Kampen bliver ikke MOTW. Specielt ikke med et opgør som OB-FCK eller BIF-FCN. De kampe bliver de primære i runden, næsten uanset hvordan stillingen er på pågældende tidspunkt.sulakvelidze skrev:Næste kamp mellem AaB og AGF er i 21. spillerunde til marts. Rundens øvrige program:
OB-FCK
FCM-SønderjyskE
Vestsjælland-Randers
Brøndby-Nordsjælland
Viborg-Esbjerg
Jeg håber, at AaB og AGF allerede nu er i gang med at påvirke Viasat til at gøre kampen til MOTW og sørge for hype omkring den. Men hvis ikke Slaget om Jylland bliver MOTW i en runde med det kampprogram, har Viasat igen understreget sin rolle som de store provinsklubbers fjende nummer et. Det bør i så fald øge provinsklubbernes motivation til at se en af Viasats konkurrenter overtage rettighederne til Superligaen på den næste tv-aftale.
Slaget om Jylland
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Re: Slaget om Jylland
Man må altså også med rette stille spørgsmålstegn ved, om kampen AaB-AGF virkelig ER den mest interessante kamp for andre end fans af de respektive klubber. Søndagens kamp overbeviste i hvert fald ikke nogen objektive seer om den påstand, hvorimod Brøndby-FCK bød på drama, intensitet, mål og underholdning, og var vel 10 gange sjovere at se for den neutrale tilskuer end Slaget om Jylland.sulakvelidze skrev:Næste kamp mellem AaB og AGF er i 21. spillerunde til marts. Rundens øvrige program:
OB-FCK
FCM-SønderjyskE
Vestsjælland-Randers
Brøndby-Nordsjælland
Viborg-Esbjerg
Jeg håber, at AaB og AGF allerede nu er i gang med at påvirke Viasat til at gøre kampen til MOTW og sørge for hype omkring den. Men hvis ikke Slaget om Jylland bliver MOTW i en runde med det kampprogram, har Viasat igen understreget sin rolle som de store provinsklubbers fjende nummer et. Det bør i så fald øge provinsklubbernes motivation til at se en af Viasats konkurrenter overtage rettighederne til Superligaen på den næste tv-aftale.
Det er så nemt at stå og tude over, at de onde Viasat igen-igen overser, hvor fede AaB er at sende, men lad os nu også lige lægge de utroligt farvede briller et øjeblik. Både OB-FCK og Brøndby-FCN er - som tilstanden i de respektive klubber er pt - langt mere attraktive kampe at se for den neutrale tilskuer end endnu en omgang vattet kamp om Jylland.
Vi må erkende, at "Slaget om Jylland" på alle parametre fik en ualmindelig fesen start og uheldigvis faldt sammen med det mest intense "New Firm" i mange år.
Når det så er sagt: Opgøret fik en hulens masse omtale og er blevet ledsaget af enorme mængder hånlige kommentarer. Man har med andre ord bemærket AaBs og opgørets eksistens.
For første gang har AaB været til grin i et omfang, som man ofte oplever det med f.eks. Brøndby og FCM, der slynger om sig med overdrevne, latterlige, bøvede og lavintelligente udmeldinger; "New Firm", "Hadets kamp", "Slaget om Jylland". Det er latterligt og selvovervurderende - helt utvivlsomt - men moralen er, at det i lange løb synes at virke at være til grin og blive bemærket.
Når det så er sagt: Opgøret fik en hulens masse omtale og er blevet ledsaget af enorme mængder hånlige kommentarer. Man har med andre ord bemærket AaBs og opgørets eksistens.
For første gang har AaB været til grin i et omfang, som man ofte oplever det med f.eks. Brøndby og FCM, der slynger om sig med overdrevne, latterlige, bøvede og lavintelligente udmeldinger; "New Firm", "Hadets kamp", "Slaget om Jylland". Det er latterligt og selvovervurderende - helt utvivlsomt - men moralen er, at det i lange løb synes at virke at være til grin og blive bemærket.
"Slaget om Jylland" kan vel udelukkende beskrives som et sportsligt og kommercielt flop. Og det er på sin vis en god ting, for det viser da, at selvom Gaarde i sin uendelige visdom og oplevelsesøkonomi-tankegang tror at man kan sælge hvad som helst, bare man kommunikerer tilstrækkeligt omkring det, så kan selv nordjyder godt genkende lort på dåse, og lader sig ikke overbevise om, at det er kaviar.
