Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af jensemand57 » 15. sep 2013, 22:11

Søgaard skrev:Fedt at vi ligger godt til i tabellen, der var lige et par kampe hvor det så lidt skidt ud, og vi har også stadig lidt problemer med at få scoret på chancerne. Men alt i alt ser det så fornuftigt ud pt, kan vi få Jönsson integreret og Dalsgaard skadesfri kan det måske blive endnu bedre. Det kan godt bekymre mig lidt, at vi trods en placering som nr. 2 ikke rigtig har slået et hul til nedrykningskampen. At være 2'er er self. bedre end at ligge og rode med FCN, BIF og FCK, men dem der ser ud til at blive nedrykningskandidater ligger altså også med en pæn portion point. Det bliver en liga i år, hvor der i endnu mindre grad end sidste år er råd til udfald af længerevarende karakter. Krydser fingre for at det flotte spil fortsætter og at vi høster point stabilt efter fortjeneste, men tænker stadig mere nedrykningsstrid end medaljekamp, fordi der skal så lidt til.
Enig med muligheden for medaljer og nedrykning. Jeg ser pt. Mere på spillet og frem mod runde 12 hvor de første tv-penge udbetales. Herefter en nedtælling til vinter pausen, og først derefter begynder jeg at se på, hvad man skal fokusere på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. sep 2013, 22:24

Søgaard skrev:Fedt at vi ligger godt til i tabellen, der var lige et par kampe hvor det så lidt skidt ud, og vi har også stadig lidt problemer med at få scoret på chancerne. Men alt i alt ser det så fornuftigt ud pt, kan vi få Jönsson integreret og Dalsgaard skadesfri kan det måske blive endnu bedre. Det kan godt bekymre mig lidt, at vi trods en placering som nr. 2 ikke rigtig har slået et hul til nedrykningskampen. At være 2'er er self. bedre end at ligge og rode med FCN, BIF og FCK, men dem der ser ud til at blive nedrykningskandidater ligger altså også med en pæn portion point. Det bliver en liga i år, hvor der i endnu mindre grad end sidste år er råd til udfald af længerevarende karakter. Krydser fingre for at det flotte spil fortsætter og at vi høster point stabilt efter fortjeneste, men tænker stadig mere nedrykningsstrid end medaljekamp, fordi der skal så lidt til.
Helt enig, det er godt nok en liga, hvor der er utrolig kort fra succes til fiasko. Det er derfor utrolig vigtigt at vi har en fin pointhøst nu her, hvor banerne stadig er gode. Jeg forventer i hvert fald, at vi får det lidt sværere, i takt med at mulighederne for det hurtige pasningsspil langs jorden forringes, og spillet flyttes mere over på fysiske præmisser. Det synes jeg også vi så sidste sæson. Heldigvis fungerer vores presspil i øjeblikket også fantastisk godt, og det håber jeg meget vi kan fortsætte. Det kræver hårdt arbejde, samarbejde og fuld koncentration at køre så aggressivt et presspil, som vi til tider praktiserer. Vi skal arbejde på at øge vores effektivitet betragteligt, for det er jo næsten hver kamp, at vi brænder flere store oplagte chancer. Det har kostet point og har været tæt på at koste flere! Det er som om spillerne mangler kølighed når de får serveret en chance, den eneste der har set selvsikker ud i sine afslutninger, er AK.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. sep 2013, 11:10

mit besyv på kampen:

overordnet set en kæmpe fornøjelse. Og ganske fortjent at vi tog de 3 point. Syntes virkelig Tyskland blev domineret til bunds, og alle mand gjorde egentlig rigtig godt (måske med undtagelse af SF).

DC's jubel ved scoring var ikke særlig sympatisk ift. det er klubben han er opvokset i og burde have et kæmpe hjerte for. Så det gjorde det kun endnu bedre at se ham ryge ud (iøvrigt ganske godt dømt af dommeren).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. sep 2013, 11:12

Kampen viste vel også hvorfor Nikolaj Thomsen spiller for os og ikke Borussia Mönchengladbach(eller hvor scouten nu var fra).

Han laver for få mål.

Det er rigtig smukt, det som han laver, men han laver ikke mål. Assisten i to-mod-målmanden er selvfølgelig fin, men der står stadig nul mål ud for hans konto. Tilsvarende var den bold, som han prøver at krølle i mål fornem sparketeknik - men nul mål.

Jeg siger ikke, at han er dårlig, men Lucas Andersen blev først rigtig interessant for udenlandske klubber, da han begyndte at score mål. Han spillede også længe uden mål i støvlerne(20 styks).

Skønhedsfejl måske, men kanterne må altså også gerne lave mål. Nikolaj Thomsen har spillet 33 kampe for os og ingen mål endnu. Han får rigtig meget spilletid i år, så målene skal snart komme.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 16. sep 2013, 11:23

Oldager skrev:
Hinrup85 skrev: 1. Vi var bagud en kamp dernede for et par år siden. De fik en spiller skadet, som måtte bæres rundt på båren. Da de kom forbi AaB tilhængerne så brugte spilleren tiden på at svine os fans til og råbe god tur hjem til os. Meget mindre sympatisk opførsel end Würtz og derfor ingen sympati fra mig.
Hvem var det svin?
Kan ikke huske den enkelte spiller, men han skal være glad for han slap med 2 halve øl kastet efter sig. Dem der bar ham rundt fangede problemet og satte farten op på båren.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 16. sep 2013, 11:31

Forza skrev:mit besyv på kampen:

overordnet set en kæmpe fornøjelse. Og ganske fortjent at vi tog de 3 point. Syntes virkelig Tyskland blev domineret til bunds, og alle mand gjorde egentlig rigtig godt (måske med undtagelse af SF).

DC's jubel ved scoring var ikke særlig sympatisk ift. det er klubben han er opvokset i og burde have et kæmpe hjerte for. Så det gjorde det kun endnu bedre at se ham ryge ud (iøvrigt ganske godt dømt af dommeren).
Undskyld mig - men nu må det altså høre op!
Hvad fanden var der nu galt med DC's jubel?
Han blev mega lykkelig over sin scoring og "kastede sig i armene" på den nærmeste fan han kunne finde. Mere ægte og ren glæde skal man sku da lede længe efter. Og stop nu det pis med at spillere ikke bør juble når de scorer mod deres gamle klub. DC spiller i SE - sådan er det - og så har han fanme bare juble igennem når han putter en ind for dem. Hans jubel var i særklasse fantastisk.

Og mht Würtz - det var også for fedt. Så tydeligt at det også var ren og skær ærlig jubel krydret med lidt lækker drilleri. Skide godt.

Nogle (ikke bare herinde men mere generelt) er ikke tilfredse før vi får installeret plastic fans og plastic spillere all around - der i den bedste Ronaldo stil kun jubler på 100% "indstuderede" måder (tydeligt at Ronaldo bruge megen tid foran spejlet og øver hvordan han skal juble) og så tilbage og få sat håret igen.

Føj - nej lad os få noget ægte vildskab og umiddelbarhed. Ellers dræber man sku sporten.

Da DC kastede sig ud til egne fans tænkte jeg bare - nej hvor fedt! Vores egne spillere burde praktisere det noget oftere.

Well done DC og well done Würtz.
Bienvenu Bassogog!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. sep 2013, 11:44

astonvilla skrev:

Han blev mega lykkelig over sin scoring og "kastede sig i armene" på den nærmeste fan han kunne finde. Mere ægte og ren glæde skal man sku da lede længe efter. Og stop nu det pis med at spillere ikke bør juble når de scorer mod deres gamle klub. DC spiller i SE - sådan er det - og så har han fanme bare juble igennem når han putter en ind for dem. Hans jubel var i særklasse fantastisk.

Og mht Würtz - det var også for fedt. Så tydeligt at det også var ren og skær ærlig jubel krydret med lidt lækker drilleri. Skide godt.

Nogle (ikke bare herinde men mere generelt) er ikke tilfredse før vi får installeret plastic fans og plastic spillere all around - der i den bedste Ronaldo stil kun jubler på 100% "indstuderede" måder (tydeligt at Ronaldo bruge megen tid foran spejlet og øver hvordan han skal juble) og så tilbage og få sat håret igen.

Føj - nej lad os få noget ægte vildskab og umiddelbarhed. Ellers dræber man sku sporten.

Da DC kastede sig ud til egne fans tænkte jeg bare - nej hvor fedt! Vores egne spillere burde praktisere det noget oftere.

OKay - rolig! Ville foretrække at udvise lidt mere respekt for hans barndomsklub. Ligesom eksempelvist Ris gjorde da han var i Silkeborg! men det er vel smag og behag!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2013, 12:10

Forza skrev: OKay - rolig! Ville foretrække at udvise lidt mere respekt for hans barndomsklub. Ligesom eksempelvist Ris gjorde da han var i Silkeborg! men det er vel smag og behag!
...og det er så lige netop min kæphest - jeg kan slet ikke klare når spillere prøver at afdæmpe deres jubel mod tidligere klubber. Det er kunstigt og alt andet end impulsivt.

Jeg har - i en anden sport og på et andet niveau - også prøvet at spille mod min barndomsklub, med gamle holdkammerater på holdet. Det er nok den kamp jeg har været allermest opsat i, og allerhelst har villet vinde. Er man konkurrencemenneske er det sådan man har det, men er man medie- og klubluder kan det da godt være man kan kontrollere sine jubeludbrud, selvom man lykkes med noget man virkelig har kæmpet for.

Uanset hvor træls det er at se en tidligere yndling score mod sit hold - og juble tilsvarende bagefter - så er det langt at foretrække for alternativet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. sep 2013, 12:30

Pastorius skrev:
Forza skrev: OKay - rolig! Ville foretrække at udvise lidt mere respekt for hans barndomsklub. Ligesom eksempelvist Ris gjorde da han var i Silkeborg! men det er vel smag og behag!
...og det er så lige netop min kæphest - jeg kan slet ikke klare når spillere prøver at afdæmpe deres jubel mod tidligere klubber. Det er kunstigt og alt andet end impulsivt.

Jeg har - i en anden sport og på et andet niveau - også prøvet at spille mod min barndomsklub, med gamle holdkammerater på holdet. Det er nok den kamp jeg har været allermest opsat i, og allerhelst har villet vinde. Er man konkurrencemenneske er det sådan man har det, men er man medie- og klubluder kan det da godt være man kan kontrollere sine jubeludbrud, selvom man lykkes med noget man virkelig har kæmpet for.

Uanset hvor træls det er at se en tidligere yndling score mod sit hold - og juble tilsvarende bagefter - så er det langt at foretrække for alternativet.
Det er så din holdning. Jeg ville aldrig juble imod AaB, alene af den holdning at det er mit hjertehold. Jeg mener ikke det er kunstigt. Tværtimod signalerer det respekt og kærlighed i mine øjne.

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 16. sep 2013, 12:38

astonvilla skrev:Undskyld mig - men nu må det altså høre op!

Jeg kunne næsten ikke være mere enig. Men AaB-spillerne har faktisk ofte praktiseret at løbe ud til AaB-fansene ved scoringer, specielt på udebane. Nicklas Helenius i særdeleshed. Jeg kan dog også huske Lasse Nielsen i Haderslev, Kusk i Brøndby, Dalsgaard i Odense - frit fra hukommelsen. Helenius gjorde det næsten hver gang han scorede på udebane i AaB-enden.

Jeg forstår dog heller ikke harmen. Jeg synes både Würtz og DC's jubel er helt i orden - det er kun godt med lidt lir ved scoringer. Også hvis det går udover os.
Sidst vi mødte Midtjylland i Herning blev der buh'et af Duncan, hvilket resulterede i et skævt smil og en diskret tommel-op til AaB-fansene ved et hjørnespark. Overskud!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2013, 12:43

Forza skrev: Det er så din holdning. Jeg ville aldrig juble imod AaB, alene af den holdning at det er mit hjertehold. Jeg mener ikke det er kunstigt. Tværtimod signalerer det respekt og kærlighed i mine øjne.
Jeg kan slet ikke forstå hvis det at juble efter man opnår noget man arbejder hårdt for er noget man kan nå at kontrollere når det endelig lykkes.

Hvis man ikke arbejder hårdt for at at score mod et hold man tidligere har spillet for, skal man slet ikke have chancen for at komme ud i at overveje om man vil juble eller ej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. sep 2013, 12:46

Pastorius skrev:
Forza skrev: Det er så din holdning. Jeg ville aldrig juble imod AaB, alene af den holdning at det er mit hjertehold. Jeg mener ikke det er kunstigt. Tværtimod signalerer det respekt og kærlighed i mine øjne.
Jeg kan slet ikke forstå hvis det at juble efter man opnår noget man arbejder hårdt for er noget man kan nå at kontrollere når det endelig lykkes.

Hvis man ikke arbejder hårdt for at at score mod et hold man tidligere har spillet for, skal man slet ikke have chancen for at komme ud i at overveje om man vil juble eller ej.
Som professional vil man selvfølgelig give alt hvad man kan imod sin tidligere klub, men derfor kan hjertet godt banke for modstanderen som gør man udviser respekt. Som nævnt tidligere har blandt andet Risgård gjort det, og det synes jeg er en fin gestus. Der er forskel mellem hjerte og professionalisme.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2013, 12:51

Forza skrev: Som professional vil man selvfølgelig give alt hvad man kan imod sin tidligere klub, men derfor kan hjertet godt banke for modstanderen som gør man udviser respekt. Som nævnt tidligere har blandt andet Risgård gjort det, og det synes jeg er en fin gestus. Der er forskel mellem hjerte og professionalisme.
Tja, jeg kan stadig ikke forstå det er en størrelse der kan kontrolleres.

...men hvis det nu er præmissen, så ville jeg altså også mene det er disrespekt mod den klub der betaler lønnen.

At se en spiller i AaB-trøjen undlade jubel efter en scoring mod en af vores rivaler er langt værre for mig, end at se en tidligere AaB'er juble i en anden trøje efter en scoring mod os. I en verden med mig som sportsdirektør, ville det medøfre en øjebliklig kammeratlig samtale på kontoret, med besked om at man skulle overveje, om man ville give klubben den fornødne respekt eller om man hellere ville stilles frit til at søge job i sin gamle klub.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 16. sep 2013, 12:54

astonvilla skrev:

Hørt hørt
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. sep 2013, 12:58

Pastorius skrev:
Forza skrev: Som professional vil man selvfølgelig give alt hvad man kan imod sin tidligere klub, men derfor kan hjertet godt banke for modstanderen som gør man udviser respekt. Som nævnt tidligere har blandt andet Risgård gjort det, og det synes jeg er en fin gestus. Der er forskel mellem hjerte og professionalisme.
Tja, jeg kan stadig ikke forstå det er en størrelse der kan kontrolleres.

...men hvis det nu er præmissen, så ville jeg altså også mene det er disrespekt mod den klub der betaler lønnen.

At se en spiller i AaB-trøjen undlade jubel efter en scoring mod en af vores rivaler er langt værre for mig, end at se en tidligere AaB'er juble i en anden trøje efter en scoring mod os. I en verden med mig som sportsdirektør, ville det medøfre en øjebliklig kammeratlig samtale på kontoret, med besked om at man skulle overveje, om man ville give klubben den fornødne respekt eller om man hellere ville stilles frit til at søge job i sin gamle klub.
Så længe man sparker den i kassen, synes jeg din holdning er totalt overkill. Er godt nok glad for du ikke er sportsdirektør så ;)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2013, 13:01

Forza skrev: Så længe man sparker den i kassen, synes jeg din holdning er totalt overkill. Er godt nok glad for du ikke er sportsdirektør så ;)
Det er der nok en hel del andre - og mere vægtige grunde - til at du skal være glad for. Tror fx ikke der ville være mange penge tilbage på budgettet når jeg havde været der en uges tid, til gengæld skulle det nok blive sjovt at komme på stadion indtil kreditorerne kom og stoppede festen :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 16. sep 2013, 13:11

Pastorius skrev:
Forza skrev: Så længe man sparker den i kassen, synes jeg din holdning er totalt overkill. Er godt nok glad for du ikke er sportsdirektør så ;)
Det er der nok en hel del andre - og mere vægtige grunde - til at du skal være glad for. Tror fx ikke der ville være mange penge tilbage på budgettet når jeg havde været der en uges tid, til gengæld skulle det nok blive sjovt at komme på stadion indtil kreditorerne kom og stoppede festen :)
Pastorius som sportschef :aabfan:

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 16. sep 2013, 13:11

jensemand57 skrev:
Pastorius skrev:
I Brøndby :thumbsup:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2013, 13:12

jensemand57 skrev:
jensemand57 skrev:
Pastorius skrev:
I Brøndby :thumbsup:
Det klarer de så fint, uden min hjælp :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 16. sep 2013, 14:00

Og således blev det rigtige/forkerte i jubelscener diskuteret stolpe op og ned på debatside.dk

I har vist fået nok internet for den næste uge, drenge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar