Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Tv penge

Indlæg af Maglau » 27. feb 2014, 09:08

Halil skrev:Hmm, jeg burde få opdateret tv seer pr. uge tabellen.

Gider det bare ikke lige for tiden.

Håber 3puls køber rettighederne til bifs kampe. Så skal vi nok få fred.

"Gamle" fans af bif må virkeligt krumme tæer. Møgklubben er blevet alt det de hader ved fck.
Den går forhåbentligt ikke da puls er en del af viasat.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 27. feb 2014, 09:35

MagLau:

Så at lortet udelukkende bliver vist på skodkanalen - Det er ret spændende, hvordan de forskellige aftaler bliver skruet sammen. Gad frygteligt godt sidde på sidelinjen til dem.

Fcks direktør ligger ikke fingrene imellem i sit angreb imod bifs usolidaritet.
Uden Synd Ingen Frelse

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. feb 2014, 09:45

Brøndby viser endnu engang klubbens sande klamme ansigt!
Desværre så tror jeg at de nok skal få succes med deres enegang. Brøndby har det bedste tv produkt, hvilket viashit uden tvivl er meget interesseret i at honorere. Derudover devaluerer Brøndbys enegang de øvrige klubbers tv produkt, gad vide hvad det kommer til at koste de øvrige klubber?
Selv om FCK hidtil opfører sig pænt og anstændigt så følger de sikkert godt med i, hvilken tv aftale bøf forhandler sig frem til. Hvis de får en god tv aftale så vil det være fristende for populære klubber som FCK og AGF at følge trop engang i fremtiden. TV2 kan jo også købe tv rettighederne til deres kæledægger/bysbørn fra Odense.

Det er en skræmmende udvikling hvilket vil skævvride ligaen endnu mere, og bøfs enegang på tv området viser tydeligt at money talks. Det er sikkert det første skridt på vejen, men med deres enegang på tv området viser at bøf/evt. FCK måske er i Superligaen på lånt tid. Der er stadigvæk kræfter der arbejder hårdt på en Atlantliga (Celtic, Rangers, Ajax, PSV, Feyenoord, Anderlecht, Standard Liege, Club Brügge mv.)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 27. feb 2014, 09:48

Heldigvis tyder det på at de pisgule abekatte ikke bliver lukket ind i varmen igen, hvis de skulle ændre mening.

http://mobil.bold.dk/#/nyt/FCK-boss-Gra ... taget-over" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2014, 10:10

Halil skrev:
"Gamle" fans af bif må virkeligt krumme tæer. Møgklubben er blevet alt det de hader ved fck.
Det tror jeg nu ikke. BIF fans er sellouts der ikke mener det kan sammenlignes. Så længe det hele er sovset ind i SÅ BAK DOG OP OM KLEBBEN retorik kan alt godtages. Et godt eksempel er away kortet, da FCK lancerede det var det et nederlag for fodbolden, og endnu et eksempel på moderne fodbold. Da BIF senere selv lancerede Fællesskabet, ja det hed det, som i princippet var totalt det samme, så var det nyskabende, og fedt at BIF gjorde den slags for deres fans.

Så nej, jeg tror selv gamle BIF fans sidder og klapper sig i hænderne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 27. feb 2014, 10:12

jonas386 skrev:
Halil skrev:
Det tror jeg nu ikke. BIF fans er sellouts der ikke mener det kan sammenlignes. Så længe det hele er sovset ind i SÅ BAK DOG OP OM KLEBBEN retorik kan alt godtages. Et godt eksempel er away kortet, da FCK lancerede det var det et nederlag for fodbolden, og endnu et eksempel på moderne fodbold. Da BIF senere selv lancerede Fællesskabet, ja det hed det, som i princippet var totalt det samme, så var det nyskabende, og fedt at BIF gjorde den slags for deres fans.

Så nej, jeg tror selv gamle BIF fans sidder og klapper sig i hænderne.
Hæhæ. Det kan du have helt ret i.

bif er den største medløberklub i Danmark og dem med flest idioter. Det kommer vi ikke udenom.

Jeg tror dog, der må sidde nogle derude og være svært kede af udviklingen. Hele Per Bjerregård banden og amatørafdelingen må simpelthen være røvtrætte af det.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 27. feb 2014, 10:16

frederikshavneren skrev:Brøndby viser endnu engang klubbens sande klamme ansigt!
Desværre så tror jeg at de nok skal få succes med deres enegang. Brøndby har det bedste tv produkt, hvilket viashit uden tvivl er meget interesseret i at honorere. Derudover devaluerer Brøndbys enegang de øvrige klubbers tv produkt, gad vide hvad det kommer til at koste de øvrige klubber?
Selv om FCK hidtil opfører sig pænt og anstændigt så følger de sikkert godt med i, hvilken tv aftale bøf forhandler sig frem til. Hvis de får en god tv aftale så vil det være fristende for populære klubber som FCK og AGF at følge trop engang i fremtiden. TV2 kan jo også købe tv rettighederne til deres kæledægger/bysbørn fra Odense.

Det er en skræmmende udvikling hvilket vil skævvride ligaen endnu mere, og bøfs enegang på tv området viser tydeligt at money talks. Det er sikkert det første skridt på vejen, men med deres enegang på tv området viser at bøf/evt. FCK måske er i Superligaen på lånt tid. Der er stadigvæk kræfter der arbejder hårdt på en Atlantliga (Celtic, Rangers, Ajax, PSV, Feyenoord, Anderlecht, Standard Liege, Club Brügge mv.)
Der tar du fejl, fællesskabet gør dem stærkere end BIF er alene.

Viasat vil ikke blot ha BIF´s hjemmekampe, det er for lidt til en hel sæson, man vil selvfølgelig ha resten af Superligaen også især set i lyset med alle de Sportskanaler de efterhånden har lavet, og vil de ikke betale en fair pris så er jeg sikker på SBS nok skal hoppe ind over, de har nok også nogen midler tilgode efter lige præcis Viasat nakkede de fleste af Premier League rettighederne fra dem.

Så de 11 resterende klubber har bestemt et godt produkt at gå ud, jeg ærger mig bare over at Divisionsforeningen holder døren åben for BIF, det er sgu lidt tamt.

Hvis de vil ud og forsøge at sælge deres egen kampe fair nok, men de skal ikke komme tilbage hvis ikke missionen lykkedes, enten spiller man på den ene eller anden hest, længere burde den ikke være !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2014, 10:22

Det er iøvrigt useriøst af BIF. Hvis man kunne få så meget mere af at lave en individuel aftale er jeg ret sikker på FCK havde gjort det for længe siden. Jeg ved godt BIF stadig mener de er DKs største sportsbrand, men sidst jeg tjekkede oversigter over dette havde FCK overhalet dem for længst. Hvis det skal kunne betale sig for Viasat, eller hvem de nu vælger at lave en aftale med, er de vel nødt til at oprette en helt ny kanal for at kunne sælge flee reklamer og derved få udgifterne ind igen, og det er vel begrænset hvor mange der vil tilkøbe en ekstra kanal for at kunne se BIF indimellem, og hvor meget vil de reelt kunne få for 16-17 kampe om året, mit bud er ikke særlig meget.

Selvfølgelig, BIF fans vil nok gerne købe en sådan kanal, men hvad med alle de folk der ikke er BIF fans men kun ser kampene fordi de følger suppen og tilfældigvis har kanalen.

Jeg ser ikke rigtigt hvordan BIF vurderer at vinde på den her sag. Medmindre de selvfølgelig laver deres egen kanal, udbyder den gratis og sælger reklamer i dyre domme og får penge ind den vej.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 27. feb 2014, 10:29

Som jeg sagde tidligere ;)

http://www.bold.dk/nyt/Viasat-Dansk-fod ... nd-en-klub" onclick="window.open(this.href);return false;
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2014, 10:47

Er der iøvrigt nogen der har en oversigt over hvor mange TV-penge, med bonusser, de forskellige hold fik sidste sæson. Kan ikke umiddelbart selv finde noget.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 27. feb 2014, 11:04

Umiddelbart kan jeg kun se en privat tv-udbyder købe BIF pakken. DR og for den sags skyld TV2, kan simpelthen ikke forsvare at bruge den slags penge på en enkelt klub, det vil vil tangere et sponsorat.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 27. feb 2014, 11:05

Jeg tror som udgangspunkt at BIF får flere mønter ud af det her.

Men samtidig håber jeg så også at de andre klubber står sammen og straffer BIF ved kasse 1, på alle de områder det kan lade sig gøre. Lige fra billetpriser og antal billetter til BIF når de er på besøg, til eventuelle flytninger af kampe osv. Den skal bare have fuld skrue. Vil man ikke lege med de andre, må man mærke konsekvenserne på alle områder.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 27. feb 2014, 11:18

Hey folkens

Var det ikke noget med at Fodbold FM ville tage en debat om TV-penge før Suppe start? Er der nogle der ved om de har gjort det? Har været lidt væk, men syntes ikke jeg kan finde noget...

mvh Dr.

PS Hold kæft en lækker kamp i går - og farvel til Sørensen! Kunne ikke opdigtes bedre...

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 27. feb 2014, 11:19

De andre klubber snakke om konsekvenserne ved at bryde ud af den fælles aftale, hvad mon det kan være?

Ku man tænke at det var et krav til en fremtidig samarbejdspartner at man ikke vil se dem samarbejde med BIF, Viasat har jo tidligere udtalt at man ser på hele pakken og ikke kun en klub så det var en måde at presse dem på.

Jeg tror helt afgjort fællesskabet kommer til at stå stærkest her, BIF finder nok hurtigt ud af det er ikke er simpelt eller profitabelt at stå alene frem for sammen, men det lære de nok med tiden.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 27. feb 2014, 11:20

Jeg vil tro at BIF allerede har en aftale parat med viasat, ellers er jeg noget skuffet over BIF evne til at planlægge. Så mon ikke BIF er nogenlunde sikker på at viasat køber hele pakken for x antal millioner over hvad BIF kunne have fået ud af aftalen ellers. Opsig jeres abonement hvis det sker, brug netflix.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 27. feb 2014, 11:22

Provst i Brovst skrev:Jeg vil tro at BIF allerede har en aftale parat med viasat, ellers er jeg noget skuffet over BIF evne til at planlægge. Så mon ikke BIF er nogenlunde sikker på at viasat køber hele pakken for x antal millioner over hvad BIF kunne have fået ud af aftalen ellers. Opsig jeres abonement hvis det sker, brug netflix.
Så kan man da håbe SBS vil gå ind og overtage resten af pakken, så Viasat ikke får lov til at spille på 2 heste :)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 27. feb 2014, 11:27

Mr. Larsen skrev:Som jeg sagde tidligere ;)

http://www.bold.dk/nyt/Viasat-Dansk-fod ... nd-en-klub" onclick="window.open(this.href);return false;
Meget interessant og klar udmelding fra Viasat.

Nu anser BIF sig jo for værende udødelige, ja, vel nærmes overmenneskelige - men de glemmer nok at når Viasat har købt 11-klubbers pakken og BIF skal ud og sælge deres solo-projekt, så bliver det indregnet i solo-projektets pris, at det er temmelig risky business! Det jeg mener er, at hvem vil stå med rettighederne til BIFs hjemmekampe i 5-6 år frem i tiden, når BIF principielt kan rykke ud af superligaen anytime? Utænkelig og blasfemisk tanke på Vestegnen - jeg ved det - men med denne utroligt tætte liga kan det sagtens forekomme. Så står man tilbage med et produkt der hedder BIF-Brønshøj, BIF-Vendsyssel, BIF-Frederecia osv osv. potentielt i årevis.
Det vil enhver køber af BIFs rettigheder tage højde for - selvom BIF naturligvis vil finde dette latterligt.

Jeg er ikke så sikker på at BIF vil vinde på dette her træk.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. feb 2014, 12:40

Det er ret fedt at se hvor stor en samling der er på de resternede klubbers udmelding i den her sag.
Det kan vise sig at være en væsentlig styrkelse af forhandlingsgrundlaget fremover, for BIF har fået et rap over fingrene og et Fuck Jer, og de ville vel kunne have opnået væsentligt bedre vilkår hvis de havde holdt deres kæft og så arbejdet for at skrue lidt på fordelingen bag kulisserne i stedet.

Nu kan det ende med at de må acceptere en ringere fordeling end det de først var stillet i udsigt, hvis det viser sig at græsset ikke var grønnere på vestegnen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 27. feb 2014, 12:49

astonvilla skrev:
Mr. Larsen skrev:Som jeg sagde tidligere ;)

Meget interessant og klar udmelding fra Viasat.

Nu anser BIF sig jo for værende udødelige, ja, vel nærmes overmenneskelige - men de glemmer nok at når Viasat har købt 11-klubbers pakken og BIF skal ud og sælge deres solo-projekt, så bliver det indregnet i solo-projektets pris, at det er temmelig risky business! Det jeg mener er, at hvem vil stå med rettighederne til BIFs hjemmekampe i 5-6 år frem i tiden, når BIF principielt kan rykke ud af superligaen anytime? Utænkelig og blasfemisk tanke på Vestegnen - jeg ved det - men med denne utroligt tætte liga kan det sagtens forekomme. Så står man tilbage med et produkt der hedder BIF-Brønshøj, BIF-Vendsyssel, BIF-Frederecia osv osv. potentielt i årevis.
Det vil enhver køber af BIFs rettigheder tage højde for - selvom BIF naturligvis vil finde dette latterligt.

Jeg er ikke så sikker på at BIF vil vinde på dette her træk.

Her glemmer du en væsenlig detalje. Om så vestegnsklubbens kamp var imod Skive og programsat til onsdag kl. 01.30 og spillet i mørke, vil de stadig trække flest tv-seere. Det er et faktum alle må bøje sig for.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 27. feb 2014, 13:05

En af årsagerne hvorfor jeg konsekvens kalder dette misfoster af en fodboldklub for et skadedyr, har vi nu fået beviset på.

Besvar