CL og Europe League 2013/2014 - danske hold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: CL og Europe League 2013/2014 - danske hold

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. sep 2013, 05:32

Hinrup85 skrev:
jensemand57 skrev:Stærk af FCK med 1 - 1 mod Juventus.
Ja det er et godt resultat for dem. Jeg er spændt på at de hvor stor fælles orgasmen bliver for den danske sportspresse..
Jeg gætter på at der ikke er mange artikler som lægger særlig stor vægt på at skudstatistikken hed 8-25, hvoraf Juventus vel havde 8-9 chancer i kategorien 100% chancer, at 1-5 havde givet et langt mere retvisende billede af kampen, og at FCK i 2. halvleg blev kørt mere ud af banen på røv og albuer end jeg kan huske noget dansk hold blive, i hvert fald i nyere tid.

De var pivhamrende heldige, men resultatet var da bestemt fint for dem, det må man give dem.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 18. sep 2013, 09:44

Jesper Schmidt skrev:
Hinrup85 skrev:
Ja det er et godt resultat for dem. Jeg er spændt på at de hvor stor fælles orgasmen bliver for den danske sportspresse..
Jeg gætter på at der ikke er mange artikler som lægger særlig stor vægt på at skudstatistikken hed 8-25, hvoraf Juventus vel havde 8-9 chancer i kategorien 100% chancer, at 1-5 havde givet et langt mere retvisende billede af kampen, og at FCK i 2. halvleg blev kørt mere ud af banen på røv og albuer end jeg kan huske noget dansk hold blive, i hvert fald i nyere tid.

De var pivhamrende heldige, men resultatet var da bestemt fint for dem, det må man give dem.
Vi skal vel ikke længere tilbage end Nordsjælland sidste år for at finde et dansk hold, som blev udspillet på lignende vis. Eller deres kvalifikationsrunde i år for den sags skyld.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 18. sep 2013, 10:47

Jesper Schmidt skrev:
Hinrup85 skrev:

Jeg så ikke kampen, men det er sådan set rimelig logisk at "et hvilket som helst dansk hold" skal have heldet med sig for at få point mod en verdensklassemodstander som Juve. Når det danske hold oven i købet scorer et mål og ifølge din statistik ovenfor har hele 8 'skud'/afslutninger i løbet af kampen, så berettiger det efter min mening ikke til snak om røv og albuer. Nærmere til en fælles orgasme i den københavnske sportspresse.

Flot resultat. Tillykke herfra. Held & Lykke i Madrid...
Lindmark / Vendelbokartellet

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 19. sep 2013, 22:21

Satme flot gået af fiskerne, hatten af for for dem :danmarkfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 20. sep 2013, 18:27

Brent skrev:Satme flot gået af fiskerne, hatten af for for dem :danmarkfan:
Enig. En klasse præstation og skønt at se at fiskerne får succes med deres meget målrettede arbejde de sidste år.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 23. okt 2013, 21:32

Hold kæft FCK får røvfuld.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar

Indlæg af Lindmark » 24. okt 2013, 09:09

jensemand57 skrev:Hold kæft FCK får røvfuld.
Ja, de blev rykket godt rundt i går og havde i stort set hele første halvleg problemer med bare at komme over midten. Svær pulje...

Det er nok Esbjerg der skal score de fleste af de danske points i år, med mindre København møder rene B-hold i de sidste to kampe.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 5. nov 2013, 22:46

Lindmark skrev:
Ja, de blev rykket godt rundt i går og havde i stort set hele første halvleg problemer med bare at komme over midten. Svær pulje...

Det er nok Esbjerg der skal score de fleste af de danske points i år, med mindre København møder rene B-hold i de sidste to kampe.
Så kom der lidt point på kontoen

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 5. nov 2013, 23:16

Since skrev:
Lindmark skrev:

Så kom der lidt point på kontoen
Var der ikke offside ved målet?

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar

Indlæg af Lindmark » 6. nov 2013, 08:45

Hatten af for Parken. Flot præstation/resultat på hjemmebanen.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 6. nov 2013, 16:45

Ja det var klasse

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 7. nov 2013, 21:17

Fiskerne videre med 2 rundet tilbage. ... flot må jo indrømmes

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar

Indlæg af Lindmark » 8. nov 2013, 08:54

Since skrev:Fiskerne videre med 2 rundet tilbage. ... flot må jo indrømmes
Det må kandidere til en af de flotteste danske præstationer i et europæisk gruppespil nogensinde, i hvert fald når kvalifikationen også medregnes. Masser af koefficientpoints til DK i denne uge :danmarkfan:

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 8. nov 2013, 11:13

Lindmark skrev:
Det må kandidere til en af de flotteste danske præstationer i et europæisk gruppespil nogensinde, i hvert fald når kvalifikationen også medregnes. Masser af koefficientpoints til DK i denne uge :danmarkfan:
Ja de er lige efter hvad AaB og FCK har præsteret i Europa, rigtig flot præstation.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 9. nov 2013, 10:48

Lindmark skrev:
En rigtig flot præstation af EfB, ingen tvivl. Jeg synes dog det skal tages med i betragtning at der er tale om en af de svageste Europa league grupper i mange år. Ingen repræsentanter fra Europas top 10 ligaer. Belgien (11), Danmark (15), Østrig (16) og Sverige (23).

Det er godt gået at kvalificere sig på bekostning af Standard Liège, men jeg er mere imponeret af resultatet mod St. Etienne.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 9. nov 2013, 11:29

Nu må vi se om FCK også kan holde deres 3. plads i deres gruppe i CL.

Samtidig er det værd at holde øje med denne liste:
http://www.uefa.com/memberassociations/ ... s/country/" onclick="window.open(this.href);return false;

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. feb 2014, 11:20

Det beviser den helt håbløse dækning af de danske fodboldhold. Esbjerg spiller som det eneste hold europæisk efter jul. De spiller faktisk i morgen, men der er stort set ingen opmærksomhed på kampen.

Her burde øjnene være rettet mod Esbjerg - de skal forsvare de danske point osv.

De møder Fiorentina - altså et spændende navn. Men nej pressen er ganske uinteresseret. Der er dog enkelte artikler.

Hvis de succesrige hold ikke kan få medieopmærksomhed, hvem kan så.

Jeg ved godt, at noget er ødelagt af, at superligaen starter op i weekenden. Men burde vi ikke være oversvømmet af langt flere artikler ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 19. feb 2014, 11:53

FlæskeFrank skrev:Det beviser den helt håbløse dækning af de danske fodboldhold. Esbjerg spiller som det eneste hold europæisk efter jul. De spiller faktisk i morgen, men der er stort set ingen opmærksomhed på kampen.

Her burde øjnene være rettet mod Esbjerg - de skal forsvare de danske point osv.

De møder Fiorentina - altså et spændende navn. Men nej pressen er ganske uinteresseret. Der er dog enkelte artikler.

Hvis de succesrige hold ikke kan få medieopmærksomhed, hvem kan så.

Jeg ved godt, at noget er ødelagt af, at superligaen starter op i weekenden. Men burde vi ikke være oversvømmet af langt flere artikler ?
Så længe det ikke er et af de3 hold på øen så fylder det skræmmende lidt i pressen, det er sørgeligt at dækningen er så elendig, for det er med til at gøre det endnu svære for provins holdene at tiltrække sponsorer når medie opmærksomheden er nær ikke eksisterende.

Imens behøver BIF og FCK ikke røre en finger pressen står konstant om det går godt eller skidt, ik så mærkeligt pengene følger disse klubber.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Nicodemus
Junior
Junior

Indlæg af Nicodemus » 20. feb 2014, 02:41

Jeg syntes nu nok at der er artikeler om stort og småt... F.eks. at Esbjerg har fået dispensation til at bruge deres nye målmand, eller at Fiorentina virker kraftigt svækket på papiret hvis Gomes, Giuseppe Rossi og Juan Cuadrado alle er ude (ikke at dem som spiller istedet er det rene møg).

Og set i lyset af at Man City, Barcelona, Arsenal, Bayern, PSG osb lige har været i kamp, så er det ikke så underligt.

Da FCK spillede EL var der også markant mere CL dækning i forhold til EL dækningen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. feb 2014, 03:32

Nicodemus skrev:Jeg syntes nu nok at der er artikeler om stort og småt... F.eks. at Esbjerg har fået dispensation til at bruge deres nye målmand, eller at Fiorentina virker kraftigt svækket på papiret hvis Gomes, Giuseppe Rossi og Juan Cuadrado alle er ude (ikke at dem som spiller istedet er det rene møg).

Og set i lyset af at Man City, Barcelona, Arsenal, Bayern, PSG osb lige har været i kamp, så er det ikke så underligt.

Da FCK spillede EL var der også markant mere CL dækning i forhold til EL dækningen.
En hurtig uvidenskablig tælling af antal nyheder fra henholdsvist Brøndby, FCK og EFB siden søndag (kilde: clubnews.dk undtaget nyheder fra klubberrnes egne hjemmesider, men inkl dubletter ) viser:

FCK: 37
Brøndby: 26
EFB: 22

På en uge hvor EFB skal spille europæisk som eneste danske hold.

Og da clubnews ikke medtager nyheder fra bl.a. Onside.dk er jeg sikker på forskellen i virkeligheden er langt større. Så ja, det er - uvidenskablig - basis for at være harm over den manglende dækning.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar