Auri er ihvertfald mindst lige så dygtig som Magnus Pehrsson..jonas386 skrev:I Djurgaarden fik han jo også dødstrusler osv til sidst. Der er ikke meget der tyder på han er en specielt dygtig træner. At han får trænerjobs på et landshold siger ikke meget, Auri var også i spil som landstræner for Litauen, om han får det ved jeg ikke, men nogen dygtig træner er han altså ikke.
AaB´ere i andre klubber / udlandet
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
Hader København!
Hvad med sejrene over Deportivo La Coruna i UEFA Cup, eller hjemmesejren over Manchester City. Det er rent faktisk nogle de største resultater i dansk fodbolds klubhistorie.
Forza skrev: Det kommer så sandelig an på hvordan man anskuer det:
- Et intet mindre end forfærdeligt ophold i AaB hvor ikke gjorde en eneste ting rigtigt med en fyring til følge.
Det eneste der taler for ham er hans alder. Hans erfaring kontra alder er jo ret logisk da han startede meget tidligt som træner.
- alithebeast
- Allstar

Det var en periode, hvor man slet ikke havde implementeret det system, som Magnus gerne ville. Det system virkede aldrig optimalt, og det er endda mildt sagt.Freddie skrev:Hvad med sejrene over Deportivo La Coruna i UEFA Cup, eller hjemmesejren over Manchester City. Det er rent faktisk nogle de største resultater i dansk fodbolds klubhistorie.
- Et intet mindre end forfærdeligt ophold i AaB hvor ikke gjorde en eneste ting rigtigt med en fyring til følge.
Det eneste der taler for ham er hans alder. Hans erfaring kontra alder er jo ret logisk da han startede meget tidligt som træner.
Hader København!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Magnus ville spille omstillingsfodbold, og det var da netop helt præcist hvad vi gjorde i de kampe. Problemet var så at vi var alt for lette et lukke ned for i ligaen, når vi ikke havde spillerne til denne type bold, og ej heller havde nogen plan B når modstanderen pakkede sig.alithebeast skrev:Det var en periode, hvor man slet ikke havde implementeret det system, som Magnus gerne ville. Det system virkede aldrig optimalt, og det er endda mildt sagt.Freddie skrev:Hvad med sejrene over Deportivo La Coruna i UEFA Cup, eller hjemmesejren over Manchester City. Det er rent faktisk nogle de største resultater i dansk fodbolds klubhistorie.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg synes alligevel at det er skræmmende, at Magnus, der har lavet resultater af meget høj karat skal jordes sønder og sammen af folk, der formentlig har jublet som sindssyge over de fantastiske dage i det tidlige forår 2009. Han er jo heller ikke den første AaBtræner, som har haft svært ved at forsvare et mesterskab. De to andre blev også fyret Sepp Piontek og Peter Rudbæk. Det er bare svært at vinde et mesterskab men endnu sværere ar genvinde det.
MHJ skrev:
Magnus ville spille omstillingsfodbold, og det var da netop helt præcist hvad vi gjorde i de kampe. Problemet var så at vi var alt for lette et lukke ned for i ligaen, når vi ikke havde spillerne til denne type bold, og ej heller havde nogen plan B når modstanderen pakkede sig.
- alithebeast
- Allstar

Og jeg vandt en gang med pladen fuld til banko, det havde jeg lige så meget styr over, som han havde over holdet i de kampe. Skoledrengen havde frit spil på transfermarkedet, og hentede enten eksotiske eller luddovne møgspillere. Derefter var han usandsynligt tæt på at rykke AaB ud af rækken med disse boldmongoler.Freddie skrev:Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg synes alligevel at det er skræmmende, at Magnus, der har lavet resultater af meget høj karat skal jordes sønder og sammen af folk, der formentlig har jublet som sindssyge over de fantastiske dage i det tidlige forår 2009. Han er jo heller ikke den første AaBtræner, som har haft svært ved at forsvare et mesterskab. De to andre blev også fyret Sepp Piontek og Peter Rudbæk. Det er bare svært at vinde et mesterskab men endnu sværere ar genvinde det.
Hader København!
