Slaget om Jylland

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Slaget om Jylland

Indlæg af jonas386 » 4. okt 2013, 18:41

At mene der ikke er had mellem AaB og AGF er tosset hvis præmissen er slagsmål mellem fan grupperinger. AaB og AGF har haft det måske mest voldsomme (uden jeg dog kender til samtlige fan - relaterende slagsmål) opgør hvor 2 blev stukket ned osv. Ikke at jeg er fan af den slags, men det virker som et underligt sammenlignings grundlag.

Når det er sagt forstår jeg godt Viborg hader FCM, men jeg forstår ikke helt hvorfor FCM hader Viborg. En eller anden fra jeres fan klub var jo også nødt til at komme og fortælle om hvorfor det var så vigtigt for FCM. Hvori bunder hadet fra FCMs side? Viborg kan jeg forstå pga at i har hentet nogle af deres talenter, deres spillere og generelt står for alt det den almene Viborg tilhænger er modstander af. FCM hader jo kun Viborg fordi de hader jer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 4. okt 2013, 19:11

sulakvelidze skrev:
Og igen: Du ville jo æde den råt, hvis AaB eller AGF udnævnte en FCM-kamp som "Slaget om Jylland". Det er jo lige netop der, den ligger begravet for dig. At det gør ondt at se de to største klubber/byer i Jylland forbigå metropolen Herning.
Bare fordi du sluger råt, er det ikke sikkert vi andre gør ;)
Helt generelt mener jeg, at det er for tåbeligt, at forsøge at hype noget, som ikke eskisterer, men hvis man endelig skal, så mener jeg, som allerede nævnt i mit første indlæg, at det ville være meget mere oplagt at markedsføre FCM-AaB kampene som slaget om Jylland, da det jo er de to dominerende jyske klubber over de sidste 10 år, hvor der har været direkte dueller om både guld, sølv og bronze - samt andre minderige kampe som fx Ronnie schwartz- episoden. Og så kunne man diskutere om AaBs mesterskab samt ene bronze er mere værd end FCMs 2 sølv og 3 bronze i samme periode osv osv. Der er meget mere kød på de kampe. Jeg ville ikke kunne se, hvad AGF-kampene skulle være interessante for - tilbage i tid var der nogle ting med Zidan samt Tøffe og Erik Rasmussen, som man kunne have bygget på, men lige nu er AGF bare en rimelig ligegyldig jysk klub, der havde sin sidste storhedstid for snart 20 år siden.

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 4. okt 2013, 20:07

FCM skrev: Du udstiller din egen uvidenhed om forholdet mellem Viborg og FCM. Det er jo dig selv, der har defineret SI-enheden for had mellem klubber til at være tilskuertallet, og det er da en ret tvivlsom antagelse. Prøv du i stedet at gøre op på antallet af anholdelser, optøjer og hærværk ifm kampe, samt hærværk begået mod spillere, der har skiftet mellem klubber. Aggressiv adfærd mellem fangrupper virker umiddelbart som en bedre indikator for hadet mellem klubber, end hvor mange hr. og fru Danmark'er der tropper op på stadion.

Jeg har sgu aldrig fået kastet hverken sten eller flasker efter mig på andre stadions end Viborg, og mindes heller ikke, at 'menige' FCM fans er blevet jagtet helt ned på banegården i andre byer.

Men er godt klar over, at sådanne ting ikke passer ind i et excel-ark over had....

Du har fuldstændig ret. Hele den Skandinaviske hooligan-scene slikker sig om munden forud for et VFF-FCM opgør, og afventer spændt rapporter med voldsomme teasers som; næsten slåskamp, 5 anholdte (!) og øl & sodavand nakket i den lokale. Det er serious business når de to største Jyske balladeklubber folder sig ud. Næ, så er det drengestreger det der forgår forud for et AaB - AGF opgør. Hvis det har været hedt har den lokale landbetjent jagtet er par konfirmander med en sammenrullet BT.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 4. okt 2013, 21:41

FCM skrev:
sulakvelidze skrev:
Og igen: Du ville jo æde den råt, hvis AaB eller AGF udnævnte en FCM-kamp som "Slaget om Jylland". Det er jo lige netop der, den ligger begravet for dig. At det gør ondt at se de to største klubber/byer i Jylland forbigå metropolen Herning.
Bare fordi du sluger råt, er det ikke sikkert vi andre gør ;)
Helt generelt mener jeg, at det er for tåbeligt, at forsøge at hype noget, som ikke eskisterer, men hvis man endelig skal, så mener jeg, som allerede nævnt i mit første indlæg, at det ville være meget mere oplagt at markedsføre FCM-AaB kampene som slaget om Jylland, da det jo er de to dominerende jyske klubber over de sidste 10 år, hvor der har været direkte dueller om både guld, sølv og bronze - samt andre minderige kampe som fx Ronnie schwartz- episoden. Og så kunne man diskutere om AaBs mesterskab samt ene bronze er mere værd end FCMs 2 sølv og 3 bronze i samme periode osv osv. Der er meget mere kød på de kampe. Jeg ville ikke kunne se, hvad AGF-kampene skulle være interessante for - tilbage i tid var der nogle ting med Zidan samt Tøffe og Erik Rasmussen, som man kunne have bygget på, men lige nu er AGF bare en rimelig ligegyldig jysk klub, der havde sin sidste storhedstid for snart 20 år siden.
Når du vil fremhæve Ronnie schwartz-episoden er du jo pinlig på dine egne vegne. Ved eftertanke må du da forstå den blev kun skabt af jeres spillere og i parentes hele jeres Football Club. Ronnie og andre medspillere spillede videre fordi dommeren ikke stoppede spillet som han heller ikke burde, idet Patrick ikke fik frispark (husker ikke om han skulle have det) og heller ikke skulle have lægehjælp på banen.
AaB har med sine topplaceringer spillet sig i 2 europæiske gruppespil, FCM har ikke spillet sig i europæiske gruppespil, såe
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 4. okt 2013, 21:54

Jeg har det lidt blandet.

Jeg kan da godt se at der er nogle der har ondt i røven at AaB og AGF forsøger at skabe lidt hype omkring kampen. Dog synes jeg det er vigtigt at nævne, som der er blevet skrevet i en anden tråd, så er de få danske opgør der egentlig er, startet med en skabt hype. FCK - BIF er det bedste eksempel på en medieskabt hype.

I forhold til hadet, så synes jeg der er flere former for had. Hadet til AGF er noget man har med sig historisk, og man kan more sig over når de går i selvsving dernede. Men der er også en vis respekt for AGF's historie og deres fans.

FCM er jo blot en historieløs bastard, der virkelig gerne vil være med i klubben, men som ingen bryder sig om. Det er mere hånlig foragt over for en klub der udstiller sig selv. Det er i min verden en anden form for had.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 5. okt 2013, 02:01

Og så kunne man diskutere om AaBs mesterskab samt ene bronze er mere værd end FCMs 2 sølv og 3 bronze i samme periode
Fuck nu om FCM er en plastic bastard ræv med skab, som er skvulpet op af dynget på en braklægningsmark et sted ingen frivilligt slår sig ned. Det der, det er altså humor på højt, højt plan.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 5. okt 2013, 02:58

NIN den fromme skrev:
Og så kunne man diskutere om AaBs mesterskab samt ene bronze er mere værd end FCMs 2 sølv og 3 bronze i samme periode
Fuck nu om FCM er en plastic bastard ræv med skab, som er skvulpet op af dynget på en braklægningsmark et sted ingen frivilligt slår sig ned. Det der, det er altså humor på højt, højt plan.

Jow. Vil til enhver tid hellere have én 1. plads og 4 7. pladser, end 5 2. pladser.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 5. okt 2013, 08:10

Brodernumsi skrev:
NIN den fromme skrev:

Jow. Vil til enhver tid hellere have én 1. plads og 4 7. pladser, end 5 2. pladser.
Vi har vel også vundet 2 Mesterskaber, 1 Bronze medalje, i den tid FCM har eksisteret. Det slår til enhver tid hvad nogen anden Provins klub har præsteret i samme periode.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 5. okt 2013, 09:44

FCM skrev:Bare fordi du sluger råt, er det ikke sikkert vi andre gør ;)
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår din analogi, men jeg gider egentlig heller ikke ned af den vej, du bevæger dig på der.

FCM skrev:Helt generelt mener jeg, at det er for tåbeligt, at forsøge at hype noget, som ikke eskisterer, men hvis man endelig skal, så mener jeg, som allerede nævnt i mit første indlæg, at det ville være meget mere oplagt at markedsføre FCM-AaB kampene som slaget om Jylland, da det jo er de to dominerende jyske klubber over de sidste 10 år,
Og der har vi så nok forklaringen på dit aparte synspunkt. Fodboldhostorien begyndte nemlig ikke, da Ikast og Herning holdt op med at hade hinanden. Der var faktisk også en verden i sving, inden ham bilhandleren fortalte jer alle sammen, hvem I nu skulle holde med. AaB og AGF var rivaler, mens Ikast og Mogens Krogh trak tilskuere i hundredevis til bold på heden - og længe før det. Derfor er du så meget på udebane, når du negligerer historien mellem AaB og AGF, at du til sammenligning ville føle dig tryg og tilpas på et herretoilet på Viborg Banegård, mens hele Viborg by stod og hamrede på døren udenfor i et forsøg på at vise dig deres had.

Men dit fokus på de sidste ti år alene svarer vist også på det spørgsmål, du veg udenom, da jeg spurgte om jeres engang så store had til Silkeborg.
FCM skrev:hvor der har været direkte dueller om både guld, sølv og bronze - samt andre minderige kampe som fx Ronnie schwartz- episoden. Og så kunne man diskutere om AaBs mesterskab samt ene bronze er mere værd end FCMs 2 sølv og 3 bronze i samme periode osv osv. Der er meget mere kød på de kampe. Jeg ville ikke kunne se, hvad AGF-kampene skulle være interessante for - tilbage i tid var der nogle ting med Zidan samt Tøffe og Erik Rasmussen, som man kunne have bygget på, men lige nu er AGF bare en rimelig ligegyldig jysk klub, der havde sin sidste storhedstid for snart 20 år siden.
Andre har allerede spillet videre med den bold, du lægger til rette i ovenstående, så det vil jeg undlade. Men morsomt er det sgu! :D

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 5. okt 2013, 13:23

Du må jo øvrigt undre dig en del over, at 'slaget om Jylland' tiltrak så få tilskuere, der jo er din egen enhed for at måle rivaliseringen, når du ihærdigt forsøger at argumentere for, hvor stort og historisk et opgør det er mellem gloværdige traditionsklubber. Hvorfor er det så, at der var 2000 flere tilskuere til Hadets kamp? Hvis vi anvender din egen målestok for rivalisering (som jeg stadig mener er det rene vrøvl), så er der større rivalisering i Hadets kamp end i Slaget om Jylland.

I øvrigt bliver min pointe om, at der er langt flere interessante vinkler på FCM-AaB jo tydeligt understøttet af, at andre debattører straks begynder at diskutere disse temaer, blot jeg nævner dem som eksempler i neutrale vendinger. Det er tydeligt, at der ville være kød på de vinkler.

Tilbage står det, at AaB og AGF endte med at blive lidt til grin i resten af fodbolddanmark, fordi de forsøgte at skabe hype om en ret ligegyldig kamp. Det synes jeg stadig er ganske betryggende, da det viser, at fodbolddanmark trods alt ikke æder alt råt. Men det betyder naturligvis at Gaarde skal tilbage til skrivebordet, og måske lige overveje om hans fine handelshøjskole-teorier nu også holder i praksis.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. okt 2013, 13:49

FCM skrev:Du må jo øvrigt undre dig en del over, at 'slaget om Jylland' tiltrak så få tilskuere, der jo er din egen enhed for at måle rivaliseringen, når du ihærdigt forsøger at argumentere for, hvor stort og historisk et opgør det er mellem gloværdige traditionsklubber. Hvorfor er det så, at der var 2000 flere tilskuere til Hadets kamp? Hvis vi anvender din egen målestok for rivalisering (som jeg stadig mener er det rene vrøvl), så er der større rivalisering i Hadets kamp end i Slaget om Jylland.

I øvrigt bliver min pointe om, at der er langt flere interessante vinkler på FCM-AaB jo tydeligt understøttet af, at andre debattører straks begynder at diskutere disse temaer, blot jeg nævner dem som eksempler i neutrale vendinger. Det er tydeligt, at der ville være kød på de vinkler.

Tilbage står det, at AaB og AGF endte med at blive lidt til grin i resten af fodbolddanmark, fordi de forsøgte at skabe hype om en ret ligegyldig kamp. Det synes jeg stadig er ganske betryggende, da det viser, at fodbolddanmark trods alt ikke æder alt råt. Men det betyder naturligvis at Gaarde skal tilbage til skrivebordet, og måske lige overveje om hans fine handelshøjskole-teorier nu også holder i praksis.
Hvor lidt jeg end bryder mig om det, så må jeg desværre give dig ret. "Slaget om Jylland" endte desværre som en fuser. Det var et meget forfriskende initativ som jeg har stor respekt for, men spørgsmålet er om det er den rigtige måde at gøre det på. Klubberne forsøgte at iscenesætte eventen, men det vil være bedre hvis det stammede fra supporterne/spillerne. Det eneste positive var at der blev skabt en del medieopmærksomhed vedr. kampen, men på alle andre parametre var det en fiasko. Imidlertid er det stadigvæk for tidligt at konkludere om konceptet holder. Meget fornuftigt har klubberne valgt at foretage en evaluering når sæsonens 3 indbyrdes kampe er spillet.

Tilskuertallet på ca. 7.500 var dybt skuffende/alarmerende. Det var udmærket vejr og begge hold lå ganske fornuftigt placeret i Superligaen. GF kunne ikke fylde udebaneburet, hvilket de normalt ellers ikke plejer at have problemer med. Tilskuer og stemningsmæssigt var det en fuser. Desværre illustrede kampen endnu engang, at AaB hidtil har haft nogle umanerlig sløje tilskuertal dette efterår, hvor der ellers har været hjemmekampe mod attraktive modstandere som FCK, OB, FCM, Brøndby og AGF.

Og til dem der sammenligner AaB og Hernings tilskuertal. Det er som at sammenligne æbler og ananas. Der bor ca. 63.000 i Herning - Ikast (inkl. diverse industrielle ørkener), mens der til sammenligning bor ca. 128.000 i Aalborg (inkl. Nørresundby). Alt andet lige bør AaB ha´ et langt større tilskuergennemsnit end FCM, men selvfølgelig har de aktuelle sporslige præstationer betydning.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 5. okt 2013, 15:19

frederikshavneren skrev: Og til dem der sammenligner AaB og Hernings tilskuertal. Det er som at sammenligne æbler og ananas. Der bor ca. 63.000 i Herning - Ikast (inkl. diverse industrielle ørkener), mens der til sammenligning bor ca. 128.000 i Aalborg (inkl. Nørresundby). Alt andet lige bør AaB ha´ et langt større tilskuergennemsnit end FCM, men selvfølgelig har de aktuelle sporslige præstationer betydning.
Før i tiden havde FCM tilsyneladende virkelig mange fribilletter i udbud til hver hjemmekamp - sådan Aalborg DH-style. Jeg ved ikke om det stadig forholder sig sådan.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 5. okt 2013, 16:00

limey skrev:
frederikshavneren skrev: Og til dem der sammenligner AaB og Hernings tilskuertal. Det er som at sammenligne æbler og ananas. Der bor ca. 63.000 i Herning - Ikast (inkl. diverse industrielle ørkener), mens der til sammenligning bor ca. 128.000 i Aalborg (inkl. Nørresundby). Alt andet lige bør AaB ha´ et langt større tilskuergennemsnit end FCM, men selvfølgelig har de aktuelle sporslige præstationer betydning.
Før i tiden havde FCM tilsyneladende virkelig mange fribilletter i udbud til hver hjemmekamp - sådan Aalborg DH-style. Jeg ved ikke om det stadig forholder sig sådan.
Det er også en billig pris at betale, for at få det meste indavl samlet ét sted, omend det kun er for en kort periode.. Hekler og Disco-Glen må da på en eller anden måde være i familie, og det er ikke kønt!
1 2 3 Jimmy er en mur!

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Slaget om Jylland

Indlæg af fish » 5. okt 2013, 19:57

FCM skrev: Tilbage står det, at AaB og AGF endte med at blive lidt til grin i resten af fodbolddanmark, fordi de forsøgte at skabe hype om en ret ligegyldig kamp. Det synes jeg stadig er ganske betryggende, da det viser, at fodbolddanmark trods alt ikke æder alt råt. Men det betyder naturligvis at Gaarde skal tilbage til skrivebordet, og måske lige overveje om hans fine handelshøjskole-teorier nu også holder i praksis.
Nu ved jeg ikke om Herning er at betragte som resten af Danmark men direkte til grin må stå for din egen regning. Med hensyn til handelsskole teorier så skal du da ikke komme og bilde mig ind at "Hadets Kamp" var noget medierne bare opfandt og du skal da slet ikke bilde mig ind at det prædikat og "hype" ikke trak ekstra folk på stadion. Det var en fin kamp og godt med tilskuere og tillykke med det. Om tallene havde været lige så gode hvis FCM ikke havde ligget så usædvanligt godt til og Viborg lige var kommet tilbage kan man kun gisne om.

Jeg synes ikke AaB og AGF skal tilbage til skrivebordet tværtimod skal de bare mase på. At nogle kan have ondt i røven af at dette bliver kaldt "slaget om Jylland" blot fordi deres jyske klub ligger foran i tabellen i år kan jeg kun henskrive til mindreværdskomplekser. Med tanke på de to klubbers tradition synes jeg bestemt det er ok og har svært ved at se hvilke andre jyske klubbers opgør der skulle have mere ret til at påberåbe sig dette prædikat.
frederikshavneren skrev: Hvor lidt jeg end bryder mig om det, så må jeg desværre give dig ret. "Slaget om Jylland" endte desværre som en fuser.
Man skal nok være på grænsen til fanatiker hvis man synes første episode af "slaget" var fremragende. Kampen var en klar fuser men konceptet mener jeg er for tidligt at bedømme. Det fik en frygtelig masse omtale selv om det ikke blev belønnet på tilskuertallet eller af de 22 startende.
Personligt mener jeg at vi skal stoppe med at skamme os over at råbe lidt op og så ikke lige følge op med en god kamp. Københavnerne har spillet et utal dårlige "firms" uden at det har lagt en dæmper på dem og deres råben.
Vi taber først ansigt hvis vi laver den klassiske jyske og dæmper os næste gang, blot fordi sidste gang ikke var så godt.
Jeg håber at AaB og AGF følger op næste gang og fremover. Frem med brystet og op med skulderne :-)

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 5. okt 2013, 20:52

FCM skrev:Du må jo øvrigt undre dig en del over, at 'slaget om Jylland' tiltrak så få tilskuere, der jo er din egen enhed for at måle rivaliseringen, når du ihærdigt forsøger at argumentere for, hvor stort og historisk et opgør det er mellem gloværdige traditionsklubber. Hvorfor er det så, at der var 2000 flere tilskuere til Hadets kamp? Hvis vi anvender din egen målestok for rivalisering (som jeg stadig mener er det rene vrøvl), så er der større rivalisering i Hadets kamp end i Slaget om Jylland.
Tilskuertallet til "Slaget om Jylland" var det næsthøjeste til en AGF-kamp i Aalborg siden AaB's seneste mesterskab. Jeg havde ikke forventet 9000, men er omvendt heller ikke imponeret over 7500. Det var som forventet, men jeg havde gerne set den runde 8000. Jeg bruger jeres tilskuertal mod Viborg til at så tvivl om din/jeres påstand om den enorme rivalisering mellem FCM og Viborg. Jeg er sikker på, at I nok skal få hypet den helt store rivalisering op på meget kort tid, men jeg fastholder, at hvis den eksisterede i forvejen, ville Viborg trække flere tilskuere i Herning end Køge. Og det har ikke været tilfældet før nu.

Men du ved det jo godt inderst inde: Hvis FCM-Viborg altid trak 9000 tilskuere, ville du selv bruge det som afgørende bevis for, at kampen er noget helt særligt. Det kan du ikke, for hidtil har Viborg ikke trukket flere tilskuere end Horsens, Nordsjælland og Køge. Derfor må du ty til historier om løbeture mod Viborg Banegaard og andre desperate argumenter, og det er faktisk ganske morsomt at overvære. :D

Det er også morsomt, at du bliver ved med at vige uden om spørgsmålet om, hvad der blev af jeres had mod Silkeborg. Det var jo så stort, så stort for nogle sæsoner siden. Men nu er det Viborg, I har brug for at hade. Hvis Ringkøbing rykkede op i Superligaen, ville det sikkert være dem. Det er ikke nogen bebrejdelse, for sådan er det sikkert at være en historieløs klub uden særlig identitet. Så søger man i øst og vest efter fjendebilleder at spejle sig i, og nu har I så valgt, at det skal være Viborg. Tillykke med det, og jeg er ikke i tvivl om, at I skal få held med jeres foretagende. I havde jo held med at få Ikast og Herning til at holde op med at hade hinanden fra den ene dag til den anden.
FCM skrev:I øvrigt bliver min pointe om, at der er langt flere interessante vinkler på FCM-AaB jo tydeligt understøttet af, at andre debattører straks begynder at diskutere disse temaer, blot jeg nævner dem som eksempler i neutrale vendinger. Det er tydeligt, at der ville være kød på de vinkler.
Hvis jeg buldrede ind på Inters fanforum og braldrede op om, at man kunne diskutere, om deres Champions League-titel i 2010 var mere værd end vores 2-2 på Old Trafford, tør jeg godt love, at jeg ville få hånlige reaktioner på det. Men det er ikke det samme, som at er der ville være kød på den vinkel. Det er ret vildt, at du konkluderer sådan på baggrund af de svar, du har fået på din dybt underlige påstand. Helt ærligt: Det er ret vildt!
FCM skrev:Tilbage står det, at AaB og AGF endte med at blive lidt til grin i resten af fodbolddanmark, fordi de forsøgte at skabe hype om en ret ligegyldig kamp. Det synes jeg stadig er ganske betryggende, da det viser, at fodbolddanmark trods alt ikke æder alt råt. Men det betyder naturligvis at Gaarde skal tilbage til skrivebordet, og måske lige overveje om hans fine handelshøjskole-teorier nu også holder i praksis.
Jeg føler ikke, at AaB og AGF er til grin, men med din evne til at konkludere vildt in mente, så tager jeg også din påstand om at være til grin med sindsro. Jeg forstår, at det irriterer dig, at FCM ikke kan være en del af "Slaget om Jylland", men sådan er det altså bare. Hvis der var en grund til, at I skulle være det, var I jo også blevet det. Det er jo ikke vores skyld, at jeres klub kun lige har nået teenagealderen, at I er uden titler – og at vores grunde til ikke at synes om jer bliver delt af fodboldfans i hele landet uanset geografisk baggrund. SønderjyskE, OB, Vestsjælland og Helsingør ville være lige så "forhadte", hvis de havde jeres opførsel og selvbedrageriske tilgang til verden. Det er måske i virkeligheden den største årsag til, at I ikke er med i klubben "Slaget om Jylland".

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. okt 2013, 11:14

Har fået fat i et par sponsor billetter, og ville derfor tage en mine venner med, han spørger så om det er med spisning eller hvordan. jeg går ikke udfra det er, men nu ville jeg lige høre.

seamann

Indlæg af seamann » 6. okt 2013, 11:49

jonas386 skrev:Har fået fat i et par sponsor billetter, og ville derfor tage en mine venner med, han spørger så om det er med spisning eller hvordan. jeg går ikke udfra det er, men nu ville jeg lige høre.
De er nok forældede, eller kan bruges næste gang på Fredensvang...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. okt 2013, 11:52

seamann skrev:
jonas386 skrev:Har fået fat i et par sponsor billetter, og ville derfor tage en mine venner med, han spørger så om det er med spisning eller hvordan. jeg går ikke udfra det er, men nu ville jeg lige høre.
De er nok forældede, eller kan bruges næste gang på Fredensvang...
Forkert tråd. Sorry. Poster den i den rigtige

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 6. okt 2013, 14:17

sulakvelidze skrev:Jeg bruger jeres tilskuertal mod Viborg til at så tvivl om din/jeres påstand om den enorme rivalisering mellem FCM og Viborg. Jeg er sikker på, at I nok skal få hypet den helt store rivalisering op på meget kort tid, men jeg fastholder, at hvis den eksisterede i forvejen, ville Viborg trække flere tilskuere i Herning end Køge.
Det undrer mig, at du bliver ved med at fremføre, at der ikke er nogen rivalisering eller had mellem FCM og VFF fans. Det er i den grad et vidnesbyrd om, at du intet aner om det du taler om. Du kunne jo prøve at spørge nogle VFF eller FCM fans om det, i stedet for at drage konklusioner ud fra et Excel-ark...
sulakvelidze skrev:Men du ved det jo godt inderst inde: Hvis FCM-Viborg altid trak 9000 tilskuere, ville du selv bruge det som afgørende bevis for, at kampen er noget helt særligt.
Der tager du igen fejl - hvilket du jo også burde vide, eftersom jeg jo allerede har skrevet, at måleenheden for rivalisering ikke er tilskuertal. Jeg er nemlig ikke så en-dimensionel i min tilgang til tilskuertal som dig. Jeg er nemlig godt klar over, at tilskuertal i højere grad varierer med en lang række andre faktorer end rivalisering mellem klubberne, som fx kamptidspunkt, vejrforhold, hjemmeholdets præstation i de foregående kampe, andre aktiviteter ifm kampene, tilgængeligheden af fribilletter, konkurrerende arrangementet på samme tidspunkt, kørselsafstand for modstanderfans samt holdenes placering i ligaen - for bare lige at nævne 8 (!) væsentlige faktorer, som du tilfældigvis har glemt. Det er du nok inderst inde også godt klar over, men da det samtidig jo i den grad svækker dit argument, kan jeg godt forstå, at du vælger at ignorere det.
sulakvelidze skrev:Det er også morsomt, at du bliver ved med at vige uden om spørgsmålet om, hvad der blev af jeres had mod Silkeborg. Det var jo så stort, så stort for nogle sæsoner siden.
Der skal åbenbart ikke meget til at more dig. Jeg har ikke svaret på spørgsmål om Silkeborg (eller FCMs egenkapital), da det jo ikke er det tråden handler om. Så jeg forsøger blot at undlade at afspore debatten, selvom jeg godt kan forstå, at du gerne vil have den væk fra min oprindelige konklusion: 'Slaget om Jylland' var en kommerciel og sportslig fiasko. Det er der vist endnu ikke rigtig nogen, der har været uenig i.
sulakvelidze skrev:Jeg forstår, at det irriterer dig, at FCM ikke kan være en del af "Slaget om Jylland"
Hvis det er hvad du har forstået indtil videre, så er der vist ingen grund til at fortsætte debatten.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. okt 2013, 14:58

FCM skrev: Der tager du igen fejl - hvilket du jo også burde vide, eftersom jeg jo allerede har skrevet, at måleenheden for rivalisering ikke er tilskuertal. Jeg er nemlig ikke så en-dimensionel i min tilgang til tilskuertal som dig. Jeg er nemlig godt klar over, at tilskuertal i højere grad varierer med en lang række andre faktorer end rivalisering mellem klubberne, som fx kamptidspunkt, vejrforhold, hjemmeholdets præstation i de foregående kampe, andre aktiviteter ifm kampene, tilgængeligheden af fribilletter, konkurrerende arrangementet på samme tidspunkt, kørselsafstand for modstanderfans samt holdenes placering i ligaen - for bare lige at nævne 8 (!) væsentlige faktorer, som du tilfældigvis har glemt. Det er du nok inderst inde også godt klar over, men da det samtidig jo i den grad svækker dit argument, kan jeg godt forstå, at du vælger at ignorere det.
Stop nu dig selv for pokker.

Du har selv argumenteret for at "slaget om Jylland" var en fiasko, bl.a. fordi der ikke kom så mange tilskuere som til jeres lille ligegyldige lokalopgør i det midtjyske - man kunne da med god fornuft bruge alle de ting du nu lister op, til at modsige dine egne tildliere argumenter.

I hader Viborg... jovist, det gør i da sikkert, jeg har nu ingen anelse om hvad grunden skulle være, og synes det virker påtaget, men før FCM opstod eksisterede den rivalisering vel slet ikke... jeg husker da i hvert fald at det mere var mellem Ikast og Herning at der var stor rivalisering, og masser af kritik før fusionen.

Det er hul i hovedet at mene at jeres lille leg med Viborg skulle være i nærheden af at have den pondus som et opgør mellem Jyllands to største byer (derfor slaget om jylland) har i hvilken som helst sportsgren. At AaB og AGF igennem mere end 100 år har kæmpet om at være det bedste fodboldhold i Jylland, tager vel ikke ligefrem noget fra den rivalisering.

Det er iøvrigt den samme rivalisering som er i spil mellem alle landets 4 største byer på kryds og tværs, i mere eller mindre grad.

Og så synes jeg da iøvrigt det er lidt sørgeligt som du altid popper frem herinde, når der er et eller andet med vores klub hvor det lige passer ind i din agenda at puste lidt til ilden... det er ved at være mere end trættende. Hver gang du dukker op kunne du jo lige så godt starte dine indlæg med "Hvordan synes i selv det går?"

Besvar