Hvis mit indlæg ligefrem er det dummeste, du nogensinde har hørt, har du næppe tilbragt ret megen tid på diverse fodbolddebatfora i dit liv :-) Nå, hævder du da, at et mesterskab med CL kan sidestilles med et mesterskab uden CL? I hvert fald ikke økonomisk - så meget langt fra endda - og i det bare lidt længere løb er det kapitaltilførsel, klubben har brug for, snarere end en enkeltstående sportslig triumf, hvis værdi er stærkt begrænset set over en længere periode. Som jeg også skriver, vil vi selvfølgelig juble og drikke os fulde og alt det der, hvis AaB bliver mestre. Imidlertid vil vi vågne op til tømmermænd og den samme økonomiske virkelighed dagen efter. En CL derimod - eller en kapitaltilførsel - ville give klubben en mulighed for at se længere end nogle få måneder ud i tiden og sikre en kontinuerlig tilværelse i toppen i Superligaen.Vase skrev:Er et mesterskab ligegyldigt uden Champions League-kvalifikation? Jeg har aldrig hørt noget så dumt! Fodbold er heldigvis langt mere end penge. Jeg sætter et mesterskab langt, langt over Champions League.Hovedet skrev:Der var en lille, men ikke specielt realistisk mesterskabschance med Lasse Nielsen på holdet; omvendt har mesterskabet mistet meget stor betydning, efter at den direkte CL-kvalifikation er forsvundet. Det er fuldstændig utænkeligt, at et AaB-hold, der næsten med sikkerhed havde mistet 3 store profiler ved sommerpausen (nu er den ene så forsvundet) ville have overlevet 2 kvalifikationsrunder. Og så havde det groft sagt været ligemeget. Et mesterskab uden CL forandrer ikke problemet i AaB, som kan beskrives med 3 ord: penge, penge og penge.
Økonomitråden
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
HVis det "kun" er Lasse der ryger, er det knapt så slemt, men jeg håber stadig der kommer en eller anden form for erstatning ind - og gerne med noget speed til forsvaret.Pastorius skrev:Jeg synes vi sælger mesterskabet - eller en topplacering i ligaen og en mulig pokaltriumf (nå ja, sandsynligvis højst en finale).AnyFellow skrev:Jeg tror ikke der er tvivl om at vi er presset, men jeg tror f.eks. ikke at ophævelsen af Augos kontrakt har nogen direkte sammenhæng med dette. Man har nok lavet en sportslig vurdering af at han kunne undværes, og derfor kunne man lige så godt spare lønkronerne.frederikshavneren skrev:Det kan godt være at jeg ser spøgelser, men dagens rygter kan godt få mig til at overveje situationen lidt. Jeg har ikke det store indblik i AaBs økonomiske situation, men ved selvfølgelig at økonomien er presset, men at det heldigvis går mod bedre tider.
Salget af Lasse og ophævelsen af Augus kontrakt kan godt få mig til at tænke på om AaB igen er presset på likviditeten? Det er forhåbentlig bare mig der er sortseer, det håber jeg virkelig og inderst inde tror jeg da heller ikke at AaB er så presset økonomisk. Men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke tanken.
Vi er i en periode af fodboldåret hvor der ikke er de store indtægter, det var jo også i nogenlunde samme periode for et par år siden hvor AaB var nødsaget til at låne af moderklubben. Uden lånet var der ikke penge til at fortsætte driften af AaB.
Mht. Lasses forventede afgang har økonomien selvfølgelig spillet ind, da jeg ikke er i tvivl om at AaB selvfølgelig helst ville have beholdt Lasse, men det kan netop være proaktivt at sælge ham, da indtægten kan forebygge at vi måske skal foretage os noget vi ikke er interesseret i i forbindelse med sommerens transfervindue.
I mine øjne er alt snak om at vi sælger mesterskabet osv. helt ude i hampen i den situation vi står i. I AaBs situation synes jeg det er fornuftigt at gå efter "fuglen i hånden end fuglene på taget".
...men jeg er da helt enig i at det er et tegn på at vi er nøjagtig så pressede som man kunne frygte. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at man ville have beholdt de to mand, hvis man havde kunnet, eller have fundet afløsere på samme niveau. Vi gambler i høj grad med bredden i en i forvejen smal trup.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er selvfølgelig ikke det dummeste jeg har hørt, der skal trods alt (langt) mere til. Det var udelukkende for at understege, hvor uenig jeg er. Men ja, jeg hævder at mesterskaber kan sidestilles, selv hvis det ene, i modsætning til det andet, ikke giver adgang til Champions League-gruppespillet. Et mesterskab er langt mere end kvalifikation til Europa, det er først og fremmest et symbol på at man er Danmarks bedste fodboldhold - og hvad der dertil hører af selvhævdelse overfor konkurrenter. Vi har 3 mesterskaber de sidste 18 sæsoner, hvilket er 3 mere end alle jyske hold tilsammen - Det er da for fedt?! Samtidig skal de synergier et mesterskab fører med sig ikke undervurderes, herunder at AaB igen regnes for en topklub i et bredere perspektiv.Hovedet skrev:Hvis mit indlæg ligefrem er det dummeste, du nogensinde har hørt, har du næppe tilbragt ret megen tid på diverse fodbolddebatfora i dit liv :-) Nå, hævder du da, at et mesterskab med CL kan sidestilles med et mesterskab uden CL? I hvert fald ikke økonomisk - så meget langt fra endda - og i det bare lidt længere løb er det kapitaltilførsel, klubben har brug for, snarere end en enkeltstående sportslig triumf, hvis værdi er stærkt begrænset set over en længere periode. Som jeg også skriver, vil vi selvfølgelig juble og drikke os fulde og alt det der, hvis AaB bliver mestre. Imidlertid vil vi vågne op til tømmermænd og den samme økonomiske virkelighed dagen efter. En CL derimod - eller en kapitaltilførsel - ville give klubben en mulighed for at se længere end nogle få måneder ud i tiden og sikre en kontinuerlig tilværelse i toppen i Superligaen.Vase skrev:Er et mesterskab ligegyldigt uden Champions League-kvalifikation? Jeg har aldrig hørt noget så dumt! Fodbold er heldigvis langt mere end penge. Jeg sætter et mesterskab langt, langt over Champions League.Hovedet skrev:Der var en lille, men ikke specielt realistisk mesterskabschance med Lasse Nielsen på holdet; omvendt har mesterskabet mistet meget stor betydning, efter at den direkte CL-kvalifikation er forsvundet. Det er fuldstændig utænkeligt, at et AaB-hold, der næsten med sikkerhed havde mistet 3 store profiler ved sommerpausen (nu er den ene så forsvundet) ville have overlevet 2 kvalifikationsrunder. Og så havde det groft sagt været ligemeget. Et mesterskab uden CL forandrer ikke problemet i AaB, som kan beskrives med 3 ord: penge, penge og penge.
Jeg mener egentlig bare at et mesterskab er langt mere end en vej til Champions League, og så kan det godt være, at det ikke ændre det store ved magtbalancen i dansk fodbold. "Og hvad så?" fristes jeg til at sige. Hvis vi bliver danmarksmestre, så er vi jo allerede Danmarks bedste, selvom visse klubber har langt et større økonomisk råderum. Jeg tænker mere i følelser, traditioner og sammenhold, når det handler om AaB, end penge og økonomi, selvom det måske er gammeldags og pladderromantisk.
Det sidste er jeg sådan set helt enig med dig i. Jeg vil også pointere, at AaB har præsteret bedre, end nogen har kunnet forvente i deres "pengeløse" periode, og at det ikke er uden stolthed, at jeg overværer klubbens fremragende talentudvikling. Min indvending går på, at klubben først og fremmest har behov for at komme ud af den nuværende febertilstand, og at det - så længe feberen raser - på det sportslige plan primært drejer sig om at undgå nedrykning. Jeg vil gerne tilbage til en situation, hvor en 5. plads opfattes som en lidt sløj mellemsæson og ikke som overpræstation.Vase skrev:Det er selvfølgelig ikke det dummeste jeg har hørt, der skal trods alt (langt) mere til. Det var udelukkende for at understege, hvor uenig jeg er. Men ja, jeg hævder at mesterskaber kan sidestilles, selv hvis det ene, i modsætning til det andet, ikke giver adgang til Champions League-gruppespillet. Et mesterskab er langt mere end kvalifikation til Europa, det er først og fremmest et symbol på at man er Danmarks bedste fodboldhold - og hvad der dertil hører af selvhævdelse overfor konkurrenter. Vi har 3 mesterskaber de sidste 18 sæsoner, hvilket er 3 mere end alle jyske hold tilsammen - Det er da for fedt?! Samtidig skal de synergier et mesterskab fører med sig ikke undervurderes, herunder at AaB igen regnes for en topklub i et bredere perspektiv.Hovedet skrev:Hvis mit indlæg ligefrem er det dummeste, du nogensinde har hørt, har du næppe tilbragt ret megen tid på diverse fodbolddebatfora i dit liv :-) Nå, hævder du da, at et mesterskab med CL kan sidestilles med et mesterskab uden CL? I hvert fald ikke økonomisk - så meget langt fra endda - og i det bare lidt længere løb er det kapitaltilførsel, klubben har brug for, snarere end en enkeltstående sportslig triumf, hvis værdi er stærkt begrænset set over en længere periode. Som jeg også skriver, vil vi selvfølgelig juble og drikke os fulde og alt det der, hvis AaB bliver mestre. Imidlertid vil vi vågne op til tømmermænd og den samme økonomiske virkelighed dagen efter. En CL derimod - eller en kapitaltilførsel - ville give klubben en mulighed for at se længere end nogle få måneder ud i tiden og sikre en kontinuerlig tilværelse i toppen i Superligaen.Vase skrev:Er et mesterskab ligegyldigt uden Champions League-kvalifikation? Jeg har aldrig hørt noget så dumt! Fodbold er heldigvis langt mere end penge. Jeg sætter et mesterskab langt, langt over Champions League.Hovedet skrev:Der var en lille, men ikke specielt realistisk mesterskabschance med Lasse Nielsen på holdet; omvendt har mesterskabet mistet meget stor betydning, efter at den direkte CL-kvalifikation er forsvundet. Det er fuldstændig utænkeligt, at et AaB-hold, der næsten med sikkerhed havde mistet 3 store profiler ved sommerpausen (nu er den ene så forsvundet) ville have overlevet 2 kvalifikationsrunder. Og så havde det groft sagt været ligemeget. Et mesterskab uden CL forandrer ikke problemet i AaB, som kan beskrives med 3 ord: penge, penge og penge.
Jeg mener egentlig bare at et mesterskab er langt mere end en vej til Champions League, og så kan det godt være, at det ikke ændre det store ved magtbalancen i dansk fodbold. "Og hvad så?" fristes jeg til at sige. Hvis vi bliver danmarksmestre, så er vi jo allerede Danmarks bedste, selvom visse klubber har langt et større økonomisk råderum. Jeg tænker mere i følelser, traditioner og sammenhold, når det handler om AaB, end penge og økonomi, selvom det måske er gammeldags og pladderromantisk.
Nøglen til vores situation ligger lige nøjagtig i om man mener vi har overpræsteret eller ej. Hvis det niveau vi har vist den seneste tid er vores niveau, så ser det jo ikke helt skidt ud på trods af økonomien. Men de fleste af os mener vel at vi har klaret os en hel del bedre end man kunne forvente, og det er ikke realistisk at man i længere perioder ligger i den gode ende af ens forventlige niveau (selvom det ville udligne den periode fra 2001 til 2006-7 hvor vi konstant lå lidt under niveau). Hvis man så samtidig skærer til benet, så er risikoen for at det går galt altså meget stor.Hovedet skrev: Det sidste er jeg sådan set helt enig med dig i. Jeg vil også pointere, at AaB har præsteret bedre, end nogen har kunnet forvente i deres "pengeløse" periode, og at det ikke er uden stolthed, at jeg overværer klubbens fremragende talentudvikling. Min indvending går på, at klubben først og fremmest har behov for at komme ud af den nuværende febertilstand, og at det - så længe feberen raser - på det sportslige plan primært drejer sig om at undgå nedrykning. Jeg vil gerne tilbage til en situation, hvor en 5. plads opfattes som en lidt sløj mellemsæson og ikke som overpræstation.
Jeg anfægter ikke, at det muligvis er nødvendigt, og vi sikkert slet ikke har noget valg, jeg konstaterer bare at hvis vi sælger den vigtigste person i vores forsvar uden at erstatte ham men noget der ligner, så løber vi en stor risiko for ikke at kunne holde niveau. Hvis man så samtidig skiller sig af med den reservespiller (ved godt at det så ikke ser ud til han skal væk alligevel, men det var udgangspunktet for min deltagelse i tråden) som må formodes at være den mest rutinerede i truppen, og som mange af os mener har potentiale til lige så godt at kunne spille en af starterpladserne på midtbanen, så strammer man altså buen rigtig hårdt.
Hvorom alting er, så bliver det en rigtig spændende halvsæson vi går i møde, både sportsligt og i relation til denne tråds hovedemne. Forhåbentlig går begge dele godt!
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Helt enig. Jeg lægger nu - må jeg tilstå - større vægt på den økonomiske udvikling i dette halvår end på hvorvidt AaB bliver nr. 3, 4, 5 eller 6 i denne sæson. Højere end nr. 3 vil jeg nu også næsten afvise efter salget af Lasse Nielsen, medmindre AaB igen æder sig selv og opfinder noget "ud af det blå".Pastorius skrev:Nøglen til vores situation ligger lige nøjagtig i om man mener vi har overpræsteret eller ej. Hvis det niveau vi har vist den seneste tid er vores niveau, så ser det jo ikke helt skidt ud på trods af økonomien. Men de fleste af os mener vel at vi har klaret os en hel del bedre end man kunne forvente, og det er ikke realistisk at man i længere perioder ligger i den gode ende af ens forventlige niveau (selvom det ville udligne den periode fra 2001 til 2006-7 hvor vi konstant lå lidt under niveau). Hvis man så samtidig skærer til benet, så er risikoen for at det går galt altså meget stor.Hovedet skrev: Det sidste er jeg sådan set helt enig med dig i. Jeg vil også pointere, at AaB har præsteret bedre, end nogen har kunnet forvente i deres "pengeløse" periode, og at det ikke er uden stolthed, at jeg overværer klubbens fremragende talentudvikling. Min indvending går på, at klubben først og fremmest har behov for at komme ud af den nuværende febertilstand, og at det - så længe feberen raser - på det sportslige plan primært drejer sig om at undgå nedrykning. Jeg vil gerne tilbage til en situation, hvor en 5. plads opfattes som en lidt sløj mellemsæson og ikke som overpræstation.
Jeg anfægter ikke, at det muligvis er nødvendigt, og vi sikkert slet ikke har noget valg, jeg konstaterer bare at hvis vi sælger den vigtigste person i vores forsvar uden at erstatte ham men noget der ligner, så løber vi en stor risiko for ikke at kunne holde niveau. Hvis man så samtidig skiller sig af med den reservespiller (ved godt at det så ikke ser ud til han skal væk alligevel, men det var udgangspunktet for min deltagelse i tråden) som må formodes at være den mest rutinerede i truppen, og som mange af os mener har potentiale til lige så godt at kunne spille en af starterpladserne på midtbanen, så strammer man altså buen rigtig hårdt.
Hvorom alting er, så bliver det en rigtig spændende halvsæson vi går i møde, både sportsligt og i relation til denne tråds hovedemne. Forhåbentlig går begge dele godt!
Lasse har jo længe meldt ud, at han gerne ville prøve udlandet, og en af nøglerne til, at AaB har overlevet den svære periode er den gode relation med spillerne. Jeg vil bestemt ikke afvise, at Lasse Nielsen igen ender i AaB på et tidspunkt, og det havde nok ikke været tilfældet, hvis klubben havde stået stejlt på at beholde ham i denne halvsæson. Det havde også været naturstridigt, at AaB under de givne omstændigheder var kommet helt usvækket ud af transfervinduet, selv om den optimale løsning havde været en kontraktforlængelse med Lasse Nielsen.
Nu hvor vi kan afblæse nedrykningsfaren i denne sæson, kan vi score et par millioner for Lasse Nielsen og samtidig "nøjes" med et miste 2 store profiler i sommervinduet i stedet for de 3, der var lagt op til (Kusk og Jönsson - kan ikke forestille mig, det bliver anderledes).
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Vi bliver sgu ikke nr. 6 i denne sæson - og tvivler også stærkt på at vi bliver nr. 5.Hovedet skrev:Helt enig. Jeg lægger nu - må jeg tilstå - større vægt på den økonomiske udvikling i dette halvår end på hvorvidt AaB bliver nr. 3, 4, 5 eller 6 i denne sæson. Højere end nr. 3 vil jeg nu også næsten afvise efter salget af Lasse Nielsen, medmindre AaB igen æder sig selv og opfinder noget "ud af det blå".Pastorius skrev:Nøglen til vores situation ligger lige nøjagtig i om man mener vi har overpræsteret eller ej. Hvis det niveau vi har vist den seneste tid er vores niveau, så ser det jo ikke helt skidt ud på trods af økonomien. Men de fleste af os mener vel at vi har klaret os en hel del bedre end man kunne forvente, og det er ikke realistisk at man i længere perioder ligger i den gode ende af ens forventlige niveau (selvom det ville udligne den periode fra 2001 til 2006-7 hvor vi konstant lå lidt under niveau). Hvis man så samtidig skærer til benet, så er risikoen for at det går galt altså meget stor.Hovedet skrev: Det sidste er jeg sådan set helt enig med dig i. Jeg vil også pointere, at AaB har præsteret bedre, end nogen har kunnet forvente i deres "pengeløse" periode, og at det ikke er uden stolthed, at jeg overværer klubbens fremragende talentudvikling. Min indvending går på, at klubben først og fremmest har behov for at komme ud af den nuværende febertilstand, og at det - så længe feberen raser - på det sportslige plan primært drejer sig om at undgå nedrykning. Jeg vil gerne tilbage til en situation, hvor en 5. plads opfattes som en lidt sløj mellemsæson og ikke som overpræstation.
Lasse har jo længe meldt ud, at han gerne ville prøve udlandet, og en af nøglerne til, at AaB har overlevet den svære periode er den gode relation med spillerne. Jeg vil bestemt ikke afvise, at Lasse Nielsen igen ender i AaB på et tidspunkt, og det havde nok ikke været tilfældet, hvis klubben havde stået stejlt på at beholde ham i denne halvsæson. Det havde også været naturstridigt, at AaB under de givne omstændigheder var kommet helt usvækket ud af transfervinduet, selv om den optimale løsning havde været en kontraktforlængelse med Lasse Nielsen.
Nu hvor vi kan afblæse nedrykningsfaren i denne sæson, kan vi score et par millioner for Lasse Nielsen og samtidig "nøjes" med et miste 2 store profiler i sommervinduet i stedet for de 3, der var lagt op til (Kusk og Jönsson - kan ikke forestille mig, det bliver anderledes).
Medaljer, eller en EL-kval-givende fjerdeplads. Punktum.
Lindmark / Vendelbokartellet
Men kære Pastorius.
Lige så stor respekt jeg har for dig som debattør, lige så meget undrer jeg mig nu. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at du ikke kan se, at AaB har løst et problem, som i hvert fald jeg har været med til at debattere tidligere. Hvad gør vi ved alle de stærke forsvarere vi har? Det er da rent ud sagt fandens, at have så kompetente spillere som Thelander på bænken og Kasper Pedersen næsten helt uden for truppen. De mangler måske Lasses hurtighed, men har hver især masser af kompetencer, der overstråler Lasses. Thelanders hovedspil og hans forudseenhed, der klart kompenserer for mange af de løb Lasse plejer at være nødt til at tage. Kasper Pedersen er den fødte spillende centerforsvarer. God i luften, klog som bare f....., udviklet placeringsevne, teknisk strålende, men han mangler lidt rutine, som han får i ly af Thelander. Samtidig rykker Blåbjerg et trin frem i rækken, hvilket kan give ham tro på en fremtid i AaB.
Jeg har altid været glad for Lasse, men jeg er helt sikker på, at vi overhovedet ikke vil komme til at savne ham i forsvaret, som spiller. Bredden er så stærk, at vi stadig er i top 3 hvad angår centerforsvar, hvis vi altså ikke i løbet af foråret kommer til at avancere til top 1. Jeg har dog ikke Lasse mistænkt for at ville falde af på den i hans sidste halvsæson, men bare én dårlig kamp fra ham, vil helt sikkert bringe en række kritikere frem i rampelyset. Jeg synes det er klogt af AaB og Lasse at få den her afsked overstået med værdighed, og oven i købet med en lille skilling på lommen. Det kan være svært at finde et par millioner hvis man skulle komme til at mangle.
Lige så stor respekt jeg har for dig som debattør, lige så meget undrer jeg mig nu. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at du ikke kan se, at AaB har løst et problem, som i hvert fald jeg har været med til at debattere tidligere. Hvad gør vi ved alle de stærke forsvarere vi har? Det er da rent ud sagt fandens, at have så kompetente spillere som Thelander på bænken og Kasper Pedersen næsten helt uden for truppen. De mangler måske Lasses hurtighed, men har hver især masser af kompetencer, der overstråler Lasses. Thelanders hovedspil og hans forudseenhed, der klart kompenserer for mange af de løb Lasse plejer at være nødt til at tage. Kasper Pedersen er den fødte spillende centerforsvarer. God i luften, klog som bare f....., udviklet placeringsevne, teknisk strålende, men han mangler lidt rutine, som han får i ly af Thelander. Samtidig rykker Blåbjerg et trin frem i rækken, hvilket kan give ham tro på en fremtid i AaB.
Jeg har altid været glad for Lasse, men jeg er helt sikker på, at vi overhovedet ikke vil komme til at savne ham i forsvaret, som spiller. Bredden er så stærk, at vi stadig er i top 3 hvad angår centerforsvar, hvis vi altså ikke i løbet af foråret kommer til at avancere til top 1. Jeg har dog ikke Lasse mistænkt for at ville falde af på den i hans sidste halvsæson, men bare én dårlig kamp fra ham, vil helt sikkert bringe en række kritikere frem i rampelyset. Jeg synes det er klogt af AaB og Lasse at få den her afsked overstået med værdighed, og oven i købet med en lille skilling på lommen. Det kan være svært at finde et par millioner hvis man skulle komme til at mangle.
Pastorius skrev: Nøglen til vores situation ligger lige nøjagtig i om man mener vi har overpræsteret eller ej. Hvis det niveau vi har vist den seneste tid er vores niveau, så ser det jo ikke helt skidt ud på trods af økonomien. Men de fleste af os mener vel at vi har klaret os en hel del bedre end man kunne forvente, og det er ikke realistisk at man i længere perioder ligger i den gode ende af ens forventlige niveau (selvom det ville udligne den periode fra 2001 til 2006-7 hvor vi konstant lå lidt under niveau). Hvis man så samtidig skærer til benet, så er risikoen for at det går galt altså meget stor.
Jamen, det er ikke et problem jeg mener er så væsentligt. Det er fint der er konkurrence om pladserne så gode spillere sidder udenfor - det er faktisk en forudsætning for at vi er gode. Havde vi stadig haft Lasse og måske en kompetent erstatningsangriber eller fløj, ville vi have et virkelig giftigt hold - helt ud til sidste plads på bænken. Nu har vi et rigtig godt hold, bortset en enkelt plads, ift. efteråret, men vi er blevet en smule mere sårbare, og vi er nødt til at ændre vores måde at spille på, for at kompensere for at vi ikke har Lasse eller en tilsvarende type i forsvaret. Det kan da gå godt, men det ville have været mere trygt at kunne holde fast i det gennemprøvede system vi har brugt i efteråret.Freddie skrev:Men kære Pastorius.
Pastorius skrev: Nøglen til vores situation ligger lige nøjagtig i om man mener vi har overpræsteret eller ej. Hvis det niveau vi har vist den seneste tid er vores niveau, så ser det jo ikke helt skidt ud på trods af økonomien. Men de fleste af os mener vel at vi har klaret os en hel del bedre end man kunne forvente, og det er ikke realistisk at man i længere perioder ligger i den gode ende af ens forventlige niveau (selvom det ville udligne den periode fra 2001 til 2006-7 hvor vi konstant lå lidt under niveau). Hvis man så samtidig skærer til benet, så er risikoen for at det går galt altså meget stor.
Min største frygt er at vi fortsætter med at spille som hidtil, bare uden Lasse, så tror jeg vi får skrammer.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Så har Fredericia fået afregnet med spillerforeningen http://www.bold.dk/nyt/FCF-afregner-kva ... iepengesag" onclick="window.open(this.href);return false;
Fredericia havde kun et udestående på 105.000 kr. (eksklusiv bod og renter), men har netop betalt 230.000 kr. (inkl. bod og renter) til spillerforeningen. Hvis noget tilsvarende gør sig gældende for hvad vi eventuelt måtte skylde, så kan bod og renter løbe op i et ganske anseeligt beløb.
Fredericia havde kun et udestående på 105.000 kr. (eksklusiv bod og renter), men har netop betalt 230.000 kr. (inkl. bod og renter) til spillerforeningen. Hvis noget tilsvarende gør sig gældende for hvad vi eventuelt måtte skylde, så kan bod og renter løbe op i et ganske anseeligt beløb.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Opråb til AaB. Så betal da de 230.000 kr. til Spillerforeningen og få lukket sagen.
- FlæskeFrank
Du tror da vel ikke det kun er så få penge AaB evt. skylder væk???FlæskeFrank skrev:Opråb til AaB. Så betal da de 230.000 kr. til Spillerforeningen og få lukket sagen.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Desværre ikke. Men det var for at bringe lidt positiv energi ind i den ørkesløse drøftelse om økonomi. Vi venter jo stadig på 2. eller 3. år at få at vide, hvad vi skylder.hje1980 skrev:Du tror da vel ikke det kun er så få penge AaB evt. skylder væk???FlæskeFrank skrev:Opråb til AaB. Så betal da de 230.000 kr. til Spillerforeningen og få lukket sagen.
- FlæskeFrank
-
frederikshavneren
- Allstar

Måske det er muligt at spørge Gaarde til feriepengesagen i aften når, der afholdes pre season arrangement for sæsonkortholdere. Selv om han måske vil svare så kommer der næppe noget banebrydende frem.FlæskeFrank skrev:Desværre ikke. Men det var for at bringe lidt positiv energi ind i den ørkesløse drøftelse om økonomi. Vi venter jo stadig på 2. eller 3. år at få at vide, hvad vi skylder.hje1980 skrev:Du tror da vel ikke det kun er så få penge AaB evt. skylder væk???FlæskeFrank skrev:Opråb til AaB. Så betal da de 230.000 kr. til Spillerforeningen og få lukket sagen.
Er det evt. muligt at få lavet et referat af iaften i forhold til spørgsmålene der bliver stillet til Gaarde af fansene?
Evt. på vesttribunen, AaB fanside eller lignende?
Gad faktisk godt høre hvad der nogenlunde bliver svaret på evt. spørgsmål nu da jeg ikke nåde at tilmelde mig.
Gad faktisk godt høre hvad der nogenlunde bliver svaret på evt. spørgsmål nu da jeg ikke nåde at tilmelde mig.
Det kunne være spændende at høre Gaarde om hvad tidshorizonten er? For jeg synes seriøst ikke det er i orden at AaB skal vente så længe på at få et svar på hvad spillerforeningen mener man skylder. Det er jo afgørende for at kunne rejse kapital, og må være noget der hæmmer indtjeningsmulighederne i høj grad i klubben.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Det er vel svært at forestille sig, at Spillerforeningen om ikke andet har et overblik over, hvad AaB skylder. Dog undrer det mig, at der end ikke har været rygter fremme om den her sag siden december. Om det er godt eller skidt er umiddelbart vanskeligt at vurdere.
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Nu udgør boden nok en ret stor del af det merbeløb, som er betalt, så vi skal ikke regne med at der ligesom i dette tilfælde er tale om mere en fordobling. Boden skulle gerne være konstant. Men der kommer renter på og i den henseende irriterer det mig, at der ikke snart sker noget.frederikshavneren skrev:Så har Fredericia fået afregnet med spillerforeningen http://www.bold.dk/nyt/FCF-afregner-kva ... iepengesag" onclick="window.open(this.href);return false;
-
frederikshavneren
- Allstar

Er netop kommet hjem fra pre season arrangementet. Gaarde blev selvfølgelig spurgt til feriepengesagen, både af ordstyreren og i paneldebatten (spørgsmål fra publikum). Desværre gled Gaarde af på spørgsmålet og virkede lidt irriteret over igen, at blive konfronteret med det.9000AaB skrev:Er det evt. muligt at få lavet et referat af iaften i forhold til spørgsmålene der bliver stillet til Gaarde af fansene?
Han sagde dog at han ikke kunne svare pga. børsreglerne og, at der er gået jura i sagen. Til sidst sagde han at der nok først er en afklaring til sommer, sådan tolkede jeg ham.
Ellers et fint pre season arrangement. Augu og KEP gentog succesen med at præsentere spillertruppen. Også spændende at høre Kent nørde lidt rundt vedrørende sæsonforberedelserne. Især interessant at høre lidt om hvordan de har trænet i at imødegå vores akilleshæl (modstanderhold der praktiserer et meget aggressivt presspil).
Det eneste negative ved arrangementet var paneldebatten. Det var dælme en tynd omgang med 4-5 spørgsmål i alt. Om det skyldes et slattent publikum eller tidspres ved jeg ikke.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Dejligt med referat! Men hold da op hvor er det efterhånden frustrerende at man ikke snart kan få lidt vished i den feriepengesag. Det er sgu ligesom at være på standby hele tiden og umuliggør også initiativet på den lange bane ift. rejsning af kapitalfrederikshavneren skrev:Er netop kommet hjem fra pre season arrangementet. Gaarde blev selvfølgelig spurgt til feriepengesagen, både af ordstyreren og i paneldebatten (spørgsmål fra publikum). Desværre gled Gaarde af på spørgsmålet og virkede lidt irriteret over igen, at blive konfronteret med det.9000AaB skrev:Er det evt. muligt at få lavet et referat af iaften i forhold til spørgsmålene der bliver stillet til Gaarde af fansene?
Han sagde dog at han ikke kunne svare pga. børsreglerne og, at der er gået jura i sagen. Til sidst sagde han at der nok først er en afklaring til sommer, sådan tolkede jeg ham.
Ellers et fint pre season arrangement. Augu og KEP gentog succesen med at præsentere spillertruppen. Også spændende at høre Kent nørde lidt rundt vedrørende sæsonforberedelserne. Især interessant at høre lidt om hvordan de har trænet i at imødegå vores akilleshæl (modstanderhold der praktiserer et meget aggressivt presspil).
Det eneste negative ved arrangementet var paneldebatten. Det var dælme en tynd omgang med 4-5 spørgsmål i alt. Om det skyldes et slattent publikum eller tidspres ved jeg ikke.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"