Brøndby

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Brøndby

Indlæg af gravballe » 8. jan 2014, 08:50

Vestegnsgaesten skrev:Hvis de klubber ikke har rettet deres økonomi op inden 2015 kan man vel også med rette diskutere deres berettigelse i ligaen.
Haha, er du seriøs? Man skulle tro de seneste par år, havde givet Brøndby bare lidt mere ydmyghed omkring deres egen situation. Klubben var millimeter fra at gå konkurs, i var millimeter fra at rykke ned, og nu pludselig fordi i har vundet et par kampe, er i verdensmester.. Det er jo værere end agf da de var værst..

I køre med mega underskud for endnu et år, bliver dette ved, er jeres 200m spist op til næste år, mon ikke det er derfor Brøndby er lidt presset til at melde ud som de gør. Jeg håber AaB og de andre klubber står sammen, Fordelings nøglen skal ikke ændres, så tv betyder mere, så længe viasat ikke formår at være mere objektive i deres valg af kampe.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 8. jan 2014, 09:34

Vestegnsgaesten skrev:
limey skrev:
Vestegnsgaesten skrev:
Det er nemt at svine andre til når man ikke selv gør noget for at forbedre forholdene. Både BIF og FCK har investeret uhyrlige summer i de to største, mest moderne samt lækreste stadions i dk - mens andre, bla AaB og Haderslev har nogle mildest talt tvivlsomme stadions. Dvs vi skaber rammerne til at fans får lyst til at komme og gøre en forskel! Dette bliver så igen belønnet (hvis man kan kalde det det ) med at vi spiller rigtig mange kampe søndag kl 19.00 fordi det er et bedre tvprodukt når du sender fra et stort stadion med stemning end når du sender en stemningsløs kamp fra Lars tyndskids mark - uanfægtet at den ene er en topkamp.
Nej nu må vanviddet stoppe. Mener du i ramme alvor at I og PS&E skal have mere af tv-pengene fordi jeres stadions er størst?
Arhh prøv og læs... Man investerer i omgivelserne og setup og skaber dermed i løbet af 10-12 år et produkt som tvselskaberne finder attraktivt. Man investerer fra begge klubbers side af i at skabe et produkt der virkelig hæver overliggeren ifht resten af ligaens
Okay, nu forstår jeg hvad du mener. I og PS&E skal have ekstra mange penge fordi I har de største stadions.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. jan 2014, 09:56

limey skrev:
Vestegnsgaesten skrev:
limey skrev:
Vestegnsgaesten skrev:
Det er nemt at svine andre til når man ikke selv gør noget for at forbedre forholdene. Både BIF og FCK har investeret uhyrlige summer i de to største, mest moderne samt lækreste stadions i dk - mens andre, bla AaB og Haderslev har nogle mildest talt tvivlsomme stadions. Dvs vi skaber rammerne til at fans får lyst til at komme og gøre en forskel! Dette bliver så igen belønnet (hvis man kan kalde det det ) med at vi spiller rigtig mange kampe søndag kl 19.00 fordi det er et bedre tvprodukt når du sender fra et stort stadion med stemning end når du sender en stemningsløs kamp fra Lars tyndskids mark - uanfægtet at den ene er en topkamp.
Nej nu må vanviddet stoppe. Mener du i ramme alvor at I og PS&E skal have mere af tv-pengene fordi jeres stadions er størst?
Arhh prøv og læs... Man investerer i omgivelserne og setup og skaber dermed i løbet af 10-12 år et produkt som tvselskaberne finder attraktivt. Man investerer fra begge klubbers side af i at skabe et produkt der virkelig hæver overliggeren ifht resten af ligaens
Okay, nu forstår jeg hvad du mener. I og PS&E skal have ekstra mange penge fordi I har de største stadions.
Jeg synes Esbjerg og Ikast skal have flest penge da de har de bedste stadions. Faktisk bør både FCK, Brøndby og AaB have færrest for vi har da muligvis de tre grimmeste.
Janteloven eksisterer IKKE!

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 8. jan 2014, 16:36

Vestegnsgaesten skrev: Hvis de klubber ikke har rettet deres økonomi op inden 2015 kan man vel også med rette diskutere deres berettigelse i ligaen.
Det kommer fra en fan af en klub, der egentlig burde være lukket. DBU lukkede bare endnu en gang øjnene for BIF, der skyldte penge til kommunen og spillerne.

Mit spørgsmål til dig er så: Hvordan skal klubberne rette op på det, når de får mindre udbetalt? Når så de falder fra hvem skal I så spille mod?

Jeg håber at de andre klubber står sammen og forventer i hvert fald at min egen kæmpe imod
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Nicodemus
Junior
Junior

Indlæg af Nicodemus » 8. jan 2014, 18:01

Vestegnsgaesten skrev:
limey skrev:
Vestegnsgaesten skrev:
Arhh prøv og læs... Man investerer i omgivelserne og setup og skaber dermed i løbet af 10-12 år et produkt som tvselskaberne finder attraktivt. Man investerer fra begge klubbers side af i at skabe et produkt der virkelig hæver overliggeren ifht resten af ligaens hold.
Nicodemus skrev:
Vestegnsgaesten skrev: Undskyld mit sprog - men her springer i da begge ud som de mega jyske koklappere i nu engang er:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... v-sololoeb" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er så FCK's holdning der er blevet ændret på 2 år... De eneste der mangler klasse er da vist jer to der ikke undersøger sagerne før i bræger op.... Hvis der lå en færdig Viasat aftale gående på FCK og BIF så hoppede Ah med på vognen uden at blinke med øjnene...
Nu fyrer du vel ikke løgne af igen?

Kan det tænkes at AH kan tænke med andet end kortfristet grådighed som du og Aldo lige nu forsvarer?

Tiden er ikke til at lave om på fordelingsnøglen, således at mindre klubber får færre midler fra tv-aftalen!

Hvis du kikker på antallet af Superligaklubber som kører med røven i vandskorpen, så er det idioti at kræve flere penge til BIF og FCK på nuværende tidspunkt, medmindre at man ønsker konkurser i Superligaen.

Kom nu ind i kampen Vestegnsgæst. Din subjektivitet kører igen i højeste gear.
Hvilket meget godt understreger de to skribenters indlæg omkring NCH være på et helt andet niveau end hvad BIF har kunnet præstere i +30 år.
Du forsøger da virkelig at være den samme fessor som du er på bold og Nationen! Hvori består løgnen? Linket til den to år gamle historie hvor Hørsholt selv ønsker egen tvaftale eller flere penge til FCK er ikke en jeg har skrevet... Jeg antager at hvis aftalen ligger på bordet foran ham ville han slå til øjeblikkeligt - hvilket jeg finder meget naturligt da han er admin. Direktør i en børsnoteres virksomhed.

Hvis de klubber ikke har rettet deres økonomi op inden 2015 kan man vel også med rette diskutere deres berettigelse i ligaen.

Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved NCH - jeg sætter spørgsmålstegn ved grunden til at de to fremhæver FCK - deres grund er jo at FCK er klasse pga de virker som om de udelukkende vil have en solidarisk tvaftale - derfor linker jeg til historien omkring Hørsholt...
For det første så er jeg ikke på Nationen, men dit kendskab til mig der, er da spændende!
Jeg er ganske rigtigt på bold.dk og at være fessor i forhold til bif tilhængere af din kaliber, er nærmest umuligt at undgå.

omkring Anders Hørsholt og hans udmeldinger i 2012 og Dan Hammers i 2011, så er der vel ingen tvivl om at tiden for at presse de mindre klubber ikke er nu.
En stor procentdel af klubberne i Superligaen kører på pumperne og den specielle position som Brøndby og FCK har haft i forhold til profilering af Viasat. Gør at tv-aftalen næppe er relevant at ændre på nuværende tidspunkt. Det er selv Anders Hørsholt klar over. Det burde du også, men det er nok for meget forlangt.

Som du forhåbentlig ved, så ender Viasat uden et produkt, hvis det kun er Brøndby og FCK som modtager alle pengene i længden.

Hvis der skal ændre på fordelingsnøglen, så bør bundhold ikke belønnes økonomisk i den grad som FCK og BIF fik ved første udbetaling i denne sæson. Eller BIF i forrige.
Det er ganske enkelt at pisse det succesfulde hold op og ned ad ryggen.

Din stikpille til de klubber som har det økonomisk trængt, bekræfter fuldt ud, de forrige indlæg, omkring manglende klasse hos BIF og deres tilhængere og ansatte.
Emil Bakkendorf... er det dig?

Xed
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Xed » 12. jan 2014, 20:39

salling23 skrev: Det kommer fra en fan af en klub, der egentlig burde være lukket. DBU lukkede bare endnu en gang øjnene for BIF, der skyldte penge til kommunen og spillerne.
Der er også en eller anden nordjysk klub, der skylder en masse penge væk - bl.a. til spillere. Hvad er det nu, klubben hedder? Og hvorfor mon DBU lukker øjnene for det? Måske klubben til det sidste håber, at den kan få lov at betale med mindreværd, for så burde det ikke være noget problem for dens fans at træde til.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 12. jan 2014, 21:08

Xed skrev:
salling23 skrev: Det kommer fra en fan af en klub, der egentlig burde være lukket. DBU lukkede bare endnu en gang øjnene for BIF, der skyldte penge til kommunen og spillerne.
Der er også en eller anden nordjysk klub, der skylder en masse penge væk - bl.a. til spillere. Hvad er det nu, klubben hedder? Og hvorfor mon DBU lukker øjnene for det? Måske klubben til det sidste håber, at den kan få lov at betale med mindreværd, for så burde det ikke være noget problem for dens fans at træde til.
Kvikt svar. Men du ville nu være kvikkere, hvis du ikke skrev det til en ÅGF-fan.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. jan 2014, 21:50

Xed skrev:
Han er AGF'er. Så al det ævl om mindreværd kan du stikke skråt op. Du læser for mange københavner-aviser...
Janteloven eksisterer IKKE!

Xed
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Xed » 12. jan 2014, 22:43

alithebeast skrev:Kvikt svar. Men du ville nu være kvikkere, hvis du ikke skrev det til en ÅGF-fan.
Fair nok, jeg overså, at han er fra jeres kæreste-klub.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 12. jan 2014, 23:09

Xed skrev:
alithebeast skrev:Kvikt svar. Men du ville nu være kvikkere, hvis du ikke skrev det til en ÅGF-fan.
Fair nok, jeg overså, at han er fra jeres kæreste-klub.
Tjo. Men vi hævder ikke at være "mod moderne fodbold" med en sugar-daddy i røven og en klar klubstrategi om at købe sig til succes. Og så kærester vi trods alt kun med traditionsklubber, ingen plastic til Aalborg.

Hil det nye "Brøndby (moderne) FC" med et toplækkert stadion, hvor der sikkert snart kommer wifi, så man kan se en anden kamp end den der spilles på stadion(man skulle jo nødigt kunne hævde at PSE var foran på nogle områder), egen Sugar-Daddy og en hel hær af dyre spillere som klubben ikke selv har udviklet eller tjent pengene til. Og hil i samme omgang det nye flotte tøj kejseren spankulerer rundt med...
Hader København!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 13. jan 2014, 09:32

Xed skrev:
Det er jo så faktuelt forkert det du ævler om. Så længe Spillerforeningen ikke har rejst noget krav mod AaB skylder vi dem ikke penge og hvorvidt der er noget krav og dets eventuelle størrelse er stadig uafklaret. At klubben derudover så nok, som alle andre virksomheder og klubber, har kortsigtet gæld til driften er meget normalt og skyldes, at de store udbetalinger, f.eks. TV-pegen kommer nogle gange om året. Derudover er det værd at bemærke, at vores klub selvstændigt uden hjælp fra Sugar Daddys eller TV-selsakber har en positiv drift så kan ikke lige se hvorfor vi skal have mindreværdskomplekser over at præstere noget som andre klubber ikke har præsteret i mange år.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jan 2014, 10:40

thomasjn skrev: Det er jo så faktuelt forkert det du ævler om. Så længe Spillerforeningen ikke har rejst noget krav mod AaB skylder vi dem ikke penge og hvorvidt der er noget krav og dets eventuelle størrelse er stadig uafklaret. At klubben derudover så nok, som alle andre virksomheder og klubber, har kortsigtet gæld til driften er meget normalt og skyldes, at de store udbetalinger, f.eks. TV-pegen kommer nogle gange om året. Derudover er det værd at bemærke, at vores klub selvstændigt uden hjælp fra Sugar Daddys eller TV-selsakber har en positiv drift så kan ikke lige se hvorfor vi skal have mindreværdskomplekser over at præstere noget som andre klubber ikke har præsteret i mange år.
Arh hvad...

Spillerforeningen har da rejst krav mod AaB og alle klubberne tilbage i 2009.
Med venlig Hilsen
--
Robert

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 13. jan 2014, 19:43

Xed skrev:
Jeg tænkte mere på metoder som denne http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... ndag.html og http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... on-kroner/

Feriepengesagen har ramt hele fodbold Dk så der er ingen forskelsbehandling, men det er der i disse tilfælde.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 13. jan 2014, 20:08

salling23 skrev:
Xed skrev:
Jeg tænkte mere på metoder som denne http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... ndag.html og http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... on-kroner/

Feriepengesagen har ramt hele fodbold Dk så der er ingen forskelsbehandling, men det er der i disse tilfælde.
Ja Feriepenge-sagen involverer alle, og den gør BIF mest til grin, fordi de kom til at betale mest, i en periode hvor de kun vandt en bronze-medalje, og hvor deres egen Godfather selv forhandlede aftalen hjem. En aftale som tilsyneladende kan henlægges, forbigåes, misbruges kald det hvad i vel.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Xed
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Xed » 14. jan 2014, 10:57

Vi kan hurtigt blive enige om, at det var helt igennem elendigt på alle tænkelig måder. Heldigvis er den ledelse så væk nu.
salling23 skrev:Feriepengesagen har ramt hele fodbold Dk så der er ingen forskelsbehandling, men det er der i disse tilfælde.
Det læste jeg så bare en kraftig antydning af, at du mente i dit forrige indlæg med sætningen "DBU lukkede bare endnu en gang øjnene for BIF, der skyldte penge til kommunen og spillerne."

Jeg fejltolkede måske nok, men jeg er rimeligt godt vant med disse beskyldninger, selvom mange andre danske klubber (herunder også AGF, AaB og FCK) er ligeså smovsede ind i DBU-cirkuset som Brøndby. Der er vist ingen af nævnte klubber, der kan tillade sig at pege fingre af hinanden.

Xed
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Xed » 14. jan 2014, 11:06

alithebeast skrev:Hil det nye "Brøndby (moderne) FC" med et toplækkert stadion, hvor der sikkert snart kommer wifi, så man kan se en anden kamp end den der spilles på stadion(man skulle jo nødigt kunne hævde at PSE var foran på nogle områder), egen Sugar-Daddy og en hel hær af dyre spillere som klubben ikke selv har udviklet eller tjent pengene til. Og hil i samme omgang det nye flotte tøj kejseren spankulerer rundt med...
Ok, nu læste jeg lige tidligere i tråden, at Viasat skulle fravælge Brøndbys kampe, fordi Brøndby Stadion er blandt ligaens grimmeste. Det godt fra en debattør, som vel bevidst misforstod, og ikke opfattede, at det nok snarere handlede om stemning end om arkitektur. Og hvad angår stemning, så har Brøndby eftersigende planer om tiltag, der skal forbedre den i kampe mod FCK - eller i hvert fald give flere mulighed for at opleve den:

http://www.urbandanmark.dk/index.php/8- ... af-stadion" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 14. jan 2014, 17:42

Xed skrev: Ok, nu læste jeg lige tidligere i tråden, at Viasat skulle fravælge Brøndbys kampe, fordi Brøndby Stadion er blandt ligaens grimmeste. Det godt fra en debattør, som vel bevidst misforstod, og ikke opfattede, at det nok snarere handlede om stemning end om arkitektur.
Både BIF og FCK har investeret uhyrlige summer i de to største, mest moderne samt lækreste stadions i dk
Så meget for Danmarks bedste fans, hvis de er betalt "uhyrlige summer" for at komme og skabe stemning. Men der skal selvfølgelig noget til spæde en kontanthælp op, og når man nu ikke har forudsætninger til at håndtere et rigtigt arbejde.

Om 3 kalender år er fussionsklubben fra pestegnen tilbage hvor den var sidste år. Hvis de brænder penge af lige så hurtigt som nu, ja så sker det allerede før.
Hader København!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 14. jan 2014, 17:48

Brøndby burde være lukket allerede dengang de havde deres interbankeventyr. Mens andre klubber blev tvangsnedrykket til danmarksserien (fx Frem og Lyngby) fik Brøndby lov til at fortsætte på trods af underskud på det 100-dobbelte."Heldigvis" har den 40 år gamle traditionsklub nogle pengefolk, som kan få lov til at benytte klubben som deres personlige legetøj. Dermed kan tilhængerne fortsætte med at bræge: "ingen over klubben".... Mens de skæver over til pengemændene på den ene langside. Samtidigt kan tidligere Viasatansatte lave gode aftaler med nyansatte Viasatfolk... Jo, jo - et stærkt Brøndby er sandelig en god ting for fodbolden i Danmark :@

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 14. jan 2014, 19:57

Klaus skrev:Brøndby burde være lukket allerede dengang de havde deres interbankeventyr. Mens andre klubber blev tvangsnedrykket til danmarksserien (fx Frem og Lyngby) fik Brøndby lov til at fortsætte på trods af underskud på det 100-dobbelte."Heldigvis" har den 40 år gamle traditionsklub nogle pengefolk, som kan få lov til at benytte klubben som deres personlige legetøj. Dermed kan tilhængerne fortsætte med at bræge: "ingen over klubben".... Mens de skæver over til pengemændene på den ene langside. Samtidigt kan tidligere Viasatansatte lave gode aftaler med nyansatte Viasatfolk... Jo, jo - et stærkt Brøndby er sandelig en god ting for fodbolden i Danmark :@

Savner en enig knappe. Det er sagen ramt lige på. :@ :thumbsdown: 1.85

Brugeravatar
Vestegnsgaesten
2. div
2. div
Favoritspiller: Khalid Boulahrouz

Indlæg af Vestegnsgaesten » 15. jan 2014, 09:59

Klaus skrev:Brøndby burde være lukket allerede dengang de havde deres interbankeventyr. Mens andre klubber blev tvangsnedrykket til danmarksserien (fx Frem og Lyngby) fik Brøndby lov til at fortsætte på trods af underskud på det 100-dobbelte."Heldigvis" har den 40 år gamle traditionsklub nogle pengefolk, som kan få lov til at benytte klubben som deres personlige legetøj. Dermed kan tilhængerne fortsætte med at bræge: "ingen over klubben".... Mens de skæver over til pengemændene på den ene langside. Samtidigt kan tidligere Viasatansatte lave gode aftaler med nyansatte Viasatfolk... Jo, jo - et stærkt Brøndby er sandelig en god ting for fodbolden i Danmark :@
Uhh det rammer lige i hjertet når det kommer fra en tilhænger af så veldreven en klub... Synes efterhånden tonen er skinger - vi har haft store problemer med økonomien men har det ikke længere. Så længe det ikke er jeres penge vi modtager kan i vel være ligeglade. Det bliver da spændende at høre hvordan i tackler jeres egen udfordringer for hvis AaB skal eksistere om 2 år skal i da også i den grad rundt med hatten i hånden - et stunt som pt volder jeres ligesindede Muhhhjyder enorme problemer...
Ingen over - ingen ved siden af - ingen i nærheden af!!!
http://m.youtube.com/watch?v=Q2EWHJKtiXc" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar