Tv penge
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Re: Tv penge
Enhver Brøndby-tilhænger vil skide sig selv i bukserne af skræk, når det går op for ham, hvor stor en klovn Aldo er. Det her burde hjælpe dem alle på vej i forståelsen:
http://www.bt.dk/superligaen/mandagstra ... e-selvmaal" onclick="window.open(this.href);return false;
Heldigvis lader de til at være lige så blinde i deres opbakning til Aldo, som de længe var til Per Bjerregaard. Forhåbentlig kan Aldo gøre Pers arbejde færdigt.
http://www.bt.dk/superligaen/mandagstra ... e-selvmaal" onclick="window.open(this.href);return false;
Heldigvis lader de til at være lige så blinde i deres opbakning til Aldo, som de længe var til Per Bjerregaard. Forhåbentlig kan Aldo gøre Pers arbejde færdigt.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Lad os midt i det hele prise os lykkelige for at vi får vores egen yderst kompetente Jesper Møller ind som DBU-formand. Han er ikke nogen hård hund, men vi kan være sikker på at han ikke hænger i Brøndbys ranglebær.
Derudover må vi respektere København for ikke at hoppe med på Brøndbys galej. De har heldigvis stadig en fodbold-domineret ledelse og en bestyrelse, hvor en mand som Niels-Christian Holmstrøm er en garant for klubbens respekt for de øvrige Superliga-klubber.
Og så kan man jo bemærke, at Brøndby efter flere års søgen stadig ikke har fundet nogen, der vil møde deres krav og blive hovedsponsor. Lad os håbe de har lige så dårligt held med at sælge deres TV-rettigheder.
Derudover må vi respektere København for ikke at hoppe med på Brøndbys galej. De har heldigvis stadig en fodbold-domineret ledelse og en bestyrelse, hvor en mand som Niels-Christian Holmstrøm er en garant for klubbens respekt for de øvrige Superliga-klubber.
Og så kan man jo bemærke, at Brøndby efter flere års søgen stadig ikke har fundet nogen, der vil møde deres krav og blive hovedsponsor. Lad os håbe de har lige så dårligt held med at sælge deres TV-rettigheder.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg er nu stadig lidt ulden over for FCK med tanker på deres Aldo-agtige udmeldinger for et par år siden. Med det er jo rigtigt, at deres nye kurs tjener dem til ære, og de skal have ros for at melde skarpt og klart ud på Brøndbys usympatiske egotrip.Yankee skrev:Lad os midt i det hele prise os lykkelige for at vi får vores egen yderst kompetente Jesper Møller ind som DBU-formand. Han er ikke nogen hård hund, men vi kan være sikker på at han ikke hænger i Brøndbys ranglebær.
Frygten er selvfølgelig, at de andre klubber lader Brøndby vende tilbage. Hvis Fjeldgaard er så godt orienteret om spillet i kulissen, som han lyder, giver hans oplysning om, at flere klubber ønsker aftalen lukket i en fart, dog håb om, at Brøndbys vej tilbage er svær. Og viser den sig umulig kan Brøndbys økonomi med dette selvmål hurtigt vise sig at være helt i tovene igen.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg er sikker på at FCK har vurderet at et godt image er bedre end eksvis 10 millioner mere om året. Millionerne har de jo rigeligt af. Det er ikke for at være solidariske men fordi de vurderer at det er bedst for FCK.Yankee skrev:Lad os midt i det hele prise os lykkelige for at vi får vores egen yderst kompetente Jesper Møller ind som DBU-formand. Han er ikke nogen hård hund, men vi kan være sikker på at han ikke hænger i Brøndbys ranglebær.
Janteloven eksisterer IKKE!
Synes du virkelig at 1500% vækst over fem år er urealistisk? :-)FCM skrev: Enig. Men i Aldos powerpoint regnes der med en eksplosiv vækst i indtjening over de næste år. Det virker for mig, som en overvurdering af det kommercielle potentiale på den side. Alle troede også, at mikro-betaling var en guldgrube for 20 år siden, og man på den måde ganske let kunne tjene masser af penge på online-indhold. Det viste sig overhovedet ikke at holde stik, og generelt er det vel kun efter fremkomsten af apps (og dermed også app-stores) mv, at man har fundet en rimelig stabil måde at tjene penge på netindhold. Udfordringen er jo, at så snart vi bevæger os over på nettet, så er folk delvist vænnet til at det enten koster gratis (eller kan findes gratis) eller er meget billigt. Folk har ikke den samme moral på nettet, og folk der aldrig kunne drømme om at begå butikstyveri vil uden at blinke anvende et ulovligt stream.
Det korte af det lange er, at jeg ikke tror på, at klubberne på den korte bane vil være bare i nærheden af at kunne indfri det kommercielle potentiale, som Aldo drømmer om.
Jeg tror ikke der er så mange der forventer at den slags indhold er gratis. Det ser ud til at Apple, HBO og Netflix godt kan lave en forretning ud af at sælge digitalt indhold. Mht. Spoitfy/WIMP etc. er det nok mere tvivlsomt hvor stor en guldgrube det er, men de har i det mindste fået vendt tendens til at al musik var gratis (og kun en lille smule ulovligt) i et årti til at der rent faktisk er mange der betaler en smule for det. Hvis jeg havde kunnet financiere mit musikforbrug fra jeg var 18 til 38 med 90,-/md, havde jeg sparet rigtig meget.
Jeg tror såmænd godt der kan tjenes lidt på det, men det kommer til at tage et stykke tid, og Aldo har lige vækket enhver skepsis til kamp, så det nok kommer til at tage lidt længere nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Sikkert, men man skal slet ikke tage fejl af at hvis Aldo havde været en smule mere taktisk, og de kunne være kommet afsted med at stramme skruen lidt mere lempeligt, så var de bestemt hoppet med på den.Køllen I Møllen skrev:Jeg er sikker på at FCK har vurderet at et godt image er bedre end eksvis 10 millioner mere om året. Millionerne har de jo rigeligt af. Det er ikke for at være solidariske men fordi de vurderer at det er bedst for FCK.Yankee skrev:Lad os midt i det hele prise os lykkelige for at vi får vores egen yderst kompetente Jesper Møller ind som DBU-formand. Han er ikke nogen hård hund, men vi kan være sikker på at han ikke hænger i Brøndbys ranglebær.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Re: Sv: Tv penge
Altså ligesom det er urimeligt at Viasat der idag betaler mest vælger hvem der spiller MOTW?Pastorius skrev:Nej, det kan man absolut ikke - det ville også være urimeligt. Men man kan forestille sig at DBU skulle fastsætte kamptidspunkt, hvis de involverede klubber ikke kan blive enige - det er jo i sidste ende deres turnering.fish skrev:Kunne man forestille sig at DBU f.eks skema lagde det således at Brøndby kun får 1 hjemme kamp mod topholdene for at booste fællesskabets værdi og udvande enegængerens?
Og Brøndby hjemmekampe blev lagt på den mindst attraktive tid.
For mig at se har de lagt sig ud, ikke bare med de andre klubber, men også vennerne viasat og ikke mindst DBU. Selv københavner pressen er ved at vende sig imod dem. Jeg begynder at få et lille håb om at Brøndby har lavet så meget i nælderne som aldrig før.
Sendt fra min LT25i med Tapatalk
Første del måske urimeligt men ligger vel ikke så fjernt. Det er DBU's turnering og de er vel interesserede i mest muligt udbytte herfra. Måske bare ønsketænkning.
Nej, ligesom det ville være urimeligt at du opfører dig som en idiot bare fordi du har mødt én. Det vil uundgåeligt ende med en hel verden fuld af idioter....hov, vent...hm... :-(fish skrev:Altså ligesom det er urimeligt at Viasat der idag betaler mest vælger hvem der spiller MOTW?Pastorius skrev:Nej, det kan man absolut ikke - det ville også være urimeligt. Men man kan forestille sig at DBU skulle fastsætte kamptidspunkt, hvis de involverede klubber ikke kan blive enige - det er jo i sidste ende deres turnering.fish skrev:Kunne man forestille sig at DBU f.eks skema lagde det således at Brøndby kun får 1 hjemme kamp mod topholdene for at booste fællesskabets værdi og udvande enegængerens?
For mig at se har de lagt sig ud, ikke bare med de andre klubber, men også vennerne viasat og ikke mindst DBU. Selv københavner pressen er ved at vende sig imod dem. Jeg begynder at få et lille håb om at Brøndby har lavet så meget i nælderne som aldrig før.
Første del måske urimeligt men ligger vel ikke så fjernt. Det er DBU's turnering og de er vel interesserede i mest muligt udbytte herfra. Måske bare ønsketænkning.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg skal tolke din analogi men god weekend til dig PastoriusPastorius skrev:Nej, ligesom det ville være urimeligt at du opfører dig som en idiot bare fordi du har mødt én. Det vil uundgåeligt ende med en hel verden fuld af idioter....hov, vent...hm... :-(fish skrev:Altså ligesom det er urimeligt at Viasat der idag betaler mest vælger hvem der spiller MOTW?Pastorius skrev:Nej, det kan man absolut ikke - det ville også være urimeligt. Men man kan forestille sig at DBU skulle fastsætte kamptidspunkt, hvis de involverede klubber ikke kan blive enige - det er jo i sidste ende deres turnering.fish skrev:Kunne man forestille sig at DBU f.eks skema lagde det således at Brøndby kun får 1 hjemme kamp mod topholdene for at booste fællesskabets værdi og udvande enegængerens?
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Proportionerne er enormt vigtige. Netflix, MLB, musik og Wrestling og etc. har et marked der er mange tusind gange større end Brøndbys hjemmekampe, og det gøre det mere end tvivlsomt at der kan laves gode penge når det er sådan et snævert segment der henvendes tilPastorius skrev:Synes du virkelig at 1500% vækst over fem år er urealistisk? :-)FCM skrev: Enig. Men i Aldos powerpoint regnes der med en eksplosiv vækst i indtjening over de næste år. Det virker for mig, som en overvurdering af det kommercielle potentiale på den side. Alle troede også, at mikro-betaling var en guldgrube for 20 år siden, og man på den måde ganske let kunne tjene masser af penge på online-indhold. Det viste sig overhovedet ikke at holde stik, og generelt er det vel kun efter fremkomsten af apps (og dermed også app-stores) mv, at man har fundet en rimelig stabil måde at tjene penge på netindhold. Udfordringen er jo, at så snart vi bevæger os over på nettet, så er folk delvist vænnet til at det enten koster gratis (eller kan findes gratis) eller er meget billigt. Folk har ikke den samme moral på nettet, og folk der aldrig kunne drømme om at begå butikstyveri vil uden at blinke anvende et ulovligt stream.
Det korte af det lange er, at jeg ikke tror på, at klubberne på den korte bane vil være bare i nærheden af at kunne indfri det kommercielle potentiale, som Aldo drømmer om.
Jeg tror ikke der er så mange der forventer at den slags indhold er gratis. Det ser ud til at Apple, HBO og Netflix godt kan lave en forretning ud af at sælge digitalt indhold. Mht. Spoitfy/WIMP etc. er det nok mere tvivlsomt hvor stor en guldgrube det er, men de har i det mindste fået vendt tendens til at al musik var gratis (og kun en lille smule ulovligt) i et årti til at der rent faktisk er mange der betaler en smule for det. Hvis jeg havde kunnet financiere mit musikforbrug fra jeg var 18 til 38 med 90,-/md, havde jeg sparet rigtig meget.
Jeg tror såmænd godt der kan tjenes lidt på det, men det kommer til at tage et stykke tid, og Aldo har lige vækket enhver skepsis til kamp, så det nok kommer til at tage lidt længere nu.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
De andre klubber eller DBU skal ikk elade sig trække ned på Aldos niveau - det er såmænd bare det jeg mener. De skal blive ved med at opføre sig korrekt, uden af den grund at lade Aldo trække dem rundt i manegen.fish skrev: Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg skal tolke din analogi men god weekend til dig Pastorius
Jeg kunne forestille mig noget i stil med, at når Aldo kommer og gerne vil være med alligevel, så siger klubberne velkommen, men vi tager lige 11% af det du skulle have haft, hvis du havde sagt ok med det samme, og deler dem imellem os.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Efter at have set følgende klip http://www.bt.dk/superligaen/mandagstra ... e-selvmaal og læst med inde på BIF's forum, er der én ting der virkelig fanger mig.
BIF's fans roser Aldo for hans forretningsmetoder, men ifølge ovenstående klip så havde Aldo ikke engang medbragt deres erfarende mediemand, Anders Bay (tidligere ansat på canal 9). Dette finder jeg meget mærkeligt, hvis de i BIF har en sådan mand, hvorfor så ikke medbringe ham til forhandlingerne?
Hvis jeg var BIF fan, så ville jeg være meget nervøs. Jeg ville ikke være nervøs fordi de prøver at gå selv, men fordi det er Aldo der står i spidsen for hele projektet. Aldo er ikke en Brøndbymand, tværtimod. Aldo er en benhård forretningsmand, som kun tænker på profit. Derfor tror jeg at det hele skyldes, at Aldo ganske enkelt vil skabe noget værdi for deres aktionærer på MEGET kort sigt, hvilket måske også vil lykkedes, hvis de finder nogle som vil købe Brøndby-pakken, men hvordan vil det så ud på længere sigt, at BIF er ude af hele superliga-fællesskabet?? Desuden, havde Aldo åbenbart ikke engang styr på nogle af de helt gængse fordelingsregler, hvorefter at han (ifølge klippet) skulle være blevet sur og forladt lokalet.
Hvis jeg var BIF-fan, så ville jeg ikke være tryg ved Aldo på nuværende tidspunkt!
BIF's fans roser Aldo for hans forretningsmetoder, men ifølge ovenstående klip så havde Aldo ikke engang medbragt deres erfarende mediemand, Anders Bay (tidligere ansat på canal 9). Dette finder jeg meget mærkeligt, hvis de i BIF har en sådan mand, hvorfor så ikke medbringe ham til forhandlingerne?
Hvis jeg var BIF fan, så ville jeg være meget nervøs. Jeg ville ikke være nervøs fordi de prøver at gå selv, men fordi det er Aldo der står i spidsen for hele projektet. Aldo er ikke en Brøndbymand, tværtimod. Aldo er en benhård forretningsmand, som kun tænker på profit. Derfor tror jeg at det hele skyldes, at Aldo ganske enkelt vil skabe noget værdi for deres aktionærer på MEGET kort sigt, hvilket måske også vil lykkedes, hvis de finder nogle som vil købe Brøndby-pakken, men hvordan vil det så ud på længere sigt, at BIF er ude af hele superliga-fællesskabet?? Desuden, havde Aldo åbenbart ikke engang styr på nogle af de helt gængse fordelingsregler, hvorefter at han (ifølge klippet) skulle være blevet sur og forladt lokalet.
Hvis jeg var BIF-fan, så ville jeg ikke være tryg ved Aldo på nuværende tidspunkt!
Det sjove er jo at, som andre før mig sikkert har bemærket, Aldo går fuldstændig imod de der BIF principper med en ægte klub, man ikke er et firma, legetøj for rigmænd, eller hvad nu. Men de labber det jo i sig så snart det er dem selv. Det må sgu være spændende at være BIF fan. En ting er man er dobbeltmoralsk, eller farvet som fan, men det der foregår blandt BIF fans, og har gjort det det sidste år er jo vanivttigt. Man praler af at være nummer 1 på tribunen, og at fansene er så vigtige for BIF og fællesskabet er det nye sort. Så er det sgu da mærkeligt mna har en formand der egentlig helst så folk blev væk og så kampene på TV. Det er muligt andre sportsdirektører helst så det samme, jeg ve det ikke, men en mand som Lynge virkede oprigtigt skuffet over folk faldt fra når modstanderen ikke var Manchester United eller Celtic.
Brøndbys ultimative fjendebillede er de hvide fra Østerbro, det er da bare næsten sjovt at det er lige præcis dem de er ved at blive, bare gange 10. Det er så hvad det er, men de labber det jo i sig.
Iøvrigt undrer det mig man ikke har spurgt Per Rud hvad han synes om sagen, han var jo stor modstander da han var i Køge. Hvad mon han synes nu.
Brøndbys ultimative fjendebillede er de hvide fra Østerbro, det er da bare næsten sjovt at det er lige præcis dem de er ved at blive, bare gange 10. Det er så hvad det er, men de labber det jo i sig.
Iøvrigt undrer det mig man ikke har spurgt Per Rud hvad han synes om sagen, han var jo stor modstander da han var i Køge. Hvad mon han synes nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Så begynder konsekvenserne så småt at dukke op...
http://www.b.dk/sport/broendby-er-nu-ud ... ndflydelse" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.b.dk/sport/broendby-er-nu-ud ... ndflydelse" onclick="window.open(this.href);return false;
1 2 3 Jimmy er en mur!
- Køllen I Møllen
- Allstar

white splash skrev:Så begynder konsekvenserne så småt at dukke op...
Lækker læsning.
Send flere popcorn!
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Rigtig lækker læsning, og fed trods reaktion. Enten er man med 100 % ellers er 100 % ude af samarbejdetKøllen I Møllen skrev:white splash skrev:Så begynder konsekvenserne så småt at dukke op...
Lækker læsning.
Send flere popcorn!
Forudser BIF kommer kravlende tilbage og beder om tilgivelse
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det gør de helt sikkert. Men som Hørsholt rigtigt sagde så skal "fællesskabet"/de andre klubber ikke agere forsikring for Brøndby. Altså de skal sgu ikke kunne shoppe rundt og sammenligne priser og så komme tilbage når de ikke kunne få bedre. Håber virkelig at de står sammen om den holdning!Mr. Larsen skrev:Rigtig lækker læsning, og fed trods reaktion. Enten er man med 100 % ellers er 100 % ude af samarbejdetKøllen I Møllen skrev:white splash skrev:Så begynder konsekvenserne så småt at dukke op...
Lækker læsning.
Send flere popcorn!
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Det tror jeg skam også de gør, kommer BIF tilbage i flokken igen så har de intet at kunne dikterer på den kommende aftale, hvis de vil med er det 100 % på de andre klubbers præmisser.Køllen I Møllen skrev:Det gør de helt sikkert. Men som Hørsholt rigtigt sagde så skal "fællesskabet"/de andre klubber ikke agere forsikring for Brøndby. Altså de skal sgu ikke kunne shoppe rundt og sammenligne priser og så komme tilbage når de ikke kunne få bedre. Håber virkelig at de står sammen om den holdning!Mr. Larsen skrev:Rigtig lækker læsning, og fed trods reaktion. Enten er man med 100 % ellers er 100 % ude af samarbejdetKøllen I Møllen skrev:white splash skrev:Så begynder konsekvenserne så småt at dukke op...
Lækker læsning.
Send flere popcorn!
På en eller anden måde håber jeg rent faktisk de bliver ude af aftalen, fordi jeg tror de vil få det rigtig svært alene uden det gode samarbejde superliga klubberne har med hinanden, og det kan måske svække klubben på sigt, det vil naturligvis for ikke gøre noget.
Aldo og Bay har vist ikke tænkt deres solo model igennem, hvis de havde regnet med de 10 andre klubber havde gået med til at forære BIF og FCK 38 % af Tv kagen fremover så er man godt naiv
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg spammer lige tråden med en opfordring til at gå ind på FodboldFMs facebook-side og give sit besyv med i kampen mod "Københavneriet" i medierne.
På Mandag tages emnet op og diskussionen er nu i fuld gang. Håber så mange som muligt vil give et bidrag ved at "like" eller komme med en bemærkning derinde i tråden :
https://www.facebook.com/#!/FodboldFM?h ... n=timeline" onclick="window.open(this.href);return false;
På Mandag tages emnet op og diskussionen er nu i fuld gang. Håber så mange som muligt vil give et bidrag ved at "like" eller komme med en bemærkning derinde i tråden :
https://www.facebook.com/#!/FodboldFM?h ... n=timeline" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er et godt initiativ og selvfølgelig fint at diskussionen nu kører. Jeg forstår bare ikke at der endnu ikke findes en sammenslutning af fans fra provinsholdene der har fået nok af skævvridningen og nu slår i bordet. Om man holder med Esbjerg, AaB, OB eller Næstved er dette et fælles anliggende og sammen kan man give protesten tyngde, i stedet for disse enkelte pip på chatforaerne, som vi ser det nu.Køllen I Møllen skrev:Jeg spammer lige tråden med en opfordring til at gå ind på FodboldFMs facebook-side og give sit besyv med i kampen mod "Københavneriet" i medierne.