Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Reto » 29. jan 2014, 11:30

AaB1978 skrev:3 år mere til Risgaard :aabfan:
Gaarde ligner retrospektivt mere og mere det helt rigtige valg som afløser for Lynge.

Kanon med den forlængelse her.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 11:37

Reto skrev:
Gaarde ligner retrospektivt mere og mere det helt rigtige valg som afløser for Lynge.

Enig. Det er ganske enkelt fremragende at ingen kritiske røster endnu er blevet rettet imod ham efter han tog over fra legenden over dem alle i Aalborg i sommers.

Han skal uden tvivl nok komme i modvind på et tidspunkt som alle sportsdirektører (selv Lynge) kommer ud for. Det er i disse tider hans endegyldige test kommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 29. jan 2014, 11:40

Risgård bliver AaB's svar på Stokholm. Super med kontinuitet på midten og med en klog spiller, der kan skrue op og ned på tempoet i en kamp efter behov. Umiddelbart ligner han også en værdig repræsentant for AaB og en god rollemodel for de ungspillerne
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2014, 11:41

Forza skrev:
Reto skrev:

Enig. Det er ganske enkelt fremragende at ingen kritiske røster endnu er blevet rettet imod ham efter han tog over fra legenden over dem alle i Aalborg i sommers.

Han skal uden tvivl nok komme i modvind på et tidspunkt som alle sportsdirektører (selv Lynge) kommer ud for. Det er i disse tider hans endegyldige test kommer.
Jeg var meget skeptisk over udnævnelsen af Gaarde som ny sportsdirektør, men jeg indrømmer gerne at Gaarde hidtil har overrasket mig positivt. Men det bliver dælme spændende at se hvordan han klarer sommerens transfervindue hvor minimum Kusk, RJ og Lasse står til at forlade klubben. Det bliver en mindre åreladning af sværvægtere, det bliver noget af en prøve Gaarde kommer på her.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 29. jan 2014, 12:04

Fedt! Risgård har spillet fantastisk i efteråret, lad os håbe det bliver ved.

P.S. Augo er for stor en fighter til at han skal afskrives endnu, det burde ALLE vide.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 29. jan 2014, 12:05

Gaarde har helt klart bestået indtil videre!
Det skal dog blive spændende at se, om han evner at erstatte de spillere, der smutter til sommer. Og hvordan vil han administrere pengene, når vi en gang (forhåbentlig inden så længe) skal til at hente spillere fra en lidt højere hylde?
Jeg er meget fortrøstningsfuld - men der skal vel næppe mere end et par fejlkøb til, inden de første debatører begynder at hvæsse knivene!
...må jeg i den sammenhæng spørge - hvad blev der egentlig af AaB 85 95 99 05?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 12:06

Kasper skrev:Fedt! Risgård har spillet fantastisk i efteråret, lad os håbe det bliver ved.

P.S. Augo er for stor en fighter til at han skal afskrives endnu, det burde ALLE vide.
Burde alle vide det? manden er en stor fighter, men det er jo begrænset hvad man kan fighte sig til når evnerne ikke er der længere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2014, 12:12

le Cid skrev:Gaarde har helt klart bestået indtil videre!
Det skal dog blive spændende at se, om han evner at erstatte de spillere, der smutter til sommer. Og hvordan vil han administrere pengene, når vi en gang (forhåbentlig inden så længe) skal til at hente spillere fra en lidt højere hylde?
Jeg er meget fortrøstningsfuld - men der skal vel næppe mere end et par fejlkøb til, inden de første debatører begynder at hvæsse knivene!
Problemet er jo at når Kusk, Lasse og RJ formentlig forsvinder til sommer, så skal 3 nøglespillere erstattes for ret begrænsede ressourcer. Lasse og RJ smutter gratis, mens Kusk formentlig indbringer pebernødder. Gaarde får et discount budget til rådighed, mens Esbjerg f.eks. er noget bedre stillet da de scorer kassen på de profiler der forlader klubben.

Man kan altid håbe at der er afløsere for ovennævnte spillere i den nuværende trup, men det vil godt nok være noget af et sats. Især offensivt ser vi godt nok mega tynde ud uden Kusk og RJ.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 12:17

frederikshavneren skrev:
le Cid skrev:Gaarde har helt klart bestået indtil videre!
Problemet er jo at når Kusk, Lasse og RJ formentlig forsvinder til sommer, så skal 3 nøglespillere erstattes for ret begrænsede ressourcer. Lasse og RJ smutter gratis, mens Kusk formentlig indbringer pebernødder. Gaarde får et discount budget til rådighed, mens Esbjerg f.eks. er noget bedre stillet da de scorer kassen på de profiler der forlader klubben.

Man kan altid håbe at der er afløsere for ovennævnte spillere i den nuværende trup, men det vil godt nok være noget af et sats. Især offensivt ser vi godt nok mega tynde ud uden Kusk og RJ.
Det bliver en stor test for Gaarde. Han må klare sig for de sparede lønomkostninger fra Lasse, Kusk, RJ og ikke at forglemme Due og Curth + de forventede 4-5 mio i transfer for Kusk.

Lasse har man nok en afløser for i form af Thelander kunne jeg forestille mig. Det er nærmere de to offensive spillere som kan skabe gevaldige problemer. Specielt Kusk bliver vel nærmest umulig og erstatte.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 29. jan 2014, 12:25

Forza skrev:
Kasper skrev:Fedt! Risgård har spillet fantastisk i efteråret, lad os håbe det bliver ved.

Burde alle vide det? manden er en stor fighter, men det er jo begrænset hvad man kan fighte sig til når evnerne ikke er der længere.
Hans evner er jo heller ikke væk. Augos sidste år var plaget af en familietragedie og en masse skader, det kan måske være en forklaring på hvorfor han ikke ramte topniveau så ofte som han har gjort tidligere. Men afskrive ham helt, så er det sgu fodboldforstanden den kniber med. Fodbold er et flygtigt spil og Augo er for smart(læser spillet) til at han ikke rammer mindst en optur mere i hans karriere. Det vil jeg næsten godt garantere.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 12:29

Kasper skrev:
Forza skrev:

Hans evner er jo heller ikke væk. Augos sidste år var plaget af en familietragedie og en masse skader, det kan måske være en forklaring på hvorfor han ikke ramte topniveau så ofte som han har gjort tidligere. Men afskrive ham helt, så er det sgu fodboldforstanden den kniber med. Fodbold er et flygtigt spil og Augo er for smart(læser spillet) til at han ikke rammer mindst en optur mere i hans karriere. Det vil jeg næsten godt garantere.
Vil nødigt gøre det til en mudderkastnings samtale men at sige at det kniber med fodboldforstanden fordi man ikke regner med Augu når tidligere tiders niveau, siger vist mere om dig end det gør om mig.

Augu er oppe i alderen, skader er ikke nødvendigvis noget han slipper helt af med igen OG hans hurtighed er der bare ikke længere. Samtidig bærer hans spil præg af at han ikke kan lægge en aflevering på 5 meter. Hans store force i sin tid var hans store lungekapacitet og hans evner til at stække modstanderen men jeg tror desværre ikke han opnår det niveau igen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. jan 2014, 12:38

Kasper skrev: Hans evner er jo heller ikke væk. Augos sidste år var plaget af en familietragedie og en masse skader, det kan måske være en forklaring på hvorfor han ikke ramte topniveau så ofte som han har gjort tidligere. Men afskrive ham helt, så er det sgu fodboldforstanden den kniber med. Fodbold er et flygtigt spil og Augo er for smart(læser spillet) til at han ikke rammer mindst en optur mere i hans karriere. Det vil jeg næsten godt garantere.
Fuldstændig enig. Jeg er også ret sikker på at vi nok skal få glæde af Augo i startopstillingen igen - selv uden skader til andre af de spillere han konkurrerer med pladsen om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 29. jan 2014, 21:09

Hvis man laver lidt fintælling, er det vist også klart, at det ikke kan være 3 år. Den nuværende udløber til sommer, så med mindre den nye kontrakt løber til sommeren 2017, er et det kun 2½.
Forza skrev:
frederikshavneren skrev:
Super. Kontraktforlængelsen er bekræftet på AaBs hjemmeside http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... i-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Perfekt at Rissi har valgt at forlænge kontrakten. Nu har jeg de sidste par år jævnligt kritiseret den manglende kreativitet på midtbanen (Würtz og Augu), men Rissis indtog på midtbanen har virkelig hjulpet. Risgaards kreativitet og løbevillighed pynter virkelig på det offensive spil.

Det eneste der undrer mig lidt er at kontraktforlængelsen er på 3 år (udløber d. 31. december 2016). Jeg kan sagtens forstå hvorfor Risgaard ønsker en lang kontrakt da den nye kontrakt formentlig er karrierens sidste. Ved kontraktudløb er han meget tæt på 34 år. Jeg synes sporene skræmmer lidt med at give en lang kontrakt til en aldrende spiller (Augu), men jeg håber at Risgaard kan holde niveau i hele kontraktperioden.
Er enig i det med kontraktlængden. Men omvendt er det en vigtig stabilitet at have Ris inde i midteraksen og hvis forlængelsen skulle stå og falde på om det skulle være 2 eller 3 år, så synes jeg godt man kan forsvare de 3 år.

Ris' kompetencer med bolden gør samtidig at han IMO er bedre rustet til at holde i 30'erne end Augu som vel nærmest ikke kan noget med bolden, men kun er/var en forstærkning uden bold + som moralsk midtpunkt i truppen.

ThomasLW
2. div
2. div

Indlæg af ThomasLW » 6. apr 2014, 11:07

Ligaens nok bedste målmand vil gerne forlænge. Super nyhed.

http://www.bt.dk/superligaen/vader-i-su ... -forlaenge

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 2. maj 2014, 10:54

ThomasLW skrev:Ligaens nok bedste målmand vil gerne forlænge. Super nyhed.

Og det er hermed klaret. Godt arbejde af Gaarde som har forhandlet en kontrakt der løber til 2018!

Vigtigt!
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. maj 2014, 10:59

Lucas Kuskenius skrev:

Og det er hermed klaret. Godt arbejde af Gaarde som har forhandlet en kontrakt der løber til 2018!

Vigtigt!
Fremragende nyhed. Hvor er det godt!

http://www.bold.dk/nyt/AaB-forlaenger-med-foerstekeeper" onclick="window.open(this.href);return false;

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 2. maj 2014, 11:00

Stærkt at forlænge med ham mere end et år før udløb. Godt signal, at han får en kontrakt på 4 år.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. maj 2014, 11:23

Lucas Kuskenius skrev:

Vigtigt!
Ja det tyder på at der er ved at komme lidt luft i budgettet, at man kan tillade sig at lave lidt længere kontrakter... lad os håbe det lykkes med Spalvis også med en 4-årige kontrakt...

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 2. maj 2014, 11:42

Ja det er fanme en vigtig forlængelse

(fra Nordjyske: http://www.nordjyske.dk/nyheder/AaB-har ... 2/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false; )

Utvivlsomt ligaens bedste og mest stabile keeper. Purung. 2018.

Takker herfra. Nickolai kan godt gå hen og blive en legende i AaB.

Boye pas på!
Bienvenu Bassogog!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. maj 2014, 12:34

hje1980 skrev:
Lucas Kuskenius skrev:

Vigtigt!
Ja det tyder på at der er ved at komme lidt luft i budgettet, at man kan tillade sig at lave lidt længere kontrakter... lad os håbe det lykkes med Spalvis også med en 4-årige kontrakt...
Helt enig. Og Kasper Risgård forlængede jo også med 3 år for nyligt.

Spalvis, Kusk (nok ikke så sandsynligt) må være de næste store mål. Derudover er Wurtz og Thomsen også ekstremt vigtige, ved dog ikke lige hvornår de har kontraktudløb.

Besvar