Det eneste aktiv, der var i forsøget på at sælge opgøret som noget stort, var at det har været spillet mange gange før. Men det er sgu ikke nok. Der er jo ikke nogen reel rivalisering, ingen nyere historik for afgørende og dramatiske topkampe. Ingen interessante personligheder - kort sagt ikke noget af det, der skaber reel hype om et opgør. "Slaget om Jylland" er et tå-krummende kommercielt misfoster udtænkt ved et skrivebord til ære for tv.
Hvis AaB endelig vil skabe noget hype om egne kampe mod en jysk modstander, burde de nok have valgt FCM-kampene i stedet. Der er der i højere grad om en historik for dramatiske og afgørende kampe, hvor også fansene har noget på spil.
Det eneste aktiv, der var i forsøget på at sælge opgøret som noget stort, var at det har været spillet mange gange før. Men det er sgu ikke nok. Der er jo ikke nogen reel rivalisering, ingen nyere historik for afgørende og dramatiske topkampe. Ingen interessante personligheder - kort sagt ikke noget af det, der skaber reel hype om et opgør. "Slaget om Jylland" er et tå-krummende kommercielt misfoster udtænkt ved et skrivebord til ære for tv.
Hvis AaB endelig vil skabe noget hype om egne kampe mod en jysk modstander, burde de nok have valgt FCM-kampene i stedet. Der er der i højere grad om en historik for dramatiske og afgørende kampe, hvor også fansene har noget på spil.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Sikke en gang forkvaklet ævl du fyrer af her. Jeg har tidligere, flere gange, forsvaret din ret til at ytre dig herinde. Og den ret har du naturligvis stadig. Men hvis du fortsat vil have min opbakning til det så strammer du sgu op...FCM skrev:"Slaget om Jylland" kan vel udelukkende beskrives som et sportsligt og kommercielt flop. Og det er på sin vis en god ting, for det viser da, at selvom Gaarde i sin uendelige visdom og oplevelsesøkonomi-tankegang tror at man kan sælge hvad som helst, bare man kommunikerer tilstrækkeligt omkring det, så kan selv nordjyder godt genkende lort på dåse, og lader sig ikke overbevise om, at det er kaviar.
I din ligning mangler du simpelthen en livsnødvendig ingrediens : Historie!
AaB og AGF er gamle traditionsklubber der spillede drabelige kampe mod hinanden længe inden din farfar kørte sin første traktor. Og jo, der er og har altid været en stor rivalisering. Det behøver holdene bestemt ikke spille med i toppen for.
FCM's fans har noget på spil mod AaB? Den forstår jeg ikke. Uddyb venligst?
Janteloven eksisterer IKKE!
Jeg husker mange kampe mod GF med meget dramatik, og positivt anderledes kampe igennem sæsonen. Hvornår har AaB spillet en bemærkelsværdig kamp mod FCM ? jeg synes det ikkeFCM skrev:"Slaget om Jylland" kan vel udelukkende beskrives som et sportsligt og kommercielt flop. Og det er på sin vis en god ting, for det viser da, at selvom Gaarde i sin uendelige visdom og oplevelsesøkonomi-tankegang tror at man kan sælge hvad som helst, bare man kommunikerer tilstrækkeligt omkring det, så kan selv nordjyder godt genkende lort på dåse, og lader sig ikke overbevise om, at det er kaviar.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hov hov hov FCM-Kent. Hvordan kan du lange sådan ud efter lort på dåse? Troede i hyldede lort på dåse dernede i det åndeløse, merkantile og prosariske Herning, endda så meget at i har det udstillet på jeres sørgelige museum derude imellem ingenting. Hvis der er noget der er ynkeligt, så er det satme FCMs promovering af FCM-Viborg som 'Hadets Kamp', vor Herre bevares. Et opgør uden nogle betydelige kampe, historik eller form for nerve. Det er så latterligt, at det er svært at finde ord for det. Randers FC-AGF er et lokalopgør som rummer 1000 gange mere af alting, for bare at tage et eksempel.FCM skrev:"Slaget om Jylland" kan vel udelukkende beskrives som et sportsligt og kommercielt flop. Og det er på sin vis en god ting, for det viser da, at selvom Gaarde i sin uendelige visdom og oplevelsesøkonomi-tankegang tror at man kan sælge hvad som helst, bare man kommunikerer tilstrækkeligt omkring det, så kan selv nordjyder godt genkende lort på dåse, og lader sig ikke overbevise om, at det er kaviar.
Det lyder som om, du er tøsefornærmet over AaB ikke 'valgte' FCM som deres jyske arvefjende nr. 1, for det har i da fortjent nu når i ligger nr. 1 ikke? Nej Gud fanden har i ej!
Og nu du er her FCM-Kent, kan du så ikke lige forklare mig hvordan det ser ud med egenkapitalen når FCM får realiseret deres forventede underskud på 16 mio kr i indeværende regnskabsår? Du plejer at være så god til tal
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Er det ikke lidt voldsomt at kalde andre for "misfoster" når man selv holder med FCM? Den med de interessante personligheder kan du have en pointe i, men det er jo et generelt problem for suppen. Der mangler helt generelt interessante personligheder. I FCM har i Kristian-Bak der gerne ville lege rocker aspirant med sin "sorte bog", ellers er resten af holdet fuldstændigt ligegyldige personligheder. Kristian Bak nævnes kun fordi han virker til at være mentalt udfordret.Det eneste aktiv, der var i forsøget på at sælge opgøret som noget stort, var at det har været spillet mange gange før. Men det er sgu ikke nok. Der er jo ikke nogen reel rivalisering, ingen nyere historik for afgørende og dramatiske topkampe. Ingen interessante personligheder - kort sagt ikke noget af det, der skaber reel hype om et opgør. "Slaget om Jylland" er et tå-krummende kommercielt misfoster udtænkt ved et skrivebord til ære for tv.
Ikke at AaB har specielt mere, objektivt set, interessante personligheder, men de spillere er bare heller ikke i suppen. Der er selvfølgelig spillere som er arrogante uden noget at have det i, men det er jo ikke specielt interessant.
Superligaen er jo generelt en holdeplads for småkedelige personligheder.
Historisk er AaB - AGF selvfølgelig et langt større opgør end nogen af jeres. Både på, måske lige med undtagelse af i fredags, og udenfor banen er det altså bare noget andet end ligegyldige opgør mellem FCM og Viborg der absolut ingen historie har og er vanvittigt kunstigt konstrueret. De fleste af jeres fans kan vel næppe huske sidst VFF var i suppen, og resten var vel stadig Brøndby fans på det tidspunkt.
Ja, det kunne i sikkert li. Men det kan jo ikke lade sig gøre, i har jo allerede ligaens næst største opgør, "hadets kamp" mod Viborg, så er der jo ikke plads til AaB, kan du nok se.Hvis AaB endelig vil skabe noget hype om egne kampe mod en jysk modstander, burde de nok have valgt FCM-kampene i stedet. Der er der i højere grad om en historik for dramatiske og afgørende kampe, hvor også fansene har noget på spil.
men jeg går udfra du ser dette opgør som en mega succes, og en kamp på allerhøjeste niveau med en stemning der siger verdensklasse?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- doukas
- Allstar

Folk i Herning og omegn kan ikke røre ved noget uden det bliver 'verdensklasse'!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Men Kent har jo ret så langt, at der vel er langt flere AaB-fans, der har et reelt had til FCM end til AGF. Og skulle nogen være i tvivl så tjek denne tråd En lignende tråd findes mig bekendt ikke om AGF...
Som en anden pointerede andetsteds: rivalopgør handler ikke om historie, men om, at fans af to klubber inderligt hader hinanden. Det er jo defor, der altid vil komme flere tilskuere til kampe mod FCK og Brøndby, som rigtig mange Nordjyder elsker at hade (og desværre en hel del nordjyder elsker at elske..!).
Som Kent skriver: det er ikke nok, at en fodboldkamp har været spillet mange gange. Der skal være noget på spil. Og i nyere tid har vi altså konkurreret direkte langt oftere mod FCM end mod AGF.
Det skal i parentes bemærkes, at jeg selv er vokset op i Århus, og derfor altid har haft det ekstra slemt/godt, når AaB har enten vundet eller tabt de indbyrdes opgør mod AGF. Alligevel har jeg ikke noget decideret had mod AGF (nu er jeg jo også en gennem-rar fyr), og jeg har generelt langt mindre sympati for FCK, Bif og FCM end for AGF.
