i mindst 20 år. Der findes ikke skønnere måder at vinde fodboldkampe på - og det kan så ganges med en milliard, når det sker mod Brøndby. Jeg har ikke prøvet heroin, men jeg tvivler på, at virkningen er lige så stor som det her. To dage efter er jeg stadig høj.

Og så Würtz... Jamen, er den mand ikke bare altid god mod Brøndby? Jeg glemmer ham aldrig for de tre kampe i sæsonen 2006-07. Alle gange scorede Brøndby først. I alle kampe fik AaB straffespark. Og hver gang Würtz satte dem stensikkert ind, hvilket var med til at give to sejre og en uafgjort (i overtiden) mod BIF i den sæson. Jeg noterede mig også hans jubel, da dommeren fløjtede af i søndags. Og jeg er sgu ikke så meget i tvivl om Würtz, når AaB møder BIF: Han har fattet, hvad det drejer sig om.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 3. sep 2013, 15:48

AK skal læse den her artikel, det er simpelthen pligtlæsning: http://www.information.dk/247851" onclick="window.open(this.href);return false;

Og dernæst sørger truppen selvfølgelig for at slæbe ham ned til Lassen & Eriksen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 4. sep 2013, 11:10

Enig i det om Kent Kold-i-røven Nielsen, men for satan hvor er det ellers et dårligt sammenklip af højdepunkter, de har lavet der. Hvor er chancen med Kusk og AK alene igennem? Hvor er Antipas' albue i fjæset på Risgård? Og hvor er Thomsens geniale træk og dobbeltchancen lige efter udligningen?

Underlig prioritering.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 4. sep 2013, 17:37

sulakvelidze skrev:

Enig i det om Kent Kold-i-røven Nielsen, men for satan hvor er det ellers et dårligt sammenklip af højdepunkter, de har lavet der. Hvor er chancen med Kusk og AK alene igennem? Hvor er Antipas' albue i fjæset på Risgård? Og hvor er Thomsens geniale træk og dobbeltchancen lige efter udligningen?

Underlig prioritering.
Det under mig uge efter uge, synes altid der er store chancer udeladt for så at vise et forkølet langskud eller sådan noget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 4. sep 2013, 18:05

Hanga skrev:
sulakvelidze skrev:

Underlig prioritering.
Det under mig uge efter uge, synes altid der er store chancer udeladt for så at vise et forkølet langskud eller sådan noget.
Og det undrer mig at et timelangt TV-program der handler om superligaen, ikke kan ofre mere end 2,5 minutter per kampsammendrag når der oftest kun er 5 kampe at rapportere fra. Man kunne sagtens fordoble dette uden det ville gøre kampene mindre interessante, selv dem der ender 0-0. Det er næsten kun mål man viser. Ingen lækre detaljer, taklinger eller drama, kun de allerstørste chancer. Udover den vanvittige kamplanlægning og det ensidige fokus på FCK og Brøndby, må klubberne stille nogle større krav til dækningen af superligaen når de forhandler næste gang, for som det er nu har viasat og de andre intet incitament til at udvikle produktet, men blot at vride det for de sidste mønter ud af den.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 5. sep 2013, 08:34

MHJ skrev:
Hanga skrev:
sulakvelidze skrev:

Underlig prioritering.
Og det undrer mig at et timelangt TV-program der handler om superligaen, ikke kan ofre mere end 2,5 minutter per kampsammendrag når der oftest kun er 5 kampe at rapportere fra. Man kunne sagtens fordoble dette uden det ville gøre kampene mindre interessante, selv dem der ender 0-0. Det er næsten kun mål man viser. Ingen lækre detaljer, taklinger eller drama, kun de allerstørste chancer. Udover den vanvittige kamplanlægning og det ensidige fokus på FCK og Brøndby, må klubberne stille nogle større krav til dækningen af superligaen når de forhandler næste gang, for som det er nu har viasat og de andre intet incitament til at udvikle produktet, men blot at vride det for de sidste mønter ud af den.
Jeg formoder der refereres til Onside. Drop nu det program - og snup fodboldmagasinet på DR søndag aften i stedet. Det har jeg gjort for lang tid siden, og er generelt blevet et gladere menneske siden da. Onside er det mest usle der findes og kun noget man kan blive sur og indebrændt over (med mindre man holder med BIF eller FCK eller elsker elendige studieværter og reklamer i spandevis). Dropt det og hop på DR. Det er kort og præcist og sol og vind bliver fordelt ligeligt.

Når det så er sagt, kan jeg sagtens følge dig i at klubberne burde stille større krav til dækningen - men jeg tror bare ikke det er noget de nogensinde kan få direkte indflydelse på. Rettighederne skal bare sælges til højst bydende og så kan vinderen så voldtage den ret som de har lyst til.

Er det fortsat hende der badminton-tøsen der er vært på Onside? Gyyyys, hun er skrækkelig.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. sep 2013, 09:21

Jeg har ikke set Onside i noget der ligner 10 år. Det er helt ærligt. Ikke en eneste gang har jeg åbnet for deres københavner-pis.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar