Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Elscorpio » 22. feb 2014, 18:42

jernskjorten skrev:
Kempes skrev:Jeg er overbevist om at denne hændelse http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nt-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; er årsagen til først udlejningen, samt at Curth nu ikke er i førsteholdstruppen.

Om der har været andre episoder de to imellem, er det vel kun de folk der er tæt på truppen der ved.
Hvis denne "hændelse" er årsagen, så er Kent godt nok en ømskindet herre...
Curth skal kigge indad og se på hans scoringsprocent i de kampe hvor han har været angriber. Nytter ikke noget at lange ud efter træneren. Curth kan være nok så hårdtarbejdende og god for holdet, men som angriber bliver man også målt på antallet af mål.

Kan godt være han havde succes nede på Heden som midtbanespiller, men hvis Kent kun ser ham som angriber, må han jo øve sine skud og blive bedre til at placere sig rigtig i feltet hvis det primært er deroppe han skal spille i AaB.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 22. feb 2014, 19:06

Elscorpio skrev:
jernskjorten skrev:
Kempes skrev:Jeg er overbevist om at denne hændelse http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nt-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; er årsagen til først udlejningen, samt at Curth nu ikke er i førsteholdstruppen.

Om der har været andre episoder de to imellem, er det vel kun de folk der er tæt på truppen der ved.
Curth skal kigge indad og se på hans scoringsprocent i de kampe hvor han har været angriber. Nytter ikke noget at lange ud efter træneren. Curth kan være nok så hårdtarbejdende og god for holdet, men som angriber bliver man også målt på antallet af mål.

Kan godt være han havde succes nede på Heden som midtbanespiller, men hvis Kent kun ser ham som angriber, må han jo øve sine skud og blive bedre til at placere sig rigtig i feltet hvis det primært er deroppe han skal spille i AaB.
Det er jeg sådan set enig med dig i. Når alle mand er klar er han også langt fra start-elleveren. Men nu er AK skadet og svenskeren holder med stor sandsynlighed kun til en time. Jeg siger ikke Curth skal starte inde i morgen pga. af skaderne, men en plads i truppen burde være på sin plads og ham og SF kan så være alternativerne når svenskeren løber tør for batteri.

Lad os få Spalvis og svenskeren på toppen fra start !

seamann

Indlæg af seamann » 22. feb 2014, 19:38

Elscorpio skrev:
jernskjorten skrev:
Kempes skrev:Jeg er overbevist om at denne hændelse http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nt-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; er årsagen til først udlejningen, samt at Curth nu ikke er i førsteholdstruppen.

Og hvad er scoringssnittet så for Curth og Anders K ?

Jeg har en gang opgjort det mht Curth, og konklusionen er at han er god for 10-12 scoringer pr sæson med næsten fuld spilletid. Hvem af AaB angriberne ligger højere?

Brugeravatar
Agge
2. div
2. div
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Udlandet

Indlæg af Agge » 22. feb 2014, 23:29

seamann skrev:
Elscorpio skrev:
jernskjorten skrev:
Kempes skrev:Jeg er overbevist om at denne hændelse http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nt-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; er årsagen til først udlejningen, samt at Curth nu ikke er i førsteholdstruppen.

Jeg har en gang opgjort det mht Curth, og konklusionen er at han er god for 10-12 scoringer pr sæson med næsten fuld spilletid. Hvem af AaB angriberne ligger højere?
Jeg har også en gang opgjort, at jeg ville være en fremragende superligaspiller.. Men det var også ret nemt når jeg nu ikke holdt mig til det faktum, at jeg ikke kan ligge en præcis aflevering over 12 meter...

Curth (29 år) vil være god for 6-7 kasser med fuld spilletid (med mindre han har Prica som makker og pludselig bliver 6 år yngre), baseret på hans seneste sæsoner: http://www.superstats.dk/mobil/spiller?spiller=1023" onclick="window.open(this.href);return false;

AK (24 år) har scoret 5 mål i 16 kampe lige efter at have rendt rundt i 2. division i tre år... Så ved jeg godt hvem jeg vil have... http://www.superstats.dk/spillere/spill ... ime?id=978" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. feb 2014, 06:08

limey skrev:
frederikshavneren skrev: Det er nye tider for Curth, også efter at Lynge stoppede sidste sommer.
Hvad mener du med den sætning? Jeg forstår den ikke :-)
Lynge og Curth havde det godt sammen. De snakkede ofte med hinanden, hvilket er velkendt.

Nu går det noget tid tilbage, men gik der ikke allerede rygter herinde på boardet om, at Kent og Lynge var uenige allerede i sommeren 2011 hvor Curth forlængede kontrakten? Hvis jeg husker rigtigt så gik rygterne på, at Lynge meget gerne ville beholde Curth, mens Kent gerne så at Curth ikke fik forlænget kontrakten.

For at vende tilbage til topic så bliver det en mega spændende kamp. Hvis vi klarer Brøndbys indledende pres og hvis det lykkes os, at spille uden om deres aggressive presspil så er meget opnået.

seamann

Indlæg af seamann » 23. feb 2014, 09:07

Agge skrev:
seamann skrev:
Elscorpio skrev:
jernskjorten skrev:
Kempes skrev:Jeg er overbevist om at denne hændelse http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nt-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; er årsagen til først udlejningen, samt at Curth nu ikke er i førsteholdstruppen.

Jeg har også en gang opgjort, at jeg ville være en fremragende superligaspiller.. Men det var også ret nemt når jeg nu ikke holdt mig til det faktum, at jeg ikke kan ligge en præcis aflevering over 12 meter...

Curth (29 år) vil være god for 6-7 kasser med fuld spilletid (med mindre han har Prica som makker og pludselig bliver 6 år yngre), baseret på hans seneste sæsoner: http://www.superstats.dk/mobil/spiller?spiller=1023" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

AK (24 år) har scoret 5 mål i 16 kampe lige efter at have rendt rundt i 2. division i tre år... Så ved jeg godt hvem jeg vil have... http://www.superstats.dk/spillere/spill ... ime?id=978" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg prøver en gang til - fra en lidt anden vinkel.

Curth, Augo, Risgaard og Due er vel de sidste vi har tilbage fra 08 holdet - og har, eller burde have noget nær legende status. At de nu - med alderen - rykker nedad ift spilletid er vel meget naturligt. F.eks. er jeg da enig i at potentialet nok er større i AK end i JC - og at RW gør det bedre end Augo.
Men at spillerne skal svines til med henvisning til udokumenterede rygter og generelt set manglende respekt for dem, der har været en hel væsentlig del af de sidste mange år, fatter jeg ikke.
Det er usselt at sidde bag sin anonyme bruger og lukke så megte l... ud.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 23. feb 2014, 09:22

Puhhaa jeg er godt nok nervøs op til dette opgør.

Brøndby´s hold ser efterhånden fornuftigt ud, med især flere gode spiller i offensiven, jeg håber vores forsvar kan bestå testen derover, frygter lidt vi kan blive fanget i deres hurtige omstillingerne, nu hvor vi har mistet noget fart dernede efter Lasse blev solgt.

Og hvad med offensiven, er Spalvis klar til ta over nu hvor AK er ude?

Kampen imod IFK var god, men de var heller ikke helt så langt i deres optakt som os (De starter først i Sverige om en måned).

Jeg håber det bliver os som udnytter Brøndbys hårdt ramte forsvar i dag, og ikke den anden vej rundt. En sejr vil gi noget ro og ekstra tro på det + vi samtidig kan hægte Brøndby lidt af i toppen og slå et hul på 10 point.

Point på vestegnen må være godkendt i dag, så gi den gas drenge !!
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 23. feb 2014, 10:39

vinder vi i aften, er jeg ekstremt fortrøstningsfuld i forhold til resten af sæsonen. vinder vi i aften, kommer der folk på stadion på søndag, og der burde vi os vinde. så har vi midtjylland hjemme næste gange, hvilket nok bliver en direkte kamp om 1 pladsen. vinder vi i aften, bliver det en rigtig spændende sæson.
lynge er gud!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. feb 2014, 17:33

Jeg ryster helt. Mine abstinenser har sjældent været større. Ikke siden forårsoptakten i mesterskabs sæsonen. Jeg er godt nok spændt. Håber fandeme ikke de røde pikhoveder skuffer mig, så er hele ugen spildt.

Lad os nu tage de 3 point på FCM og holde lidt snor til FCK samt sparke lim snifferne helt ud af medalje kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. feb 2014, 18:01

Bekræftet startopstilling:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz -Risgård - Thomsen
Jönsson - Spalvis

Blir meget interessant at se Spalvis fra start.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 23. feb 2014, 18:01

de første 5 sætninger i prematchen:

Spændende at se hvordan brøndby kommer ud af vinduet
Spændende at se om de kan komme tilbage til dansk fodbold
Mon de er medaljekandidater
Kan Thomas Frank fortsætte konceptet
Hvordan har brøndbys transfermarked været

Så er linjen ligesom lagt for hvad kampen skal handle om.

Og så nævner de lige "og nå ja, dagens modstander er AaB".
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 23. feb 2014, 18:06

andreasaab89 skrev:de første 5 sætninger i prematchen:

Og så første reklamer :) de har ikke nævnt AaB endnu. Kun omkring stemning på brøndby station, brøndby allstar hold samt forventninger til brøndby i dette forår :)
AaB er min trosretning

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 23. feb 2014, 18:07

andreasaab89 skrev:
andreasaab89 skrev:de første 5 sætninger i prematchen:

Og så første reklamer :) de har ikke nævnt AaB endnu. Kun omkring stemning på brøndby station, brøndby allstar hold samt forventninger til brøndby i dette forår :)
Iøvrigt er det vel imponernede at man kan sende i 4,5 minut for derefter at have den første omgang reklamer ?
AaB er min trosretning

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 23. feb 2014, 18:25

Den optakt er da en værre omgang Københavneri. AaB er ikke blevet nævnt endnu.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 23. feb 2014, 18:32

Viasat = Brøndby TV.

De slesker helt vildt for hovedstadsklubberne :thumbsdown:

Men mon ikke vi har det godt med ikke at være i rampelyset.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 23. feb 2014, 18:38

Elscorpio skrev:Viasat = Brøndby TV.

De slesker helt vildt for hovedstadsklubberne :thumbsdown:

Men mon ikke vi har det godt med ikke at være i rampelyset.
Vælger konsekvent at se kampen på en ulovlig side på nettet, i stedet for tv. Fuck viasat!
1 2 3 Jimmy er en mur!

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 23. feb 2014, 18:38

40 minutter. de har ikke nævnt AaB .
AaB er min trosretning

Brugeravatar
Sydamerikaneren
2. div
2. div
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Sydamerikaneren » 23. feb 2014, 18:40

Den samme snak omkring Brøndby, som det sidste halve år. Kom videre!!!

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 23. feb 2014, 18:41

En gennemført kvalmende oplevelse, at se den her optakt indtil videre. Jeg burde dog have været klogere, og først tændt for fjernsynet op til kampstart. Det her er jo langt fra noget nyt.

Og hvor er Grønkjær himmelråbende dum at høre på.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 23. feb 2014, 18:41

Får det fysisk dårligt af at se den optakt
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar