Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Randers FC - AaB, fredag d. 20. september 2013

Indlæg af Kristian » 21. sep 2013, 21:42

Ærgerligt den stemning ikke kan skabes på hjemmebane. Det niveau der blev vist i går var klasse

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 22. sep 2013, 00:36

Aalborg leverede indsatsen på tribunen, ærgerligt det ikke blev belønnet på banen. Tommel op til os.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 22. sep 2013, 02:34

PeterS skrev:
Hovedet skrev:Jeg vil nu hellere undgå disse "sejre på tribunen", som Brøndbyfans altid henkastet snakker om, når de har tabt endnu en kamp - og så få 3 point på banen!
Okay
Skal det forstås sådan, at du hellere ser AaB tabe mens vi råbte højst på tribunen, på udebane?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 22. sep 2013, 12:07

Flower skrev:
PeterS skrev:
Hovedet skrev:Jeg vil nu hellere undgå disse "sejre på tribunen", som Brøndbyfans altid henkastet snakker om, når de har tabt endnu en kamp - og så få 3 point på banen!
Okay
Skal det forstås sådan, at du hellere ser AaB tabe mens vi råbte højst på tribunen, på udebane?
Med eller uden stemning tror jeg alle herinde gerne vil have 3 point, så jeg synes egentlig bare det er et håbløst indlæg. Det bliver sagt som om man gerne helt vil undgå stemningen på stadion, dertil bliver AaB fans' lige sidestillet med brøndby fans. Selvom vi tabte kan man vel godt glæde sig over at stemningen var god, hvilket også flere af spillerne har gjort.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. sep 2013, 13:06

PeterS skrev:
Flower skrev:
PeterS skrev:
Okay
Med eller uden stemning tror jeg alle herinde gerne vil have 3 point, så jeg synes egentlig bare det er et håbløst indlæg. Det bliver sagt som om man gerne helt vil undgå stemningen på stadion, dertil bliver AaB fans' lige sidestillet med brøndby fans. Selvom vi tabte kan man vel godt glæde sig over at stemningen var god, hvilket også flere af spillerne har gjort.
Jeg tror du misforstår indlægget. Pointen, som jeg er helt enig i, er at det ofte er taberholdet som Brøndby jo ofte er, def har brug for at pointere at de tilgengæld vandt "opgøret" på tribunen. Har man vundet kampen, taler man jo gerne om det.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 22. sep 2013, 15:11

Til gengæld kunne det være fedt hvis folk skruede bare en anelse ned for ølkasteri.

Jeg er med på at spontan ølkast i jubel over en scoring er hvad der sker. Jeg vil endda gå så langt at jeg godt kan se det lidt sjove i at lugte af øl når man går fra en hektisk kamp med fuld damp på tribunen. Ikke desto mindre virkede det som om at en ret stor gruppe i Randers bevidst gik efter at kaste mest mulig ud over medfans. Det lignede ikke spontane jubelscener, men nærmere kalkuleret, og i voldsomt store mængder. Jeg er normalt ikke sippet, men når man bliver overdynget af 0,7l øl, så synes jeg sgu det kammer over.

Så fedt er det altså heller ikke at kaste med øl, og man bliver ikke sejere eller vildere fordi man gør det.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 22. sep 2013, 16:58

Frygah skrev:Til gengæld kunne det være fedt hvis folk skruede bare en anelse ned for ølkasteri.

Jeg er med på at spontan ølkast i jubel over en scoring er hvad der sker. Jeg vil endda gå så langt at jeg godt kan se det lidt sjove i at lugte af øl når man går fra en hektisk kamp med fuld damp på tribunen. Ikke desto mindre virkede det som om at en ret stor gruppe i Randers bevidst gik efter at kaste mest mulig ud over medfans. Det lignede ikke spontane jubelscener, men nærmere kalkuleret, og i voldsomt store mængder. Jeg er normalt ikke sippet, men når man bliver overdynget af 0,7l øl, så synes jeg sgu det kammer over.

Så fedt er det altså heller ikke at kaste med øl, og man bliver ikke sejere eller vildere fordi man gør det.
Sådan har det været i årevis, jeg tror det sjove ville gå af det hvis de selv blev overhældt med øl.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. sep 2013, 19:08

Al ære og respekt til dem, der ofrer tid og penge på en udebanetur. Min lidt kølige oneliner blev også skrevet i lyset af skuffelse over en sløj kamp og et nederlag til AaB.

Til sagen: Udeholdets tilhængere vil jo altid dominere lydbilledet - i hvert fald i egen opfattelse. Det er de mest hard core fans, de er unge, har ofte drukket undervejs til udebanen og vil gerne vise, "hvem der bestemmer". Desuden er deres opfattelse farvet af det faktum, at de står midt i en flok på mellem 100 og 500 tilhængere, der alle har den samme oplevelse. Derfor er disse "sejre på tribunen" ofte helt subjektive og farvede vurderinger, der under alle omstændigheder hverken giver point på kontoen eller penge i klubkassen.

En kamp på tribunen, der derimod har betydning - og som kan måles objektivt - er antallet af tilskuere på hjemmebane. Her kniber det til gengæld mere for AaB, der blot har samlet omkring 7500 i snit mod FCK, OB, FCM og Brøndby. Det er ikke imponerende og antyder ikke, at AaB vinder kampen på tribunen.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 22. sep 2013, 21:43

Hovedet skrev:Al ære og respekt til dem, der ofrer tid og penge på en udebanetur. Min lidt kølige oneliner blev også skrevet i lyset af skuffelse over en sløj kamp og et nederlag til AaB.

Til sagen: Udeholdets tilhængere vil jo altid dominere lydbilledet - i hvert fald i egen opfattelse. Det er de mest hard core fans, de er unge, har ofte drukket undervejs til udebanen og vil gerne vise, "hvem der bestemmer". Desuden er deres opfattelse farvet af det faktum, at de står midt i en flok på mellem 100 og 500 tilhængere, der alle har den samme oplevelse. Derfor er disse "sejre på tribunen" ofte helt subjektive og farvede vurderinger, der under alle omstændigheder hverken giver point på kontoen eller penge i klubkassen.

En kamp på tribunen, der derimod har betydning - og som kan måles objektivt - er antallet af tilskuere på hjemmebane. Her kniber det til gengæld mere for AaB, der blot har samlet omkring 7500 i snit mod FCK, OB, FCM og Brøndby. Det er ikke imponerende og antyder ikke, at AaB vinder kampen på tribunen.
Kvantitet er vel ikke lig med kvalitet.

Og så lige noget andet. Kan det passe at Kusks mål stadig aldrig har kastet point af sig? For det er en sært skræmmende statestik. Udover det så jeg ikke kampen, da jeg sad fanget på en ødegård i Sverige.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 22. sep 2013, 21:55

Kusk scorede, da vi vandt 4-0 ude over Haderslev, sidste sæson.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 22. sep 2013, 22:44

Viva i cazzi rossi skrev:Og så lige noget andet. Kan det passe at Kusks mål stadig aldrig har kastet point af sig? For det er en sært skræmmende statestik. Udover det så jeg ikke kampen, da jeg sad fanget på en ødegård i Sverige.
Nej, det kan slet ikke passe. Kasper Kusk scorede i seks af AaB's kampe i sidste sæson:

U - Horsens 4-1
H - FCM 3-0
U - SønderjyskE 4-0
H - Randers 4-0
U - Brøndby 3-1
H - FCM 1-3

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. sep 2013, 22:50

Mon ikke det skal forstås som han kun har scoret mål uden betydning? Forstået på den måde at det ikke har været kamp afgørende mål. Om det så er rigtigt ved jeg så ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 22. sep 2013, 23:00

Det er Jonasxxx fortolkning jeg hentyder til. Han har ikke scoret pointafgørende mål for AaB. Det er selvfølgelig noget statistisk ævl, men der er stadig en sandhed i det. Nok om det, han er fantastisk og synd at vi sikkert ikke får mere ud af et salg af ham end hans korte kontrakt indrømmer. Men sådan er gamet jo, så vil bare ønske at han ikke skifter til en anden dansk klub og i det mindste tager til udlandet.

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 22. sep 2013, 23:07

Viva i cazzi rossi skrev:Det er Jonasxxx fortolkning jeg hentyder til. Han har ikke scoret pointafgørende mål for AaB. Det er selvfølgelig noget statistisk ævl, men der er stadig en sandhed i det. Nok om det, han er fantastisk og synd at vi sikkert ikke får mere ud af et salg af ham end hans korte kontrakt indrømmer. Men sådan er gamet jo, så vil bare ønske at han ikke skifter til en anden dansk klub og i det mindste tager til udlandet.
Ok, den havde jeg ikke lige fanget. Men jeg forstår den nu heller ikke helt, for hvornår er et mål så kampafgørende? Kusk scorede fx de to første mål i 4-1 ude over Horsens. De mål var vel ikke mindre kampafgørende end målene til 3-1 og 4-1? Eftersom Horsens kun lavede et mål, var AaB's to sidste mål vel nærmere de mest overflødige i den kamp?

*forvirret*

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 23. sep 2013, 00:05

sulakvelidze skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Det er Jonasxxx fortolkning jeg hentyder til. Han har ikke scoret pointafgørende mål for AaB. Det er selvfølgelig noget statistisk ævl, men der er stadig en sandhed i det. Nok om det, han er fantastisk og synd at vi sikkert ikke får mere ud af et salg af ham end hans korte kontrakt indrømmer. Men sådan er gamet jo, så vil bare ønske at han ikke skifter til en anden dansk klub og i det mindste tager til udlandet.
Ok, den havde jeg ikke lige fanget. Men jeg forstår den nu heller ikke helt, for hvornår er et mål så kampafgørende? Kusk scorede fx de to første mål i 4-1 ude over Horsens. De mål var vel ikke mindre kampafgørende end målene til 3-1 og 4-1? Eftersom Horsens kun lavede et mål, var AaB's to sidste mål vel nærmere de mest overflødige i den kamp?

*forvirret*
Uden Kusks mål havde det været 2-1, hvorved de ikke er kampafgørende. Ligesom de andre mål ikke er kampafgørende. Der var en artikel for et stykke tid siden om at Helenius´mål var meget afgørende for om AaB fik point eller ej og at Kusks ditto ikke havde været afgørende for om vi fik point eller ej. Det er mere en kuriositet end en egentlig sandhed. Lidt ligesom at matchvinderen i en 3-2 kamp er ham der scorer det sidste mål, hvilket jo intet havde betydet uden de 2 forgående mål. Det viser dog måske at Kusk var/er en humørspiller, som først scorer når det går godt for holdet. Eller også er det bare en ren tilfældighed, jeg hælder mest til det sidste, men der er dog altid nogle sandheder i statestik.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 23. sep 2013, 08:22

Viva i cazzi rossi skrev:
sulakvelidze skrev:

*forvirret*
Uden Kusks mål havde det været 2-1, hvorved de ikke er kampafgørende. Ligesom de andre mål ikke er kampafgørende. Der var en artikel for et stykke tid siden om at Helenius´mål var meget afgørende for om AaB fik point eller ej og at Kusks ditto ikke havde været afgørende for om vi fik point eller ej. Det er mere en kuriositet end en egentlig sandhed. Lidt ligesom at matchvinderen i en 3-2 kamp er ham der scorer det sidste mål, hvilket jo intet havde betydet uden de 2 forgående mål. Det viser dog måske at Kusk var/er en humørspiller, som først scorer når det går godt for holdet. Eller også er det bare en ren tilfældighed, jeg hælder mest til det sidste, men der er dog altid nogle sandheder i statestik.
Men der er mindst lige så mange løgne. :)
Hader København!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 24. sep 2013, 11:26

Først var målene ikke reelle. Nu er de ikke kampafgørende. Hvad bliver det næste? Må vi kun score med hælen?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. sep 2013, 11:35

Yankee skrev:Først var målene ikke reelle. Nu er de ikke kampafgørende. Hvad bliver det næste? Må vi kun score med hælen?
Sakse eller skorpion... nothing else matters.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar

Indlæg af sulakvelidze » 24. sep 2013, 13:21

Viva i cazzi rossi skrev:Uden Kusks mål havde det været 2-1, hvorved de ikke er kampafgørende. Ligesom de andre mål ikke er kampafgørende.
Det var altså sige, at AaB vandt kampen uden at score et afgørende mål?
Viva i cazzi rossi skrev:Der var en artikel for et stykke tid siden om at Helenius´mål var meget afgørende for om AaB fik point eller ej og at Kusks ditto ikke havde været afgørende for om vi fik point eller ej. Det er mere en kuriositet end en egentlig sandhed. Lidt ligesom at matchvinderen i en 3-2 kamp er ham der scorer det sidste mål, hvilket jo intet havde betydet uden de 2 forgående mål. Det viser dog måske at Kusk var/er en humørspiller, som først scorer når det går godt for holdet. Eller også er det bare en ren tilfældighed, jeg hælder mest til det sidste, men der er dog altid nogle sandheder i statestik.
Jeg hælder udelukkende til det sidste og vil nok vælge at bytte "altid" ud med "ofte". I dette tilfælde ser jeg ingen sandhed - og da slet ikke i påstanden om, at Kusks mål i en sejr på 4-1 viser, at han er en humørspiller, der kun spiller godt, når det går godt for holdet. I pågældende kamp scorede han til 1-0 og 2-0, så det er mere relevant at rose ham for at få holdet til at spille godt i kraft af sine mål.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 26. sep 2013, 12:15

Jeg sad på en Randers-tribune og oplevede kampen. Stor ros til vores supportere. Det var en stor fornøjelse at opleve jeres støtte. Desværre var indstillingen hos spilleren ikke godkendt, og derfor tabte vi. Ikke fordi Randers var gode, men fordi AaB ikke gad kæmpe for det! :thumbsdown:

Der var især ét moment i kampen, hvor jer var ved at koge over. Det er 30 sekunder inde i klippet her: http://www.tv3sport.dk/fodbold/superligaen/video/4697" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvad i helvede er det Würtz laver i den situation? En ting er at vi har luksusspillere som Kusk, der måske ikke altid er lige god til at løbe med hjem, men til gengæld er meget af vores offensiv bygget op omkring ham. Würtz derimod, han rammer sjældent nogen når han spiller frem i banen. Det plejer han dog at kompensere ved at være blandt de bedste i ligaen som oprydder. Derfor overraskede det mig at se hvordan han lader Viktor Lundberg glide væk. Havde han viste den indstilling som han plejer at være garant for, så havde Randers ikke udlignet der.

Jeg ved godt at Randers havde mange andre chancer, og at indstillingen generelt var horribel, men når Würtz af alle udviser sådan en attitude, ja så stiger min puls voldsomt!

Forventer at det var en enlig svale (eller to med HBkøge-kampen ;) ) Ellers taber vi til GF på søndag.

Besvar