Men Curth har ikke kvaliteten til at erstatte Danny. Curth er ingen langtidsløsning, men ville kunne være en lappeløsning i foråret til bredden. Men det ville være bedre at finde en permanent løsning med højere niveau. Curth kan ikke spille andre steder end FCM eller AaB i foråret, så der er ingen hastværk - det er dog ikke sikkert AaB er interesseret i at udleje Curth til os, hvis stillingen er uændret ved vinterpausen.Eksil skrev:Hvis FCM har ambitioner om at spille med om mesterskabet skal der brugebredtespillere som Curth. Danny Olsen forlader også skuden så der skal ligesom en ind i en lidt smal trup. Jeg aner personligt ikke hvad en fodboldspiller går for nu om dage, men FCM skal passe på med at smøle rundt mht. Curth ellers kan det jo være han ender et andet sted.FCM skrev:Mon ikke I bare skal være glade for at slippe for lønnen. Eftersom han er udlejet til os pt, så kender vi jo hans nøjagtige markedsværdi. Tvivler dog meget på, at vi er interesserede i at hente ham permanent. Han er en breddespiller, og sådanne betaler man ikke penge for i dag. Det kan tænkes at vi vil leje ham i foråret også, for at holde bredden, men ser ikke noget perspektiv i ham på længere sigt.Eksil skrev:Ifølge Steinlein er Curth nu en legende på de kanter, sådanne størrelser må gå for lidt mere end en halv milPoker-One-Kenobi skrev:Enig, kan vi få en halv mill og spare hans løn er da bare med at få ham skibbet afsted, jeg tror simpelthen han har brug for det klubskifte for at yde på toppen. Godt for alle hvis han kan komme afsted.Eksil skrev:Curth er varmere end han har været siden Rade forlod byen, sælg sælg sælg!
Curth er jo låst ift at det kun kan være Jer eller os, han må spille for i foråret - så der kan godt komme et skakspil i slutningen af transfervinduet ift Curths, FCMs og AaBs ønsker.
Legende
Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)
Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)
-
JacobKoustrup
- 1. div

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Ifølge bold.dk er vi ude efter den norske landsholdsspiller Johan Bjørdal. Istedet for Nielsen?
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Hvis Lasse smutter til vinter kan transferfrie Johan Lædre Bjørdal ("Joey") fra Viking være en mulig afløser. http://www.vg.no/sport/fotball/viking/t ... /10153393/" onclick="window.open(this.href);return false;JacobKoustrup skrev:Ifølge bold.dk er vi ude efter den norske landsholdsspiller Johan Bjørdal. Istedet for Nielsen?
Bjørdal er 27 år og spillede i 2006-2010 i Adeccoliga klubben Bodø Glimt. I 2011 skiftede han til Viking. I statur kan han godt minde om Bård.
Jeg følger mest med i Allsvenskan og har dermed ikke det store kendskab til Bjørdal. Viking har tilbudt Bjørdal en ny kontrakt, men han har ikke skrevet under.
Umiddelbart virker det oplagt at Thelander overtager pladsen i midterforsvaret hvis Lasse bliver solgt til vinter, men jeg er ikke sikker på at komboen KEP - Thelander er god. Derudover vil der mangle konkurrence i midterforsvaret da det ikke virker til, at Kent har tiltro til Kasper P.
Blåbjerg kan også spille centralt, men han virker til at være meget langt fra holdet.
Det er jo en AaB classic at være efter en svensk/norsk spiller i periferien af landsholdet. Historisk set har AaB haft meget held med disse signings.Krushave skrev:Ifølge Bold.dk skulle vi være ude efter denne nordmand: http://www.bold.dk/nyt/Medie-AGF-og-AaB-efter-nordmand" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunne være afløser til Lasse Nielsen måske??
Kunne være rart med en ny midterforsvarer hvis LN forlader os - men omvendt mener jeg også Thelander er klar til at tage over. Derfor kunne jeg godt tænke mig at man sparede pengene og eventuelt nøjedes med at hente en ung talentfuld midterforsvarer (eventuelt fra 1. div) ind som reserve lidt a la da man hentede Thelander.
Dette ville uden tvivl være en meget billigere løsning og ville samtidig sikre at AaB ikke binder sig i en dyr handel. Samtidig vil pengene evt. være gode at have i gemmeren til en eventuel erstatning i den anden ende af banen af Jonsson eller Kusk.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg kender ham ikke, men det altafgørende må være at vi får en erstatning for Lasse ind, der - nogenlunde - kan matche ham i hurtighed. Jeg tror ikke vi holder til at have to forholdsvis langsomme midterforsvarer, samtidig med to backs som har deres primære force i det offensive. En vigtig komponent i vores presspil er at vi tør hive bagkæden ret langt frem, fordi Lasse som regel kan løbe de dybe bolde op. Alternativt skal vi holde Dalsgaard meget længere tilbage på banen end vi hidtil har gjort, eller lægge vores spil om.Forza skrev: Det er jo en AaB classic at være efter en svensk/norsk spiller i periferien af landsholdet. Historisk set har AaB haft meget held med disse signings.
Kunne være rart med en ny midterforsvarer hvis LN forlader os - men omvendt mener jeg også Thelander er klar til at tage over. Derfor kunne jeg godt tænke mig at man sparede pengene og eventuelt nøjedes med at hente en ung talentfuld midterforsvarer (eventuelt fra 1. div) ind som reserve lidt a la da man hentede Thelander.
Dette ville uden tvivl være en meget billigere løsning og ville samtidig sikre at AaB ikke binder sig i en dyr handel. Samtidig vil pengene evt. være gode at have i gemmeren til en eventuel erstatning i den anden ende af banen af Jonsson eller Kusk.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
http://www.bt.dk/superligaen/agf-meldes ... ldsspiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Virker til GF er de længst med ham på nuværende tidspunkt.
Virker til GF er de længst med ham på nuværende tidspunkt.
------------------------------------------------
Det virker heller ikke logisk at vi med et budget i den nederste halvdel af Liga-holdene skulle kunne tiltrække en norsk landsholdsspiller. Samtidig har vi en yderst spændende ung stopper i Jacob Blåbjerg som jeg håber vi vil satse på som konkurrent til Kenneth Emil og Thelander i stedet for at hente en dyr udlænding.
Jeg tror nu heller ikke på at det bliver det budget vi kommer til at operere med næste sæson (men måske nok i foråret).Yankee skrev:Det virker heller ikke logisk at vi med et budget i den nederste halvdel af Liga-holdene skulle kunne tiltrække en norsk landsholdsspiller. Samtidig har vi en yderst spændende ung stopper i Jacob Blåbjerg som jeg håber vi vil satse på som konkurrent til Kenneth Emil og Thelander i stedet for at hente en dyr udlænding.
Jeg tror og håber af der sker følgende:
1) Afklaring på AaB vs. Spillerforeningen i voldgiften 18. december.
2) Afregning eller betalingsordning med SF i løbet af januar
3) Kapitalindsprøjtning af en eller anden art.
Det kommer nok ikke til at medføre at vi kommer helt i top budgetmæssigt, men forhåbentlig at vi skal være med i gruppen lige efter de rigeste sammen med AGF, FCM og forhåbentlig ikke alt for langt (budgetmæssigt) fra OB, FCN.
Jeg håber også - jvf. et andet indlæg i dag - vi er ude efter en spiller der skal starte inde i forsvaret, men du har ret i at det ikke er helt logisk vi når til i vinterpausen, medmindre man allerede har en kraftig indikation af at Lasse forsvinder dér og man får en økonomisk kompensation der gør at man har noget at handle med.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Skulle Lasse forsvinde allerede i vintervinduet, og vurderer Gaarde og Kent, at Kasper P ikke er god nok, så kunne et spændende bud være Pierre Kanstrup fra Fredericia. Siden han forlod kaosset i BIF er det kun gået fremad, som anfører i først Brønshøj og nu Fredericia. Han er en spillende og dirigerende forsvarstype (omskolet midtbanemand).
Man kunne jo håbe på, at han har en klausul, som Anders K, der gør, at han kan hentes billigt. Jeg synes i hvert fald, at han er spændende og godt skolet (gamle bitre Køhlert)
Man kunne jo håbe på, at han har en klausul, som Anders K, der gør, at han kan hentes billigt. Jeg synes i hvert fald, at han er spændende og godt skolet (gamle bitre Køhlert)
In verbis simus faciles
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Han er dog en bette skid af en forsvarsspiller på 1.83. Og man kan komme til at frygte at vi vil mangle en del over for de mere fysiske hold i ligaen. Men ok, til sammenligning er Mascherano kun 1.74. Hvordan er fysikken og hans hurtighed ellers?Rams skrev:Skulle Lasse forsvinde allerede i vintervinduet, og vurderer Gaarde og Kent, at Kasper P ikke er god nok, så kunne et spændende bud være Pierre Kanstrup fra Fredericia. Siden han forlod kaosset i BIF er det kun gået fremad, som anfører i først Brønshøj og nu Fredericia. Han er en spillende og dirigerende forsvarstype (omskolet midtbanemand).
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
MHJ skrev:Han er dog en bette skid af en forsvarsspiller på 1.83. Og man kan komme til at frygte at vi vil mangle en del over for de mere fysiske hold i ligaen. Men ok, til sammenligning er Mascherano kun 1.74. Hvordan er fysikken og hans hurtighed ellers?Rams skrev:Skulle Lasse forsvinde allerede i vintervinduet, og vurderer Gaarde og Kent, at Kasper P ikke er god nok, så kunne et spændende bud være Pierre Kanstrup fra Fredericia. Siden han forlod kaosset i BIF er det kun gået fremad, som anfører i først Brønshøj og nu Fredericia. Han er en spillende og dirigerende forsvarstype (omskolet midtbanemand).
Jeg kan kun komme frem til, at han er 1,86. Han vil således være en centimeter højere end Lasse og en centimeter lavere end KEP. Der kan selvfølgelig være fejl på transfermarkt, men jeg anser siden for at være mere pålidelig end Wikipedia.
Selv hvis han er 1,83, så er det jo bare samme højde som Wæhler. Det er fint med mig :-)
Ham fra Viking lyder dog også interessant, men jeg tror altså ikke, at AaB henter ham, nu hvor feriepengesagen truer. Så skal Lasse i hvert fald ud først, og jeg ser ham meget gerne blive. Jeg ved ikke meget om ham fra Viking, men når han er landsholdsspiller for Norge, så kan han ikke være helt dårlig. Han lavede også et hav af assist i Tippeligaen! Syv af slagsen som central forsvarsspiller! Jeg har ikke taget mig tid til at lede efter klippene fra de kampe, men hvis rygterne bliver mere konkrete, så kunne det da være spændende, at se hvordan han er kommet frem til de assist. Udover det, så er han en kleppert på 1,88. Gaarde har vel nogle kontakter i Viking, som kan lokke ham til AaB.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Navnet, altså Bjørndal, siger mig et eller andet, og han er sikkert udmærket, men jeg håber altså AaB holder fast i den nuværende strategi, og lader de lokale knægte tage over. Spillere som Kasper P, Blåbjerg og ikke mindst Thelander er altså spillere der gør jeg mener vi bør satse på de unge fremfor at hente dyre nordmænd og svenskere der er i periferien af deres respektive landshold. Jeg mener ikke at Kasper P, endnu, er god nok til at erstatte Lasse direkte, men på længere sigt kunne han være et fint bud. Thelander håber jeg bliver afløseren, ikke mindst fordi det er et godt signal at sende, AaB skal gerne være en klub unge og håbefulde spillere gerne vil til inden de evt skal til udlandet. Og så er jeg altså ikke sikker på Thelander er så langsom som folk gerne vil gøre det til, hvad jeg husker syntes jeg han havde en udmærket fart, det er hvertfald ikke hvad jeg vil betegne som værende langsom. Den ultimative løsning vil selvfølgelig være at Lasse bliver et par år endnu, jeg forstår gerne han vil videre, men omvendt igen så har han en unik mulighed for at blive en vaskeægte legende i det nordjyske.
Jeg mener dog vi bør holde på ham sæsonen ud, for vi er altså ved at skabe et rigtigt flot resultat i ligaen, og det vil være ærgeligt at pisse det væk med jagten på lidt hurtig profit. AaB kan få meget mere ud af ham ved at lade ham blive, og smutte på fri transfer til sommer i stedet, for lad os være ærlige, Lasse går næppe for mere end 2-3-4 millioner, og gevinsten ved en top-3 placering, og evt europæisk, ifht en plads udenfor euro pladserne er højst sandsynligt mere værd.
Jeg mener dog vi bør holde på ham sæsonen ud, for vi er altså ved at skabe et rigtigt flot resultat i ligaen, og det vil være ærgeligt at pisse det væk med jagten på lidt hurtig profit. AaB kan få meget mere ud af ham ved at lade ham blive, og smutte på fri transfer til sommer i stedet, for lad os være ærlige, Lasse går næppe for mere end 2-3-4 millioner, og gevinsten ved en top-3 placering, og evt europæisk, ifht en plads udenfor euro pladserne er højst sandsynligt mere værd.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- BBS
- Allstar

- Favoritspiller: Dennis Marshall
- Geografisk sted: Midtbyen
Man kan selvfølgelig altid diskutere hvor realistisk det er, men jeg håber stadig på Enevoldsen, hvis vi ender med at sælge enten Kusk eller Thomsen. 
Kanstrup er 1.86. Hans force er klart placeringsevnen, det opbyggende spil og de lange afleveringer. Derudover er han ok på hovedet. Minusserne er, at han ikke er nogen Dalsgaard på de første meters sprint samt at han har kontrakt i Fredericia til juni 2015.MHJ skrev:Han er dog en bette skid af en forsvarsspiller på 1.83. Og man kan komme til at frygte at vi vil mangle en del over for de mere fysiske hold i ligaen. Men ok, til sammenligning er Mascherano kun 1.74. Hvordan er fysikken og hans hurtighed ellers?Rams skrev:Skulle Lasse forsvinde allerede i vintervinduet, og vurderer Gaarde og Kent, at Kasper P ikke er god nok, så kunne et spændende bud være Pierre Kanstrup fra Fredericia. Siden han forlod kaosset i BIF er det kun gået fremad, som anfører i først Brønshøj og nu Fredericia. Han er en spillende og dirigerende forsvarstype (omskolet midtbanemand).
Han er altså en René Henriksen-type med lidt flere muskler. Jeg ser ham som et fint supplement til KEP, Thelander og Blåbjerg (han kan også dække backen), og som spillertype, vil han passe fint ind i den stadig mere boldbesiddende og tekniske stil som Kent arbejder frem mod.
In verbis simus faciles
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Du er ikke den eneste der drømmer!BBS skrev:Man kan selvfølgelig altid diskutere hvor realistisk det er, men jeg håber stadig på Enevoldsen, hvis vi ender med at sælge enten Kusk eller Thomsen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Det er vel ikke helt urealistisk. Såvidt jeg ved er han for det meste på bænken i Mechelen, og jeg er ikke sikker på det var hans drøm da han tog ud i det store udland for at prøve sig af. Spilletid i AaB, og være med til at udvikle nogle unge lokale knægte, samt fast spilletid, tror jeg ikke er et helt dårligt bytte for en bænkplads i Belgien. Det kan også være med til at få kickstartet hans karriere, og evt få ham ind i landsholdsvarmen igen, og evt et nyt udenlandseventyr efter 2-3 sæsoner. Han er trodsalt kun 26, så det kan jo godt nåes endnu. Jeg vil mene Enevoldsen vil være det oplagte valg som Kusk afløser, og jeg tror ikke det er helt urrealistisk.Kasper skrev:Du er ikke den eneste der drømmer!BBS skrev:Man kan selvfølgelig altid diskutere hvor realistisk det er, men jeg håber stadig på Enevoldsen, hvis vi ender med at sælge enten Kusk eller Thomsen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Mechelen ville satse på ham, men skader i denne sæson har ført til, at han ikke har fået spilletid. Enten vil Mechelen satse på ham, eller så dropper de ham på grund af skaderne. Han har været meget skadesplaget de sidste par år. Nej tak. Han er ellers en fantastisk spiller, hvis han kan helde sig skadesfri.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
jensemand57
- Allstar

Omvendt har AaB jo tit modtaget spillere med et skadesforløb og med den rette tid fået dem tilbage igen til gavn for AaB.Oldager skrev:Mechelen ville satse på ham, men skader i denne sæson har ført til, at han ikke har fået spilletid. Enten vil Mechelen satse på ham, eller så dropper de ham på grund af skaderne. Han har været meget skadesplaget de sidste par år. Nej tak. Han er ellers en fantastisk spiller, hvis han kan helde sig skadesfri.
-
Eisenhower
- 2. div

- Geografisk sted: Albuquerque
http://www.morokaswallows.co.za/team-member/6428/2650" onclick="window.open(this.href);return false;
Bonga kunne være fin at få en 1 årig kontrakt med... Ville få nogle flere mennesker på stadion + et fint farvel.
Bonga kunne være fin at få en 1 årig kontrakt med... Ville få nogle flere mennesker på stadion + et fint farvel.
Peter Rudbæk, Kiwomya tilgiver dig
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Umiddelbart tror jeg ikke at AaB er interesserede i at sælge Lasse til vinter, men det kan sagtens tænkes at Lasse meget gerne vil afsted hvis han modtager et godt tilbud til vinter. Om det er en god idé at holde på en spiller mod hans vilje er altid et godt spørgsmål, hvor der skal foretages nogle grundige overvejelser.
Der er også spørgsmålstegn ved Thelander, der har kontraktudløb næste sommer. Meget tyder på at AaB gerne vil forlænge Thelanders kontrakt og umiddelbart tror jeg også at Thelander gerne vil forlænge, men det kan bestemt ikke regnes som en selvfølge. Thelander har været overbevisende her i efterårssæsonen, men måske er han ret pissed over at han er blevet fortrængt til bænken. Måske har Thelander allerede modtaget henvendelser fra andre interesserede klubber, som sonderer terrænet.
I worst case scenario smutter Lasse til vinter, mens Thelander ligeledes skriver kontrakt med en anden klub til vinter og dermed måske også smutter før tid. Dermed kan vi pludselig komme til at stå og mangle minimum én ny centerforsvarer. Kasper P. og Blåbjerg er næsten helt uprøvede på Superliga niveau og jeg tvivler stærkt på om de er klar. Af det jeg har set med Kasper P. der har han bestemt ikke været overbevisende, mens Blåbjerg heller ikke virker klar.
Der er også spørgsmålstegn ved Thelander, der har kontraktudløb næste sommer. Meget tyder på at AaB gerne vil forlænge Thelanders kontrakt og umiddelbart tror jeg også at Thelander gerne vil forlænge, men det kan bestemt ikke regnes som en selvfølge. Thelander har været overbevisende her i efterårssæsonen, men måske er han ret pissed over at han er blevet fortrængt til bænken. Måske har Thelander allerede modtaget henvendelser fra andre interesserede klubber, som sonderer terrænet.
I worst case scenario smutter Lasse til vinter, mens Thelander ligeledes skriver kontrakt med en anden klub til vinter og dermed måske også smutter før tid. Dermed kan vi pludselig komme til at stå og mangle minimum én ny centerforsvarer. Kasper P. og Blåbjerg er næsten helt uprøvede på Superliga niveau og jeg tvivler stærkt på om de er klar. Af det jeg har set med Kasper P. der har han bestemt ikke været overbevisende, mens Blåbjerg heller ikke virker klar.