iOS 7

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

iOS 7

Indlæg af astonvilla » 27. sep 2013, 11:28

Hej.
Jeg er så uheldig at jeg har valgt at opdatere min iPhone og iPad med det nye iOS 7.
Efter denne opdatering er alt bare gået galt.
Nu har jeg søgt rundt på nettet i et desparat forsøg på at "undo" denne opdatering, men det ser sandelig ud til at det kan man ikke.
Kan det være rigtigt??

Jeg er en spasser ud i teknikens Verden - men jeg ved der er nogle Super Geeks herinde (kærligt ment) der kan en masse triks - også med Apple produkter.

Mht iPad'en er det ikke så vigtigt. Det er min datter's og jeg har besluttet mig for hun skal have en ordentlig tablet (non-Apple) til næst kommende fødselsdag (iPad'en er jo noget forfærdeligt skrammel - og efter iOS opdateringen virker intet på den - hun kan eksempelvis ikke se web-tv på den længere).

Det er vigtigere med min forbandede iPhone, som jeg ikke kan fravælge (det er en arbejdsting - og den eneste telefon vi kan vælge fra hylden).
Hvad pokker gør man??

Den fryser ofte, og når den en gang imellem kører så sker alt ufatteligt langsomt, jeg kan ikke svare på opkald til tider og så er alle de nye features bare generelt usle og umulige at arbejde med (en hel masse små irriterende ting). Det primære er dog at telefonen stort set ikke virker efter opdateringen - og nu vil jeg bare tilbage til hvor den var før opdateringen!

Dér var det bare en dårlig arbejdstelefon - nu er den uanvendelig som arbejdsredskab.

Hvad gør jeg. Geeeeks. Heeelp meee.
Bienvenu Bassogog!

VanColter
Lilleput
Lilleput

Re: iOS 7

Indlæg af VanColter » 27. sep 2013, 11:45

Først vil jeg starte med at lave en total gendannelse af hele telefonen
http://support.apple.com/kb/HT1414?view ... cale=da_DK
For alle de fejl du beskriver der er ikke noget som den skal gøre normalt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. sep 2013, 12:01

Jeg har også opdateret og er fint tilfreds. Absolut ingen fejl på hverken telefon eller iPad.
Der er ikke mulighed for at "nedgradere" til sidste iOS såvidt jeg ved. Men tror nu også det er telefonen, ikke opdateringen der er dit problem.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2013, 12:18

astonvilla skrev:Hej.
Jeg er så uheldig at jeg har valgt at opdatere min iPhone og iPad med det nye iOS 7.
Efter denne opdatering er alt bare gået galt.
Nu har jeg søgt rundt på nettet i et desparat forsøg på at "undo" denne opdatering, men det ser sandelig ud til at det kan man ikke.
Kan det være rigtigt??

Jeg er en spasser ud i teknikens Verden - men jeg ved der er nogle Super Geeks herinde (kærligt ment) der kan en masse triks - også med Apple produkter.

Mht iPad'en er det ikke så vigtigt. Det er min datter's og jeg har besluttet mig for hun skal have en ordentlig tablet (non-Apple) til næst kommende fødselsdag (iPad'en er jo noget forfærdeligt skrammel - og efter iOS opdateringen virker intet på den - hun kan eksempelvis ikke se web-tv på den længere).

Det er vigtigere med min forbandede iPhone, som jeg ikke kan fravælge (det er en arbejdsting - og den eneste telefon vi kan vælge fra hylden).
Hvad pokker gør man??

Den fryser ofte, og når den en gang imellem kører så sker alt ufatteligt langsomt, jeg kan ikke svare på opkald til tider og så er alle de nye features bare generelt usle og umulige at arbejde med (en hel masse små irriterende ting). Det primære er dog at telefonen stort set ikke virker efter opdateringen - og nu vil jeg bare tilbage til hvor den var før opdateringen!

Dér var det bare en dårlig arbejdstelefon - nu er den uanvendelig som arbejdsredskab.

Hvad gør jeg. Geeeeks. Heeelp meee.
Hvis den opfører sig som beskrevet, så ville jeg nok bare tage fat i supporten (der er vel support på når det er en arbejdstelefon) og få skidtet byttet ud med én der fungerer. Evt. lige prøv en gendannelse først, som en anden foreslog.

Hos mig (og dem jeg kender til) er opgraderingen til iOS7 foregået absolut uden bøvl, og de eneste klager jeg kender til er mine egne, og de er af kosmetisk art - jeg synes den nye brugerflade er grim.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 27. sep 2013, 12:41

Jeg har også fået iOS7 og det lader til, at det er forholdsvis nemt at vænne sig til. Dog er min app til facebook rent grafisk nu indlejret i en mappe der hedder "sociale". Hvordan kan man ændre dette til, at ikonet står for sig selv?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2013, 13:03

limey skrev:Jeg har også fået iOS7 og det lader til, at det er forholdsvis nemt at vænne sig til. Dog er min app til facebook rent grafisk nu indlejret i en mappe der hedder "sociale". Hvordan kan man ændre dette til, at ikonet står for sig selv?
Trække den ud på hjemmeskærmen?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 27. sep 2013, 13:07

Har også selv opdateret 2 telefoner og 1 ipad uden problemer til iOS7 uden problemer. Dog har jeg hørt fra andre, at installationen er gået galt, og opfører sig som du beskriver.

Løsningen er som beskrevet oven over, at gendanne den til fabriksindstillinger og evt. geninstallere apps der er problemer med.

Mht. Facebook appen, så er det vel bare at trække den til hjemmeskærmen?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 27. sep 2013, 13:31

Hinrup, VanColter mv - tak for input vedr. gendanne. Det vil jeg prøve på (og tak for linket - sådan noget er jomfruelig jord for mig!).
Er det noget som kan betegnes som "risky" - eller vil en gendannelse med sikkerhedskopi med 99,99% sikkerhed virke efter Jeres mening? Jeg ville sku være ked af at miste en masse ting i denne process.

Jeg synes det er underligt at jeg har problemet både med min iPhone og min datters iPad når så mange ikke har issues. Kan det hænge sammen med at de 2 enheder er synkroniseret til hinanden og de har "befængt" hinanden med et eller andet?

Pastorius: Ja, enhver ville nok vende sig til support - men det gør man ikke i denne virksomhed. Kun en tåbe frygter ikke vores IT-support. Alt er i værre tilstand når det kommer tilbage derfra...Run away, Run away...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 27. sep 2013, 13:39

astonvilla skrev:Hinrup, VanColter mv - tak for input vedr. gendanne. Det vil jeg prøve på (og tak for linket - sådan noget er jomfruelig jord for mig!).
Er det noget som kan betegnes som "risky" - eller vil en gendannelse med sikkerhedskopi med 99,99% sikkerhed virke efter Jeres mening? Jeg ville sku være ked af at miste en masse ting i denne process.

Jeg synes det er underligt at jeg har problemet både med min iPhone og min datters iPad når så mange ikke har issues. Kan det hænge sammen med at de 2 enheder er synkroniseret til hinanden og de har "befængt" hinanden med et eller andet?

Pastorius: Ja, enhver ville nok vende sig til support - men det gør man ikke i denne virksomhed. Kun en tåbe frygter ikke vores IT-support. Alt er i værre tilstand når det kommer tilbage derfra...Run away, Run away...
Hvis du er nervøs for gendannelsen, så kan du jo tage en sikkerhedskopi inden du går igang. Hvis det så fucker helt, så gendan ud fra den efterfølgende.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 27. sep 2013, 14:07

Pastorius skrev:
limey skrev:Jeg har også fået iOS7 og det lader til, at det er forholdsvis nemt at vænne sig til. Dog er min app til facebook rent grafisk nu indlejret i en mappe der hedder "sociale". Hvordan kan man ændre dette til, at ikonet står for sig selv?
Trække den ud på hjemmeskærmen?
Jeg takker let rødmende og synes naturligvis at det havde jeg prøvet flere gange.

VanColter
Lilleput
Lilleput

Indlæg af VanColter » 27. sep 2013, 15:34

Hinrup85 skrev:
astonvilla skrev:Hinrup, VanColter mv - tak for input vedr. gendanne. Det vil jeg prøve på (og tak for linket - sådan noget er jomfruelig jord for mig!).

Hvis du er nervøs for gendannelsen, så kan du jo tage en sikkerhedskopi inden du går igang. Hvis det så fucker helt, så gendan ud fra den efterfølgende.
Bare husk en sikkerhedskopi IKKE laver backup af billeder, film og musik som er overført fra computeren gennem iTunes. Det skal du stadig have på computeren så du kan overføre det efter gendannelse.

Du kan læse lidt mere om de 2 metoder til sikkerhedskopiring her samt hvad de dækker.
http://support.apple.com/kb/HT1766?viewlocale=da_DK

Mojoman
ASC Kbh.
ASC Kbh.
Geografisk sted: 2000

Indlæg af Mojoman » 4. okt 2013, 19:38

Hej Villain.

Er det blevet bedre?
Nu skriver du ikke om det er en IP4 eller IP5 du har, men såfremt det er en IP4/4S, så prøv følgende:
Gå ind under indstillinger - ICloud - Dokumenter/Data og slå det fra.
Har i flere tilfælde hjulpet :)

http://woview.infomedia.dk/?url=http:// ... ZsYW5nPWVu

-giver lidt af de underliggende features, der er kommet med opdateringen.

Håber det kan bruges :)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 5. okt 2013, 15:21

Mojoman skrev:Hej Villain.

Er det blevet bedre?
Nu skriver du ikke om det er en IP4 eller IP5 du har, men såfremt det er en IP4/4S, så prøv følgende:

Hej,

nej det har ikke hjulpet en skid. Jeg er godt sur i skrallen over det Apple-skrammel. Og vores IT support er som forventet fuldstændig blank.

De har dog ikke foreslået det du skriver. Skulle det hjælpe på at den er blevet så langsom?

Jeg prøver det.

Det er en 4S jeg har.

Anyway, så har jeg bedt indkøb om at udvidde sortimentet, så vi ikke bare kan vægle iPhones. Så kan jeg snart få en anden type tlf. Håber jeg.

PS: Et "sjovt" lille tillæg er at jeg efter opdateringen ikke længere kan sende SMS'er som iMessage længere. Problemet er løst med at slå iMessage fra - ellers står den bare og koger - men alligevel...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2013, 15:42

astonvilla skrev:
Mojoman skrev:Hej Villain.

Er det blevet bedre?

Hej,

nej det har ikke hjulpet en skid. Jeg er godt sur i skrallen over det Apple-skrammel. Og vores IT support er som forventet fuldstændig blank.

De har dog ikke foreslået det du skriver. Skulle det hjælpe på at den er blevet så langsom?

Jeg prøver det.

Det er en 4S jeg har.

Anyway, så har jeg bedt indkøb om at udvidde sortimentet, så vi ikke bare kan vægle iPhones. Så kan jeg snart få en anden type tlf. Håber jeg.

PS: Et "sjovt" lille tillæg er at jeg efter opdateringen ikke længere kan sende SMS'er som iMessage længere. Problemet er løst med at slå iMessage fra - ellers står den bare og koger - men alligevel...
iMessage er der et eller andet fishy ved: http://www.dr.dk/Nyheder/Viden/Tech/201 ... 100724.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Det andet du beskriver er ikke et generelt problem, men netop derfor så meget mere irriterende. Foreslå supoort at du får en anden telefon mens de leger med at retter problemerne på din.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 5. okt 2013, 15:46

Jeg er endnu ikke stødt på et problem med ios7, og jeg har opdateret 4 iPhones(2x4, en 4s og en 5) samt 2 iPads(iPad mini og iPad 3) både fra selve enheden, fra itunes og med gendannelse før opdatering, og har ikke oplevet et eneste problem(eller jo, Airplay kørte røv dårligt, indtil jeg opdagede, at det var routeren den var gal med). Jeg er ret sikker på, at problemet er sket hos dig. Prøv med en gendannelse i DFU mode.
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2013, 15:51

alithebeast skrev:Jeg er endnu ikke stødt på et problem med ios7, og jeg har opdateret 4 iPhones(2x4, en 4s og en 5) samt 2 iPads(iPad mini og iPad 3) både fra selve enheden, fra itunes og med gendannelse før opdatering, og har ikke oplevet et eneste problem(eller jo, Airplay kørte røv dårligt, indtil jeg opdagede, at det var routeren den var gal med). Jeg er ret sikker på, at problemet er sket hos dig. Prøv med en gendannelse i DFU mode.
Når det er en firmaleveret enhed, ville jeg ikke gide rode med den slags, men bede firmaet fikse den eller elvere en ny.
(Jeg er heller ikke stødt på problemer med de 5-6 iOS enheder jeg har været indo over opgraderingen af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 5. okt 2013, 16:00

Pastorius skrev:
alithebeast skrev:Jeg er endnu ikke stødt på et problem med ios7, og jeg har opdateret 4 iPhones(2x4, en 4s og en 5) samt 2 iPads(iPad mini og iPad 3) både fra selve enheden, fra itunes og med gendannelse før opdatering, og har ikke oplevet et eneste problem(eller jo, Airplay kørte røv dårligt, indtil jeg opdagede, at det var routeren den var gal med). Jeg er ret sikker på, at problemet er sket hos dig. Prøv med en gendannelse i DFU mode.
Når det er en firmaleveret enhed, ville jeg ikke gide rode med den slags, men bede firmaet fikse den eller elvere en ny.
(Jeg er heller ikke stødt på problemer med de 5-6 iOS enheder jeg har været indo over opgraderingen af.
Der er også problemer med datterens iPad, den tror jeg ikke, han kan tørre af på firmaet. ;)
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2013, 16:15

alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Der er også problemer med datterens iPad, den tror jeg ikke, han kan tørre af på firmaet. ;)
Næ, men de er svære at forholde sig til, når de er uspecificerede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 5. okt 2013, 16:42

Igennem firmaet har jeg med det fandens legetøj at gøre. Jeg har efterhånden opdateret 20 stykker. Der er nogen 4'ere, der ikke rigtig kan lide opdateringen.
Min teori er at Apple på den måde sørger for at folk køber ny telefon. 4'erne burde ikk opdateres til ios 7 imo, men 4s burde ikk være noget problem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 5. okt 2013, 17:27

Pastorius skrev:
alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Næ, men de er svære at forholde sig til, når de er uspecificerede.
Jeg var ellers ret overbevist om at problemet bestod i at enheden ikke ville afspille WebTV. Hvis det er Stofas WebTV-app så er det forresten app'en den er gal med og ikke enheden.
Hader København!

Besvar