Slaget om Jylland er da en sjovt lille gimmick, men det bliver aldrig mere end det - en gimmick.
Som en anden pointerede andetsteds: rivalopgør handler ikke om historie, men om, at fans af to klubber inderligt hader hinanden. Det er jo defor, der altid vil komme flere tilskuere til kampe mod FCK og Brøndby, som rigtig mange Nordjyder elsker at hade (og desværre en hel del nordjyder elsker at elske..!).
Som Kent skriver: det er ikke nok, at en fodboldkamp har været spillet mange gange. Der skal være noget på spil. Og i nyere tid har vi altså konkurreret direkte langt oftere mod FCM end mod AGF.
Det skal i parentes bemærkes, at jeg selv er vokset op i Århus, og derfor altid har haft det ekstra slemt/godt, når AaB har enten vundet eller tabt de indbyrdes opgør mod AGF. Alligevel har jeg ikke noget decideret had mod AGF (nu er jeg jo også en gennem-rar fyr), og jeg har generelt langt mindre sympati for FCK, Bif og FCM end for AGF.
Slaget om Jylland er da en sjovt lille gimmick, men det bliver aldrig mere end det - en gimmick.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
OB og Esbjerg leverer i øvrigt god gas mht. de her medie-gimmicks.:
http://www.mx.dk/sport/sportsnyheder/story/13466376" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mx.dk/sport/sportsnyheder/story/13466376" onclick="window.open(this.href);return false;
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Du får lige en Jeppe Curthdoukas skrev:Hov hov hov FCM-Kent. Hvordan kan du lange sådan ud efter lort på dåse? Troede i hyldede lort på dåse dernede i det åndeløse, merkantile og prosariske Herning, endda så meget at i har det udstillet på jeres sørgelige museum derude imellem ingenting.
Der er jo netop en kæmpe forskel på FCM-VFF og AaB-AGF. Selvom du ikke er klar over det, så har der lige siden FCM rykkede i superligaen været meget lidt kærlige følelser mellem FCM og VFF på fansiden, og det er kampe, som en stor del af FCMs fans ser mere frem til end alle andre opgør i sæsonen - og sådan har det været længe. Så der har hele tiden været noget på spil i de kampe - også længe før det bliver promoveret som 'Hadets kamp'. 'Hadets kamp'-stemplet kom på, FORDI der er en rivalisering, mens det er omvendt med 'Slaget om Jylland', hvor man håber at skabe en rivalisering FORDI man giver kampen et stempel.doukas skrev:Hvis der er noget der er ynkeligt, så er det satme FCMs promovering af FCM-Viborg som 'Hadets Kamp', vor Herre bevares. Et opgør uden nogle betydelige kampe, historik eller form for nerve. Det er så latterligt, at det er svært at finde ord for det.
Der ER en rivalisering... en rivalisering der har varet sådan ca. lidt over 100 år... at AGF så ikke har været i en position i MANGE år hvor man kunne se det er en anden side af sagen...FCM skrev:Du får lige en Jeppe Curthdoukas skrev:Hov hov hov FCM-Kent. Hvordan kan du lange sådan ud efter lort på dåse? Troede i hyldede lort på dåse dernede i det åndeløse, merkantile og prosariske Herning, endda så meget at i har det udstillet på jeres sørgelige museum derude imellem ingenting.for at fange Manzoni-referencen i indlægget
Der er jo netop en kæmpe forskel på FCM-VFF og AaB-AGF. Selvom du ikke er klar over det, så har der lige siden FCM rykkede i superligaen været meget lidt kærlige følelser mellem FCM og VFF på fansiden, og det er kampe, som en stor del af FCMs fans ser mere frem til end alle andre opgør i sæsonen - og sådan har det været længe. Så der har hele tiden været noget på spil i de kampe - også længe før det bliver promoveret som 'Hadets kamp'. 'Hadets kamp'-stemplet kom på, FORDI der er en rivalisering, mens det er omvendt med 'Slaget om Jylland', hvor man håber at skabe en rivalisering FORDI man giver kampen et stempel.doukas skrev:Hvis der er noget der er ynkeligt, så er det satme FCMs promovering af FCM-Viborg som 'Hadets Kamp', vor Herre bevares. Et opgør uden nogle betydelige kampe, historik eller form for nerve. Det er så latterligt, at det er svært at finde ord for det.
