Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Tv penge

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 7. okt 2013, 09:27

Kan godt lide ideén om solidaritetspenge, men ikke det med at bedømme udover de sidste 11 runder. Fodbold er sport og sport handler om placeringer. Det er indbyggede finaler, som er let gennemskuelige for seerne. Hvad med f.eks. de hold som præsterer godt fra 7. til 17. spillerunde, men i mindre grad for runderne 1-11 og 12-22? Det kommer til at blive en underlig størrelse, hvor man måler holdene i nogle bestemte intervaller frem for nogle andre. En placering er lige til og handler om arbejdet over hele sæsonen. Jeg ville også syntes det var meget underligt, hvis mit hold f.eks. endte 3 i slutningen af sæsonen, men fik mindre end et hold, der endte 8, men havde haft en god slutspurt.

Var egentligt ikke fordi jeg ville kommentere på noget. Fandt en god blog inde på bold jeg lige ville ligge op til jer: http://www.bold.dk/blog/2768/18/Viasat- ... -nummer-et" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. okt 2013, 11:27

dyhrmaN skrev:
Køllen I Møllen skrev:
doukas skrev:Nogen der ved hvad man gør med fordelingen nu når Randers og Brøndby har lige mange point og identisk målscorer?
Mon ikke Brøndby tager det hele?
:thumbsup:
se det her er jo meget sjovt, hvis ikke det var så tragisk at det var korrekt. BIF fik pladsen over Randers, ved lodtrækning. Hvor "heldig" kan man være. DBU gør da hvad de kan for at virke neutrale, eller hvordan den nu var.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 7. okt 2013, 11:51

jonas386 skrev:
dyhrmaN skrev:
Køllen I Møllen skrev:
doukas skrev:Nogen der ved hvad man gør med fordelingen nu når Randers og Brøndby har lige mange point og identisk målscorer?
se det her er jo meget sjovt, hvis ikke det var så tragisk at det var korrekt. BIF fik pladsen over Randers, ved lodtrækning. Hvor "heldig" kan man være. DBU gør da hvad de kan for at virke neutrale, eller hvordan den nu var.
Jeg formoder det er en joke, right? Lodtrækning. Hvor fucking svært kan det være at samle puljen for 9. og 10. pladsen i et og dividere tallet med 2 ??

Det må selv DBU vel kunne klare.

I øvrigt, såfremt FCV får smæk i aften, så er det 8. pladsen de deler. Så skal DBU tage puljen for 8.+9. plads og dividere med 2. Det bliver mega avanceret....

On topic: Det ER en joke, ikke?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 7. okt 2013, 12:08

jonas386 skrev:
dyhrmaN skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Forkert Jonas.

Reglerne foreskriver, at udebanemål(for some reason) skal tælles op inden vi kommer til lodtrækning. Her var Bif bedst med 9 mod 5. Randers havde dog spillet en kamp mindre end bif på udebane, så hvor fornuftig reglen er kan bestemt diskuteres.
Kan godt lide ideén om solidaritetspenge, men ikke det med at bedømme udover de sidste 11 runder. Fodbold er sport og sport handler om placeringer. Det er indbyggede finaler, som er let gennemskuelige for seerne. Hvad med f.eks. de hold som præsterer godt fra 7. til 17. spillerunde, men i mindre grad for runderne 1-11 og 12-22? Det kommer til at blive en underlig størrelse, hvor man måler holdene i nogle bestemte intervaller frem for nogle andre.
Efter 11 kampe, har hold spillet mod hinanden. Derfor er det efter 11 runde, at der gives tv penge væk. Det er ret gennemskueligt...

Jeg kan godt lide måden der bliver uddelt tv penge efter placering. Stabile og gode hold får mange penge, mens hold der kun præsterer i perioder kan blive straffet. Samtidigt giver det en del spænding op til kampene, hvor der uddeles penge, istedet for det bare er endnu en runde. Der er millionbeløb på spil, så der er for alvor noget at spille om!
Uden Synd Ingen Frelse

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 7. okt 2013, 12:29

Halil skrev:
Kan godt lide ideén om solidaritetspenge, men ikke det med at bedømme udover de sidste 11 runder. Fodbold er sport og sport handler om placeringer. Det er indbyggede finaler, som er let gennemskuelige for seerne. Hvad med f.eks. de hold som præsterer godt fra 7. til 17. spillerunde, men i mindre grad for runderne 1-11 og 12-22? Det kommer til at blive en underlig størrelse, hvor man måler holdene i nogle bestemte intervaller frem for nogle andre.
Efter 11 kampe, har hold spillet mod hinanden. Derfor er det efter 11 runde, at der gives tv penge væk. Det er ret gennemskueligt...

Jeg kan godt lide måden der bliver uddelt tv penge efter placering. Stabile og gode hold får mange penge, mens hold der kun præsterer i perioder kan blive straffet. Samtidigt giver det en del spænding op til kampene, hvor der uddeles penge, istedet for det bare er endnu en runde. Der er millionbeløb på spil, så der er for alvor noget at spille om!
Ja, det er ret gennemskueligt, det er min pointe og jeg skriver det endda direkte. Jeg svarer på indlægget over mig. Vi er fuldt ud enige i den del.

Edit: Kan godt se at det faktisk ikke fremgår så tydeligt af det jeg skriver. Jeg syntes solidaritetspenge er en god idé og bedre end den nuværende med 1. vælger princippet. Jeg syntes ikke, at det er en god ide at uddele præmierepenge delen på andet end placering. Håber det er lettere at forstå nu.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. okt 2013, 13:45

MHJ skrev: Et kæmpe forbehold for jeg misforstår dig, men...

Kan vi blive enige om at der med en sammenslået pulje, vil være nogle hold der går ind til kampen med tilgangen at uafgjort er et tilfredsstillende resultat? Kan vi blive enige om at der med en sammenslået pulje, vil være nogle hold der som et resultat af kampbilledet i løbet af kampen betragter uafgjort som et tilfredsstillende resultat? Hvis Ja til en af ovenstående, så er der et argument for at belønne sejre udover resultatet af placeringspuljen. 110 kr. er alt andet lige mere motiverende end 100 kr.
alithebeast skrev: Så kan vi jo vende den om. Kan vi blive enige om, at der i dag er hold, der går ind til kampen og er tilfredse med uafgjort eller på et tidspunkt i kampen ser uafgjort som tilfredsstillende? Hvis ja, så falder alle argumenter for, at en præstationspulje skulle give mere motivation jo til jorden, da der lige netop i dag er en præstationspulje.
Arh, der vil altid være hold der er tilfredse med uafgjort uanset hvor meget vi belønner sejre. Spørgsmålet er om man kan reducere viljen til at spille på det resultat, ikke om den kan fjernes.
alithebeast skrev: Jeg er ret sikker på, at alle hold har som udgangspunkt, at de gerne vil vinde. Jeg er til gengæld sikker på, at hvis Viborg med 10-20 minutter tilbage i Parken har et uafgjort resultat, så ville det ikke være x antal kroner i merindtægt fra præstationspuljen, der ville få Ove til at piske spillerne frem.
Jeg tror egentlig du har ret, og gevinsten ved en sejr vs. uafgjort skal være koloenorm før det får trænerne til at ændre taktik. Hvis det overhovedet har en effekt, er det nok mere i forhold til en langsigtet strategi i klubben om at spille offensivt vs. defensivt, samt f.eks. i forhold til hvilken træner man ansætter. I de seneste år er det f.eks. mit indtryk at næsten alle hold de to oprykkere undtaget, vil spille offensivt og boldbesiddende.
alithebeast skrev:Selve præmissen om at en sejr er mere underholdende end en uafgjort er jo også forkert. En højdramatisk 5-5 kamp mellem to velspillende hold, vil da helt klart for de fleste neutrale fodboldfans være mere underholdende end at se FCV fedte en 1-0 sejr hjem efter et mål på hjørnespark, men præstationspuljen ville jo lige netop tilgodese FCV.
Man får næppe en 5-5 kamp hvis begge hold er indstillet på at 1-0 eller 1-1 er et godt resultat. Hvis man virkelig vil sikre sig sejren, forsøger man vel at sikre resultatet, ved ikke at stille sig tilfredse med en usikker 1-0. Men jeg er dog principielt enig med dig i at uafgjorte kampe kan være lige så spændende for tilskuerne.
alithebeast skrev: En fair fordeling af TV-pengene ville være at dele pengene op i to lige store puljer: en placeringspulje og en solidarisk pulje. Placeringspuljen uddeles som nu 3 gange i sæsonen efter 11., 22. og 33. spillerunde er færdigspillet, men med den forskel fra nu, at det ikke er den samlede stilling, der afgører hvor mange penge, der tildeles, men hvordan du har præsteret i de foregående 11 kampe. Altså skulle man eksempelvis ved 2. udbetaling tage hensyn til stillingen fra runde 12 til runde 22. Det ville for sidste sæson sæson have betydet følgende fordeling af pengene:

Billede

Der er taget udgangspunkt i ovenstående fordeling, en pulje på omkring 260 millioner kroner og samme fordelingsnøgle for "placeringspuljen" som den tipsbladet giver her:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen. Jeg ved godt, at jeg i beregningen ikke rammer 260 millioner kroner rent, men det skyldes, at jeg ikke har regnet med nok decimaler i exel. ;)

Fordelen ved at fordele pengene på følgende måde, er at der også altid vil være et økonomisk incitament for at vinde for alle klubber uanset den samlede stilling. I denne udregning kan man eksempelvis se, at FCK(der jo gik totalt ned i slutningen af sidste sæson, fordi der netop ikke var noget at spille om) ville miste over 6 millioner kroner.

En anden fordel er, at fantastiske præstationer som eksempelvis Randers redning for et par år tilbage også vil blive belønnet økonomisk(udover den åbenlyse belønning i at undgå nedrykning). De ville efter den nuværende model kun få TV-penge for deres slutplacering som nummer 10, selvom de måske reelt set havde været det bedste hold set over de sidste 11 runder. Klubberne skal således ikke lide under, at de kom skidt fra start. Eksempel: Klub A taber de første 20 kampe i sæsonen, for derefter at vinde de sidste 13. Klub B vinder de første 13 kampe og taber derefter de sidste 20. Slutresultatet er at begge klubber har 39 point, men klub B har efter den nuværende løsning fået mange millioner kroner mere end klub A, selvom de i princippet har leveret nøjagtigt de samme resultater.
Jeg er elendig til tal, og jeg har meget svært ved at følge hvad du skriver her. Er din pointe at sejre alligevel bliver belønnet bedst ved en sammenlægning? Hvis det er tilfældet har du overbevist mig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. okt 2013, 14:20

Har jeg forstået det rigtigt? Brøndby og Randers er helt aldeles lige. Men reglen siger at det hold der så har scoret flest mål på udebane skal placeres øverst? Hertil er det jo meget fair.
Men Brøndby har så spillet en kamp mere end Randers på udebane og alligevel får de pengene? Det er sgu da unfair!
Havde det været omvendt og det var Randers der havde spillet en kamp mere end Brøndby ude så havde DBU med statsgaranti ændret reglerne...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 7. okt 2013, 14:34

Køllen I Møllen skrev: Havde det været omvendt og det var Randers der havde spillet en kamp mere end Brøndby ude så havde DBU med statsgaranti ændret reglerne...
DBU er altid 100 % for bif og de laver med statsgaranti reglerne om, ligenu, så nr. 9 får 100 % af alle tv pengene og samtidigt kommer i CL næste år!

Statsgaranti!
Uden Synd Ingen Frelse

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 7. okt 2013, 15:00

Halil skrev:
Køllen I Møllen skrev: Havde det været omvendt og det var Randers der havde spillet en kamp mere end Brøndby ude så havde DBU med statsgaranti ændret reglerne...
DBU er altid 100 % for bif og de laver med statsgaranti reglerne om, ligenu, så nr. 9 får 100 % af alle tv pengene og samtidigt kommer i CL næste år!

Statsgaranti!
BIF, det er da Barcelona idrætsforening ikk?? De ender da ikke som nr 9, og hvad har DBU med Spanien at gøre?
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 7. okt 2013, 15:03

Viva i cazzi rossi skrev:Kan godt lide ideén om solidaritetspenge, men ikke det med at bedømme udover de sidste 11 runder. Fodbold er sport og sport handler om placeringer. Det er indbyggede finaler, som er let gennemskuelige for seerne. Hvad med f.eks. de hold som præsterer godt fra 7. til 17. spillerunde, men i mindre grad for runderne 1-11 og 12-22? Det kommer til at blive en underlig størrelse, hvor man måler holdene i nogle bestemte intervaller frem for nogle andre.
Et hold der præsterer godt mellem intervaller vil jo helt naturligt også blive belønnet i min foreslåede model, idet de så vil få point i begge intervaller. Det ville også i højere grad end nu give indbyggede finaler i 11., 22. og 33. runde, idet forskellen i mellem beløbene ved udbetalingerne for klubberne kan være meget større end i dag. Ville reglerne blive mindre gennemskuelige end nu for seerne end nu? Måske marginalt, men vel ikke noget som de, der i forvejen nu går op i fordelingen af tv-penge stadig ville kunne forstå dem.
MHJ skrev: Jeg er elendig til tal, og jeg har meget svært ved at følge hvad du skriver her. Er din pointe at sejre alligevel bliver belønnet bedst ved en sammenlægning? Hvis det er tilfældet har du overbevist mig.
Sejrene ville ihvertfald blive belønnet i højere grad end nu, hvis man udbetalte tv-penge efter stillingen for de foregående 11 runder. En kamp i 32. runde mellem en allerede fundet nedrykkerklub og en mesterskabsklub ville dermed stadig kunne betyde en enorm økonomisk gevinst for begge klubber, uagtet at deres placeringer i den samlede endelige stilling for sæsonen allerede er kendt. Der giver den nuværende fordeling efter den samlede stilling jo ikke alverdens incitament til at vinde den kamp.
Hader København!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 7. okt 2013, 15:46

http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/default.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Uge 40:
UEFA CHAMPIONS LEAGUE - REAL MADRID - FC KØBENHAVN Onsdag 3+ Kl. 20:45 433.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - BRØNDBY Søndag 3+ kl. 19 222.000
SUPERLIGAEN - FC NORDJÆLLAND - RANDERS Mandag kl. 19 102.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - OB Søndag Kl. 15 99.000
SUPERLIGAEN - RANDERS - AGF Lørdag kl. 17 97.000

Uge 39:
SUPERLIGAEN - BRØNDBY - FC KØBENHAVN Lørdag kl. 17 3+ 202.000
SUPERLIGAEN - OB - FC MIDTJYLLAND Søndag Kl. 19 149.000
SUPERLIGAEN - FC VESTSJÆLLAND - ESBJERG Mandag Kl. 20 125.000
SUPERLIGAEN - VIBORG FF - FC VESTSJÆLLAND Fredag Kl. 18.30 77.000
LANDSPOKAL - HB KØGE - AaB Tirsdag Kl. 21 67.000

Uge 38:
UEFA CHAMPIONS LEAGUE - FC KØBENHAVN - JUVENTUS 3+ Tirsdag kl. 20:45 411.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - OB 3+ Søndag Kl. 19 228.000
SUPERLIGAEN - RANDERS FC - AaB Fredag kl. 19:30 108.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - VIBORG FF Lørdag kl. 18 104.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - FC NORDSJÆLLAND Mandag Kl. 19 90.000

Uge 37:
FODBOLD ARMENIEN - DANMARK Tirsdag kl. 18 469.000
SUPERLIGAEN - BRØNDBY - OB Søndag kl. 19 253.000
SUPERLIGAEN - FC VESTSJÆLLAND - RANDERS FC Søndag kl. 17 116.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - AaB Fredag kl. 18:30 78.000

Uge 36:(landskampspause)
SUPERLIGAEN - RANDERS FC - SØNDERJYSKE Mandag Kl. 19 134.000

Uge 35:
SUPERLIGAEN - AaB - BRØNDBY Søndag 3+ Kl.19 246.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC MIDTJYLLAND Mandag kl. 19 147.000
SUPERLIGAEN - OB - AGF Fredag kl. 18.30 108.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - FC MIDTJYLLAND Søndag kl. 15 76.000
LANDSPOKAL - SILKEBORG - AaB Torsdag 3+ kl. 20:30 55.000

Uge 34:

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - RANDERS Søndag 3+ kl. 19 258.000
SUPERLIGAEN - RANDERS - ESBJERG Mandag kl. 19 121.000
SUPERLIGAEN - AGF - SØNDERJYSKE Fredag kl. 18.30 88.000
SUPERLIGAEN - VIBORG FF - ESBJERG FB Søndag kl. 15 79.000

Uge 33:
FODBOLD: POLEN-DANMARK, DIREKTE Onsdag tv2 kl. 20.45 788.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - AGF Søndag 3+ kl. 20 254.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - FC VESTSJÆLLAND Mandag 3sport1 kl. 19 110.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - VIBORG FF Søndag 3sport1 kl. 17 107.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - AaB Lørdag 3sport1 kl. 17 53.000

Uge 32:
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - FC KØBENHAVN Søndag 3+ kl. 19 251.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - AGF Lørdag kl. 17 119.000
SUPERLIGAEN - VIBORG - BRØNDBY Fredag 3sport kl. 18.30 115.000
SUPERLIGAEN - FC VESTSJÆLLAND - AaB Mandag 3sport kl. 19 100.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - MALMØ FF - SWANSEA Torsdag 3+ kl. 20.45 88.000
UEFA CL KVALIFIKATION - ZENIT SKT. PETERSBORG - FC NORDSJÆLLAND 3+ Onsdag kl. 18. 52.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - RUBIN KAZAN - RANDERS Torsdag 3+ kl. 19 49.000

Uge 31:
SUPERLIGAEN - BRØNDBY - ESBJERG Søndag 3+ kl. 19 208.000
UEFA CL KVALIFIKATION - FC NORDSJÆLLAND - ZENIT SKT. PETERSBORG Tirsdag 3+ kl. 19 157.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - SWANSEA CITY - MALMØ FF Torsdag kl. 20:45 3+ 116.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - AaB Mandag kl. 19 3sport 104.000
SUPERLIGAEN - AGF - FC NORDSJÆLLAND Lørdag kl. 17 3sport 95.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - SØNDERJYSKE Fredag 3sport kl. 18.30 66.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - RANDERS FC - RUBIN KAZAN Torsdag kl. 18.30 65.000

Uge 30:
Kvindefobol EM DANMARK-NORGE Torsdag kl. 20 668.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - FC KØBENHAVN 3+ Søndag kl. 20 157.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - FC NORDSJÆLLAND Mandag kl. 19 99.000
SUPERLIGAEN - FC VESTSJÆLLAND - AGF Lørdag kl. 17 95.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - VIBORG Fredag kl. 18 62.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - AaB - DILA GORI Torsdag kl. 20 59.000

Uge 29:

Mette Cornelius melder om: Bif - FCV Kanal 9 Søndag kl. 17 145.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC KØBENHAVN 3+ Søndag kl. 19 130.000

Underligt. De andre kampe må være spillet på kanal 9s kanaler.

Ny sæson 2013/14

Uge 21:

SUPERLIGAEN - HORSENS - BRØNDBY Mandag 3+ 398.000
SUPERLIGAEN - AaB - RANDERS Mandag Viasatsport 1 18.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - AGF Mandag Viasatssport 2 2.000

Uge 20:

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - FC NORDSJÆLLAND 3+ Torsdag 172.000
SUPERLIGAEN - AC HORSENS - SILKEBORG Mandag 165.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - HORSENS Torsdag 76.000
SUPERLIGAEN - RANDERS - FC KØBENHAVN 3puls Torsdag 30.000

Uge 19:

LANDSPOKAL - RANDERS - ESBJERG Torsdag 3+ 174.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - ESBJERG 3+ Søndag 151.000
SUPERLIGAEN - OB - FC MIDTJYLLAND Mandag 141.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - OB Fredag 108.000
SUPERLIGAEN - AGF - SØNDERJYSKE Lørdag 82.000

Uge 18:

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - FC KØBENHAVN Søndag 3+ 347.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - AaB Mandag 123.000
SUPERLIGAEN - SILKEBORG - FC NORDSJÆLLAND Fredag 79.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - AaB Lørdag 66.000

Uge 17:

SUPERLIGAEN - FCK - AGF Søndag 3+ 126.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - FC MIDTJYLLAND Mandag 119.000
SUPERLIGAEN - SILKEBORG - ESBJERG Fredag 111.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - SØNDERJYSKE Lørdag 87.000

Uge 16:

SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - FCK Mandag 297.000
LANDSPOKAL - FORLÆNGET SPILLETID Torsdag 3+ 237.000
LANDSPOKAL - ESBJERG - BRØNDBY Torsdag 3+ 223.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC KØBENHAVN Søndag 3+ 164.000
LANDSPOKAL - AC HORSENS - RANDERS Onsdag 75.000
SUPERLIGAEN - AGF - AC HORSENS Lørdag 74.000

Uge 15:

SUPERLIGAEN - OB - AaB Søndag 3+ 149.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - ESBJERG Tirsdag 109.000
SUPERLIGAEN - AaB - SILKEBORG Mandag 101.000
SUPERLIGAEN - SILKEBORG - AGF Fredag 93.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - HORSENS Lørdag 80.000
LANDSPOKAL - RANDERS - AC HORSENS Onsdag 41.000

Uge 14:
SUPERLIGAEN - BRØNDBY - AGF Mandag 195.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - OB Søndag 194.000
SUPERLIGAEN - AGF - ESBJERG Fredag 117.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - FC MIDTJYLLAND Lørdag 102.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - AaB Mandag 73.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC NORDSJÆLLAND Torsdag 68.000

Uge: 13:
VM-FODBOLD: DANMARK-BULGARIEN, Tirsdag 1.200.000
SUPERLIGAEN 3+ - FC MIDTJYLLAND - FC KØBENHAVN Fredag 120.000
SUPERLIGAEN Sport 1- OB - AC HORSENS Søndag 136.000
SUPERLIGAEN Sport 1 - OB - RANDERS Torsdag 116.000
SUPERLIGAEN Sport 1 - FC NORDSJÆLLAND - AGF Fredag 110.000
SUPERLIGAEN Sport 1 - SILKEBORG - SØNDERJYSKE Torsdag 76.000
SUPERLIGAEN Sport 1 - SØNDERJYSKE - RANDERS Søndag 72.000

Tre kampe som ligger i samme lag som match of the week!

Uge 11:

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - FC MIDTJYLLAND søndag 190.000
LANDSPOKAL - BRØNDBY - ESBJERG Onsdag 104.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND-FC NORDSJÆLLAND Mandag 110.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - AC HORSENS Fredag 89.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC NORDSJÆLLAND BRUDT PGA sne lørdag 81.000

Uge 10:

SUPERLIGAEN - AGF - BRØNDBY Søndag 179.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - AGF Mandag 130.000
SUPERLIGAEN - AaB - ESBJERG Lørdag 115.000
SUPERLIGAEN - RANDERS - SØNDERJYSKE Fredag 103.000

Uge 9:

SUPERLIGAEN - OB - FC KØBENHAVN Søndag 216.000
SUPERLIGAEN - SILKEBORG - AaB Fredag 80.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - SØNDERJYSKE Lørdag 60.000
Uden Synd Ingen Frelse

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 7. okt 2013, 18:52

alithebeast skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Kan godt lide ideén om solidaritetspenge, men ikke det med at bedømme udover de sidste 11 runder. Fodbold er sport og sport handler om placeringer. Det er indbyggede finaler, som er let gennemskuelige for seerne. Hvad med f.eks. de hold som præsterer godt fra 7. til 17. spillerunde, men i mindre grad for runderne 1-11 og 12-22? Det kommer til at blive en underlig størrelse, hvor man måler holdene i nogle bestemte intervaller frem for nogle andre.
Et hold der præsterer godt mellem intervaller vil jo helt naturligt også blive belønnet i min foreslåede model, idet de så vil få point i begge intervaller. Det ville også i højere grad end nu give indbyggede finaler i 11., 22. og 33. runde, idet forskellen i mellem beløbene ved udbetalingerne for klubberne kan være meget større end i dag. Ville reglerne blive mindre gennemskuelige end nu for seerne end nu? Måske marginalt, men vel ikke noget som de, der i forvejen nu går op i fordelingen af tv-penge stadig ville kunne forstå dem.
Det vil vel altid være sværere at skulle holde styr over alle holdenes kampe de sidste 11 kampe end bare kigge på stillingen. Desuden kan jeg ikke helt se hvordan beløbene jan være større, det er vel de samme penge. Og så kan jeg heller ikke se hvordan det i højere grad end nu giver indbyggede finaler. Det nulstiller derimod det indbyrdes pointopgør holdene imellem, hvorved man skal holde styr på en parallelstilling. Det kan godt være at nogen syntes det er spændende og fair, jeg er dog ikke en af dem. For mig er det hele forløbet henover sæsonen der tæller. Noget som jeg også skriver til sidst, men som du ikke forholder dig til.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 7. okt 2013, 19:40

Viva i cazzi rossi skrev:
alithebeast skrev:
Det vil vel altid være sværere at skulle holde styr over alle holdenes kampe de sidste 11 kampe end bare kigge på stillingen. Desuden kan jeg ikke helt se hvordan beløbene jan være større, det er vel de samme penge. Og så kan jeg heller ikke se hvordan det i højere grad end nu giver indbyggede finaler. Det nulstiller derimod det indbyrdes pointopgør holdene imellem, hvorved man skal holde styr på en parallelstilling. Det kan godt være at nogen syntes det er spændende og fair, jeg er dog ikke en af dem. For mig er det hele forløbet henover sæsonen der tæller. Noget som jeg også skriver til sidst, men som du ikke forholder dig til.
Hvad er der at forholde sig til? Som det er nu, så er jeg næsten sikker på, at Brøndby får mindst det samme beløb ved den her udbetaling, som AaB gør, fordi fordelingen af tv-pengene er helt til rotterne. Jeg har på intet tidspunkt snakket om, at samlede pulje bliver større, men hvis Viasat ikke skal bestemme, hvorledes 20% af den samlede pulje fordeles, og der ikke længere udbetales efter hvor mange kampe klubberne har vundet, så bliver pengene i placeringspuljen jo større.

I 22. og 33. runde vil der være flere kampe, hvor der ikke ville være en finale, fordi der simpelthen er for langt mellem holdene til de får noget ud af det i forhold til tv-penge. Det tager maksimalt 5 sekunder mere at finde stillingen fra runde xx til runde yy frem, end det tager at finde den samlede stilling frem.
Hader København!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 7. okt 2013, 22:04

alithebeast skrev:
alithebeast skrev:
Hvad er der at forholde sig til? Som det er nu, så er jeg næsten sikker på, at Brøndby får mindst det samme beløb ved den her udbetaling, som AaB gør, fordi fordelingen af tv-pengene er helt til rotterne. Jeg har på intet tidspunkt snakket om, at samlede pulje bliver større, men hvis Viasat ikke skal bestemme, hvorledes 20% af den samlede pulje fordeles, og der ikke længere udbetales efter hvor mange kampe klubberne har vundet, så bliver pengene i placeringspuljen jo større.

I 22. og 33. runde vil der være flere kampe, hvor der ikke ville være en finale, fordi der simpelthen er for langt mellem holdene til de får noget ud af det i forhold til tv-penge. Det tager maksimalt 5 sekunder mere at finde stillingen fra runde xx til runde yy frem, end det tager at finde den samlede stilling frem.
Rolig, jeg er enig med dig i at der skal være en solidaritetspulje og så præmiepenge ved siden af (Er dog ikke længere sikker på at du er fortaler for en solidaritetspulje med dit sidste indlæg, men hvis du er, så er vi enige i den del). Syntes klart at sport kun skal måles på det parameter, som hedder præstation. Er dog ikke enig i dig med i fordelingen af disse præmiepenge. Dette er bl.a. pga. jeg vil syntes at det er uretfærdigt at et hold, som ender 3, men som ikke har spillet specielt godt den sidste 3.del af sæsonen, får mindre end en klub der f.eks. er endt sæsonen af med en fantastisk slutspurt, men ellers elendigt spil i hele sæsonen. Det var det jeg skrev, som jeg ville have dig til at forholde dig til.

Jeg kan desuden ikke gennemskue om det reelt set vil være den store forskel i de penge, som bliver udbetalt i forhold til de to systemer. Og jo, det tager mere end 5 sekunder at gennemskue stillingen ved de to sidste udbetalinger end med den nuværende form, i hvert fald for mig. Og jeg tror ikke, at jeg står alene her. Hvis du kender en måde hvor jeg kan gøre det så hurtigt på, så vil jeg gerne vide hvordan, da jeg finder sådan noget nørderi interessant. Og med de ord melder jeg mig ud af denne diskussion, inden det ender i noget personfnidder som ingen finder interessant

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 7. okt 2013, 22:46

alithebeast skrev:
alithebeast skrev:

Rolig, jeg er enig med dig i at der skal være en solidaritetspulje og så præmiepenge ved siden af (Er dog ikke længere sikker på at du er fortaler for en solidaritetspulje med dit sidste indlæg, men hvis du er, så er vi enige i den del). Syntes klart at sport kun skal måles på det parameter, som hedder præstation. Er dog ikke enig i dig med i fordelingen af disse præmiepenge. Dette er bl.a. pga. jeg vil syntes at det er uretfærdigt at et hold, som ender 3, men som ikke har spillet specielt godt den sidste 3.del af sæsonen, får mindre end en klub der f.eks. er endt sæsonen af med en fantastisk slutspurt, men ellers elendigt spil i hele sæsonen. Det var det jeg skrev, som jeg ville have dig til at forholde dig til.

Jeg kan desuden ikke gennemskue om det reelt set vil være den store forskel i de penge, som bliver udbetalt i forhold til de to systemer. Og jo, det tager mere end 5 sekunder at gennemskue stillingen ved de to sidste udbetalinger end med den nuværende form, i hvert fald for mig. Og jeg tror ikke, at jeg står alene her. Hvis du kender en måde hvor jeg kan gøre det så hurtigt på, så vil jeg gerne vide hvordan, da jeg finder sådan noget nørderi interessant. Og med de ord melder jeg mig ud af denne diskussion, inden det ender i noget personfnidder som ingen finder interessant
Først. Stillingen fra runde xx til runde yy http://www.superstats.dk/stilling/fra-til

Dernæst er der i den fordeling, jeg ser som fair kun to puljer mod de nuværende 4: en solidaritetspulje og en placeringspulje. I mit forslag skal puljerne være lige store, således hvert eneste hold i rækken er sikret 10,8 millioner kroner(ca.) hver sæson mod de nuværende 6,5 millioner kroner.

Den fordeling jeg foreslår vil selvfølgelig være bedst for de dårligt placerede provinshold, men det er primært, fordi Viasat ikke skal bestemme, hvem der skal have 20% af tv-pengene. Dermed går alle pengene ikke til Brøndby.
Hader København!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 8. okt 2013, 09:48

alithebeast skrev:
alithebeast skrev:
alithebeast skrev:

Først. Stillingen fra runde xx til runde yy http://www.superstats.dk/stilling/fra-til

Dernæst er der i den fordeling, jeg ser som fair kun to puljer mod de nuværende 4: en solidaritetspulje og en placeringspulje. I mit forslag skal puljerne være lige store, således hvert eneste hold i rækken er sikret 10,8 millioner kroner(ca.) hver sæson mod de nuværende 6,5 millioner kroner.

Den fordeling jeg foreslår vil selvfølgelig være bedst for de dårligt placerede provinshold, men det er primært, fordi Viasat ikke skal bestemme, hvem der skal have 20% af tv-pengene. Dermed går alle pengene ikke til Brøndby.
Tak for link. Skræmmende at se, at FcK ville være nummer 1, hvis ligaen var startet i runde 6. Deres krise er vist ikke større end hvad man vil gøre den til. Jeg vil stadig fastholde at det ikke er så simpelt, som du vil gøre det. For det du gør, er at forudsætte at alle kan finde ud af benytte en sådan side som du linkede. Det kræver først og fremmest kendskab til siden, noget det er langtfra alle som har og langtfra alle der får. Det er ikke alle som kommet lige langt ind i den digitale tidsalder.

Og så må du lige forklare mig hvad det er for 4 puljer, som der findes i dag? Jeg troede kun, at det tv-penge ud fra hvornår klubberne var valgt af kanalerne og så deres placering, har jeg gået glip af noget? For sådan som jeg forstår dit forslag er det jo kun solidaritetsdelen som vil være en fordel for de hold som ikke er FcK og BIF. Om det er placering ud fra en stilling eller fra runde xx til runde yy er vel hip som hap for de forskellige runder, det er stadig kun resultater det måles på.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 09:54

Der er placeringspuljen, en pulje der udregnes efter pointhøst, en solidaritetspulje hvor alle får samme beløb, og endelig den "fantastiske" tv-pulje, der så vidt jeg husker at have læst skulle udgøre en ganske stor del af kagen.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 8. okt 2013, 09:56

Viva i cazzi rossi skrev: Tak for link. Skræmmende at se, at FcK ville være nummer 1, hvis ligaen var startet i runde 6. Deres krise er vist ikke større end hvad man vil gøre den til. Jeg vil stadig fastholde at det ikke er så simpelt, som du vil gøre det. For det du gør, er at forudsætte at alle kan finde ud af benytte en sådan side som du linkede. Det kræver først og fremmest kendskab til siden, noget det er langtfra alle som har og langtfra alle der får. Det er ikke alle som kommet lige langt ind i den digitale tidsalder.

Og så må du lige forklare mig hvad det er for 4 puljer, som der findes i dag? Jeg troede kun, at det tv-penge ud fra hvornår klubberne var valgt af kanalerne og så deres placering, har jeg gået glip af noget? For sådan som jeg forstår dit forslag er det jo kun solidaritetsdelen som vil være en fordel for de hold som ikke er FcK og BIF. Om det er placering ud fra en stilling eller fra runde xx til runde yy er vel hip som hap for de forskellige runder, det er stadig kun resultater det måles på.
Jeps. En smule. :) Mediemarkeds-puljen udbetales efter hvor mange kampe, klubben spiller på 3+, så det er let at regne ud, hvilke klubber den er en fordel for..
Tipsbladet skrev:Den 260 millioner kroner store pulje bliver hver sæson fordelt ud over tre forskellige parametre:
- En solidarisk pulje på cirka 30 procent af beløbet
- En placeringspulje på 30 procent
- Præstationspulje på cirka 20 procent af beløbet
- En mediemarkeds-pulje på cirka 20 procent af beløbet
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen
Hader København!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 10:13

alithebeast skrev: Mediemarkeds-puljen udbetales efter hvor mange kampe, klubben spiller på 3+, så det er let at regne ud, hvilke klubber den er en fordel for..
3+ har førstevalget i de enkelte runder, så det er selvfølgelig de to 3+ sponsorerede klubber som får den største del, men det fordeles også udfra hvem der er 2. valg, 3. valg osv.

Som jeg husker det, er søndag kl 17 kampen 2. valg, den tidlige søndagskamp 3. valg, lørdag 4. valg, fredag 5. valg, og mandagskampen 6. valg.

Jeg dog ikke helt sikker, da jeg egentlig mener at SBS har 3. og 5. valg.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 10:15

Denne meget fine lille blog post har iøvrigt meget rigtigt at sige om tv millionerne:

http://www.bold.dk/blog/2768/18/Viasat- ... -nummer-et" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar