Tilskuerkrise i Aalborg?
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Re: Tilskuerkrise i Aalborg?
Sådan ser det ud i top3 (mht. hjemmeopbakning) i Tyskland - der er stort set fyldt til sidste plads, hver eneste ligakamp.
Home attendance:
Average attendance Minimum Maximum Total Stadium capacity %Full
1 Dortmund 80,483 80,000 80,645 643,870 80,720 99.7%
2 Bayern Munich 71,017 71,000 71,137 568,137 71,137 99.9%
3 Schalke 04 61,795 60,731 61,973 432,569 61,973 99.7%
Edit: beklager at jeg ikke magter at få tallene til at stå i kollonner. Bare kig på % længst til højre.
Home attendance:
Edit: beklager at jeg ikke magter at få tallene til at stå i kollonner. Bare kig på % længst til højre.
Lindmark / Vendelbokartellet
Nu er det måske ikke lige Dortmund, Bayern München og Schalke 04, vi skal sammenligne os med tilskuermæssigt, selv om det da somme tider er forfriskende med højt ambitionsniveauLindmark skrev:Sådan ser det ud i top3 (mht. hjemmeopbakning) i Tyskland - der er stort set fyldt til sidste plads, hver eneste ligakamp.
Home attendance:
Derimod er det - mere seriøst - spændende at belyse belægningsprocenten på deres stadions og overføre den til de føromtalte udmeldinger om "udsolgt" eller "12.000 billetter i omløb", skønt langt færre mennesker i praksis dukker op. Med de nuværende billetforhold og definition af begrebet "udsolgt" ville det faktisk ikke være muligt for AaB at opnå en højere belægningsprocent end 80, uagtet hvor mange tilskuere der ønskede at se klubben.
- Lindmark
- Allstar

Ja, det var sådan set også det jeg mente. Vi er altid langt fra det antal billetter der er meldt 'ude' til kampene, og det var i særdeleshed tilfældet i mandags hvor fribilletterne tilsyneladende var blevet hamstret at folk der ikke kom alligevel.Hovedet skrev:...
Derimod er det - mere seriøst - spændende at belyse belægningsprocenten på deres stadions og overføre den til de føromtalte udmeldinger om "udsolgt" eller "12.000 billetter i omløb", skønt langt færre mennesker i praksis dukker op. Med de nuværende billetforhold og definition af begrebet "udsolgt" ville det faktisk ikke være muligt for AaB at opnå en højere belægningsprocent end 80, uagtet hvor mange tilskuere der ønskede at se klubben.
De tyske klubber gør også max for at få folk på stadion, der skrives mange artikler hver dag på bla facebook, det er der folk i dag følger med.
Man kan vel sammenlige belægningsprocenterne
Man kan vel sammenlige belægningsprocenterne
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Ja, jeg synes, det er en permanent krise, som har varet i snart 20 år. Vi udnytter ikke potentialet. Du kan prøve at sammenligne AaBs kurve over 20 år med hele superligaens tilskuerkurve eller andre klubbers kurver. Da interessen generelt steg og gennemsnitstilskuertallet steg, så fulgte AaB ikke med.Køllen I Møllen skrev:Krise??
http://www.superstats.dk/stadion-alltime?id=12" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.superstats.dk/tilskuere/allt ... vis=Hjemme" onclick="window.open(this.href);return false;
Lad os starte med dengang, Aalborg Stadion blev betegnet som den suverænt bedste hjemmebane i Danmark. Selv den landsdækkende presse strøede gentagne roser ud over os:
1991: http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsSpe ... 8&cat_id=0" onclick="window.open(this.href);return false; - Vi fører klart i Danmark!
1992: http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsSpe ... d=0&tID=38" onclick="window.open(this.href);return false; - Vi fører klart i Danmark!
1993: http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsSpe ... d=0&tID=38" onclick="window.open(this.href);return false; - Ikke noget dårligt tilskuertal. Det var nok til at vinde tilskuertabellen i både '91 og '92, men da de andre oplever stigninger, fordi interessen for Superligafodbold generelt stiger, så står AaB's tilskuertal stille, og siden er vi gået bag om dansen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
AaB skal da snart til at markedsføre sig anderledes, prøv at tænke på hvis Hobro kommer op i superligaen næste sæson, så vil vi ikke længere være "Hele Nordjyllands Hold".
Det hjælper så heller ikke at der f.eks. er en Brøndby Support Nordjylland - hvad sker der lige for den lokalpatriotisme?
Gaarde har ret i at der er noget unikt ved at være på stadion ved man kan støtte sit hold på vidt forskellige måder, men det er underligt at håndbolden efterhånden snart trækker flere tilskuere end AaB.
Er det fordi vores hold mangler større stjerner? Eller er det bare stadionoplevelsen eller alle de mandagskampe der holder folk væk.
Det hjælper så heller ikke at der f.eks. er en Brøndby Support Nordjylland - hvad sker der lige for den lokalpatriotisme?
Gaarde har ret i at der er noget unikt ved at være på stadion ved man kan støtte sit hold på vidt forskellige måder, men det er underligt at håndbolden efterhånden snart trækker flere tilskuere end AaB.
Er det fordi vores hold mangler større stjerner? Eller er det bare stadionoplevelsen eller alle de mandagskampe der holder folk væk.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Dengang i starten af 90'erne red AaB stadig lidt på den opgangsbølge det var at rykke op og være med i den bedste række. En anden, og vigtigere, faktor er at vi havde landets bedste og eneste tidssvarende stadion dengang. Alt andet lige kan man vel godt konkludere at da de andre hold fik mere tidssvarende stadions steg deres tilskuertal mens vores ikke steg fordi vi allerede havde et sådant.Fabbe skrev:Ja, jeg synes, det er en permanent krise, som har varet i snart 20 år. Vi udnytter ikke potentialet. Du kan prøve at sammenligne AaBs kurve over 20 år med hele superligaens tilskuerkurve eller andre klubbers kurver. Da interessen generelt steg og gennemsnitstilskuertallet steg, så fulgte AaB ikke med.Køllen I Møllen skrev:Krise??
http://www.superstats.dk/stadion-alltime?id=12" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.superstats.dk/tilskuere/allt ... vis=Hjemme" onclick="window.open(this.href);return false;
Lad os starte med dengang, Aalborg Stadion blev betegnet som den suverænt bedste hjemmebane i Danmark. Selv den landsdækkende presse strøede gentagne roser ud over os:
1991: http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsSpe ... 8&cat_id=0" onclick="window.open(this.href);return false; - Vi fører klart i Danmark!
1992: http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsSpe ... d=0&tID=38" onclick="window.open(this.href);return false; - Vi fører klart i Danmark!
1993: http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsSpe ... d=0&tID=38" onclick="window.open(this.href);return false; - Ikke noget dårligt tilskuertal. Det var nok til at vinde tilskuertabellen i både '91 og '92, men da de andre oplever stigninger, fordi interessen for Superligafodbold generelt stiger, så står AaB's tilskuertal stille, og siden er vi gået bag om dansen.
At vores "udbyggede" stadion så er så tarveligt og amatøragtigt kan også være med til at holde tilskuertallet (en smule) nede.
Janteloven eksisterer IKKE!
- BBS
- Allstar

- Favoritspiller: Dennis Marshall
- Geografisk sted: Midtbyen
Hold da op - det var hurtigt, at der kom svar. Surveymonkey kan kun klare 100 besvarelser, ellers skal jeg betale for det. Mange tak for besvarelserne!
Studiet hedder serviceøkonom 
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Done!BBS skrev:Jeg har sammen med min studiegruppe lavet et spørgeskema. Vi skriver om AaB, men måske mere vigtigt skriver vi om hvordan man får flere mennesker på stadion. Det vil være en stor glæde, hvis I vil hjælpe med at besvare spørgeskemaet. På forhånd tak.
https://www.surveymonkey.com/s/G5SYTS6
Besvaret. Må man spørge hvad du læser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ved godt der er kommet mange bud på hvad man kan gøre i AaB for at tiltrække flere tilskurer men vil gerne selv komme med nogle bud som både kan være gratis men også koste en del i investering.
1: Fjern de gebyr på de 20 kr som mange har nævnt. Hvorfor skal vi betale dem?
2: Billigere sæson kort. En fair pris ville være 999 for ståpladserne og 1199 for sidepladserne
3: lav en fan klub som OB der giver rabat på de første 1889 kunder (årstallet) lavet i samarbejde med Carlsberg. Vi kunne vel snakke med faxe som gir rabat på øl og sodavand også?
4: Sæson og fankort burde give en bedre pris i baren. fx 5 øl for 150. det vil betyde endnu bedre pris til fansene og familierne med sæson kort.
5: Skab et bedre system i boderne. Hvorfor 1 kasse til at betale men 4 personer til at aflevere hot dogs og 4 personer til at afleverer øl men kun 1 person at betale hos?
6: Cheerlearderne skal tilbage. Det giver underholdning og de gør ed garanti gratis
7: kopier OB med at har man en trøje på kan man komme på stadion for nedsat pris. Dette vil igen give en bedre udseende, flere kunder og øget salg af trøjer.
og 8: Spørg dog hvad kunderne vil have? hvorfor ikke bruge 10 min på at have en af de mange studerende der laver speciale til at finde ud af hvad der skal til og hvordan det kan gøres? DET ER GRATIS!
Men for de alm. billetter syntes jeg der er ganske fint med de priser der er det er bar gebyret der er et problem fra min side af.
Men på trods af det kommer jeg stadig til samtlige kampe
2: Billigere sæson kort. En fair pris ville være 999 for ståpladserne og 1199 for sidepladserne
3: lav en fan klub som OB der giver rabat på de første 1889 kunder (årstallet) lavet i samarbejde med Carlsberg. Vi kunne vel snakke med faxe som gir rabat på øl og sodavand også?
4: Sæson og fankort burde give en bedre pris i baren. fx 5 øl for 150. det vil betyde endnu bedre pris til fansene og familierne med sæson kort.
5: Skab et bedre system i boderne. Hvorfor 1 kasse til at betale men 4 personer til at aflevere hot dogs og 4 personer til at afleverer øl men kun 1 person at betale hos?
6: Cheerlearderne skal tilbage. Det giver underholdning og de gør ed garanti gratis
7: kopier OB med at har man en trøje på kan man komme på stadion for nedsat pris. Dette vil igen give en bedre udseende, flere kunder og øget salg af trøjer.
og 8: Spørg dog hvad kunderne vil have? hvorfor ikke bruge 10 min på at have en af de mange studerende der laver speciale til at finde ud af hvad der skal til og hvordan det kan gøres? DET ER GRATIS!
Men for de alm. billetter syntes jeg der er ganske fint med de priser der er det er bar gebyret der er et problem fra min side af.
- Kaare Sagan Larsen
- Superliga

Den tror jeg ikke du skal regne med9000AaB skrev:Ved godt der er kommet mange bud på hvad man kan gøre i AaB for at tiltrække flere tilskurer men vil gerne selv komme med nogle bud som både kan være gratis men også koste en del i investering.
de skulle selv betale for billetten, for at komme ind og ´heppe´ det var derfor de til sidst ikke gad.Kaare Sagan Larsen skrev:Den tror jeg ikke du skal regne med9000AaB skrev:Ved godt der er kommet mange bud på hvad man kan gøre i AaB for at tiltrække flere tilskurer men vil gerne selv komme med nogle bud som både kan være gratis men også koste en del i investering.
Men på trods af det kommer jeg stadig til samtlige kampeEfter hvad jeg ved, skulle de vist have temmelig meget for at stille op, og det var derfor de til sidst blev droppet.
lynge er gud!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Prøv lige at lure dette "indfangningsarbejde" fra Stoke.
Det er helt utopi at tro at AaB nogensinde vil komme til at gøre noget lignende. Men tænk lige hvad det gør for de unge, nye fans. Noget lignende ville sikre at de unge nordjyder vokser op som AaB'ere og ikke som FCK-fans.
http://www.stokecityfc.com/club/community/city7s.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er helt utopi at tro at AaB nogensinde vil komme til at gøre noget lignende. Men tænk lige hvad det gør for de unge, nye fans. Noget lignende ville sikre at de unge nordjyder vokser op som AaB'ere og ikke som FCK-fans.
http://www.stokecityfc.com/club/community/city7s.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Janteloven eksisterer IKKE!
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det lyder så tilpas retarderet og idiotisk at man ved det er rigtigt.12mand skrev:de skulle selv betale for billetten, for at komme ind og ´heppe´ det var derfor de til sidst ikke gad.Kaare Sagan Larsen skrev:Den tror jeg ikke du skal regne med9000AaB skrev:Ved godt der er kommet mange bud på hvad man kan gøre i AaB for at tiltrække flere tilskurer men vil gerne selv komme med nogle bud som både kan være gratis men også koste en del i investering.
Men på trods af det kommer jeg stadig til samtlige kampeEfter hvad jeg ved, skulle de vist have temmelig meget for at stille op, og det var derfor de til sidst blev droppet.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Lindmark
- Allstar

Hvorfor er det utopi? Kosten skal bare lige have en melding og så kører dette sgu også i Nordjylland :-)Køllen I Møllen skrev:Prøv lige at lure dette "indfangningsarbejde" fra Stoke.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Hvorfor ikke køre et pricing system som det f.eks flyselskaber benytter? Altså, køber du en billet i god tid på nettet får du en stor besparelse, efterhånden som billetterne bliver solgt stiger prisen langsomt mod "normalprisen", til gengæld koster de sidste billetter købt på stadion inden kampen lidt mere end idag? På den måde vil studerende, pensionister og andre der ikke laver en skid kunne købe deres billige billetter i god tid, da de ved de kan komme afsted. Det vil være en fordel da man så lægger en større del af salget på internettet hvilket er godt for AaB administrationsmæssigt. Samtidigt vil muligheden for at spare f.eks 30-40 procent på at købe en billet tidligt sikkrt få folk der normalt ikke ville komme afsted halvdelen af gangene til at købe billetter. Win!
Nu er jeg ikke handelsuddannet, men tror sådan et system er bedst egnet, hvis man kører tæt på udsolgt. Mon marginaltilskueren planlægger i god tid? Jeg tror mere på pakkeløsninger af en slags, måske a la klippekort. For du har ret i, at det gælder om at få billetten i hånden på folk i god tid. Risikoen er selvfølgelig at udvande sæsonkortene.Poker-One-Kenobi skrev:Hvorfor ikke køre et pricing system som det f.eks flyselskaber benytter? Altså, køber du en billet i god tid på nettet får du en stor besparelse, efterhånden som billetterne bliver solgt stiger prisen langsomt mod "normalprisen", til gengæld koster de sidste billetter købt på stadion inden kampen lidt mere end idag? På den måde vil studerende, pensionister og andre der ikke laver en skid kunne købe deres billige billetter i god tid, da de ved de kan komme afsted. Det vil være en fordel da man så lægger en større del af salget på internettet hvilket er godt for AaB administrationsmæssigt. Samtidigt vil muligheden for at spare f.eks 30-40 procent på at købe en billet tidligt sikkrt få folk der normalt ikke ville komme afsted halvdelen af gangene til at købe billetter. Win!
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Tager man min egen nærige far som eksempel, tager han typisk ind og ser fodbold når han kan få billige billetter igennem Nordjyske. Han er pensionist og nok ikke mere nøjsom end gennemsnitsnordjyden er, og er vel en marginaltilskuer. Men han er altså parat til at se bold når han føler han sparer penge, og bliver oftest hjemme når det er fuld pris. Jeg er ret sikker på at han gerne købte sin billet 4 uger eller mere i forvejen, sammen med de venner han plejer at gå må med, hvis han kunne spare f.eks 40 procent på billetten.Uffe skrev:Nu er jeg ikke handelsuddannet, men tror sådan et system er bedst egnet, hvis man kører tæt på udsolgt. Mon marginaltilskueren planlægger i god tid? Jeg tror mere på pakkeløsninger af en slags, måske a la klippekort. For du har ret i, at det gælder om at få billetten i hånden på folk i god tid. Risikoen er selvfølgelig at udvande sæsonkortene.Poker-One-Kenobi skrev:Hvorfor ikke køre et pricing system som det f.eks flyselskaber benytter? Altså, køber du en billet i god tid på nettet får du en stor besparelse, efterhånden som billetterne bliver solgt stiger prisen langsomt mod "normalprisen", til gengæld koster de sidste billetter købt på stadion inden kampen lidt mere end idag? På den måde vil studerende, pensionister og andre der ikke laver en skid kunne købe deres billige billetter i god tid, da de ved de kan komme afsted. Det vil være en fordel da man så lægger en større del af salget på internettet hvilket er godt for AaB administrationsmæssigt. Samtidigt vil muligheden for at spare f.eks 30-40 procent på at købe en billet tidligt sikkrt få folk der normalt ikke ville komme afsted halvdelen af gangene til at købe billetter. Win!
Alternativet hedder Purplepricing - prøv at se det. Amerikanske college hold bruger det til football og basket.Uffe skrev:Nu er jeg ikke handelsuddannet, men tror sådan et system er bedst egnet, hvis man kører tæt på udsolgt. Mon marginaltilskueren planlægger i god tid? Jeg tror mere på pakkeløsninger af en slags, måske a la klippekort. For du har ret i, at det gælder om at få billetten i hånden på folk i god tid. Risikoen er selvfølgelig at udvande sæsonkortene.Poker-One-Kenobi skrev:Hvorfor ikke køre et pricing system som det f.eks flyselskaber benytter? Altså, køber du en billet i god tid på nettet får du en stor besparelse, efterhånden som billetterne bliver solgt stiger prisen langsomt mod "normalprisen", til gengæld koster de sidste billetter købt på stadion inden kampen lidt mere end idag? På den måde vil studerende, pensionister og andre der ikke laver en skid kunne købe deres billige billetter i god tid, da de ved de kan komme afsted. Det vil være en fordel da man så lægger en større del af salget på internettet hvilket er godt for AaB administrationsmæssigt. Samtidigt vil muligheden for at spare f.eks 30-40 procent på at købe en billet tidligt sikkrt få folk der normalt ikke ville komme afsted halvdelen af gangene til at købe billetter. Win!
What is Purple Pricing?
This season, Northwestern will be implementing Purple Pricing for select Northwestern Basketball home games. Purple Pricing GUARANTEES you pay the lowest price for your game tickets.
Purple Pricing is Northwestern's innovative new pricing system where ticket prices may go down over time based on consumer demand, but will never increase. In this system you have the choice to either BUY or BID.
Some important points to remember:
BUY: Allows you to immediately select your seat in your chosen section and purchase your tickets. If the price decreases you will be refunded the difference between your purchase price and the actual final price - that's the Purple Pledge; it means that all fans pay the same price regardless of when they made their purchase.
BID: Allows you to enter a price lower than the current auc