Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. dec 2013, 21:27

AllanPedersen skrev:Dukkede der en eneste af de 5000 gratis billetter op på stadion?

kan se på superstats vi var 7700 i alt

men da jeg gik på Aabsport.dk og ind for at bestille billet 1 time før kampstart
Der var der 800 tilbage på Spar Nord, og resten var fyldt..

Hvordan fanden ender det så i 7700, halvdelen af sæderne var tomme..
Sådan har det jo altid været... Jeg skød på 6500 så er positivt overrasket. Det er altså ikke kun prisen der er en faktor.
Men mandag midt i december er nu heller ikke det mest optimale.
Janteloven eksisterer IKKE!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 9. dec 2013, 21:29

Køllen I Møllen skrev:
AllanPedersen skrev:Dukkede der en eneste af de 5000 gratis billetter op på stadion?

men da jeg gik på Aabsport.dk og ind for at bestille billet 1 time før kampstart

Sådan har det jo altid været... Jeg skød på 6500 så er positivt overrasket. Det er altså ikke kun prisen der er en faktor.
Du forstår ikke mit indlæg.

Jeg snakker om hele stadion på "papiret" er booket.. men der kun kommer 7700 .. kan der ikke være 16.000 så vidt jeg er bekendt?
Alle siddepladser var optaget, du kunne ikke om du ville booke en siddeplads.

Alligevel er halvdelen af dem tomme.. hvad sker der lige der?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. dec 2013, 21:31

AllanPedersen skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Du forstår ikke mit indlæg.

Jeg snakker om hele stadion på "papiret" er booket.. men der kun kommer 7700 .. kan der ikke sidde 16.000 så vidt jeg er bekendt?
Alle siddepladser var optaget, du kunne ikke om du ville booke en siddeplads.

Alligevel er halvdelen af dem tomme.. hvad sker der lige der?
Jo, jeg forstod det godt. Jeg kørte bare videre ud af et sidespor :)

Svaret til dit spørgsmål var : Sådan har det jo altid været. Kaos. Ikke styr på en skid med billetterne.

:)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Vestegnsgaesten
2. div
2. div
Favoritspiller: Khalid Boulahrouz

Indlæg af Vestegnsgaesten » 9. dec 2013, 21:32

frederikshavneren skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Hovedet skrev:Jeg er enig i, at hovedårsagen til Brøndbys markante tilskuerstigning skal findes i den fornyede optimisme, der har bredt sig i klubben efter den enorme kapitalindsprøjtning, der i et eneste hug forvandlede klubben fra fallent til millionær. Forestil jer, hvis AaB gik fra årelang (økonomisk) elendighed til en tilsvarende økonomisk styrke. Jeg kunne godt forestille mig en nogenlunde identisk udvikling i tilskuertallet på Aalborg Stadion.

Det er korrekt, at AaB har haft en glimrende halvsæson og en lang periode som ubesejret på hjemmebane. Dog hviler hele succesen på et yderst skrøbeligt fundament, der kan brase sammen når som helst; profiler er på vej væk, de kan ikke erstattes af samme kvalitet, og feriepengesagen kan groft sagt hvornår det skal være sende klubben helt ud af eksistens. Uden penge er den nuværende 2. plads blot et flygtigt øjebliksbillede. Næste sæson vil i lighed med de 4 forudgående ikke dreje sig om andet end at fortsætte med at eksistere, hvorfor en kapitalindsprøjtning og stigende tilskuertal i min verden hænger uløseligt sammen for netop at skabe den stabile succeshistorie, som andre herinde efterlyser.

I forhold til Brøndbys stigende tilskuertal skal man - udover de allerede nævnte faktorer - nok heller ikke undervurdere prisnedsættelsen på billetter, der har understøttet den generelle stigning.
De to allervigtigste faktorer for de uringule må absolut være : Medgangen og medierne.
Den massive dækning de har fået det sidste års tid er uvurdelig nu.
Enig i at medierne har stor betydning. Det er grotesk så meget omtale Brøndby får i samtlige medier. Det er nok også en del af forklaringen på hvorfor så mange nordjyder holder med Brøndby. Den unge generation nordjyder læser ikke Nordjyske og ANRs superligadækning er en saga blot, derimod bliver de unge udsat for en massiv "uringul hjernevask".

Brøndby og FCK har de landsdækkende medier samt københavnerpressen,
AGF har Jyllands-Posten og Århus Stiftstidende,
OB har TV2 og Fyens Stiftstidende.

AaB derimod hvad har vi?
Årsagerne til den tilskuermæssige fremgang er rimelig simpel. Der har været et enormt had/mistro til Doktatoren og Bw samt resten af deres marionetter. Hele fanbasen omkring BIF har været gennemsyret af opgivende folk der ikke ville støtte Bjerregaards regime. Hvis man tjekker tilskuertal er det tydeligt at i det øjeblik emissionen blev sat i gang begyndte folk så småt at sive tilbage mod stadion.

Dernæst kommer der stærke folk ind der handler øjeblikkeligt og skærer Bjur og Auri væk fra klubben - specielt Auri var synonym med Bjerregaard og dennes lappeløsninger. Samtidig med fornyelsen gives der over en periode på fjorten dage en voldsom rabat på sæsonkort hvis man køber inden sæsonstart og priserne i boderne på stadion bliver ligeledes nedsat - alt i alt bliver søndagen noget billigere...

Efter denne udrensning ansætter man kompetente folk ( hvilket vi ikke har haft siden Laudrup) samt påbegynder fornyelsen af truppen. Man henter hurtigt ørnen og Lukas - to navne der er mere markante end man havde turde håbe på. Allerede på dette tidspunkt er Sydsiden Online ved at koge over af begejstring hvilket resultere i at rigtig mange gejler hinanden op og møder op til de første kampe. Da man så signer Kalle, Nørgaard, Hasani og Argentina bliver troen bare ydeligere forstærket - lige indtil kannibalen kommer og det hele kulminere....

Ansættelsen af Anders Bay er nok den største genistreg i og med at kommunikationen er kommet op på et niveau omkring verdensklasse. AB håndfodrer udvalgte medier med intern viden - derfor er historierne næsten kun positive.

Der er ikke nogen tvivl om at Aldo og co virkelig har styr på Brandingen af Bif - jeg er spændt på at se om de på sigt også har styr på at køre en fodboldklub - med sorte tal på bundlinien...

Linierne her er ikke skrevet som en provokation - men som en konstatering af faktum.
Ingen over - ingen ved siden af - ingen i nærheden af!!!
http://m.youtube.com/watch?v=Q2EWHJKtiXc" onclick="window.open(this.href);return false;

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. dec 2013, 21:32

det er da helt hjernedødt.

hvis jeg i formiddags tænkte 'jeg vil da lige på stadion med en kammerat i aften og se AaB'
og så gik ind på hjemmesiden for at booke

så ville jeg blive mødt af 'alle sæder fyldte' på alle afsnit.
Og så er halvdelen af dem tomme ved kampstart.

det holder sku da ikke.. så er det fandme da også svært at skaffe folk på stadion hvis vi bilder folk ind der er fyldt
og ikke lader dem bestille

.....................

Update: Jeg har skrevet en mail til AaBs billet salg for lige at høre hvad der er foregået
For jeg kan da kun gisne om hvor mange der i løbet af dagen er gået ind på hjemmesiden og set der har været fyldt
for så ikke at kunne købe billet.. og viser sig så at der er tusindevis af tomme pladser

amatøragtigt.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 9. dec 2013, 22:25

AllanPedersen skrev:det er da helt hjernedødt.

hvis jeg i formiddags tænkte 'jeg vil da lige på stadion med en kammerat i aften og se AaB'

det holder sku da ikke.. så er det fandme da også svært at skaffe folk på stadion hvis vi bilder folk ind der er fyldt

.....................

Update: Jeg har skrevet en mail til AaBs billet salg for lige at høre hvad der er foregået
For jeg kan da kun gisne om hvor mange der i løbet af dagen er gået ind på hjemmesiden og set der har været fyldt
for så ikke at kunne købe billet.. og viser sig så at der er tusindevis af tomme pladser

amatøragtigt.
AaB kan vel ikke rigtig gøre noget ved det.
Spar Nord havde købt 5000 billetter, at en del folk så ikke møder op, er vel ikke AaBs fejl.
Skide hamrende irriterende, ja! Men positivt at AaB fik solgt så mange billetter.
Et Hjerte - En Klub

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 9. dec 2013, 23:49

Ham der Emil skrev:
AllanPedersen skrev:det er da helt hjernedødt.

.....................

amatøragtigt.
AaB kan vel ikke rigtig gøre noget ved det.
Spar Nord havde købt 5000 billetter, at en del folk så ikke møder op, er vel ikke AaBs fejl.
Skide hamrende irriterende, ja! Men positivt at AaB fik solgt så mange billetter.
Emil den del der holder ikke, hjemmesiden havde udsolgt med undtagen 800 pladser på Spard Nord.
For at det skal give tilnærmelsesvist mening at der så kun er 7700 på stadion,
så er ikke en eneste af de 5000 udleveret gratis dukket op, plus ca 1000-2000 mennesker har købt og betalt billet
og heller ikke er mødt op. (og her har jeg stadig 2000 tomme pladser som buffer til sæsonkort holdere, der heller ikke er mødt op!)

Det nok nærmere realistiske scenarie er..
De fucker op i booking systemet på hjemmesiden.. holder alt for mange pladser spærret som om de er solgte.
til salg i indgangen, sponsorer, selskaber, backup, whatever, fribilletter.

og det ville være ok, hvis det så endte med 500 tomme sidde pladser.. men 7700 i alt? kun halvfyldt?
Og så er der meldt udsolgt i online booking systemet.
Det kan da let have kostet 300-400 mennesker hvis ikke mere, at de tror de ikke kan få en siddeplads.
fordi der ligger 3000 til løssalg og trækker mug nede i en indgang.

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 10. dec 2013, 01:17

Forleden hørte jeg en topchef for en dansk bredbåndsudbyder forklare, hvorfor kunderne "vælter ind i hobetal", som han siger, mens de fosser i samme tempo ud af konkurrentens kundedatabase.

Han lagde vægt på, at årsagen skulle angives med "brutal enkelhed", som han sagde det: Kundeservice er ALT, når man sælger bredbånd. Der er kun sølle to ting, der sikrer successen: Hold hvad du lover. Og går noget galt, skal kunden ikke vente i op til 20 minutter i en åndssvag telefonkø. Derudover kan alt være ganske underordnet. Udbyderen har dårligere teknologi end konkurrenterne og produkterne er ringere. Men kunderne kommer væltende ind, fordi servicen er overlegen, og det er den på grund af sølle to ting: Pålidelighed og tilgængelighed.

Lige så enkelt kan man definere, hvad der skal få tilskuere på stadion. Debatten her drukner i alle mulige gode forslag, som alle begår den fejl, at de ikke løse problemet fundamentalt. Bedre billetsalg er rart, men det sælger ikke radikalt flere billetter.

Det helt enkle for AaB i er mine øjne passion. Den helt enkle opgave er at få folk til at elske AaB mere. For dem der elsker AaB, kommer uanset hvor sølle billetsystemet fungerer og uanset om pølserne er kolde.

Passion er ALT for en professionel fodboldklub. Passion er den eneste indtægtskilde. Sponsorer sponserer af passion. Investorer investerer af passion. Tilskuerne kommer af ren passion, og det er på grund af tilskuernes passion, at sponsorerne og investorerne er der.

Spil fodbold med passion. Driv klubben med passion. Tal til tilhængerne med passion. Jubl med passion. Øger man sin egen passion i organisationen, øger man tilhængernes, og det sælger billetter.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. dec 2013, 01:46

Fabbe skrev:Forleden hørte jeg en topchef for en dansk bredbåndsudbyder forklare, hvorfor kunderne "vælter ind i hobetal", som han siger, mens de fosser i samme tempo ud af konkurrentens kundedatabase.

Han lagde vægt på, at årsagen skulle angives med "brutal enkelhed", som han sagde det: Kundeservice er ALT, når man sælger bredbånd. Der er kun sølle to ting, der sikrer successen: Hold hvad du lover. Og går noget galt, skal kunden ikke vente i op til 20 minutter i en åndssvag telefonkø. Derudover kan alt være ganske underordnet. Udbyderen har dårligere teknologi end konkurrenterne og produkterne er ringere. Men kunderne kommer væltende ind, fordi servicen er overlegen, og det er den på grund af sølle to ting: Pålidelighed og tilgængelighed.

Lige så enkelt kan man definere, hvad der skal få tilskuere på stadion. Debatten her drukner i alle mulige gode forslag, som alle begår den fejl, at de ikke løse problemet fundamentalt. Bedre billetsalg er rart, men det sælger ikke radikalt flere billetter.

Det helt enkle for AaB i er mine øjne passion. Den helt enkle opgave er at få folk til at elske AaB mere. For dem der elsker AaB, kommer uanset hvor sølle billetsystemet fungerer og uanset om pølserne er kolde.

Passion er ALT for en professionel fodboldklub. Passion er den eneste indtægtskilde. Sponsorer sponserer af passion. Investorer investerer af passion. Tilskuerne kommer af ren passion, og det er på grund af tilskuernes passion, at sponsorerne og investorerne er der.

Spil fodbold med passion. Driv klubben med passion. Tal til tilhængerne med passion. Jubl med passion. Øger man sin egen passion i organisationen, øger man tilhængernes, og det sælger billetter.
Fabbe du kan ikke fylde stadion med entutiaster..
det kan du bare ikke, for der er ikke nok af dem pr. indbygger i Aalborg. typer der bliver entutiaster som vi gør.

En stor klub som AaB.. SKAL! leve af casual fans.. folk der beslutter sig for at se kamp i stedet for at tage i zoo...
Hel statistisk er det at skyde sig selv i foden at tro man kan leve af supporters.

Og de casual fans Fabbe.. de er ligeglad med romerlys.. de kommer hvis prisen er til det
Det kan godt være ham der bredbånds manden siger at kundeservice er nr1.
Det giver jeg ikke meget for.. prisen er alt.. har du 2 bredbånd.. et til 300kr og et til 200kr.. så vinder dem til 200kr
Specielt nu hvor vi stadig lever efter krisen.

Fabbe
Allstar
Allstar

Indlæg af Fabbe » 10. dec 2013, 10:29

AllanPedersen skrev:
Fabbe skrev:Forleden hørte jeg en topchef for en dansk bredbåndsudbyder forklare, hvorfor kunderne "vælter ind i hobetal", som han siger, mens de fosser i samme tempo ud af konkurrentens kundedatabase.

Fabbe du kan ikke fylde stadion med entutiaster..
det kan du bare ikke, for der er ikke nok af dem pr. indbygger i Aalborg. typer der bliver entutiaster som vi gør.

En stor klub som AaB.. SKAL! leve af casual fans.. folk der beslutter sig for at se kamp i stedet for at tage i zoo...
Hel statistisk er det at skyde sig selv i foden at tro man kan leve af supporters.

Og de casual fans Fabbe.. de er ligeglad med romerlys.. de kommer hvis prisen er til det
Det kan godt være ham der bredbånds manden siger at kundeservice er nr1.
Det giver jeg ikke meget for.. prisen er alt.. har du 2 bredbånd.. et til 300kr og et til 200kr.. så vinder dem til 200kr
Specielt nu hvor vi stadig lever efter krisen.
Du siger det selv: Der er alt for mange casual fans. Man kan ikke fylde stadion med entusiaster. Der er alt for få, der brænder for AaB.

Måden at forædle AaB, er at øge kærligheden og passionen hos disse casual fans, så de ikke kun kommer, hvis prisen og spillet er til det, og det gør man ved at skrue op for temperaturen og drive klubben med mere passion, skabe mere kultur og sammenhold.

Det er for mig at se den eneste vej til vækst. Man kan ikke købe sig til succes, for omkostningerne kan ikke opvejes af indtægterne.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. dec 2013, 12:18

Jeg synes jo, du modsiger dig selv, Fabbe. Bredbåndudbyderens succes bygger jo netop på ordentlig kundeservice - og ordentlig kundeservice indebærer i forhold til AaB og tilskuere: at man ubesværet kan købe sin billet, og at man ubesværet har adgang til stadion. Det er jo lige præcis på det punkt, det af forskellige årsager halter hos AaB. Og det er lige præcis dér, klubben kan sætte konkret og målrettet ind i forhold til at få flere tilskuere på stadion. Vi har gentagne gange hørt om masser af billetter i omløb og langt færre tilskuere end udmeldt. Det er et konkret (og alvorligt) problem, som kan løses konkret.

Omvendt er det mildest talt diffust at henvise til "øget passion". Hvad ligger der egentlig i det begreb? Overgearede stadionspeakere, højlydte reklamer ud af højtalerne, "eventmakere"og "totaloplevelser"? Alt sammen noget, der ville få mig til at flygte fra stadion. Den enes passion er den andens mareridt.

For at vende tilbage til første afsnit: Hvis man virkelig vil til fodbold - ja, så kommer man det også. Men står man lidt på vippen, er rod i billetsystemet og generel uigennemsigtighed og dårlig service fatal. Jeg er helt enig i, at det er det sidstnævnte segment, der skal appelleres til. Det nytter ikke, at vi klandrer den almindelige gennemsnitstilskuer for "manglende passion".

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. dec 2013, 12:34

Fabbe skrev: Du siger det selv: Der er alt for mange casual fans. Man kan ikke fylde stadion med entusiaster. Der er alt for få, der brænder for AaB.

Måden at forædle AaB, er at øge kærligheden og passionen hos disse casual fans, så de ikke kun kommer, hvis prisen og spillet er til det, og det gør man ved at skrue op for temperaturen og drive klubben med mere passion, skabe mere kultur og sammenhold.

Det er for mig at se den eneste vej til vækst. Man kan ikke købe sig til succes, for omkostningerne kan ikke opvejes af indtægterne.
Jeg er ikke helt uenig. Min pointe er bare man skal gøre det nemmere for folk at elske AaB, og det tager tid (mange år) at opbygge den slags - i mellemtiden kunne det være helt fint at have en stor gruppe medløberfans, der jo også vil være rekruteringsgrundlaget for de passionerede fans.

Basisydelsen skal være på plads, og det er den tydeligvis ikke endnu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 10. dec 2013, 12:52

Fabbe har da i den grad ret. Mere passion hele vejen rundt vil gøre det sjovere at gå til fodbold. Og det kan passende starte med klubben og spillerne selv. Hvor kunne det være rart, hvis nogen af spillerne rent faktisk meldte ud, at de var glade for klubben. En god halvsæson i AaB og man snakker om udlandet og større klubber for alle vores profiler. Tænk hvis vi på et tidspunkt fik en spiller, som rent faktisk havde AaB som førstevalg og ikke kun som et bræt på karrierestigen. Jeg synes godt nok det er træls, at temaet hver gang vi har spillet godt er, hvornår de forskellige spillere skal væk. Sådan er det ikke med Brøndby eller FCK, og det er med til at dræbe passionen hos fans :-)

AllanPedersen
Allstar
Allstar

Indlæg af AllanPedersen » 10. dec 2013, 13:11

Klaus det handler om hvad der realistisk set er muligt og ikke hvad der ville gøre det sjovere
Jo det ville være markant sjovere hvis vi var brøndby og kunne sende 10.000 passioneret AaB supportere til hver eneste kamp
Der er ingen der er uenige i det ville være federe end at have 10k medløber fan

Men det er ikke realistisk, det er det bare ikke.. størstedelen af fans der vil komme til kampene, nu, før i tiden og i fremtiden..
er medløber fans.. familier, eller casual fans.
Og sådan er det bare, Som by har vi ikke kapacitet til at skabe 10k hardcore fans.

Og medløber/casual fans de vælger ikke at tage til kamp fordi de elsker klubben
De gør det af andre årsager
'Billet priser, tilfældigheder, reklame, hvordan det går klubben for tiden, hvor nemt er det at bestille/komme til, service osv osv'

Og på de områder bliver vi så nød til at kunne konkurre både med hvad andre klubber kan
og hvad andre underholdnings elementer kan.

Det er simpelthen historisk undergang at tro man har så godt et produkt at folk ikke kan gøre andet end at elske en
Om det er romerriget, fagforeninger eller B&O . . så har det vist sig igen og igen, at du bliver nød til at følge markedet og udviklingen.
Og det gør vi ikke når vores booking system ikke funker, og når vi som den eneste klub i landet tager 135kr for en børne billet.

----------------------------
P.S. mht til passion til klubben, vores spillere er så passioneret som man kan forlange indenfor de økonomiske rammer vi har
Brøndby er rige nu.. så nu kommer spillere til brøndby, for 2 år siden flygtede 20 talent spillere..
For 5 år siden skiftede spillere til AaB med drømme om champions league.
Vi er en lud fattig klub, og så kan du ikke forvente at holde på nogen som helst, når de kan tjente 10x så meget i andre klubber.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 10. dec 2013, 16:48

Du har da ret Allan, men det ene udelukker jo ikke det andet. Men for at være fair kan man købe en børnebillet til 50,- på endetribunerne, hvor der endda er unummererede siddepladser på den ene. Derfor er der stadigvæk brug for optimering på mange ting omkring klubben. Det gælder både billetsalg og salget i boderne. Men jeg synes også klubben skal være meget mere bevidst om, hvilke signaler man sender til fans, når man konstant taler om klubskifter. At Kusk på et tidspunkt skal videre er klart nok, men behøver man beskæftige sig med det efter hver kamp? Nu gør man det samme med Lasse, Dalle og Thomsen... Dette hæver i hvert fald ikke passionen hos hverken medgangs- eller trofaste fans.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 10. dec 2013, 18:22

Feriepengesagen skal afsluttes, de sidste skeletter skal ud af skabet, og vi skal økonomisk ovenpå igen. Før det sker kommer vi næppe til at se den store tilskuertilstrømning. Nyhederne vedr. AaB skal simpelthen til at være overvejende positive igen.

Et par profiler der ryger i vinterpausen, for pebernødder, vi sende os yderligere baglæns er jeg desværre bange for. Det bliver et langt sejt - og meget dyrt - træk.

Desværre har vi hverken tiden, eller pengene på vores side.!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. dec 2013, 18:29

Klaus skrev:Fabbe har da i den grad ret. Mere passion hele vejen rundt vil gøre det sjovere at gå til fodbold. Og det kan passende starte med klubben og spillerne selv. Hvor kunne det være rart, hvis nogen af spillerne rent faktisk meldte ud, at de var glade for klubben. En god halvsæson i AaB og man snakker om udlandet og større klubber for alle vores profiler. Tænk hvis vi på et tidspunkt fik en spiller, som rent faktisk havde AaB som førstevalg og ikke kun som et bræt på karrierestigen. Jeg synes godt nok det er træls, at temaet hver gang vi har spillet godt er, hvornår de forskellige spillere skal væk. Sådan er det ikke med Brøndby eller FCK, og det er med til at dræbe passionen hos fans :-)
Jeg tror ikke der ville komme meget godt ud af en spillertrup, der var tilfredse med at spille på et hold, der økonomisk hører til under middel i superligaen. De resultater vi har i år, skal vi ikke regne med vi kan gentage konsistent, hvis ikke vi får en stærkere økonomi. Kan vi lykkes med at komme fast i top-tre og fast i europa, så har vi en chance for at holde på de næststørste talenter gennem hele deres karriere.

Der har da været eksempler på spillere der har haft passionen, men jo ikke nogen der for alvor har haft niveauet til at være stjerner (men dog stamspillere) i de perioder hvor vi har været allerstærkest. Ikke over tid i hvert fald.

Et andet problem er at AaB ikke har haft økonomi til for alvor at lave lange kontrakter med vores unge spillere. Det BIF (med Bjerregaard) fx. var rigtig gode til engang var netop at lave rigtig lange kontrakter med deres egne spillere, og endda få dem til at forlænge i god tid. Den slags kræver økonomisk overskud (og vilje til at smide penge væk på nogle af dem der ikke bliver til noget). Det har vi desværre ikke haft - heller ikke da det gik rigtig godt. Derfor mistede vi mere end et halvt hold efter mesterskabet, til alt for få penge. Ig derfor har Kusk nu en frikøbsklausul der er væsentlig under hans markedsværdi.

Moralen er at passion og loyalitet godt kan købes for penge, hvis man bruger dem rigtigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 10. dec 2013, 18:33

Lige en bemærkning fra gårsdagens kamp som også er diskuteret tidligere i denne tråd.

Servicen i boderne ude på stadion skal blive markant bedre , det er trættende at stå i kø 15 minutter for at få 2 fadøl til 1 øls pris fordi systemet ikke er effektivt.

Det så bare ud som om de slet ikke var forberedt på kø med så gode tilbud.

Derudover hjælper det ikke på serviceniveauet at man ikke kan betale med dankort alle steder, hvis man nu har glemt at hæve kontanter inden man gik på stadion.

Lagde mærke til det da det tog ekstremt lang tid for min bror at hente 2 øl inden 1. halvleg gik igang(Det var på Weber tribunen).

Min bror er marginaltilskuer (var vist hans AaB hjemmekamp nr. 2 denne sæson) og det er ikke måden man får lokket flere marginaltilskuere med ud og se bold og bruge deres penge på stadion.

Fabbe
Allstar
Allstar

Indlæg af Fabbe » 10. dec 2013, 18:38

Hovedet skrev:Jeg synes jo, du modsiger dig selv, Fabbe. Bredbåndudbyderens succes bygger jo netop på ordentlig kundeservice - og ordentlig kundeservice indebærer i forhold til AaB og tilskuere: at man ubesværet kan købe sin billet, og at man ubesværet har adgang til stadion.
Min påstand er, at et mere elegant billetsystem helt sikkert er rart at have, men ikke det der trækker tilskuere til. Hver eneste tilskuer går til fodbold på grund af én ting: Passion for holdet. Har man meget passion, kommer man mange gange. Har man mindre passion, kommer man færre gange på stadion. Har man ingen passion, kommer man aldrig. Så AaB skal dyrke sine tilskueres passion.

Derfor er kundeservice måske det centrale for en bredbåndsudbyder, men ikke for en fodboldklub.
Hovedet skrev:Det nytter ikke, at vi klandrer den almindelige gennemsnitstilskuer for "manglende passion".
Hvis jeg klandrer nogen her, så klandrer jeg AaB for ikke at drive det her passioneret nok.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. dec 2013, 18:42

Fabbe skrev:
Hovedet skrev:Jeg synes jo, du modsiger dig selv, Fabbe. Bredbåndudbyderens succes bygger jo netop på ordentlig kundeservice - og ordentlig kundeservice indebærer i forhold til AaB og tilskuere: at man ubesværet kan købe sin billet, og at man ubesværet har adgang til stadion.
Min påstand er, at et mere elegant billetsystem helt sikkert er rart at have, men ikke det der trækker tilskuere til. Hver eneste tilskuer går til fodbold på grund af én ting: Passion for holdet. Har man meget passion, kommer man mange gange. Har man mindre passion, kommer man færre gange på stadion. Har man ingen passion, kommer man aldrig. Så AaB skal dyrke sine tilskueres passion.

Derfor er kundeservice måske det centrale for en bredbåndsudbyder, men ikke for en fodboldklub.
Hovedet skrev:Det nytter ikke, at vi klandrer den almindelige gennemsnitstilskuer for "manglende passion".
Hvis jeg klandrer nogen her, så klandrer jeg AaB for ikke at drive det her passioneret nok.
Min påstand er så at den nuværende ydelse i sig selv skræmmer folk væk.

Jeg tror - som dig - heller ikke det er nok til at skabe et generelt løft i tilskuertallet at få det i orden, men det er en forudsætning for at andre tiltag vil have en positiv effekt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar