Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Brent » 8. okt 2013, 11:23

MrBangDK skrev:
Brent skrev:Spillerforeningen er helt sikkert kun interesseret i en afdragsaftale, hvis de får sikekrhed for beløbet, ved at AaB stiller garanti. Det var dette , som medførte at forhandlingerne om en afdragsordning i sin tid faldt til jorden i Brøndby. Jeg har svært ved at se hvad AaB har af aktiver der kan anvende stil garantistillelse.Med beløbet på 29,4 mio. kr i Brøndby, vil min vurdering ligge på at AaB som minimum har det halve i klemme. altså ca. 15-20 mio. kr. Jeg tror vi vil se at AaB forsøger at lave en aktieemmision, for at sikre den videre drift af klubben og betale gælden i et hug.
Ud fra hvilke kriterier har du foretaget din vurdering?
At sagen omhandler kontrakter helt tilbage til 2004, at det beløb Brøndby endte med at betale er nøgagtig det beløb som var blev meldt ud helt fra starten og spillerforeningen har fået medhold i alle punkter, at kilder i AaB frygter et langt større krav end det der er sat penge af til i budgettet - et krav helt op i mod 14 mio. kr(kilde: Nordjyske 13. april 2013).
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 8. okt 2013, 11:37

Øh, Jesper Schmidt. Havde du ikke lige skrevet et langt svar til Brent's indlæg, eller er jeg bereuset fra morgenstunden?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 8. okt 2013, 11:39

Der var nu en grund til, at beløbet der blev meldt ud fra starten var korrekt. Nemlig fordi Spillerforeningen havde regnet på beløbet og ikke trukket det op af en hat som diverse medier gør med AaBs(Et AaB beløb som har varieret enormt meget iøvrigt).

Det har Spillerforeningen endnu til gode at gøre med AaB, så alle beløb er ren spekulation.

Der er også et par forhold som adskiller AaB sagen fra bif, så man kan ikke bare overføre bifs kendelse til AaB, skulle det komme dertil.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 8. okt 2013, 11:45

Fra 2010
Ekstra Bladet kunne i oktober afsløre, at en række klubber skyldte spillere et samlet flercifret millionbeløb i manglende feriepenge af bl.a. sign-on-fee og bonusaftaler. (...) Ifølge avisen skulle 57 tidligere og nuværende Brøndby-spillere have i alt 27,5 mio. kr. til gode.
http://www.tipsbladet.dk/blog/niels-j%C ... -alle-os-s" onclick="window.open(this.href);return false;
i AaB afviser de dog Ekstra Bladets historie om, at klubben skylder deres spillere et beløb op mod 20 millioner kroner i ubetalte feriepenge.
http://www.tipsbladet.dk/content/AaB-di ... bel%C3%B8b" onclick="window.open(this.href);return false;
:@ :@ :@
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 8. okt 2013, 11:52

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 117605.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

"AaB skylder et tocifret millionbeløb. Eller så mange penge, at det kan få alvorlige konsekvenser for klubben, hvis der ikke indgås en økonomisk spiselig aftale med Spillerforeningen."
AaB - the Nordic gateway to Europe

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 12:01

NIN den fromme skrev:Øh, Jesper Schmidt. Havde du ikke lige skrevet et langt svar til Brent's indlæg, eller er jeg bereuset fra morgenstunden?
Jo det havde jeg. Til gengæld må jeg tilstå at jeg, efter at have postet det, fandt ud af at jeg var så forkert på den at det var det rene vrøvl, så min lange smøre røg i skraldespanden hvor det hørte hjemme. Jeg troede jeg kunne sætte tal på som gjorde Brents gæt totalt urealistisk, men havde ikke lige alle præmisserne med (bl.a. de 10% bod), så det var det rene vås.

Jeg tror nu stadig det er langt skudt over mål, men hans gæt kan være lige så godt som mit, omend man vel dårligt kan gætte mere pessimistisk end 15-20 mio.

Om du ER beruset skal jeg undlade at udtale mig om :)

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 8. okt 2013, 12:12

Ekstra bladets artikel bringer iøvrigt intet nyt i forhold til AaB og Spillerforeningen.

Jeg tror, at Spillerforeningen og AaB laver en aftale om, at de spillere der føler de har noget i klemme kan få det udbetalt, mens de spillere som ikke føler det ikke gør(F.eks. Jimmy og Mattias Lindstrøm).

Kommer det ikke istand via forhandling burde AaB gå i voldgiften for at få det afklaret i forhold til spillere der ikke føler de har noget i klemme.

Bliver det nødvendigt at få lavet en afdragsordning, har Spillerforeningen vist sig meget parate til at finde en god løsning.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. okt 2013, 12:15

Halil skrev:Ekstra bladets artikel bringer iøvrigt intet nyt i forhold til AaB og Spillerforeningen.

Jeg tror, at Spillerforeningen og AaB laver en aftale om, at de spillere der føler de har noget i klemme kan få det udbetalt, mens de spillere som ikke føler det ikke gør(F.eks. Jimmy og Mattias Lindstrøm).

Kommer det ikke istand via forhandling burde AaB gå i voldgiften for at få det afklaret i forhold til spillere der ikke føler de har noget i klemme.

Bliver det nødvendigt at få lavet en afdragsordning, har Spillerforeningen vist sig meget parate til at finde en god løsning.
Var der ikke noget med, at spillerne blev tvunget til at få deres feriepenge udbetalt? Om de så mener at AaB skylder dem noget eller ej.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 8. okt 2013, 12:19

Oldager:

Jo.

Voldgiften skulle så afgøre, om spillerne overhovedet har ret til pension og feriepenge.

Det er en noget besværlig vej for AaB(og spillerne...), men det kan blive en nødvendighed.
Uden Synd Ingen Frelse

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 8. okt 2013, 12:44

Halil skrev:Der er også et par forhold som adskiller AaB sagen fra bif, så man kan ikke bare overføre bifs kendelse til AaB, skulle det komme dertil.
Jeg tror ikke, at der er noget at komme med i det argument. Kontrakterne er udfærdigede på de samme standardkontrakter som alle andres og dækket af den samme overenskomst som alle andre. Jeg (og Lynge) har sagt det før: Voldgiftssagen var meget tydelig i sin afgørelse. Lige meget hvor elegante håndskrevne finurligheder du laver, så kan du ikke fravige en ufravigelig overenskomst. Så Spillerforeningen har ret og klubberne tager fejl. Længere er den sådan set ikke - så handler det bare om hvor meget og hvornår der skal betales.

Og det er i virkeligheden det, der er interessant. For faktum er, at AaB ikke har råd til at betale i øjeblikket - nøjagtig ligesom Brøndby ikke havde. Spillerforeningen viste sig der at være villige til at lukke en klub, for at få deres penge.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 8. okt 2013, 12:47

Jesper Schmidt skrev:
NIN den fromme skrev:Øh, Jesper Schmidt. Havde du ikke lige skrevet et langt svar til Brent's indlæg, eller er jeg bereuset fra morgenstunden?
Jo det havde jeg. Til gengæld må jeg tilstå at jeg, efter at have postet det, fandt ud af at jeg var så forkert på den at det var det rene vrøvl, så min lange smøre røg i skraldespanden hvor det hørte hjemme. Jeg troede jeg kunne sætte tal på som gjorde Brents gæt totalt urealistisk, men havde ikke lige alle præmisserne med (bl.a. de 10% bod), så det var det rene vås.

Jeg tror nu stadig det er langt skudt over mål, men hans gæt kan være lige så godt som mit, omend man vel dårligt kan gætte mere pessimistisk end 15-20 mio.

Fordelen ved pessimistiske gæt er, man som ofte bliver positivt overrasket ;-)

Jeg er så ikke beruset. Kunne heller ikke forstå, jeg skulle være det på en tirsdag.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. okt 2013, 12:55

FCM skrev:
Halil skrev:Der er også et par forhold som adskiller AaB sagen fra bif, så man kan ikke bare overføre bifs kendelse til AaB, skulle det komme dertil.
Jeg tror ikke, at der er noget at komme med i det argument. Kontrakterne er udfærdigede på de samme standardkontrakter som alle andres og dækket af den samme overenskomst som alle andre. Jeg (og Lynge) har sagt det før: Voldgiftssagen var meget tydelig i sin afgørelse. Lige meget hvor elegante håndskrevne finurligheder du laver, så kan du ikke fravige en ufravigelig overenskomst. Så Spillerforeningen har ret og klubberne tager fejl. Længere er den sådan set ikke - så handler det bare om hvor meget og hvornår der skal betales.

