Den må du gerne forklare nærmere, for i mine øjne giver det ingen mening.MHJ skrev:
Man retter det vel egentlig også efter de andre uddannelser du nævner. At andre så ovenikøbet får glæde af det, er vel kun bonus. Det er ligesom hvis der er tilbud på smøger i Fakta. Det er naturligvis rettet mod rygere selvom ikke-rygere også kan få "glæde" af det. Så jeg forstår ikke helt din anke. Og hvis det så resulterer i at en universitetsgut/gutinde nu vælger at tage turen til stadion, så er det jo kun et plus.
AaB og billet priser
- Kaare Sagan Larsen
- Superliga

Re: AaB og billet priser
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg skal forsøge. Hvis det stadig ikke giver mening for dig, må du lige præcisere hvor problemet i dine øjne opstår.Kaare Sagan Larsen skrev:Den må du gerne forklare nærmere, for i mine øjne giver det ingen mening.MHJ skrev:
Man retter det vel egentlig også efter de andre uddannelser du nævner. At andre så ovenikøbet får glæde af det, er vel kun bonus. Det er ligesom hvis der er tilbud på smøger i Fakta. Det er naturligvis rettet mod rygere selvom ikke-rygere også kan få "glæde" af det. Så jeg forstår ikke helt din anke. Og hvis det så resulterer i at en universitetsgut/gutinde nu vælger at tage turen til stadion, så er det jo kun et plus.
For at forstå eksemplet skal du se på det indlæg jeg svarede på. Afsenderen (undskyld hvis jeg misforstår) syntes at mene at det faktum at folk fra uni også kunne udnytte studierabatten i en eller anden forstand var et problem, da man dermed ikke målrettede kampagnen mod det mest attraktive kundesegment, nemlig dem på de andre ungdomsuddannelser. Det syntes jeg lød underligt, da det faktum at unifolket også kan få rabat ikke gør det mindre attraktivt for dem på ungdomsuddannelserne. Studierabatten er præcis rettet mod alle med studiekort, også dem på ungdomsuddannelserne.
Mit eksempel var en en analogi. "Rygere" = "folk på alle andre uddannelser end uni med studiekort". "Ikke-rygere" = "folk fra uni med studiekort." "Fakta" = "AaB".
Når man i fakta (eller AaB) målretter en priskampagne mod "rygere"("folk på andre uddannelser end uni med studiekort"), kan "ikke-rygere" ("folk fra uni) også købe det, hvis de skulle have lyst. Det faktum at "ikke-rygere" (folk fra uni) også kan udnytte tilbuddet/rabatten, er bare bonus, og fjerner ikke det fordelagtige for "rygerne"/"folk på andre uddannelser end uni med studiekort".
Ergo: nogle ikke-rygere begynder måske at ryge (usandsynligt!) og nogle studerende fra uni begynder måske at gå til fodbold (det gør de jo også allerede).
...for at gøre det langt.
Jeg er sikker på der findes en meget mere kort og elegant måde at sige det på.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Kaare Sagan Larsen
- Superliga

Dit indlæg giver kun mening, hvis man antager en ikke-ryger vil begynde at ryge fordi Fakta har smøger på tilbud i en uge. Så dumme tvivler jeg på folk er, så din sammenligning er temmelig dårlig.MHJ skrev:Jeg skal forsøge. Hvis det stadig ikke giver mening for dig, må du lige præcisere hvor problemet i dine øjne opstår.
For at forstå eksemplet skal du se på det indlæg jeg svarede på. Afsenderen (undskyld hvis jeg misforstår) syntes at mene at det faktum at folk fra uni også kunne udnytte studierabatten i en eller anden forstand var et problem, da man dermed ikke målrettede kampagnen mod det mest attraktive kundesegment, nemlig dem på de andre ungdomsuddannelser. Det syntes jeg lød underligt, da det faktum at unifolket også kan få rabat ikke gør det mindre attraktivt for dem på ungdomsuddannelserne. Studierabatten er præcis rettet mod alle med studiekort, også dem på ungdomsuddannelserne.
Mit eksempel var en en analogi. "Rygere" = "folk på alle andre uddannelser end uni med studiekort". "Ikke-rygere" = "folk fra uni med studiekort." "Fakta" = "AaB".
Når man i fakta (eller AaB) målretter en priskampagne mod "rygere"("folk på andre uddannelser end uni med studiekort"), kan "ikke-rygere" ("folk fra uni) også købe det, hvis de skulle have lyst. Det faktum at "ikke-rygere" (folk fra uni) også kan udnytte tilbuddet/rabatten, er bare bonus, og fjerner ikke det fordelagtige for "rygerne"/"folk på andre uddannelser end uni med studiekort".
Ergo: nogle ikke-rygere begynder måske at ryge (usandsynligt!) og nogle studerende fra uni begynder måske at gå til fodbold (det gør de jo også allerede).
- Buzz Killington
- Allstar

Jeg er lidt usikker på om du forstod hensigten med sammenlignen. Når AaB målretter en rabat mod en bestemt gruppe, bliver denne kampagnes effektivitet ikke mindsket af at andre har adgang til samme rabatordning, uanset om andre gør brug af den eller ej. Det er altså ligegyldigt om ikke-rygere rent faktisk udnytter tilbuddet. Rygerne - dem tilbuddet var rette mod - vil stadig få glæde af det.Kaare Sagan Larsen skrev:Dit indlæg giver kun mening, hvis man antager en ikke-ryger vil begynde at ryge fordi Fakta har smøger på tilbud i en uge. Så dumme tvivler jeg på folk er, så din sammenligning er temmelig dårlig.MHJ skrev:Jeg skal forsøge. Hvis det stadig ikke giver mening for dig, må du lige præcisere hvor problemet i dine øjne opstår.
Og sådan helt pedantisk, så må man gerne antage at nogle rygere er stoppet pga. prisen eller at nogle mangler det sidste incitament for at begynde denne last, hvis det ikke lige var for prisen. Men det er igen underordnet.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Kaare Sagan Larsen
- Superliga

Men ikke-rygerne eller dem der ikke har tænkt sig at gå til fodbold, har da stadig ikke glæde af det. De har mulighed for at benytte sig af det, men da det ikke har interessen, så har de heller ikke glæde af det. Accepter dog at sammenligningen stinker.MHJ skrev:Jeg er lidt usikker på om du forstod hensigten med sammenlignen. Når AaB målretter en rabat mod en bestemt gruppe, bliver denne kampagnes effektivitet ikke mindsket af at andre har adgang til samme rabatordning, uanset om andre gør brug af den eller ej. Det er altså ligegyldigt om ikke-rygere rent faktisk udnytter tilbuddet. Rygerne - dem tilbuddet var rette mod - vil stadig få glæde af det.
Og sådan helt pedantisk, så må man gerne antage at nogle rygere er stoppet pga. prisen eller at nogle mangler det sidste incitament for at begynde denne last, hvis det ikke lige var for prisen. Men det er igen underordnet.
- Buzz Killington
- Allstar

Det sidste var en unødvendig og ikke særlig ydmyg eller høflig kommentar. Jeg gider ikke ned på det niveau, så hermed en første og sidste anmodning om at fortsætte diskussionen i en voksen og anstændig tone.Kaare Sagan Larsen skrev:Men ikke-rygerne eller dem der ikke har tænkt sig at gå til fodbold, har da stadig ikke glæde af det. De har mulighed for at benytte sig af det, men da det ikke har interessen, så har de heller ikke glæde af det. Accepter dog at sammenligningen stinker.MHJ skrev:Jeg er lidt usikker på om du forstod hensigten med sammenlignen. Når AaB målretter en rabat mod en bestemt gruppe, bliver denne kampagnes effektivitet ikke mindsket af at andre har adgang til samme rabatordning, uanset om andre gør brug af den eller ej. Det er altså ligegyldigt om ikke-rygere rent faktisk udnytter tilbuddet. Rygerne - dem tilbuddet var rette mod - vil stadig få glæde af det.
Mht. eksemplet:
I det indlæg du kommenterede oprindeligt skrev jeg "glæde" (i gåseøjne) dermed underforstået at det kunne opfattes ironisk. Om de vitterligt bliver glade eller ej er sagen uvedkommende, hvis bare det påvirker efterspørgslen. Der relevante er om både ikke-rygere og universitetsfolk kan lade sig påvirke af prisændringer omkring smøger og billetter. Hvis bare en eller flere personer eksperimenterer med rygning eller stadionbesøg, giver eksemplet mening.
Hvis du er uenig vil jeg med glæde gennemlæse din indvending.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... endag.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
5 fadøl for 175 kr.
Supertilbud?
¨
Igen, håbløs retorik. Håbløs markedsføring. Håbløst tilbud.
5 fadøl for 175 kr.
Supertilbud?
¨
Det kommer vel an på hvad én fadøl koster?Califfen skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... endag.aspx
5 fadøl for 175 kr.
Supertilbud?
¨
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det synes jeg ikke engang det gørPastorius skrev:Det kommer vel an på hvad én fadøl koster?Califfen skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... endag.aspx
5 fadøl for 175 kr.
Supertilbud?
¨
Men de plejer vel at koste 40 kroner
Om det er et supertilbud eller ej kommer da vel helt objektiv an på hvor meget man sparer ift. normalprisen.Califfen skrev: Det synes jeg ikke engang det gør
Vi er enige om retorikken er håbløs, det er ikke kønt når tjøwenhansk markedsføringsbullshit blandes med jysk kræmmermentalitet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Betaler glædeligt lidt ekstra for et par øl, vi skal jo også skrabe lidt penge ind et sted.
Der bliver tjent godt i slikboden... 50kr for popcorn... Gisp
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk 4
det er forhåbentligt en dårlig joke??secone79 skrev:Der bliver tjent godt i slikboden... 50kr for popcorn... Gisp
for det lyder da fuldstændig vanvittigt.
lynge er gud!
Ubegribeligt. Men desværre typisk for salgsboderne derude12mand skrev:det er forhåbentligt en dårlig joke??secone79 skrev:Der bliver tjent godt i slikboden... 50kr for popcorn... Gisp
Som skrevet, 40 kroner. 40x5=200. 200-175=25 kroner sparet. 25 ud af 175 = 14,3 %. Uhadada.Pastorius skrev:Om det er et supertilbud eller ej kommer da vel helt objektiv an på hvor meget man sparer ift. normalprisen.Califfen skrev: Det synes jeg ikke engang det gør
Vi er enige om retorikken er håbløs, det er ikke kønt når tjøwenhansk markedsføringsbullshit blandes med jysk kræmmermentalitet.
Ved så ikke om tilbuddet er gældende for de store fadøl, for det ville da self ændre det hele. Men det burde man jo nok skrive i nyheden så.
- Kaare Sagan Larsen
- Superliga

Er det ikke hvad det normalt koster for 5 øl?Califfen skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... endag.aspx
5 fadøl for 175 kr.
Supertilbud?
¨
Desværre ikke en joke, samme størrelse i et Cirkus koster 25kr og 40kr i Bio. Men nu havde man lovet ungen popcorn, så måtte man bare aflevere den 50er ...Califfen skrev:Ubegribeligt. Men desværre typisk for salgsboderne derude12mand skrev:det er forhåbentligt en dårlig joke??secone79 skrev:Der bliver tjent godt i slikboden... 50kr for popcorn... Gisp
Jo det tror jeg squ egentlig du har ret i. Haha latterligtKaare Sagan Larsen skrev:Er det ikke hvad det normalt koster for 5 øl?Califfen skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... endag.aspx
5 fadøl for 175 kr.
Supertilbud?
¨
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Jeg ved ikke, om jeg er så enig. Jeg synes ikke, at AaB har et særlig godt tag i folk under 30.Køllen I Møllen skrev:Helt enig. Forkert målgruppe de går efter her.Kasper skrev:Selvfølgelig er der brug for alle, hver gang!astonvilla skrev:hæh, jeg er selv 40 - og er enig med dig i, at det er "mit crew" der nok ligger flest penge på stadion før og under kampen. Men stemningen kommer jo ikke fra vi gamle røvhuller på Weber. Der skal derfor sættes ind bredt. Der er sku brug for alle.Kasper skrev:Selvfølgelig er det fint med børn og unge mennesker på lægterne. Men er det ikke mænd over 30 som skal lokkes til? Det er vel ikke helt ved siden af at antage at de har lidt flere moneter i baglommen, desuden har de ofte en dybere stemme selvom de godt kan være generte.
Min tanke er at AaB i forvejen allerede har et godt tag på studerende i forhold til blandt andet mænd over 30.
Jeg mener at det er i den aldersgruppe at AaB bør markedsføre sig. Der står tusindvis af mænd over 30 og drikker bajere på lokale seriestadions i regionen. Hvorfor står de ikke på Aalborg Stadion og ser bold?
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
Jeg har modtaget mail fra AaB i dag og kan oplyse, at ordningen med studierabat fortsætter til forårets kampe
Alle mand på stadion

Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.