Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
STE
2. div
2. div

Re: Kamptråd: AaB - Slagelse, søndag d. 2. marts 2014

Indlæg af STE » 2. mar 2014, 17:07

MHJ skrev:Naa, men enten er det status quo i forhold til forfoelgerne, eller ogsaa henter vi et point paa enten FCM eller FCK.

Ingen skader, og ingen i karantaene.

Kasper P bestod, og SF har ikke meget at goere paa det her hold. Derudover ingen grund til at fremhaeve nogen.
Du regner ikke Brøndby som forfølger, eller hvad?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. mar 2014, 17:09

STE skrev:
MHJ skrev:Naa, men enten er det status quo i forhold til forfoelgerne, eller ogsaa henter vi et point paa enten FCM eller FCK.

Kasper P bestod, og SF har ikke meget at goere paa det her hold. Derudover ingen grund til at fremhaeve nogen.
Hvis Broendby skal taelles med, skal alle hold helt ned til niendepladsen. Saa jo, i princippet, men de er ikke med i kampen om mesterskabet, og det var i den henseende jeg gjorde regnskab.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

STE
2. div
2. div

Indlæg af STE » 2. mar 2014, 17:11

MHJ skrev:
STE skrev:

Hvis Broendby skal taelles med, skal alle hold helt ned til niendepladsen. Saa jo, i princippet, men de er ikke med i kampen om mesterskabet, og det var i den henseende jeg gjorde regnskab.
Det kan du have ret i. Men derfor holder jeg nu alligevel ret meget med Randers i dag - og ikke KUN fordi, jeg aldrig holder med Brøndby.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. mar 2014, 17:12

Respekt på FC V, de kom med en plan om at pakke sig og så købe efter 1-2 kontrabolde i kampen. Det lykkedes og de løb med et point på den konto.

Søren Frederiksen og RJ er en dårlig offensiv kombo, da det bliver for meget småspil og ingen der kan sætte sig igennem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 2. mar 2014, 17:12

Nedrykning ÉR et tema!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. mar 2014, 17:16

Åhh hold op

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. mar 2014, 17:19

MrBangDK skrev:Nedrykning ÉR et tema!
Yep, men kun for alle hold fra Brøndby og nedaf.

40 point er det magiske tal i år, hvilket er højt, og AaB kan umuligt ikke skabe de resterende point til at kommer over det ind.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2014, 17:42

Men hvis vi absolut skal have en Prügelknabe, foreslår jeg dommeren. Det svin.
Normalt er jeg gerne for tilsvining af dommeren, men det var ikke hans skyld vi ikke vandt i dag, vi var ganske enkelt ikke gode nok.

Vi havde egentlig mange fine opspil, problemet lå i at der altid var mange folk at spille igennem, og til sidst kunne man godt mærke hvor frustrerede drengene var, og derefter blev det ikke rigtigt til mere. De sidste 10 minutter fungerede intet, og FCV fik hvad de kom for.

Der var dog flere momenter hvor der burde have været scoring, men afslutningerne var ganske enkelt for dårlige.
Kasper Pedersen, PK og Thomsen spillede alle en fin kamp, resten lykkedes ikke med meget. Ærgeligt, men ros til FCV for at holde disciplinen 90 minutter igennem.

Op på hesten igen, og så må der gerne komme en gentagelse af AGF kampen næste uge mod Aarhus.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2014, 17:44

Jeg er selvfølgelig pisse bitter over vi ikke vandt. Det var en gylden mulighed for at hente vigtige point i mesterskabskampen, der kunne tages 3 point på enten FCK, eller FCM, og i bedste fald 2 point på begge. Det er så ærgeligt, men desværre lidt for typisk for os.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2014, 17:54

Jeg synes ikke jeg ser ret meget forskel på præstationen i dag, og den mod AGF, men den lille undtagelse at vi ikke var ret skarpe på de afslutningsmuligheder vi havde.

Vi skabte rigeligt til at smadre FCV, og vi var nøjagtig lige så dårlige til at holde dem fra chancer som vi var mod AGF, selvom ingen af bold havde noget organiseret spil overhovedet.

Havde vi ikke banket en ind i starten mod AGF, kunne den have endt lige som kampen i dag - og omvendt.

Risgaard og Jönsson misbrugte de to største chancer. Vi mangler ikke kun en angriber der kan score. Vi mangler spillere der kan afslutte på de fleste offensive pladser. Kusk var lidt off afslutningsmæssigt og Thomsen fik vel ingen mullgheder i kampen - og når så Risgaard og Jönsson slet ikke rammer de to kæmpemuligheder, så skal det altså blive svært.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Indlæg af seamann » 2. mar 2014, 17:55

En absolut langgaber på stadion.

Ganske kedeligt taktisk fra KN - så kender vi ham igen. Hellere et sikkert point end at spille for sejren.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 2. mar 2014, 18:45

Først det positive. Vi tabte ikke. For et til to år siden vil vi have tabt en kamp som denne. Mark Pedersen gjorde rigtigt godt i forsvaret, flere kampe til ham tak. Vestsjællands måde at spille på er meget lig Sønderjyske bare ti gange værre. Jeg undrede mig over startopstillingen. Jeg vil gerne have haft Dalsgaard og Spalvis med fra start. Dalsgaard grundet hans speed og Spalvis hans højde, og så mener jeg faktisk, at han pt. Er en bedre angriber end Søren Frederiksen.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. mar 2014, 18:54

Tror hele Aalborg synes frederiksen skal på bænken og sidde

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Pagerbo
1. div
1. div

Indlæg af Pagerbo » 2. mar 2014, 19:00

Kan godt ske folk synes Jeppe C er dårlig og ikke levere, men tror sgu godt han kunne have gjort en forskel i dag

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 2. mar 2014, 19:18

Pagerbo skrev:Kan godt ske folk synes Jeppe C er dårlig og ikke levere, men tror sgu godt han kunne have gjort en forskel i dag
Det tror jeg, at du har ret i.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 2. mar 2014, 19:20

jensemand57 skrev:(...)Mark Pedersen gjorde rigtigt godt i forsvaret, flere kampe til ham tak.(...)
Mark???

Var helt oppe at køre over endelig at komme på stadion igen. Efter 5 minutter slog det mig dog: "Fuck, hvor får vi det bare svært i dag." Kampens udfald er i den grad FCV's fortjeneste, for de mestrer virkelig det defensive. "Jamen de tabte jo 4-0 hjemme mod SE!" Ja - på hjemmebane mod et hold, som de tror, at de skal ud og spille lige op med. At være underdog og kunne spille på at dræbe kampen, er jo lige FCV's gebet. I modsætning til at skulle ud og skabe kampen mod en anden nedrykningskandidat.
Når det så er sagt, er jeg skuffet over, at vi stadig ikke formår at finde modtræk mod denne type hold. Det er sgu ikke Søren F., der må give fortabt. Det er hele holdet. Sindssygt at se, hvordan så mange afleveringer bliver sendt direkte i fødderne på modstanderne.
Kasper P. faldt heldigvis ikke igennem, men tydeligt at ham og Thelander da heller ikke skulle risikere mere end nødvendigt.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 2. mar 2014, 19:23

jernskjorten skrev:
jensemand57 skrev:(...)Mark Pedersen gjorde rigtigt godt i forsvaret, flere kampe til ham tak.(...)
Mark???

Var helt oppe at køre over endelig at komme på stadion igen. Efter 5 minutter slog det mig dog: "Fuck, hvor får vi det bare svært i dag." Kampens udfald er i den grad FCV's fortjeneste, for de mestrer virkelig det defensive. "Jamen de tabte jo 4-0 hjemme mod SE!" Ja - på hjemmebane mod et hold, som de tror, at de skal ud og spille lige op med. At være underdog og kunne spille på at dræbe kampen, er jo lige FCV's gebet. I modsætning til at skulle ud og skabe kampen mod en anden nedrykningskandidat.
Når det så er sagt, er jeg skuffet over, at vi stadig ikke formår at finde modtræk mod denne type hold. Det er sgu ikke Søren F., der må give fortabt. Det er hele holdet. Sindssygt at se, hvordan så mange afleveringer bliver sendt direkte i fødderne på modstanderne.
Kasper P. faldt heldigvis ikke igennem, men tydeligt at ham og Thelander da heller ikke skulle risikere mere end nødvendigt.
Ups du har ret ikke Mark, men Kasper :cool:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 2. mar 2014, 19:27

Så er jeg nået hjem... Det var dog en helt utrolig kedelig kamp. Jeg forstår simpelthen ikke ideen med Søren Frederiksen i front. Han kæmpede godt, men han er slet, slet ikke egnet som spilstation. Curth er på lige præcist dette punkt klart vores bedste mand. Så hvis man ville spare Spalvis burde han have fået chancen, synes jeg. Nu var. Curth ikke engang i truppen, og vores direkte spil var ikke eksisterende.... Det er fint med tålmodighed, men når man i 90 minutter kun producerer 2 skud indenfor målrammen, bør træneren måske overveje om lidt mere direkte og målsøgende spil var at foretrække.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 2. mar 2014, 20:13

Suk sikke noget makværk. Det eneste positive var at vi ikke tabte. Jeg frygtede virkelig, at vi ville indkassere et mål efter en dødbold. Virkelig ringe at vi ikke kunne besejre dette dårlige Slagelse hold. Spillet var absolut ik et tophold værdigt.
Tilskuertallet på 5,6 kilo var dybt skuffende, men tilskuerne burde næsten få entréen retur. Sådan spil er ikke ligefrem noget der lokker marginal tilskuere på stadion.

Synes at det er dybt bekymrende at vi havde så store spillemæssige problemer. De samme tendenser var der periodevis også i Brøndby kampen, det er meget tydeligt at modstanderne har læst os. Aggressivt presspil bryder vi os absolut ikke om, det slår vores spil i stykker. Det er ikke til at se, at de har haft stort fokus på denne store akilleshæl i vinteropstarten.

Spillemæssigt var det noget makværk idag. Selv om banen var svær så var der intet tempo, driblinger eller sammenspil. Midtbanen faldt helt igennem. Würtz smed utallige bolde væk, mens Risgård, Kusk og Thomsen også var langt under niveau. Jönsson var også svag, mens SF bestemt ikke overbeviste. Jeg er bestemt ikke tilhænger af Curth, men han kunne ha' gjort det bedre end SF. Mærkeligt at Curth end ikke var i truppen, gad vide om det er feriepengesagen der spøger (spekulation men jeg tror det ikke).
Kasper P. gjorde det godt, mens Thelander var meget usikker i opspillet. Igen i dag var Thelander tæt på at koste et mål pga. meget sløset opspil.

Off topic: Imponerende at se FCM dominere i Parken. De fører fuldt fortjent trods målmandsdrops, selvmål mv. De udfordrer FCK maksimalt, mens vi altid er spillet ud i Øresund når der er halvleg.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 2. mar 2014, 20:17

typisk AaB, man magter det ikke når det gælder, endnu engang. Lige ved og næsten, og så får Søren Frederiksen 80 alt for lange minuter på banen. Jeg er helt med på, hvorfor han blev valgt frem for Lukas, men for fanden det var elendigt at se på. AaB er efterhånden mester i, "lige ved og næsten"

Hvornår er anders k Jakobsen klar igen?

Besvar