Og det er i virkeligheden det, der er interessant. For faktum er, at AaB ikke har råd til at betale i øjeblikket - nøjagtig ligesom Brøndby ikke havde. Spillerforeningen viste sig der at være villige til at lukke en klub, for at få deres penge.
Gudskelov for det, for ellers skulle vi stadig den dag i dag høre om klubben fra vestegnens gøren og laden. 'Faktum er' (end vending der sammen med 'objektivt set' burde stryges fra det almene ordofråd) at spillerforeningen var villige til at gå meget langt for at få sine penge i Brøndby. Så uanset hvad du håber, så er det mest sandsynlige scenarie at AaB og spillerforeningen indgår en afdragsordning omkring beløbet, som vi stadig ikke kender størrelsen af.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nde-tilbud
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 8. okt 2013, 12:56

FCM skrev:

Ikke at jeg er uenig for en del af sagen.

Der er dog den forskel fra bif sagen, at en del af AaBs x-spillere, har været ude og sige at de ikke har noget i klemme.

Iøvrigt pudsigt, at du kan påkalde dig faktum, når du intet aner om beløbets størrelse.
Uden Synd Ingen Frelse

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 8. okt 2013, 12:57

FCM skrev:

Øhhhh nej... for de kommer med ublu krav som gør at klubberne må lukke, så får de ingenting!!!
Mon ikke der står banker og kreditforeninger i første række til at modtage de penge der vil være tilbage fra et konkursbo...

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. okt 2013, 14:11

Halil skrev:Oldager:

Jo.

Voldgiften skulle så afgøre, om spillerne overhovedet har ret til pension og feriepenge.

Det er en noget besværlig vej for AaB(og spillerne...), men det kan blive en nødvendighed.
Jeg fik vist ikke læst dit indlæg igennem overhovedet, da jeg sad midt i et modul. Beklager. :)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 15:08

NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Fordelen ved pessimistiske gæt er, man som ofte bliver positivt overrasket ;-)

Jeg er så ikke beruset. Kunne heller ikke forstå, jeg skulle være det på en tirsdag.
Én ting er at vågne op med tømmermænd man ikke helt kan huske hvor stammer fra, men ligefrem at vågne beruset, uden at kunne huske hvorfor - den ville sgu alligevel være skidt!

Og du kan have en pointe.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 8. okt 2013, 15:31

Hold kæft, Mads Øland er godt nok en hund i et spil kegler

http://www.bold.dk/nyt/Spillerforeninge ... til-nytaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu har han fået lukket BIF sagen, og så får han flux mere charme, selvtillid og lækkert hård end score-Kaj og Knald-Perlen tilsammen.
...Vi lukker de resterende sager inden nytår.."

Magen til arrogance. Øland er et kæmpe fjols.

Hans udtalelser får konstant modparten til at stille sig på bagbenene.
Bienvenu Bassogog!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 15:39

astonvilla skrev:Hold kæft, Mads Øland er godt nok en hund i et spil kegler

http://www.bold.dk/nyt/Spillerforeninge ... til-nytaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu har han fået lukket BIF sagen, og så får han flux mere charme, selvtillid og lækkert hård end score-Kaj og Knald-Perlen tilsammen.
...Vi lukker de resterende sager inden nytår.."

Magen til arrogance. Øland er et kæmpe fjols.

Hans udtalelser får konstant modparten til at stille sig på bagbenene.
Nu er jeg bestemt ikke Øland fan, tværtimod, men hans udtalelser kan vel lige så godt bare tydes som om man er meget langt i forhold til at få resten på plads, eller at det ikke drejer sig om så store sager, og at det derfor er betydeligt nemmere.

Men et arrogant fjols er han, og det er endda pænt sagt.

Apehunter
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Messi

Indlæg af Apehunter » 8. okt 2013, 15:52

Det vil da være dumt af klubberne ikke at få lukket sagerne inden nytår.

Tror I/du i ramme alvor, at klubberne ikke kommer til at betale rub og stub?
Selv Brøndby måtte det :-)

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 8. okt 2013, 15:59

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/oe ... n-loesning" onclick="window.open(this.href);return false;

Lader til at der er en god dialog igang.

Fornuftigt.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar