AaB - FC Nordsjælland, mandag d. 25. november 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB - FC Nordsjælland, mandag d. 25. november 2013

Indlæg af 9520AaB » 25. nov 2013, 21:58

Altså fra min position på tribunen lignede Risgård helt klart vores MOM. Dalle gør det også godt, men Risgård var fremragende.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 25. nov 2013, 22:01

Enig :aabfan:
1 Risgaard
2MÅL
3ASSIST.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 25. nov 2013, 22:02

Okay glad for en uafgjort alt taget i betragtning. Og hold da op næste uge bliver spændende, succes er at vi sikrer os at overvintre på min. 2. pladsen og går videre i pokalen, imens 2 nederlag kan gøre at vi vil tænke tilbage på dette efterår som værende tildels skuffende af hvad vi kunne have fået ud af det.

Træner teamet står også overfor nogle svære valg, nogle spillere må bære præg af mange kampe, og vil man satse alt på superligaen eller at gå videre i pokalen, eller gamble og stille i stærkeste begge kampe, og derfor risikere også at stille med trætte spillere i den sidste kamp imod viborg.

Foråret bliver lige det sjovere, hvis vi får noget godt ud af de sidste kampe ligesom det kan blive lige modsat.

cadeau til de som stod bag mål idag, bedømt fra tv var stemningen høj, i forhold til der endnu engang var få på stadion og det var en kold mandag aften.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 25. nov 2013, 22:08

Det positive ved kampen var absolut resultatet. Det negative, tja hvor skal jeg begynde. Fuck en lortekamp. Farums gode possession spil og aggressive genpres passer os ualmindelig dårligt. Det tekniske niveau var uhørt dårligt, med et utal af fejlafleveringer fra især Lasse og den centrale midtbane. Det var grotesk som de konstant smed bolden væk, hvilket betød at Farum stort set hele tiden var i kontrol.

Det værste var at vi slet ikke fik udfordret Farums vaklende defensiv. I de få gode sekvenser vi havde var sjællænderne meget sårbare defensivt, men desværre fik vi slet ikke presset dem nok pga. vi hele tiden smed bolden væk.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 25. nov 2013, 22:13

Vi ligger i toppen, har ikke tabt hjemme i umindelige tider, spiller fin fodbold, har en pæn stime af sejre i baggagen og senest 4-1 på udebane.

Alligevel er der kun 5.500 tilskuere, der gider at dukke op.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. nov 2013, 22:19

Gnu skrev:Vi ligger i toppen, har ikke tabt hjemme i umindelige tider, spiller fin fodbold, har en pæn stime af sejre i baggagen og senest 4-1 på udebane.

Det værste er at det faktisk ikke engang er skuffende! Trods topplaceringen glimrer fodboldfeberen ved sit totale fravær.

Ps. Jeg var på stadion og har ikke set højdepunkter. Var det gule kort til Lasse efter den grumme fejl i indledningen i orden, eller var han heldig med ikke at få rødt kort?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 25. nov 2013, 22:24

frederikshavneren skrev:
Gnu skrev:Vi ligger i toppen, har ikke tabt hjemme i umindelige tider, spiller fin fodbold, har en pæn stime af sejre i baggagen og senest 4-1 på udebane.

Det værste er at det faktisk ikke engang er skuffende! Trods topplaceringen glimrer fodboldfeberen ved sit totale fravær.

Ps. Jeg var på stadion og har ikke set højdepunkter. Var det gule kort til Lasse efter den grumme fejl i indledningen i orden, eller var han heldig med ikke at få rødt kort?
Den var slet ikke til rødt!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. nov 2013, 22:31

le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:

Han lavede et professionelt frispark på AC, der forhindrede en oplagt målchance. Spørgsmålet er om han var sidste mand.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2013, 22:41

Gult var rimeligt. Han lavede en dårlig aflevering, og var nok heldig med at KEP, mener jeg det var, stod bag ham, ellers kunne den nok have været til rødt. Indrømmer dog gerne jeg ikke er helt 100 på reglerne, men havde han været bageste mand kunne det nok have været til rødt.

Helt generelt var FCN bare bedre idag, og det var rart at få et point med fra sådan en kamp, det må også give noget tro på tingene at selv med dårlige præstationer får vi point med. Dog synes jeg det var skræmmende hvor nemt det var for John, ikke bare at få slået indlægget, men også at ramme sine medspillere i feltet med så stor præcision. Jeg synes ikke Aabech er nogen fantastisk spiller, men han fik forholdsvist ubesværet rykket sig fri og skabt en stor chance på de indlæg 2-3 gange.
Ros til Dalsgaard for at have så godt styr på John, ingen tvivl om hans forcer ligger i det offensive, men defensivt synes jeg faktisk han var vores bedste mand i dag.
Midtbanen var overmatchet, men jeg synes stadig der var gode tendenser fra Risgaard og Patrick. Kusk lavede mange fejl, og Thomsen fik det aldrig rigtigt til at køre. I glimt så man dog prøver på det de kunne, men det var også en svær kamp.

Vores 2 angribere fik ikke meget at arbejde med, men når situationerne var til det synes jeg både AK og Jönsson leverede nogle fine ting. 4 mål og 4 assist fra en spiller der først har spillet superliga bold i år synes jeg er mere end godkendt. Ahlmann synes jeg var meget usynlig, og havde nogle problemer defensivt, mens han heller aldrig rigtigt fik det til at køre offensivt.¨

KEP og Lasse, synes jeg var under niveau. Lasse lavede især mange opspilsfejl, og virkede slet ikke til at kunne håndtere det høje pres Farum troppede op med. KEP var noget bedre, men lavede også lidt for mange fejl. Alt i alt en ærgelig indsats, men det handlede mest om vi aldrig rigtigt fik brudt Farums overtag, og de spillede kampen klogt. Dog skal drengene også roses for de perioder hvor vi trodsalt var mest på bolden, for der synes jeg der blev lavet nogle rigtigt fine ting, og ting der tydede på at vi sagtens kan spille med hvor det er sjovt.

Op på hesten igen, og så må vi hente 3 point mod EfB på næste mandag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. nov 2013, 22:47

For det første divede AC helt vildt, frisparket var tyndt. For det andet er der ikke noget som hedder bagerste mand, det afgørende er om FcN blev frataget en oplagt scoringsmulighed.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 25. nov 2013, 23:30

Så er man kommet hjem... Dagens kamp viser ret godt, hvorfor der ikke er fodboldfeber i Aalborg. Vi spiller mod et bundhold. Alligevel er udgangspunktet afventende og at slå til på contra. Det var en umådelig kold omgang, hvor vi ikke just svømmede i chancer, ja ret beset var det vel tæt på kedeligt. Højdepunkter var ud over målet, da den ene af FCNs 5 medrejsende fans flashene sin hvide krop, uha det må have været koldt... Bedst var Risgaard og Dalle.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 25. nov 2013, 23:34

Klaus skrev:Så er man kommet hjem... Dagens kamp viser ret godt, hvorfor der ikke er fodboldfeber i Aalborg. Vi spiller mod et bundhold. Alligevel er udgangspunktet afventende og at slå til på contra. Det var en umådelig kold omgang, hvor vi ikke just svømmede i chancer, ja ret beset var det vel tæt på kedeligt. Højdepunkter var ud over målet, da den ene af FCNs 5 medrejsende fans flashene sin hvide krop, uha det må have været koldt... Bedst var Risgaard og Dalle.
Det var grinern.
Alt i alt var det en meget skuffende kamp. Jeg ærgrer mig stadigvæk over, at vi slet ikke fik udfordret deres usikre forsvar.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 25. nov 2013, 23:50

I øvrigt er det ikke mindre end imponerende så dårlig servicen i boderne er. Med et stadion mindre end halvfyldt, forsøgte jeg i pausen at købe et glas af det dersens te-ROM de reklamerer med, for at få varmen. Jeg stod i kø i hele pausen, og nåede aldrig frem til disken inden kampen gik i gang igen. I alt formåede man vel at ekspedere 10-15 personer, altså omkring en i minuttet. Og der var 2 mand på arbejde i boden. Jeg er helt på det rene med at der vil være køer, men det her er sgu for meget. Sådan apropos de manglende tilskuere og prisniveauet på stadion skurer det altså i mine ører, når man reklamerer med et særligt juletilbud, hvor man kan købe en X-mas for bare 40,- .... Er der i øvrigt nogen, der så noget til de fine gaver man ville give de første 600 tilskuere???

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 26. nov 2013, 01:14

Det er mandag, der var pissekoldt og det var mod et bundhold.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 26. nov 2013, 07:00

Jeg sad fra tribunen og bandede af PK gennem hele kampen. Elendig indsats efter min mening.
Det var dog som om jeg helt glemte PK da Augo kom ind. For satan han ligner en klovn på en fodboldbane (og det er ikke ondt ment). Hveer gang han afleverer længere end 2 meter skal bolden løftes minimum 1 meter fra jorden. han virker konstant til at gå i panik med bolden etc.

Det er bare i så skærende kontrast til Risgaard der formår at vende med bolden og få retning mod målet hver gang, holder et køligt overblik med bolden uden at forhaste sig og venter på den rigtig aflevering kommer. Samtidig er han godt til at fornemme hvor der ikke er plads til at vende og han skal trille den tilbage.

Top 3:
Dalle
Risgaard
Larsen

Bund 3:
PK
Augo
KUSK
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 26. nov 2013, 07:01

andreasaab89 skrev:Jeg sad fra tribunen og bandede af PK gennem hele kampen. Elendig indsats efter min mening.
Det var dog som om jeg helt glemte PK da Augo kom ind. For satan han ligner en klovn på en fodboldbane (og det er ikke ondt ment). Hveer gang han afleverer længere end 2 meter skal bolden løftes minimum 1 meter fra jorden. han virker konstant til at gå i panik med bolden etc.

Det er bare i så skærende kontrast til Risgaard der formår at vende med bolden og få retning mod målet hver gang, holder et køligt overblik med bolden uden at forhaste sig og venter på den rigtig aflevering kommer. Samtidig er han godt til at fornemme hvor der ikke er plads til at vende og han skal trille den tilbage.

Top 3:
Dalle
Risgaard
Larsen

Bund 3:
PK
Augo
KUSK
Og så håber jeg virkelig Jönsson kan spille mere end 60 minutter på den anden side af vinterpausen !!
Fremragende oplæg til målet idag via 2 gode aktioner.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 26. nov 2013, 07:27

frederikshavneren skrev:
le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:

Han lavede et professionelt frispark på AC, der forhindrede en oplagt målchance. Spørgsmålet er om han var sidste mand.
Der er altså ikke noget der hedder bagerste mand...

Man skal fratage en oplagt scoringschance. Og det var det ikke så det gule kort er OK.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 26. nov 2013, 09:30

brrrr - først nu har man fået varmen tilbage i fingrene efter i går.

Jeg har egentlig ikke meget at tilføje udover adreasaab89's indlæg, da det også er mit syn på kampen.

Vil dog gerne fremhæve Larsen. Han har faktisk en hel del afslutninger at tage sig af. Meget sikre hænder og ikke nogen returer. Godt arbejde "i stilhed" af unge Larsen.
Derfor mener jeg han var MOM - skarpt forfulgt af Dalsgaard.

Patrick greb desværre ikke chancen på midtbanen i går. Det overraskede mig meget, efter nogle meget stærke indhop på det seneste. Augo er nærmest en tragedie at iagttage. Sorhed og Fald....

Fint nok med 1 point på en dag hvor vi spiller skidt og smider et hav af bolde væk. Pasningsspillet og presspillet var jo forfærdeligt.

Var nok noget skuffet over vi ikke spillede med lidt mere mod de sidste par minutter. Kent smed dog Thelander ind på toppen - men alt for sent. Og KEP havde jo 4-5 udmærkede lejligheder til at smide den op på ham, men valgte i stedet at spille på tværs. Modet svigtede og det var træls.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 26. nov 2013, 09:34

PeterS skrev:Okay glad for en uafgjort alt taget i betragtning. Og hold da op næste uge bliver spændende, succes er at vi sikrer os at overvintre på min. 2. pladsen og går videre i pokalen, imens 2 nederlag kan gøre at vi vil tænke tilbage på dette efterår som værende tildels skuffende af hvad vi kunne have fået ud af det.

Træner teamet står også overfor nogle svære valg, nogle spillere må bære præg af mange kampe, og vil man satse alt på superligaen eller at gå videre i pokalen, eller gamble og stille i stærkeste begge kampe, og derfor risikere også at stille med trætte spillere i den sidste kamp imod viborg.

Foråret bliver lige det sjovere, hvis vi får noget godt ud af de sidste kampe ligesom det kan blive lige modsat.

cadeau til de som stod bag mål idag, bedømt fra tv var stemningen høj, i forhold til der endnu engang var få på stadion og det var en kold mandag aften.
Efteråret kan ikke nå at blive skuffende efter min mening, selv med tre nederlag. Når det er sagt, er vi vel små favoritter ude mod formsvage EfB og store favoritter hjemme mod VFF. Pokalkampen i Århus er ren 50/50.

Det blev noget rod i aftes, ikke mindst pga. de mange omrokeringer ved indskiftningerne i anden halvleg. Og ja, Augo har totalt mistet sin mojo, sit touch og sin tilstedeværelse på banen - det har sat sig mentalt virker det til. Resten af holdet gør det vel ok, og Farum har altså nogle gode fodboldspillere der fik både pres og pasninger til at lykkes i går. Jeg var også skuffet over at vi ikke jagtede sejren det sidste kvarter, men det kunne nemt have givet bagslag.

Som bemærket var der super volumen på sang og råb i den frostklare luft - stor ros til Vest, på trods af at drengene på banen havde det svært i store dele af kampen.
Lindmark / Vendelbokartellet

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 26. nov 2013, 09:55

mit besyv på kampen:

Jeg synes mange herinde undervurderer Kusk's indvirkning på spillet. Han er konstant en trussel og kræver 2-3 FCN spilleres opmærksomhed hver gang han har bolden og jeg synes faktisk han spiller en fin kamp med masser af gode detaljer.

Patrick starter inde og bidrager ikke med noget synderligt. Skræmmende er det at Augu ikke en gang kan starte inde når Wurtz er ude, og endnu mere skræmmende er det at se at han vel nærmest ikke har en eneste vellykket aktion når han så bliver skiftet ind. Mandens evner med bolden er mildest talte elendige og hans langsomme handlinger på banen gør at det næsten er pinligt at se på. Elsker Augus sind og personlighed men virker desværre til at hans dage som vigtig mand i den røde trøje er ovre. Derfor kan det jo undre at man netop har forlænget med ham på en 2 årig.....

MOM: klart Dalsgaard efterfulgt af Risgård. Hvor håber jeg dog at Ris forlænger med os, for han er om nogen en vigtig mand i maskinerummet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar