Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013
Okay, efter at have genset klippet, så forstår jeg DC's undren. Dommeren udviser ham kun én gang, selv om DC laver to klokkeklare udvisninger med få sekunders mellemrum. Dommeren burde altså have stukket det røde kort i lommen og trukket det op igen.
Umiddelbart efter 1-2 målet hører man i klippet på dr.dk en synnejyde udbryde: "Det er så ringe en dommerpræstation".
Nogle sekunder senere hører man en anden: "Det er så ringe en dommerpræstation, det her. Det er helt vildt!"
Mens målet til 1-3 gengives, hører man en tredje synnejyde udbryde: "Hold kæft, hvor er det en ringe dommer."
Jeg skal love for, at man i Sønderjylland lader sit eget hold gå fri, når nogen skal have skylden.
Umiddelbart efter 1-2 målet hører man i klippet på dr.dk en synnejyde udbryde: "Det er så ringe en dommerpræstation".
Nogle sekunder senere hører man en anden: "Det er så ringe en dommerpræstation, det her. Det er helt vildt!"
Mens målet til 1-3 gengives, hører man en tredje synnejyde udbryde: "Hold kæft, hvor er det en ringe dommer."
Jeg skal love for, at man i Sønderjylland lader sit eget hold gå fri, når nogen skal have skylden.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Jeg håber at Dalsgaard er klar fra start næste kamp, men hvis han ikke er, så gør det ikke så pisse meget. PK gør det fint, og hvis vi så bare skifter Dalle ind med en 10-20 minutter igen, så er han garant for assist og mål, for da kan ingen følge med ham.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Dalsgård er da vores bedste højreback vi har haft i lang tid, godt set af Kent Nielsen og Kuhn med den omskoling.
Der er flere sønderjyske fans, der brokker sig over Würtz' opførsel efter scoringen. Hvad gjorde han?
Han lavede, lidt uforståeligt, en Ståle. Altså løb forbi hjemmeholdets fans med hånden bag ørerne.dyhrmaN skrev:Der er flere sønderjyske fans, der brokker sig over Würtz' opførsel efter scoringen. Hvad gjorde han?
Elsker det. Verdensklasse.limey skrev:Han lavede, lidt uforståeligt, en Ståle. Altså løb forbi hjemmeholdets fans med hånden bag ørerne.dyhrmaN skrev:Der er flere sønderjyske fans, der brokker sig over Würtz' opførsel efter scoringen. Hvad gjorde han?
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

limey skrev:Han lavede, lidt uforståeligt, en Ståle. Altså løb forbi hjemmeholdets fans med hånden bag ørerne.dyhrmaN skrev:Der er flere sønderjyske fans, der brokker sig over Würtz' opførsel efter scoringen. Hvad gjorde han?
Forstår ikke hvad der er at brokke sig over? De har vel buuh'et eller muuh'et af AaB i løbet af kampen, og så får de den tilbage. Må spillere nu ikke synes det er sjovt at vinde? Mon ikke de bare er en flok dårlige tabere, det virker sådan.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Lige præcis det nummer synes jeg også er dybt usympatisk at lave. Medmindre, naturligvis, der er en god grund til det. Mig bekendt har Sønderjydskes fans ikke været specielt efte Würtz gennem kampen igår hvorfor jeg synes det er fuldstændigt unødvendigt det han gør. Det er faktisk lidt at pisse på folk der ligger ned. Jeg kan godt forstå at de synes han er en nar pga det. Tænk hvis en Brøndby-spiller lavede samme nummer på Aalborg stadion. Jeg ville sateme være gal...limey skrev:Han lavede, lidt uforståeligt, en Ståle. Altså løb forbi hjemmeholdets fans med hånden bag ørerne.dyhrmaN skrev:Der er flere sønderjyske fans, der brokker sig over Würtz' opførsel efter scoringen. Hvad gjorde han?
Mht udvisningen er jeg rystet over at den overhovedet diskuteres. Hvis man ikke mener at det er direkte rødt kort skal man hvis starte på side 1 igen.
Janteloven eksisterer IKKE!
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Kan nu ikke se det helt slemme i Würtzs fejring. Nej, det er måske ikke den mest sympatiske handling og han vinder bestemt ingen venner i det sønderjyske, men jeg synes, at det er i kategorien for godmodigt drilleri og ikke en decideret hån. Det er vel heller ikke ude i noget, hvor man kan tale om, at han lægger op til decideret ballade, som kan udløse karantæne (mener jeg da, at det kan, hvis det er slemt nok).
Når spillerne skal finde sig i at blive kaldt ludersøn og hvad ved jeg, må tilskuerne også forvente at få lidt igen. (Jeg ved ikke, om Würtz har fået den type tilråb i går, men det er i hvert fald almindeligt forekommende).
Jeg synes heller ikke, at man kan trække en parallel til en situation som med Ståle på Aalborg Stadion, for der var tale om en markering over for de tilskuere, der tidligere havde støttet og tiljublet ham. Det synes jeg tenderede til en hån og disrespekt over for en klub, der havde hjulpet en på vej i karrieren.
Når spillerne skal finde sig i at blive kaldt ludersøn og hvad ved jeg, må tilskuerne også forvente at få lidt igen. (Jeg ved ikke, om Würtz har fået den type tilråb i går, men det er i hvert fald almindeligt forekommende).
Jeg synes heller ikke, at man kan trække en parallel til en situation som med Ståle på Aalborg Stadion, for der var tale om en markering over for de tilskuere, der tidligere havde støttet og tiljublet ham. Det synes jeg tenderede til en hån og disrespekt over for en klub, der havde hjulpet en på vej i karrieren.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Fantastisk hvor vi endelig har vist at vi formår at spille os ud af et højt fysisk pres. For satan SE'erne kom på løbearbejde. Tror det har hjulpet en del at vi har fået Thelander ind i forsvaret som bare er hamrende sikker på bolden og i opspillet. Og Würtz bliver jo bare bedre og bedre. Utroligt at en mand i den alder kan forbedre sin teknik så meget på så kort tid. Jeg tror det at han har fået en bevægelig og boldspillende makker har fjernet lidt af presset på ham i det offensive som paradoksalt har gjort ham bedre femad banen.
Jeg er også uenig med dem der mener Kusk er faldet i niveau. Det er som en anden nævner tydeligt at modstanderen lægger taktikken efter at tage ham ud af spillet. De gange han alligevel er dygtig nok til at spille/dribble sig forbi dem, er der nu mere plads til virkelig at skabe noget fremadrettet, udover det skaber mere plads til medspillere. Men hvor er det dog frustrerende at vi ikke har nogle alternativer til dødboldene, for det er bare ikke Kusks force. Ikke hans skyld vi ikke har bedre, men der er godt nok mange spildte chancer på den baggrund.
Den sidste ros skal gå til Nikolaj i målet, som bare bliver bedre og bedre. Ikke nødvendigvis noget ekstraordinært, men man gør virkelig sit arbejde grundigt og sikkert. Det må også give noget ro i forsvaret.
Top 3:
3) AKJ
2) Kusk
1) Würtz
... men alle gjorde godt
Jeg er også uenig med dem der mener Kusk er faldet i niveau. Det er som en anden nævner tydeligt at modstanderen lægger taktikken efter at tage ham ud af spillet. De gange han alligevel er dygtig nok til at spille/dribble sig forbi dem, er der nu mere plads til virkelig at skabe noget fremadrettet, udover det skaber mere plads til medspillere. Men hvor er det dog frustrerende at vi ikke har nogle alternativer til dødboldene, for det er bare ikke Kusks force. Ikke hans skyld vi ikke har bedre, men der er godt nok mange spildte chancer på den baggrund.
Den sidste ros skal gå til Nikolaj i målet, som bare bliver bedre og bedre. Ikke nødvendigvis noget ekstraordinært, men man gør virkelig sit arbejde grundigt og sikkert. Det må også give noget ro i forsvaret.
Top 3:
3) AKJ
2) Kusk
1) Würtz
... men alle gjorde godt
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Synes det var en dum og usympatisk handling ved fejringen. Kan huske en episode, hvor Lodberg lavede (ca.) det samme nummer mod Spar Nord tribunen. Der var jeg godt nok gal!
Det er sådan en lille ting, men stadigvæk unødvendig.
Det er sådan en lille ting, men stadigvæk unødvendig.
MHJ skrev: Den sidste ros skal gå til Nikolaj i målet, som bare bliver bedre og bedre. Ikke nødvendigvis noget ekstraordinært, men man gør virkelig sit arbejde grundigt og sikkert. Det må også give noget ro i forsvaret.
Fuldstændig enig. Han er godt nok sikker i feltet, han tager stortset alt der kommer ind omkring det lille felt. De mål der går ind er sjældent hans fejl, igår er det et uheldigt glid af Ahlmann der koster et mål (som jeg dog ikke synes kan tilskrives ham, det er et hændeligt uheld), mod BIF er det et godt gennemspillet angreb og godt sat ind af Makienok. Mod FCM var det kun pga fantastiske redninger af Larsen i målet der gjorde vi fik det ene point med hjem. Han er godt nok blevet stabil, og det er utroligt få fejl der kommer fra hans hånd/fod. Han er vokset ifht sidste sæson.
Det lover altså godt, og jeg ved man skal passe på med at være alt for optimistisk, men vi har en rigtig stærk start-11'er lige for tiden, det lover altså godt. Det bliver en god sæson det her kan jeg mærke.
Hvis vi så får tæsk fra nu af og til Maj og rykker ned så tager jeg den på min kappe. Jeg tvivler dog på det sker.
EDIT: Mht Würtz scoring så blev der råbt nogle mindre pæne ting ned mod AaBs spillere ved hjørnespark osv, jeg ved godt det nok primært var meget unge folk (stemmerne var hvertfald meget lyse hørt igennem fjernsynet) men jeg synes det var cool nok. Fodbold handler om følelser, og ikke mindst had. Mere af den slags.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Ja, et par små knejter opdagede, at Kusk gik rundt og hed Kusk, og efter et møde og en lektion i allitteration af Lars S., så var de alle helt klar på, at Kusk var en Kusse, og hvis han sparkede et hjørnespark, så skulle han da også have det at vide. Jeg synes ikke det skal få Würtz til at rende rundt og være flabet og hoverende, selvom det var meget forløsende osv.
Havde det været imod BIF, FCM, FCK og så videre, ja, så havde det da været fedt, men det her var altså bare Sønderjysk Elitesport. Den eneste grund til, at man kunne høre de bette knejter var da fordi, at Haderslev er så forbandet stille.
Igen en stor kamp af Würtz. Alle gjorde det jo fint. Uheldigt med Ahlmann. Holdet bliver bare bedre og bedre.
Edit: "Holder" skal selvfølgelig rettes til "Holdet".
Havde det været imod BIF, FCM, FCK og så videre, ja, så havde det da været fedt, men det her var altså bare Sønderjysk Elitesport. Den eneste grund til, at man kunne høre de bette knejter var da fordi, at Haderslev er så forbandet stille.
Igen en stor kamp af Würtz. Alle gjorde det jo fint. Uheldigt med Ahlmann. Holdet bliver bare bedre og bedre.
Edit: "Holder" skal selvfølgelig rettes til "Holdet".
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Hold nu OP med pylleret over Wurtz. Er fodboldfans en særlig art skrøbelige sjæle, som ikke tåler den mindste smule lir (med mindre de selv leverer det)? Skulle han rende rundt og ligne en undskyldning for sig selv? Han hverken heiler, smider med langefingre eller andet som kan betegnes som anstødeligt kropssprog. Stakkels, stakkels sønderjyder. De må naturligvis finde sig i diverse smædesange fra ANDRE fans, men hvis en spiller vover at gejle dem lidt op, UHADA! Er vi ude i sådant noget bøhtosset "det krænker jo deres ære"-agtigt fis?
Vi må strax have udstyret spillerne med et udvidet moralskt kodex, og sendt dem på sensitivitets-kursus. Måske AaB kunne fremsende en forhånds-undskyldning til alle relevante fan-klubber for al eventuel negativ emotionel påvirkning man måtte opleve i forbindelse med fremtidige kampe.
Vor Herre Bevares!
Vi må strax have udstyret spillerne med et udvidet moralskt kodex, og sendt dem på sensitivitets-kursus. Måske AaB kunne fremsende en forhånds-undskyldning til alle relevante fan-klubber for al eventuel negativ emotionel påvirkning man måtte opleve i forbindelse med fremtidige kampe.
Vor Herre Bevares!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Funky skrev:Hold nu OP med pylleret over Wurtz. Er fodboldfans en særlig art skrøbelige sjæle, som ikke tåler den mindste smule lir (med mindre de selv leverer det)? Skulle han rende rundt og ligne en undskyldning for sig selv? Han hverken heiler, smider med langefingre eller andet som kan betegnes som anstødeligt kropssprog. Stakkels, stakkels sønderjyder. De må naturligvis finde sig i diverse smædesange fra ANDRE fans, men hvis en spiller vover at gejle dem lidt op, UHADA! Er vi ude i sådant noget bøhtosset "det krænker jo deres ære"-agtigt fis?
Vor Herre Bevares!
Jeg synes du går lidt amok, men jeg er helt enig i pointen. Hvis en spiller ikke må sige "Hva så, kan i råbe kusse nu" lige efter en scoring, så gider jeg sgu ikke mere. Og at Køllen er blevet PC er jo bare det mest sørgelige af det hele.
Jeeez. Hvor gammel er du?Hinsur skrev:Det giver jo ikke 5 point;) men 6;).KK5700 skrev:Et gæt ville være at 0-1og 1-1 (1point) blev ændret til 2-1 og 3-1 (6 point)Hinsur skrev:Hvordan kan man få 5 point på 2 kampe?andreasaab89 skrev:Vildt at en højre back kan komme ind og give os 5 point på 2 kampe på at spille 40-50 min. i alt
Du kan aldrig få 5 point ud af 2 kampe.
Teknisk set nej, så kan du ikke få 5 point ud af 2 kampe.
Men vi snakker om stillinger og ændringer undervejs i kampene, så der er tale om teoretiske points. Er det for abstrakt?
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Det hedder noget, det Würtz lavede, og det er at være dårlig vinder, mener jeg personligt om den slags. Det er en mild version af at sparke på folk, der ligger ned.
Jeg har aldrig set jubelscener, hvor den scorende spiller løber op i ansigtet på en modspiller, peger hånligt på ham og råber "så kan du vist lære det" eller lignende. Så meget respekt har man for sine modspillere.
Der skal vægtige grunde til, før jeg synes, det er god stil. Personlig forfølgelse i store dele af kampen, for eksempel.
Det er slet ikke fordi, det er noget, jeg overhovedet synes skal blæses op til nogen skandale. Det sker i kampens hede, som da DC svingede fejekosten. Det var en fejl i mine øjne, men det er ikke noget, jeg gider huske i morgen.
Men god stil er det altså bare ikke.
Jeg har aldrig set jubelscener, hvor den scorende spiller løber op i ansigtet på en modspiller, peger hånligt på ham og råber "så kan du vist lære det" eller lignende. Så meget respekt har man for sine modspillere.
Der skal vægtige grunde til, før jeg synes, det er god stil. Personlig forfølgelse i store dele af kampen, for eksempel.
Det er slet ikke fordi, det er noget, jeg overhovedet synes skal blæses op til nogen skandale. Det sker i kampens hede, som da DC svingede fejekosten. Det var en fejl i mine øjne, men det er ikke noget, jeg gider huske i morgen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Perfect set-up til Go'e gamle RuudFabbe skrev:Jeg har aldrig set jubelscener, hvor den scorende spiller løber op i ansigtet på en modspiller, peger hånligt på ham og råber "så kan du vist lære det" eller lignende. Så meget respekt har man for sine modspillere.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
I second that!Fabbe skrev:Det hedder noget, det Würtz lavede, og det er at være dårlig vinder, mener jeg personligt om den slags. Det er en mild version af at sparke på folk, der ligger ned.
Men det var godt nok herligt skovlet ind af Würtz. Ikke mange der kan få sådan et træf på bolden
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Jøsses, lige så længe som debatsiden har eksisteret er spillernes manglende engagement og kampgejst blevet diskuteret, ja nogle gange er hele ansvaret blevet placeret på en enkelt eller to spillere der bare ikke udstrålede nok at de VIlLE vinde kampen. Når så Wurtz tillader sig lidt gas efter en scoring i overtiden, så er det dårlig stil og pinligt og hvad ved jeg?! Fandme umuligt at blive klog på den her forsamling!