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Havde han nu også det? Var det ikke netop samtidig med hans tiltrædelse, at den store økonomiske deroute startede. Netop som vi havde tjent millioner på Champions League, forsvandt de ud i den tomme luft. Det er ikke et forsvar af Pehrsson, men jeg mener bare ikke at kunne huske, at han havde noget særligt økonomisk råderum frem for f.eks. tidligere trænere. Tværtimod.alithebeast skrev:Og jeg vandt en gang med pladen fuld til banko, det havde jeg lige så meget styr over, som han havde over holdet i de kampe. Skoledrengen havde frit spil på transfermarkedet, og hentede enten eksotiske eller luddovne møgspillere. Derefter var han usandsynligt tæt på at rykke AaB ud af rækken med disse boldmongoler.
Den startede for alvor da vi missede kvalen til Euroleague med MP ved roret, med den bedste seeding og letteste lodtrækning et dansk hold nogensinde har haft til gruppespil i europa.jernskjorten skrev:Havde han nu også det? Var det ikke netop samtidig med hans tiltrædelse, at den store økonomiske deroute startede. Netop som vi havde tjent millioner på Champions League, forsvandt de ud i den tomme luft. Det er ikke et forsvar af Pehrsson, men jeg mener bare ikke at kunne huske, at han havde noget særligt økonomisk råderum frem for f.eks. tidligere trænere. Tværtimod.alithebeast skrev:Og jeg vandt en gang med pladen fuld til banko, det havde jeg lige så meget styr over, som han havde over holdet i de kampe. Skoledrengen havde frit spil på transfermarkedet, og hentede enten eksotiske eller luddovne møgspillere. Derefter var han usandsynligt tæt på at rykke AaB ud af rækken med disse boldmongoler.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Det kan godt være, at jeg ikke har helt styr på kronologien, men jeg har altid haft "lidt ondt" af Pehrsson, fordi jeg har haft den opfattelse, at det økonomiske fundament smuldrede stort set samtidig med, at han kom til klubben, og at det efterlod ham med et meget lille råderum i forhold til at købe ordentlige spillere.Pastorius skrev:Den startede for alvor da vi missede kvalen til Euroleague med MP ved roret, med den bedste seeding og letteste lodtrækning et dansk hold nogensinde har haft til gruppespil i europa.jernskjorten skrev:Havde han nu også det? Var det ikke netop samtidig med hans tiltrædelse, at den store økonomiske deroute startede. Netop som vi havde tjent millioner på Champions League, forsvandt de ud i den tomme luft. Det er ikke et forsvar af Pehrsson, men jeg mener bare ikke at kunne huske, at han havde noget særligt økonomisk råderum frem for f.eks. tidligere trænere. Tværtimod.alithebeast skrev:Og jeg vandt en gang med pladen fuld til banko, det havde jeg lige så meget styr over, som han havde over holdet i de kampe. Skoledrengen havde frit spil på transfermarkedet, og hentede enten eksotiske eller luddovne møgspillere. Derefter var han usandsynligt tæt på at rykke AaB ud af rækken med disse boldmongoler.
At det økonomiske fundament smuldrede lige der, har han i hvert fald et væsentligt medansvar for. At det så senere kan have vist sig at være godtnok, at vi på det tidspunkt blev nødt til at se realiteterne i øjnene og sadle om er en anden ting, hvis der var gået en halv eller hel sæson mere kunne det måske allerede have været for sent.jernskjorten skrev:Det kan godt være, at jeg ikke har helt styr på kronologien, men jeg har altid haft "lidt ondt" af Pehrsson, fordi jeg har haft den opfattelse, at det økonomiske fundament smuldrede stort set samtidig med, at han kom til klubben, og at det efterlod ham med et meget lille råderum i forhold til at købe ordentlige spillere.Pastorius skrev:Den startede for alvor da vi missede kvalen til Euroleague med MP ved roret, med den bedste seeding og letteste lodtrækning et dansk hold nogensinde har haft til gruppespil i europa.jernskjorten skrev:Havde han nu også det? Var det ikke netop samtidig med hans tiltrædelse, at den store økonomiske deroute startede. Netop som vi havde tjent millioner på Champions League, forsvandt de ud i den tomme luft. Det er ikke et forsvar af Pehrsson, men jeg mener bare ikke at kunne huske, at han havde noget særligt økonomisk råderum frem for f.eks. tidligere trænere. Tværtimod.alithebeast skrev:Og jeg vandt en gang med pladen fuld til banko, det havde jeg lige så meget styr over, som han havde over holdet i de kampe. Skoledrengen havde frit spil på transfermarkedet, og hentede enten eksotiske eller luddovne møgspillere. Derefter var han usandsynligt tæt på at rykke AaB ud af rækken med disse boldmongoler.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg er enig i at nederlaget til Sarajevo var håbløst for AaBs økonomi(hvis det er den Pastorius henviser til), men var der ikke i den sommer røget en del spillere, såsom Risgård uden, at Lynge og co havde hentet nye inde(uden at Lynge skal have skylden for derouten).
Som en skrev, så kan AaB og mange andre klubber bare ikke komme igen året efter et mesterskab. Det er altså ikke Pehrssons skyld.
Pehrssons gjorde det ikke godt i AaB, men nogle ting var han måske uforskyldt i.
Som en skrev, så kan AaB og mange andre klubber bare ikke komme igen året efter et mesterskab. Det er altså ikke Pehrssons skyld.
Pehrssons gjorde det ikke godt i AaB, men nogle ting var han måske uforskyldt i.
- FlæskeFrank
Vi havde på det tidspunkt en tradition for at vi for hver videre kvalifikation vi lykkedes med, brugte de penge den ville give til nye spillere. Jeg er helt sikker på at vi - så snart vi var gået videre - havde postet pengene fra næste runde i en ny spiller. I stedet for var vi nødt til at slippe Ene lige inden transferdeadline. Efter at have ligget rigtig godt til raslede vi nedad i tabellen derefter og resten er historie.FlæskeFrank skrev:Jeg er enig i at nederlaget til Sarajevo var håbløst for AaBs økonomi(hvis det er den Pastorius henviser til), men var der ikke i den sommer røget en del spillere, såsom Risgård uden, at Lynge og co havde hentet nye inde(uden at Lynge skal have skylden for derouten).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Følgende 4 spillere var forsvundet ud af truppen i sommerpausen inden kampen mod Sarajevo. Kasper Risgård, Thomas Augustinussen, Siyabonga Nomvethe, Caca.
Uden at jeg vil stå som den store forsvarer af Magnus Pehrsson, kan jeg altså ikke lide at man udelader vigtige informationer i en debat, for at understrege et synspunkt, eller måske ved du ikke bedre. Her er derfor et par fact, som kunne have gjort de to kampe mod Sarajevo lidt mere oplyst? Det der nemlig var sagen i hjemmekampen mod Sarajevo var, at AaB brændte kæmpechancer i massevis i hjemmekampen. Skulle Magnus selv være gået på banen som angriber for at sparke boldene i kassen, eller hvad?
I udekampen sejlede vores centerforsvar med Thomas Gaardsøe og Lasse Nielsen rundt. Lasse spillede fordi Wæhler var skadet, og lavede tre store personlige fejl, der kostede mål. Alligevel var vi så tæt på at gå videre på udebanemål som man kunne være. Skulle Magnus så spille forsvarer i udekampen?
Hvordan vil du vurdere den seneste lodtrækning mod Dila Gori. Er Kent så en nulbon fordi vi ikke slog dem ud?
Uden at jeg vil stå som den store forsvarer af Magnus Pehrsson, kan jeg altså ikke lide at man udelader vigtige informationer i en debat, for at understrege et synspunkt, eller måske ved du ikke bedre. Her er derfor et par fact, som kunne have gjort de to kampe mod Sarajevo lidt mere oplyst? Det der nemlig var sagen i hjemmekampen mod Sarajevo var, at AaB brændte kæmpechancer i massevis i hjemmekampen. Skulle Magnus selv være gået på banen som angriber for at sparke boldene i kassen, eller hvad?
I udekampen sejlede vores centerforsvar med Thomas Gaardsøe og Lasse Nielsen rundt. Lasse spillede fordi Wæhler var skadet, og lavede tre store personlige fejl, der kostede mål. Alligevel var vi så tæt på at gå videre på udebanemål som man kunne være. Skulle Magnus så spille forsvarer i udekampen?
Hvordan vil du vurdere den seneste lodtrækning mod Dila Gori. Er Kent så en nulbon fordi vi ikke slog dem ud?
Pastorius skrev: Den startede for alvor da vi missede kvalen til Euroleague med MP ved roret, med den bedste seeding og letteste lodtrækning et dansk hold nogensinde har haft til gruppespil i europa.
Træneren har selvfølgelig det samlede ansvar for hvad der sker i fodboldkampe, hvis man har et godt solidt hold, så skal man over to kampe kunne klare sig ugover lejlighedsvise tilfældigheder. Hvis nu MP efterfølgende havde leveret gode resultater, så ville sagen jo have været anderledes. Kent har over længere tid vist at han kan levere resultater - også selvom der har været svipsere - og det for langt færre penge end MP's trup.Freddie skrev:Følgende 4 spillere var forsvundet ud af truppen i sommerpausen inden kampen mod Sarajevo. Kasper Risgård, Thomas Augustinussen, Siyabonga Nomvethe, Caca.
Pastorius skrev: Den startede for alvor da vi missede kvalen til Euroleague med MP ved roret, med den bedste seeding og letteste lodtrækning et dansk hold nogensinde har haft til gruppespil i europa.
Jeg har tidligere slået til lyd at MP skal have ros for kampene mod Deportivo og Man C. Det er ubetinget nogle af de største resultater i AaB's historie, men jeg mener altså ikke Sarajevo var i klasse med Dila Gori (selvom det også var en blammage). Dila Gori har trods alt vist nogle resultater både før og siden - og vejen til gruppespil ville alligevel have været noget sværere for AaB i år, end den var i 2009 (vi havde en langt bedre seedning).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er heller ikke mit ærinde at advokere for at Magnus Pehrsson ikke skulle have været fyret. Jeg mener bare, at bruge nedsættende øgenavne, sure oneliners og den slags, uden at argumentere det mindste, ikke er en ordentlig måde at deltage i en debat på. Derfor hilser jeg med glæde, at du nu er tilbage på et fornuftigt debatniveau.
Men du kan måske hjælpe mig med at komme frem til en slutning på hvordan Kent var blevet bedømt hvis Esbjerg og Randers ikke havde spillet uafgjort i den snart berømte kamp i 2011. Du kunne måske også forholde dig til, hvordan Magnus kunne have ageret hvis han havde fået det samme beløb. Man kunne let have tænkt sig, at der igen havde rejst sig et krav om trænerfyring hvis Kent var rykket ned i 2011. Nu ligner han spidskandidat til titlen årets træner flere år frem. Jeg siger bare, at det var fint, at de spillede uafgjort af mere ene en grund.
Men du kan måske hjælpe mig med at komme frem til en slutning på hvordan Kent var blevet bedømt hvis Esbjerg og Randers ikke havde spillet uafgjort i den snart berømte kamp i 2011. Du kunne måske også forholde dig til, hvordan Magnus kunne have ageret hvis han havde fået det samme beløb. Man kunne let have tænkt sig, at der igen havde rejst sig et krav om trænerfyring hvis Kent var rykket ned i 2011. Nu ligner han spidskandidat til titlen årets træner flere år frem. Jeg siger bare, at det var fint, at de spillede uafgjort af mere ene en grund.
Pastorius skrev:
Træneren har selvfølgelig det samlede ansvar for hvad der sker i fodboldkampe, hvis man har et godt solidt hold, så skal man over to kampe kunne klare sig ugover lejlighedsvise tilfældigheder. Hvis nu MP efterfølgende havde leveret gode resultater, så ville sagen jo have været anderledes. Kent har over længere tid vist at han kan levere resultater - også selvom der har været svipsere - og det for langt færre penge end MP's trup.
Jeg har tidligere slået til lyd at MP skal have ros for kampene mod Deportivo og Man C. Det er ubetinget nogle af de største resultater i AaB's historie, men jeg mener altså ikke Sarajevo var i klasse med Dila Gori (selvom det også var en blammage). Dila Gori har trods alt vist nogle resultater både før og siden - og vejen til gruppespil ville alligevel have været noget sværere for AaB i år, end den var i 2009 (vi havde en langt bedre seedning).
Freddie skrev:Det er heller ikke mit ærinde at advokere for at Magnus Pehrsson ikke skulle have været fyret. Jeg mener bare, at bruge nedsættende øgenavne, sure oneliners og den slags, uden at argumentere det mindste, ikke er en ordentlig måde at deltage i en debat på. Derfor hilser jeg med glæde, at du nu er tilbage på et fornuftigt debatniveau.
Men du kan måske hjælpe mig med at komme frem til en slutning på hvordan Kent var blevet bedømt hvis Esbjerg og Randers ikke havde spillet uafgjort i den snart berømte kamp i 2011. Du kunne måske også forholde dig til, hvordan Magnus kunne have ageret hvis han havde fået det samme beløb til nye spillere som Kent fik.
Man kunne let have tænkt sig, at der igen havde rejst sig et krav om trænerfyring hvis Kent var rykket ned i 2011. Nu ligner han spidskandidat til titlen årets træner flere år frem. Jeg siger bare, at det var fint, at de spillede uafgjort af mere ene en grund, men at Magnus ikke fik samme chance.
Pastorius skrev:
Træneren har selvfølgelig det samlede ansvar for hvad der sker i fodboldkampe, hvis man har et godt solidt hold, så skal man over to kampe kunne klare sig ugover lejlighedsvise tilfældigheder. Hvis nu MP efterfølgende havde leveret gode resultater, så ville sagen jo have været anderledes. Kent har over længere tid vist at han kan levere resultater - også selvom der har været svipsere - og det for langt færre penge end MP's trup.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis Pehrsson havde sat sig selv på banen var han i dag kult.
Omvendt hvis han var den store katastrofe nogle ville gøre ham til, så blev han nok ikke ved med at få fine trænertilbud.
Iøvrigt så var SmukkeEriks resultater indtil påsken 2007 vel ordinære(blasfemi).
Iøvrigt led truppen vel også af rigtig mange skader, som følge af de mange kampe klubben havde spillet de foregående år(EuropaLeague spil 2007, CL 2008, og forårskampene 2009).
Mange faktorer skal ind over inden man stempler manden.
Omvendt hvis han var den store katastrofe nogle ville gøre ham til, så blev han nok ikke ved med at få fine trænertilbud.
Iøvrigt så var SmukkeEriks resultater indtil påsken 2007 vel ordinære(blasfemi).
Iøvrigt led truppen vel også af rigtig mange skader, som følge af de mange kampe klubben havde spillet de foregående år(EuropaLeague spil 2007, CL 2008, og forårskampene 2009).
- FlæskeFrank
Hamrén var sikkert ikke blevet kult hvis han var fyret dengang. Det er vi enige om, men vi kan da ikke vurdere folk på hvad der måske ville være sket.FlæskeFrank skrev:Hvis Pehrsson havde sat sig selv på banen var han i dag kult.
MP vil i mine øjne være en middelmådig træner indtil han en dag laver noget andet end middelmådige resultater, og gerne over et stykke tid. De kriterier opfylder Kent og Hamrén.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg tænkte nok, at du ikke ville være med til at se tingene fra en anden synsvinkel. Man kan så bare konstatere, at man for at være en god træner, skal man altså også være heldig, og det var Magnus ikke, det var Kent, og derfor fik han en ny chance, som jeg er meget glad for at han greb.
Pastorius skrev:
Hamrén var sikkert ikke blevet kult hvis han var fyret dengang. Det er vi enige om, men vi kan da ikke vurdere folk på hvad der måske ville være sket.
MP vil i mine øjne være en middelmådig træner indtil han en dag laver noget andet end middelmådige resultater, og gerne over et stykke tid. De kriterier opfylder Kent og Hamrén.
Det er simpelthen noget vrøvl. Hvis man i flere forskellige trænerjobs ikke har præsteret andet end middelmådighed, fortjener man ikke at blive kaldt en god træner. Længere er den ikke. Hvad mener du han har præstreret for at fortjene at blive kaldt mere? Vi er enige så langt at han muligvis godt stadig kan være en god træner, men det er han altså langt fra at have bevist overhovedet at have potentialet til.Freddie skrev:Jeg tænkte nok, at du ikke ville være med til at se tingene fra en anden synsvinkel. Man kan så bare konstatere, at man for at være en god træner, skal man altså også være heldig, og det var Magnus ikke, det var Kent, og derfor fik han en ny chance, som jeg er meget glad for at han greb.
Jeg er helt sikker på at han trænerfagligt er dygtig. Men der må altså være andre af trænerrollerne han ikke magter. I AaB så det ud til at være lederrollen. Jeg har ikke godt kendskab til hans andre trænerjobs, udover resultaterne, men det kan da også være så enkelt at han bare har taget de forkerte karrierebeslutninger og var uheldig i AaB - men jeg vil altså se nogle flere hårde kendsgerning før jeg vil være med til at hæve ham over middelmådigheden.
Både Kent og Hamrén har i mere end én klub og i mere end én periode vist at de kan levere resultater der rækker noget ud over det forventlige.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert