Det er selvfoelgelig ogsaa helt fair, og din indsigt kan skam stadig bruges. Jeg skulle bare lige indstille mig paa hvor autoritativt dine udsagn skulle opfattes.Pastorius skrev:Jeg er ikke jurist (og det har jeg også jævnligt gjort opmærksom på). Men jeg er nok mere end almindeligt interesseret i jura. Jeg har fulgt med i internet fora om jura, og læser ofte kendelser i interessante sager. Jeg har nogle stykker i min bekendtskabskreds og diskuterer ofte med dem også.MHJ skrev: Jeg bliver noedt til at spoerge, men er du jurist? Jeg har foer set dig komme med autoritative udtalelser omkring kringlede forhold i henhold til feriepengesagen og nu ogsaa her, uden at du har fundet det noedvendigt at uddybe dine konklusioner synderligt. Det giver naturligvis god mening hvis du er jurist, og saa derfor dette spoergsmaal. Men hvis det blot er mavefornemmelser, kraever det vist en smule argumentation foer de opnaar den noedvendige relevans.
Jeg har også brug for at læse en hel del juridiske dokumenter i mit arbejdsliv.
At jeg udtaler mig skråsikkert om noget, er nok det klareste tegn på at jeg ikke er jurist :-)
Kasper Kusk
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Kasper Kusk og Lasse Nielsen
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jep - det er op til modtageren at udøve kildekritik.MHJ skrev: Det er selvfoelgelig ogsaa helt fair, og din indsigt kan skam stadig bruges. Jeg skulle bare lige indstille mig paa hvor autoritativt dine udsagn skulle opfattes.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Naturligvis skal sagen køres. Ulovlig henvendelse til spillere bliver da så vidt jeg ved taget ganske alvorligt. Jeg bilder mig ind, at der har været nogle sager i England, hvor fx Chelsea kom til at betale spidsen af en jetjager for noget lignende. Samtidig skal Brøndby naturligvis udstilles hver eneste gang, de opfører sig moralsk forkasteligt. Det har de været gode til den sidste tid, så Gaarde har helt ret i at klagen naturligvis skal komme.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Er det denne her, du tænker på? Eller har der været andre?Klaus skrev:Naturligvis skal sagen køres. Ulovlig henvendelse til spillere bliver da så vidt jeg ved taget ganske alvorligt. Jeg bilder mig ind, at der har været nogle sager i England, hvor fx Chelsea kom til at betale spidsen af en jetjager for noget lignende. Samtidig skal Brøndby naturligvis udstilles hver eneste gang, de opfører sig moralsk forkasteligt. Det har de været gode til den sidste tid, så Gaarde har helt ret i at klagen naturligvis skal komme.
http://www.b.dk/sport/chelsea-mourinho- ... empeboeder" onclick="window.open(this.href);return false;
Den viser da i hvert fald, at det i andre lande kan have en konsekvens at bryde reglerne. Bøderne til Cole og Mourinho blev åbenbart appelleret og reduceret, men den store bøde til Chelsea blev stadfæstet og agenten suspenderet i ni måneder:
http://www.arsenal.dk/nyhedsvisning.asp?AjrDcmntId=3210" onclick="window.open(this.href);return false;
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
sulakvelidze
- Allstar

Og så rammer ham her meget præcist med mange pointer:
http://www.b.dk/sport/broendby-chefens- ... ediemarken" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.b.dk/sport/broendby-chefens- ... ediemarken" onclick="window.open(this.href);return false;
+For det første er det interessant, at sportschefen i en af Danmarks største klubber bevæger sig ud i en fortælling, hvis rammer og regler, han ikke har helt styr på. Det er måske mere bekymrende end interessant.
Enig. Hvis jeg var Brøndbyfan (fy for satan!), ville jeg være decideret bekymret over sportschefens manglende viden om sit ansvarsområde. Han stråler jo langt væk af at være overmatchet i forhold til kompetencer. Men fantastisk Brøndby-selvmål at ansætte novicer til at rejse en væltet klub.Per Rud har allerede på kort tid i Brøndby haft flere sager, der må stresse en smule. En besynderlig misforståelse med Fiorentina over Kenneth Zohores lejeophold og et akavet transferkiks med OB'eren Emil Larsen. Den anden dag strandede midtbanespilleren Lebogang Phiri med en udløbet opholdstilladelse i Sydafrika, og nu har både AaB og John Sivebæk sikkert et mildt anstrengt forhold til Brøndbys sportschef.
Enig. Og derfor skal Gaarde helt åbenlyst logisk føre sagen til ende. Det hænger jo ikke sammen for AaB, hvis vores unge talenter på lange kontrakter skal forstyrres af henvendelser fra andre klubber. Jeg kan slet ikke forstå, at nogen kan se på det med overbærenhed.Reglen er skabt for at beskytte de mindre klubber, som nemt kan få et disharmonisk omklædningsrum, hvis de større, pengestærke klubber får lov at rende rundt og spørge alverdens spillere, om de kunne have lyst til at skifte til flere penge på lønkontoen.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Selvfølgelig skal Gaarde forfølge sagen. Selvfølgelig skal DBU køre en sag. Ikke for at være på nakken af Brøndby eller i håb om at de får en kæmpebøde, for selvfølgelig gør de ikke det. Men ulovligheder er ikke iorden. Brøndby har lavet noget lort og det skal de straffes for. Om det så bliver en bøde på 500kr. At Randers tidligere har fået en latterlig lav bøde for noget der nok er værre skal bestemt ikke holde AaB fra at køre denne sag helt til tops. Der skal pisses territorie af nu overfor de klamme bastarder!
Æd dem, Gaarde!
Æd dem, Gaarde!
Janteloven eksisterer IKKE!
Chelsea skulle betale 1 mio pund i erstatning da de gjorde det samme imod Lens da de tog kontakt til Gael Kakuta mens han var på kontrakt i Lens og overtalte ham til at betale sig ud af sin kontrakt med Lens. Derudover fik Kakuta en bøde på tæt på en million også og Chelsea blev i første omgang udelukket fra at købe spillere i 2 transfervinduer, men senere reduceret til et.
Det kan nok langt fra gå så slemt mod Brøndby, men man har vel lov at håbe
Det kan nok langt fra gå så slemt mod Brøndby, men man har vel lov at håbe
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
For såvidt enig i at AaB bare skal gå ind i den her sag og køre den.
Jeg må så sige, at jeg synes det er besynderligt, for ikke at sige latterligt, at DBU ikke tager sådan en sag op selv. Nu afviser Kusk så selv et skifte til BIF, men i teorien kunne AaB i en sådan situation køre en sag mod en klub, og potentielt skabe et dårligt forhold til spilleren og dennes agent. Nu har AaB heldigvis en vis organisation og er store i danske sammenhæng, så der er nok ingen skade sket. Men havde det været en 1. divisionsklub BIF havde lavet det nummer på, så kan den lille klub meget hurtig komme til at have en sur spiller og en fornærmet agent, såfremt man aktivt går ind og starter en sag. Der må jeg indrømme jeg ikke forstår at DBU ikke aktivt tager stilling, fremfor at vente på at klubben reagerer.
Jeg må så sige, at jeg synes det er besynderligt, for ikke at sige latterligt, at DBU ikke tager sådan en sag op selv. Nu afviser Kusk så selv et skifte til BIF, men i teorien kunne AaB i en sådan situation køre en sag mod en klub, og potentielt skabe et dårligt forhold til spilleren og dennes agent. Nu har AaB heldigvis en vis organisation og er store i danske sammenhæng, så der er nok ingen skade sket. Men havde det været en 1. divisionsklub BIF havde lavet det nummer på, så kan den lille klub meget hurtig komme til at have en sur spiller og en fornærmet agent, såfremt man aktivt går ind og starter en sag. Der må jeg indrømme jeg ikke forstår at DBU ikke aktivt tager stilling, fremfor at vente på at klubben reagerer.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Nu er sagen jo først kommet frem idag. Så det kunne jo godt tænkes st Brøndby selv ville gøre noget selvom Gaarde ikke havde reageret.Frygah skrev:For såvidt enig i at AaB bare skal gå ind i den her sag og køre den.
Janteloven eksisterer IKKE!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 196034.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Rud mener også at DBU skal køre sagen.
At han bliver ved med at tro, at det er "OK" at tage kontakt fordi der er en frikøbsklausul er fjollet. Meget fjollet endda.
Intet sted i Fifa reglementet står det beskrevet, at en frikøbsklausul er en undtagelse til hovedreglen, så det er pure opspind. Meget usympatisk af Per.
At han bliver ved med at tro, at det er "OK" at tage kontakt fordi der er en frikøbsklausul er fjollet. Meget fjollet endda.
Intet sted i Fifa reglementet står det beskrevet, at en frikøbsklausul er en undtagelse til hovedreglen, så det er pure opspind. Meget usympatisk af Per.
Uden Synd Ingen Frelse
Og som Fjeldgaard så rigtigt siger. INGEN fra AaBs side har bekræftet noget om en klausul.Halil skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 196034.ece
At Ruud bruger undskyldningen; "jamen i medierne har der været rygter"...
WOW var min første tanke...
Hvis en avis så skriver man vist må kører 180 km/T på motorvejen mellem Nørresundby og Frederikshavn, det gør det sgu da ikke lovligt udfra hvilke øjne der kigger på det...
Som skrevet før. GAARDE, GÅ HELE VEJEN... Fuck jeg håber Kusk smadre BIF i første kamp...
-
jensemand57
- Allstar

Dette misforster i dansk fodbold er sgu da utroligt. Hvem tror parasitten fra det uhumske vestegn de er. Det bedste der kan ske for dansk fodbold, vil være, at de blev udryddet.
Pinlig præstation af Per Rud i denne sag. Ser jeg bort fra mit had til BIF (og det er stort!) så ville jeg som fan af AaB virkelig være utilfreds hvis de agerede på samme uprofessionele måde. Det er helt tydeligt at Rud har dummet sig gevaldigt og at han efterfølgende begrunder det med at "i tilfælde af en klausul må man godt", er jo decideret pinlig.....
Det står altså skidt til når almindelige fans kender reglerne bedre end en sportsdirektør for en af de største klubber i landet.
Det står altså skidt til når almindelige fans kender reglerne bedre end en sportsdirektør for en af de største klubber i landet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
http://www.bt.dk/blogs/broendby-chef-minder-om-bambi" onclick="window.open(this.href);return false;
Lader til at medierne er "vores" side i denne sag... at der kommer pres den vej for at DBU må og SKAL lave en sanktion mod Brøndbys ageren i denne sag.
For en gang for alle at få præciseret hvad man må og hvad man ABSOLUT IKKE MÅ!!!!
Lader til at medierne er "vores" side i denne sag... at der kommer pres den vej for at DBU må og SKAL lave en sanktion mod Brøndbys ageren i denne sag.
For en gang for alle at få præciseret hvad man må og hvad man ABSOLUT IKKE MÅ!!!!
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Men uanset hvor "dybt rystede" vi alle sammen naturligvis er over denne sag, så vil jeg altså heller ikke være mere hellig, end jeg har forståelse for, at det her formentlig foregår jævnligt i den professionelle fodboldverden. Som Flemming Fjeldgaard også er inde på.hje1980 skrev:http://www.bt.dk/blogs/broendby-chef-minder-om-bambi
Og selv om BIF skulle få en sanktion fra DBU, FIFA, Gud eller hvem der nu står for det der, så er det jo ikke en sag, der sætter hele fodboldverden på den anden ende. Tror heller ikke at en sanktion mod BIF ændrer klubbernes ageren på det her område. Problemet for BIF er jo, at man har offentliggjort kontakten. Der er de så nok lidt mere forsigtige næste gang.
Som jeg ser det, kan Gaarde ikke helt gøre andet, end det han gør. BIF er taget på noget, der ligner fersk gerning, og så har Gaarde ikke andre valg. Havde det ikke været ude i medierne, kunne det måske være noget, der blev mellem Gaarde og Rud. Hvis ikke han gør noget, efter det har været i medierne, vil klubber og agenter se det som et card blanche til, at AaB's spillere kan kontaktes med klubbens samtykke - uanset om man har kontaktet klubben først.
Per Ruds ageren er så et kapitel for sig, og som flere har været inde på, er det jo både underholdende og pinligt at høre en leder for en så stor klub padle afsted i bortforklaringer om klausuler og åbenhed. Nu har man i den grad jokket i spinaten - både i Emil Larsen-sagen og nu den her. Som Gaarde var inde på: det vidner om manglende format - og noget tyder også på, at det er evnerne hos Rud, der er begrænsede.
Allan går videre med sagen om landsbytossen Rud.
Det er fint.
Det er fint.
Uden Synd Ingen Frelse
-
sulakvelidze
- Allstar

Jeg er særdeles tilfreds med Allan Gaardes håndtering af denne sag. Uanset udfaldet har han fået markeret sig, og jeg er især tilfreds med, at han refererer til Brøndbys pinlige forsøg på at stjæle flere tv-penge med sin snak om deres manglende format.
Og så er det i øvrigt meget sigende at konstatere den pludselige tavshed om sagen på Brøndbys hjemmeside. For et døgn siden var klubben i en tilstand af åbenhed om dit og dat. Fra egen ageren på transfermarkedet til andre parters interne kontraktforhold. Så kom de en tur i mediemøllen, og selv om den hårde kritik burde være en klar anledning til at forsvare sig, så tør de nu ikke engang pippe om sagen på egen hjemmeside.
Jeg ser to mulige årsager. Enten har sportschef Per Rud og pressechef Anders Bay fået kolde fødder i erkendelse af, at de pinlige søforklaringer om klausul bare får dem til at se endnu dummere ud. Eller også har deres overordnede bedt dem om at holde lav profil. Sikkert er det, at Brøndby i det seneste døgn har fået markeret, at klubben stadig styres af velbetalte amatører uden nævneværdige kompetencer. Det er jo nærmest utroligt at tænke på, at de to er blevet headhuntet af Brøndbys ledelse. Deres præstationer indtil nu antyder snarere, at de er sendt i jobtræning af kommunen.
Hvis Per Rud fortsætter med at dumme sig i samme tempo, som han har gjort som sportschef i Brøndby indtil nu, forudsiger jeg i øvrigt, at han bliver fyret i løbet af 2014.
Og så er det i øvrigt meget sigende at konstatere den pludselige tavshed om sagen på Brøndbys hjemmeside. For et døgn siden var klubben i en tilstand af åbenhed om dit og dat. Fra egen ageren på transfermarkedet til andre parters interne kontraktforhold. Så kom de en tur i mediemøllen, og selv om den hårde kritik burde være en klar anledning til at forsvare sig, så tør de nu ikke engang pippe om sagen på egen hjemmeside.
Jeg ser to mulige årsager. Enten har sportschef Per Rud og pressechef Anders Bay fået kolde fødder i erkendelse af, at de pinlige søforklaringer om klausul bare får dem til at se endnu dummere ud. Eller også har deres overordnede bedt dem om at holde lav profil. Sikkert er det, at Brøndby i det seneste døgn har fået markeret, at klubben stadig styres af velbetalte amatører uden nævneværdige kompetencer. Det er jo nærmest utroligt at tænke på, at de to er blevet headhuntet af Brøndbys ledelse. Deres præstationer indtil nu antyder snarere, at de er sendt i jobtræning af kommunen.
Hvis Per Rud fortsætter med at dumme sig i samme tempo, som han har gjort som sportschef i Brøndby indtil nu, forudsiger jeg i øvrigt, at han bliver fyret i løbet af 2014.
-
sulakvelidze
- Allstar

Og det er så hans første træk i forsøget på at slippe ud af kniben med æren i behold. Når Brøndby har fået en løftet pegefinger eller en latterlig lav bøde af DBU, kan Per Rud runde af med:Halil skrev:Rud mener også at DBU skal køre sagen.
"Vi tager DBU's afgørelse til efterretning. Vi er ikke enige, men vi er tilfredse med, at vi fik rejst en nødvendig debat, så vi kunne få klarhed over et spørgsmål, der helt tydeligt optager mange."
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det er i øvrigt en sær form for vestegns-logik at det skulle vise store ambitioner ved at bralre op om to fejlslagne forsøg på at hente spillere. I det ene tilfælde kan de ikke betale prisen og i det andet gider spilleren ikke deres lorte-klub. Det er flot.
Jeg synes, AaB skal smide et bud på Messi og Ronaldo. Når alle så griner røven i laser over de mislykkede handler kan vi altid prale af vores store ambitioner.
Allan Gaarde får vist, hvem der har bukserne på i den her sag, og det er stærkt tilfredsstillende. Størrelsen på en eventuel sanktion er i øvrigt ligegyldig så længe Brøndby og Per Rud bliver sat til vægs som de rene og skære amatører.
Og så gætter jeg i øvrigt på at Gaarde bliver rigtig træls at forhandle med næste gang AaB har noget Brøndby vil have. Det er værd at tage med.
Jeg synes, AaB skal smide et bud på Messi og Ronaldo. Når alle så griner røven i laser over de mislykkede handler kan vi altid prale af vores store ambitioner.
Allan Gaarde får vist, hvem der har bukserne på i den her sag, og det er stærkt tilfredsstillende. Størrelsen på en eventuel sanktion er i øvrigt ligegyldig så længe Brøndby og Per Rud bliver sat til vægs som de rene og skære amatører.
Og så gætter jeg i øvrigt på at Gaarde bliver rigtig træls at forhandle med næste gang AaB har noget Brøndby vil have. Det er værd at tage med.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Det siger vel noget om, hvor desperate de rent faktisk er i Brømbøøh for at fremstå som handlekraftige. Det var åbenbart vigtigere at signalere, at man sørme er store i slawet, end at holde fast i en ordentlig omgangstone klubberne imellem. Jeg får mindelser om Jens Ørgaard.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."