- doukas
- Allstar

Jeg tillader mig lige at paste en meddebattørs glimrende indlæg fra en anden trådFCM skrev:Du får lige en Jeppe Curthdoukas skrev:Hov hov hov FCM-Kent. Hvordan kan du lange sådan ud efter lort på dåse? Troede i hyldede lort på dåse dernede i det åndeløse, merkantile og prosariske Herning, endda så meget at i har det udstillet på jeres sørgelige museum derude imellem ingenting.for at fange Manzoni-referencen i indlægget
Så kære FCM-Kent, forklar mig lige hvordan det 'had' kommer til udtryk, for det kan i hvert fald ikke aflæses i de ynkelige tilskuertal. Er det fordi der foregik en battel om hvem der kunne være så frække at skamfere den tarvelige statue af en ulv, noget som FCM'erne lykkes bedst med. Eller er det fordi de to holds maskotter engang tjattede lidt til hinanden, for det er virkelig også vildt?Hadets kamp sluttede 0-0. Og på trods af den enorme rivalisering imellem aktørerne og deres tilhængere blev kampen spillet til ende, uden at bondeoprøret brød ud på ny.
Det er værd at fejre, og jeg gør det med at hylde dette i dansk fodbold så mægtige hadeopgør med et kig på tilskuertal. For hvis to hold med så kort afstand imellem sig hader hinanden så ufatteligt meget....så må det kunne ses på tilskuertallene!
MCH Arena rummer plads til godt og vel 12.000 tilskuere. Den kapacitet er dog ikke nødvendig i kampene mod Viborg, der statistisk set samler lidt over halvdelen i snit: 6036. Trods de mange tilskuere i dag (9195) lykkedes det heller ikke som ubesejret tophold i hjemmekamp nummer 14 mod et Viborg-hold, der kunne spille sig på andenpladsen, at passere 10.000 tilskuere. Det har FCM ellers formået mod 10 af de 17 øvrige hold, de har mødt i Superligaens historie. Hmmm….
Men snittet er altså nu kravlet op over 6000, og med alt det had, der er mellem FCM og Viborg, kan man vel formode, at tilskuersnittet er på niveau med kampene mod dansk fodbolds førende hold. Men nej. FCM’s hjemmekampe mod FCK trækker langt mere end Viborg, nemlig 8545 i snit. Også kampene mod Brøndby lokker betydeligt mere i manden fra Herning og samler i snit 8363 – altså næsten 40 procent flere i snit.
Ok, det kan selvfølgelig forklares med, at Brøndby og FCK (i hvert fald tidligere) var de to førende hold i Danmark. Men hvad så med AaB da? Nej, heller ikke her kan man aflæse, at kampene mod Viborg har større appel. Faktisk tværtimod, for snittet mod AaB er på 6240. OB hjælper heller ikke påstanden om den særlige status i FCM-Viborg, for de trækker i snit 6545 til Herning, mens AGF er helt oppe på 7321 – altså 1300 flere i snit pr kamp, end Viborg kan trække.
Nå, ok… De store traditionsklubber fra provinsen er altså trods alt mere værd at betale for at se få tæsk end de så forhadte lokalrivaler fra Viborg. Men så lad os se på nogle af dem, der ligger længere væk. Esbjerg må da være mindre attraktive end hadeholdet Viborg?
Nej, heller ikke. Esbjerg trækker 6662 tilskuere i snit til Herning, og det hjælper heller ikke at kigge mod Horsens, for kampene mod dem trækker 7712 i gennemsnit. Ikke engang Randers er nogen hjælp. I gennemsnit trækker de 7188 tilskuere til Herning – igen betydeligt flere end Viborg.
Det begynder at blive svært at dokumentere den store interesse for kampe mellem FCM og Viborg. Men så tager vi fat i trumferne! Lad os kigge på geografien og finde en klub så langt væk fra Herning som muligt, med så få rejsende tilskuere som overhovedet tænkes kan: FC Nordsjælland!
Nej, forbier igen. FCN trækker i snit 6071 tilskuere til MCH Arena. Flere end haderivalen fra lige i nærheden.
Så er det vist på tide at give op. Eller hvad? Var der ikke noget med et hold, der hed Køge? De var notorisk dårlige, havde ingen tilskuere og lå langt pokker i vold fra Herning og omegn. De må da om nogen være mindre attraktive at betale for at se end dette gigantiske hadeopgør mod Viborg?
Nej, heller ikke. Køge BK/HB Køge har i gennemsnit trukket 6173 tilskuere væk fra hedelandskabet og ind til metropolen Herning. Altså 137 flere pr kamp end Viborg.
Faktum:
I Superligaens historie har FC Midtjylland haft hjemmekampe mod 18 forskellige hold. Rent tilskuermæssigt befinder Viborg sig som den 11. mest attraktive modstander, de kan tænke sig. Altså i bund og grund inden for kategorien ”ikke noget særligt”.
Men det skal selvfølgelig ikke forhindre Kristian Bak og alverdens bonderøve fra Midtjylland i at hyppe kampene mod Viborg
Og glemte lige, ville du være så venlig at forklare omkring hvordan FCMs egenkapital ser ud her når regnskabsåret er omme?
For det første synes jeg, at der imponerende er en AaBer, der gider at bruge så meget krudt på at sammenligne FCMs tilskuerstatistik mod forskellige modstandere. Han må virkelig være dedikeret 'Hadets kamp'-modstander for at lægge al den energi i det!doukas skrev: Så kære FCM-Kent, forklar mig lige hvordan det 'had' kommer til udtryk, for det kan i hvert fald ikke aflæses i de ynkelige tilskuertal.
For det andet viser alle tallene netop hvorfor FCM lavede hype om kampen. Der er en klar rivalisering, som altså hverken er kunstig eller opfunden til lejligheden, mellem fangrupperne, men det har ikke afspejlet sig i tilskuertallene. Der lå altså et uudnyttet tilskuer-potentiale i kampen, hvor den kunne trække mange tilskuere, hvis man markedsførte den rigtig. Det lykkedes - og der blev samlet ca 2000 tilskuere mere til Hadets kamp end til Slaget om Jylland, som jo ellers foregik mellem to traditionsklubber med gloværdige historier fra Jyllands to største byer..... Endda efter, at der blev afholdt pressemøde i et storcenter....
Slaget om Jylland var en kommerciel fuser, fordi det var skabt som et kommerciel skrivebordspåfund uden genklang hos de nordjyske tilskuere.
- doukas
- Allstar

Kom lige med et bud på, hvor mange tilskuere der var mødt op til FCM-Viborg hvis de to hold havde ligget på henholdsvis 9 og 11 plads? Du kan ikke kun forklare tallet på 9000 med at der var skabt 'hype' om kampen, for medløberfans døjer Herning i høj grad også med.FCM skrev:For det første synes jeg, at der imponerende er en AaBer, der gider at bruge så meget krudt på at sammenligne FCMs tilskuerstatistik mod forskellige modstandere. Han må virkelig være dedikeret 'Hadets kamp'-modstander for at lægge al den energi i det!doukas skrev: Så kære FCM-Kent, forklar mig lige hvordan det 'had' kommer til udtryk, for det kan i hvert fald ikke aflæses i de ynkelige tilskuertal.
For det andet viser alle tallene netop hvorfor FCM lavede hype om kampen. Der er en klar rivalisering, som altså hverken er kunstig eller opfunden til lejligheden, mellem fangrupperne, men det har ikke afspejlet sig i tilskuertallene. Der lå altså et uudnyttet tilskuer-potentiale i kampen, hvor den kunne trække mange tilskuere, hvis man markedsførte den rigtig. Det lykkedes - og der blev samlet ca 2000 tilskuere mere til Hadets kamp end til Slaget om Jylland, som jo ellers foregik mellem to traditionsklubber med gloværdige historier fra Jyllands to største byer..... Endda efter, at der blev afholdt pressemøde i et storcenter....
Slaget om Jylland var en kommerciel fuser, fordi det var skabt som et kommerciel skrivebordspåfund uden genklang hos de nordjyske tilskuere.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Kald det, hvad du vil. Det tog mig godt og vel 20 minutter at plotte de tal i et excel-ark, så de var lige til at aflæse. Jeg er modstander af løgn og bedrag mere, end jeg er modstander af jeres følelser for Viborg. Og ja, det er løgn, at der altid har været had imellem FCM og Viborg. Hvis to klubber med så kort afstand imellem sig virkelig hadede hinanden, som I påstår, ville de indbyrdes kampe trække flere tilskuere end dem mod Horsens, Nordsjælland og Køge. Det er logik for tosser, så lad være med at prøve at rygsvømme dig ud af den. Det er ret afslørende at se på.FCM skrev:For det første synes jeg, at der imponerende er en AaBer, der gider at bruge så meget krudt på at sammenligne FCMs tilskuerstatistik mod forskellige modstandere. Han må virkelig være dedikeret 'Hadets kamp'-modstander for at lægge al den energi i det!
Og lad nu bare være, FCM. Vi ved jo godt, at din modstand mod "Slaget om Jylland" skyldes, at FCM ikke er involveret. Hvis AGF eller AaB udnævnte en kamp mod FCM som "Slaget om Jylland", ville du æde den råt og glemme alt om Viborg, Silkeborg og hvem I ellers har forsøgt at opbygge en rivalisering med.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Du udstiller din egen uvidenhed om forholdet mellem Viborg og FCM. Det er jo dig selv, der har defineret SI-enheden for had mellem klubber til at være tilskuertallet, og det er da en ret tvivlsom antagelse. Prøv du i stedet at gøre op på antallet af anholdelser, optøjer og hærværk ifm kampe, samt hærværk begået mod spillere, der har skiftet mellem klubber. Aggressiv adfærd mellem fangrupper virker umiddelbart som en bedre indikator for hadet mellem klubber, end hvor mange hr. og fru Danmark'er der tropper op på stadion.sulakvelidze skrev:Kald det, hvad du vil. Det tog mig godt og vel 20 minutter at plotte de tal i et excel-ark, så de var lige til at aflæse. Jeg er modstander af løgn og bedrag mere, end jeg er modstander af jeres følelser for Viborg. Og ja, det er løgn, at der altid har været had imellem FCM og Viborg. Hvis to klubber med så kort afstand imellem sig virkelig hadede hinanden, som I påstår, ville de indbyrdes kampe trække flere tilskuere end dem mod Horsens, Nordsjælland og Køge. Det er logik for tosser, så lad være med at prøve at rygsvømme dig ud af den. Det er ret afslørende at seFCM skrev:For det første synes jeg, at der imponerende er en AaBer, der gider at bruge så meget krudt på at sammenligne FCMs tilskuerstatistik mod forskellige modstandere. Han må virkelig være dedikeret 'Hadets kamp'-modstander for at lægge al den energi i det!
Jeg har sgu aldrig fået kastet hverken sten eller flasker efter mig på andre stadions end Viborg, og mindes heller ikke, at 'menige' FCM fans er blevet jagtet helt ned på banegården i andre byer.
Men er godt klar over, at sådanne ting ikke passer ind i et excel-ark over had....
Jeg er som nævnt tilhænger af, at man forsøger at opgradere de jyske opgør, herunder AaB og AGF. Det er imidlertid korrekt, at der ikke historisk har eksisteret en direkte rivalisering mellem de to klubber af den simple grund, at de aldrig har blomstret på samme tid. I Superligatiden har AGF langt hovedparten af tiden været AaB underlegen, og det ene år AGF kæmpede om mesterskabet, var den primære konkurrent Brøndby. Jeg kan ikke mindes, at både AaB og AGF har befundet sig i den absolutte top eller dog tæt på samtidig, ligesom de heller aldrig har været direkte konkurrenter i bunden. Da AGF havde sin storhedstid i særligt halvtredserne og i mindre omfang firserne, lå AaB helt underdrejet i lavere rækker indtil klubbens tilbagevenden til den bedste række i 1986 (hvor AGF vandt sit sidste mesterskab).
Jeg kan heller ikke afvise, at opgørene mod FCM i højere grad har præg af rivalisering, i hvert fald fra AaBs side. Der er slet ingen tvivl om, at FCM har irriteret AaB ganske grusomt, jf. hvorfor hade FCM - tråden. Udover guld i 2008 og store europæiske resultater i perioden 2007 til 2009 har vi ikke for alvor formået at sætte opkomlingen på plads, der dukkede op i dansk fodbold på et tidspunkt, hvor AaB var dansk mester og eneregerende i Jylland og helt i top på alle parametre, også økonomisk, på landsplan.
Jeg kan heller ikke afvise, at opgørene mod FCM i højere grad har præg af rivalisering, i hvert fald fra AaBs side. Der er slet ingen tvivl om, at FCM har irriteret AaB ganske grusomt, jf. hvorfor hade FCM - tråden. Udover guld i 2008 og store europæiske resultater i perioden 2007 til 2009 har vi ikke for alvor formået at sætte opkomlingen på plads, der dukkede op i dansk fodbold på et tidspunkt, hvor AaB var dansk mester og eneregerende i Jylland og helt i top på alle parametre, også økonomisk, på landsplan.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg har engang oplevet nogle AB-fans i Gladsaxe opføre sig groft provokerende og forsøge at få et slagsmål i gang. Jeg er en fredelig mand, så det lykkedes ikke, men jeg kan med dig som hjælp nu konkludere, at AaB er hadeklub for AB. Det vidste jeg ikke. Var der ikke også noget med, at FCK-bøller gik amok i Næstved engang? FCK må jo hade Næstved som sindssyge så!FCM skrev:Du udstiller din egen uvidenhed om forholdet mellem Viborg og FCM. Det er jo dig selv, der har defineret SI-enheden for had mellem klubber til at være tilskuertallet, og det er da en ret tvivlsom antagelse. Prøv du i stedet at gøre op på antallet af anholdelser, optøjer og hærværk ifm kampe, samt hærværk begået mod spillere, der har skiftet mellem klubber. Aggressiv adfærd mellem fangrupper virker umiddelbart som en bedre indikator for hadet mellem klubber, end hvor mange hr. og fru Danmark'er der tropper op på stadion.sulakvelidze skrev:Kald det, hvad du vil. Det tog mig godt og vel 20 minutter at plotte de tal i et excel-ark, så de var lige til at aflæse. Jeg er modstander af løgn og bedrag mere, end jeg er modstander af jeres følelser for Viborg. Og ja, det er løgn, at der altid har været had imellem FCM og Viborg. Hvis to klubber med så kort afstand imellem sig virkelig hadede hinanden, som I påstår, ville de indbyrdes kampe trække flere tilskuere end dem mod Horsens, Nordsjælland og Køge. Det er logik for tosser, så lad være med at prøve at rygsvømme dig ud af den. Det er ret afslørende at seFCM skrev:For det første synes jeg, at der imponerende er en AaBer, der gider at bruge så meget krudt på at sammenligne FCMs tilskuerstatistik mod forskellige modstandere. Han må virkelig være dedikeret 'Hadets kamp'-modstander for at lægge al den energi i det!
Jeg har sgu aldrig fået kastet hverken sten eller flasker efter mig på andre stadions end Viborg, og mindes heller ikke, at 'menige' FCM fans er blevet jagtet helt ned på banegården i andre byer.
Men er godt klar over, at sådanne ting ikke passer ind i et excel-ark over had....
Alle klubber har idioter, og fordi nogle få af dem vil slås og te sig som idioter, betyder det ikke, at alle de andre også hader hinanden. Jeg fastholder, at tilskuertal siger en hel del om den generelle interesse for en modstander. Og når Viborg, som er så tæt på Herning, i årevis ikke har kunnet trække flere tilskuere end Køge og Nordsjælland, så er jeg svær at overbevise om en generel rivalisering imellem klubberne. Den er sikkert på vej, men den er kunstigt skabt. Indtil i år har Viborg-kampene i Herning været i kategorien for "ikke noget særligt" tilskuermæssigt. Og nu bliver det så blæst op som "Hadets Kamp" og Jyllands svar på FCK-Brøndby. Det er sgu da lidt sjovt!
Hvor blev jeres had til Silkeborg egentlig af? Det var da også åh så vældigt i sin tid. For mig at se er denne diskussion et udtryk for, at FCM er en historieløb klub, som har brug for at puste sig op på alle parametre. Et af dem er hype af rivalisering. Det skal nok lykkes, for I er dygtige til den slags lir. Jeg ville bare være ked af at se AaB kopiere tricket mod ligegyldige Hobro.
Og igen: Du ville jo æde den råt, hvis AaB eller AGF udnævnte en FCM-kamp som "Slaget om Jylland". Det er jo lige netop der, den ligger begravet for dig. At det gør ondt at se de to største klubber/byer i Jylland forbigå metropolen Herning.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV