Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
http://www.bt.dk/superligaen/broendby-f ... lere-penge" onclick="window.open(this.href);return false;
Han er ellers meget selvsikker på at det nok skal lykkes at finde nogle der vil kaste mange millioner efter dem. Mon han har tænkt over at der er stadigvæk er noget der hedder DBU og 11 andre superligaklubber, de kan nemt gøre livet svært.
Elsker den sidste linje i artiklen:
"Vi kan ikke engang se lorten, derfra hvor vi står."
Den har jeg nu temmelig let ved at se...

1 2 3 Jimmy er en mur!
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
white splash skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-f ... lere-penge
Han er ellers meget selvsikker på at det nok skal lykkes at finde nogle der vil kaste mange millioner efter dem. Mon han har tænkt over at der er stadigvæk er noget der hedder DBU og 11 andre superligaklubber, de kan nemt gøre livet svært.

Aldo er så arrogant beyond the known
"Vi synes på ingen måde, at Brøndby er usolidarisk. Brøndby er uden sammenligning den klub i Danmark, der trækker flest tilskuere til udekampe. Derfor er vi også dem, der giver flest tilskuerindtægter på udebane. Når vi spiller mod de mindre klubber på udebane, er vi samtidig med til at sikre, at de bliver valgt som første- eller andenvalg i tv-pakken, og det betyder, at de får flere tv-penge. Alene der er vi meget solidariske"
Så de mindre klubber skal prise sig lykkelige for at de pisgule abekatte overhovedet gider komme på besøg? Jøsses
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Eksil
- Allstar

doukas skrev:white splash skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-f ... lere-penge

"Vi synes på ingen måde, at Brøndby er usolidarisk. Brøndby er uden sammenligning den klub i Danmark, der trækker flest tilskuere til udekampe. Derfor er vi også dem, der giver flest tilskuerindtægter på udebane. Når vi spiller mod de mindre klubber på udebane, er vi samtidig med til at sikre, at de bliver valgt som første- eller andenvalg i tv-pakken, og det betyder, at de får flere tv-penge. Alene der er vi meget solidariske"
Så de mindre klubber skal prise sig lykkelige for at de pisgule abekatte overhovedet gider komme på besøg? Jøsses
I en socialdemokratisk kommune som Brøndby må være lidt forvirrede over den definion af solidarit.
"Jeg pisser på de fattige. Det er godt for dem, for så bliver de varmere, og dermed er jeg solidarisk".
-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
doukas skrev:white splash skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-f ... lere-penge

Mon de ekstra entreindtægter modsvarer de udgifter der er til smadrede toiletter, etc.?
Ska' vi hak'?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Aldo er allerede gået i defensiv mode. Jeg kan skaffe flere end 21 mio kr. som de fik sidste sæson. For det første har der andet steds stået 27 mio kr. Aldo kender selvfølgelig tallene bedre end journalisterne, men det kunne virke på et forsøg på at tale beløbet(i den lave ende af 20-30 mio kr.). Så succesen er større når aftalen indgås.
Men men. I hans verden er Brøndby heller ikke nr. 9 i superligaen(hvilket de har været de to sidste sæsoner). Med den nuværende 4. plads vil de jo få væsentlig flere penge. Så 21 mio kr. er selvfølgelig alt for lidt i deres selvforståelse. Problemet er vel, at de ikke kan få så mange penge, hvis de de ligger nr. 1, som de vil få med den kollektive aftale.
Så jeg er ikke i tvivl om, at han falder til patten. Men selvfølgelig en hovedsponsor til 20 mio. kr. og tv-aftale til 30 mio kr. så begynder deres budgetter vel at nærme sig balance.
- FlæskeFrank
-
Eksil
- Allstar

FlæskeFrank skrev:Men selvfølgelig en hovedsponsor til 20 mio. kr. og tv-aftale til 30 mio kr. så begynder deres budgetter vel at nærme sig balance.
For det er godt virkelig godt med at sælge det de sidste par år.
Gætter på Centerpubben i Brøndbycenteret tilbyder gratis øl for hovedsponsoratet + retten til at streame kampene via en mobiltelefon tapet fast på stadion.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Eksil skrev:FlæskeFrank skrev:Men selvfølgelig en hovedsponsor til 20 mio. kr. og tv-aftale til 30 mio kr. så begynder deres budgetter vel at nærme sig balance.
For det er godt virkelig godt med at sælge det de sidste par år.
Gætter på Centerpubben i Brøndbycenteret tilbyder gratis øl for hovedsponsoratet + retten til at streame kampene via en mobiltelefon tapet fast på stadion.
Nu skal vi passe på ikke at undervurdere Aldo. Godtnok er han usympatisk, og har ikke gjort det nemmere for sig selv på det seneste, men BIF har altså et helt andet produkt i dag, end de havde for bare et halvt år siden. Jeg vil ikke afvise de kan finde en god hovedsponsor nu.
Hans ideer omkring salg af digitale rettigheder sammen med TV-rettigheder lyder noget flyvsk, men der er ingen tvivl om det er i den retning det går. Jeg har stadig svært ved at se hvordan BIF's rettigheder alene skal være noget særligt værd, men hvem ved, måske har han nogle venner der er ligeså flyvske som han selv.
Der er ingen tvivl om at verden går i retning af at man kan købe ondemand-indhold fremfor store TV-pakker. På det punkt har han ret. Tjenester der minder om Netflix bare for sport i stedet vil utvivlsomt begynde at dukke op. På mit Apple TV, kan man allerede købe abonnement til Major League Baseball og NBA-basket og noget Wrestling. Aldos timing og approach til at gå i den retning, virker bare ikke alt for velovervejet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
BT har lækket Aldos PP fra i går - hold kæft det er til grin.
http://www.bt.dk/superligaen/se-dokumen ... ndbys-plan" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
AnyFellow
- Superliga

- Geografisk sted: Viborg
Brøndby og Aldo burde ikke have haft muligheden for at forlade samarbejdet.
De burde have været SMIDT ud på røv og albuer.
http://www.bt.dk/superligaen/se-dokumen ... n#slide-10" onclick="window.open(this.href);return false;
I min verden er man total ignorant og ude af føling med virkeligehden, hvis man seriøst foreslår at fordele pengene som vist i BT.
Hvordan kan han seriøst kommer frem til, at hvis rettighederne sælges til 345 millioner, så skal Brøndby have 65,5 millioner mens en klub som AaB kun skal have 24,2 millioner, uanset hvordan holdene klarer sig sportsligt.
Jeg kan godt forstå hvis de andre til mødet krummede tæer.
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
AnyFellow skrev:Brøndby og Aldo burde ikke have haft muligheden for at forlade samarbejdet.
http://www.bt.dk/superligaen/se-dokumen ... n#slide-10" onclick="window.open(this.href);return false;
I min verden er man total ignorant og ude af føling med virkeligehden, hvis man seriøst foreslår at fordele pengene som vist i BT.
Hvordan kan han seriøst kommer frem til, at hvis rettighederne sælges til 345 millioner, så skal Brøndby have 65,5 millioner mens en klub som AaB kun skal have 24,2 millioner, uanset hvordan holdene klarer sig sportsligt.
Prognoserne på de digitale vækstrater er behæftet med en vis form for usikkerhed - hvorefter han så viser tal, der viser en vækst på 1500% over 5 år.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
seamann
Pastorius skrev:AnyFellow skrev:Brøndby og Aldo burde ikke have haft muligheden for at forlade samarbejdet.
Prognoserne på de digitale vækstrater er behæftet med en vis form for usikkerhed - hvorefter han så viser tal, der viser en vækst på 1500% over 5 år.
Så er der jo også lidt at give af...
Egentlig kan nogle af ideerne, fx om reklamefinansieret wifi på stadions måske være gode nok. De har bare ikke rigtigt nogen sammenhæng til fordelingen af TV pengene.
-
Winther
- Miniput

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Aldo forventer trods deres store overvægt i indtægter nok stadig at alle klubber skal betale lige del af udgifterne til udvikling af apps, start af mobilabb (dyrt abb!)...
GODT at de andre klubber er klogere end Aldo for ellers så det da vist sort ud for bold i DK!
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Pastorius skrev:AnyFellow skrev:Brøndby og Aldo burde ikke have haft muligheden for at forlade samarbejdet.
Men altså bortset fra fordelingen, og at han har fødderne solidt planet i den blå luft (de konkrete tal er vist ikke bygget på en grundig og objektvi analyse af mulighederne), så har han da absolut fat i et udviklingspotentiale, men ondemand-visning af indhold, andre digitale tjenester koblet sammen med salg af mobile abonnementer, og der har superligaen som brand absolut plads til forbedringer. Det er fx fuldstændig absurd at superliga.dk ikke er *stedet* hvor man henter al information omkring kampene, både live-updates, stats, karantæner, nyheder etc. Jeg ved ikke om det er blevet lidt bedre med tiden, men starten var så historisk ringe (langsom og fejlfyldte opdateringer, og information var ufuldstændig), at jeg ikke har orket at besøge siden senere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Hvordan skal det egentligt udmønte sig rent praktisk? Hvis BIF spiller på udebane mod eks. AaB, så er det vel de 11 klubbers aftale der gælder? Her vil BIF så ikke få del af tv-kagen, som jeg forstår det. Korrekt?
Hvad så den anden vej rundt.. Vi spiller I BIF - kan de diktere et kamptidspunkt? Eller hvordan er det mon tænkt..
Kan simpelthen ikke gennemskue konsekvenserne, men det synes at blive noget bøvl..

Ska' vi hak'?
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
MrBangDK skrev:Hvordan skal det egentligt udmønte sig rent praktisk? Hvis BIF spiller på udebane mod eks. AaB, så er det vel de 11 klubbers aftale der gælder? Her vil BIF så ikke få del af tv-kagen, som jeg forstår det. Korrekt?
Hvad så den anden vej rundt.. Vi spiller I BIF - kan de diktere et kamptidspunkt? Eller hvordan er det mon tænkt..
Kan simpelthen ikke gennemskue konsekvenserne, men det synes at blive noget bøvl..

Det er der ingen der ved. Tidligere har turneringsudvalget jo sørget for at passe tingene ind med en TV-pakke, så de har bare lagt runderne fast, og alle klubberne har været enige om at spilletidspunkterne i de enkelte runder blev dikteret af TV-stationernes valg.
Sådan vil det stadig være i 181 kampe. Hvordan de andre fastlægges kommer an på hvad turneringsudvalget beslutter, og i sidste ende er det vel hjemme- og udehold der skal blive enige om et kamptidspunkt. Det kan da godt gå hen og blive nogle anstrengte drøftelser.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
FCM
- Landshold

Pastorius skrev:
Men altså bortset fra fordelingen, og at han har fødderne solidt planet i den blå luft (de konkrete tal er vist ikke bygget på en grundig og objektvi analyse af mulighederne), så har han da absolut fat i et udviklingspotentiale, men ondemand-visning af indhold, andre digitale tjenester koblet sammen med salg af mobile abonnementer, og der har superligaen som brand absolut plads til forbedringer.
Men problemet med de digitale rettigheder er jo, at de er en direkte konkurrent til de normale tv-rettigheder. Viasat er nok ikke interesseret i at betale store summer for tv-rettigheder, som de skal hente hjem igen både gennem reklamer ifm kampene men også ved at kunderne vælger den store tv-pakke, hvis TDC samtidig kan udbyde streaming af kampene til en pris på fx 50 kr, som vil gøre, at det bedre kan betale sig for forbrugerne at fravælge Viasats tv-pakke og reklamer. Det udhuler jo i den grad værdien af Viasats produkt, og dermed den pris de vil give. Så man kan ikke bare sige, at streaming kan lægges oveni tv-visning - det er en direkte konkurrent, og dermed er det ikke sikkert, at der vil komme væsentligt øgede indtægter den vej.
-
fish
- Superliga

Kunne man forestille sig at DBU f.eks skema lagde det således at Brøndby kun får 1 hjemme kamp mod topholdene for at booste fællesskabets værdi og udvande enegængerens?
Og Brøndby hjemmekampe blev lagt på den mindst attraktive tid.
For mig at se har de lagt sig ud, ikke bare med de andre klubber, men også vennerne viasat og ikke mindst DBU. Selv københavner pressen er ved at vende sig imod dem. Jeg begynder at få et lille håb om at Brøndby har lavet så meget i nælderne som aldrig før.
Sendt fra min LT25i med Tapatalk
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
fish skrev:Kunne man forestille sig at DBU f.eks skema lagde det således at Brøndby kun får 1 hjemme kamp mod topholdene for at booste fællesskabets værdi og udvande enegængerens?
Og Brøndby hjemmekampe blev lagt på den mindst attraktive tid.
For mig at se har de lagt sig ud, ikke bare med de andre klubber, men også vennerne viasat og ikke mindst DBU. Selv københavner pressen er ved at vende sig imod dem. Jeg begynder at få et lille håb om at Brøndby har lavet så meget i nælderne som aldrig før.
Sendt fra min LT25i med Tapatalk
Nej, det kan man absolut ikke - det ville også være urimeligt. Men man kan forestille sig at DBU skulle fastsætte kamptidspunkt, hvis de involverede klubber ikke kan blive enige - det er jo i sidste ende deres turnering.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
FCM skrev:Pastorius skrev:
Men altså bortset fra fordelingen, og at han har fødderne solidt planet i den blå luft (de konkrete tal er vist ikke bygget på en grundig og objektvi analyse af mulighederne), så har han da absolut fat i et udviklingspotentiale, men ondemand-visning af indhold, andre digitale tjenester koblet sammen med salg af mobile abonnementer, og der har superligaen som brand absolut plads til forbedringer.
Men problemet med de digitale rettigheder er jo, at de er en direkte konkurrent til de normale tv-rettigheder. Viasat er nok ikke interesseret i at betale store summer for tv-rettigheder, som de skal hente hjem igen både gennem reklamer ifm kampene men også ved at kunderne vælger den store tv-pakke, hvis TDC samtidig kan udbyde streaming af kampene til en pris på fx 50 kr, som vil gøre, at det bedre kan betale sig for forbrugerne at fravælge Viasats tv-pakke og reklamer. Det udhuler jo i den grad værdien af Viasats produkt, og dermed den pris de vil give. Så man kan ikke bare sige, at streaming kan lægges oveni tv-visning - det er en direkte konkurrent, og dermed er det ikke sikkert, at der vil komme væsentligt øgede indtægter den vej.
Ja, og digitale nyheder er direkte konkurrenter til de trykte aviser, men derfor kommer der jo stadig flere og flere af dem. Der er ingen tvivl om at de nuværende TV-udbydere vil forsøge at holde fast i deres monopol, men der er heller ingen tvivl om at de taber den kamp - på et tidspunkt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
FCM
- Landshold

Pastorius skrev:FCM skrev:Pastorius skrev:
Ja, og digitale nyheder er direkte konkurrenter til de trykte aviser, men derfor kommer der jo stadig flere og flere af dem. Der er ingen tvivl om at de nuværende TV-udbydere vil forsøge at holde fast i deres monopol, men der er heller ingen tvivl om at de taber den kamp - på et tidspunkt.
Enig. Men i Aldos powerpoint regnes der med en eksplosiv vækst i indtjening over de næste år. Det virker for mig, som en overvurdering af det kommercielle potentiale på den side. Alle troede også, at mikro-betaling var en guldgrube for 20 år siden, og man på den måde ganske let kunne tjene masser af penge på online-indhold. Det viste sig overhovedet ikke at holde stik, og generelt er det vel kun efter fremkomsten af apps (og dermed også app-stores) mv, at man har fundet en rimelig stabil måde at tjene penge på netindhold. Udfordringen er jo, at så snart vi bevæger os over på nettet, så er folk delvist vænnet til at det enten koster gratis (eller kan findes gratis) eller er meget billigt. Folk har ikke den samme moral på nettet, og folk der aldrig kunne drømme om at begå butikstyveri vil uden at blinke anvende et ulovligt stream.
Det korte af det lange er, at jeg ikke tror på, at klubberne på den korte bane vil være bare i nærheden af at kunne indfri det kommercielle potentiale, som Aldo drømmer om.