Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Landsholdet

Indlæg af Brodernumsi » 16. dec 2013, 16:56

Gnu skrev:
Brodernumsi skrev:
Gnu skrev:Det er i øvrigt lidt noget sludder at Morten Olsen bevidstløst holder fast i sit system. Der er masser eksempler på, at han har sat holdet efter hvilke spillere, der var til rådighed eller modstanderen vi har mødt. Fx i 2002, da vi slog Frankrig ved VM, hvor Ebbe Sand blev sat på bænken og vi stillede op i en 4-5-1. Det lykkedes, og vi vandt 2-0. Så er der også det totalt fejlslagne eksperiment med en omvendt trekant på midten mod Makedonien.

Min største anke mod Olsen er, at han et par gange har holdt fast i den gamle garde og ikke i tide har fornyet holdet. Fx ved VM i 2010, hvor Jon Dahl, Martin Jørgensen og Christian Poulsen bare var færdige på topniveau. Men på den anden side, var det et hold, som suverænt havde vundet kvalifikationen foran Portugal og Sverige. Ved samme lejlighed udtog Olsen også spillere som var skadede eller aldrig kom i form. En fejl, som Sepp og Bo Johansson i øvrigt også har begået ved slutrunder.

Jeg mener, at Olsen har gjort det godt på posten, men han har siddet meget længe nu, og jeg havde gerne set fornyelse på posten nu. Det skulle være muligt at finde en udenlandsk kandidat, men DBU holder tilsyneladende fast i deres tåbelige beslutning om at landstræneren skal have dansk pas, og så er Olsen det bedste bud.

Derudover så virker det som en mærkværdig konstruktion at Jim Stjerne skal ansætte landstræneren, når han selv går af.
Han har været landstræner i 11 år, og så nævner du én kamp som eksempel på han ikke stædigt holder fast i sit system. Jeg husker også den Frankrig kamp, og ja, der ændrede han sit system, det er også den eneste kamp jeg kan huske. At han vender trekanten på midtbanen ændrer jo kun holdet i forhold til én spiller.
Morten Olsen har været landstræner siden 2000, og vi står nu på tærsklen til 2014. Så kan du selv regne ud hvor lang tid det er, men jeg vil gerne fortælle dig, at det er mere end 11.

Og hvis du tror, at den omvendte trekant kun ændrer noget noget for én spiller, så gider jeg ærligt talt ikke at sidde og finde en masse eksempler, for så har du alligevel ikke fattet en skid.
Fantastisk måde at debattere på. Men jeg går du fra, du har indset at du også kun kan finde ét eksempel siden du benytter den slags retorik.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 16. dec 2013, 18:33

Jeg har allerede nævnt to eksempler. Det er virkelig ikke ret svært at læse.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 16. dec 2013, 23:42

Gnu skrev:Jeg har allerede nævnt to eksempler. Det er virkelig ikke ret svært at læse.
Hvorfor starte en debat, når dit argument er så fjollet?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 17. dec 2013, 00:01

Du er ikke forpligtet til at deltage, hvis du ikke magter det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 17. dec 2013, 08:55

Jeg er spændt på hvem, der bliver landsholdets kommende backs. Har Dalsgaard og Ahlmann en chance ?

Venstreback: Boilesen har pladsen, men er for ofte skadet, så andre kan få chancen. Her er Juelsgaard, Lumb vel først i køen. Men så mange er der vel heller ikke til pladsen - Durmisi fra BIF tror på sig selv, men Ahlmann kunne vel komme i spil.

Højreback: Lars Jacobsen er næsten forbi. Hvem er nr. 2 ? Peter Ankersen - personligt har han ikke imponeret. Daniel Wass, men han er ikke udtaget længe. Hvem står så på rampen ? Dalsgaard er vel med i forfølgerfeltet.

Nu er det ikke en snak om de har kvaliteten til landsholdet, men mere hvor langt er de nede i backhierarkiet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 17. dec 2013, 08:59

FlæskeFrank skrev:Jeg er spændt på hvem, der bliver landsholdets kommende backs. Har Dalsgaard og Ahlmann en chance ?

Venstreback: Boilesen har pladsen, men er for ofte skadet, så andre kan få chancen. Her er Juelsgaard, Lumb vel først i køen. Men så mange er der vel heller ikke til pladsen - Durmisi fra BIF tror på sig selv, men Ahlmann kunne vel komme i spil.

Højreback: Lars Jacobsen er næsten forbi. Hvem er nr. 2 ? Peter Ankersen - personligt har han ikke imponeret. Daniel Wass, men han er ikke udtaget længe. Hvem står så på rampen ? Dalsgaard er vel med i forfølgerfeltet.

Nu er det ikke en snak om de har kvaliteten til landsholdet, men mere hvor langt er de nede i backhierarkiet.
Jeg tror at Ahlmann står lidt tilbge i køen, hvorimod Dalsgaard ligner en spiller efter Morten Olsens hoved. Jeg kan godt forestille mig, at der kunne ligge en invitation og vente til ham til nogen af forårets træningskampe.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Vestegnsgaesten
2. div
2. div
Favoritspiller: Khalid Boulahrouz

Indlæg af Vestegnsgaesten » 20. dec 2013, 14:41

FlæskeFrank skrev:Jeg er spændt på hvem, der bliver landsholdets kommende backs. Har Dalsgaard og Ahlmann en chance ?

Dalsgaard bør klart være i spil - omend ankersen ligner den faste afløser for Lars Jacobsen. Ahlmann er jeg mere tvivlende overfor - endnu. Han ser ud til at have potientialet omend Boile og Durmisi passer bedre ind i systemet - Boile bør være 1 valg når han er skadesfri. Lumb og Juelsgaard har jeg ikke den store fidus til - ligesom MO ikke har.

Men den mest åbenbare AaBer der bliver forbigået er - i min verden -
Lasse Nielsen. Han har gennem længere tid virkelig fortjent at få chancen. Jeg ville klart foretrække ham ifht Bjelland som jeg mener er meget overvurderet.
Ingen over - ingen ved siden af - ingen i nærheden af!!!
http://m.youtube.com/watch?v=Q2EWHJKtiXc" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. dec 2013, 14:54

Vestegnsgaesten skrev: Dalsgaard bør klart være i spil - omend ankersen ligner den faste afløser for Lars Jacobsen.
Jeg hører absolut ikke til dem der mener noget godt om Ankersen-brødrene, hvis man skal have det til at fungere som et hold. Jeg er muligvis farvet af at jeg synes deres udstråling er irriterende, selvcentreret og at deres kvaliteter kun kommer i glimt.

Jeg mener ikke de har klassen til at kunne gøre noget som helst udenfor superligaen, når de møder hold der i højere grad kan matche deres hurtighed.

...om det så lige er Dalsgaard der er næst for ved jeg ikke. Han slår samtlige konkurrenter i det fremadrettede (også Lars Jakobsen efter min mening), men vinder ikke over mange i det defensive - i hvert fald ikke når holdet er presset helt tilbage. I åbent spil går det fint.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Vestegnsgaesten
2. div
2. div

Indlæg af Vestegnsgaesten » 20. dec 2013, 15:14

Pastorius skrev:
Vestegnsgaesten skrev: Dalsgaard bør klart være i spil - omend ankersen ligner den faste afløser for Lars Jacobsen.

...om det så lige er Dalsgaard der er næst for ved jeg ikke. Han slår samtlige konkurrenter i det fremadrettede (også Lars Jakobsen efter min mening), men vinder ikke over mange i det defensive - i hvert fald ikke når holdet er presset helt tilbage. I åbent spil går det fint.
Og derfor bør han også være tæt på. MO har aldrig brugt back ud fra deres defensive kvaliteter men skelet allermest til deres offensive...
http://m.youtube.com/watch?v=Q2EWHJKtiXc" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. dec 2013, 15:41

Lasse Nielsen. Han har gennem længere tid virkelig fortjent at få chancen.
Problemet for Lasse er bare han spiller den position som Danmark producerer allerflest spillere til. Kjær, Agger, Okore, Jannik Vestergaard, Sviatchenko, Matias Jørgensen, Bjelland osv er alle dygtige spillere der bør være på niveau, eller over Lasse. Også selvom Kjær ikke har spillet en god landskamp længe og at Okore og Matias Jørgensen ikke har spillet super meget for landsholdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Vestegnsgaesten
2. div
2. div

Indlæg af Vestegnsgaesten » 3. jan 2014, 20:53

jonas386 skrev:
Lasse Nielsen. Han har gennem længere tid virkelig fortjent at få chancen.
Problemet for Lasse er bare han spiller den position som Danmark producerer allerflest spillere til. Kjær, Agger, Okore, Jannik Vestergaard, Sviatchenko, Matias Jørgensen, Bjelland osv er alle dygtige spillere der bør være på niveau, eller over Lasse. Også selvom Kjær ikke har spillet en god landskamp længe og at Okore og Matias Jørgensen ikke har spillet super meget for landsholdet.
Så længe Agger er skadesfri vil der aldrig være tvivl om den plads. Men som Kjær har spillet på landsholdet ( ved godt at han har været forrygende i Frankrig ) er den plads til diskution. LN vs Bjelland er svær - mener dog ikke Lasse bør stå bag ham - han er overvurderet... Skvatchenko, Vestergaard og Jørgensen har ikke vist den samme stabilitet og fået ligeså meget spilletid som LN hvorfor han burde stå foran i køen...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jan 2014, 22:24

Jeg syntes ikke, at Martin Braithwaite var noget særligt, da han spillede for Esbjerg. For uskarp og lidt for meget hype omkring ham.

Men nu har han lige lavet det 6 ligamål i Frankrig og spiller regelmæssigt. Det tager jeg altså hatten af for. Fortjent hvis han bliver udtaget til landsholdet, også selvom det skulle koste Kusk pladsen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 4. mar 2014, 21:59

Jeg tror at jeg skal se landskamp i morgen, hvis jeg får tid. Så må vi bare håbe at Kusken ikke bliver skadet, thi så er vi på skideren: http://www.bold.dk/nyt/Olsen-vil-bringe-Kusk-i-spil" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 5. mar 2014, 01:03

Kunne lige passe han bliver skadet i en mega ligegyldig træningskamp mod et skodhold som England (Deres landshold er lige så kedeligt som vores eget). Er ikke fan af spillernes tid/kræfter skal spildes på sådan en ligegyldig kamp - især ikke når der er kamp igen i weekenden. Tror næsten hellere jeg vil se det lokale Serie 5 hold hver weekend end landsholdet spille en ligegyldig træningskamp. For det andet spiller Kusk allerede for et meget bedre hold til daglig.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 5. mar 2014, 07:34

Spille på landsholdet er da noget af det største. Det med skader skal man ikke tænke på , han kan også blive skadet til træning, blive skadet i Netto osv. Så nyd da kampen, og se Kusk drive gæk med England :)

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 5. mar 2014, 08:02

birk skrev:Spille på landsholdet er da noget af det største. Det med skader skal man ikke tænke på , han kan også blive skadet til træning, blive skadet i Netto osv. Så nyd da kampen, og se Kusk drive gæk med England :)
Enig - og det bliver da ikke meget større for en ung knægt som Kusk end at starte inde på Wembley foran 70k+ tilskuere; også selv om det kun er en venskabskamp. Lad os håbe at han kan tage røven noget så eftertrykkeligt på et par af de røvdyre, men gumpetunge, engelske forsvarsspillere.
Lindmark / Vendelbokartellet

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 5. mar 2014, 11:22

Jeg skal ikke se nogen kamp i aften - bare tanken om at en AaB spiller og en Liverpool spiller kan gå i tackling og skade hinanden giver mig koldsved, her med 10-12 runder igen når begge ligger nr 2.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Bozak
2. div
2. div

Indlæg af Bozak » 5. mar 2014, 20:29

Kusk starter på bænken:
Danmark (4-3-3): Kasper Schmeichel - Lars Jacobsen, Simon Kjær, Daniel Agger, Peter Ankersen - William Kvist, Casper Sloth, Jakob Poulsen - Emil Larsen, Nicklas Bendtner, Michael Krohn-Dehli

Endnu en ny venstreback.
Emil Larsen har overhalet Kusk?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. mar 2014, 20:50

Bozak skrev: Endnu en ny venstreback.
Tror de står meget lige. Bedømt på udmeldingerne får Kusk nok mindst en halv time.

seamann

Indlæg af seamann » 5. mar 2014, 20:55

Bozak skrev:Kusk starter på bænken:
Danmark (4-3-3): Kasper Schmeichel - Lars Jacobsen, Simon Kjær, Daniel Agger, Peter Ankersen - William Kvist, Casper Sloth, Jakob Poulsen - Emil Larsen, Nicklas Bendtner, Michael Krohn-Dehli

Endnu en ny venstreback.
EL har jo - næsten - spillet i brøndby.

Besvar