Jeg tror man holder længere på Thomsen, og Lasse skal altså også lige have et attraktivt tilbud fra en anden klub før han smutter. Jeg har ikke indtryk af, at der er supermeget salg i danske forsvarsspillere.Gamling skrev:Vi skal nyde Kusk, Jönsson og Thomsen mens vi har dem. Kusk ryger nok i vintervinduet (sammen med Lasse) og Jönsson or Thomsen er væk til sommer.
Uden dem har vi et stabilt men meget ordinært hold, der max kan svinge sig op til en 6-7 plads.
Randers - AaB 11. november 2013
Re: Randers - AaB 11. november 2013
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Nu ligger det jo i hele essensen for en klub som AaB, at der skal være en vis personaleomsætning for at hjulene kører rundt. Det ser ud til at Viktor Ahlmann har gang i en fin sidste sæson på U-19 og Andreas Bruhn er jo også ved at blive kørt ind, så vi burde have afløseren klar i egne rækker?
I forhold til Lasse bliver det straks værre. Jeg ser ikke KEP som nogen rollemodel og et sikkert sidste anker, men det er jo netop den rolle han vil få med Thelander ved sin side og med Blåbjerg/Kasper P som backup.
I forhold til Lasse bliver det straks værre. Jeg ser ikke KEP som nogen rollemodel og et sikkert sidste anker, men det er jo netop den rolle han vil få med Thelander ved sin side og med Blåbjerg/Kasper P som backup.
In verbis simus faciles
Jeg har svært ved at se, hvad der gør den her kamp bedre spillemæssigt, end stort set alle vores nederlag (FCK undtaget).Forza skrev: Er enig i alt hvad du skriver. Var meget overrasket over Risgårds forholdsvise negative holdning til AaB's spil i kampen. Jeg syntes faktisk de spillede en ganske fremragende kamp og vandt fuldt fortjent. Profilerne er stort set alle røde på banen og har svært ved at finde en spiller jeg ikke mener levede op til sine evner.
Vi smider utroligt mange bolde væk i opspillet. Vi skaber ikke mange chancer - mod et ret skidt Randersforsvar, før Randers er knækket helt over til sidst. Vi giver nogle store chancer væk alt for let.
Forskellen til tidligere kampe er at vi var effektive på de muligheder vi fik, og Randers ikke var det. Den ene ting vi gjorde rigtig godt som hold, var at vi ikke gav mange dødbolde og indlæg væk, selvom Randers gjorde meget for at komme til dem.
Ikke at jeg er negativ over indsatsen, men mener blot det kun er nuancer til forskel fra mange af de nederlag vi har haft. Det er vel den berømte selvtillid der er til forskel. Modstanderne skal kæmpe langt hårdere for deres mål, end de har skullet tidligere, hvor to tilfældige chancer tit kunne være nok til at tabe en kamp. Vi mangler stadig at kunne fastholde bolden sikkert, når vi har erobret den, og vi skal blive bedre på dødbolde i begge ender.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Jeg tror sgu ikke Kusk er væk til Vinter, hans udtalelser tyder på han i hvert fald spiller resten af sæsonen her, men selvfølgelig et tilbud kan blive så godt at han ikke kan sige nej til det.Gamling skrev:Vi skal nyde Kusk, Jönsson og Thomsen mens vi har dem. Kusk ryger nok i vintervinduet (sammen med Lasse) og Jönsson or Thomsen er væk til sommer.
Uden dem har vi et stabilt men meget ordinært hold, der max kan svinge sig op til en 6-7 plads.
Lasse tror jeg kun ryger hvis tilbudet er rigtig godt, det er i forvejen begrænset hvad vi kan få for ham med et halvt år tilbage af kontrakten og ved mulige højere indtægter via præmie og tv penge ved at holde på ham, gør at jeg tror han får lov til at spille kontrakten færdig i klubben.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
Det er jeg ikke helt enig i. Vi kommer trods alt frem til en 6-7 større chancer og så kan man da vist ikke forlange mere på udebane. Igen, så synes jeg faktisk at Randers kæmpede forbilledligt og får lagt et stærkt pres i anden halveg (hvilket kunne forklare en del boldtab i denne periode) på et tidspunkt hvor vi er foran med tre og hvor man ikke kan fortænke os i at holde lidt i bremsen.Pastorius skrev:Jeg har svært ved at se, hvad der gør den her kamp bedre spillemæssigt, end stort set alle vores nederlag (FCK undtaget).Forza skrev: Er enig i alt hvad du skriver. Var meget overrasket over Risgårds forholdsvise negative holdning til AaB's spil i kampen. Jeg syntes faktisk de spillede en ganske fremragende kamp og vandt fuldt fortjent. Profilerne er stort set alle røde på banen og har svært ved at finde en spiller jeg ikke mener levede op til sine evner.
Vi smider utroligt mange bolde væk i opspillet. Vi skaber ikke mange chancer - mod et ret skidt Randersforsvar, før Randers er knækket helt over til sidst. Vi giver nogle store chancer væk alt for let.
Forskellen til tidligere kampe er at vi var effektive på de muligheder vi fik, og Randers ikke var det. Den ene ting vi gjorde rigtig godt som hold, var at vi ikke gav mange dødbolde og indlæg væk, selvom Randers gjorde meget for at komme til dem.
Ikke at jeg er negativ over indsatsen, men mener blot det kun er nuancer til forskel fra mange af de nederlag vi har haft. Det er vel den berømte selvtillid der er til forskel. Modstanderne skal kæmpe langt hårdere for deres mål, end de har skullet tidligere, hvor to tilfældige chancer tit kunne være nok til at tabe en kamp. Vi mangler stadig at kunne fastholde bolden sikkert, når vi har erobret den, og vi skal blive bedre på dødbolde i begge ender.
Vi spillede i hvert fald ti gange så godt, som i kampen i Slagelse
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Funky skrev:Igen: Set over hele kampen kan Bjarnarson altså ikke være forundret over at ende med 2 gule = rødt. Og jeg tror simpelthen ikke, at ret mange dommere ville holde kortene i lommen på sådan en opførsel, som Bjarnarson får sit 2. gule kort på. Så i mine øjne handler det ikke bare om, at dommeren formelt set gør det rigtige, han ligger (på sidste kort i alt fald) meget på linie med, hvad andre dommere også ville gøre. Jeg kan ikke komme i tanke om en god dommer fra ligaen, som bare ville stå og kigge på den slags.Pastorius skrev: En gang til om udvisningen. Jeg er helt med på at man formelt kan hive to gule kort frem i den sammenhæng - og det er Bjarnasson også - men jeg synes ikke man skal gøre det. Formelt gør dommeren selvfølgelig ikke noget forkert.
Bjarnarson skulle sgudda bare have ædt det første kort på samme måde som Wurtz måtte æde sit, og så videre. Han har absolut ikke andre at bebrejde end sig selv. Men jeg kan da godt ærgre mig på den led, at Bjarnarsons stunt fjernede fokus lidt fra Agesens skubben rundt på Spalvis - ham havde jeg endnu hellere set smidt ud.
Helt enig om Bjarnepigen. Det andet gule kort er helt på sin plads. Men det mest utrolige er nærmest, at en mand med så mandhaftige bakkenbarter reagerer så kvindagtigt på modgang. Han/hun er jo en gedigen hystade i situationen.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Det er jeg ikke helt enig i. Vi kommer trods alt frem til en 6-7 større chancer og så kan man da vist ikke forlange mere på udebane. Igen, så synes jeg faktisk at Randers kæmpede forbilledligt og får lagt et stærkt pres i anden halveg (hvilket kunne forklare en del boldtab i denne periode) på et tidspunkt hvor vi er foran med tre og hvor man ikke kan fortænke os i at holde lidt i bremsen.limey skrev: Jeg har svært ved at se, hvad der gør den her kamp bedre spillemæssigt, end stort set alle vores nederlag (FCK undtaget).
Slagelsekampen har jeg fortrængt...jeg var der endda.
Min pointe er nok mest at mange af de kampe hvor vi har været utilfredse med spillerne og tabt, ikke adskiller sig stort fra kampen igår.
Randers er - med de skader og karantæner de havde i går - et noget begrænset hold. Det fysiske pres de lagde på midtbanen kostede dem defensivt i går. Jeg er enig med Colin Todd i at de mål de gav væk, er mål man burde have forhindret, måske med undtagelse af et enkelt.
Jeg vil i hvert fald postulere at vi skal lægge - en del - mere på, hvis vi skal være i medaljerne når sæsonen er slut.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Ser vi bort fra målene, så synes jeg faktisk heller ikke det var prangende. Vi spiller rigtig godt i perioder. Efter en svær afslutning på 1. halvleg kommer vi ud og totalt udspiller Randers igen - og scorer. Her efter falder vi dybt og har i lange perioder svært ved at præstere to sammenhængende afleveringer fremad banen og kommer stort set ikke over midten. Havde Randers haft lidt held, kunne det være blevet en endnu mere spændende afslutning end det blev. Det er lidt skuffende i denne periode, at vi ikke formår at skabe omstillinger til vores to angribere. Vi er helt ufarlige på kontraspillet. Når det er sagt, så er det samlede resultat jo fantastisk. Randers er et vanskelig hold at spille mod og vi har haft store, store problemer på fremmedgræs. At Risgård ikke er tilfreds, er jo om noget et positivt signal. De vil mere. Og sejren gav ikke bare tre fantastiske point, men samtidig et stort selvtillids boost. Det var en vigtig kamp og en vigtig sejr.limey skrev:Det er jeg ikke helt enig i. Vi kommer trods alt frem til en 6-7 større chancer og så kan man da vist ikke forlange mere på udebane. Igen, så synes jeg faktisk at Randers kæmpede forbilledligt og får lagt et stærkt pres i anden halveg (hvilket kunne forklare en del boldtab i denne periode) på et tidspunkt hvor vi er foran med tre og hvor man ikke kan fortænke os i at holde lidt i bremsen.Pastorius skrev:Jeg har svært ved at se, hvad der gør den her kamp bedre spillemæssigt, end stort set alle vores nederlag (FCK undtaget).Forza skrev: Er enig i alt hvad du skriver. Var meget overrasket over Risgårds forholdsvise negative holdning til AaB's spil i kampen. Jeg syntes faktisk de spillede en ganske fremragende kamp og vandt fuldt fortjent. Profilerne er stort set alle røde på banen og har svært ved at finde en spiller jeg ikke mener levede op til sine evner.
Er man foran med tre, synes jeg ikke der er noget odiøst i at fjerne foden fra speederen. Ja, der kom spænding i kampen og Randers kunne godt have scoret et mål mere, men de spiller sgu også godt i den fase. Mht. vores mål og Randers' påståede manglende niveau, har jeg følgende kommentarer: Første mål oversprinter Kusk deres back og laver rutineret et træk ind i banen - enten er han helt fri eller også bliver der straffe. Nummer to mål er en klasseaktion. Jönsson tager det rigtige træk og finder den rigtige mand på det rette tidspunkt og så er Kusks aktion jo uimodståelig. Ved tredje mål kikser offsidefælden, men Randers var jo også i en situation hvor de skulle presse meget højt. Ved fjerde mål var Randers hold i opløsning. Alt i alt, synes jeg det meget mere er vores fortjeneste at vi får fire mål end det er Randers manglende defensive kvalitet der er udslagsgivende.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Der er vi slet ikke uenige. Jeg synes vores mål er gode og tvivler på de ville være forhindret selv om Randers havde været ved fuld styrke. At Colin Todd mener, de skulle have været forhindret, samtidig med at deres var et mål man blot måtte acceptere, ja det er vel et godt udtryk for hvordan man typisk ser på mål for og imod. Jeg synes heller ikke der er noget odiøst i at vi slækker på gassen, når vi er foran 3-0 på udebane og stiller os dybere. Det der dog skuffede mig, var at vi stort set slet ikke magtede en omstilling eller få bolden over midten i store perioder. Dette skal selvfølgelig ses i lyset af vores ellers store styrke på netop den konto, samt at Randers inviterede til kontra med deres kompromisløse offensiv og mangler.limey skrev:Er man foran med tre, synes jeg ikke der er noget odiøst i at fjerne foden fra speederen. Ja, der kom spænding i kampen og Randers kunne godt have scoret et mål mere, men de spiller sgu også godt i den fase. Mht. vores mål og Randers' påståede manglende niveau, har jeg følgende kommentarer: Første mål oversprinter Kusk deres back og laver rutineret et træk ind i banen - enten er han helt fri eller også bliver der straffe. Nummer to mål er en klasseaktion. Jönsson tager det rigtige træk og finder den rigtige mand på det rette tidspunkt og så er Kusks aktion jo uimodståelig. Ved tredje mål kikser offsidefælden, men Randers var jo også i en situation hvor de skulle presse meget højt. Ved fjerde mål var Randers hold i opløsning. Alt i alt, synes jeg det meget mere er vores fortjeneste at vi får fire mål end det er Randers manglende defensive kvalitet der er udslagsgivende.
Jeg tvivler på vi sælger noget til vinter hvis vi ligger hvor vi ligger nu. AaB ved jo godt hvad det kan føre til hvis vi får holdt sammen på truppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Så skal det hvert fald være et ekstra ordinært godt tilbud at man slår til...jonas386 skrev:Jeg tvivler på vi sælger noget til vinter hvis vi ligger hvor vi ligger nu. AaB ved jo godt hvad det kan føre til hvis vi får holdt sammen på truppen.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jeg tænker i hvert fald meget det samme når det kommer til Lasse.jonas386 skrev:Jeg tvivler på vi sælger noget til vinter hvis vi ligger hvor vi ligger nu. AaB ved jo godt hvad det kan føre til hvis vi får holdt sammen på truppen.
Med et ½ år tilbage af kontrakten kan vi jo kun få små håndører for ham her til vinter.
Prøv at hold på ham er så farvel og tak for tro tjeneste til sommer.
Bienvenu Bassogog!
Husk på, at vi solgte Prica i 08 i en lignende situationjonas386 skrev:Jeg tvivler på vi sælger noget til vinter hvis vi ligger hvor vi ligger nu. AaB ved jo godt hvad det kan føre til hvis vi får holdt sammen på truppen.
Arhh.. 1-3 målet.. Han står og sover lidt.. Det så ud som, at vi havde Jimmy Nielsen tilbage i kassen dérYankee skrev:Det var altså endnu en formidabel kamp af Kenneth Emil, der fuldstændig neutraliserer ellers stærke Nicolai Brock i luftspillet og er vores bagerste angriber når vi bygger op. Lige nu synes jeg han er en tand bedre end Thelander, og det er fuldt ud berettiget at han starter inde.
Og så må vi heller ikke glemme at rose vores målmand, der igen leverer en næsten pletfri indsats. Det har han gjort i 2½ år nu, og i denne sæson er han også begyndt at blive mere og mere kampafgørende. Han tager lidt flere svære bolde og pillet lidt flere hjørnespark. Det er slet ikke til at forstå at manden stadig kun er 22 år, for han er i mine øjne ved at blive en af Ligaens bedste målmænd, selvom han er en helt anden type end f.eks. Hradecky, Rønnow og Wiland. Men hvor er det dog dejligt at man har en keeper, der ikke taber et indlæg ind i eget mål eller laver andre klovnerier med jævne mellemrum. Han skulle måske have haft en mand mere i muren ved deres scoring, men det er dælme også godt knaldet ind.
Njae. Jeg er enig i at fejlen er at der kun er én mand i muren. Det frispark de inden fik en stor chance på havde vi svjh to mand i muren - lidt længere ude fra.Califfen skrev:Arhh.. 1-3 målet.. Han står og sover lidt.. Det så ud som, at vi havde Jimmy Nielsen tilbage i kassen dérYankee skrev:Det var altså endnu en formidabel kamp af Kenneth Emil, der fuldstændig neutraliserer ellers stærke Nicolai Brock i luftspillet og er vores bagerste angriber når vi bygger op. Lige nu synes jeg han er en tand bedre end Thelander, og det er fuldt ud berettiget at han starter inde.
Og så må vi heller ikke glemme at rose vores målmand, der igen leverer en næsten pletfri indsats. Det har han gjort i 2½ år nu, og i denne sæson er han også begyndt at blive mere og mere kampafgørende. Han tager lidt flere svære bolde og pillet lidt flere hjørnespark. Det er slet ikke til at forstå at manden stadig kun er 22 år, for han er i mine øjne ved at blive en af Ligaens bedste målmænd, selvom han er en helt anden type end f.eks. Hradecky, Rønnow og Wiland. Men hvor er det dog dejligt at man har en keeper, der ikke taber et indlæg ind i eget mål eller laver andre klovnerier med jævne mellemrum. Han skulle måske have haft en mand mere i muren ved deres scoring, men det er dælme også godt knaldet ind.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Men bolden ryger så vidt jeg kan se over murenPastorius skrev:Njae. Jeg er enig i at fejlen er at der kun er én mand i muren. Det frispark de inden fik en stor chance på havde vi svjh to mand i muren - lidt længere ude fra.Califfen skrev:Arhh.. 1-3 målet.. Han står og sover lidt.. Det så ud som, at vi havde Jimmy Nielsen tilbage i kassen dérYankee skrev:Det var altså endnu en formidabel kamp af Kenneth Emil, der fuldstændig neutraliserer ellers stærke Nicolai Brock i luftspillet og er vores bagerste angriber når vi bygger op. Lige nu synes jeg han er en tand bedre end Thelander, og det er fuldt ud berettiget at han starter inde.
http://onside.dk/superligaen/tv-randers ... ny-version
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Fuck de har en ringe stemning på lægterne i pony-land, de får jo fandme fcn til og minde om Galatasaray. 
Deler din skepsis men finder trøst i at det samme blev sagt om Helenius i sommersGamling skrev:Vi skal nyde Kusk, Jönsson og Thomsen mens vi har dem. Kusk ryger nok i vintervinduet (sammen med Lasse) og Jönsson or Thomsen er væk til sommer.
Sent from my LT25i using Tapatalk
-
jensemand57
- Allstar

Pille, pille ned. Altså tag nu lige ja hatten på og lev i nuet samt nyd holdet pt.Gamling skrev:Vi skal nyde Kusk, Jönsson og Thomsen mens vi har dem. Kusk ryger nok i vintervinduet (sammen med Lasse) og Jönsson or Thomsen er væk til sommer.