FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar

Re: FM

Indlæg af Frygah » 14. nov 2013, 12:51

ph123 skrev:Jeg døjer med det samme. I alle transfervinduer er der grotesk mange bud på mine spillere.
Man kan barbere mange af dem væk, ved at fastsætte en høj pris på spillerne...
Men lykkes det også for dig ikke at have sure spillere, der vil have dyrere kontrakter?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 14. nov 2013, 14:53

Frygah skrev:
ph123 skrev:Jeg døjer med det samme. I alle transfervinduer er der grotesk mange bud på mine spillere.
Men lykkes det også for dig ikke at have sure spillere, der vil have dyrere kontrakter?
Har ikke selv prøvet FM 2014 endnu, men i 2013'eren skulle man bare love dem en pokal eller et mesterskab efter de brokkede sig over en prisstigning. Og generelt var det kun etablerede stjerner der brokkede sig, og ikke nye spillere.

Derfor var fremgangsmåden i 2013 at 1) sætte prisen på alle spillerene i truppen til et par hundrede millioner, 2) derefter love dem et mesterskab (hvis man kan holde det selvfølgelig), og herefter 3) altid sætte nyindkøbs pris op lige efter indkøb. På den måde kom der aldrig bud på spillerne, med mindre man aktivt tilbød dem til klubberne.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 14. nov 2013, 20:33

MHJ skrev:
Frygah skrev:
Har ikke selv prøvet FM 2014 endnu, men i 2013'eren skulle man bare love dem en pokal eller et mesterskab efter de brokkede sig over en prisstigning. Og generelt var det kun etablerede stjerner der brokkede sig, og ikke nye spillere.

Derfor var fremgangsmåden i 2013 at 1) sætte prisen på alle spillerene i truppen til et par hundrede millioner, 2) derefter love dem et mesterskab (hvis man kan holde det selvfølgelig), og herefter 3) altid sætte nyindkøbs pris op lige efter indkøb. På den måde kom der aldrig bud på spillerne, med mindre man aktivt tilbød dem til klubberne.
Det virker ikke, da spilleren så bliver sur over at man har prissat for højt.

Jeg får stadig voldsomt mange bud på spillere, og så oplevede jeg lige Kasper Kusk blive sur. Han ville til en støre klub, og jeg måtte love ham at han blev solgt. Jeg får et bud på 33 millioner, som jeg så siger ja til. 2 dage senere kræver Kasper Kusk at han vil blive, afviser tilbuddet og er så sur på mig over at jeg "forsøger at tvinge ham væk". Endnu en FM-classic er født.

Jeg er fandme ikke specielt tilfreds med spillet indtil videre.

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af ph123 » 15. nov 2013, 11:56

Har kun døjet et par enkelte gange med spillere der bliver sure over prisskilte.

Jeg tror måske det handler, om ikke at prissætte dem til ublu priser, ala. 40-50-60 mio.
Jeg har sat mine på omkring de 20 mio. - det har der ikke været så meget brok over...

eller også er det bare fordi holdet vinder - det bliver alle jo så dejligt glade over :cool:

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 7. feb 2014, 13:35

Her er mit hold i oct 2015.
""you can't win anything with kids"
http://tinypic.com/view.php?pic=2zfnaxh ... vTSRhV7ztx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 11. feb 2014, 22:15

Jeg gør det altid til en personlig ambition at vinde pokalen så meget som muligt inden jeg tager videre i min karriere fra AaB:

Billede

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 7. mar 2014, 10:33

Totalt urealistisk. Du har blandt andet vundet over FCK i finalen. Det ved alle er umuligt.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 18. mar 2014, 12:47

Til Hanga; i forbindelse med opdateringen der kom for nyligt, er AaB-spillerne så blevet opgraderet?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 9. aug 2014, 08:58

Det er forresten fuldstaendigt aandsvagt, men hvis man saetter Spalvis' pris til omkring de 80 mil, saa kommer der en lang raekke bud fra Bundesligaen paa omkring the 47 millioner. Sindsygt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 9. aug 2014, 13:04

En Kent Nielsen AaB-spezial-ubergeil-tiki-taka-taktik

Jeg lavede sidst aar en decideret AaB-taktik som jeg selv syntes var ret cool. Desvaerre har SI aendret hele taktiksystemet, saa man ikke kan bruge den gamle. Af denne grund orkede jeg ikke at komme i gang med 2014 udgaven. Men nu har jeg faaet leget lidt, og nu fatter jeg endelig nok til at lave en opdatering af den 2013'eren der virker i 2014'eren.

Jeg kan varmt anbefale den hvis man spiller med AaB (har ikke proevet med andre) og ikke gider rode med taktikindstillingerne til hver kamp. Den er helt paa AaB's praemisser, saa den virker mod de fleste hold paa superliganiveau uden at man skal tilpasse den modstanderen overhovedet. Link laengere nede.

Setup'et:
- Jeg spiller med den nyeste version, hvilket vil sige at Jonsson er paa leje, og Kusk stadig er i klubben. For at goere det hele lidt mere realistisk har jeg solgt Due, Kusk og Curth fra start. Da specielt Due og Kusk er vildt gode, er dette et lille benspaend.

- Jeg koeber ingen spillere.

- Derudover skal jeg naevne at jeg intet goer med at tale med spillere, pressen, eller andet. Saa jeg spiller bare kampene uden at forsoege at optimere alt det der udenomsfis. Jeg laver heller ikke team-talks i kampene.

- I Europa og i pokalen gaar jeg paa ferie, saa det er 100% Kuhn der styrer det shit. Da der er kaempe forskel paa hvordan kampene bliver simuleret naar man er paa ferie, i forhold til naar man rent faktisk spiller dem, er resultaterne i disse kampe ikke udtryk for om taktikken fungerer. Grunden til dette er bare for at komme igennem saesonen saa hurtigt som muligt.

Taktikken:
Jeg ville forsoege at lave en taktik der efterligner den nuvaerende. Dvs. en 4-4-2 opstilling med hoej bagkaede, short-passing, med wings der traekker ind i banen, og backs der staar meget hoejt. Samtidig skal en angriber traekke ned, mens den anden tager dybdeloeb.

Derudover var maalet at lave en taktik hvor man man spiller paa egne praemisser saa man ikke behover at goere en dyd ud af at tilpasse den modstanderen. Man kan naturligvis godt markere enkelte modspillere hvis man vil, men jeg gider ikke den slags, og goer det aldrig i denne test.

Sidst men ikke mindst, saa skal der produceres chancer. Ikke noget af det der Spanske fis hvor man bare koerer bolden rundt.

Her et billede af den:
Billede

Og her kan den downloades hvis nogen vil proeve:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/637 ... 202014.tac" onclick="window.open(this.href);return false;

Som man nok bemaerker ligner dette ikke ne 4-4-2. Men det er det nu i praksis alligevel. Men taktik-"motoren" i FM er lidt svaerd at danse med, saa for at spillerne skal opfoere sig som jeg vil, skal det se saadan ud.

Uddybning af taktikken:
- Fra top til bund (navne i parantes er ikke noedvendigvis anbefalinger til en startopstilling. Det er bare med for at identificere de relevante pladser. Jeg kommer med en anbefaling laengere nede):

-topangriberen (Spalvis) er foerste mand i presspillet. Samtidig traekker han ned og hjaelper i opspillet. Han skal nok score maal, men hans primaere opgave er at arbejde for holdet.

-andenangriberen (Jacobsen) arbejder lidt i skyggen af topangriberen. Hans opgave er mere "poacher" type, der er forreste mand i omstillingerne. Han har ogsaa defensive pligter, men han har mere frihed til at soege maalene. Derfor vil han ogsaa typisk ende med flere maal paa kontoen end topangriberen.

-wings (Thomsen og Jonsson) er ikke klassiske ud-over-stepperne wings. De spiller naermere den klassiske 10'er rolle. De staar for kreativiteten, og traekker skiftevis ind paa midten saa de effektivt bliver playmakers. De kan skyde paa maal, men oftere slipper de bolden i et overlap til backs, eller kombinerer med midtbane og angreb centralt.

-Central midtbane (Bruhn og Wurtz) er den klassiske offensiv/defensiv midtbane konstellation. Begge skal arbejde i presspillet, men den offensive har tilladelse til at tage dybteloeb, mens den defensive bliver tilbage, eller gaar med ned og starter opsspillet fra forsvarskaeden.

-Wingbacks (Frederiksen og Dalle) er her som navnet indikerer baade wings og backs. De lukker af for modstanderens floeje, mens de staar meget hoejt naar vi er i angreb. Ofte vil de vaere forreste mand, og staa for en stor del af maal og assists. De har baade tilladelse til at traekke ind og trykke af (som PK mod OB), eller rykke til baglinjen og smaekke indlaeg ind til fremstormende angribere.

Note: de er helt vilde i FM2014. I 2013'eren var det umuligt at faa backs ordenligt med frem, men jeg skal love for SI har fixet dette. Dalle er efter 11 runder min topscorer, med 3 maal (og 1 assist) alle scoret fra back'en.

-Centerforsvar (Thelander og KEP) skal naturligvis forsvaere og er sidste skanse. Men samtidig har de strenge ordrer om at bolden doed-pine skal spilles ud af forsvarszonen. Ikke saa meget andet at sige.

Anbefalet startopstilling:
- Topangriber: Paa toppen er det en god ide med en aggresiv spiller med god fysik og gode defensive egenskaber. En type som virkelighedens Jesper Lange. I spillet bruger jeg normalt Spalvis, nok lidt af mangel paa bedre. Men han er ok staerk og ok agressiv. Og saa kan han ogsaa holde nogenlunde fast i bolden og laegge den af til midtbanen andenangriberen. Desuden udvikler han sig hurtigt og har stort potentiale i den nyeste opdatering.

- Andenangriber: Helt klart AK eller Jonsson. Begge skal lige traenes lidt til at kunne spille den position, men det gaar ret hurtigt. De faar begge en del maal og assists paa den plads. Uanset hvem der spiller den position, saa skal de have god bevaegelighed (off the ball) og generelt vaere hurtige. Derfor fungerer en klassiske offensiv midtbanespiller ikke her, da de oftest mangler farten (Wich og Rissi). Derudover skal de naturligvis kunne afslutte og have et godt touch paa bolden. Taenk paa en teknisk staerk komplet angriber til denne plads.

- Wings: Jonsson og Thomsen er gode her, og Kusk hvis man har ham endnu. Hoej kreativitet, godt touch, god flair og passing. Hurtighed er ikke det vigtigste, omend saa laenge man har hurtige backs der tager eksplosive overlap.

- Off og Def midt: loebestaerke spillere, hvor den offensive skal have hoej kreativitet, og den defensive skal have god aggresivitet. Risgaard og Wichmann er bedst her paa den offensive og Wurtz er #1 paa den defensive.

- Wingbacks: hurtig! Men maa ogsaa gerne kunne afslutte nogenlunde. Derudover er stamina pisse vigtig her, for at undgaa de gaar doede de sidste 20 min. Dalle er perfekt fordi han har saa meget fart. Ahlmann er ogsaa fin, da han er meget komplet. Han kunne godt vaere hurtigere, men paa superliganiveau fungerer han godt.

- Centerforsvar: Thelander er vild i FM2014, saa ham. Ellers er det meget lige med Blaabjerg og KEP, selvom KEP dog mangler en del i opspillet. Derfor kan man evt. satse paa Blaabjerg fra start, selvom han mangler lidt i det defensive ved spillets start.

- Overordnet: 'Passing' skal helst vaere over 10 for all spillere og helst hoejere, og det kommer til at koste mod stoerre hold i europa hvis den ikke er over 13-14.
'Off the ball' er ogsaa vigtig for alle offensive spillere, inkl. Wingbacks, da taktikken er lagt an paa meget bevaegelse.

De foerste 11 kampe:

Tabellen:
Billede

Intet vildt i at ligge #1 med AaB i nyeste opdatering. Hanga har overbevist SI om at AaB's hold er et tophold. Som man kan se scorer vi mange maal, omend der er lidt aabent bagtil. Men 7 vundne, 3 uafgjort og 1 nederlag er acceptabelt. Eneste tabte kamp var mod SE, hvor jeg fik 4 skader, og en smidt ud. Tabte 3-2, men dominerede.

Udvalgte kampe:
0-0 hjemme mod FCK i saesonens foerste kamp.

Jeg dominerede dem totalt, og aner simpelthen ikke hvordan de slap hjem uden et nederlag.

Stats:
Billede

Startopstilling:
Billede

Mht. til maalet om shortpassing og chancer gik alt godt. Vi havde 15 chancer og 9 skud paa maal. FCK havde 3 chancer og 0 (!) skud paa maal. Mht. afleveringer havde vi 653 successfulde (!!!) og FCK havde 236. (MO would be proud!). Wichmann var helt vild, og stod for 121 af dem.

AaB afleveringer:
Billede

FCK afleveringer:
Billede

Jeg er lidt for doven til at vise resten af kampene, men i alle kampe havde vi 60% eller over i boldbesiddelse. Og i alle kampe producerede vi masser af chancer omend skarpheden mangler paa lidt paa holdet.

Her stats over spillerne efter 11 runder:
Billede

Andreas Bruhn har spillet en del paa venstrefloej og er faktisk assistmesteren (4) lige efter Thomsen paa den anden floej (3). Saa de lever op til deres funktion som 10'er. Mest maafarlige er Jonsson, Dalle og AK. Jonsson var skadet i starten, men kom ind paa AK's plads i en kamp og lavede hattrick. Derfor er andenangriberpladsen den samlet mest maalfarlige med 6 maal i 11 kampe. Dalle har braendt mange chancer, men har alligevel scoret 3 fra backpladsen. Det er vildt og meget sigende om han hurtighed paa superliganiveau. Han er et monster.

Fortsaettelse foelger! Men igen, kan varmt anbefale den. Maaske virker den fint til andre hold, men jeg har ikke testet den.

UPDATE EFTER 22 kampe:

Billede

Efter spillerne har faaet taktikken ind under huden er vi bare gaaet fra sejr til sejr, og har i den grad trukket fra i toppen. 16 Point ned til FCK (som dog mangler en kamp) med kun 11 runder igen. Der skal en nedtur af FCM'ske proportioner til foer at det kan gaa galt. Faktisk har jeg vundet alle kampe paanaer en, som var en uafgjort ude mod FCM, hvor vi ellers dominerede totalt.

Mit maalgennemsnit er det samme med lige under 2 per kamp. Forsvaret derimod er blevet langt langt bedre. Kun to maal er lukket ind i de sidste 11 kampe. I de foerste 11 kampe var det 13 maal. Det kan have noget at goere med at KEP var skadet i starten, men det kan ogsaa vaere fordi at holdet igen er blevet mere trygge ved konceptet.

Billede

Paa spillerfronten har Jonnson og Thomsen fortsat deres gode spil. Og Specielt Jonsson er ret maalfarlig paa den hoejre floej. Saa han er jo den perfekte arvtager for Kusk naar han engang bliver klar (IRL). Derudover er Thelander gaaet helt amok med seks maal i de sidste 11 kampe, saa han er nu delt topscorer! De fleste maal er scoret efter hjoerne, men det er ikke saa maerkeligt, for denne dominerende spillestil producerer maaaaange hjoernespark. Ca. 10 i snit. Jeg bruger bare standard formationen ved hjoerne, saa jeg er sikker paa at man med lidt teknisk snilde kunne faa endnu flere maal fra den side af.

Udvalgt kamp:

FCK - AaB 0-4

Billede

Vi havde kun 453 afleveringer, men dominerede alligevel (gider ikke lave screenshot). Generelt ligger vi dog stadig paa omkring de 550 afleveringer per kamp.

Sidste opdatering foelger om 11 kampe!

UPDATE EFTER 33 kampe:

Yay! Vandt i overlegen stil

Billede

Billede

Spalvis blev topscorer og fik 9 assists, og udviklede sig fint i loebet af saesonen. Han var fast mand foerstaangriber, og fik flere maal end jeg havde regnet med. Den plads vil altid give en del assists da han traekke meget ned, men alligevel overraskende det gik saa godt. AK gik lidt i staa paa andenangriberpladsen, men fik alligevel 5 maal og 5 assists. Havde regnet med flere maal herfra. Ligesom paa virkelighedens AaB dominerer wings, baade med maal og assists. Fra wingbacks kom der som forventet masser af offensivt spil, med baade maal og assists.

Som jeg vist har naevnt har ikke koebt spillere, og jeg har solgt Kusk og Augo plus givet en masse utilfredse spillere vaek for at skabe harmoni i klubben. Her lidt dokumentation:

Billede

Konklusion:

Taktikken funker i mine oejne. Spildominerende og effektivt spil. Bliver kun bedre med forstaerkninger paa de to angrebspladser. Kan varmt anbefale at give den et forsoeg hvis man bare vil hurtigt i gang med AaB.

Her er taktikken igen
https://dl.dropboxusercontent.com/u/637 ... 202014.tac

Hvis nogen vil proeve den paa andre klubber vil jeg med glaede hoere hvordan den virker. Det kraever nok et hold paa et nogenlunde niveau teknisk.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2014, 05:31

Sidste update :)
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 21. aug 2014, 21:43

Nu så jeg du skrev i en anden tråd Hanga, så jeg tænkte jeg lige ville skrive herinde.

Jeg misunder dig på ingen måde at skulle fastsætte PA på vores talenter. Faktisk kan det vel næsten kun blive en gætteleg? Børsting viser jo lige nu nogle ting, som gør at han snildt bliver en superligaprofil, hvor jeg i FM2014 vel knap gav ham en eneste kamp. Hvordan gør du egentlig med de talenter der kommer på kontrakt? Det virker næsten som om alle de talenter der får spilletid, viser et niveau (selvfølgelig med store udsving) der gør at de kan blive rigtig, RIGTIG gode i Suppen. Men man har vel næppe 8-10 125+ PA i en superligaklub i spillet?

Anyway, glæder mig sgu til at se hvordan vores talenter bliver rated i det nye FM. :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 21. aug 2014, 21:55

Frygah skrev:Nu så jeg du skrev i en anden tråd Hanga, så jeg tænkte jeg lige ville skrive herinde.

Jeg misunder dig på ingen måde at skulle fastsætte PA på vores talenter. Faktisk kan det vel næsten kun blive en gætteleg? Børsting viser jo lige nu nogle ting, som gør at han snildt bliver en superligaprofil, hvor jeg i FM2014 vel knap gav ham en eneste kamp. Hvordan gør du egentlig med de talenter der kommer på kontrakt? Det virker næsten som om alle de talenter der får spilletid, viser et niveau (selvfølgelig med store udsving) der gør at de kan blive rigtig, RIGTIG gode i Suppen. Men man har vel næppe 8-10 125+ PA i en superligaklub i spillet?

Anyway, glæder mig sgu til at se hvordan vores talenter bliver rated i det nye FM. :)
U-spillerne bliver tildelt negative PA værdier, hvorved spillet tilfældigt tildeler en bestemt PA indenfor et givet interval, hver gang du starter et spil op.

10 - 170-200
-9 - 150-180
-8 - 130-160
-7 - 110-140
-6 - 90-120
-5 - 70-100
-4 - 50-80
-3 - 30-60
-2 - 10-40
-1 - 0-20

Hvem der skal have hvad er jo altid svært, man må forsøge at vurdere, hvem der umiddelbart har det største talent. Nogle gange er det åbenlyst som f.eks. Lucas Andersen, mens andre pludselig kan udvikle sig drastisk som f.eks. Kusk. Derudover er det jo oplagt, at dem der er inde omkring u-landsholdene, nok også umiddelbart har det største talent på nuværende tidspunkt.

Vi har generelt meget få -8'ere i Danmark, de kan tælles på 2 hænder. Lucas Andersen var én af dem. Ellers er det primært -7 og -6 til de bedste U-spillere.

Jeg har igennem årene fået pænt med hjælp fra diverse spillere fra u-holdene. I år er det desværre ikke lykkedes hvorfor jeg er lidt på herrens mark.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 21. aug 2014, 21:56

Hanga skrev:
Frygah skrev:Nu så jeg du skrev i en anden tråd Hanga, så jeg tænkte jeg lige ville skrive herinde.

U-spillerne bliver tildelt negative PA værdier, hvorved spillet tilfældigt tildeler en bestemt PA indenfor et givet interval, hver gang du starter et spil op.

10 - 170-200
-9 - 150-180
-8 - 130-160
-7 - 110-140
-6 - 90-120
-5 - 70-100
-4 - 50-80
-3 - 30-60
-2 - 10-40
-1 - 0-20

Hvem der skal have hvad er jo altid svært, man må forsøge at vurdere, hvem der umiddelbart har det største talent. Nogle gange er det åbenlyst som f.eks. Lucas Andersen, mens andre pludselig kan udvikle sig drastisk som f.eks. Kusk.

Jeg har igennem årene fået pænt med hjælp fra diverse spillere fra u-holdene. I år er det desværre ikke lykkedes hvorfor jeg er lidt på herrens mark.
Jeg troede egentlig man gik efter at fastsætte så mange PA's som muligt?

Det jeg synes er problemet med de negative intervaller, er at mange af AaB's talenter i min verden er -7'ere. Om de når det, er så en anden sag, men i spillet er det vel kun en håndfuld talenter i hele Danmark der får tildelt -7?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 21. aug 2014, 21:58

Frygah skrev:
Hanga skrev:

10 - 170-200
-9 - 150-180
-8 - 130-160
-7 - 110-140
-6 - 90-120
-5 - 70-100
-4 - 50-80
-3 - 30-60
-2 - 10-40
-1 - 0-20

Hvem der skal have hvad er jo altid svært, man må forsøge at vurdere, hvem der umiddelbart har det største talent. Nogle gange er det åbenlyst som f.eks. Lucas Andersen, mens andre pludselig kan udvikle sig drastisk som f.eks. Kusk.

Det jeg synes er problemet med de negative intervaller, er at mange af AaB's talenter i min verden er -7'ere. Om de når det, er så en anden sag, men i spillet er det vel kun en håndfuld talenter i hele Danmark der får tildelt -7?
Jeg tilføjede lige dette til mit første svar

"Vi har generelt meget få -8'ere i Danmark, de kan tælles på 2 hænder. Lucas Andersen var én af dem. Ellers er det primært -7 og -6 til de bedste U-spillere."

Alle får fastsat en PA, men i og med at det er så svært at sige ret præcist, hvor god en ungdomsspiller kan blive, bruger man interval PA'erne. Derved bliver det lidt forskelligt fra spil til spil, hvor gode de kan blive.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 24. aug 2014, 22:45

Hanga skrev:
Frygah skrev:
Hanga skrev:

10 - 170-200
-9 - 150-180
-8 - 130-160
-7 - 110-140
-6 - 90-120
-5 - 70-100
-4 - 50-80
-3 - 30-60
-2 - 10-40
-1 - 0-20

Jeg tilføjede lige dette til mit første svar

"Vi har generelt meget få -8'ere i Danmark, de kan tælles på 2 hænder. Lucas Andersen var én af dem. Ellers er det primært -7 og -6 til de bedste U-spillere."

Alle får fastsat en PA, men i og med at det er så svært at sige ret præcist, hvor god en ungdomsspiller kan blive, bruger man interval PA'erne. Derved bliver det lidt forskelligt fra spil til spil, hvor gode de kan blive.
Jeg kender udmærket systemet. Har efterhånden brugt det i mange år.

Det der gør mig lidt irriteret, er hvordan talenternes maksimum bliver "låst", selvom som du siger er PA-intervaller i de negative værdier. Jeg går ud fra Børsting bliver en -7, eksempelvis, men hvordan ved vi overhovedet om han ikke kan nå 145 PA i den virkelige verden? Hvis han havde muligheden for at spille karrieren 100 gange om, kunne han så ikke 1, 2 eller 5 gange ryge over de maks 140, som en -7 giver? Det er lidt den der irriterer mig, tror jeg.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 28. aug 2014, 19:55

MHJ skrev:Som FM skal spilles..
Dét er nørdet og manager på højt plan! Jeg er vild med det!
Ville super gerne have afprøvet taktikken, men desværre er computeren ikke til det lige pt.
Jeg håber dog at du også vil prøve at lave en AaB taktik, når 15´eren udkommer.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 30. aug 2014, 12:08

Helenius workrate må vist ned på 2 :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 31. aug 2014, 16:46

birk skrev:Helenius workrate må vist ned på 2 :)
Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 2. sep 2014, 02:45

Dot Bot skrev:
MHJ skrev:Som FM skal spilles..
Dét er nørdet og manager på højt plan! Jeg er vild med det!
Ville super gerne have afprøvet taktikken, men desværre er computeren ikke til det lige pt.
Jeg håber dog at du også vil prøve at lave en AaB taktik, når 15´eren udkommer.
Hvis de ikke ændrer taktiksystemet igen, så helt klart! Men overgangen fra 13'eren til 14'eren var sgu brutal, og jeg skulle lægge vildt mange timer i at fatte det. Jeg tror egentlig systemet i 14'eren er mere intuitivt for nye spillere, eller folk der ikke nørder med det så meget som mig. Og jeg er egentlig også ved at være småforelsket i det nu. Det var bare en slem overgang.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar